ویتامین‌ و مکمل‌ برای بهبود علائم اختلال ADHD

در

آیا تاکنون فکر کرده‌اید که درمان‌های جایگزین مانند ویتامین‌ها و مکمل‌ها می‌توانند به بهبود علائم اختلال ADHD کمک کنند؟
چیزهایی است که باید قبل از هر درمانی از آنها اطلاع داشته باشید.
برخی از درمان‌های جایگزین بی‌خطر و ارزان هستند و تهیه آنها آسان است ــ اما ممکن است جوابگو نباشند. و هیچ یک از این گزینه‌ها به معنای یک جایگزین ثابت شده برای درمان‌ اختلال ADHD نیستند.
همچنین ممکن است برخی از درمان‌های جایگزین بی‌خطر نباشند. برخی از آنها ممکن است به شکل خطرناکی با داروهای تجویزی ترکیب شوند. و هرگز فرض نکنید که ویتامین‌ها یا مکمل‌ها فقط بخاطر اینکه "طبیعی" هستند بی‌خطر هستند. اکثریت آنها نیازی به تایید سازمان غذا و دارو ایالات متحده (FDA) ندارند.
قبل از مصرف هر گونه درمان جایگزین حتما با پزشک خود مشورت کنید. در اینجا آنچه که در مورد برخی از مکمل‌های خاص می‌دانیم بیان می‌شود.
روی یا زینک برای بهبود علائم اختلال بیش فعالی یا ADHD
برخی از مطالعات نشان می‌دهد که سطح روی یا زینک در بدن کودکان مبتلا به ADHD می‌تواند بسیار پایین باشد. و برخی از دانشمندان معتقدند که کودکان مبتلا به اختلال ADHD اگر همراه با درمان سنتی ADHD از مکمل‌های روی استفاده کنند باعث بهبود علائم آنها خواهد شد.
مطالعات متعددی افت بیش‌فعالی و تکانشگری را با مصرف مکمل روی نشان‌ داده‌اند. همان پژوهش‌ها هیچ تغییری در بی‌توجهی که یکی از نشانه‌های کلیدی ADHD است گزارش نکرده‌اند. هر چند در تحقیقی که در سال 2005 در مجله داروهای کودکان و نوجوانان منتشر شد پیوندی میان سطح روی و بی‌توجهی والدین و معلم در کودکان نشان داده شد.
غذاهای سرشار از روی شامل صدف خوراکی و سایر غذاهای دریایی، گوشت قرمز، مرغ، محصولات لبنی، حبوبات، آجیل، غلات کامل و غلات غنی شده هستند.
شواهدی وجود دارد که روغن ماهی می‌تواند به بهبود علائم ADHD کمک کند. این روغن حاوی اسید‌های چرب امگا 3 است. برخی از یافته‌های تحقیقاتی نشان می‌دهد که مکمل‌های روغن ماهی می‌توانند مهارت‌های ذهنی کودکان بین 8 تا 12 سال که مبتلا به اختلالات ذهنی هستند را بهبود ببخشد. به عنوان مثال می‌تواند به بهبود توانایی کودک در سازماندهی فعالیت‌ها کمک کند.
FDA یک ترکیب امگا 3 قوی برای ADHD را تصویب کرده است. این ترکیب از نظر فنی یک دارو نیست. به عنوان یک "غذای پزشکی" در نظر گرفته می‌شود.
یک مکمل خاص از روغن ماهی و گل پامچال در یک مطالعه مورد استفاده قرار گرفته است. نتایج بهبود بیش‌فعالی، بی‌توجهی، توانایی تفکر، و رفتار کلی در کودکان مبتلا به ADHD که بین 7 تا 12 سال داشتند را نشان داده است. ماهی‌هایی که سطح امگا 3 بالایی دارند عبارتند از ماهی آزاد، ماهی تن، شاه‌ماهی، ماهی خال‌مخالی، ماهی قزل‌آلا و ساردین.
مخمر گل راعی: هیچ کمکی به ADHD نمی‌کند
این مکمل گیاهی رایج می‌تواند مواد شیمیایی مغز را تحت تاثیر قرار دهد. از آن برای درمان افسردگی، اضطراب، و اختلالات خواب استفاده می‌شود.
اما تحقیقات استفاده از آن برای درمان ADHD را توصیه نمی‌کنند. تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که مخمر گل راعی هیچ تاثیری بر علائم این اختلال ندارد.
سایر مکمل‌های طبیعی برای ADHD
شواهدی وجود دارد که برخی از مکمل‌های طبیعی خاص می‌توانند مفید باشند. ترکیبی از برگ جینکو و جینسینگ آمریکایی علائم اختلال ADHD در کودکان 3 تا 17 سال حاضر در یک تحقیق را بهبود بخشیده است. با این حال تحقیقات بیشتری برای تایید این یافته مورد نیاز است.
هورمون طبیعی ملاتونین نیز می‌تواند به کودکان مبتلا به اختلال که داروهای خاص ADHD مصرف می‌کنند کمک کند. تحقیقات نشان می‌دهند که این هورمون باعث بهبود مشکلات مربوط به خواب در این کودکان می‌شود. اما به نظر نمی‌رسد که ملاتونین علائم ADHD را بهبود ببخشد.
ثابت نشده است که مکمل‌های طبیعی مانند GABA و اینوزیتول به بهبود علائم کمک می‌کنند. همچنین کارشناسان هنوز نمی‌دانند که آیا این مکمل‌ها بی‌خطر هستند یا خیر.
برخی از مردم فکر می‌کنند که علائم ADHD بخاطر کمبود چیزی در رژیم غذایی رخ می‌دهد یا بدتر می‌شود. اما هنوز بحث در مورد اینکه آیا هیچ مکمل غذایی می‌تواند علائم ADHD را تحت تاثیر قرار دهد یا خیر ادامه دارد.
برخی از مطالعات نشان می‌دهد که کودکان مبتلا به ADHD احتمالا به اندازه کافی آهن ندارند. یک نظریه این است که مکمل‌های حاوی آهن ممکن ا ست به بهبود علائم این اختلال کمک کنند اما این موضوع هنوز ثابت نشده است.
قبل از دادن هر گونه مکمل به کودک حتما با پزشک مشورت کنید. به عنوان مثال مصرف زیاد آهن می‌تواند سمی و یا حتی کشنده باشد.
همچنین قبل از استفاده از مکمل‌های طبیعی با پزشک هماهنگ کنید. این شامل مگادوز ویتامین یا مواد معدنی می‌شود. این احتمال وجود دارد که ضرر آنها بیشتر از سودشان باشد و همچنین می‌توانند منجر به بروز مشکلاتی همراه با داروهای تجویزی شوند.

نظرات

در ادامه بخوانید...

مکمل غذایی برای سلامتی

در

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

استفاده از مکمل های حاوی مواد معدنی و ویتامین های مختلف، از آن جمله بحث هایی است که هیچ گاه در میان متخصصان تغذیه متوقف نمی شود. بسیاری از این متخصصان بر این باور اند که استفاده از این گونه مکمل ها (مکمل های ویتامین دار یا مکمل های حاوی کلسیم و آهن و ...) به صلاح نیست و بهتر آن است که رژیم غذایی ای که برای فرد در نظر گرفته می شود به گونه ای باشد که او را از مصرف هر گونه مکمل بی نیاز کند. این در حالی است که در سوی دیگر نظراتی مخالف با گروه اول متخصصان عنوان می شود. این نظرات غالباً حاکی از آن است که جای دادن تمامی ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز برای بدن در رژیم غذایی به هیچ عنوان امکان پذیر نیست و اگر افراد برای رساندن این گونه مواد و ترکیبات به بدن خود، تنها به رژیم غذایی شان اکتفا کنند، در نهایت از بخشی از این مواد محروم خواهند شد و بهتر آن است که با استفاده از دارو های مکمل، این کمبود مواد ویتامینی و معدنی را جبران کرد. با تمامی این تفاسیر، اخیرا تحقیقاتی در این خصوص صورت گرفته است که نتایج آن بیشتر گواهی بر ادعای متخصصان تغذیه گروه اول  است؛ یعنی آن هایی که مخالف استفاده از دارو های مکمل برای تأمین ویتامین ها و مواد معدنی هستند. نتایج این تحقیقات حاکی از آن است که بر خلاف باوری که میان عامه مردم شکل گرفته است، قرص های حاوی اُمگا سه، در حقیقت قادر به جلوگیری از اختلالات و نارسایی های قلبی نیستند و این در حالی است که قرص های حاوی ویتامین سی نیز، بیشتر از آن که برای سلامت فرد مفید باشند، با عوارضی که دارند، به فرد آسیب می رسانند. بنا بر این می توان نتیجه گرفت که زمانی که صحبت از داروهای مکمل می شود، نمی توان گفت که همه این دارو ها در نهایت برای سلامت فرد مفید خواهند بود و عوارض ناشی از برخی از این دارو ها را نمی توان نادیده گرفت.

تمامی این مسائل باعث شد تا تحقیقات جامع تری در این خصوص صورت گرفته و با متخصصان تغذیه بسیاری صحبت شود تا آن دسته از قرص های مکملی که برای سلامت فرد اهمیت داشته و می توانند نقش مثبتی ایفا کنند را شناسایی کرده و توضیحات دقیق تری را در خصوص فواید تغذیه ای این گونه قرص ها در اختیار ما قرار دهند. در این مقاله قصد داریم شما را از نتایج این صحبت ها، تحقیقات و در نهایت دارو های مکملی آشنا کنیم که می توانند برای سلامت مفید باشند و عوارض کمتری نسبت به سایر دارو ها دارند. با سیارک همراه باشید.

بیشتر بدانیم:

خواص و نحوه مصرف ویتامین E 

ویتامین هایی برای تقویت فکر و حافظه / بخش اول 

ویتامین هایی برای تقویت حافظه / بخش دوم 

ویتامین دی

متخصصان تغذیه در این خصوص عنوان کرده اند که اگر بخواهیم میان تمامی ویتامین های موجود یکی را به عنوان مهمترین ویتامین انتخاب کنیم، بدون شک آن ویتامین دی خواهد بود. البته تقریباً همه افراد از این مسئله آگاهی دارند که ویتامین دی، زمانی وارد بدن فرد می شود که در معرض تابش مستقیم نور خورشید قرار گیرد و در واقع خورشید مهمترین منبع ویتامین دی بدن به شمار می رود. نکته دیگری که در خصوص ویتامین دی وجود دارد این است که جذب آن از طریق خوردن غذا کاری است بسیار دشوار. هلن باند، متخصص و مشاور تغذیه در این خصوص عنوان کرد: «طبق آمار و اطلاعات منتشر شده توسط مرکز سلامت و تغذیه، تمامی انسان های بالغ (شامل زنان باردار و شیر ده) و کودکانی که بیشتر از یک سال سن دارند، باید روزانه چیزی حدود ده میکرو گرم ویتامین دی به صورت مکمل و با استفاده از دارو های تأیید شده ویتامین در بازار، مصرف کنند. در فصل های پاییز و زمستان که نور کمتری از خورشید در طول روز در اختیارمان است، ویتامین دی کمتری نسبت به فصول دیگر از آن دریافت می کنیم و این نیاز به مکمل بیش از پیش اهمیت پیدا می کند. این نکته را هم باید به خاطر داشت که ویتامین دی، نسبت به سایر ویتامین ها کم یاب تر است و کمتر جذب بدن می شود و به همین خاطر است که باید توجه بیشتری به آن معطوف شود.». او در ادامه صحبت های خود در این خصوص عنوان کرد که افرادی که پوست تیره تری دارند (این افراد ویتامین دی کمتری نسبت به افراد با پوست روشن از نور خورشید دریافت می کنند)، و نیز افرادی که سن شان از شصت و پنج سال گذشته است، باید در تمامی طول سال، میزان بیشتری ویتامین دی از طریق مصرف مکمل های دارویی جذب بدن خود کنند، چرا که این گونه افراد، بسیار بیشتر از دیگران در معرض خطرات و اختلالات ناشی از کمبود ویتامین دی قرار دارند.

 

آهن

آهن از آن دسته مواد معدنی است که بیش از همه باید مورد توجه خانم های جوانی قرار گیرد که در عادات ماهانه خود فشار زیادی را متحمل می شوند. علاوه بر این، افرادی که گیاه خوار هستند و به طور کلی گوشت های قرمز و دیگر گوشت ها را از رژیم غذایی خود حذف کرده اند نیز باید توجه ویژه ای معطوف به این ماده معدنی حیاتی برای بدن کنند، چرا که گوشت یکی از مهمترین منابع حاوی آهن است. اخیراً تحقیقات و بررسی های کاملی در مرکز رژیم غذایی و تغذیه آمریکا شده است و نتایج حاکی از آن است که خانم ها بیش از سایرین در معرض کمبود آهن قرار می گیرند؛ بنا بر نتایج این تحقیقات، نزدیک به بیست و هفت درصد از کل خانم های آمریکایی دچار کمبود آهن هستند. این درصد برای دخترانی که بین یازده تا هجده سال سن دارند، به مراتب بیشتر شده و نتایج این تحقیقات نشان می دهد بالغ بر پنجاه و چهار درصد دختران میان یازده تا هجده سال، از کمبود آهن رنج می برند.

از جمله عوارض و اختلالاتی که به واسطه کمبود این ماده معدنی در بدن حادث می شود، به این موارد می توان اشاره کرد: خستگی، تنگی نفس و رنگ پریدگی و زرد رنگ شدن پوست بدن. یکی دیگر از اختلالات ناشی از کمبود آهن، ضعیف شدن بیش از اندازه سیستم ایمنی بدن است که به مراتب جدی تر از سایر اختلالات است و نتیجه مستقیم فقر شدید آهن است و می تواند به نارسایی های جدی تری بینجامد.

بیشتر بدانیم:

ارتباط کمبود آهن با بی‌خوابی در کودکان 

ویتامین ب 12

این ویتامین هم  از جمله مواردی است که افراد گیاه خوار باید توجه ویژه ای به آن داشته باشند، چرا که ویتامین ب 12 به طور عمده در گوشت حیوانات (بیشتر گوشت قرمز) یافت می شود و متخصصان تغذیه، گوشت را به عنوان مهمترین ماده خوراکی حاوی این ویتامین برای افراد مختلف، در رژیم غذایی شان لحاظ می کنند. باند در این خصوص عنوان کرد: « ویتامین ب 12، نقش بسیار مهمی در چگونگی کارکرد دستگاه های عصبی و ایمنی بدن دارد و برای ادامه فعالیت های کامل و مثمر ثمر این دو دستگاه، حیاتی است. علاوه بر این، یکی از مهمترین مواردی که به تولید گلبول های قرمز در خون می انجامد، جذب ویتامین ب 12 است و از این لحاظ نیز حائز اهمیت است.». همان گونه که در این مورد و مورد پیشین (آهن) مشاهده کردید، افرادی که گیاه خوار بوده و گوشت (به خصوص گوشت قرمز) در رژیم غذایی شان جایی ندارد، باید توجه ویژه ای به این دو مورد به خصوص داشته باشند و علاوه بر مصرف مکمل، به دنبال آن گیاهانی باشند که تا حدودی این مواد معدنی را در اختیار بدن شان قرار خواهد داد. در غیر این صورت، این افراد ممکن است در بلند مدت دچار اختلالات و نارسایی های جبران ناپذیری شوند.

بیشتر بدانیم:

ویتامین B12 یا کوبالامین چیست؟ 

همه چیز درباره ویتامین B12 

۷ ویتامین مفید برای مو و ناخن 

کلسیم

کلسیم بیشتر در مواد طبیعی مانند لبنیات و آن دسته از سبزیجاتی وجود دارد که بیشتر برگ آن ها به صورت خوراکی مصرف می شوند و به طور معمول خوردن همین مواد خوراکی برای تأمین کلسیم مورد نیاز بدن کافی است، با این وجود، افرادی که از مشکلات مربوط به استخوان رنج می برند (پوکی استخوان و اختلالاتی شبیه به این)، حتماً باید در طول روز علاوه بر مواد خوراکی ای که عنوان شد، مکمل هایی را نیز برای تأمین کلیسم بیشتر مصرف کنند، چرا که هیچ ماده معدنی دیگری به اندازه کلسیم برای سلامت استخوان ها حائز اهمیت و حیاتی نیست.

نکته دیگری که در خصوص کلسیم وجود دارد این است که این ماده معدنی وارد جریان خون می شود و جریان خون، با انتقال کلسیم به اُرگان های مختلف موجود در بدن، از بروز بسیاری از اختلالات جلوگیری کرده و موجبات کارکرد صحیح آن ها را فراهم می کند. به همین خاطر است که کمبود کلسیم موجود در جریان خون، در نهایت می تواند سبب بروز اختلالاتی از قبیل گرفتگی ماهیچه ها شده و در موارد حاد تر حتی به تشنج بینجامد. التبه این اختلالات به واسطه کمبود ویتامین دی نیز قابل رویدادن هستند و علت اصلی آن را تنها پزشک متخصص قادر خواهد بود تشخیص دهد.

بیشتر بدانیم:

چگونه کلسیم و ویتامین D مورد نیاز بدن را کسب کنیم وقتی که لبنیات مصرف نمی کنیم؟ 

ویتامین D

اسید فولیک

ریانُن لامبرت، متخصص تغذیه است و مرکز تغذیه ای در خیابان هارلی کالیفرنیا دارد و در خصوص اسید فولیک عنوان کرده است که این ماده معدنی از آن مواردی است که زنان در دوران بارداری خود باید توجه ویژه ای به آن داشته باشند. او در ادامه صحبت های خود در این خصوص عنوان کرد: «زمانی که زنان تصمیم می گیرند وارد دوران بارداری خود شوند، کمی پیش از آن، باید شروع به مصرف آن دسته از مکمل های اسید فولیکی کنند که دارای تأییدیه های سازمان بهداشت هستند. زمانی که وارد هفته دوازدهم از بارداری خود می شوند، مصرف این مکمل های حاوی اسید فولیک، به مراتب اهمیت بیشتری پیدا می کند.». اهمیت اسید فولیک در این دوران به این خاطر است که مصرف آن باعث می شود از اختلالات مربوط به ستون فقرات جنین پیشگیری شود. اختلالاتی چون مهره شکاف آشکار (به انگلیسی spina bifida،‌  مهره ‌شکافی که از روی سطح خارجی بدن قابل تشخیص است و شامل همۀ انواع مهره‌ شکاف ‌های کیسه‌ ای و شمار اندکی از انواع مهره‌ شکاف ‌های پنهان نیز می شود)، که در اثر کمبود اسید فولیک در بدن مادر، در جنین شکل می گیرد. این اختلال زمانی رخ می دهد که ستون فقرات جنین، در رحم مادر، آن گونه که باید شکل نگرفته و کامل نیست و همین مسئله باعث می شود میان مهره های ستون فقرات جنین، فاصله هایی به وجود بیاید.

ویتامین  آ و ویتامین سی

ویتامین های آ و سی البته از آن مواردی هستند که به طور گسترده ای در مواد غذایی قابل دسترسی می باشند و به همین خاطر است که متخصصان تغذیه، بیشتر توصیه می کنند به جای استفاده از مکمل های گوناگون حاوی این دو ویتامین، کافی است همان مواد غذایی حاوی این ویتامین ها را در رژیم و برنامه غذایی خود جای دهیم. هویج و  سیب زمینی شیرین (و البته مواد خوراکی دیگری نیز هستند) دو منبع بسیار غنی از ویتامین آ به شمار می روند و ویتامین سی را نیز می توان در میزان های بالایی در کیوی و فلفل قرمز یافت. البته یک فرد بالغ مشکلی با جای دادن این گونه مواد خوراکی در رژیم غذایی خود نخواهد داشت، اما زمانی که صحبت از کودکان می شود، مسئله کمی متفاوت می شود، چرا که هر کودکی حاضر به خوردن این گونه خوراکی ها نمی شود، به خصوص زمانی که سن کودک پایین باشد. باند در این خصوص عنوان کرد: «مرکز تخصصی تغذیه و سلامت طی بیانیه ای عنوان کرده است که تمامی کودکان بین شش ماه تا پنج سالی که روزانه کمتر از پانصد میلی گرم از قطره های به خصوصی که برای کودکان این سن و سال (قطره های حاوی ویتامین) تعبیه شده است، استفاده می کنند، والدین این کودکان ملزم هستند به طور جداگانه قطره هایی از ویتامین های آ، سی و دی فراهم کرده و در اختیار کودک خود قرار دهند.».

بیشتر بدانیم:

مواد غذایی دارای ویتامین سی C بالا 

ویتامین A چیست و چه خواصی دارد؟ 

این مسئله زمانی که در حال آموزش دادن این مسئله به کودک هستید که صرف نظر از طعم مواد خوراکی، برخی از آن ها باید به طور روزانه در رژیم غذایی جای داشته باشند، چرا که حاوی مواد معدنی و ویتامین های لازم و حیاتی برای بدن هستند، اهمیت بیشتری پیدا می کند، به خصوص اگر کودکان به اصطلاح بد غذا بوده و حاضر به خوردن هر گونه غذا و ماده خوراکی ای نباشند. باند در ادامه صحبت های خود در این خصوص اضافه کرد: «استفاده از مکمل های این چنینی (قطره های حاوی ویتامین که مخصوص کودکان است)، سبب می شود از بروز اختلالات ناشی از کمبود ویتامین در کودکان پیشگیری شود و در نهایت روند رشد آن ها، مسیر عادی و سالم خود را طی کرده و کودک در آینده مشکلی از لحاظ سلامتی خود نداشته باشد.».

نظرات

در ادامه بخوانید...

خواص و عوارض کروم در بدن

در

کروم چیست؟

کروم یک ماده معدنی است که در مقادیر کم در بدن به منظور عملکرد طبیعی بدن مانند هضم غذا استفاده می‌شود. کروم در بسیاری از مواد غذایی طبیعی وجود دارد از جمله: مخمر آبجو، گوشت، سیب‌زمینی (بخصوص در پوست آن)، پنیر، ملاس، ادویه‌جات، غلات و حبوبات، و میوه و سبزی تازه. نوشیدن آب سخت کروم بدن را تامین می‌کند و همچنین پخت و پز در ظروف استیل ضد زنگ محتوای کروم غذاها را افزایش می‌دهد.
شما می‌توانید مکمل کروم را به شکل قرص یا کپسول یا به عنوان بخشی از یک مولتی‌ ویتامین تهیه کنید. اما از آنجا که بدن انسان به مقدار بسیار کمی از این ویتامین نیاز دارد، معمولا اکثر افراد با مصرف رژیم غذایی معمول خود میزان کافی کروم دریافت می‌کنند و کمبود کروم به ندرت دیده می شود و نیاز به مکمل‌های غذایی ندارند. کسانی که در معرض خطر کمبود کروم قرار دارند افراد دیابتی و مسن هستند.

ویتامین کروم چیست

کروم ، به عنوان یک عنصر شیمیایی ، یک ماده فلزی جامد مایل به سفید است . در تماس با هوا اکسید نمی شود. گاهی از آن به عنوان فلزات آهنی یاد می شود. این نام به دلیل ترکیب رنگهای مختلف ترکیبات آن به دست آمد و از کلمه یونانی chroma - رنگ گرفته شده است. یک واقعیت جالب این است که هجا "کروم" در بسیاری از زمینه های زندگی استفاده می شود. به عنوان مثال ، کلمه "کروموزوم" (از یونانی) است.کشف این عنصر در سال 1797 اتفاق می افتد و متعلق به L.N. واوکلن او آن را در کروکویت معدنی پیدا کرد.

 

ذخیره طبیعی کروم در پوسته زمین یافت می شود که نمی توان در مورد آب دریا گفت. کشورهای دارای این ذخایر عبارتند از: آفریقای جنوبی ، زیمبابوه ، ایالات متحده ، ترکیه ، ماداگاسکار و سایر کشورها. ترکیبات بیوژنیک این عنصر جزئی از بافتهای گیاهان و حیوانات است و محتوای بیشتر در حیوانات یافت می شود.ویژگی فلزی تأثیر مهم کروم بر بدن انسان پس از آزمایش روی موش ها در اواخر دهه 1950 مشخص شد. دو دانشمند به نام های Schwarz و Merz به عنوان آزمایشی موش ها را با غذای فاقد کروم تغذیه کردند که منجر به بروز عدم تحمل قند در حیوانات شد ، اما وقتی به رژیم غذایی اضافه شد ، این علائم ناپدید شد.

 

منابع غذایی کروم 

خواص کروم

خواص کروم برای بدن

کروم برای دیابت 

 کروم در بدن  انسان در بسیاری از مناطق دخیل است و نقش بسیار مهمی دارد ، اما وظیفه اصلی آن حفظ تعادل طبیعی قند سرم است. این کار با افزایش متابولیسم کربوهیدراتها و تسهیل انتقال گلوکز به سلول انجام می شود. این پدیده را عامل تحمل گلوکز (GTP) می نامند. این ماده معدنی گیرنده های سلول را در ارتباط با انسولین تحریک می کند ، که به راحتی با آن ارتباط برقرار می کند ، در حالی که نیاز آن به بدن کاهش می یابد. بنابراین ، عنصر کمیاب برای بیماران دیابتی ، به ویژه بیماران مبتلا به بیماری نوع II (مستقل از انسولین) بسیار حیاتی است ، زیرا توانایی آنها برای پر کردن ذخایر کروم با غذا بسیار ناچیز است. 


حتی اگر فردی مبتلا به دیابت نباشد ، اما مشکلات متابولیکی داشته باشد ،به نظر می رسد که اثر مثبت کروم در تمام بیماریهای مرتبط با تعامل ضعیف بدن با انسولین ظاهر می شود. چنین بیماریهایی عبارتند از: هایپرگلیسمی (هیپوگلیسمی) ، چاقی ، گاستریت ، کولیت ، زخم ، بیماری کرون ، بیماری مینیر ، مولتیپل اسکلروزیس ، میگرن ، صرع ، سکته مغزی ، فشار خون بالا.

نقش کروم در ساختار RNA و DNA 

کروم در سنتز اسیدهای نوکلئیک نقش دارد و در نتیجه یکپارچگی ساختار RNA و DNA را که اطلاعات ژن ها را حمل می کنند و مسئول وراثت هستند حفظ می کند.اگر فردی دچار کمبود ید شود و راهی برای جبران آن وجود نداشته باشد ، کروم می تواند آن را جایگزین کند ، که برای عملکرد طبیعی غده تیروئید ، که به نوبه خود مسئول متابولیسم صحیح است ، بسیار مهم است.

کروم خطر بسیاری از بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهد. چگونه کار می کند؟

 درشت مغذی ها در متابولیسم چربی ها نقش دارند. کلسترول مضر با چگالی پایین را که باعث انسداد رگ های خونی می شود تجزیه می کند و در نتیجه گردش طبیعی خون را مختل می کند. در همان زمان ، محتوای کلسترول افزایش می یابد ، که عملکردهای مثبتی را در بدن انجام می دهد.

کروم و  پوکی استخوان

با افزایش سطح هورمون استروئیدی ، این ماده معدنی استخوان ها را تقویت می کند. در ارتباط با این خاصیت مفید ، پوکی استخوان با آن درمان می شود.

نقش کروم در آب سیاه و آب مروارید

 کروم در ترکیب با ویتامین C در تنظیم فشار داخل چشم شرکت می کند و انتقال گلوکز را به کریستال چشم تحریک می کند. این خواص به این ماده شیمیایی اجازه می دهد تا در درمان آب سیاه و آب مروارید مورد استفاده قرار گیرد.

 

روی ، آهن و وانادیوم تأثیر منفی بر ورود کروم به بدن انسان دارند. برای انتقال کروم در خون ، پیوندی با ترکیب پروتئینی ترانسفرین ایجاد می کند ، که در صورت رقابت کروم با عناصر فوق ، دومی را انتخاب می کند. بنابراین ، در بدن انسان با آهن اضافی ، همیشه کمبود کروم وجود دارد که می تواند وضعیت دیابت را بدتر کند.

 

قسمت اصلی آن در اندامها و بافتها وجود دارد و در خون ده برابر کمتر است. بنابراین ، اگر بدن از گلوکز بیش از حد اشباع شده باشد ، به دلیل جابجایی آن از اندام های ذخیره ، مقدار درشت مغذی در خون به شدت افزایش می یابد.

 

منابع غذایی کروم 

دوز روزانه کروم

نرخ روزانه نیاز فیزیولوژیکی به یک ماده معدنی با توجه به سن و جنسیت فرد تعیین می شود. در اوایل دوران نوزادی ، این نیاز وجود ندارد ، زیرا در نوزادان قبل از تولد تجمع یافته و تا 1 سال مصرف می شود. علاوه بر این ، برای نوزادان 1-2 ساله ، این میزان 11 میکروگرم در روز است.
 از 3 تا 11 سالگی - این مقدار 15 میکروگرم در روز است. 
در 11-14 سال، نیاز به 25 میکروگرم در روز افزایش می یابد ، و در نوجوانان (14-18 سال)-تا 35 میکروگرم در روز.
 در مورد بزرگسالان ، در اینجا علامت به 50 میکروگرم در روز می رسد.

به طور معمول ، محتوای کروم در بدن باید حدود 6 میلی گرم باشد. اما حتی اگر به تغذیه مناسب پایبند باشید ، رسیدن به هنجار بسیار دشوار است. فقط در ترکیبات آلی جذب عناصر کمیاب وجود دارد و اسیدهای آمینه ، که فقط در گیاهان یافت می شوند ، به این روند کمک می کنند. بنابراین ، بهترین منابع این ماده معدنی در مواد غذایی ، در محصولات طبیعی یافت می شود.

اگر دوز بیش از 200 میلی گرم باشد ، سمی می شود و 3 گرم کشنده است.

بهترین زمان مصرف کروم ، زمان برای مصرف این مکمل، روزانه یک قرص همراه با غذا است .

کمبود کروم

دلایل متعددی برای کمبود مواد معدنی در بدن وجود دارد. به دلیل وارد کردن کودهای خاص به خاک ، آن را با ترکیبات قلیایی اشباع می کند ، که باعث کاهش محتوای عنصر در رژیم غذایی ما می شود. اما حتی اگر مصرف این ماده معدنی با غذا کامل باشد ، جذب کروم در صورت اختلال در متابولیسم مشکل خواهد بود. همچنین ، کمبود می تواند به دلیل فعالیت بدنی سنگین ، در حالت بارداری ، شرایط استرس زا ایجاد شود - در مواردی که مواد معدنی به طور فعال مصرف می شود و منابع اضافی برای پر کردن آن مورد نیاز است.

با  کمبود کروم در بدن  این عنصر کمیاب ، گلوکز به طور موثر جذب می شود ، بنابراین محتوای آن ممکن است دست کم گرفته شود (هیپوگلیسمی) یا بیش از حد (هیپرگلیسمی). سطح کلسترول و قند خون افزایش می یابد. این منجر به افزایش میل به شیرینی می شود - بدن به کربوهیدرات نیاز دارد و نه فقط "چیز های شیرین". مصرف بیش از حد کربوهیدرات ها منجر به از دست رفتن حتی بیشتر کروم و یک حلقه معیوب می شود. در پایان ، بیماریهایی مانند اضافه وزن (در صورت کاهش قند خون - کاهش شدید وزن) ، دیابت ، تصلب شرایین رخ می دهد.
همچنین ، با کمبود کروم ، می توانید عواقب (علائم) زیر را مشاهده کنید:

علائم کمبود کروم

کمبود کروم در بدن

اختلال در خواب ، شرایط بیقرار ؛
سردرد ؛
عقب ماندگی رشد ؛
اختلال بینایی؛
کاهش حساسیت پاها و بازوها ؛
کار مجتمع های عصبی عضلانی مختل می شود.
عملکرد باروری مردان کاهش می یابد ؛
خستگی بیش از حد مشاهده می شود.
در صورت کمبود کروم ، در صورت عدم امکان جبران ذخایر آن با وعده های غذایی ، لازم است مکمل هایی را به رژیم غذایی خود اضافه کنید ، اما قبل از استفاده از آن ، باید در مورد دوزها و روش های مصرف با پزشک مشورت کنید.

 

ساکنان شهرهای صنعتی (جایی که تولید خطرناک انجام می شود) در معرض مسمومیت با کروم هستند. وجود بیش از حد این عنصر در هوا می تواند باعث ایجاد سرطان ریه و آسم شود.

منابع غذایی کروم 

مضرات کروم اضافی

عوارض قرص کرومیوم 
اساساً ، مقدار زیادی کروم در اندام ها و بافت ها به دلیل مسمومیت در محل کار رخ می دهد ، که فرآیند تکنولوژیکی آن شامل حضور کروم و گرد و غبار آن است. افرادی که در صنایع خطرناک کار می کنند و با این عنصر در تماس هستند ، ده برابر بیشتر دچار سرطان دستگاه تنفسی می شوند ، زیرا کروموزوم ها و بر این اساس ساختار سلول ها تحت تأثیر کروم قرار می گیرند. ترکیبات کروم در سرباره و گرد و غبار مس نیز وجود دارد که منجر به بیماری های آسم می شود.
عوارض مصرف کروم
اگر مکمل ها به طور نادرست و بدون توصیه پزشک مصرف شوند ، ممکن است خطر اضافی فراوانی عنصر کمیاب ظاهر شود. اگر فردی کمبود روی یا آهن داشته باشد ، به جای آن مقدار زیادی کروم جذب می شود.علاوه بر بیماریهای فوق ، کروم اضافی همچنین می تواند مضر باشد زیرا زخم در غشای مخاطی ، آلرژی ، اگزما و درماتیت و اختلالات عصبی ظاهر می شود.

 

همچنین مهم است بدانید که کروم در جذب برخی از داروهای تیروئید اختلال ایجاد می کند. برای حداکثر سود ، ارزش فاصله گذاری 4 ساعته بین مصرف هر دو دارو را دارد. 

در مورد بیماران دیابتی ، آنها فقط باید تحت نظر پزشک معالج از مکمل های غذایی با محتوای کروم استفاده کنند. علاوه بر این ، آنتی اسیدها ، مسدود کننده های H2 ، مهار کننده ها و کورتیکواستروئیدها می توانند بر جذب کروم تأثیر بگذارند. ترکیب کروم با اسید اسکوربیک ، نیاسین ، مسدود کننده های بتا ، انسولین ، داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی (آسپرین ، ایبوپروفن ، ایندومتاسین ، ناپروکسن) نامطلوب است .


 اما در این مورد ، البته ، ما در مورد کروم در قالب مکمل های غذایی صحبت می کنیم ، و نه در ترکیب غذا. دهه هاست که در محافل علمی بحث هایی در مورد فواید و خطرات کروم برای بشریت وجود دارد. اما در سالهای اخیر ، این عنصر ریز مغذی با علاقه و احترام بیشتری مورد بحث قرار گرفته است و آن را "عامل طول عمر" نامیده است. واقعیت این است که پس از مطالعه خواص مثبت این ماده مغذی ، بیوشیمیست ها توافق کردند: استفاده منظم از کروم به شما این امکان را می دهد که عملکرد مغز ، ایمنی و تن ماهیچه ها را حتی در دوران پیری شدید حفظ کنید. آیا این بدان معناست که ماده ای به نام کروم می تواند طول عمر را افزایش داده ، انرژی و وضوح ذهن را در دوران سالمندی تأمین کند؟ اگر چنین است ، به این معنی است که کروم در واقع یک عنصر ضد پیری است.

خطرات مصرف بیش از حد کروم ، مانند سایر عناصر کمیاب و مواد معدنی ، اگر منبع آن منحصراً غذای طبیعی باشد ، نمی تواند مسمومیت سمی ایجاد کند. اما با مصرف مکمل های غذایی ، باید مراقب باشید. اعتقاد بر این است که 5 میلی گرم کروم چهار ظرفیتی یا 200 میلی گرم کروم سه ظرفیتی (موجود در غذا) باعث مسمومیت می شود و 3 گرم از این ماده حتی می تواند باعث مرگ شود. مصرف بیش از حد کروم و  عوارض قرص کروم  باعث موارد زیر می شود: ضایعات پوستی ؛ هیپوگلیسمی ؛ اختلال در کلیه ها ، کبد و سیستم عصبی. مسمومیت مزمن با کروم با موارد زیر همراه است: سردردهای منظم ؛ کاهش شدید وزن بدون دلیل مشخص ؛ التهاب غشاهای مخاطی دستگاه گوارش ؛ اگزما و درماتیت ؛ تشکیل آبسه

 

منابع غذایی کروم 

منابع غذایی کروم 

چه غذاهایی کروم دارد؟برای پر کردن کروم از چه غذاهایی می توان استفاده کرد؟ ارزشمندترین محصول در این مورد مخمر آبجو است . جگر ، آجیل ، غذاهای دریایی ، غلات گندم جوانه زده ، کره بادام زمینی ، جو ، گوشت گاو ، تخم مرغ ، پنیر ، قارچ و نان سبوس دار نیز غنی از این عنصر کمیاب هستند.

ماهی پولک ، نان چاودار، ماهی تن ، فیله ماهی کاد ، ماهی قزل آلا صورتی ، ماهی قزل آلا ، ماهی قزل آلا صورتی کنسرو شده ، کلم ، پیاز ، تربچه ، حبوبات ، نخود سبز ، گوجه فرنگی ، ذرت ، ریواس ، چغندر، سیب ، زغال اخته ، انگور  ، خولان دریایی از میوه ها و انواع توت ها و با دم کردن  گیاهان دارویی بادرنجبویه می توانید با کروم نیز شارژ کنید.

محصولات بسیار تصفیه شده برای این ریز عنصر ضعیف هستند: شکر ، ماکارونی ، آرد بدون سبوس ، پودر ذرت ، شیر ، کره ، مارگارین. به طور کلی ، غذاهایی که دارای چربی زیادی هستند همیشه از نظر ریزمغذی ها فقیرتر هستند . و در عین حال ، در محصولات ، کروم اگر در ظروف فولادی ضد زنگ پخته شود بهتر حفظ می شود.

 

جدول محتوای کروم در برخی از محصولات  
نام محصول (100 گرم) کروم (میکروگرم)
ماهی تن 90
ماهی کولی ، کپور crucian ، پولاک ، ماهی قزل آلا ، ماهی قزل آلا صورتی ، گربه ماهی ، ماهی خال مخالی ، ماهی کاد ، گربه ماهی ، شاه ماهی ، ماهی کاپلین ، میگو 55
لیموترش 45
جگر گاو 32
کلیه گاو ، قلب سی
پای مرغ 28
تخم مرغ 25
ذرت ، کلم بروکلی 22
زبان گاو ، چغندر ، سینه مرغ بیست
سویا 16
گوشت خوک ، اردک 15
هلو ، تخم بلدرچین چهارده
جو مروارید ، قارچ 13
بوقلمون ، تربچه ، عدس ، تربچه یازده
گوشت گاو ، لوبیا ، سیب زمینی ده
گوسفند ، جگر مرغ ، نخود فرنگی نه
خرگوش ، غاز هشت

چه غذاهایی حاوی کروم (cr) به مقدار زیاد هستند؟

 

کلم بروکلی ، جگر ، آب انگور و مخمر آبجو از بهترین منابع کروم محسوب می شوند.

 

موارد استفاده از کروم در  درمان بیماری های داخلی

خواص قرص کروم

کروم (آماده سازی با کروم) برای پیشگیری و درمان بیماریهای داخلی تجویز می شود:

اختلالات متابولیک: دیابت ، چاقی ؛
بیماری روده ؛
بیماریهای کبد و اندامهای مرتبط ؛
آسیب شناسی قلبی عروقی ؛
فرآیندهای التهابی در دستگاه ادراری و بیماری کلیوی ؛
شرایط آلرژیک همراه با دیس بیوز ؛
اشکال مختلف نقص ایمنی
همچنین ، کروم مطابق با علائم زیر تجویز می شود:
برای پیشگیری از بیماری های قلبی و استعداد ابتلا به سرطان ؛
برای محافظت در برابر بیماری پارکینسون و افسردگی ؛
به عنوان کمکی برای کاهش وزن ؛
برای تقویت سیستم ایمنی بدن ؛
برای از بین بردن پیامدهای منفی اثرات زیست محیطی ؛
در شرایط همراه با افزایش مصرف کروم (بارداری ، شیردهی ، رشد و بلوغ ، فعالیت بدنی سنگین).

 

نظرات

موارد استفاده کروم در بدن کروم به حرکت قند خون (گلوکز) از جریان خون به داخل سلولها کمک می‌کند تا به عنوان انرژی و برای تبدیل چربی‌ها، کربوهیدرات‌ها و پروتئین‌ها به انرژی مورد استفاده قرار گیرد. کنترل قند خون • کروم می‌تواند به افراد مبتلا به دیابت نوع 2 کمک کند. کروم می‌تواند به کنترل سطح قند خون کمک کند و نقش مهمی در مدیریت دیابت نوع 2 ایفا کند. اما تحقیقات بیشتر نیاز است تا مشخص شود که آیا واقعا موثر است یا خیر. • ادعا می‌شود که مکمل‌های کروم برای عضله‌سازی و چربی‌سوزی مفید هستند و به بدن در استفاده از کربوهیدرات‌ها کمک می‌کنند، اما این مسئله هنوز ثابت نشده است. • کروم می‌تواند چشم‌ها را تحت تاثیر قرار دهد. رابطه‌ای بین سطح پایین کروم و افزایش خطر ابتلا به گلوکوم وجود دارد. • کروم سرعت افت کلسیم را کاهش می‌دهد، بنابراین می‌تواند به پیشگیری از پوکی استخوان در زنان در دوران یائسگی کمک کند.۱۴۰۰/۶/۱۲

آیا کروم بی‌خطر است؟ عوارض کروم کروم موجود در غذا آسیبی به فرد نمی‌رساند. اما مصرف بیش از حد مکمل‌های کروم می‌تواند موجب مشکلات معده و کاهش قند خون (هیپوگلیسمی) شود. همچنین کروم بیش از حد موجود در مکمل‌ها می‌تواند به کبد، کلیه و سیستم عصبی آسیب بزند و همچنین می‌تواند باعث نامنظم شدن نبض و تپش قلب شود. اما عوارض جانبی مصرف مکمل کروم به ندرت مشاهده می‌شود. آنتی‌اسیدها (از جمله کربنات کلسیم) در جذب کروم تداخل ایجاد می‌کند. قرار گرفتن در معرض سطوح بالای کروم در محیط کار (مانند متالوژی و آبکاری) نه تنها با آسیب کلیوی همراه است بلکه همچنین منجر به افزایش خطر ابتلا به سرطان ریه و سایر سرطان‌ها و همچنین مشکلات پوستی مانند اگزما و سایر التهابات پوستی می‌شود. سازمان غذا و دارو ایالات متحده (FDA) مقررات مکمل‌های غذایی را همانند مقررات داروها تنظیم نمی‌کند. یک مکمل غذایی را می‌توان با تحقیقات محدود یا بدون هیچ تحقیقی در مورد ایمنی یا اثربخشی آن به فروش رساند. اگر قصد استفاده از یک مکمل غذایی یا ترکیب یک مکمل با پروسه درمانی خود را دارید حتما با پزشک خود مشورت کنید. ممکن است چشم‌پوشی از پروسه درمانی و تکیه به یک مکمل غذایی خطرناک باشد. این موضوع در مورد زنان باردار و شیرده از اهمیت بیشتری برخوردار است. در زمان استفاده از مکمل‌های غذایی موارد زیر را در نظر داشته باشید: • مکمل‌های غذایی ممکن است همانند داروهای متعارف عوارض جانبی ایجاد کنند، باعث ایجاد واکنش‌های آلرژیک شوند و یا با داروهای تجویزی و بدون نسخه تداخل داشته باشند. تداخل با یک دارو یا مکمل دیگر یا یک عارضه جانبی می‌تواند باعث وخیم‌تر شدن یک بیماری دیگر شود. • ممکن است شیوه تولید مکمل‌ها استاندارد نباشد. به همین خاطر کیفیت و عوارض جانبی آنها ممکن است بین برندهای مختلف یا محصولات مختلف یک برند متغیر باشد. حتی ممکن است مکملی که در فروشگاه‌های مواد غذایی یا بهداشتی خریداری می‌کنید با مکمل مورد استفاده در تحقیقات تفاوت داشته باشد. • اثرات طولانی مدت اکثر مکمل‌های غذایی به غیر از ویتامین‌ها و مواد معدنی مشخص نیست.۱۴۰۰/۶/۱۲

شما می توانید کمبود کروم در بدن را از سیب زمینی ، غلات کامل ، غذاهای دریایی و گوشت را به میزان قابل توجهی پر کنید. برخی از میوه ها ، سبزیجات و ادویه جات ترشی جات نیز قادر به تأمین کروم هستند. کاهو ، پیاز خام و گوجه فرنگی رسیده نیز نیاز روزانه شما را تامین می کنند. اما در بیشتر محصولات لبنی ، این ریز مغذی بسیار کم است.۱۴۰۰/۶/۱۲

لیستی از خواص کروم شامل توانایی های زیر است: کنترل سطح قند خون ؛ متابولیسم را تحت تأثیر قرار می دهد ؛ کاهش اشتها ؛ کنترل سطح کلسترول ؛ جلوگیری از فشار خون بالا ؛ عادی سازی نفوذپذیری غشاها در سلول ها ؛ تأثیر مفیدی بر عملکرد غده تیروئید دارد. حذف سموم ، نمک های فلزات سنگین ، رادیونوکلئیدها ؛ تقویت بافت استخوانی ، مو و ناخن ؛ جلوگیری از آب مروارید (همراه با روی). ۱۴۰۰/۶/۱۲

خواص کروم برای بدن در بین مکمل های تقویت کننده عضله جایگاه ویژه ای دارد. بنابراین ، این ماده چند سالی است که در بین بدنسازان و کسانی که مایل به کاهش وزن هستند محبوبیت زیادی پیدا کرده است. همچنین ، داروهای حاوی Cr باعث افزایش استقامت و افزایش قدرت می شود. اما هنگام مصرف مکمل ها ، مهم است که از توصیه های دوز غافل نشوید ، زیرا بیش از حد این ماده باعث سرگیجه ، کهیر و سردرد می شود. برخی از دانشمندان معتقدند که کروم ممکن است سطح گلوکز را در بیماران دیابتی نوع 2 تحت تأثیر قرار دهد . اما این ادعاها تا به امروز توسط جامعه وسیع پزشکی پشتیبانی نشده است. در همین حال ، آزمایشات ادامه دارد. همچنین اعتقاد بر این است که ترکیبات کروم بر وضعیت عمومی افراد مبتلا به بیماری آلزایمر و فراموشی تأثیر مفیدی دارد. علاوه بر این ، آنها سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و در برابر اثرات منفی عفونت ها محافظت می کنند. شواهدی وجود دارد که نشان می دهد Cr به افزایش سطح کلسترول "خوب" کمک می کند و همچنین از ایجاد بیماری های قلبی عروقی جلوگیری می کند. ۱۴۰۰/۶/۱۲

کمبود کروم در بدن نادر است. افرادی که رژیم غذایی غنی از غذاهای تصفیه شده دارند مستعد کمبود کروم در بدن هستند. همچنین افراد مبتلا به چاقی ، دیابت یا تصلب شرایین در معرض خطر هستند. استرس مکرر ، کار بدنی سخت و کمبود پروتئین می تواند باعث کاهش سطح کروم شود. کمبود یک ماده مملو از اختلالات متابولیک در بدن و همچنین کاهش حساسیت به انسولین است. برخی منابع استدلال می کنند که کمبود مزمن کروم در بدن می تواند باعث ایجاد دیابت و سندرم متابولیک شود و همچنین باعث اختلال عملکرد باروری در مردان شود. حتی کمبود نسبتاً کمی عنصر کمی بر غلظت گلوکز در خون تأثیر می گذارد و باعث ایجاد اضطراب و احساس خستگی می شود. اختلال متابولیسم کلسترول ناشی از مصرف ناکافی کروم در ایجاد آترواسکلروز نقش دارد. عقب ماندگی احتمالی رشد در کودکان ، بهبود طولانی مدت زخم ها پس از جراحات و جراحی ها. کمبود کروم در بدن نیز می تواند خود را نشان دهد: بی حسی اندام ؛ ریزش مو؛ اختلالات هماهنگی ؛ بیخوابی. می توان درک کرد که بدن با میل شدید به شیرینی ، احساس گرسنگی مداوم ، تعریق زیاد و اغلب سرگیجه های مکرر فاقد کروم است. ۱۴۰۰/۶/۱۲

در ادامه بخوانید...

ویتامین ای - Vitamin E

در

 

ویتامین ای چیست؟

ویتامین ای یک ماده محلول در چربی است، نام دیگر آن توکوفرول است . این مسئولیت عملکرد سیستم تولید مثل را مسئول می کند، پروسه پیری را کند می کند. این ویتامین دارای خواص آنتی اکسیدان و ضد اشعه قدرتمند خورشید است، بلوغ سلول های زاینده را افزایش می دهد، اسپرماتوژنز را فعال می کند، ویتامین E عملکردهای غدد پستان را تقویت می کند. ویتامین ای، ضروری برای سلامت زنان، مخصوصا هنگام برنامه ریزی برای بارداری است.

 

اثرات مفید توکوفرول بر سیستم عصبی، کبد، چشم، عروق خونی، پوست و سایر اندامها به علت بیماری شناخته شده است. و اغلب شما می توانید اطلاعاتی را که توکوفرول به مفهوم آن کمک می کند پیدا کنید.

در حال حاضر ما سعی خواهیم کرد آن را کشف کنیم. و در همان زمان - برای نشان دادن اسرار دیگری از ویتامین اصلی "جوانان و باروری".

چگونه جهان توکوفرول را شناخت ؟ تحت نام "توکوفرول"، 8 نوع کربوهیدرات اشباع شده معمولا معنی دارند، که شایع ترین آنها آلفا توکوفرول است که بیشترین فعالیت را دارد. ماده ی E مربوط به ویتامین های محلول در چربی است.

دانشمندان دریافته اند: کافی است که فاکتور غذایی محلول در چربی را از رژیم یک زن باردار حذف کنید، جنین می میرد.کمبود ویتامین نیز تأثیرات مضر روی سلامت مردان دارد. در سال 1936، دانشمندان ابتدا عصاره ویتامین E را از روغن دانه های جوانه زدند و 2 سال بعد توکوفرول را سنتز کردند. اما تحقیقات علمی در آنجا متوقف نشد و به زودی دنیا متوجه شد که عامل E نه تنها بر سیستم تولید مثل تأثیر می گذارد، بلکه عملکردهای آن در یک موجود زنده نیز بسیار گسترده تر است.

ماده محلول در چربی، ویتامین ای خصوصیات آنتی اکسیدان موثر، ویتامین باروری، زیبایی و جوانی از ویژگی های این ویتامین محبوب نه تنها در پزشکی، بلکه لوازم آرایشی می باشد. 

در نتیجه مطالعات طولانی مدت، دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که مولکول های کاملا مشابه یک ویتامین E در طبیعت وجود ندارد. هر مولکول توکوفرول ترکیبی از هیدروژن، کربن و اکسیژن است، اما در هر مورد آن یک ترکیب منحصر به فرد است که مشابه نسخه های قبلی نیست.

ویتامین E یک محرک سیستم تولید مثل در تمام موجودات زنده و مسئول ادامه زندگی است. با توجه به این ویژگی ها، بسیاری از مردم این ماده را معجزه طبیعت می دانند.

در همین حال، محققان همچنان موفق به ایجاد ویتامین E در آزمایشگاه شدند. نسخه دارویی از این ماده قادر به انجام وظایف همان ویتامین طبیعی است.

تفاوت دیگر این است که تمام مولکولهای ویتامین مصنوعی یکسان هستند. انواع ویتامین ای هشت ترکیبات زیست شناختی (ویتامین) با توابع و خواص مرتبط است. آنها دو دسته از مواد تشکیل دهنده - توکوفرول ها و تکتوریولین ها را تشکیل می دهند. بسته به فرم، نام علمی ویتامین ها نیز تعیین می شود.

هر کدام از این کلاس ها اثر منحصر به فرد خود را بر روی انسان دارد، هرچند که در ترکیب داروهای پزشکی از هم جدا نیستند. آلفا توکوفرول فعال ترین است، شایع ترین شکل آن، d-alpha-tocopherol است و آنتی اکسیدان فعال ترین آن دلتا توکوفرول است.

 

در داروهای مختلف، بسته به اهداف آنها، اشکال و غلظت های مختلف ویتامین ای را به وجود می آورند، که این امکان را به حداکثر رساندن خواص بیولوژیکی ماده می دهد. نقش بیولوژیکی توکوفرول داستان نقش بیولوژیکی ویتامین ضد استریل در بدن انسان، احتمالا ارزش آن را از تاثیر ماده بر روی غشای سلولی آغاز می کند.

 

وضعیت غشاء به توکوفرول بستگی دارد، وظیفه اصلی آن انتقال مواد لازم مفید به سلول است. با این حال، ما هنوز از درس های زیست شناسی مدرسه به یاد می آوریم: در بدن، علاوه بر مواد مغذی، رادیکال های آزاد "زندگی می کنند"، در تلاش برای شکستن تعادل سالم در روند متابولیسم.

به صورت تصویری، در بدن انسان دائما مبارزه بین سلول های "خوب" و رادیکال های آزاد وجود دارد. و در این مرحله، ویتامین ای بازیکن اصلی است: مولکول های آن به سلول ها کمک می کند تا با "حملات" "مبارزه کنند".

Erythrocytes یک نمونه عالی از این روند است. وظیفه گلبول های قرمز این است که سلول های بدن را با اکسیژن تامین کند. اما گلبول های قرمز اغلب قربانی رادیکال های آزاد می شوند. به همین دلیل است که در صورت احساس نا امیدی ، مهم است که هر محصول حاوی ویتامین E را در مقادیر زیادی بخورید - بدن تقریبا فورا مراقبت از آن را درک می کند و در بلند مدت مکمل های ویتامین از کم خونی جلوگیری خواهد کرد.

 

آلفا توکوفرول از ایجاد پلاکت های بیش از حد جلوگیری می کند، از استاز خون (توقف یا کندی گردش خون) جلوگیری می کند، از تشکیل پلاک های کلسترول روی دیواره های رگ های خونی جلوگیری می کند. و این بدان معنی است که به عنوان یک اقدام پیشگیرانه برای بیماری آترواسکلروز و نارسایی قلبی، فشار خون را کاهش می دهد، رگ های خونی را تقویت می کند. عملکرد سیستم تولید مثل (مرد و زن) تا حدود زیادی بستگی به اشباع ویتامین E در بدن دارد.

 

  • banner-7-1280x720.jpg

 

خواص ویتامین ای

چگونگی مصرف ویتامین e

جلوگیری از ایجاد آب مروارید

محافظت در برابر تشنج ها

کمک به رشد سریع عضلات، افزایش استقامت

بدن را از اثر دود سیگار محافظت می کند

سلامت روانی را بهبود می بخشد

سلول های کبدی را بازیابی می کند

عملکرد سلول های عصبی را بهبود می بخشد

سندرم PMS و یائسگی را تسهیل می کند

چرخه قاعدگی را اصلاح می کند

تولید اسپرم را افزایش می دهد

میل جنسی را افزایش می دهد

کیفیت پوست، مو، ناخن را بهبود می بخشد

مانع توسعه افسردگی، بی تفاوتی و ضعف می شود

ویتامین E برای زنان

طرز مصرف ویتامین ای 

باعث جریان یافتن خون طبیعی در رحم و تخمدان، تولید پروژسترون، تشکیل صحیح جفت در دوران بارداری، تسکین PMS و یائسگی، درمان ضایعات فیبرینی در غدد پستان.

ویتامین E برای مردان

مزایای ویتامین برای مردان این است که کار غده های جنسی را عادی سازد، افزایش قدرت و بهبود کیفیت اسپرم.

و همه این موارد  چیزی نیست که توکوفرول به "ویتامین جوانی" معروف شده است . خاصیت در توانایی خود برای کاهش روند پیری این ویتامین را به ویتامین جوانی معروف کرده است .

ویتامین E برای سیستم ایمنی

با توجه به این توانایی، ویتامین ای نقش آنتی اکسیدان در بدن را بازی می کند و همچنین توانایی سیستم ایمنی را افزایش می دهد. ویتامین ضروری برای ریه ها در کنار ویتامین A، سیستم تنفسی را از هوای آلوده محافظت می کند. خواص سودمند ویتامین ای برای پوست در توانایی تسریع بهبود زخم ها، کاهش زخم پس از سوختگی و جلوگیری از ظهور پیری می باشد.

 

vitamine-e_1620x800-e1479342244832.jpg

ویتامین E برای تشکیل کلاژن 

علاوه بر این، توانایی ویتامین E برای تأثیر بر تشکیل کلاژن و الاستین اثبات شده است، که اجازه می دهد بافت همبندی در شرایط مناسب حفظ شود. و در پایان قرن گذشته، دانشمندان توانایی منحصر به فردی از ویتامین E - توکوفرول را کشف کردند، ویتامین ای سرعت پیشرفت بیماری آلزایمر را کاهش دهد. همچنین اثربخشی ضد سرطان ویتامین ای، توانایی آن برای جلوگیری از تبدیل نیتریت به سرطان زا، از طریق آزمایش اثبات شده است. "سفر" ویتامین E در بدن انسان با گردش خون در بدن و در مرحله مصرف مواد غذایی است که غنی از این ماده مفید می باشد. جذب در روده شروع می شود. اما برای روند طبیعی این فرآیند، باید میزان مشخصی از چربی و صفرا وجود داشته باشد.

 

نبود این شرایط باعث می شود که بدن حدود 50 درصد از ویتامین مصرف شده را از بین ببرد. مرحله بعدی تشکیل یک مجموعه از اسیدهای چرب در بدن است که پس از آن وارد لنف و خون می شود. توکوفرول در حال حاضر در رگ های خونی با پروتئین ترکیب شده است و در این فرم به بافت ها و ارگان ها منتقل می شود. در مرحله بعد، آزاد شده از پروتئین ها و ترکیب با یک شریک جدید - ویتامین A، توکوفرول یک تابع جدید می گیرد - در فرآیند سنتز ubiquinone Q (مسئول حمل اکسیژن به طور مستقیم به سلول ها) شرکت می کند. خوب، آخرین مرحله از "سفر" ویتامین توسط بدن انسان، حذف است. توکوفرول قادر به نمایش در دو فرم است: به عنوان متابولیت و بدون تغییر فرم. در 90 درصد دفع مدفوع، 10 درصد با ادرار دفع می شود. مزایای ویتامین ای انسان با تمام خواص ویتامین E، معروف ترین مزایای بهداشت زنان است. به طور خاص، این توانایی افزایش احتمال برداشتن و ایمن شدن فرزندان است. اما این «استعداد» توکوفرول را به پایان نمی رساند.

خواص ضد پیری ویتامین E

ویتامین ای(E) قادر است تقریبا تمام سیستم ها و ارگان های انسان را تحت تاثیر قرار دهد. از جمله خدماتی که بیشتر مشخص شده است عبارتند از: قادر به مهار فرآیند پیری وجلوگیری از ظهور رنگدانه پیری است. تقویت سیستم ایمنی بدن؛ در روند سنتز هورمون ها شرکت می کند؛ گردش خون و انعقاد خون را تحت تاثیر قرار می دهد، رگ های خونی را تقویت می کند، از بیماری های قلبی جلوگیری می کند؛ تسریع بازسازی بافت، تسریع بهبود زخم، کاهش زخم بر روی پوست؛ فشار خون پایین، سطح قند خون را کاهش می دهد.

 

و حتی این خواص مفید توکوفرول را به پایان نمی رساند. واحد اندازه گیری ویتامین ای یکی از مواد مغذی کمی است که واحدهای اندازه گیری باعث سردرگمی در میان مصرف کنندگان و گاهی اوقات حتی متخصصین پزشکی می شوند.

نحوه مصرف ویتامین ای

واقعیت این است که برای توکوفرول اغلب سه گزینه برای تعیین بین المللی استفاده می شود: IE؛ IU؛ ایو اما آنها دوز دارو را نشان نمی دهند، زیرا آنها زیست سازگاری را مشخص می کنند. و برای هر واحد ماده، حداقل مقدار داروی مصرفی که بدن می تواند، بخصوص گلبول های قرمز را تحت تاثیر قرار دهد.

اما اخیرا بیشتر و بیشتر به تعریف دوز در میلی گرم معروف است. در عین حال، هنگام تبدیل توکوفرول از واحدهای بین المللی به میلیگرم، مهم است که فرم آن را طبیعی یا مصنوعی در نظر بگیریم. 1 میلیگرم آلفا توکوفرول 1.49 درصد از IE طبیعی یا 2.22 درصد معادل مصنوعی IE است. دوز آنالوگ مصنوعی بالاتر خواهد بود زیرا فعالیت زیستی فرم دارویی توکوفرول تقریبا 2 برابر کمتر است. با این حال، تعریف دیگری از دوز ویتامین وجود دارد. این نیز به روش های مختلف نامیده می شود: شاخص روزانه، ارزش روزانه، ارزش روزانه (DV).

 

این دستگاه برای تعیین اشباع غذا با توکوفرول استفاده می شود. به عنوان مثال، می توانید محصول را با ویتامین ای - روغن زیتون و گندم اشباع کنید. یک قاشق غذاخوری حاوی 100 واحد از ارزش روزانه و یا 20.3 میلی گرم از آلفا توکوفرول است. بنابراین، مصرف 100٪ روزانه ویتامین E، لازم است. اما در بخش مشابهی از روغن آفتابگردان تنها 5.6 ​​میلی گرم ویتامین یا 28 درصد ارزش روزانه وجود خواهد داشت.

با این حال، مواد غذایی حاوی بیش از 20 درصد از مصرف روزانه توکوفرول با ویتامین بسیار اشباع می شود. بنابراین، به دنبال جداول دوز یا اشباع محصولات با ویتامین ها، برای جلوگیری از محاسبه نادرست میزان مصرف، مهم است بدانید که سیستم تعریف در مبنای خود نهفته است. میزان مصرف به عنوان ویتامین محلول در چربی، توکوفرول (ورود به بدن بیش از حد) به راحتی در تقریبا تمام بافت ها و سیستم های بدن انباشته می شود.

فعال ترین فرآیند انباشت در سلول های کبد، اریتروسیت ها، هیپوفیز، بیضه ها، ماهیچه ها و بافت چربی رخ می دهد.

 

گاهی اوقات اندازه تجمع این ویتامین خیلی زیاد است که موجب اختلال در عملکرد اندام ها و سیستم ها می شود. Hypervitaminosis، و همچنین کمبود ویتامین E می تواند باعث اختلال قابل مشاهده در بدن شود. و این مهم است که بدانیم چگونه می توان توکوفرول را قبل یا بعد از یک وعده غذا و در دوزهای مختلف مصرف کنیم.

sight-life-vitamin-D.jpg

 

چه مقدار ویتامین ای مصرف کنید؟

طریقه مصرف قرص ویتامین e

برخی از منابع نرخ روزانه برای بزرگسالان 10 تا 12 واحد IU را نشان می دهند، بعضی دیگر دوز روزانه را به 30 IU افزایش می دهند. در همین حال، یک فرمول وجود دارد، برای کودکان، این میزان بر اساس نسبت: 0.5 میلی گرم در هر کیلوگرم وزن تعیین می شود. برای نوزادان، دوز جداگانه از این ماده معمولا نشان داده نمی شود، زیرا میزان توکوفرول با شیر مادر به دست می آید.

طرز مصرف ویتامین ای ۴۰۰

برای بزرگسالان: 0.3 میلی گرم، ضرب وزن در کیلوگرم. اما این دوز را می توان با توجه به نیازهای ویژه بدن تنظیم کرد. عواملي كه نياز به دوز بيشتر ويتامين دارند: یک رژیم غذایی از غذاهای غنی از اسیدهای چرب غیر اشباع ؛ یائسگی؛ چندین حاملگی؛ تهدید بارداری؛ سیگار کشیدن؛ ورزش شدید هیپویتامینوز به طور معمول و ویتامین E درمانی به میزان 100-400 میلی گرم استات توکوفرول است.

مادران باردار، شیرده، افراد پس از حمله قلبی و سکته مغزی، و همچنین با تشخیص "بیماری قلبی"، مصرف دارو به صورت جداگانه توسط پزشک شرکت تعیین می شود.

قرص ویتامینeچگونه مصرف شود

نحوه مصرف کپسول ژلاتینی ویتامین ای 400 واحد

مصرف دو روز قبل از آغاز قاعدگی و تا 3 روز بعد از شروع قاعدگی از عوارض و دردهای قاعدگی کم می کند.

 

جدول مصرف روزانه ویتامین E برای گروه های مختلف ( قرص ویتامینeچگونه مصرف شود )

مقدار مصرف ویتامین ای

 
رده سن میزان مصرف ویتامین e 
کودکان تا 12 ماه 3-5 میلی گرم
 کودکان 1-6 سال 5-7 میلی گرم
 کودکان 7-17 ساله 10-15 میلی گرم
مردان   10 میلی گرم
زنان   8 میلی گرم
باردار   10 میلی گرم
مادران شیرده   12-15 میلی گرم

 جدول مقدار مصرف ویتامین e                                  

 

منابع ویتامین ای

 

این واقعیت که ویتامین E یک ماده ضروری برای بدن است، اکنون روشن است، واقعیت این است که لازم است، ذخایر خود را به طور منظم بازگردانیم. به خصوص هنگامی که شما در نظر بگیرید که تقریبا 70٪ از ذخایر توکوفرول هر روز نیاز خود به ویتامین ای را از غذا تامین کنید، باید بدانید که چه مواد غذایی حاوی ویتامین ای در مقادیر کافی است.

حال سوال این است که طبیعی ترین منبع ویتامین ای چیست؟

منابع غذایی ویتامین ای

 ویتامین E یک ماده محلول در چربی است به این معنی که منبع اصلی آن غذاهای چرب است.

لیستی از غذاهایی که غنی از توکوفرول هستند، روغن های گیاهی از گیاه گندم، آفتابگردان، زیتون، ذرت، دانه کدو تنبل و همچنین در روغن پنبه دانه، روغن سویا و سویا وجود دارد.

برای حفظ خواص سودمند محصول، برای اهداف آشپزی بهتر است از آن در سالاد استفاده کنید و نه برای سرخ کردن.

در میان محصولاتی که حاوی ویتامین ای هستند، دانه ها، آجیل، حبوبات (به خصوص نخود و لوبیا)، کتان، جو، کبد(جگر)، زرده و شیر حاوی ویتامین E هستند. از محصولات گیاهی باید توجه داشته باشید که سبزیجات برگ سبز، قارچ، یونجه، تمشک، نان و سبزیجات را در نظر بگیرید.رژیم غذایی عالی ترکیبی از پنیر، روغن زیتون و چند قطره ویتامین است.

 

کمبود ویتامین ای در بدن و اثرات آن

در میان پزشکان و متخصصان تغذیه، این نظریه وجود دارد که یک فرد قادر به دریافت مصرف روزانه ویتامین E روزانه با غذا است و نیازی به مصرف بیشتر از مکمل های مصنوعی نیست. در همین حال، لازم به ذکر است: این قانون تنها در شرایط رژیم متعادل، پایبندی به یک شیوه زندگی سالم و عدم وجود بیماری هایی که بر روند هضم غذا تأثیر می گذارد، کار می کند.

چندین دسته از افراد در "منطقه خطر"  قرار دارند

 

اولین آنها نوزادان زودرس هستند که در آن روند جذب چربی به طور کامل تنظیم نشده است . معمولا وزن این کودکان بیش از یک و نیم کیلوگرم نیست. کمبود توکوفرول در نوزادان با انواع آسیب شبکیه و احتمال ابتلا به بیماری های عفونی همراه است.

 

دسته دوم افراد مبتلا به بیماری هایی است که با هضم چربی مشکل دارند. در این مورد، بدن نه تنها در مورد ویتامین E، بلکه با هضم سایر مواد محلول در چربی نیز مشکل دارد. اغلب فقدان توکوفرول همراه با بیماری های سیستم عصبی، کاهش ایمنی، بیماری های ماهیچه و شبکیه همراه است. برای این دسته بندی، تنها راه بازگرداندن تعادل ویتامین، مصرف مکمل های ویتامین E در فرم محلول در آب است.

 

سومین رده - بیماران  گاستروآنترنتی است، که در آن روند جذب مواد مغذی ضعیف است. اول از همه، افراد مبتلا به کیسه صفرا با سنگ صفراوی، بیماری های کبدی (سیروز یا هپاتیت) را شامل می شود. علت عدم تعادل ویتامین می تواند یک روده بیمار باشد.

 علت کمبود ویتامین ای  اغلب تغذیه نامتعادل (تا گرسنگی) و پرهیز کامل از رژیم غذایی بدون چربی است.

 

shutterstock_381113728.jpg

علائم کمبود ویتامین ای

چگونه کمبود ویتامین E  را در خود و یا نزدیکان تشخیص دهیم؟

علائم هشدار دهنده کمبود ویتامین یا avitaminosis اولین نشانه کمبود ویتامین E ، دیستروفی عضلانی است (همانطور که مربوط به قلب است). در نتیجه این بیماری، فیبرهای عضلانی شکسته می شوند.

فرایندهای نئوپلاسم نیز درون کبد راه اندازی می شوند، دژنرسانس چربی تشخیص داده می شود و سطوح گلیکوژن کاهش می یابد.

کمبود ویتامین نیز روی خون تاثیر می گذارد - گلبول های قرمز کمتر تسریع می شوند. سیستم عصبی و تولید مثل در زنان و مردان دچار مشکل شده و مشکلات مربوط به تیروئید شروع می شود.

علائم کمبود ویتامین ای

بی توجهی
بی نظمی و خواب آلودگی
عصبانیت
سردرد
وخامت در کیفیت پوست
عدم تعادل متابولیکی (تغییر شدید در وزن در جهت افزایش یا کاهش).
برخی از محققان با اشاره به تجربیات خود، استدلال می کنند که توکوفرول قادر به تولید بیش از حد است و هیپربیتامینوز یک پدیده بسیار نادر است.

ویتامین ای تقریبا هیچ خواص سمی ندارد. اما اگر فردی که مدت زمان طولانی ویتامین E اسید را مصرف کرده بود، فشار خون، اسهال، نفخ و تهوع داشت، می توانیم فرض کنیم که براثر مصرف بیش از حد ویتامین است.

nuts-1736520_1920.jpg

 

سایر عوارض جانبی درصورت مصرف بیش از حد

آلرژی
خونریزی معده
حالت تهوع
اسهال
فشار خون کبد
تغییر در لخته شدن خون
در اوایل بارداری، خطر داشتن یک کودک مبتلا به نارسایی قلبی.
مسائل مربوط به استفاده از توکوفرول استات
واکنش های آلرژیک ناشی از حساسیت به دارو
انفارکتوس میوکارد و فشار خون بالا

در افراد دیابتی ممکن است که مصرف توکوفرول باعث کاهش دوز معمول انسولین شود.

بنابراین، مطلوب است که یک دوره از حداقل دوز شروع شود، به تدریج آن را افزایش دهند. برای مصرف  برای افراد مبتلا به بیماری قلبی و تهدید ترومبوآمبولی دارو با احتیاط.

علائم استفاده :
هیپویتامینوز  (مصرف بیش از حد یک یا چند ویتامین )
افزایش تمرینات جسمی؛
برنامه ریزی بارداری؛
ناباروری؛
نقض قاعدگی؛
تهدید سقط جنین؛
اختلالات اقليمی؛
اختلال عملکرد غدد ناحیه تناسلی مردان؛
نوراستنیا؛
بیماری های قلبی عروقی؛
بیماری کبد؛
پسوریازیس، درماتوز؛
بیماری های بافت عضلانی و مفاصل؛
بیماری های همراه با تب، بیماری های مزمن؛
صرع؛
سرطان، بهبودی از شیمی درمانی و جراحی؛
در حالی که سیگار کشیدن و مصرف الکل؛
سوء تغذیه؛
سن پیری
دوز دارو در هر یک به طور جداگانه توسط پزشک شرکت تعیین می شود.

 

foods-containing-vitamin-e.jpg

 

تداخل ویتامین ای با مواد دیگر

در صورت مصرف توکوفرول یا غذای غنی از ویتامین، اگر قاعده ترکیب عناصر شیمیایی را دنبال نکنید، نمیتوانید حداکثر جذب مواد توسط بدن را امیدوار کنید. 

بنابراین ترکیب همزمان مصرف ویتامین E و ...:

... سلنیوم - اثرات هر دو ماده را افزایش می دهد.
... آهن - باعث اکسیداسیون نمی شود، اگر Fe دوجانبه باشد، در موارد دیگر، ویتامین تخریب می شود؛
... پتاسیم - هضم و سنتز ویتامین K را نقض می کند؛
... ویتامین A - جذب ماده A را تسریع می کند.
... ویتامین C - خواص محافظتی توکوفرول افزایش می یابد؛
... انسولین - نیاز بدن به هورمون اضافی (برای افراد دیابتی وابسته به انسولین) را کاهش می دهد؛
... داروهای غیر استروئیدی و ضد التهابی، استروئیدها - اثر آن را افزایش می دهد؛
... رقیق کننده های خون - می تواند باعث خونریزی شود (اگر دوز ویتامین بالا باشد)؛
... در طول شیمی درمانی، درمان تابش - اثر بخشی درمان را کاهش می دهد.
کمبود توکوفرول باعث کاهش مقدار منیزیم در بدن می شود و مصرف روی یا زینک باعث افزایش E-hypovitaminosis (مصرف بیش از حد یک یا چند ویتامین اگر شما در حال حاضر داشته باشید).

کپسول های توکوفرول یا قرص ها با معده خالی جذب نمی شوند. ابتدا باید یک محصول حاوی چربی مصرف کنید و بعد از 30 دقیقه یک ویتامین دریافت کنید.

و آخرین: ترکیب کاملا ناسازگار - ویتامین ای و الکل. الکل کاملا خواص مفید توکوفرول را خنثی می کند.

مکمل های طبیعی ویتامین E
2 نوع آماده سازی حاوی ویتامین E در داروی جدید ارائه می شود :

با یک مکمل مصنوعی؛
مواد افزودنی زیست فعال با توکوفرول طبیعی (عصاره، تنتور از مواد اولیه گیاهی و حیوانی).
همچنین بین ترکیب چند منظوره و آماده سازی یکپارچه تقویت می شود. ترکیب اول ترکیبی از ویتامین های مختلف و عناصر کمیاب مفید است که شامل تنها یک ماده فعال - ویتامین E می باشد.

در مکمل ها
دوز توکوفرول در مکمل های غذایی به طور قابل توجهی کمتر از داروهای مورد استفاده برای درمان است، بنابراین مکمل های غذایی اغلب به عنوان وسیله ای برای پیشگیری استفاده می شود.

 

شکل دارویی ویتامین ای

امروزه آماده سازی با ماده ی آلفا توکوفرول در قرص ها، قرص ها، کپسول ها، در فرم مایع (محلول روغن، در قطره ها، در آمپول ها) موجود است. روش استفاده از دارو  بصورت خوراکی یا در پمادها و کرم ها بصورت موضعی استفاده می شود. با این حال، محبوب ترین گزینه ها در میان مصرف کنندگان قرص، کپسول و ویتامین در روغن است.

مزیت کپسول این است که آنها یک ترکیب آماده از چربی و توکوفرول هستند - ترکیبی که برای هضم لازم است. قبل و بعد از مصرف باید غذاهای چرب را بخوریم.

توکوفرول در روغن به شرح زیر استفاده می شود: در یک قطعه نان سیاه، قطره ای از ماده لازم را مصرف کنید و بخورید. چند قطره برای نوشیدن در روز در دستورالعمل های استفاده شده نشان داده شده است. با این حال، این فرم در بعضی از آنها می تواند عوارض جانبی را به صورت حالت تهوع یا حتی استفراغ ایجاد کند.

پس از مصرف ویتامین در فرم پودر یا قرص، شما نیاز به یک میان وعده سبک با حضور روغن گیاهی دارید(به عنوان مثال روغن زیتون در سالاد).

ویتامین مایع در روغن یک راه حل توکوفرول با غلظت تا 98 درصد است. این فرم در تزریق (داخل وریدی و عضلانی) و یا به عنوان یک داروی خارجی استفاده می شود. به خصوص راه حل محبوب به دست آمده در لوازم آرایشی و بهداشتی به عنوان یک پاناساکت برای پوست، وسیله ای برای رشد مو، یک ماده درمانی برای ناخن. اغلب این ویتامین بصورت ماده فعال در لوازم آرایشی است.

 

foods-high-in-vitamin-e-spinach.jpg

 

چگونگی حفظ ویتامین ای در مواد غذایی

متخصصان تغذیه نمی گویند که هیچ مکمل مصنوعی به طور کامل نمی تواند اثرات مفید بر بدن  و یا جایگزین ویتامین های طبیعی شود. اما همه چیز خیلی ساده نیست. کافی نیست که فهرستی از محصولات که توکوفرول بیشتری دارد را هر روز استفاده کنیم. مسئله اصلی در ذخیره سازی ویتامین E بصورت طبیعی از غذا این است که به درستی آماده شده باشد و این مهم است که بدانید کجا و چگونه ذخیره محصولات حاوی ویتامین E و همچنین آماده سازی برای حفظ مقدار حداکثر مواد مفید صورت گرفته است.

 

توکوفرول موجود در مواد غذایی حساس به حرارت، نور مستقیم  و قرار گرفتن در معرض هوا است. برای حفظ مواد مغذی در روغن های گیاهی، آنها نباید گرم شوند و به شکل سرد برای اضافه کردن به سالاد استفاده شوند. همچنین مهم است که ظروف حاوی روغن های گیاهی را در نور مستقیم خورشید (روی پنجره، میز) در ظروف باز نگهداری نکنید. و انجماد آن ها باعث می شود نیمی از محتوای ویتامین در غذا از بین برود. سبزیجات، میوه ها، سالاد، غنی از توکوفرول، باید بلافاصله پس از برش خورده شود.

آماده سازی دارویی، با داشتن ترکیب آن ماده آلفا توکوفرول، باید در یک ظرف بسته بندی شده و محافظت شده از نور خورشید باشد.

ویتامین مخلوط دستور العمل
در صورتی که کمبود ویتامین ای دارید و میل ندارید که از مکمل ها استفاده کنید شما می توانید به عنوان یک دارو مخلوط ویتامین طبیعی را خودتان درست کنید. به اندازه کافی 1-2 قاشق غذاخوری از عصاره خوشمزه را در روز مصرف و کمبود ویتامین ها را فراموش کنید.

مواد تشکیل دهنده:

انواع توت ها  1 کیلوگرم؛
گردو - 250 گرم؛
فندق - 250 گرم؛
عسل طبیعی - 500 گرم
همه تمیز، کاملا با عسل میکس کنید و در یخچال نگهداری کنید.

 

اثر ویتامین ای بر بدن زنان

چرخه قاعدگی به طور منظم یکی از شاخص های مهم بدن سالم یک زن است. نه تنها بارداری می تواند تاخیر در قاعدگی ایجاد کند. تغذیه نامتعادل، استرس، اختلالات هورمونی و بیماری اغلبمی تواند علت تاخیر در قاعدگی باشد. و برای عادی سازی چرخه قاعدگی در زنان، از مکمل های مبتنی بر ویتامین E استفاده می شود که می تواند وضعیت کلی بدن زن را بهبود بخشد و پروسه های لازم را در سیستم تولید مثل ایجاد کند.

برای درمان استفاده از قرص های توكوفرول یا تزریق، دوز معمولا توسط دکتر تعیین می شود. در همین حال، رایج ترین برنامه درمان برای قاعدگی تاخیری ،مصرف هر روز صبح 0.4 گرمی توکوفرولمی باشد.

ویتامین E در این موردچکاری انجام می دهد؟ رشد سریع اندومتری را به اندازه مورد نیاز برای شروع قاعدگی افزایش می دهد.

 

ویتامین ای در برنامه ریزی بارداری

حضور توکوفرول در دوزهای لازم برای بدن زن، جزء مهمی برای تولد و موفقیت در باروری است، زیرا اثر مثبتی بر سیستم تولید مثل دارد.شروع مصرف ویتامین در مرحله برنامه ریزی بارداری مطلوب است در این مرحله از سقط جنین و سایر عوارض جلوگیری خواهد شد.

تاثیر ویتامین ای در مرحله برنامه ریزی بارداری

روند تولید پروژسترون (هورمون لازم برای بلوغ تخمک و رشد جنین) را عادی میکند.
تقویت سیستم ایمنی بدن؛
تنظیم فشار خون؛
بهبود وضعیت پوست، جلوگیری از بروز علائم کشش؛
رشد رحم بصورت مناسب صورت می گیرد؛
به تشکیل طبیعی جفت کمک می کند؛
استقامت بدن را افزایش می دهد.
در این مرحله، دوز توصیه شده از ویتامین E به 400 IU روزانه (تنظیم به صورت جداگانه) می باشد. ویتامین از داروخانه تهیه و دو بار در روز مصرف شود. علاوه بر این، به یاد داشته باشید که توکوفرول طبیعی مناسب تر است و این محصولات را در رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنید.

ویتامین ای در بارداری

برای زنان باردار، مهم است که بدانند، تنها یک دکتر متخصص می تواند دوز مناسب را تعیین کند. شما نباید مکملهای غذایی را بصورت تجربی آزمایش کنید، چرا که اثرات مصرف بیش از حد یا هیپویتامینوزیس به طور عمده در سلامت کودک تاثیر می گذارد.

پذیرش دوز مناسب دارو، هورمون ها را تنظیم می کند، سمیت، ضعف، تورم، تشنج را کاهش می دهد و همچنین تاثیر مثبتی بر روی بافت رحم و سلول های جفت دارد.


با بالا رفتن سن، عملکرد باروری بدن زن کم می شود، تغییر هورمون ها، که اغلب موجب وخامت سلامت و خلق و خوی می شود. در طول این دوره بدن زن نیاز به توجه خاصی دارد. و توکوفرول نقش مهمی در کاهش سندرم کلاسیکتری دارد که متخصصین زنان اغلب به بیماران خود تجویز می کنند. فارماکولوژی مدرن پس از 45 مکمل مختلف مولتی ویتامین را ارائه می دهد و از منابع طبیعی ویتامین صحبت می کند، مهم است که در رژیم های غذایی از روغن های گیاهی و آجیل استفاده شود. اما بهتر است تعیین میزان لازم روزانه توکوفرول را به یک پزشک باتجربه و با انجام آزمایش روی بدن خود انجام دهید.

ویتامین ای و پستان

توکوفرول برای پستان ضروری است - به عملکرد طبیعی غدد پستان کمک می کند. از نقطه نظر زیبایی شناسی، چربی ویتامین E قادر به تقویت پوست، ایجاد سینه های انعطاف پذیرتر و محافظت در برابر علائم کششی در طی شیردهی است. در زنان و ماموگرافی، توکوفرول شناخته شده است و در درمان موستوپاتی و سایر بیماریهای غدد پستان موثر است.مجموعه ای از ویتامین A و E به خصوص در این زمینه، خود را ثابت کرده است . اما بسیار با دقت و تنها با نسخه پزشک به هنگام مخصوصادر زمان شیر دهی مادر و به منظور جلوگیری از hypervitaminosis در کودک شیرخوار. در طول این دوره، ایده آل است که یک مادر شیرده ویتامین E را به طور اختصاصی از منابع غذایی طبیعی دریافت کند.

10.jpg

 

آیا ویتامین ای یک ویتامین زنانه است؟

حتما شنیده اید که ویتامین E یک ماده منحصرا "زنانه" است که مسئول سلامت جنین های ضعیف است. با این حال، توکوفرول به همان اندازه که برای زنان مفید و لازم است برای مردان هم مفید است.

پس چرا و چگونه ویتامین ای برای مردان تجویز می شود؟

علاوه بر تاثیر مثبت شناخته شده بر بدن انسان، توکوفرول به سادگی برای جنسیت قوی تر ضروری است، زیرا تنها:

تنظیم هورمون ها و محافظت از تستوسترون از تخریب؛
افزایش فعالیت زیستی اسپرم؛
خون رسانی به اندام تناسلی را بهبود می بخشد؛
باروری را افزایش می دهد؛
مانع از رشد ناباروری می شود.
کمبود توکوفرول نه تنها بر سیستم تولید مثل تاثیر می گذارد، بلکه خطر بیماری عضلات، قلب و عروق خونی را افزایش می دهد که منجر به کاهش متابولیسم می شود.

نحوه خوردن ویتامین e

تحقیقات نشان داده که حداقل نیاز روزانه ویتامین E در مردان  حدود 10 میلی گرم است، برای اهداف درمانی (به عنوان مثال، پروستات) مجاز است بالا بردن دوز روزانه به حد مجاز تا 300 میلی گرم.( برای زمان خوردن ویتامین ها مقاله بهترین زمان مصرف ویتامین و مولتی ویتامین ها را بخوانید)

آیا همه اثرات ویتامین E بر بدن مردان همین است. آزمایش های اخیرنشان داده است که: توکوفرول بر فعالیت عضلانی بدنسازان و روند متابولیسم پروتئین تأثیر می گذارد. این بدان معنی است که می توان آن را به صورت صحیح در بدنسازی استفاده کرد، به عنوان وسیله ای برای کاهش خستگی و جلوگیری از آتروفی عضلانی. کمبود ویتامین باعث ضعف و هیپوتونی بدنسازان، سطح پتاسیم، فسفر، منیزیم شده و گلیکوژن و کراتین کاهش می دهد .

 

Vitamin E در لوازم آرایشی

احتمالا، اگر کسی تصمیم به برگزاری مسابقه برای مهمترین ویتامین برای زیبایی داشته باشد، جایزه بزرگ بدون شک به توکوفرول داده خواهد شد. دشوار است که مواد دیگری برای پوست، مو، ناخن مفیدتر از Vitamin E باشد. بیایید سعی کنیم جزئیات دقیق تر را بدانیم چه چیزی در توکوفرول مفید است و چگونه می توان آن را به منظور حفظ طراوت و جوانی برای مدت زمان طولانی مورد استفاده قرار داد.

برای پوست
هر گونه تغییر در بدن - مثبت یا منفی - بلافاصله روی پوست تاثیر می گذارد. تحریک، آکنه، خشکی، ترک، لایه برداری، چین و چروک های اولیه ...

آیا حداقل یکی از این مشکلات را دارید؟ این احتمال وجود دارد که مشکل در فقدان توکوفرول باشد.

تحقیقات نشان داده است که قرار گرفتن طولانی مدت در معرض تابش اشعه ماوراء بنفش، پوست را خشک وحالت الاستیک خود را از دست می دهد. در حال حاضر علاوه بر نور خورشید، تاثیر آب سخت لوله کشی های آب، اثرات باد و سرما و مواد شیمیایی خانگی و غیره را هم باید اضافه کرد.

اما ویتامین ای به بهبود زیبایی، نرمی و انعطاف پذیری پوست کمک می کند. غنی سازی اپیدرم با اکسیژن نه تنها با کم کردن چین و چروک ها، علائم کششی، بلکه باعث بهبود بخشیدن زخم ها و ترک ها می شود، آنتی اکسیدان قوی است، روند پیری را کاهش می دهد و التهاب روی پوست را از بین می برد.

با توجه به این خواص، توکوفرول به اکثر ژل ها و لوسیون های بدن، کرم پا، دست و ناخن اضافه می شود. درمان های غنی از ویتامین در خانه آسان است. ساده ترین راه این است که کرم را با یک روغن آرایشی از قبیل گندم، جایگزین کنید. راه دوم این است که چند قطره از محلول روغن ویتامین ای را به محصول آماده شده اضافه کنید. موثرترین کار این است که لوازم آرایشی را با دستان خود، با توجه به ویژگی های پوست خود تهیه کنید.

تهیه لوسیون ویتامین ای 

نصف قاشق چای خوری گلیسیرین
1 قاشق غذاخوری گل بابونه خشک؛
1 قاشق چایخوری روغن کرچک و کافور؛
10 قطره ویتامین E
طرز تهیه کرم بدن
بابونه را با آب جوش دم کنید (می تواند یک شب بماند) و فشاردهید. تمام مواد چرب، همراه با گلیسیرین را به عصاره گیاهی اضافه کنید. مواد را به آرامی مخلوط کنید، که قوام آن باید شبیه یک کرم ملایم باشد. مدت زمان استفاده تا بیش از 5 روز محصول نهایی را در یخچال می توانید نگهداری و استفاده کنید. برای خنثی کردن و از بین بردن خشکی اپیدرم استفاده کنید.        

bearded4-555555555 (13).jpg     

درمان علائم کششی شکم، سینه، ران 

مواد تشکیل دهنده:

روغن زیتون - 1 قاشق غذا خوری.
ویتامین E - 650 میلی گرم (محلول روغن 30٪).
اجزاء را کاملا مخلوط کنید. در طول ماساژ در مناطق مشکل اعمال شود. برای افزایش اثر، از صبح و عصر استفاده کنید.

ویتامین ای و پوست

ویتامین E باعث سفت شدن پوست صورت می شود. هزاران زن در سراسر جهان متقاعد شدند: برای پوست در اطراف چشم چیزی بهتر از روغن ویتامین E نیست که ناشی از حرکات ماساژ سبک است. توکوفرول یک داروخانه کامل برای پلک ها است. یکی از چند روش برای خلاص شدن از چروک های زیر چشم ویتامین E است. برای لب ها، ویتامین E در کرم ها در فصل های سرد ضروری است . نوجوانان از توکوفرول به عنوان درمان برای آکنه استفاده می کنند. برای مژه ها، توکوفرول را می توان بر اساس ریمل مژه و ابرو استفاده کرد: یک برس را در طول مژه بمالید و برای چند ساعت شستشو ندهید.

و البته، ما نباید ماسک های ویتامین برای صورت را فراموش کنیم، که در عرض چند دقیقه در خانه آسان تهیه می شود و نتیجه این روش ها برای سال ها پوستی زیبا داریم.

ماسک صورت با ویتامین ای

شماره 1:

خولان دریایی و کره کاکائو ، که با اندازه های مساوی مخلوط می شوند، می تواند صورت را جوان سازی کند .

شماره 2:ماسک صورت با ویتامین E

برای پاکسازی سلول های مرده پوست: ترکیبی از عسل، توکوفرول و سفید تخم مرغ را مخلوط کنید.

شماره 3:ماسک صورت با ویتامین E

از خامه ترش، آب لیمو، محلول عسل و روغن ویتامین قوی تر است.

شماره 4:ماسک صورت با ویتامین E

زرده تخم مرغ، عسل، شیر با اضافه کردن ویتامین.

شماره 5:ماسک صورت با ویتامین E

خیار رنده شده با 15 قطره استات توکوفرول. برای مرطوب کردن پوست

شماره 6:ماسک صورت با ویتامین E

از آب شفابخش آلوئه ورا، خامه ترش خالص و ویتامین ای 

شماره 6:ماسک صورت با ویتامین ای

اسکراب ماسک ویتامین نیز آسان است: "جو دوسر" با عسل، ماست، روغن زیتون و محلول توکوفرول مخلوط شود.

این فقط نمونه هایی از گزینه های ممکن برای ماسک های ویتامین است. اگر ماسک دیگری مورد نظر شما هست می توانید سایر محصولات مفید را مخلوط کنید، آنها را با کمی ویتامین ای ترکیب کنید.

 

 

خواص ویتامین ای برای مو

دانستن در مورد توانایی های بازسازی و تقویت ویتامین E، استفاده از این ماده در محصولات عجیب نیست. سرعت بخشیدن به فرآیندهای متابولیک در سلول های پوست سر، یک درمان عالی برای ریزش مو است، موها را درخشان کرده ، رشد آنها را تسریع می کند، شکنندگی و حشکی را از بین می برد. برای تقویت فولیکول، از روغن جوجوبا یا ججوبه، گندم، روغن باباآدم و توکوفرول محلول مناسبی برای موها درست می شود.

لوازم آرایشی آماده با اضافه کردن ویتامین ای یا ماسک های خانگی به شما کمک می کند تا موهای شاداب تری داشته باشید.

شماره 1:ماسک مو با ویتامین E
مخلوط 1 قاشق غذاخوری از ویتامین E، باباآدم، روغن زیتون و روغن بادام. به پوست سر بزنید، با یک حوله گرم موها را بپوشانید و چند ساعت بگذارید بماند. در صورت خشکی و شکنندگی زیاد موها و به عنوان مراقبتهای شدید، دو بار در هفته استفاده کنید.

شماره 2:ماسک مو با ویتامین E
یک قاشق چایخوری از ویتامین E و یک قاشق غذاخوری روغن زنجبیل و باباآدم را کمی گرم کنید و روی تمام طول موها بمالید. حداقل یک ساعت بماند و بعد با شامپو بشویید. چند بار در هفته و برای یک ماه تکرار کنید.

ویتامین ای در مواد مغذی موجود است. اما، همانطور که در مورد هر عنصر مفید دیگری تعادل را رعایت می کنید، بهتر است مراقب باشید که بدن مقدار کافی از توکوفرول را از منابع طبيعی خوشمزه و سالم دریافت کند و نه از مکمل های صنعتی.

نظرات

در ادامه بخوانید...

ویتامین یو - Vitamin U

در

 

ویتامین U چیست؟

ویتامین U یا متیل متیونین سولفونیم یک پودر سفید با رنگ زرد با بوی خاص است، دارای خواص ضد آترسکلروتیک و ضد هیستامین می باشد. این ترکیب ابتدا در سال 1949 توسط زیست شناس آمریکایی Chini در مطالعه آب کلم کشف شد. در جریان تجزیه و تحلیل، دانشمند کشف کرد که یک عامل ناشناخته در ترکیب سبزیجات خام کمک می کند تا زخم معده را بهبود بخشد. بنابراین اختصاص داده شده ویتامین U، که نام خود را از کلمه انگلیسی "ulcus"، که به معنی "زخم" است. 
ماده ویتامین از اسید آمینه اسید ( متیونین ) حاوی گوگرد حاوی آلایاتیک غیرقابل جایگزینی تشکیل شده است ، این کمک دهنده گروههای متیل در بیوسنتز آدرنالین، کولین است.
 
جهت اصلی فعالیت ویتامین U بهبود غشاهای مخاطی ارگان های داخلی است. با توجه به این ویژگی، ویتامین عامل بهبود زخم است.
این ترکیب در نور تجزیه می شود، به راحتی در آب حل می شود، هیدروکرومیک، thermolabile. محلول در حلال، الکل، غیر فعال شده توسط اکسیداسیون می باشد. هنگامی که خنک، خشک شده، خواص سودمند ویتامین تغییر نمی کند (از دست دادن خواص از 2٪ تجاوز نمی کند).
 
دستورالعمل ها برای استفاده از مواد مغذی، علائم هیپو و هیپرتونیتامینوز را در نظر بگیرید، کدام محصولات شامل، چگونه بر دوره حاملگی تاثیر می گذارد.

 

خواص ویتامین U

توابع متیل متیونین در بدن انسان.
تشخیص، خنثی سازی و حذف مواد شیمیایی خطرناک. یکی از این ترکیبات، هیستامین است. این ماده در فرایند واکنش های التهابی در بدن منتشر می شود و تولید آب معده را افزایش می دهد که منجر به تورم دیواره های دستگاه گوارش و ظهور احساسات دردناک می شود. توانایی مواد مغذی برای خنثی سازی هیستامین باعث بهبود بخشیدن به دستگاه گوارش و کاهش شدت نشانه های علائم آلرژیک زیر می شود: مسمومیت غذایی، همراه با افزایش مدفوع، سوزش، حملات آسم، آسم برونش.
ویتامین یو زخم ها و فرسایش روی غشاهای مخاطی که در اندام دستگاه گوارش رخ می دهد، را بهبود می بخشد.
سطح اسیدیته در معده را عادی می کند، هضم را بهبود می بخشد. در بخش های مختلف دستگاه گوارش PH یکسان نیست. در مری، اسیدیته طبیعی 7 / 6-6 / 0، در معده خالی - 1.5 - 2.0، در عمق لایه اپیتلیال - 7.0، در منطقه آنترال متفاوت است از 1.3 تا 7.4، در  دوازدهه - 5.6 - 7.9، در روده کوچک - 7.5، در کولون - 9.0 بنابراین، S-methylmethionine محافظت از مخاط معده، حفظ سطح PH فیزیولوژیک طبیعی، که ایجاد مطلوب شرایط هضم نرمال بدون آسیب رساندن به دیواره های عضلانی.
ساختارهای پوست را بازسازی می کند. با توجه به این ویژگی، ترکیبات ویتامین مانند در درمان بیماری های مزمن پوست (شرمگاهی، درماتیت، پسوریازیس) و در زیبایی صورت استفاده می شود.کرم ها و ماسک های حاوی متیونین قرمزی پوست را از بین می برند، بازسازی پوست را تحریک می کنند، ظاهر مویرگ ها را کاهش می دهد، سلول ها را با رطوبت و اکسیژن اشباع می کند.
گردش خون در عروق آسیب دیده قلب و مغز را بهبود می بخشد . علاوه بر این، مواد از آسیب کبدی محافظت می کند، از ایجاد آترواسکلروز، جایگزینی بافت کبدی با چربی جلوگیری می کند.
مبارزه با افسردگی، از بین بردن شرایط عصبی.از ویتامین U هنگامی که داروهای استاندارد روانگردان نتیجه مثبتی دریافت نمی کنند استفاده می شود. متيل مليونين بر متابوليسم آدرنالين تأثير می گذارد و تغيير کلسترول بدن را کنترل می کند.
کمک به تولید کلاژن، محافظت بافت از تشکیل پتوز(افتادگی پلک)، نشانه های کشش، زخم که به عنوان یک نتیجه از کاهش سریع وزن ظاهر می شود. همچنین، این ترکیب بار بر روی مثانه را کاهش می دهد و ادرار را از آمونیاک در فرایند کاهش شدید پوند اضافی پاک می کند.
ویتامین U برای زنان باردار توصیه می شود، زیرا این ترکیب علائم سمیت را از بین می برد، باعث تقویت مو، جلوگیری از ایجاد عفونت سیستم ادراری می شود. علاوه بر این، برای زنانیکه از داروهای   ضد بارداری خوراکی و داروهای استروژن بالا استفاده میکنند، مفید است.
 
با توجه به این واقعیت است که متیونین در متابولیسم لیپید دخیل است و آنتی اکسیدان است، این ترکیب اغلب در مکمل های ورزشی موجود است. اگر چه ویتامین اثر آنابولیک نداشته باشد، چربی بدن از طریق رسوبات چربی حذف می شودو برای ورزشکاران مهم است که ازصورت آنها مراقبت می کند.
 
افرادی که سبزیجات تازه را برای مدت طولانی استفاده می کنندف علائم نارسایی احتمالی را در 90٪ موارد تجربه نمی کنند.
 

 

علائم کمبود ویتامین U

افزایش اسیدیته معده، همراه با آسیب به سطوح مخاطی معده، دوازدهه با تشکیل زخم، فرسایش
تشدید بیماری های التهابی دستگاه گوارش.
با کمبود مزمن S-methylmethionine بیش از 2 تا 5 سال، فرد مبتلا به گاستریت و زخم می شود.
 
hypervitaminosis ویتامین U  - تاثیری بر بدن انسان ندارد، زیرا این مواد مغذی یک ترکیب محلول در آب است و بیش از حد آن به سرعت از طریق ادرار دفع می شود.
 
محیط اسیدی در معده - شرایط اصلی برای جذب ویتامین. در صورت نقض ترشح اسید هیدروکلریک، جذب این ویتامین به شدت کاهش می یابد حتی با مصرف مواد مغذی در مقدار روزانه.
 
ویتامین U برای درمان بیماری های زیر توصیه می شود:
 
هپاتیت مزمن
کُله‌سیستیت (به انگلیسی: Cholecystitis) یعنی التهاب کیسه صفرا
یوزافاگیت(تحریک و التهاب بافت مری)
پارکینسون، آلزایمر
سیروز کبد، سندرم ژیلبرت (افزایش سطح بیلی روبین خون)
زخم معده، کولیت
دیابت
فتق دیافراگم
آترواسکلروز
عصبی، اختلالات روانی
سيستيت(التهاب در مثانه)
مولتیپل اسکلروزیس
کولسیستیت مزمن
بیماری قارچی
چاقی
دیستروفی ناشی از فقدان پروتئین در بدن پس از بیماری دیسمنزی
الکل
اعتیاد
اعتیاد به نیکوتین
زخم، جراحات در نتیجه تمرین ورزشی
پیری زودرس پوست و بافت.
ویتامین U برای استفاده از زنان برای بهبود وضعیت موها، تقویت ناخن، بهبود پوست، تسهیل جریان سندروم پیش از قاعدگی و تسکین خستگی مزمن نشان داده شده است.
 

 

موارد منع مصرف Vitamin U

نارسایی شدید کبدی یا کلیوی
حساسیت به دارو
هپاتیت ویروسی
کودکان زیر 6 سال
آنسفالوپاتی کبدی
عوارض جانبی مصرف Vitamin U
به ندرت در زمینه مصرف متیونین در بیماران عوارض جانبی ایجاد می کند. این موارد عبارتند از: تهوع، استفراغ، بثورات آلرژیک بر روی پوست، خارش، طعم ناخوشایند در دهان و کاهش فشار خون. گاهی اوقات بیماران تاکی کاردی( تند شدن‌ ضربان‌ قلب‌)، سردرگمی و بی قراری دارند. این علائم تجویز پس از تنظیم دوز مصرف ترکیب توسط پزشک  از بین می رود.
 

 

میزان مصرف ویتامین U

نحوه مصرف ویتامین U 

با توجه به این واقعیت که بدن انسان متیونین را به تنهایی تولید نمی کند، مهم است که تامین کننده سیستماتیک مواد ضد زخم از خارج فراهم شود.
 
نیاز فرد به ویتامین U بستگی به سن، جنس و محدوده 100 تا 300 میلی گرم در روز دارد. در دوران بارداری، این رقم 200 میلی گرم در روز است، در فعالیت های شدید ورزشی - 250، و در فصل رقابت (برای بدنسازان) به 450 افزایش می یابد.
 
بیماران مبتلا به مشکلات گوارشی نیاز به دوزهای بالاتری از ترکیبات مفید دارند. برای این دسته از مردم، حصول اطمینان از مصرف روزانه 200 تا 400 میلی گرم متیونین در روز است. ترجیحا، مصرف روزانه ویتامین U به صورت طبیعی و با غذای گیاهی وارد بدن می شود.
 
در عمل پزشکی متيل مليونين مصنوعی سنتز شده است. این دارو در قرص، کپسول، پودر، مایعات (اسپری) موجود است. با این حال، لازم است در نظر داشته باشید که اثربخشی چنین ماده ایی نسبت به ماده مغذی طبیعی که بخشی از آب سبزی است، 70 درصد پایین تر است.

 

منابع ویتامین U

فاکتور ضد زخم کجاست؟
بیشترین مقدار S-methylmethionine در غذاهای گیاهی متمرکز شده است.  مارچوبه. 100 گرم محصول حاوی 260 میلی گرم مواد مغذی است.
کلم سفید است. در 100 گرم یکلم سفید 85 میلی گرم مواد تشکیل دهنده متمرکز می شوند.
 
زردچوبه، جعفری، چغندرقند ، جوانه ها، گل کلم، ذرت به طور متوسط ​​غنی از متیونین هستند . محتوای ترکیبات ویتامین در این محصولات از 20 میلی گرم در هر 100 گرم ماده تجاوز نمی کند.
 
کمتر از 1 میلی گرم مواد مغذی در هر 100 گرم مواد غذایی در سیب زمینی، هویج، کدو تنبل، فلفل دلمه، اسفناج، چای سبز، موز متمرکز شده است.
 
ویتامین U نیز در محصولات حیوانی مثل شیر خام، کبد، زرده تخم مرغ وجود دارد، اما مقدار آن از 0.05 میلی گرم برای هر 100 گرم محصول بیشتر نیست.
 
به یاد داشته باشید، ایمنی ترکیب مفید در سبزیجات، محصولات جانبی، محصولات لبنی بستگی به شرایط ذخیره سازی و آماده سازی در پخت و پز دارد. هنگامیکه مواد غذایی به مدت 10 دقیقه جوشانده می شود، تنها 4 درصد متیونین تجزیه می شود، اما اگر روند عملیات حرارتی تا 30 دقیقه افزایش یابد، از دست رفتن مواد به میزان 13٪، 60 دقیقه - 65٪، 90 دقیقه - 100٪ از بین می رود.
 
از همه مهمتر، ویتامین U در چغندرقند ذخیره می شود، بنابراین برای افراد مبتلا به اختلالات دستگاه گوارش مفید است که در سالاد و منوی روزانه از چغندرقند استفاده کنند.
 

 

استفاده پیشگیرانه و درمانی از ویتامین U

امروزه، اثربخشی درمان با استفاده از ویتامین U یا متیل متیونین سولفونیم در مرحله مطالعه دقیق است. بیشترین مقدار تحقیق توسط چنی انجام شده است که در مورد بهبود 200 بیمار مبتلا به زخم معده پس از مصرف روزانه 1 لیتر آب کلم تازه بررسی شده است، در نتیجه آزمایش، دکتر کشف کرد که بهبودی در گروهی از بیماران که به طور سیستماتیک مصرف ویتامین ضد زخم را با مواد غذایی گیاهی مصرف می کردند دو برابر سریعتر از گروه شاهد بود که تحت درمان "استاندارد" بدون مکمل ویتامین U قرار گرفتند.
 
اعتقاد بر این است که بهترین نتیجه از درمان با آب کلم در میان بیماران مبتلا به زخم پپتیک، اسپاستیک، کولیت عفونی و هپاتیت مشاهده می شود.
 
برای بهبود پدیده های سوء هاضمه و نرمال شدن ترشحات معده، متیل متیونین سولفونیم کلرید 200 میلی گرم در روز به مدت 30 روز تجویز می شود.
 
در دیابت، آترواسکلروز، آسیب کبدی با کلروفرم، الکل، داروهای آرسنیک، 100 میلی گرم از ترکیب یک ساعت قبل از غذا 3-4 بار در روز به مدت 4 هفته تجویز می شود.
 

 

تعامل ویتامین U و سایر داروها

آنتی اسیدها جذب متیونین را کاهش می دهند.
آب و ویتامین های محلول در چربی، عناصر کمیاب بر سطح جذب عامل ضد زخمی تاثیر نمی گذارد.
S-methylmethionine به علت اثر متابولیسم بر متابولیسم اسیدهای نوکلئیک سلول های RNA را تحریک می کند.
ویتامین U اهدا کننده گروه های متیل در فرایند سنتز کراتین و کولین است .
متیونین در ترکیب با ویتامین های گروه B، فاموتییدین، کلرید سولفونیم، عملکرد مواد مغذی را افزایش می دهد و بهبود زخم ها را بر روی مخاط معده افزایش می دهد.
اسید نیکوتینیک (B3) همراه با ترکیبات U باعث افزایش آدرنالین می شود.
متیونین اثر فورازولیدون، لاناتوزیدا C را افزایش می دهد و اثر آنتی ژنیک نیتروگلیسیرین را افزایش می دهد.
اثر ویتامین U با مصرف داروهای ضد افسردگی و  لوودوپا،کاهش می یابد.
متیونین در ترکیب با لیپوکائین، سوخت و ساز فسفولیپید را در کبد افزایش و باعث جلوگیری از تشکیل رسوبات چربی در غدد میشود.
امروزه اطلاعاتی در مورد اثر ترکیب ویتامین و نوشیدنی های الکلی وجود ندارد.
 

 

ویتامین U و بارداری

"کلم" ویتامین بسیار مفید برای سم زدایی بدن زنان باردار است . متیونین ترکیبات فلزی سنگین مانند جیوه، سرب، کادمیوم را از کبد، پوست، استخوان ها، کلیه ها و ریه حذف می کند. علاوه بر این ماده، مقاومت بدن در برابر تابش را افزایش می دهد.
 
با توجه به این واقعیت که مواد مغذی در ایجاد ایمنی دخیل هستند، پزشکان توصیه نمی کنند که از این ترکیب در اولین ماههای بارداری استفاده کنند. این به خاطر این واقعیت است که در مراحل اولیه، ایمنی مادر آینده به طور طبیعی کاهش می یابد تا جنین در بدن رشد داشته باشد. در غیر این صورت، سقط جنین ممکن است رخ دهد. در نتیجه، از سه ماهه دوم، متیونین برای کودک و مادر بی ضرر است، زیرا این امر بر روند بارداری تأثیری ندارد. شما باید دارو را فقط پس از تجویز یک متخصص زنان  مصرف کنید. در غیر این صورت، یک عارضه جانبی ناشی از U-hypervitaminosis ممکن است باعث افزایش لخته شدن خون شود، که منجر به تشکیل لخته های خون می شود.
 
به عنوان یک قاعده، برای از بین بردن علائم سمیت اولیه (تهوع، استفراغ)، پزشکان مادران باردار را به سه قسمت تقسیم می کنند: سیانکوبالامین (B12)، اسید فولیک (B9) و متیونین.
 
ویتامین U سطح پروتئین را کاهش می دهد، جفت را تقویت می کند، نوسانات روحی روانی-عاطفی را به چالش می کشد، مقاومت بدن را برای سرماخوردگی افزایش می دهد، و مواد غذایی را به جنین می رساند. امروزه تأثیر یک ترکیب در دوره حاملگی به طور کامل مورد مطالعه قرار نگرفته است. طبق داده های ادبی، برخی از کارشناسان معتقدند که فقدان متیونین در رژیم غذایی مادر آینده منجر به نقض بستن لوله عصبی جنین می شود که منجر به انحراف در سیستم عصبی نوزاد می شود.

 

نتیجه گیری

S-methylmetonin یا "antiulcus factor" یک ماده ویتامین مشابه با اثرات آنتی هیستامین، ضد التهابی، لیپتوپروپیک است. این ترکیب متابولیسم دوازدهه را تقویت می کند، بازسازی سلول های مخاطی را تقویت می کند، کبد را از انباشت چربی محافظت می کند و از رشد آترواسکلروز جلوگیری می کند. ویتامین U در اروپا و ایالات متحده آمریکا به عنوان دارویی جداگانه برای درمان بیماری های دستگاه گوارش، فیبرومیالژیا (سندرم درد اسکلتی-عضلانی مزمن) و افسردگی تحت علائم تجاری زیر استفاده می شود: Same Rx - Mood، Sam-Sulfate بفروش می رسد.
 
علاوه بر این، S-methylmetonin به عنوان یک افزودنی بیولوژیکی تولید شده در بازار آزاد ارائه می شود. ویتامین سنتز دارای طعم شیرین، بوی مشخصه "کلم" است و در مجاورت هوا خاصیت خود را از دست می دهد.
 
مشاهدات متعدد نشان می دهد که مزایای مصرف ماده مغذی در شکل طبیعی آن، که بخشی از مواد غذایی گیاهی است، 5 برابر بیشتر از میزان تولید شده از مکمل های دارویی و مصنوعی است.
 
متعادل بخورید و سالم باشید!

نظرات

در ادامه بخوانید...

ویتامین آلفا لیپوئیک اسید - Vitamin N

در
ویتامین N ( آلفا لیپوئیک اسید یا تیتواستیک اسید) - یک ماده حاوی ویتامین با خواص آنتی اکسیدانی قوی است که در همه سلول های بدن انسان وجود دارد و مسئول حفظ جوانی است.
 
این پودر زرد، تلخ با طعم و بوی خاص ظاهری شبیه صدها ماده شیمیایی شناخته شده دیگر است. در همین حال، با داشتن توانایی های منحصر به فرد، موفق به کسب احترام نه تنها بین دانشمندان و پزشکان، بلکه همچنین تمام کسانی که از سلامت خود مراقبت می کنند، شده است. مهم است که هر کسی بدن خود را با انرژی فعال کند و سلولهای مغز را وادار به فعالیت کرده، متابولیسم را افزایش دهد و جوانی را بیشتر کند. حال ببینیم این ماده ویژه ای که می تواند چنین معجزاتی را انجام دهد چیست؟

Vitamin N چیست ؟

ویتامین N در جهان با نام های بسیاری شناخته شده است. شایع ترین نام لیپوئیک اسید است. اسامی آنالوگ: اسید thioctic (نام بین المللی) Thioctacid، lipoate، والیوم، lipamid، پارا آمینو بنزوئیک، آلفا لیپوئیک اسید، ویتامین ان . ویتامین آلفا لیپوئیک اسید "فقط از طریق توانایی های منحصر به فردش" از طریق توانایی خود بدن (در روده) سنتز می شود.
از سوی دیگر، در حالی که ویتامین های دیگر به دو گروه جداگانه ی چربی و محلول در آب تقسیم می شوند، برای لیپوئیک اسید هیچ تفاوتی در چربی، الکل یا آب وجود ندارد.
این یک آنتی اکسیدان طبیعی با خواص فراوان است و می تواند به هر سلولی از بدن انسان، از جمله مغز و رگ های خونی، منتقل شود و در حال حاضر با رادیکال های مهم آفات مبارزه می کند.آزمایش های متعدد توانایی محافظت  DNA از آسیب ها را نشان داده است.آزمایش های علمی برای مشارکت لیپوئیک اسید ادامه دارد. ممکن است که جهان در آستانه کشف اصلی اکسیر جوانی باشد.
 
فرمول غیر معمول ویتامین N - ترکیبی از اسید چرب و گوگرد - قادر به "معجزه های دیگر" است. عنصر مهم در روند گلیکولیز، قند را به انرژی تبدیل می کند. اعمال نفوذ کار از میتوکندری، که به عنوان "انبار انرژی" در هر سلول عمل می کنند، بر عملکرد بدن، ارائه جریان انرژی مداوم آن است.
در روند تحقیقات، بیوشیمی ها کشف کردند: ماده N به معنای واقعی کلمه، تمام بدن انسان را اشغال کرده است، در هر سلول وجود دارد. سپس یک کشف مهم دیگر نشان داد که: این آنتی اکسیدان قدرتمند عملکردهای انسولین را انجام می دهد، سطح قند خون را کاهش می دهد و اجازه می دهد تا در مورد لیپوئیک اسید به عنوان یک داروی موثر برای دیابت صحبت کنیم.
 
در آزمایشگاه های مدرن، دو نوع لیپوئیک اسید تولید می شوند. بیوشیمی ها آنها را ایزومرهای آینه می نامند: R - راست، S - سمت چپ. تفاوت میان ترکیبات مولکولی هر دو گزینه کوچک است، اما بدن انسان موافقت خود را با پذیرش کامل R-proposal پذیرفته است. اما سنتز R-isomer خالص یک کار نسبتا گران است، بنابراین اکثر داروهای دارویی با اسید تیتواستیک ترکیبی از ایزومرهای چپ و راست در مقادیر مساوی است.

ویتامین N در بدن انسان به روش های مختلفی تجدید می شود

در روند سنتز
با مصرف غذا
از مکمل های غذایی
انسان مانند بسیاری از موجودات زنده قادر به تولید لیپوئیک اسید است. سنتز پروتئین مستقیما در روده با مشارکت صفرا اتفاق می افتد. درست است که دوز تولید شده در این روش اغلب برای بهره برداری کامل از تمام سیستم ها کافی نیست و با بالا رفتن سن نیز این بهره وری از بین می رود.
 
منبع دوم مواد غذايي است. اما قانون ویتامین های دیگر، در مورد ویتامین N عمل نمی کند. حتی تغذیه صحیح و متعادل غذاهای غنی از اسید لیپوئید، پتانسیل کامل این ماده را نشان نمی دهد. این پارادوکس توسط دانشمندان علوم دارویی توضیح داده شده است: آنزیم های بدن انسان نمی توانند به طور کامل اسید آلفا لیپوئیک را به حالت ای که جذب می شود، تجزیه کند. بنابراین معلوم می شود که در زمان وارد شدن ویتامین N به سیستم گوارش بخش کوچکی از ویتامین جذب می شود و باقی مانده ها از طریق ادرار دفع می شوند.
 
کربوهیدرات ها قابلیت جذب لیپوئیک اسید را کاهش دهید . ارتباط متقابل بین این دو  وجود دارد: جذب کربوهیدرات غنی تر، جذب ویتامین N کمتر در بدن است.
 
حال این سوال پیش می آید که چگونه مردم با جذب کم ویتامین N موفق به زندگی می شوند؟ و اینکه چگونه افرادی که داروهای حاوی ویتامین N را مصرف نمی کنند، امروزه زندگی می کنند؟ یک زندگی طولانی و شاد بدون اسید لیپوئیدی برای موجودات کاملا سالم و بدون مشکلات متابولیسم، که از دیابت رنج نمی برند و رادیکال های آزاد را در خود ذخیره نمی کند، امکان پذیر است. امروزه چنین شرایطی به نظر خنده دار است. عادت های بد، شیوه زندگی ناسالم و محیط زیست بد تاثیری مضر بر روی یک فرد می گذارد و اگر یک صد سال پیش، بشر می توانست بدون مکمل های دارویی و ویتامین N عمل کند و به حالت عادی سالخورده شود، در حال حاضر این امکان برای همه وجود ندارد.
و اگرچه تيوكسی اسيد در محيط علمی يك ماده ضروری برای ارگانيسم نيست، اما کمبود آن در انسان گاهی قابل جبران نيست.

 

خواص ویتامین N

خواص آنتی اکسیدانی، لیپوئیک اسید به اندازه اسید آسکوربیک(ویتامین C) و ویتامین E شناخته شده نیست. علاوه بر این، در ترکیب با سایر آنتی اکسیدان ها، قابلیت های فعال آنها را افزایش می دهد.
- ویتامین N با تأثیر روی عروق باعث تقویت دیواره های رگ های خونی، محافظت در مقابل آسیب، اثرات مواد مضر و جلوگیری از تشکیل لخته های خون است.
 
- ویتامین N موثر در درمان مولتیپل اسکلروزیس، وریدهای واریسی، ترومبوفلبیت است.
 
- فعالیت آنزیمی لیپوئیک اسید است که باعث جذب گلوکز توسط سلول ها می شود.
 
- تأثیر فعالیت میتوکندری، کنترل فرآیند متابولیسم لیپید را کنترل می کند.
 
- ترکیبی از انسولین، آدرنالین و تيواسازيد، به توليد انرژی فعال تر کمک می کند.
 
- فرمول شیمیایی لیپوئیک اسید تمیز کننده بدن  است و به شما اجازه می دهد که از فلزات سنگین مانند جیوه، آرسنیک و سرب استفاده کنید. در نتیجه، سم زدایی سریع پس از مسمومیت را افزایش می دهد.
 
- ویتامین N محافظ کبد است.
توانایی لنفوتروپیک ویتامین N از سلول های کبدی از اثرات مضر سم حفاظت می کند، از انقباض بافت با سیروز و هپاتوز جلوگیری می کند.
 
- ویتامین N برای سیستم عصبی.
موثر در استفاده در بیماری آلزایمر و سوءمصرف الکل (polyneuropathy). الکل باعث ایجاد اختلالات در سلول های عصبی مغز و نخاع می شود و باعث ایجاد شرایط آسیب پذیر در افراد مبتلا به الکل می شود. ویتامین N باعث بهبودی مناطق آسیب دیده بافت عصبی می شود.
- ویتامین N در چشم پزشکی.
اثرات مفید لیپوئیک اسید بر روی سلول های چشم و توانایی تشدید بینایی دلیل استفاده از این ماده برای درمان بیماری های چشم می باشد.
- ویتامین N برای پوست.
ویتامین N برای مشکلات پوستی موثر است. در ترکیب با داروهای دیگر، آکنه در نوجوان را از بین می برد.
- ویتامین N در سیستم ایمنی بدن.
آنتی اکسیدان، یک محیط محافظ برای بدن را در برابر بیماری های ویروسی و عفونی ایجاد می کند. موثر در درمان و پیشگیری از SARS.

خواص دیگر آلفا لیپید اسید:

- فعالیت تیروئید را بهبود می بخشد
- محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش مضر
- به عنوان یک عامل رشد به کار می رود
- اثر ضد اسپاسم دارد
- ویتامین ضد چاقی
- از رشد بافت های چربی جلوگیری می کند
- اشتها را کاهش می دهد
- عضله قلب را بازیابی می کند.

قرص تیوکتیک اسید، آلفا لیپوئیک اسید، Thioctic Acid در موارد زیر استفاده می شود:

برای از بین بردن تورم زیر چشم ها
برای صاف و یکنواخت کردن پوست، از بین بردن منافذ پوست و خلاص شدن از پوست خشن یا زرد.
برای کاهش زخم های آکنه
برای درمان اگزما، پسوریازیس، درماتوز
برای صاف کردن چین و چروک ها
برای خلاص شدن از خستگی مزمن، افزایش توجه و بهبود حافظه
در صورت آسیب شناسی سیستم قلبی عروقی، HIV / AIDS
برای درمان دیابت نوع 2
برای درمان انقباض عضله
برای پیشگیری و درمان عفونت های ویروسی.

 

چرا کمبود ویتامین N اتفاق می افتد و چرا خطرناک است؟

عدم وجود هر یک از میکرو ارگانیسم هایی که توسط بدن بوجود می آیند یک مشکل است و علاوه بر آن یک پیچیدگی است. کمبود ویتامین N نیز به این معنی نیست که کسی در خون دوز لیپوئیک اسید را از دست داده است. این فقط نوک کوه یخ است، ماهیت این مسئله بسیار عمیق تر و جدی تر است.

 

علت کمبود ویتامین N

تغذیه نامتعادل
کمبود ویتامین B1 و پروتئین
بیماری کبد
درماتیت
در مورد  سوءمصرف الکل، hypovitaminosis N، لیستی از علائم احتمالی که باید کمبود ماده را نشان دهند نمی توان نام برد. در ضمن، فقدان ویتامین طولانی مدت مشکلات جدی سلامتی را ایجاد می کند.
 
سیستم عصبی اول رنج می برد. تشنج و سرگیجه وجود دارد. و همه به دلیل این واقعیت است که به جای اسید تئوستیک در بدن pyruvic تجمع می یابد، و سلول های عصبی را از بین می برد.
 
یکی دیگر از نتایج، اختلال در کبد است. مرحله بعدی بیماری پانکراتیت و انحطاط پاتولوژیک سلول های ارگان سالم به بافت چربی است، تشکیل صفرا ناکارآمد است.
 
کمبود لیپوئیک اسید بر عروق اثر می گذارد. و با تغذیه نامتعادل به توسعه آترواسکلروز کمک می شود.
 
پس از تجزیه و تحلیل عواقب احتمالی هیپویتامینوز N، ساختن یک لیست از علائم ممکن آسان است. اما حضور این علائم صرفا هشدار نسبت به کاهش جزئی سطح اسید آلفا لیپوئیک در بدن نیست،این علائم عواقب جدی را نشان می دهد.
 

علائم کمبود ویتامین N

گرفتگی عضلانی به طور مرتب تکرار می شود
سرگیجه 
ناراحتی در کبد احساس می شود 
بوی ناخوشایندی در دهان وجود دارد
لکه های تیره در بدن ظاهر می شود، بوی بد عرق
دایره های قهوه ای در زیر چشم 
هر یک از این علائم یک سیگنال هشدار دهنده است.
در عین حال، باید درک کرد: ویتامین N که از مواد غذایی تولید می شود، هیچگاه نمی تواند یک مقدار بیش از حد یک ماده را در بدن انسان تحریک کند.
 
تنها علت هیپربیتامینوزیس، یک فرم مصنوعی اسید تئوستیک است که به میزان قابل توجهی بالاتر از حد روزانه است.
 
تعیین بیش از حد لیپوئیک اسید نسبت به کمبود آن در بدن بسیار ساده است.
علائم  Hypervitaminosis

علائم اوردوز ویتامین N

افزایش اسیدیته معده
سوزش سر دل
درد "زیر دنده"
اسهال
آلرژی پوست بصورت خارش، التهاب.
در اغلب موارد، از بین بردن علائم ناخوشایند آسان است: کافی است مکمل ویتامین را استفاده نکنید. بهتر است خودسرانه از داروها یا ویتامین ها استفاده نکنید،  برای این منظور، یک ارتش کامل از پزشکان و تکنسین ها وجود دارد. فقط آنها و تنها پس از یک مطالعه کامل از تجزیه و تحلیل شیمیایی خون و سایر معاینات می توانند دوز کافی از مواد معدنی کم و ویتامین ها را برای شما تجویز کنند.

میزان مصرف ویتامین N 

دوز روزانه لیپوئیک اسید در محدوده بين نيم ميليگرم و 30 ميلي گرم قرار می گیرد. در برخی موارد، نوار بالایی به 50-80 میلی گرم افزایش می یابد و در موارد استثنایی 800 میلی گرم در روز است. اما هنوز هم رایج ترین توصیه دوز برای بزرگسالان 25-50 میلی گرم در روز است.
جدول مقایسه میزان مصرف ویتامین N 
سن میزان مصرف روزانه
کودکان 1-7 ساله 1 تا 13 میلی گرم
کودکان 7-16 ساله 25-25 میلی گرم
بزرگسالان 25-30 میلی گرم
مادران باردار و شیرده 45-70 میلی گرم
این قانون "کار می کند" برای افراد سالم منجر به شیوه زندگی متوسط ​​می شود. در موارد دیگر، دوز با توجه به الزامات بدن تنظیم می شود.
 
مصرف میزان روزانه ویتامین N نباید طولانی تر از دوره توصیه شده باشد، بدن قادر به استفاده از ویتامین N  بصورت مکمل است اما در نهایت تولید طبیعی خود را از دست می دهد.
 
همچنین، نیازی به اضافه کردن مکمل ویتامین N به غذای کودکان، به ویژه برای نوزادان نیست زیرا نوزادان همه چیز را با شیر مادر و آنهایی که بزرگ تر هستند از غذای روزانه دریافت می کنند.

در یک روز دوز بالاتر از لیپوئیک اسید باید برای:

افرادی که به طور حرفه ای در ورزش مشارکت دارند (میزان آنها به 100 تا 200 میلی گرم ) می رسد.
کار افرادی که نیاز به تماس با سم و مواد رادیواکتیو دارد
زنان باردار (اما فقط تحت نظارت یک پزشک)
پس از اختلالات عصبی شدید، استرس
هنگام مصرف مقدار زیادی پروتئین
صرف زمان زیادی در اتاق های سرد و یا در خیابان در زمستان
دیابت (مصرف 400 میلی گرم اسید آلفا لیپوئیک در روز)
درگیر کارهای روانی فعال یا پیشگیری از ناهنجاری های نورودنژراتیک (تا 600 میلی گرم)
با چاقی (حداکثر دوز 1800 میلی گرم در روز).
در تعریف مصرف روزانه لیپوئیک اسید، ضروری است که وجود دو ايزومر تيواسازيد - راست و چپ را به خاطر بسپارید. دوز بالا بر اساس آماده سازی حاوی دو نوع آزمایشگاهی است. دوز داروهای حاوی تنها R-isomer به طور خودکار به 2 تقسیم می شود.
 
مصرف همزمان لیپوئیک اسید (ویتامین ان) و الکل به شدت ممنوع است.
 
فاصله بین مصرف غذا و مصرف دارو حداقل یک ساعت است. برای اهداف درمانی، دوره درمان حداقل 8 هفته است. توصیه نمی شود یک ویتامین برای پیشگیری، برای بیماری های قلبی، برای شکستگی ها، سرماخوردگی یا سایر مشکلات بهداشتی بدون مشاوره با پزشک، مصرف شود.
 

منابع غذایی ویتامین N

مادر طبیعت از کودکان خود مراقبت می کند و برخی از ذخایر ویتامین N را در غذاهای حیوانی و گیاهی گنجانده است. بنابراین، وقت آن است که مواد غذایی حاوی اسید تیتواستیک را شناسایی کنید، به خصوص از آنجا که یک بدن سالم قادر به تامین مقدار روزانه ویتامین ها از مواد غذایی است.

مواد غذایی حاوی بیشترین ویتامین N:

- قلب، کلیه، کبد (دل و جگر و قلوه)
- گوشت قرمز ( گوشت گاو ، گوسفند، بوقلمون)
- شیر (شیر، خامه ترش، کرم، پنیر، کفیر)
- تخم مرغ
- مخمر
- قارچ
- سبزیجات برگ پهن (اسفناج، کلم)
- حبوبات
- برنج
- غلات گندم
- میوه ها

چگونه می توان حداکثر ویتامین N را در غذا نگهداری کرد؟

هیچ چیز در طبیعت برای همیشه باقی نمی ماند و تحت تاثیر برخی از عوامل از بین می رود و  همین طور ویتامین ها.نابودی بیشتر ویتامین ها با نور و گرما است.
 
بنابراین، برای حفظ حداکثر مقدار لیپوئیک اسید در محصولات، آنها را باید در یک مکان تاریک ذخیره کنید و بلافاصله پس از آماده شدن مصرف نمایید.
 
الکل و آنتی بیوتیک ها نیز به ویتامین N آسیب می رسانند.

نحوه مصرف ویتامین N

تعامل با سایر مواد: مزایا و مضرات
آیا شما فکر می کنید مردم تمایل دارند هم دوست و هم دشمنان داشته باشند؟ ویتامین ها هم چنین دایره ای از "دوستان" دارند و در مشارکت با "دوستان" آنها مزایای بیشتری به بدن می دهند و توانایی یکدیگر را تقویت می کنند. برای لیپوئیک اسید، لیست "دوستان" و "دشمنان" به شرح زیر است:
 
در حضور مواد چرب و با کمک آنها، بدن ویتامین N را راحت تر جذب می کند
 در حضور ویتامین های C و E (عمل آنها را در برابر رادیکال های آزاد افزایش می دهد)
ویتامین B (اثربخشی اسید را افزایش می دهد)
الکل اثر ویتامین N را ضعیف می کند.
تعامل با داروهای دیگر:
آنتی بیوتیک ها، داروهای حاوی قند "disarm" اثرات ویتامین N را کم می کند.
داروهایی برای درمان سرطان بخشی از لیپوئیک اسید را خنثی می کند
داروهای انسولین و داروهای ضدویروسی باعث کاهش اثرات ویتامین N بر بدن می شود.
بعضی از بیماری ها مانند دستگاه گوارش، تأثیر منفی بر جذب یا ترکیب ویتامین N دارند.
 

مقدار مصرف ویتامین N برای ورزشکاران

اعتقاد بر این است که زنان بیشتر به منافع ویتامین ها و مواد معدنی نیاز دارند.ویتامین ها و مواد معدنی بر زیبایی و مراقبت از مادران باردار، مادران شیرده تاثیر می گذارد اما این تنها نیمی از حقیقت است. اطلاعات در مورد مزایای ویتامین ها و ریزمغذی ها به همان اندازه برای مردان هم مهم است، به خصوص کسانی که ورزش و بدنسازی میکنند. برای آنها، که به طور منظم انرژی در ورزشگاه ها از دست می دهند.
در اینجا ورزشکاران نیز می دانند که ویتامین N - "پادشاه ویتامین ها" در میان مواد مفید است. تحت تاثیر آن، چربی ها ذوب می شوند، و عضلات بصورت روزانه وزن می گیرند. و در همان زمان ،فرد ورزشکار هیچ احساس خستگی یا ضعف نمی کند.
 
مصرف لیپوئیک اسید برای ورزشکاران، بسته به بار و نوع ورزش می تواند متفاوت باشد.
 
تمرینات قدرتی به میزان 100-200 میلیگرم ویتامین N در روز نیاز دارد. در طول مسابقه - 150-250 میلی گرم در روز. آموزش استقامتی ویتامین  400-500 میلی گرم را فراهم می کند و در طول مسابقه 450 تا 600 میلی گرم در روز است.
 
در بعضی موارد، مصرف لیپوئیک اسید توسط یک برنامه خاص طراحی شده تعیین می شود. در این مورد، در مرحله اولیه، مصرف ویتامین N در روزانه بیش از 100 تا 200 میلی گرم در روز نیست. با گذشت زمان، 400-600 میلی گرم در روز افزایش دهید. بخش روزانه به سهم مساوی تقسیم می شود و سه بار در روز مصرف می شود. اما متخصصان تغذیه مصرف بیش از 600 میلی گرم در ورزش را توصیه نمی کنند. این حد بالای بخش ویتامین برای ورزشکاران است. افزایش این دوز در روند سوزاندن چربی یا ایجاد عضله تاثیری نخواهد داشت .
 
گاهی اوقات این سوال مطرح می شود که چه چیزی می تواند ویتامین N را در رژیم غذایی ورزشی جایگزین کند. اسید لینولئیک مرتبط با اصول تاثیر بر بدن ورزشکاران مشابه است. این، چیزی بیش از فرم اصلاح شده لیپوئیک اسید است، همچنین نسبت بافت های چربی و عضلانی را کاهش می دهد، رسوب های چربی را در شکم کاهش می دهد و رشد ماهیچه ها را افزایش می دهد.
 

ویتامین N مدافع اصلی کبد

رابطه بین سلامت کبد و لیپوئیک اسید خیلی نزدیک است و گاهی اوقات حتی دشوار است که بدانیم چه چیزی نمی تواند بدون آن انجام دهد. از یک طرف، مشکلات کبدی به علت عدم تولید ویتامین N توسط بدن است. از سوی دیگر، اکثر بیماری های این اندام با داروهایی که شامل تيواسکائيد هستند درمان می شوند.
 
تحت تعریف "بیماری کبد" به معنای بسیاری از بیماری ها از هپاتیت و سیروز کبدی را شامل می شود. عواقب بسیاری از آنها بسیار غم انگیز است، به خصوص اگر برنامه درمان را دنبال نکنید. کبد"فیلتر" اصلی بدن انسان است، که همچنین نیاز به تمیز کردن به طور منظم دارد. نقش تمیز کننده در چنین مواردی اسید آلفا لیپوئیک است.
 
دانشمندان در قرن گذشته اثر مثبت اسید α-lipoic بر روی سلول های کبدی را  کشف کرده اند. این ماده برای غدد نه تنها حفاظت قابل اعتماد را ایجاد می کند، بلکه بخش های آسیب دیده بدن را نیز بازیابی می کند، از انحطاط و آسیب پذیری جلوگیری می کند.
با توجه به لیپوئیک اسید، گلوتاتیون (یک آنتی اکسیدان خاص و ذاتی در کبد) به میزان کم مصرف می شود که اثر مثبتی بر غدد آسیب دیده توسط هپاتیت یا هپاتوز دارد.
تيوكاسيد يك داروي موثر براي درمان هپاتيت C و B است كه به طور فزاينده در درمان سنتي مورد استفاده قرار می گيرد. اثر مثبت اسید آلفا لیپوئیک در برنامه درمان برای سنگهای کیسه صفرا اثبات شده است.
 
به طور معمول، نیاز روزانه ویتامین N در افراد مبتلا به بیماری کبد 75 میلی گرم است. این دوز توسط پزشک معالج تنظیم می شود. آزمایشات نشان می دهد که یک دوره ماهانه درمان با اسید α-lipoic برای نشان دادن اولین تغییرات مثبت در ساختار غدد در بیماران مبتلا به هپاتیت یا با تشخیص کبد چرب الکلی کافی است. خطر ابتلا به سلول های بدخیم در غدد کاهش می یابد و متابولیسم چربی در بافت تثبیت می شود.
 

ویتامین N و بیماران دیابتی

عواقب ناشی از کمبود ویتامین N ، به ویژه در بیماری هایی که در زمینه بیماری "قندی" در حال توسعه است و یکی از این عوارض دیابت، Polyneuropathy دیابتی است که بر روی پایان دادن به اعصاب در سراسر بدن تاثیر می گذارد.
 
یک ابزار قدرتمند در درمان بیماری دیابت اسید آلفا لیپوئیک است. با آزمایش های انجام شده مشخص شد: 600 میلی گرم دارو، به صورت داخل وریدی و به صورت قرص / کپسول، می تواند بر میزان پیشرفت بیماری تأثیر بگذارد و علائم بالینی را کاهش دهد.
 
در مرحله اولیه درمان،در دوره توانبخشی برای هر بیمار به صورت جداگانه تعیین می شود. بعضی افراد تزریق 3 هفته ای کافی دارند، در موارد دیگر درمان تا 6 ماه طول می کشد.
ویتامین برای چاقی
چند دهه قبل هرگز کسی اضافه وزن و بیماری های قلبی عروقی نداشت، اما در حال حاضر چاقی به یکی از مشکلات اصلی قرن ما تبدیل شده است .
"خلاص شدن از شر چربی زیاد آسان است!
برای از دست دادن وزن، شما باید بخش هایی از مواد غذایی مصرف شده در روز را کاهش دهید!
از راهنمایی هایی افراد لاغری که هیچ کدام از علت های چاقی را نمی دانند خسته شده اید؟
یک فرد چاق همیشه به خاطر خوردن چاق نیست، استرس، فقر،محیط زیست، تغذیه نامنظم (اغلب به دلیل یک حالت خاص از عمل)،بی تحرکی، وراثت و این همه دلایل افزایش وزن، ممکن است ناشی از نارسایی متابولیسم نباشد. متابولیسم، به عنوان شر، اگر نقض شود، و سپس اغلب در جهت کند شدن عمل می کند. بنابراین پارادوکس با "خوردن آب"، هم به چربی تبدیل می شود، وارد عمل می شود.
 
و اما صنعت دارویی از دوباره پر کردن زرادخانه داروخانه ها با محصولات لاغری خسته نمی شود.قرص های لاغری که  معجزه می کند! که می تواند شما را از شر چربی ها در یک ماه / هفته / روز خلاص کند!
اما ما مثل شوخی قدیمی دو خبر برای شما داریم: خوب و بد. بدی این است که معجزات وجود ندارد و شما نمیتوانید یک روزه  وزن خود را از دست بدهید. و در حال حاضر خبر خوب: قرص از دست دادن وزن بیش از حد مدتها پیش اختراع شده است . این قرص به تنهایی در قفسه های تمام داروخانه ها در جهان است - لیپوئیک اسید یا ویتامین N یا نام تجاری دیگری دارد، اما نام مشترک آن برای همه کشورها اسید تئوستیک است.
 
از خواص منحصر به فرد این ماده کمک به تنظیم متابولیسم چربی و کربوهیدرات بدن، کاهش کلسترول و قند خون ، بهبود عملکرد کبد.
 
اما چگونه این خواص سودمند بر روند کاهش وزن تاثیر می گذارد؟

چگونگی کاهش وزن با لیپوئیک اسید امکان پذیر است؟

ویتامین N اساسا از همه "قرص های کاهش وزن" متفاوت است. اکثر داروها برای چاقی، برنامه های کاهش وزن و رژیم های غذایی، در معرض سوزاندن چربی فعال قرار دارند که به نوبه خود اثر بدتری بر روند متابولیسم متداول دارد. لیپوئیک اسید یکی دیگر از تاکتیک ها را استفاده می کند: چربی ها را نمی سوزاند، اما آنها را به انرژی تبدیل می کند که از نظر طبیعی برای ارگانیسم مفید و نتیجه بهتر است.
 
ویتامین N برای از دست دادن وزن چگونه عمل می کند؟
 
کاهش وزن بدون گرسنگی
normalizes، اما متابولیسم را تغییر نمی دهد
دستگاه گوارش را بهبود می بخشد
از پیشرفت بیماری سنگ صفرا جلوگیری می کند
رگهای خونی و عضله قلب را تقویت می کند.
اثر مثبت بر بینایی
علائم کشش را از بین می برد.

چگونگی کاهش وزن با لیپوئیک اسید یا ویتامین N

اما لیپوئیک اسید جادویی نیست. اصل عمل آن با قوانین منطقی شیمی توضیح داده شده است. و به این ترتیب فرایند از دست دادن وزن شروع می شود و بدون وقفه ادامه می یابد، شما باید از توصیه های خاصی پیروی کنید.
 
ترکیبی از ویتامین ها با ورزش. فعالیت بدنی بد برای از دست دادن وزن لغو نشده است. البته شما می توانید بدون آنها. اما! ما قرص آلفالیپوئیک اسید را مصرف کرديم و صبر کرديم تا کار کند ... چرا صبر کنيم؟ لیپوئیک اسید در حال حاضر کار می کند - چندین سلول چربی در حال حاضر تبدیل به انرژی شده اند و به دنبال راهی برای خروج هستند. تنها راه خلاص شدن از نیروهای آزاد شده، فعالیت بدنی است.
کمی کالری را بسوزانید ... بر روی حداکثر نتیجه حساب کنید - پس تلاش باید حداکثر باشد. در زمان مبارزه با چاقی، مهم است که یخچال را از کربوهیدرات "بد" پاک کنید.
... اما خود را گرسنگی ندهید.رژیم پروتئینی کم چرب و منوهای گرسنگی با "سبزیجات و آب" وجود ندارد! سوء تغذیه در ترکیب با اسید آلفا لیپوئیک باعث خطرات سلامتی می شود!

طریقه مصرف ویتامین N برای کاهش وزن

فرایند از دست دادن وزن برای بسیاری در طول زمان تبدیل به یک بازی شانس می شود. ما اولین کیلوگرم را کاهش دادیم، خوشحال می شویم و دوز را به پنج برابر افزایش می دهیم. حال پنج کیلو را کاهش دادیم، پنج کیلو دیگر را می خواهیم کاهش دهیم. گاهی اوقات مبارزه با اضافه وزن به دیوانگی تبدیل می شود: حتی کسانی که در حال حاضر دارای کمبود آشکار هستند، همچنان به کاهش وزن ادامه می دهند. نتیجه چنین کاهش وزنی  معمولاخطرناک است.
لیپوئیک اسید دارویی است که چه مقدار در روز و چه مدت زمان مصرف قرص های ویتامین N باید توسط دکتر تعیین می شود.
 
دستورالعمل برای استفاده و جزئیات تمام علائم و منع مصرف لیپوئیک اسید. روش استفاده از دارو برای کاهش وزن شامل دوزهای 25 تا 400 میلی گرم در روز است، اما مانند هر دارویی دیگر تحت نظارت دائمی پزشک باید صورت بگیرد. ویتامین N را به عنوان دارو برای اضافه وزن، ترجیحا قبل از صبحانه، شام یا بلافاصله پس از ورزش مصرف کنید.
 
لیپوئیک اسید در مبارزه با چاقی شگفت انگیز است. اما قدرتمند نیست. اگر می خواهید کیک ویتامین و چیپس را میل کنید، نمیتوانید نتیجه مطلوب را به دست آورید. در ضمن، لیپوئیک اسید ها نه تنها توسط پزشکان یا متخصصين تغذيه محترم هستند بلکه در لوازم آرایشی، خواص سودمند اسید نیز به طور فعال در آماده سازی برای پوست صورت، مو، ناخن استفاده می شود.
 

لیپوئیک اسید برای زنان باردار

هنگام برنامه ریزی بارداری، مهم است که کمبودهای ویتامین بدن را برطرف کنید. پس از همه، خیلی زود زن باید نه تنها غذا برای خودش ، بلکه برای کودک، که سلامت او در ابتدا به سلامتی مادر بستگی دارد را تامین کند.البته درمان کمبود ویتامین باید توسط پزشک مشخص شود.
 
تنها پزشک معالج میتواند به اندازه کافی میزان ویتامین و مقدار مصرفی یک زن برای پیشگیری یا درمان آن را تعیین کند.
 
مهمتر از همه این است که بدون داشتن اجازه در دوران بارداری و تغذیه کودک با شیر مادر در درمان ویتامین ها خودسر عمل نکنید. برای این دوره ی ویژه، بسیاری از پزشکان به طور کلی بیماران خود را از مصرف مکمل های غذایی و آماده سازی ویتامین منع می کنند. در همین حال، مطالعات آزمایشگاهی، مفید بودن لیپوئیک اسید (در دوزهای کافی) را برای زنان باردار توصیف کرده است. ویتامین N خطر سقط جنین و توسعه غیرطبیعی سیستم عصبی نوزاد آینده را کاهش می دهد.
 

مزایایویتامین N برای سلامت زنان:

میزان انرژی را افزایش می دهد
برای کلیه ها و کبد مفید است
جلوگیری از توکسین
سموم را از بدن حذف می کند.
کنترل گلوکز، کلسترول و چربی خون
مانع از جذب اشعه ماوراء بنفش می شود
تنظیم عملکرد تیروئید

استفاده  ویتامین N در لوازم آرایشی

اثر ویتامین N بر روی پوست صورت منحصر به فرد است، زیرا بیشتر در معرض اثرات منفی خورشید، باد و یخ است. بنابراین، اغلب از قسمت های دیگر بدن، نیاز به مراقبت بیشتر دارد. اسید α-لیپوئیک، بهترین و مناسب ترین برای پوست صورت است.
 
بر اساس ماهیت تاثیر بر اپیدرم، شباهت زيادي به ويتامين A، E، C دارد كه از راديكال هاي آزاد محافظت مي كند و متابوليسم را در سطح سلولی بهبود می بخشد. اما علاوه بر این، ویتامین N به طور منظم پوست را جوانسازی می کند، آن را سفت تر می کند، چین و چروک و آکنه را برطرف می کند. این ویتامین جوان در تمام کرم های ضد پیری (و گران قیمت ترین و ارزان ترین) موجود است. لیپوئیک اسید مسئول پوست زیبا در ناحیه گردن  است، و آن را نرم، صاف و ظریف می کند.
 
به طور منظم با استفاده بصورت موضعی، شما مي توانيد، ضايعات پوستي به صورت زخم های کوچک پس از آكنه يا ضايعات جزئی، پوسچول ها و جوش ها را فراموش كنيد.
کرم های حاوی اسید آلفا لیپوئیک، تورم، التهاب، ترک ها را از بین می برند.
 
برای اهداف آرایشی، لیپوئیک اسید را می توان به عنوان یک محصول آماده بخرید و یا شما می توانید آن را خودتان آماده کنید.
پودر زرد در ابتدا در الکل یا روغن حل می شود و سپس به محصولات آرایشی به اضافه می شود. شما می توانید در داروخانه ویتامین در آمپول و یا کپسول را خریداری کنید، و به محصولات آرایشی اضافه کنید.
 

چگونه ویتامین را رقیق کنید

تهیه کرم برای تمیز کردن پوست. چند میلی لیتر اسید آلفا لیپوئیک را به صورت مایع یا چند میلی گرم در پودر را اضافه کنید. مخلوط کنید.
مرطوب کننده سرم اشباع ویتامین نباید بیش از 1 درصد باشد.
تونیک لیپوئیک اسید در الکل رقیق شده، کاملا مخلوط و مخلوط را به یک تونیک بریزید.
کرم پودر را در روغن پایه (یا اضافه کردن ویتامین در فرم مایع) با کرم مخلوط کنید.

نکات

شما نمی توانید مخلوط ویتامین راگرم، و سپس سرد  کنید خواص سودمند خود را از دست می دهد.
محصول آرایشی آماده شده را در یک مکان تاریک و خنک نگه دارید.
اگر پس از مصرف دارو احساس سوزش کردید درصد اشباع با ویتامین را کاهش دهید. بنابراین، شروع اضافه کردن ویتامین به محصولات آرایشی را با بخش کوچکی از لیپوئیک اسید انجام دهید.
در صورت تماس با غشای مخاطی - با آب زیاد شستشو دهید و با پزشک مشورت کنید.
 

آخرین تحقیقات درباره ویتامین N

اخیرا گروهی از دانشمندان کشف فوق العاده ای کرده اند: آلفا لیپوئیک اسید قادر به ازبین بردن سلول هایی با مجموعه ای اشتباهات کروموزومی، به ویژه سلول های سرطانی هستند. در برخی مواقع، دانشمندان مرگ سرطان را ثبت کرده اند. خبر خوب این است که دوز غیر سمی ویتامین N برای از بین بردن سلول های مضر مورد نیاز است، که به لحاظ نظری به شما این امکان را می دهد تا این روش درمان را به مردم اعمال کنید. با این حال، مکانیزم  لیپوئیک اسید بر علیه سلول های سرطانی هنوز به طور کامل مورد مطالعه قرار نگرفته است. تحقیقات ادامه می یابد و کشفیات عجیب و غریب توسط دانشمندان تکرار می شود: یک انقلاب واقعی در علم اتفاق می افتد که می تواند بر امید به زندگی افراد بیمار تاثیر بگذارد. و همه این ها به لطف لیپوئیک اسید است.

نظرات

در ادامه بخوانید...

ویتامین D3 چیست؟

در
Cholecalciferol یا ویتامین D3 یک پودر کریستالی سفید است، به راحتی اکسیداسیون می شود، مقاوم در برابر نور، محلول در روغن های گیاهی، کلروفرم، الکل ، اتر و نامحلول در آب است. نقطه ذوب به 83 درجه می رسد، و نقطه جوش 496.4 می باشد.
 
Cholecalciferol یا ویتامین D3 یک ماده محلول در چربی و تشکیل شده در پوست 7 - dehydrocholesterol تحت اثر اشعه ماوراء بنفش است، که ترکیبی از اتصال پروتئین به ویتامین D است و سپس به کبد و کلیه ها از طریق خون منتقل می شود.فرمول ساختاری این ترکیب C27H44O است.
 
Vitamin D3 مواد مغذی منحصر به فرد است که به عنوان یک ترکیب هورمونی عمل می کند. مواد فعال، به ویژه کلسیتريول، از Cholecalciferol تشکیل شده است. این ترکیب جذب کلسیم و فسفر را در روده کوچک را تحریک می کند و جذب آن را در لوله های کلیه افزایش می دهد.

 

خواص ویتامین D3

وظیفه اصلی Vitamin D3، اطمینان از رشد بافت استخوانی است. مصرف ناکافی ویتامین (بخصوص در بدن کودکان) موجب ایجاد بیماری شدید، که اغلب منجر به تغییرات غیرقابل برگشت، یعنی تغییر شکل ساختار استخوان می شود.
 
درمان بستگی به ماهیت، شدت بیماری دارد و بر اساس درمان ویتامین D است.
 
پس از وارد شدن به بدن، کوله کلسیفرول در روده کوچک جذب می شود و سطح مطلوب فسفر، کلسیم را مستقیما در پلاسمای خون به وجود می آورد. بنابراین، با مصرف منظم ترکیب ویتامین با غذا و تولید ماده توسط سلول های پوست، مفاصل، استخوان ها و بافت غضروف تقویت می شود.
 
1-Dioxycholecalciferol به عنوان یک هورمون عمل می کند که محصول شکست D3 است. این ترکیب در فیبرهای عضلانی، کلیه ها تجمع می یابد. پس از ورود به روده، تولید پروتئین ضروری برای انتقال کلسیم به دندان ها، استخوان ها را تحریک می کند.
 
نعوظ و قدرت در مردان را بهبود می بخشد، فعالیت تیروئید، باعث تمرکز و توجه می شود.
افزایش انعطاف پذیری عضلات، استقامت و نفوذ پذیری غشاهای میتوکندری اپیتلیوم روده و تقویت سیستم ایمنی بدن
در سنتز انسولین شرکت می کند
تحریک تولید کلاژن
باعث کاهش وزن می شود
از بیماری قلبی جلوگیری می کند
جلوگیری از تشکیل پلاک کلسترول
تقویت فرایندهای ossification، رشد مو
بهبود وضعیت پوست با حفظ متابولیسم طبیعی در سلول های اپیتلیوم
جلوگیری از ظهور سرطان
تنظیم لخته شدن خون.
داروهای حاوی ویتامین D3 برای استفاده از کودکان از زمان تولد (نوزادان) برای تشکیل مناسب بافت استخوانی و نیز افرادی که در شرایط نامساعد آب و هوایی (مناطق آلوده، شهرها با ساعات روز کوتاه) زندگی می کنند توصیه می شود.
 

 

میزان مصرف ویتامین D3

برای نوزادان و نوزادان تا 1 ساله - 400 واحد بین المللی (10 میکروگرم)
برای کودکان 1 تا 10 ساله - 600 واحد بین المللی (15 میکروگرم)
برای نوجوانان زیر 18 سال، و همچنین بزرگسالان، مادران باردار و شیرده - 650 واحد بین المللی (16.25 میکروگرم)
برای افراد مسن (بیش از 65 سال) - 800 واحد بین المللی (20 میکروگرم).

 

بدن تا چه سنی به ویتامین D3 نیاز دارد؟

برای ساخت و ارتقاء بافت استخوانی، ویتامین D3 در بدن انسان در هر سنی مورد نیاز است. به منظور كامل كردن نيازهای روزانه با مواد غذايی، مهم است كه حداقل 90 دقيقه در روز در نور خورشيد ناحيه ای از بدن (بازوها، پاها، پشت) قرار گیرد و یا مواد غذايی حاوی این ماده مفيد (معمولا از مايحتاج حیوانی) را استفاده كنيد.
 
برای جذب یک مکمل مصنوعی، هنگام استفاده از یک داروی حاوی ویتامین D3 مهم است که همزمان یک محصول چرب بخورید (به عنوان مثال، سه گرم کره یا پنج میلی لیتر روغن نباتی). پس سعی کنید مکمل های ویتامین D3 را با غذای اصلی که چربی دارد مصرف کنید. 
 
نیاز بدن به ویتامین D3 تحت تاثیر جغرافیای محل اقامت شما قرار دارد: افراد نزدیک به شمال، بیشتر به ویتامین D3 نیاز دارند. در طول زمستان، افراد بیشتر به ویتامین D3  نیاز دارند زیرا عملا یک ترکیب مفید از نور خورشید طبیعی دریافت نمی کنند.
 
علاوه بر این، مهم است که به یاد داشته باشید افرادی که پوست تیره دارند،جذب ویتامین کمتر صورت می گیرد.
 
طبق گفته دانشمندان، کرم های ضد آفتاب مانع تولید کامل مواد مغذی در لایه های بالایی اپیتلیوم می شوند. محصولی با برچسب SPF8 به طور کامل تولید ویتامین در پوست را متوقف می کند.

 

ویتامین D3 برای نوزادان

ویتامین D3 عنصری "بسیار ضروری" برای نوزادان تازه متولد شده است، زیرا در متابولیسم فسفر و کلسیم - اجزای اصلی ساخت غضروف و بافت استخوانی شرکت می کند. کمبود ویتامین D3 در دوران کودکی منجر به نرمی استخوان ها و اختلال در آنتوزیون صحیح اسکلت می شود. در مناطقی با فعالیت خفیف خورشید، اولین علائم بیماری را به راحتی می تواندتشخیص داد، زیرا انحنای اندامها نشانه ای از شکل نادرست این اختلال است.

علل ناهنجاری های استخوانی در کودکان

تولد در فصل زمستان
تولد زودرس
حاملگی با عوارض
مصرف داروهای ضد انعقادی
اختلالات متابولیک در کودک
کمبود نور خورشید
اگر کودک در معرض خطر ابتلا به بیماری های ریوی قرار بگیرد، برای جلوگیری از ظهور ناهنجاری های استخوانی، شما باید از یک متخصص اطفال راهنمایی بخواهید که براساس تصویر بالینی یک طرح پیشگیرانه برای مصرف ویتامین D3 تجویز کند.

 

نشانه های کمبود ویتامین D3 در نوزادان

تغییر شکل سینه
خواب مضطرب
تغییر شکل سر 
ضعف ماهیچه
تحریک پذیری عصبی
انحنای اندام تحتانی (دیسپلازی مفصل ران)
درماتیت آتوپیک (گاهی اوقات با علائم استرپتودرما).
در کنار این، کمبود طولانی مدت D3 در یک کودک منجر به ایجاد ناهنجاری غیر طبیعی می شود. هنگامی که اولین علائم پاتولوژیک تشخیص داده می شود، درمان بلافاصله شروع می شود، زیرا درمان دیررس D3 در دوران بارداری با سال های سالم همراه با عوارض خطرناک است: آرتریت، اسکولیوز، انحنای استخوان ها و ماندن در تختخواب.
 
ناهنجاری های استخوانی، در 80٪ موارد، در نوزادان متولد شده از اکتبر تا مه رخ می دهد. با توجه به این امر، متخصصان اطفال، بدون انتظار ظهور علائم، داروهای کوله کسیفرول را در دوز پیشگیری برای نوزادانی که در سال اول زندگی هستند، تجویز می کنند. میزان تغذیه روزانه به صورت جداگانه بسته به شرایط نوزاد، وجود اختلالات مادرزادی، رژیم مادران (برای نوزادان شیرده)، غلظت ویتامین D3 در تغذیه و حساسیت کودک به آن به صورت جداگانه انتخاب می شود.

 

نحوه مصرف ویتامین D3 در نوزادان

اگر کودک به موقع متولد شود، ویتامین D3 از هفته 3-4 زندگی با دوز 500 واحد بین المللی (12.5 میکروگرم) در روز (از اکتبر تا مه) مصرف می شود. برای نوزادان نارس، زمان D3 درماناز روز 7-10 زندگی تغییر می کند، تا به سرعت بخشیدن به رشد بافت استخوانی کمک کند. با کمبود جرم بدن، مقدار روزانه مواد مغذی به 1000 تا 1500 واحد بین المللی (25 تا 37.5 میکروگرم) می رسد.

 

آماده سازی ویتامین D3 برای نوزادان

منابع اصلی کوله کلسیفرول برای نوزادان شیر مادر و نور خورشید است. اگر نوزاد از بطری تغذیه شود، در بدن او، ویتامین D3 همراه با فرمول های شیر می آید. با این حال، فرمول های "سازگار" نیازمندی های تغذیه ای روزانه نوزاد را پوشش نمی دهد، زیرا 80 درصد از کودکان خوب تغذیه نمی شوند.
 
تعادل کوله کلسیفرول در بدن نوزاد به وسیله متخصص اطفال مطابق با وضعیت بهار تعیین می شود. در صورت نیاز، پزشک یک D3 اضافی را تجویز می کند.
 
در عین حال، استفاده از داروهای "ویتامین" با توجه به شدت احتیاط مهم است، زیرا مصرف بیش از حد تهدید می کند که بافت استخوانی demineralize و متابولیسم کلسیم در روده را مختل کند.

 

منبع بهینه ویتامین D3 برای نوزادان

منبع ویتامین D3 برای نوزادان یک محلول مایع (آبی یا روغنی) است. نوع اول، به دلیل فرمول هیپوالرژنی و جذب سریع در روده، برای نوزادان "ضعیف" با ناهنجاری ها استفاده می شود. چه ترکیبی بهتر است؟ به وضعیت خاص و ویژگی های بدن کودک بستگی دارد.
 

مکمل های ویتامین D3

Videin یک مخلوط anti-amytic از ویتامین D3 با کازئین است که بر اساس تعلیق روغن است. فرم انتشار بصورت قرص.
یک کپسول حاوی 500، 1000، 5000 و 10،000 واحد بین المللی ویتامین D3 است.
برای نوزادان، قرص به پودر لعاب داده شده و در شیر ریخته شده است . این دارو پس از یک وعده غذایی (به مدت 10 تا 15 دقیقه) یک بار در روز یکبار مصرف می شود.
Akvadetrim - یک محلول آبی از ویتامین D3. این دارو از هفته 4 زندگی تجویز می شود،  غلظت ماده فعال در 1 قطره 500 واحد بین المللی است که به میزان روزانه برای کودکان مبتلا به کمبود پیشرفته  تجویز می شود.
برای نوزادان نارس 2 تا 3 قطره محلول در روز تجویز می شوند. دارو در 5 میلی لیتر آب خالص قبل از مصرف آن، حل می شود.
Acquadrim در نوزادان با سابقه ابتلا به رشد زودرس بهار تجویز می شود
وینتانول - محلول روغن ویتامین D3. این قطره از هفته دوم زندگی تجویز می شود. 1 قطره مایع حاوی 667 واحد بین المللی کوله کلسیفرول است.
مینیسن تولید شده در قالب سوسپانسیون روغن (برای نوزادان) و قرص های جویدنی (برای کودکان از 3 سال). یک قطره مایع شامل 100 واحد بین المللی ویتامین D3 و یک dragee شامل 400.
ویتامین D3 Devisol  . دوز توصیه شده روزانه این ماده 5 قطره است که مجموع 400 واحد بین المللی کوله کلسیفرول است. این ترکیب در صورت آلرژی یا دیاتیزه در نوزاد استفاده نمی شود.
D3 عجله بچه. فرم انتشار داروها - کپسول. Drage شامل 200 واحد بین المللی ویتامین D3 می باشد. این محصول برای پیشگیری و درمان پاتولوژی های استخوانی در کودکان از زمان تولد تا 3 سال استفاده می شود. در همان زمان، نوع کپسول درمان یک سوال منطقی برای مادران می دهد: چگونه ویتامین را بخورید؟ برای استخراج مواد مغذی از بسته، نوک مخصوص بر روی زنجبیل را نوک بزنید و آن را پاره کنید. سپس محتویات کپسول را به دهان کودک فشار داده و با شیر مادر مخلوط کنید. در عین حال مهم است اطمینان حاصل شود که کودک قرص ها را نمی فروشد.
آلفا D3-Teva این ترکیب در کپسول های حاوی 20، 40، 80 واحد بین المللی آلفیکالسیدول (پیش ماده مصنوعی ویتامین D3)، قطره های روغنی و راه حل های تزریق در دسترس است. این دارو برای کودکان بالای 6 سال تجویز می شود، به ویژه در موارد اختلالات غدد درون ریز.
اگر کمبود ویتامین ها و مواد معدنی دیگر در نوزادان در برابر کمبود D3 وجود داشته باشد،توصیه می شود از مولتی ویتامین ها  به عنوان یک منبع کوله کلسیفرول،استفاده کنید.بعضی از آنها را در نظر بگیرید:
 
قطره های کودک با دوز 1 میلی لیتر در روز (400 واحد بین المللی ویتامین D3) به طور مستقیم در طی وعده های غذایی تجویز می شود.
Vidaylin - M. تولید شده به شکل یک شربت برای استفاده خوراکی. 400 واحد بین المللی کوله کلسیفرول در 5 میلی لیتر محلول وجود دارد.
قطره های مولتی ویتامین. دوز روزانه برای نوزاد یک میلی لیتر است که به 400 واحد بین المللی ویتامین D3 مربوط می شود.
به یاد داشته باشید، مهم است که در مورد استفاده از مکمل مولتی ویتامین با متخصص اطفال هماهنگ شود.
 

 

علل کمبود ویتامین D3 در انسان

کمبود نور خورشید
اختلال متابولیک ویتامین ناشی از بیماری کبد یا کلیه
کمبود ترکیبات ویتامین D3 در رژیم غذایی
ضعف جذب مواد در روده.
جدی ترین عوارض ناشی از کمبود ویتامین D3 در بدن عبارتند از: کاهش محتوای فسفر، کلسیم در خون و نرم شدن بافت استخوانی. به عنوان یک نتیجه، افراد مبتلا به کمبود ویتامین های خونی بیشتر در معرض شکستگی هستند. علاوه بر این، توسعه شرایط آلرژیک و بیماری های مکرر تنفسی امروزه با کمبود ویتامین D3 همراه است.

 

نشانه های کمبود ویتامین D3

اسهال
بی خوابی
نزدیک بینی
عصبانیت
عرق کردن سر
سوزش در دهان
کاهش سطح مواد معدنی در استخوان ها.
به علاوه شناسایی علائم اولیه هیپویتامینوز قبل از شروع درمان، شما باید یک آزمایش خون برای تعیین مقدار D3 در بدن انجام دهید.
 
غلظت 25-OH ویتامین D3، نانوگرم در هر میلی لیتر نتیجه گیری
کمتر از 5 کمبود بسیار شدید ویتامین 
5 - 10 کمبود شدید
10 - 20 شکست مداوم
20 - 30 نزدیک به مصرف مطلوب ویتامین D3
30 - 50 نورمال
50 - 70 دريافت ويتامين D3 بالاتر از حد بالاي طبيعي است
70 - 150 مصرف بیش از حد، اما سمی نیست
بیش از 150 مسمومیت
عدم وجود کوله کلسیفرول در بدن برای مدت طولانی شرایط مطلوب برای توسعه بیماری های زیر فراهم می کند:

 

بیماری های ناشی از کمبود ویتامین D3

پوکی استخوان
ریکیتس یا کجی استخوان
osteomalacia یا نرمی استخوان
آسم برونشیت
افسردگی
عدم تعادل
سرطان
آرتریت روماتوئید
ایمنی ضعیف
صرع
دیابت
به خاطر داشته باشید که برای جلوگیری از بیماری های مرتبط با مصرف کم ویتامین در بدن، نباید اجازه دهید که D-hypovitaminosis تولید شود.
 
لطفا توجه داشته باشید: استفاده بی رویه و غیر منطقی از ترکیب در دوزهای بالا می تواند منجر به مسمومیت بدن و ایجاد عواقب جدی شود.
خود درمانی برای سلامتی شما خطرناک است!
 
هیپرکلسمی ( افزایش بیش از حد کلسیم) و هیپرتویتامینوز(مصرف بیش از حد ویتامین)
در درمان طولانی مدت با "ویتامین D3 "،اغلب هیپرکلسمی اتفاق می افتد. به طور عادی، این شرایط در موارد زیر اتفاق می افتد: با مصرف همزمان مواد مصرفی که حاوی مقادیر زیاد کلسیم (محصولات لبنی) یا در نتیجه مصرف دوزهای بالای دارو D3 برای 2 تا 3 ماه یا بیشتر که منجر به انباشت D3 در خون شود. پس از قطع ویتامین، رسیدن سطح بالای D3 به سطح طبیعی به علت انباشت بافت چربی و عضله، تا 90 روز طول می کشد.
 
Hypercalcemia و overdose با ویتامین D3 با استفاده طولانی مدت از داروهای فعال مانند dihydrotachysterol، alfacalcidol، calcifediol، calcitriol رخ می دهد.
 

علائم اوردوز با ویتامین D3

یبوست
اضطراب
تشنگی
عدم اشتها
ضعف
کولیک روده
سردرد
polyuria ، پلیوریا  (میزان ادرار بیش از حد یا غیر طبیعی)
ataxia  ناهماهنگی یا بی نظمی حرکات عضلات
حالت تهوع
استفراغ
مشکلات تنفسی
درد در عضلات، مفاصل
پالس آهسته قلب
نفخ کردن
اسپاسم عضلانی
افزایش شدید فشار
تب
برای از بین بردن بیش از حد ویتامین D3 در بدن، اول از همه، مصرف داروهای حاوی D لغو می شود و مصرف غذاهای غنی از کلسیم محدودمی گردد. سپس، با هیپرکلسمی شدید، گلوكوكورتيكوئيدها به ويژه پردنيزون تجویز می شود. چگونه مواد را بگیریم؟ این دارو برای 14-21 روز مصرف می شود، 50 میلی گرم در روز. با پذیرش سیستماتیک، اثرات گلوکوکورتیکوئیدی، ضد التهابی، ضد حساسیت دارد. کورتیکواستروئیدها اثر D3 بر روی استخوان ها و روده های کوچک را خنثی می کند.
مصرف بیش از حد از این ترکیب در بدن می تواند منجر به ایجاد عوارض زیر شود:
 
کلسیفیکاسیون بافت نرم، عروق، دریچه های قلب
رسوب کلسیم نمک در قلب، کلیه ها، روده ها
پوکی استخوان
علائم و منع مصرف
 

دوز بالای ویتامین D3 در درمان بیماری های زیر تجویز می شود

انکولوژی (سرطان)
سل
پانکراتیت در مرحله تشدید
استئومیلیت یا عفونت استخوان
راشیتیسم یا نرمی استخوان
سندرم متاستاز( انتقال سلول‌‌های سرطانی به بافت‌های دیگر بدن )
آرتریت
دیاتیزه(  آسیب شناسی رحم )
پوکی استخوان
انتروکولیت( شایعترین بیماریهای اکتسابی و خطرناک دستگاه گوارش در نوزادان)
پسوریازیس
گاستریت مزمن
tetany (انقباضات و گرفتگی عضلانی )
اسپاسموفیلی (گرایش به تشنج)
سیروز
کم خونی فقر آهن
pseudohypoparathyroidism کم‌کاری کاذب غده پاراتیروئید
از دست دادن کلسیم در دندان، بافت استخوانی
سندرم مضر جذب
هیپوفسفاتمی، هیپوکلسمی
زردی انسدادی
شکستگی کبد
انتروپاتی قلبی
بیماری کرون (بیماری دستگاه گوارش از دهان تا مقعد،بیماری التهابی مزمن روده )
اسهال مداوم
علاوه بر این دارو برای جلوگیری از استئودیستروک کبدی (با همودیالیز) و در درمان توانبخشی پس از پیوند کلیه مورد استفاده قرار می گیرد.
علاوه بر این، نیاز به ویتامین D3 با هیپوکلسمی، هیپو و آیتامینونیز، تغذیه نامتعادل (syroedenie، گیاهخواری)، انزال ناکافی، الکل، بعد از عمل، در دوران بارداری، شیردهی افزایش می یابد.
 
Cholecalciferol در بیماران مبتلا به نفرولوئوریتیازیس کلسیم، سل ریوی فعال، حساسیت به مواد مخدر، با immobilization طولانی مدت، hypercalcemia، hypercalciuria، osteodystrophy کلیه با hyperphosphatemia، در معرض خطر است.

 

ویتامین D3 در ایمنی پوست

پوست اولین خط دفاع در برابر ویروس ها، باکتری ها و پاتوژن ها است. در عین حال، 95٪ بدن پوشیده از پوست است تا درگیر در فرآیندهای ایمنی شود. این organoids "سنسور" ویژه برای پاسخ به تغییر در فلور میکروبی و دریافت سیگنال های مختلف از خارج دارد. پس از یک ضایعه پوستی، کراتینوسیت های اطراف زخم، کدگذاری ژنتیکی سلول ها را افزایش می دهند تا پپتیدها و گیرنده های ضد میکروبی ایجاد کنند.
ویتامین D3 توانایی این "عوامل" را برای شناسایی میکروارگانیسم های بیماری زا تقویت می کند و منجر به تشکیل یک لخته محافظ می شود. در عین حال، کراتینوسیت ها و کوله کلسیفرول مانع ایجاد عفونت در داخل پوست می شوند. با این حال، دوره کامل چنین واکنش هایی تنها در صورتی که مقدار کافی ویتامین D3 در بدن وجود داشته باشد، امکان پذیر است .
 
تولید مواد مغذی طبیعی در عمیق ترین لایه های پوست رخ می دهد: Spinous (stratum spinosum) و ژرمینال (stratum basale)، حاوی حداکثر غلظت ترکیب 7 - dehydrocholesterol است. این ماده، جذب اشعه ماوراء بنفش (نوع B) ساختار را تغییر می دهد و موجب تولید پروژمونی - ویتامین D3 می شود. پس از آن، کوله کلسیفرول به شکل زیر به ویتامین D به کبد منتقل می شود و کلسیدیل را تشکیل دهد. هنگامی که فلور میکروبی بر روی پوست تغییر می کند، "سنسورها" سیگنال های خطرناکی را به مغز منتقل می کنند، در نتیجه این مولکول از کبد به کلیه منتقل می شود، جایی که آن را به شکل کلسیتريول فعال تبدیل می کند.
پس از تبدیل نهایی، ویتامین "آفتابی" دوباره به جریان خون وارد می شود و از آن جا با استفاده از پروتئین ها به ارگان ها منتقل می شود. در مناطقی با زمستان طولانی، تولید طبیعی پرو هورمون کاهش می یابد، تحریک توسعه هیپویتامینوز D3، و در نتیجه، تضعیف ایمنی ذاتی پوست در این مناطق رخ می دهد. بنابراین، برای حفظ عملکرد مانع از درم، توصیه می شود که مکمل داروهای ویتامین D3 را مصرف کنید. یکی از این داروها کالپپتیرول موضعی (کلسپتروژن) است که تمایز و تکثیر کراتینوسیت های اپیدرمی را مدون می کند. این ویژگی از ماده برای عادت دادن به فرآیندهای التهابی در پوست مبتلا به پسوریازیس و ویتیلیگو مورد استفاده قرار می گیرد.
 
ویتامین D3 علاوه بر حفاظت از پوست ، در رشد، تنظیم و جایگزینی سلول های مرده پوست دخیل است. اگر کمبود این ویتامین در بدن انسان وجود داشته باشد، ساختار سلول های اپیدرمی تغییر می کند. در عین حال، لایه های بیرونی پوست turgor خود را از دست می دهند، کشش و استحکام و خشکی پوست در قسمت های مختلف آن ظاهر می شود. با توجه به این، ویتامین D3 در زیبایی صورت به عنوان عامل خارجی برای تقویت و رشد مو استفاده می شود.ویتامین D3  به کرم ها، شامپو ها و سرم های مو اضافه می شود.
 

 

ماسک مو با ویتامین D3

مواد تشکیل دهنده:
روغن زیتون - 5 میلی لیتر
روغن بابونه - 5 میلی لیتر
ویتامین D3 (الفاکالسییدول) - 5 - 6 قطره (نصف آمپول).
این اجزا به طور کامل مخلوط شده و به مدت 30 دقیقه به منطقه ریشه مو اعمال می شود. این ماسک خشکی بیش از حد پوست را برطرف می کند، فولیکول های مو را تقویت می کند و سبب خوش حالت شدن مو می شود. برای به دست آوردن یک اثر پایدار، این روش 1 بار در هفته اعمال می شود.
 
به یاد داشته باشید، برای هر فرد مهم است که مصرف ویتامین D3 در بدن را کنترل کند، زیرا بیش از 2000 ژن را فعال می کند که 10٪ ژنوتیپ انسانی است.
 

 

درمان پوکی استخوان پس از یائسگی با ویتامینD3

پوکی استخوان پس از یائسگی یک بیماری است که با افزایش شکنندگی استخوان در برابر پس زمینه تخریب عملکرد تخمدان مشخص می شود. در زنان در طی یائسگی، تولید طبیعی استروژن ها کاهش می یابد، به همین علت تولید سیتوکین ها افزایش می یابد و فعالیت استئوکلاست ها (سلول های غضروف قابل تشخیص) افزایش می یابد. چنین واکنشی منجر به اختلال متابولیسم در کلیه ها، از دست رفتن استخوان شدید و در نتیجه توسعه پوکی استخوان می شود.
این آسیب شناسی ناشی از عدم تعادل فرآیندهای مربوط به ساخت و استخراج استخوان است. علاوه بر این، پاتوژنز بیماری از کمبود ویتامین های مرتبط با سن در بدن و کاهش وابستگی (قدرت پیوندهای مولکولی) گیرنده های D به مواد مغذی "خورشیدی" در ارگان های هدف تحت تاثیر قرار می گیرد. در نتیجه این واکنش ها، غلظت هورمون پاراتیروئید (PTH) در خون افزایش می یابد، قدرت عضلانی کاهش می یابد، خطر سکته مغزی و شکستگی اندام ها افزایش می یابد.
 
برای جلوگیری از تغییر پوکی استخوان و حفظ کانی سازی استخوان، افراد بالغ (بالای 50 سال) D3 درمان پیشگیرانه را تجویز می کنند. در این مورد، بهتر است از فرم پیشگیری از کوله کلسیفرول - الفاکالسیدول استفاده شود. این ماده زمانی که وارد بدن می شود، به متابولیت فعال ویتامین D3 - کلسیتیرول تبدیل می شود. پروژورون، از طریق تنظیم مقررات درونی (بدون مشارکت آنزیم کلیه )، به سرعت در سرم خون تجمع یافته و منجر به بهبود جذب فسفر و کلسیم در روده کوچک می شود. در صورت نیاز، کلسیم تیروئید و هورمون پاراتیروئید، یون های کلسیم را از بافت استخوانی جذب می کنند و جذب آن را در کلیه ها تنظیم می کنند.
 
درمان با الفاکالسیدول، به عنوان یک درمان جایگزین، برای از بین بردن حالت های کمبود D در بدن مورد استفاده قرار می گیرد. در همان زمان، توانایی ویتامین برای تنظیم فرآیندهای متابولیک در بافت عضلانی، غده پاراتیروئید، مغز و سیستم ایمنی، منطقه درمان خود را به عنوان یک عامل هورمونی تعیین می کند.
 

 

نحوه مصرف قرص ویتامین D3

الفاکالسیدول یا قرص ویتامین D3 جذب فسفر و کلسیم را در روده تحریک می کند، متابولیسم استخوان را تحریک می کند، عملکرد بیش از حد پاراتیروئید را سرکوب می کند و باعث جذب مواد در کلیه ها می شود.
 
ترکیب: در یک قرص (کپسول)، 0.25، 0.5 یا 1 میکروگرم الفاکالسیدول حاوی و در 1 میلی لیتر محلول - 0.5 میکروگرم است.
 
برای جلوگیری از پوکی استخوان (سالم، یائسگی، استروئید)، 0.5 تا 1 میکروگرم ویتامین روزانه برای 12 ماه استفاده می شود.
 
هنگامی که استئومالاسیا(نرم شدن استخوان ها) ناشی از نارسایی خارجی از کوله کلسیفرول، درمان طولانی مدت ضدتشنج یا بیماری های دستگاه گوارش، الفاکالسیدول در دوز 1 تا 3 میکروگرم در روز تجویز می شود.
 
مقدار روزانه ویتامین D3 برای بیماران مبتلا به هیپوپاراتیروئیدیس یا سندرم فانکونی 2-6 میکروگرم است. برای استئودیستروفی، دوز روزانه دارو 0.07-2 میکروگرم است. کودکان مبتلا به بیماری های ریوی مانند 0.5 تا 3 میکروگرم دارو در روز، بسته به وزن بدن و سن نوزاد، تجویز می شوند. برای درمان استئومالاسی و ریفیت هیپوفسفاتیک، دوز روزانه دارو به 4 تا 20 میکروگرم افزایش می یابد (تحت نظارت یک پزشک).
 
درمان D3  بصورت شدید در دوره های 10 روزه با فواصل 2 هفته اعمال می شود.
 
توصیه می شود برای شروع به مصرف الفاکالسیدول با حداقل عوارض، کنترل سطح کلسیم در ادرار و خون (یک بار در هفته) انجام شود. با تحمل مثبت ماده، میزان روزانه با 0.25 تا 0.5 میکروگرم افزایش می یابد تا ثابت شود پارامترهای بیوشیمیایی، در حالی که همچنان برای کنترل غلظت کلسیم در پلاسمای خون (هر 3 تا 5 هفته) ادامه می یابد.
 
برای کودکان که وزن آن ها تا 20 کیلوگرم است، ویتامین روزانه ویتامین 0.01-0.05 میکروگرم بر هرکیلوگرم وزن کودک باشد.
 
در osteodystrophy کلیوی، مقدار درمانی از 04.04 تا 08.08 میکروگرم در هر کیلوگرم وزن بدن متغیر است.
 
اگر علائم بیش از حد مصرف Alfacalcidol وجود داشته باشد، دوز روزانه دارو تا زمانی که نشانه های هیپویتامینوز حذف می شود، کاهش یابد.

 

منابع ویتامین D3

ماهی و محصولات دریایی

بیشترین مقدار ویتامین در روغن ماهی است . برای رفع نیازهای روزانه بالغ (10 میکروگرم)، شما باید هشت قطره از این ماده را هر روز بخورید. اکثر روغن ماهی در شاه ماهی، ساردین - 1.5 - 2.5 گرم در هر 100 گرم محصول، ماهی قزل آلا - 1.3 - 2.2، ماهی خال مخالی - 1.2 - 2.0، خرچنگ - 0.8 - 1 ، 4 تن، تن - 0.3 - 1.3 گرم COD - 0.2 - 0.3. در 5 میلیگرم کبد کدو، 125 گرم خاویار سیاه، 200 گرم خاویار قرمز، 150 گرم فیله ماهی قزل آلا، 50 گرم 

گوشت قرمز

در کبد گاو این رقم به 1.2 افزایش می یابد، در کبد گوسفندی  به 1 افزایش می یابد و در کلیه به 0.5 کاهش می یابد. این محصولات نه تنها در ویتامین D3، بلکه در مواد مغذی A، B، K غنی هستند. با این حال، مهم است که به یاد داشته باشید که صرف تنها گوشت و محصولات جانبی، نیاز بدن برای ویتامین D3 را برآورده نمی کند. 

زرده تخم مرغ

یک زرده تخم مرغ  حاوی 2 میکرو گرم کوله کلسیفرول است. D3 همچنین در تخم غاز، بلدرچین و بوقلمون یافت می شود، اما در مقادیر بسیار کم است.
 

ویتامین D3 در محصولات لبنی

560 گرم ویتامین D3 مورد نیاز برای پر کردن نیاز روزانه است که در خامه 1.5 میکروگرم (670 گرم)، پنیر هلندی و سوئیسی - 1 میکروگرم (1000 گرم). 100 گرم / میلی لیتر ریژانکا ، پنیر، شیر،سطح کوله کلسیفرول بین 0.05 تا 0.1 میکروگرم است.
علیرغم اینکه محتوی ترکیب ویتامین در این محصولات کم است، با مصرف مقدار زیادی از محصولات اسید لاکتیک، ممکن است نیمی از نیاز بدن برآورده شود.

ویتامین D3 در قارچ

100 گرم قارچ گریفین حاوی 63 میکروگرم کلولسیفرول (برای بازپرداخت میزان روزانه D3، خوردن 16 گرم محصول روزانه )، مرول - 6.3 میکروگرم (150 گرم)، قارچ صدف - 2، 6 میکروگرم (400 گرم).
با این حال، در هنگام خرید مهم است که در نظر گرفته شود، ویتامین تنها در قارچ هایی وجود دارد که در خورشید رشد می کنند. اگر قارچ، قارچ صدف در مزارع در شرایط "مصنوعی" توسعه یافته باشند، ارگسترول در آنها به D3 تبدیل نمی شود، در نتیجه، آنها کمبود مواد مغذی در بدن را جبران نمی کنند.

ویتامین D3 در سبزیجات

سبزیجات (گزنه، یونجه، جعفری) - تا 0.01 میکروگرم ویتامین در هر 100 گرم.
بنابراین، بیشترین مقدار کوله کلسیفرول در محصولات جانبی حیوانی (کلیه ها، کبد) و در ماهی های چرب دریایی،  ماهی قزل آلا و کم ترین میزان در سبزیجات، انواع توت ها، میوه ها و سبزی ها یافت می شود.
 
با توجه به این واقعیت که ویتامین D3 مقاوم به گرما است، بعد از جوشاندن و سرخ کردن غذاهای غنی از یک ترکیب مفید، خسارات مواد مغذی به 2-3 درصد میرسد .

 

ویتامین D3 از نور خورشید

هنگام تهیه یک رژیم غذایی حاوی ویتامین D3، مهم است که مقدار مورد نیاز کوله کلسیفرول برای بدن انسان را نمی توان به طور انحصاری از غذا خارج تامین کرد. به عنوان مثال، همیشه نمی توان 850 گرم 1000 گرم پنیر بصورت روزانه مصرف کرد. بنابراین، به یاد داشته باشید، برای پوشش نیاز روزانه، مهم است که بیشتر از نور خورشیداستفاده کنید، زیرا بدن قادر به تولید ترکیبات ویتامین D3 در پوست است.
فعالیت های ورزشی در هوای آزاد و یک رژیم متعادل - ترکیب کاملی برای توسعه مناسب و نگهداری استخوان، بافت عضلانی و تامین ویتامین D3 است.
 
هر روز برای 2 تا 3 ساعت پیاده روی در خیابان.
در اواخر بهار، در تابستان، در اوایل پاییز، بزرگترین قسمت پوست باید باز باشد تا نور خورشید به لایه های بالایی پوست نفوذ کند.
انجام پیاده روی در زمستان، زمانی که بدن به شدت با کمبود ویتامین مواجهه می شود.
به یاد داشته باشید، D3 می تواند در بافت چربی، کبد، و در فصل سرد مصرف شود. از این رو، به منظور عرضه مواد مغذی به بدن برای 3 تا 6 ماه آینده، کافی است که روزانه  در روزهای آفتابی تابستان از نور خورشید استفاده کنید.
 

 

تفاوت بین ویتامین D2 و D3

تفاوت بین ergocalciferol و cholecalciferol را در نظر بگیرید.
ویتامین D2 توسط قارچ ها و گیاهان تولید می شود. برای تامین نیاز بدن به یک ترکیب مفید، میوه ها، سبزیجات، آبمیوه های تازه، شیر و غلات در منوی روزانه باید باشد. برخلاف ergocalciferol، D3 بدن انسان می تواند مستقیما تحت تاثیر اشعه های UV تولید شود. علاوه بر این، مواد مغذی شامل محصولات حیوانی است.
Ergocalciferol تنظیم متابولیسم کلسیم-فسفر، بهبود جذب عناصر کمیاب را برعهده دارد و ترویج رسوب به موقع آنها در استخوان ها. در همان زمان، ویتامین D3 در حمل و نقل مواد معدنی دخالت دارد و بر جذب اسید فسفریک و کلسیم از روده کوچک تاثیر می گذارد.
پس از تقسیم D2 به چند مولفه، ترکیب اضافی اثر منفی بر عملکرد ارگان های داخلی دارد. در طی واکنش های بیوشیمیایی، D3 به کالسیتریل تبدیل می شود که بر رشد سلول های سرطانی اثر می گذارد.
کارشناسان توصیه می کنند با استفاده از منابع طبیعی، ویتامین های طبیعی، محصولات گیاهی و حیوانی برای اشباع بدن با ergocalciferol و cholecalciferol مصرف شود.
 
توصیه می شود از مواد افزودنی و مکمل های مصنوعی به عنوان آخرین راهکار استفاده کنید، به عنوان مثال، در درمان بیماری ها یا آئاتیمینوز ( پوست بسیار خشک) بلند مدت.

 

شکل های دارویی ویتامین D3

محلول در روغن برای مصرف خوراکی
محلول آبی برای مصرف خوراکی
محلول روغن برای تزریق.
همچنین ویتامین D3 در قرص ها، کپسول ها در دوزهای مختلف تولید می شود.
 
هنگامی که پس از ورود به دستگاه گوارش به صورت خوراکی مصرف می شود، این ترکیب در روده کوچک جذب می شود. محلول های آبی، بر خلاف روغن، خیلی بهتر جذب می شود. پس از ورود ماده به سیستم لنفاوی، آن را وارد کبد، و سپس به خون و گسترش در سراسر بدن صورت می گیرد.
فرم انتشار و مقدار مصرف ویتامین در روز تجویز شده توسط پزشک، بسته به شدت ویتامین A و وجود بیماری های همراه است.
 
بنابراین، ویتامین D3 یک ویتامین حیاتی برای بدن انسان است که در ساخت بافت استخوانی نقش دارد، بر سیستم ایمنی بدن، سیستم قلبی و عروقی تاثیر می گذارد و از بدن، بیماری های پوستی، دیابت، سرطان محافظت می کند.
 
با توجه به این واقعیت که D3 جذب کلسیم در روده را افزایش می دهد، مصرف اضافی مواد مغذی (با داروها) می تواند کمبود آهن در خون، مغز استخوان، کبد، طحال را تحریک کند.

نظرات

در ادامه بخوانید...