چگونه بفهمیم که بدن کمبود کلاژن دارد و روش درمان آن

کرم ها و سرم های کلاژن برای دختران بالای 20 سال کاملاً ضروری است و هر فرد که به سلامتی خود احترام می گذارد کپسول هایی با این مکمل در خانه دارد. همه ما همچنین در مورد "عکس های زیبایی" و رژیم های غذایی خاص کلاژن می دانیم. بنابراین دریافت کلاژن به چه شکلی بهتر است و آیا واقعاً برای بدن ما بسیار ضروری است؟

 

کلاژن
کلاژن چیست

کلاژن پروتئینی است که در پوست ، ماهیچه ها ، تاندون ها ، ناخن ها ، موها و حتی استخوان ها یافت می شود. هر یک از ما از یک سوم کلاژن (از مقدار کل پروتئین ها و اسیدهای آمینه) تشکیل شده است.

اگر کافی باشد ، پس فرد از موهای سالم و پوست یکنواخت صاف و انعطاف پذیری خود لذت می برد. اگر میزان کلاژن شروع به کاهش کند (با افزایش سن یا به دلیل عادت های بد) ، دلایل زیادی برای نگرانی در مورد سلامتی و زیبایی شما وجود دارد. علم 25 نوع کلاژن را می شناسد ، همه آنها به طور متفاوتی در بدن جذب و سنتز می شوند.

 

کلاژن موجود در پوست

در اپیدرم ، در "پایه" قرار دارد - این لایه پوستی است. کلاژن تعداد زیادی از پروتئین های تشکیل دهنده بافت پوست را تشکیل می دهد. یک آزمایش ساده برای سطح کلاژن و الاستین ، که توسط متخصصان زیبایی توصیه می شود: یک قسمت کوچک از پوست را روی دست خود فشار دهید ، آن را به مدت 10-15 ثانیه نگه دارید و ببینید بعد از تغییر شکل چه زمانی صاف می شود. اگر این اتفاق سریع بیفتد و هیچ چین و چروکی باقی نماند ، فعلاً وضع کلاژن شما خوب است. در تمام موارد دیگر ، سنتز کلاژن طبیعی را می توان کاهش یافته دانست.

 

حتی با بالاترین مراقبت در سن 35 سالگی ، میزان کلاژن در پوست شروع به کاهش می کند. اگر همزمان سیگار می کشید و آب کمی می نوشید ، زمان زیادی را در ساحل یا سولاریوم می گذرانید ، فست فود می خورید یا بی رحمانه خود را با انواع رژیم های غذایی عذاب می دهید (به طور چشمگیری افزایش و کاهش وزن دارید) ، باید همه را بشناسید عواقب ناراحت کننده کمبود کلاژن حتی زودتر از آن را تجربه کنید. 

 

کلاژن

چگونه می توان میزان کلاژن را در پوست افزایش داد؟

منطقی تر است که ذخایر کلاژن را به تمام روش های موجود پر کنید: مکمل مصرف کنید ، رژیم را متعادل کنید ، مواد آرایشی متناسب با سن را انتخاب کنید . ما به شما پیشنهاد می دهیم تا مشخصات روی برچسب محصولات زیبایی را درک کنید.

 

انواع کلاژن

کلاژن (کلاژن بومی)

این نوع کلاژن از غضروف حیوانات بدست می آید ، مولکولهای بزرگی دارد که نمی توانند به عمق پوست نفوذ کنند. به عنوان بخشی از کرم ، برای ایجاد یک لایه در سطح پوست یا لایه های بالایی آن ، که رطوبت سلول ها را حفظ می کند ، لازم است. از کلاژن بومی اغلب در تولید محصولات آرایشی مو (شامپوها ، نرم کننده ها) و محصولات مراقبت از ناخن نیز استفاده می شود.

 

 کلاژن
کلاژن محلول

این کلاژن از غضروف حیوانات نیز ساخته می شود ، اما فرایند آن متفاوت از مورد قبلی است. مولکول های متوسط ​​در کمک به حفظ رطوبت (پوست صاف شده و صاف تر ، درخشان تر و جوان تر می شود) و از تأثیرات خارجی محافظت می کنند. با این حال ، هم طرفداران جنبش سبز و هم گیاهخواران مخالف استفاده از این جز هستند.

 

کلاژن دریایی محلول (Atelocollagen )

از نظر ساختار ، مولکولهای این کلاژن نزدیکترین به مولکولهای انسانی هستند ، به طوری که به راحتی به عمیق ترین لایه های اپیدرم نفوذ می کنند. این ماده از بافت استخوان و غضروف ماهی به دست می آید و از آنجا که تجدید پوست در سطح سلولی اتفاق می افتد ، یکی از موثرترین آنها محسوب می شود. با این حال توجه داشته باشید که کلاژن دریایی ممکن است آلرژی زا  باشد. 

 

کلاژن گیاهی
کلاژن گیاهی

یا به اصطلاح کلاژن گیاهی است که در واقع وجود ندارد. در عوض ، پروتئین های گیاهی مشتق شده از جلبک یا گندم به کرم ها و سرم های واقعاً موثر و سالم اضافه می شوند. آنها حاوی کلیه اسیدهای آمینه مورد نیاز پوست هستند. اندازه این مولکول ها بسیار کوچک است به طوری که به راحتی توسط سلول ها جذب می شوند. واکنش آلرژیک این نوع "کلاژن" کمتر از واکنش واقعی است و این یک امتیاز مثبت است. معایب آن این است که آلرژی هنوز هم ممکن است رخ دهد و تولید چنین محصولاتی کاملاً گران است .بنابراین قیمت نهایی در فروشگاه می تواند کمی دلسرد کننده باشد. 

 

اعتقاد بر این است که تزریق کلاژن راحت تر و سریعتر از آغشته کردن  پوست به کرم  و انتظار نتیجه است. و این جمله به طور کلی درست است: جوان سازی اپیدرم در سطح عمیق آغاز می شود ، پوست پس از اولین اقدامات به طور قابل توجهی متراکم و صاف می شود. اینکه آمپول بزنید ، چه مقدار ، چند بار و در چه سنی ، چه نوع کلاژن را انتخاب کنید؟ برای پاسخ به این سوالات قطعاً نیازی به مراجعه به وبلاگ نویسان در اینستاگرام ندارید. فقط یک متخصص آرایشی و بهداشتی با مهارت پزشکی می تواند وضعیت پوست شما و نیاز به چنین روش هایی را ارزیابی کند.


کلاژن برای مفاصل ، اسکلت و عضلات

بدن ما به طرز شگفت انگیزی عاقلانه طراحی شده است: با کمبود یا بیش از حد فعالیت بدنی ، مفاصل شروع به درد ، تورم ، کاهش انعطاف پذیری و تحرک می کنند. اگر فردی به درستی غذا بخورد و ورزش بهینه را برای خود (شنا ، کشش ملایم ، راه رفتن) انتخاب کند ، آنها مدت بیشتری سالم خواهند ماند.

کلاژن موجود در کپسول ، پودر یا بخشی از کوکتل های ورزشی نیز به بهبود وضعیت مفاصل کمک می کند: این پروتئین بهبودی را پس از جراحات ، جراحی ها ، در مراحل اولیه آرتروز و پوکی استخوان تسریع می کند (مصرف کلاژن برای جلوگیری از ظهور آنها بسیار خوب است) !) ، نوجوانان در زمان رشد شدید اسکلت و عضلات به آن نیاز دارند. لازم به یادآوری است که اگر یک سبک زندگی کم تحرک و کاملاً سالم نداشته باشید ، حتی مصرف مداوم کلاژن نیز "عصای جادویی" نخواهد بود.

 

مکمل
مکمل کلاژن چیست؟

تولید کنندگان از همان غضروف حیوانات یا ماهی برای بدست آوردن کلاژن استفاده می کنند. توجه داشته باشید که کلاژن موجود در کپسول و پودر معمولاً برای کسانی که عدم تحمل پروتئین شیر یا گلوتن دارند مناسب است اما همیشه باید قبل از مصرف هر دارویی با یک متخصص مشورت کنید.

چه چیزی برای کسانی که به دلایل مختلف نمی توانند مکمل استفاده کنند باقی مانده است؟ به دنبال کلاژن در غذا باشید. با این حال ، همه ما باید عادات غذایی خود را مرتب کرده و رژیم خود را متعادل کنیم.

 

غذاهایی که برای تولید کلاژن نیاز دارید

چه غذاهایی کلاژن  دارند

غذاهایی که برای تولید کلاژن نیاز دارید

برای تقویت سنتز طبیعی کلاژن و بدست آوردن آن در اشکال مختلف با غذا ، باید اطمینان حاصل کنید که غذاهای زیر به طور منظم روی میز قرار دارند:

ژله  ،

ماهی دریایی ،

تخم مرغ ،

سبزیجات و سالادها ،

مرکبات و سایر سبزیجات و میوه ها با ویتامین C ،

حبوبات و آجیل ،

آب گوجه فرنگی یا گوجه فرنگی

دانه کدو تنبل و کتان (می توانید اطلاعات بیشتری در مورد فواید روغن دانه کتان در اینجا بخوانید ) ،

توت (قره قاط ، شاه توت ، بلوبری ، تمشک). در حالت ایده آل ، شما باید روزانه یک لیوان بخورید.

 

این مطالب فقط برای اطلاع رسانی است و نمی تواند به عنوان راهنمای عمل مستقیم مورد استفاده قرار گیرد. قبل از استفاده از کلاژن ، باید با یک متخصص مشورت کنید.

شما به کدام یک از روش های زیر کلاژن دریافت می کنید؟ در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

 

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید