چگونه کیسه صفرا را پاکسازی کنیم

پاکسازی کیسه صفرا

پاکسازی کیسه صفرا

کیسه صفرا اندام کوچکی در بدن انسان است ، اما نقش بسیار مهمی ایفا می کند - در جمع آوری صفرا شرکت می کند ، که برای هضم غذا لازم است. عملکرد اصلی آن ذخیره صفرا ی تولید شده توسط کبد است. اما بعضی اوقات اتفاق می افتد که در کار این اندام اختلالی رخ می دهد. بسیاری از افراد فکر می کنند در این حالت لازم است کیسه صفرا را تمیز کنند. آیا اینگونه است ؟ چگونه صفرا را پاکسازی کنیم  ؟

 

 

سنگ کیسه صفرا چگونه تشکیل می شود

اگر فردی از غذاهای سرشار از کلسترول سوءاستفاده کند ، و کبد، صفرا بیش از حد تولید کند ، تجمع بیش از حد آن در کیسه صفرا ، سخت می شود و به اصطلاح سنگ کیسه صفرا را تشکیل می دهد. سنگ کیسه صفرا می توانند به اندازه یک دانه ماسه باشند و می توانند به پارامترهای یک مهره یا حتی یک توپ گلف رشد کنند. پزشکان سعی می کنند با کمک روش تمیز کردن کیسه صفرا ، از شر سنگ خلاص شوند.

سنگهای صفراوی مستعد افرادی هستند که رژیم غذایی آنها سرشار از غذاهای چرب ، چاق یا مصرف داروهای هورمونی است. غالباً ممکن است فرد حتی متوجه نشود که سنگ کیسه صفرا دارد تا زمانی که به اندازه کافی بزرگ نباشند و شروع به ایجاد درد کنند. به عنوان یک قاعده ، اگر سنگ مجاری صفرا را مسدود کند، این اتفاق می افتد.

 

علائم سنگ کیسه صفرا

اگر سنگی در کیسه صفرا وجود داشته باشد، پزشک می تواند پاسخ دقیقی بدهد، اندازه آن چیست؟و آیا کیسه صفرا بعد از تشخیص سونوگرافی نیاز به درمان دارد؟ با این وجود ، علائم بیرونی وجود دارد که به وسیله آنها می توان شک کرد که کیسه صفرا به کمک نیاز دارد. این موارد عبارتند از:

حالت تهوع؛

نفخ ؛

درد در هیپوکندری راست،(زیر دنده راست که به پشت گسترش می یابد.

افزایش درجه حرارت بدن .

برخی از علائم بسیار غیر معمول سنگ کیسه صفرا

ایجاد لکه های تیره در پیشانی ، بین تیغه های شانه ، روی شانه ها و ساعد. یک یا دو چین و چروک عمیق بین ابرو ها.

پوست روغنی در پیشانی؛

جوش و شکاف روی زبان؛

تنفس مکرر؛

لکه های تیره روی صورت یا لب ها.

لثه های متورم یا همراه با خونریزی .

خراب شدن دندان ها اما این فقط گمانه زنی و گمانه زنی است.

برای تشخیص و ایجاد تاکتیکهای درمانی ، معاینه لازم است!

 

چگونه کیسه صفرا را پاکسازی کنیم

برای پاکسازی کیسه صفرا چه کنیم

اگر فردی با سنگ کیسه صفرا که باعث درد شدید می شود تشخیص داده شود ، پزشکان توصیه می کنند که بیمار با جراحی از شر مشکل خلاص شود و کیسه صفرا را جدا کنند. اما ، همانطور که می گویند ، شما همیشه وقت دارید که زیر چاقو دراز بکشید ، بنابراین بسیاری از افراد ، قبل از تصمیم گیری بر روی یک قدم اساسی ، به روش های جایگزین درمانی متوسل شوند. 

یکی از این موارد،  پاك كردن كيسه صفرا   است. طرفداران طب سنتی ادعا می کنند که استفاده از یک رژیم غذایی خاص گاهی می تواند سنگ کیسه صفرا را نرم کند و سنگ کیسه صفرا را از بدن خارج کند. بیشتر اوقات در هنگام تمیز کردن از آب لیمو ، سیب یا سبزیجات و همچنین روغن زیتون استفاده می کنند .

اگر سنگ کیسه صفرا از بدن به همراه مدفوع خارج شوند ،  پاکسازی صفرا   موفقیت آمیز است.

 

 

در هنگام پاکسازی کیسه صفرا چه اتفاقی می افتد

قبل از تصمیم گیری در مورد روش  ، بسیاری علاقه مند هستند که در هنگام   تميز كردن كيسه صفرا   برای بدن چه اتفاقی می افتد. این تا حد زیادی به دستور العمل مورد استفاده برای تمیز کردن بستگی دارد. به عنوان مثال ، اگر روغن زیتون در برنامه گنجانده شده است ، باید برای اثر ملین آماده شوید. به هر حال ، این رایج ترین "اثر جانبی" تمیز کردن است.

 

علاوه براین ، بسیاری در این زمان حالت تهوع و استفراغ را تجربه می کنند. نحوه تمیز کردن کیسه صفرا برای اینکه نتیجه درمانی نتیجه مورد نظر را به دست آورد ، باید درک کرد که همه چیز در دستگاه گوارش بهم پیوسته است و اگر در یک عضو مشکل وجود داشته باشد ، ممکن است اندام های دیگر، نیز به تمیز کردن احتیاج داشته باشند.

به عنوان مثال ، قبل از پاک کردن کیسه صفرا ، بهتر است با پاکسازی روده ها شروع کنید ، که از طریق آن ، در واقع سنگ های کیسه صفرا دفع می شوند.

تمیز کردن کامل کیسه صفرا معمولاً 6-7 روز طول می کشد. برای این روش می توانید از مجموعه های مختلف محصولات و داروها استفاده کنید. یکی از محبوب ترین ها شامل مؤلفه های زیر است:

آب سیب (به ازای هر 1 لیتر به مدت 1 روز)؛

4 قاشق غذاخوری سولفات منیزیم رقیق شده در 1 لیتر آب ؛

نصف لیوان روغن زیتون؛

1 فنجان آب مرکبات تازه ( گریپ فروت ، لیمو یا پرتقال ).

سولفات منیزیم (منیزیم) به منظور استراحت مجاری صفراوی و در نتیجه تسهیل در برداشتن سنگ ها لازم است و باعث می شود در این روش درد کمتر شود.

روغن زیتون به عنوان روان کننده عمل می کند و خروج سنگ را آسان تر می کند.

 

یک هفته قبل از تمیز کردن کیسه صفرا

پاکسازی کیسه صفرا در طب سنتی

یک هفته قبل از "روز x" باید بدن خود را به رژیم غذایی که حاوی غذاهای چرب و لبنی نیست عادت دهید. در این دوره ، مجاز به خوردن مقدار نامحدود سبزیجات و میوه و همچنین کمی گوشت بدون چربی هستید ، اما باید از غذاهای سرد اجتناب کرد ، زیرا اینها در اثربخشی نظافت تأثیر می گذارند. به مدت 6 روز ، باید حدود 1 لیتر آب سیب تازه بنوشید. این مقدار نوشیدنی باید به چندین نوبت تقسیم شود. اولین لیوان در روز باید 30 دقیقه قبل از غذا نوشیده شود ، بقیه - 2 ساعت بعد از غذا. اگر آب سیب خیلی اسیدی باشد یا عوارض جانبی ناخوشایندی ایجاد کند (نفخ یا اسهال) ، قبل از استفاده می توان آن را با آب رقیق کرد. 

 

چرا از آب سیب برای پاکسازی کیسه صفرا استفاده می شود

این میوه حاوی اسیدهای میوه ای است که به نرم شدن و سپس از بین بردن سنگ کیسه صفرا کمک می کند.

روز پاکسازی کیسه صفرا روز X

روز  پاکسازی سنگ کیسه صفرا  ، بهتر است زمانی را انتخاب کنید که بتوانید در تمام طول روز در خانه بمانید ، زیرا در این روشها به مراجعه مکرر به توالت نیاز خواهید داشت. مانند روزهای گذشته ، باید روزانه 1 لیتر آب سیب تازه بنوشید. اما اکنون باید آخرین قسمت نوشیدنی قبل از ظهر مصرف شود.

در این روز لازم نیست که به طور کامل از خوردن غذا خودداری کنید (هرچند که ممکن است). اما بدون قید و شرط مجبور به نخوردن محصولات لبنی ، پروتئین حیوانی و چربی ها به هر شکلی هستیم . علاوه بر این ، در طول این روز باید نوشیدنی سولفات منیزیم را بنوشید. از 4 قاشق غذاخوری و 1 لیتر آب تهیه شده است. مخلوط حاصل باید به 2 وعده تقسیم شود و طی 2 روز دیگر مصرف شود.

قسمت اول این محلول باید در ساعت 18:00 در روز "X" مصرف شود. بخش دوم - در همان روز ، اما در حال حاضر در ساعت 20:00. سپس ، درست قبل از خواب (دراز کشیدن در رختخواب) شما باید یک کوکتل روغن زیتون و آب مرکبات را بنوشید.

روز بعد

دو وعده آخر نمکی باید در ساعت 6.30 و در 8.30 صبح انجام شود. بعد از آخرین مصرف منیزیم ، می توانید آب بنوشید. میوه ها و غذاهای سبک در طول روز مجاز است ، همچنین شما نیز نیاز به نوشیدن آب زیادی دارید. تا عصر ، مانند روز قبل ، مراجعه های مکرر به توالت امکان پذیر است ، اما تا صبح روز بعد ، بهزیستی و عملکرد دستگاه گوارش به حالت عادی باز می گردد.

 

راه های دیگر برای تمیز کردن کیسه صفرا

دستور العمل های طب سنتی و گیاهان دارویی زیادی برای  پاک کردن صفرا   وجود دارد که برای پاکسازی غدد از آن استفاده می شود. محبوب ترین ها را در نظر بگیرید.

سرکه سیب

سیب سرشار از فیتوشیمیایی است که دارای خواص آنتی اکسیدانی و دارویی است. اعتقاد بر این است که برخی از آنها می توانند سنگ های صفرا را خرد کنند. به همین دلیل این میوه ها محبوب ترین ماده پاک کننده صفرا هستند. اما علاوه بر آب میوه ، از سرکه سیب نیز می توان به عنوان دارو استفاده کرد. طبق یکی از دستور العمل ها ، برای تمیز کردن کیسه صفرا از سنگ ها ، لازم است روزانه 1 قاشق غذاخوری سرکه سیب 5-6 بار بنوشید. این عمل به مدت 10 روز تکرار می شود.

دستور العمل دوم برای دفع سنگ کیسه صفرا

دستور العمل دیگر حاکی از نوشیدن 1 قاشق غذاخوری سرکه سیب مخلوط با آب میوه از 3-4 سیب به مدت 10 روز است.

گلابی با عسل

نه تنها سیب بلکه گلابی نیز برای تمیز کردن سنگ صفرا مفید است. نه به دلیل داشتن مقدار بالای فیبر و پکتین ، که به عادی سازی کلسترول و از بین بردن سنگ کیسه صفرا کمک می کند. یک نوشیدنی درمانی از آب گلابی (از 4 میوه) ، مقدار کمی آب جوشانده و 1 قاشق غذاخوری عسل تهیه می شود .توصیه می شود نوشیدنی حداقل به مدت 4 هفته در روز و چندین بار بنوشید.

نعنا

نعناع تأثیر مفیدی بر دستگاه گوارش دارد ، جریان خروجی صفرا را تنظیم می کند و از تشکیل سنگ کیسه صفرا جلوگیری می کند. علاوه بر این ، در صورت بروز مشکلات مربوط به کار کیسه صفرا ، می تواند شرایط را کاهش دهد. برای تمیز کردن ، می توانید از یک مشت برگ نعناع تازه و 500 میلی لیتر آب استفاده کنید. همه 10 دقیقه روی حرارت بسیار کم طبخ طبخ شوند. چای نعناع باید سه بار در روز به مدت یک هفته نوشیده شود.

لیمو با روغن زیتون

ماهیت این روش نوشیدن مخلوطی از 2 قاشق غذاخوری آب لیمو و 1 قاشق غذاخوری روغن زیتون روزانه به مدت 40 روز است. بعضی از افراد کیسه صفرا را فقط با آب لیمو و آب پاک می کنند (در هر 120 میلی لیتر آب تازه فشرده شده 2 لیتر آب مصرف کنید). لیمو یک سم زدایی عالی برای کل بدن است. علاوه بر این ، اسید سیتریک هضم غذا را تسهیل می کند و به حل سنگ کیسه صفرا کمک می کند.

چغندر

آب چغندر در طب عامیانه به دلیل داشتن توانایی آهسته حل کردن و حذف سنگهای صفراوی شناخته شده است. می توانید آن را با مخلوط کردن با آب هویج و خیار میل کنید (برای 1 قسمت از چغندر ، دو قسمت از آب میوه های دیگر را نیز مصرف کنید). در ابتدا ، شما باید بیش از 1-2 قاشق غذاخوری آب چغندر در روز مصرف کنید و به تدریج مقدار آن را به 1 فنجان برسانید (نصف لیوان را دو بار در روز بنوشید). دوره درمان 2 هفته است. بعد از استراحت 2 هفته ای ، تکرار کنید. اما این روش پاکسازی کیسه صفرا برای افرادی که دارای زخم معده یا زخم اثنی عشر ، اختلال عملکرد کلیه دارند ، مناسب نیست.

 

پس از تمیز کاری کیسه صفرا چه باید کرد

فقط می گویم ، پاک کردن کیسه صفرا در خانه با کمک روش های خانگی همیشه به نتیجه نمی رسد و برای همه مناسب نیست. اما اگر این روش کمک کرد ، بررسی سیستم بدن پس از تمیز کردن بسیار مهم است. برای جلوگیری از شکل گیری مجدد سنگ ، باید: بسیاری از غذاهای فیبر دار را در رژیم غذایی خود بگنجانید. از غذاهای پر چربی مضر (سرخ شده ، کیک های چرب ، فست فود) پرهیز کنید . چربی های ناسالم را با مواد مفید مثلاً روغن زیتون جایگزین کنید. پس از تمیز کردن ، شما باید از یک رژیم غذایی متعادل در تغذیه روزانه پیروی کنید .

بعد از انجام عمل (مانند ، با این حال ، قبل از آن) ، شما باید از مشاوره پزشک استفاده کنید. اگر هنوز سنگهای كوچك پس از پاك كردن کیسه صفرا  با روش خانگی باقی بمانند ، پزشك ممكن است آماده سازی اسید ursodeoxycholic را تجویز كند ، كه برای حل انباشتگی جامد در غده استفاده می شود.  پاکسازی کیسه صفرا را همه نباید در خانه انجام دهند در بعضی موارد تمیز کردن در خانه می تواند خطرناک باشد. به ویژه ، انجام این روش برای افرادی که اخیراً تحت عمل جراحی قرار گرفته اند ممنوع است.

در این حالت ، بدن ممکن است هنوز به اندازه کافی قوی نباشد ، و تمیز کردن برای آن بسیار استرس زا خواهد بود. همچنین ، افراد زیر 18 سال ، زنان در دوران بارداری یا قاعدگی  پاکسازی کیسه صفرا را انجام ندهند. و از همه مهمتر - قبل از شروع به پاکسازی کیسه صفرا در خانه ، باید با پزشک مشورت کنید. با این کار از عوارض و عوارض ناخواسته جلوگیری می شود.

 

پزشکان در این باره چه می گویند

پاکسازی کیسه صفرا با میوه ، سبزیجات ، گیاهان و روغن زیتون از اصول طب جایگزین است. شواهد علمی مبنی بر اینکه این روش ها به پاکسازی کیسه صفرا و جلوگیری از ایجاد سنگ در آنها کمک می کند ، امروزه وجود ندارد. تمیز کردن در خانه بدون خطر نیست. در طی عمل ممکن است برخی از افراد دچار قولنج ، حالت تهوع شدید و استفراغ شوند . بعضی اوقات این عوارض جانبی به حدی است که می تواند برای سلامتی خطرناک باشد. اگر بیمار از وجود سنگ در سنگ کیسه صفرا اطلاع دارد ، اما باعث ناراحتی او نمی شود ، بدون توصیه پزشکی اقدام به تمیز کردن نکند. گاهی اوقات چنین روشی می تواند باعث حمله شدید شود و نیاز به مداخله جراحی فوری می باشد. یک بار دیگر ، در پایان ، خواهم گفت که استفاده از طب سنتی فقط پس از معاینه با تعیین موقعیت سنگ در کیسه صفرا و معاینه توسط متخصص گوارش امکان پذیر است.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید