راه هایی برای مراقبت از پاها

در

پا ها حامل بدن ما هستند اما اهمیت بسیار کمی به آن ها داده می شود.راحت است که پاهای خود را نادیده بگیرید. آن ها سر جای خود ایستاده اند و با چالش های زیادی رو به رو هستند: از فشرده شدن به داخل کفش های پاشنه بلند غیر طبیعی گرفته تا حبس شدن در جوراب های عرق کرده و شلوار های تنگ نایلونی.
با این همه نامهربانی، پاهای ما همه روزه صد ها تن نیرو را در حین راه رفتن تحمل می کنند. صدای گام های ما نشان می دهد که چرا پاهای ما در معرض بیشترین آسیب دیدگی قرار دارند.  (سیارک)  


نیازی نیست که به کلینیک گران قیمتی بروید تا از پاهای شما مراقبت به عمل آید. صرف چند دقیقه وقت در روز و انتخاب کفش مناسب می تواند از مشکلات عدیده ی پا که منجر به درد و ناتوانی می شوند جلوگیری کند. ایده های زیر می تواند برای مراقبت از پاهای شما بسیار مفید باشد:
همواره پاهای خود (و بین انگشتان را نیز!) با یک حوله با دقت تمیز کنید. بله! این به این معناست که در حین حمام کردن خم شوید و آن ها را خوب صابون بزنید یا بر روی صندلی خارج از وان بنشینید و آن ها را زیر شیر آب شستشو دهید. از خشک کردن کامل پاها و بین انگشتان اطمینان حاصل کنید. این کار باعث کاهش مشکلاتی مانند قارچ لای انگشتان، باکتری و بوی بد پا می شود. (سیارک)  
اگر دوست دارید پاهای خود را در آب قرار دهید از نمک سولفات منیزیم استفاده نکنید زیرا پوست را خشک کرده و مزایای دارویی نیز ندارد. در عوض تنها از آب گرم (نه داغ) و کمی صابون مایع حاوی مواد نرم کننده پوست استفاده کنید.
پاهای خود را بعد از شستشو با کرم مرطوب کننده آغشته کنید. در طول ماه های زمستان که پوست خشک تر است ممکن است نیاز به چند بار مرطوب کردن در طول روز داشته باشید. هیچ چیز گرانقیمتی نیاز نیست: لوسیون بدن و کرم مناسب اند.
کفش های خود را هر روز عوض کنید. این بدین معنی است که باید دو جفت کفش داشته باشید. اما کفش ها نیاز به زمان دارند تا هوا از آن ها خارج شود و از عفونت وبوی بد پا جلوگیری گردد. جوراب یا جوراب شلواری خود را بیش از یک بار در روز عوض کنید. اگر مشکل بوی بد پا دارید، پاهای خود را در مخلوطی از آب و سرکه بخیسانید.
هیچ گاه نباید احساس درد در پاهای خود داشته باشید. کفش های تنگ باعث می شوند پای شما دچار پینه شود، شکل انگشت شست تغییر کند و منجر به رشد دردناک پا می شود. اگر کفش پاشنه بلند می پوشید، پاشنه های پهن، با ثبات و کوتاه تر از 2 اینچ را انتخاب کنید. جای شست پا باید بزرگ باشد. تیزی کفش های لزوماً باید بعد از سینه پا شروع شود. برای حفاظت از تاندون آشیل در برابر کوتاه شدن، کفش های پاشنه بلند خود را به طور مرتب عوض کنید. (سیارک)  
دمپایی و کفش های کاملاً تخت نیز از قوس کف پا پشتیبانی نمی کنند. پابرهنه راه رفتن نیز! زنان بسیار در معرض شکل گرفتن کف پای صاف هستند که باعث مشکلات آتی می شود. برای قوی و سالم نگه داشتن پاها، زمان پوشیدن کفش های تخت را به حداقل برسانید.
بارداری، بالا رفتن سن و دیابت، همگی پاهای شما را تحت تاثیر قرار می دهند. زنان باردار باید کفش هایی با پاشنه پهن، ساپورت کف پا و ضربه گیری مناسب بپوشند. وزن اضافی بارداری ممکن است باعث تغییر سایز پای شما شود بنابراین در صورت باردار شدن پای خود را اندازه بگیرید. زنان مسن تر ممکن است چربی سینه ی پای خود را از دست بدهند و نتیجتاً باید کفش هایی را انتخاب کنند که قدرت جذب ضربه بالاتری داشته باشند. افراد مبتلا به دیابت ممکن است شرایط سختی را در پاها و قسمت پایینی زانوان خود تجربه کنند. پاهای خود را روزانه چک کنید و حداقل سالی یک بار به پزشک متخصص پا رجوع نمایید.درباره ی پدیکور محتاط باشید زیرا تمیزی ابزار آن بسیار مهم است. اگر دیابت دارید، قبل از پدیکور با پزشک خود مشورت کنید.

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک)  

مترجم  itrans.ir 

نظرات

۱۳۹۵/۸/۱You make thnigs so clear. Thanks for taking the time!

در ادامه بخوانید...

آنچه در باره پاهای خودتان باید بدانید

در


یک نوزاد هیچ ناراحتی از میخچه یا ورم پا ندارد، ولی بمحض اینکه شروع به پوشیدن کفش کند ناراحتیهایش شروع می شود حال از خود می پرسیم که چگونه یک متخصص می تواند به او کمک کند؟
نوشته های قدیمی مصر که بین 1500 تا 2000 سال قبل از میلاد بخط هیرو گلیف نوشته شده برای بیماران و بیماریهای پا دستورات بهداشتی می دهد. از وقتی که بشرشروع براه رفتن می کند پاهایش تمام وزن بدن او را با ضربه هایی که در موقع راه رفتن ، پریدن ، بالا رفتن و شنا کردن به آنها وارد می شود تحمل می کند. این شگفت انگیز نیست که پاها فرسودگی و ناراحتی ها را تحمل می کنند. درحقیقت اگرخوب توجه کنیم مشکلات بزرگتر با استفاده از جوراب کوتاه و بلند ، پوتین و کفش بوجود می آیند و بعد بیماریهای مختلف  پا به ان اضافه می شود و نشانه های تمدن در ناراحتیهای پا آشکار می شود.(سیارک)

پاها در بشر اولیه

نقاشیها و کنده کاری های انسانهای اولیه که برای ما بجا مانده نشان می دهد که پاها با هیچ پوتین یا کفشی پوشیده نشده بود.در نقاشی غارها گاهی بنظر می آید که پاها تغییر شکل داده اند،طبیعتا چنین پاهای عریانی در معرض بریدگی ، سائیدگی ، سوختگی و سوراخ شدن و آلودگی قرار داشت
بهر حال پاهای بشر آنزمان در معرض اثرات میکروب کش اشعه ماورابنفش خورشید هم بود ، ورزش های نامحدود باعث می شدکه عضلات و مفاصل بوضع خوبی نگهداری شوندو پوست پا قادر بود با آزادی عرق کند.امروزه در اولین فرصت برای کودکانی که براه می افتند برای آنها ج.راب و کفش تهیه می کنیم و بدینطریق پای کودکان خود رادر آغاز ظریف و حساس ، لطیف و بالاخره آسیب پذیر می سازیم.
قدیمی ترین و بهداشتی ترین پاپوش از پوست حیوانات بود که دور هر پا پیچیده می شد، این کفشهای بی رویه در مصر بوجود آمد که با نخ های چرمی بسته می شد. خیلی جالب است که چنین کفش هایی از پوست گوزن و کفش های روباز به اجتماعات غرب در قرن بیستم کشانیده شده است.
هر چه زمان می گذشت پاها با کفشهای چوبی ، پوست حیوانات یا کفش های پارچه ای پوشیده می شد، چنین کفش هایی اغلب بی مهارت و با عجله ساخته می شد، و در اثر محدود کردن حرکت استخوان ها ، ماهیچه ها و مفصل ها به پاها آسیب می رسانیدو پاهای در حال رشد کودک را بدشکل می ساخت.

میخچه پا چگونه بوجود می آید؟

هیچ شرحی از وضع پا غیر از خشن ترین نوع کفش بجا نمانده است.اصطکاک بین سطح پوست و آستر داخلی کفش کم کم میخچه هایی از پوست کلفت شده را بوجود می آوردکه احتیاجی به پوشاندن آنها با جوراب یا پارچه نبود شایدمشهورترین و مصیبت آمیز ترین مثال از تغییر شکل در نتیجه ی رسوم قدیم چینی ها برای زنان جوان بوجود آمده باشد.پاهای خیلی ظریف در خانواده های اشرافی چینی آن روز بعلت استفاده از کفش های چوبی کج و بیقواره می شد.در قرون وسطی کفش تخت چوبی یا تمام چوبی ارزان بود و عموم تا وقتی کفش های چرمی ساخت دست که نشانه ی ثروت اشراف بود از آن استفادهمی کردند. انقلاب صنعتی مقدمه ی ساختن کفش با دوام در شروع قرن نوزدهم بود که تا اندازه ای شکل و اندازه ی پا در نظر گرفته می شد.(سیارک)
پوتین یک کفش عمومی و لازم برای کارگران ، صنعتگران،کشاورزان و سربازان شد. در دوره های جدیدتر پاهای ما رنج و درد زیادتری از کفش ها تحمل کرده اند. این امر در زنان بیشتر بود . زمانیکه کفشها ازمواد مصنوعی ساخته شد، یک قسنت اصلی آن بسبک لباس های زنان و برنگ آن در آمد. بعد پاشنه های مختلف کفش بوجود آمدکه توسعه یافته و باریکتر شد تا بشکل یک میخ نوک تیز درآمد.
بیشتر وزن بدن روی پا می افتد و در نتیجه اصطکاک پوست زیاد می شودو سرانجام گاهی شکل استخوان تغییرپیدا می کند.با پوشیدن مکرر ، بتدریج کفش بشکل پا در می آیدو پاها تقریبا در فشار قرار می گیرند بهر حال عده ی کمی از کارخانجات کفش سازی می توانند کفش های راحتی بسازند. طبیعی است که بیماریهای پا یکی دوتا نیست از میخچه ، پینه، خارش فراوان لای انگشتان ، تاول زدن های معمولی تا زخم هاودردهای مختلف همه و همه با کفش های نامناسب  برای پا پیش بینی می شود.(سیارک)

نظرات

در ادامه بخوانید...

شستن صورت خود را متوقف کنید

در

چگونه با مرطوب کننده های صورت، پول خود را ذخیره کرد: شستن صورت خود را متوقف کنید.
چه چیزی در نهایت در محصولات طبیعیِ مراقبت از پوست طبیعی است؟ مرطوب کننده هایی از پوست شما. خود را هر روز با یک مرطوب کننده صورت منحصر بفرد، بهتر از هر چیزی که شما را در Neiman Marcus پیدا می کنید، درمان کنید. به پوست تان اجازه دهید چربی طبیعی خود را تولید کند و آنها را نشوئید.    


این مسئله که چگونه زنان صدها هزار دلار روی پاک کننده های پوست و تونرها هزینه می کنند، سپس، برای جایگزین کردن چربی های "سلولی" که آنها تازه از دست داده اند، صدها دلار بیشتر صرف مرطوب کننده های گران و منحصربفرد صورت می کنند، همیشه مرا تحت تاثیر قرار می دهد.


در اینجا یک نکته بزرگ وجود دارد: مرطوب کننده ی پوست بهتری نسبت به چربی طبیعی پوست تان وجود ندارد. پوست شما برای تولید چربی های بسیار تغییریافته ی "منحصر بفرد"، مانند سرامیدها و کلسترول ها، که سطح پوست را صاف نگه داشته و از آن محافظت می کنند، به مشکل بزرگی برمی خورد. چرا آنها را همانجا نگه ندارید؟ بهترین درمان طبیعی برای پوست های خشک و تیره، چربی پوست شما است.


اگر شما پوستی عادی تا خشک دارید:
صورت خود را در شب با یک پاک کننده ملایم مانند Neutrogena Fresh Foaming Cleanser بشویید. مطمئن شوید که همه آثار آرایش، بویژه در امتداد خط مو را پاک کرده باشید، بخوبی بشویید و به آرامی خشک کنید.    
در صبح، تنها با آب بشوئید. از صابون صرف نظر کنید.
اگر شما پوستی چرب دارید:
صورت خود را در شب با یک پاک کننده ملایم مانند Neutrogena Deep Clean Invigorating Daily Cleanser بشویید. به خاطر داشته باشید که مالش زیاد، باعث نمی شود چربی پوست شما کمتر شود. مالش بیش از حد در واقع می تواند پوست شما را خراش دهد و باعث ترشح چربی بیشتر شود. بخوبی بشویید و به آرامی خشک کنید.
اگر پوست شما هنوز، چربی زیادی دارد، می توانید هنگام صبح یک تونر نظیر Neutrogena Deep Clean
Invigorating Dual Action Toner را اضافه کنید که حاوی اسید سالیسیلیک است.
حرف آخر: به چربی های طبیعی پوست تان اجازه دهید تا روی پوست تان باقی بمانند، که می تواند یک درخشندگی طبیعی واقعی را به شما بدهد.

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

چند نکته برای مراقبت از پوست در پائیز

در

این اتفاق هر سال رخ میدهد ،تابستان گرم تمام شده وپائیز با آب و هوای خنک به ارامی جای آن را میگیرد .در حین کنار گذاشتن لباسهای کوتاه و تابستانی ،باید ژاکت وشلوارهای جین را از صندوق بیرون بیاوریم .
فراموش نکنید پوشیدن ژاکت وشلوار جین به این معنی نیست که پوست شما از اسیب محفوظ است .بلکه شما باید با مراقبتهای مناسب از خشک وپوسته پوسته شدن پوست جلو گیری کنید .
چند توصیه برای مراقبت از خشک شدن پوست ،تا در طول پائیز پوستی جذاب وزیبا داشته باشید 

5 محصول طبیعی مراقبت از پوست

بهترین روال مراقبت از پوست در صبح

ویتامین C و مراقبت از پوست

پاک کننده های بدن خود را بررسی کنید.

در تابستان دوش گرفتن با ژل میوه ای روش مناسبی است اما باید مطمئن شوید که ژل مورد علاقه شما در هوای سد و خشک پوست شما را خشک نکند .ژل دوشی را که انتخاب میکنید باید بدون صابون بوده و ابرسانی کند .در پائیز بهتر است ژل دوش را کنار گذاشته واز کرمهای مخصوص شستشوی بدن استفاده کنید. (سیارک
با طراوت :یک کرم دوش وحما م (در مقایسه با قیمت ان ) یک عطر ملایمی برای پائیز است ،اما مراقب باشید عطر عجیب غریب با بوی کدو تنبل یا کلوچه جو نباشد .
یک پاک کننده روغنی را انتخاب کنید
من فکر میکنم پاک کننده های روغن زیتون برای پائیز وزمستان مناسب هستند زیرا لایه روغنی با ابرسانی از خشک وپوسته شدن پوست جلوگیری میکند .وقتی حرف پاک کننده های روغنی به میان ماید ،انتخابهای بی شماری می تواند وجود داشته باشد ! بهتر است پاک کننده ای را انتخاب کنید که روغن آن روی پوست خشک نشده وبراحتی روی پوست مالیده شود .
پیشنهاد دیگر برای طراوت پوست برنزه کردن آن است که بسیار جذاب ودوست داشتنی است ودر بین استفاده کنندگان بالاترین رتبه را به خود اختصاص داده است ،اما گزینه خوبی نیست چون بسیار گران است.اما اگر پول خرج کنید مطمئنا" از ان خوشتان خواهد امد .

مرطوب کردن روزانه پوست .

روی این کار تاکید نمی شود ولی اگر میخواهید پوست خشک خود را جذاب وسرخ نشان دهید ،باید هر روز پوستتان را مرطوب نگه دارید ،بهترین زمان برای استفاده از نرم کننده ها بعد از حمام یا دوش گرفتن است زیرا بعد از دوش پوست به اندازه کافی اب جذب میکند .
لوسیون بدن کاکو ارزان قیمت بوده ودر مرطوب نگه داشتن پوست فوق العاده است .عطر و بوی خوبی نیز دارد .اما اگر شما به دنبال یک کرم بدن جالب توجه هستید ،BODY  Shop یکی از بهترین هاست .

تجزیه و تحلیل پوست شما

هنگامی که فصل ها تغییر می کنند، ممکن است نوع  تغییرات پوستتان را نیز مشاهده کنید. این زمان است که در آن برخی از پوست های چرب ممکن است متوجه شوند که پوست آنها کمی طبیعی می شود یا افرادی که پوست نرمال دارند ممکن است پوستشان خشک شود.
مراقب پوست خود باشید ،همانطور که آب وهوا سرد میشود لازم است شما نیز محصولات مراقبت از پوست خود را تغییر دهید .اگر مطمئن نیستید که ایا پوست شما نیاز به محصول جدید دارد یا نه ،با یک مشاور لوازم ارایشی صحبت کنید .انها با پرسیدن چند سوال ساده متوجه میشوند که پوست شما به چه نوع مراقبتی نیاز دارد. (سیارک)

هر روز از پوست خود مراقبت کنید.

چون مشکل است بیاد بیاورید آخرین مراقبت را چه زمانی انجام داده اید لازم است هر روز با استفاده از ماسکهای صورت ،لایه بردارهای صورت ودگر مراحل مراقبت از پوست ،از پوست خود مراقبت کنید .با این کار شما دیگر نگران پوست خود نیستید.
میدانم که گفتن این حرف خنده دار است ،اما اگر شما یکشنبه ها از ماسک صورت استفاده میکنید یا سه شنبه ها لایه برداری میکنید ،دیگر لازم نیست در مورد ان نگران باشید ،برنامه خود را متناسب با همان روز تنظیم کنید .پوست شما مزایای دائمی دارد و شما میتوانید ان را در چهره خود ببینید .

کرم ضد آفتاب را فراموش نکن

در کنار ساحل نبودن به این معنی نیست که از کرم ضد افتاب به مدت شش ماه استفاده نکنید . کرم ضد آفتاب روزانه ضروری است، بنابراین آن را کنار نگذارید.
از مرطوب کننده ها ،و در صورت نیاز روزانه از کرم ضد افتاب استفاده کنید .یکی از بهترین کرمهای محافظ  صورت که همه جا در دسترس است Clarins   میباشد.

پاهای خود را فراموش نکنید

سراسر پائیز و زمستان پاهای شما داخل چکمه محبوس هستند ،پس از خا تمه زمستان ،هنگامی که صندل میپوشید ،اگر مواظب نباشید پاهای شما ترک برمیدارد ،داشتن پاهای خوب احساس خوبی بهشما میدهد ،بنابر این اسکراپ کشیده وان را درحمام نگهداری کنید ،1-2 بار در هفته پاها را پاک کنید ،از داشتن پاهای نرم لذت خواهید برد .یک اقدام نظا می علیه پوسته شدن پا.

کرم مخصوص پسته بخرید

گفته اند ،یکی از نشانه های هوای سرد ظاهر شدن پوسته های خشک میباشد.شما براحتی میتوانید با استفاده منظم از این کرم با ان مقبله کنید با خریدن کرم پوسته ( که ارزان نیز میباشد ) شما می توانید به سرعت از پوست ترک خورده مراقبت کنید و از شرایط دردناکی که در ماه های سرد بسیار گسترده است، مراقبت کنید. بهترین روش محافظت این است که هفته ای چند بار این کرم را روی پوسته ها بمالید. (سیارک)

افراط در کرم دست

دستان شما به طور مرتب در داخل و خارج از آب قرار می گیرند، بنابراین شما باید مرطوب کننده را بیشتر از بقیه بدن خود استفاده کنید. به همین دلیل بسیار مهم است که یک کرم در کیف دستی خود داشته باشید. اگر شما عطر و بوی کرمهای بسیار لوکس را دوست ندارید میتوانید از کرمهای دست ارزان مثل محصولات Jaua  با بوی واقعی یا از کرم دست شکلاتی نعناع که کرم مناسبی است استفاده کنید .ترجمه  itrans.ir 

20 استفاده جالب از آلوئه ورا

40 خاصیت برای زردچوبه بخش دوم

40 خاصیت برای زردچوبه

چگونه یک ماسک صورت شکلاتی درست کنیم

نظرات

در ادامه بخوانید...

چگونه سائیدگی کف کفش در تشخیص بیماری به ما کمک می کند

در
آیا می دانستید کفش نامناسب می تواند باعث بیماری های بسیاری شود که نه تنها باعث رنج و عذاب در زمان راه رفتن می شوند، بلکه باعث بیماری درسر و قلب و ... نیز می شوند. به منظور شناسایی مشکلات احتمالی بهداشتی، قبل از زمانی که آنها جدی تر شوند، گاهی اوقات می توانید به کف کفش های خود نگاه کنید، سائیدگی هر قسمت کف کفش می توانند در مورد مشکلات احتمالی صاحب کفش به شما اطلاعات بدهند.
 
ما در  sayarak.com تصمیم گرفتیم تا امکان تشخیص مشکلات احتمالی بهداشتی درست را بر اساس آنچه که در کف کفش هایمان به نظر می رسد را بررسی کنیم.
 

1. سائیدگی در مرکز جلو کفش

 
 
اگر متوجه شوید که سینه تحت پد پا سائیده می شود، این نشان می دهد که تاندون آشیل بار بیش از حد را تحمل می کند. این سائیدگی می تواند به دلیل نقض تکنولوژی در  کفش، عملکرد ورزشی کفش، و یا به دلیل کفش نادرست انتخاب شده باشد. اضافه بار مفاصل بعدها ممکن است به تگزونید آشیل(التهاب و درد تاندون آشیل) منجر شود  .
 

2. سائیدگی در لبه داخلی کفش

  
 
ساییدگی بیش از حد روی لبه داخلی کفش می تواند بدین معنی باشد که شما در طول پیاده روی بیش از اندازه گام های کوتاه برمی دارید و پای خود را روی زمین می کشید، هرچند ممکن است حتی در هنگام حرکت متوجه آن نشوید. اما اگر با متخصص مشورت نکنید، ممکن است تشدید شود. همچنین احتمال brachybasia (گام های کوتاه و کشیدن پاها روی زمین) وجود دارد.این ویژگی در بیماری پاراپلژی دیده می شود.
 

3. سائیدگی تنها در لبه های داخلی و خارجی کف کفش

 
اگر لبه داخلی و لبه بیرونی پاشنه بیشتر سائیده شود، این نشان دهنده pronation بیش از حد پا است ، زمانی که سطح بیرونی آن در داخل و خارج از کفش سائیده می شود نشان می دهد که هنگام پیاده روی بر لبه داخلی پا راه می روید و  این بعدا می تواند منجر به استئوکندروزیس و سایر عوارض در بدن شود.

4. سائیدگی فقط در لبه بیرونی کف کفش

 
هنگام شناسایی آثار سایش بیش از حد در لبه بیرونی آن باید با احتیاط باشید. این ممکن است نشانه ای از توسعه ناهنجاری های قوس پا و در نتیجه بیماری clubfoot باشد.
 

5. سائیدگی  فقط در محل مفصل اتصال انگشتان به پا

 
 
سائیدگی در این قسمت نشان می دهد که شما کفش با پاشنه بسیار بلند پوشیده اید. با توجه  به مطالعات انجام شده، پوشیدن روزانه کفش های ناراحت کننده اما شیک، عامل ایجاد وقوع استئوآرتریت است . با توجه  به نظر ارتوپد ها، کفش مناسب و راحت ترین کفش با پاشنه از 2.5 تا 4 سانتی متر و حداکثر مجاز بلندی پاشنه نباید بیش از 7 سانتیمتر بیشتر باشد.
 

6. سائیدگی در سمت مفصل انگشت شست پا

 
در صورتی که سائیدگی در سمت مفصل انگشت شست پا باشد، این نشانه واضح است که کفش های بیش از حد نوک تیز و باریک می پوشید. پس از همه، در کفش با نوک تیز و پنجه باریک باعث تمایل انگشتان به سمت یکدیگر می شود. این می تواند نه تنها به تغییر شکل تمام پا، بلکه حتی ستون فقرات تاثیر بگذارد. به نوبه خود، مهره های جابجا شده می تواند انتهای عصب را در سراسر بدن و در فرم درد در معده، درد در سر و قلب پاسخ دهد.
 
 
 

7. سائیدگی بین انگشتان

اگر متوجه شدید سائیدگی روی مفصل بین انگشتان است، این ممکن است اولین علامت تغییر شکل انگشتان باشد .پوشیدن کفش های تنگ و یا باریک می تواند به این بیماری منجر شود . و این می تواند نه تنها کفش مد روز، بلکه کفش های کتانی یا چکمه ها را شامل شود، اگر اندازه آنها کوچکتر از پای شما باشد.
 

8. سائیدگی فقط در سمت چپ کفش 

کفش نمی تواند برای همیشه سالم  بماند و به هر حال سائیده می شود. اما مهم است که در کدام مکان این سائیدگی رخ دهد. روی انگشتان پا و پاشنه در کفش شخصی سالم بر برداشته می شود، اما ردیابی ساینده ها فقط در سمت چپ می تواند نشانه ای از صافی کف پا باشد.
در نوجوانی، با توجه به تخت بودن کف پا، وضعیت ضعیف می تواند رخ دهد و اسکولیوز شروع به رشد کند.این مشکل را می توان توسط یک متخصص ارتوپدی حل کرد که به شما توصیه می کند کفی مناسب برای درمان استفاده کنید.
 
شما چه چیزی را دیدید، زمانی که به کفش خود نگاه کردید؟ به اشتراک بگذارید.

نظرات

در ادامه بخوانید...