شش محصول غذایی که مانع کاهش وزن می شود

در

 کاهش وزن

 

چاقی در حال تبدیل شدن به یک اپیدمی در همه دنیا است. به گفته  متخصص تغذیه ، عدم تعادل هورمونی دلیل اضافه وزن است.چاقی معمولاً با انسولین در ارتباط است. متخصص تغذیه در مورد شش نوع ماده غذایی صحبت کرد که برای جلوگیری از تولید این هورمون و کاهش وزن باید از رژیم غذایی حذف شوند.

ما در مورد

شکر ،

آرد سفید ،

برنج سفید ،

سیب زمینی ،

آب میوه های تازه

و حتی عسل صحبت می کنیم. متخصص تغذیه خاطرنشان می کند: اگر این محصولات را حذف کنید و فعالیت بدنی را افزایش دهید ، وزن به طور حتم شروع به کاهش می کند. اگر سالن ورزشی را دوست ندارید ، می توانید  پیاده روی کنید.این حتی یک رژیم نیست بلکه یک رژیم متعادل است.

 

هر بخش شیرینی ترشح انسولین را تحریک می کند ، پس از آن مرحله افزایش قند خون شروع می شود و شما می خواهید دوباره غذا بخورید و یک چیز شیرین و چرب می خواهید. هیپرگلیسمی ، که قند خون بالایی است ، هنگامی رخ می دهد که سطح قند خون از حد قابل قبول فراتر رود.

 

نکته دیگر - بعد از خوردن چربی و شیرین ، مثلاً یک کیک ، اندورفین تولید می شود و فرد احساس خوشبختی می کند. متخصص تغذیه به شما یادآوری می کند که  باید منبع شادی دیگری برای خود پیدا کنید ، در غیر این صورت از حلقه معیوب خارج نخواهید شد.

 

 با کمک قهوه می توانید سریعتر وزن کم کنید. نوشابه بدون شکر و خامه به خلاص شدن از شر گرسنگی کمک می کند ، زیرا گلیکوژن را تجزیه می کند ، به گلوکز تبدیل شده و وارد جریان خون می شود و گرسنگی از بین می رود.

نظرات

در ادامه بخوانید...

7 نکته برای پیش گیری و معکوس کردن دیابت

در

(سیارک) :مطالعات نشان داده است که تا سال 2050 از هر سه آمریکایی یک نفر مبتلا به دیابت خواهد بود.یک سوم از بودجه ی مدیکر خرجِ این بیماری شده که درنتیجه آن را به بزرگترین مشکل بدهی فدرال تبدیل میکند.این اعداد احتمالا افزایش پیدا خواهند کرد،درنتیجه مشخصا کار زیادی برای پیشگیری از این مشکل در آینده باید انجام شود.دیابت ،زمینه های سرطان،بیماری ها قلبی و مرگ زود رس را فراهم میکند.تمام این شرایط 100% قابل معکوس کردن و پیشگیری هستند.


1. قند
یک رژیم غذاییِ حاویِ کالری خالی؛کربوهیدرات های تصفیه شده که به قند تبدیل میشوند،قند مایع و قندِ با سرعت جذب بالا، باعث سطح انسولین را بالا برده و درنهایت منجر به مقاومت انسولینی وبعد پیش دیابت یا دیابت نوع 2 میشود.سطوح بالای انسولین شامل مشکلات زیادی از جمله میل جنسی ضعیف،افسردگی،ریسک بالای ابتلا به سرطان،فشارخون بالا،و التهاب می باشد.بسیاری از ما متوجه ریسک هایی که وجود دارد نیستیم.عامل اصلی در کاهش ریسک چاقی و پیش دیابت ،کاهش چشمگیر قند و یا بهتر حذف آن از رژیم غذایی شماست.
2. غذاهای کاملِ فراوری نشده ی
غذاهای کاملِ فراوری نشده،میزان استرس اکسیداتیو و التهاب را کم،قند خون شما را تنظیم کرده،و سم زدای کبد شما را بهبود میبخشند و این راه خوبی برای پیش گیری و معکوس کردن دیابت و مقاومت انسولینی است.یک استراتژی رژیم غذایی خوب را انتخاب کنید و مقادیر زیادی چربی های امگا3،روغن زیتون و نارگیل،آجیل،حبوبات،دانه ها و طیف گسترده ای از میوه ها و سبزیجات را در ان درنظر بگیرید.این نوع تغذیه،مقاومت انسولینی و دیابت را معکوس کرده، یک متابولیسم سالم را ترقی داده،پیام های ژنی مناسب را به جریان انداخته، و از پیرشدن و بیماری های مربوط به سالخوردگی همانند بیماری قلبی پیش گیری میکند.
3. مواد مغذی مناسب
مکمل های مناسب باعث کارامد تر شدن سلول های شما در متابولیسم چربی و قند،و حساس تر شدن نسبت به انسولین میشوند.اگر این را با تغییرات خاصی در شیوه زندگی و رژیم غذایی مناسب ترکیب کنید،احتمالا از دیابت پیشگیری خواهید کرد،یا برای رسیدن به اثر معکوس در مسیر درستی هستید. رژیم غذایی برای دیابتی ها
4. ورزش صحیح
یک پیاده رویِ 30 دقیقه ای برای شما بسیار مناسب خواهدبود.نیازی نیست که زمان زیادی را در باشگاه که درآن انتظار نتایج ویژه ای دارید، سپری کنید.بالا بردن ضربان قلب تا 70؛80% بیشینه ی ظرفیتش،برای 60 دقیقه ،شروع خوبیست.تا بیش از 6 با در هفته این کار را انجام دهید. در مورد دیابت بیشتر بدانید
زمانیکه احساس نیاز یا خواستن کردید،میتوانید تعدادی تمرینات بازه ای قدرت و شدت بالا هم اضافه کنید.
5. خواب
نخوابیدن هیچ کمکی به شما نخواهد کرد.قند را بالا برده،باعث افزایش میل به کربوهیدرات شده، به متابولیسم شما آسیب زده و ریسک ابتلا به بسیاری از بیماری ها همانند پیش دیابت را افزایش میدهد.برخی تحقیقات نشان میدهند که حتی بین افراد سالم یک خواب شبِ بدِ جزئی میتواند مقاومت انسولینی تولید کند.بنابراین،برقراری یک روال خواب برای کمک به اجتناب از این مشکلات ضروریست. تاریکی کامل، ارامش، درمان گیاهی، و مدیتیشن می توانند کمک کنند.(سیارک)
6. سطح استرس
استرس مزمن باعث افزایش ترکیبات التهابی سیتوکین،کورتیزول و سطوح انسولین میشود.تمام این ها میتواند منجر به مقاومت انسولینی،افزایش وزن و درنهایت پیش دیابت شود.کنترل استرس جزئی مهم در کنترل چاقیست. کنترل استرس از طریق راه هایی همچون خندین،ماساژ،یوگا،تمرین و رقصیدن ممکن است.
7. اندازه گیری وزن
افرادی که وزن خود را ثبت میکنند دوبرابر در از دست دادن وزن موفق ترند.برای شروع در یک دفتر وقایع روزانه بنویسید یا دفترچه ای را برای دنبال کردن پیشرفت خود نگه داری کنید یا یک مقیاس هوشمند گرفته و تمام داده ها را روی تلفن هوشمندتان دریافت کنید.میتواند هرچیزی را که میخورید دنبال کنید و درنتیجه متوجه شوید که در طول مدت طولانی کجا اشتباه میکنید.هم چنین،اندازه های خود را ثبت کنید: اندازه دور کمر، فشار خون، شاخص توده بدن، و وزن. گرفتن اولین نتیجه مثبت میتواند شما را برای پیشرفت در آینده تشویق کند.

چگونه به عزیزانمان کمک کنیم تا دیابت خود را کنترل کنند

انواع دیابت

دیابت را جدی بگیرید

انتخاب جوراب مناسب برای پای دیابتی

 این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک

ترجمه  itrans.ir

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

لاغری با 7 میوه

در

 برای داشتن اندامی متناسب و لاغری ، باید اصول آن را یاد بگیریم.

یکی از اصول لاغری کاهش دریافت میزان کالری می باشد که با کمتر خوردن مواد غذایی نشاسته دار و ورزش امکان پذیر می شود اما در کنار دریافت کمتر کالری ، متابولیسم بدن باید بخوبی وظیفه خودش را انجام بدهد.

در این مقاله با 7 میوه لاغر کننده آشنا می شوید که باعث تحریک متابولیسم بدن می شوند میوه هایی کم کالری و مملو از آب و فیبر.

گلابی سرشار از فیبر

گلابی خوشمزه، آبدارسرشاراز فیبر و حاوی پتاسیم می باشد . پتاسیم باعث کاهش میزان کلسترول بد خون می شود و دربهبود کار قلب بسیار مفید است. اگر تصمیم به لاغری دارید حتما گلابی را در لیست خود قرار دهید.

سیب آب کننده  چربی 

 

 سیب سبز یا قرمز برای لاغری معجزه می کند. سیب علاوه بر فیبر بالا  حاوی ویتامین ها و مواد معدنی می باشد.  سعی کنید روزانه یک سیب بخورید.

فعال کردن متابولیسم بدن 20 مورد مواد غذایی

پنج ماده غذایی عالی برای کاهش وزن

بهترین راهکارها برای جلوگیری از افتادگی و شل شدن پوست بعد از کاهش وزن

قره قاط بمب آنتی اکسیدان

میزان آنتی اکسیدان در قره قاط(سیاه گیله)  بالاست .  قره قاط برای مبارزه با سرطان های متعدد ، چاقی مفرط ، فشار خون بالا و کاهش دهنده چربی بد خون  مناسب می باشد و به لاغری کمک زیادی می نماید.

موز تقویت کننده  دستگاه ایمنی بدن

 موز به علت داشتن  ویتامین B6  دستگاه ایمنی بدن را تقویت می نماید و به خاطر پتاسیم موجود در آن خطر بروز بیماری های قلبی را کم می کند.فیبر موجود در موز برای بر طرف کردن یبوست مناسب است.به علت شیرین بودن موز و قند بالا در مصرف این میوه زیاده روی نکنید.

کیوی سرشار از ویتامین C 

کیوی سرشار از ویتامین C و از دسته میوه های سرشار از فیبرمی باشد که  در هضم غذا و ایجاد احساس سیری طولانی مدت مؤثر است. برای رفع یبوست آخر شب قبل از خواب 2 تا 3 عدد کیوی میل نمایید.

7 فعالیت روزانه که به کاهش وزن کمک می کند

رژیم کاهش وزن 15 روزه

چرا شما نمی توانید در مقابل دونات های اداره مقاومت کنید

گریپ فروت قاتل چربی

 مصرف نصف گریپ فروت نیم ساعت قبل از غذا برای لاغری موثر است. اگر به تناسب اندام و لاغری فکر می کنید ، روزانه ی گریپ فروت مصرف کنید.

معجون معجزه آسا دشمن چربی دور شکم

توت فرنگی 

تمام میوه های قرمز رنگ خاصیت چربی سوزی دارند زیرا باعث ترشح هورمون هایی در بدن می شوند که از تجمع چربی ها در بدن جلوگیری می کند  و متابولیسم بدن را به کار می اندازند. توت فرنگی یک میوه ی ضدالتهاب بشمار می رود. (سیارک)

لاغری خیلی سریع با جایگزینی مواد غذایی

لاغری سریع تر با جایگزینی مواد غذایی

لاغری سریع با جایگزینی مواد غذایی

لاغری سریع 3 مورد

کاهش وزن و لاغری با قارچ مایتاکه

نظرات

در ادامه بخوانید...

پنج مرحله ساده برای لاغری و کاهش وزن

در

وقتی کوهاتیم تصویر تمام قد خود را در آینده دید متوجه شد که لازم است وزنش را کم کند. کوهاتیم، معلمی که برنده‌ی جایزه ی سال در دبیرستان جانز کریک جورجیا بود، بجای خوشحالی بسیار ناراحت بود و گفت نمیتوانم باور کنم که اینقدر اضافه وزن دارم. همچنین گفت میپذیرم که اقدامات من برای لاغری موثر نبوده اند. کوهاتیم پس از آن همه مبارزه برای لاغری و کاهش وزن مقدار غذایی که میخورد و زمان ورزش را بررسی کرد. او با روزی پانزده دقیقه ورزش شروع کرد. او در دو سال توانست هفتاد پوند وزن کم کند.

لاغری با اضافه کردن مواد غذایی

کوهاتیم بیشتر زندگی خود را برای مبارزه با کاهش وزن اختصاص داده بود. ولی اغلب وقتی به خانه برمیگشت متوجه میشد که هیچ کدام از این اقدامات موثر نبوده اند. عادتهای بد غذایی باعث شده بود این زن با پنج فوت قد، 190 کلیو وزن داشته باشد. لذا پس از مشاوره، قانون پانزده دقیقه را اجرا کرد. توصیه ی او این بود که به ورزشگاه بروید و به مدت پانزده دقیقه ورزش کنید. اگر فکر میکنید دوست ندارید ورزش کنید، به خانه برگردید. وقتی به خانه برگشتید خودتان را سرزنش نکنید و فردا دوباره این کار را امتحان کنید. کوهاتیم اغلب از ورزش و رژیمهای غذایی سخت برای کاهش وزن استفاده میکرد.

چربی سوزی در ران ها

لاغری با خواب کافی

هیچ کدام ازاین رژیمهای غذایی اثر نکرد، تا اینکه او قانون پانزده دقیقه را اجرا کرد. او برای چند هفته، پانزده دقیقه در روز، و هفته ای دو روز، ورزش میکرد. به مرور زمان در مدت چند ماه هفته‌ای  پنج روز به ورزشگاه میرفت. او بدون اینکه خودش متوجه شود از این کار لذت میبرد و روزی شصت دقیقه ورزش میکرد.(سیارک)

کوهاتیم هفته‌ای پنج دقیقه به حداقل ورزش (پانزده دقیقه) اضافه میکرد تا زمانی که اینکار برای او به صورت یک عادت شد. او قبل از اینکه از تدریس و درس خسته شود ورزش میکرد. وقتی ورزش بدن او را تغییر داد، کوهاتیم به فکر غذایی که باید میخورد افتاد. او مقدار کالری غذای خود را با مقدار کالری‌ای که هنگام ورزش میسوزاند مطابقت داد. او میگفت مردم نمیدانند چقدر کالری مصرف کنند تا دچار اضافه وزن نشوند. کوهاتیم حاصل زحمات خود را به صورت پنج مرحله به شرح زیر توضیح میدهد:

  • عمده چیزهایی که میخورید

درحالیکه ورزشهای قلبی و عروقی را برای کاهش وزن انجام میدهید، به غذای خود توجه کنید. هشتاد درصد کاهش وزن در آشپرخانه و بیست درصد آن در ورزشگاه صورت میگیرد.

  • برای خودتان ارزش قائل شوید

با درک این مساله که ارزشمند هستید، همیشه مراقب کار، غذا خوردن، و پیاده روی در فضای ازاد باشید. این کار خودخواهی نیست. هیچوقت خود را با کم ارزش جلوه دادن قربانی نکنید.

  • اضافه کردن غذاهای سالم به رژیم غذایی خود

با افزودن غذاهای سالم کمتر به غذاهای مضر تمایل پیدا میکنید. با خوردن پنج فنجان سبزی در روز مسلما دیگر میلی به غذاهای پر کالری مثل همبرگر نخواهید داشت.

  • مشکلات وزن خود را مطرح کنید

هیچ وقت احساس ناامیدی نکنید. نترسید و به مردم بگویید که در حال مبارزه با اضافه وزن و به دست آوردن سلامتی هستید. کسی شما را محکوم نمیکند. حتی افرادی هستند که شما را برای اینکار تشویق میکنند. چه بسا این کار شما باعث تشویق دیگران برای کاهش وزن و تناسب اندام شود.

لاغری سربع

لاغری موضعی شکم

  • رژیم غذایی و ورزش خود را میتوانید تغییر دهید.

وقتی بدن به فعالیتهای خاص عادت کرد، سوخت و ساز بدن کند میشود. زمانی که قصد دارید مسافتهای طولانی را بدوید، رژیم غذایی و روش ورزش خود را تغییر دهید. در چنین مواقعی تمرینات قلبی – عروقی را کاهش و دستورات کنترل وزن را افزایش دهید.

ترجمه  itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

بازی کردن چگونه عادت تغذیه ای ما را دستخوش تغییر می کند

در

بازی ما را هیجان زده می­کند

ممکن است بعد از یک بازی و مبارزه ­ی طاقت­ فرسا با دوستان خود، بسیار هیجان زده شوید و در حالت رضایت ذهنی قرار بگیرید. معمولا در این شرایط بدن تمایل به خوردن دارد و در میان تمامی خوراکی ها معمولا غذاهای چرب با مزه های تند و نوشیدنی های قندی را ترجیح می­دهد. در این مواقع اشتهای زیادی دارید و تا سیری کامل از خوردن دست نمی­کشید. درست مثل زمانی که بعد از یک بازی طولانی در گیم نت با دوستان خود به فست فود می­روید و چند بشقاب مرغ سرخ شده و کوکا­کولا را می­بلعید. از آنجا که توان فکری و قوای ذهنی شما تا حد امکان تخلیه شده و بدن در یک حالت احساس غلط و موقت است، بلافاصله پس از خوردن، بدن تمایل به خواب و استراحت فیزیکی پیدا می­کند و این یعنی فرآیند به خوردن و در نهایت خواب یا لم طولانی منجر می­شود. در این شرایط سعی کنید اشتهای زیاد خود را با غذا­های سبک ولی حجیم مثل سالاد یا میوه مهار کنید و بعد از استراحت فیزیکی و ذهنی کامل به خوردن وعده کامل بپردازید.

می­خوریم و هم­زمان  بازی می­کنیم

این شرایط را به دو گونه می­توان تعبیر کرد. یک اینکه موقع بازی، غذا هم می­خوریم! که این جریان ممکن است باعث عجله در خوردن یا خوردن بیش از معمول شود که هر دو برای بدن ضرر دارند و می­توانند منجر به جذب کالری بیشتر شوند. حالت دوم این است که در زمان بازی به خوردن نتقلات و خوراکی­های بی ارزش نظیر چیپس و پفک مشغول شویم. این اتفاق بیشتر زمانی می ­افتد که با دوستان خود به فیفا و تکن بازی کردن مشغول هستیم. در این شرایط سعی کنید از خوراکی ها و تنقلات در جه یک مانند آجیل، نوشابه های گازدار کم کالری، آب میوه های طبیعی و میوه ­های خشک استفاده کنید.(سیارک)

میزان خوراکی ­های دم دست خود را کم کنید و سعی کنید با بیشتر نوشیدن، میل خود به خوردن را کاهش دهید. به طور خاص یک نوشیدنی داغ مانند شیرنسکافه یا قهوه­ ی تلخ اشتهای شما را کاهش می­­دهد و اجازه می­دهد بیشتر روی بازی کردن تمرکز کنید. چند لیوان آب خنک هم از منحرف کردن شما از زیاده خوری کافی است.

به جای خوردن بازی کنیم

خیلی از مواقع پیش می­­ آید که در بازی افراط می­کنیم و مثلا برای ساعت ها یا چند شبانه روز خود را مشغول یک بازی می­کنیم. در این شرایط ممکن است نظارت و دقت خود را بر روی استراحت کردن و غذا خوردن از دست بدهیم. این حالت اگر منجر به کم خوردن و یا اصلا غذا نخوردن شود تاثیری روی اضافه وزن نخواهد داشت، ولی ممکن است عوارض دیگری مثل کمبود آب، املاح، ویتامین­ها و دیگر ریزمغذی­ های ضروری بدن را به همراه داشته باشد. در این مواقع اگر مراقب نباشید چند روز کم خوری و فشار بازی می­تواند شما را خسته، افسرده و مریض کند و آن وقت مجبور هستید چند روز به خود استراحت کامل بدهید تا مشکل بوجود آمده رفع شود. برای جلوگیری از چنین اتفاقی سعی کنید طولانی بازی نکنید و تعداد وعده های غذایی خود را افزایش دهید. مثلا در روز از 5 وعده مختصرتر به جای دو یا سه وعده حجیم استفاده کنید و بین هر دور بازی از میوه، نوشیدنی یا میان­ وعده­ های سبک و مختصر استفاده کنید. غذاهای دیر هضم مانند پروتئین ها بر اینگونه رژیم ها تاثیری ندارند.

به جای خوابیدن هم بازی می­کنیم

کم خوابی می­تواند باعث چاقی و اضافه وزن شود. دلیل این مسئله آن است که در اثر بی­خوابی در ضعف و خستگی دائمی قرار می­گیرد و تمایل به خواب پیدا می­کند. شما مانع این واکنش طبیعی می­شوید و سعی می­کنید برای ادامه بازی، بیشتر بیدار بمانید و بدین ترتیب بدن را مجبور به ابراز گرسنگی بی دلیل می­کنید. بدن شما برای رفع خستگی که ناشی از کم خوابی است تمایل به خوردن نشان می­دهد و ترشح بزاق دهان زیاد می­شود. شما می­خورید و متاسفانه چون دلیل خستگی چیز دیگری است مشکل همچنان باقی است. بنابراین بیشتر و بیشتر می­خورید و این مسئله خود باعث شوک کالری و طبیعتا ذخیره چربی در بدن می­شود. به علاوه در این موارد چون بدن تمایل به رفع آنی خستگی دارد ناخودآگاه به سمت غذاهای شیرین و کربوهیدرات ها متمایل می­شود که خود اصلی ترین گروه­ های چاق کننده در بین غذاها هستند. بنابراین اجازه ندهید بازی وقت خواب مفید و ضروری شما را کم کند و در صورت تمایل به خوردن، بهتر است به رخت­خواب بروید تا سر یخچال!(سیارک)

بازی ما را خسته می­کند

بعد از یک بازی طولانی، احتمال پیش آمدن چند حالت وجود دارد، یکی از این حالات زمانی است که شما از انجام یک بازی طولانی خسته و کلافه شده باشید. در این حالت ذهنی که بیشتر با خستگی و بی­ رضایتی همراه است، بدن معمولا تمایلی به خوردن و آشامیدن ندارد. در این شرایط سعی کنید یک نوشیدنی خنک با قند بسیار کم بنوشید و اندکی به ذهن خود استراحت دهید. بدن بعد از چند ساعت استراحت به شدت احساس گرسنگی می­کند و توصیه می­شود در این چند ساعت خود را به فعالیت بدنی یا قدم زدن مشغول کنید یا با دوستان خود به بیرون بروید و سعی کنید بیش از معمول کالری بسوزانید. بدین ترتیب اشتهای خود را کم می­کنید و آنتالپی بدن را در شرایط نرمال نگه می­دارید. اگر بتوانید چند ساعتی را در این بین بگنجانید، می­توانید پس از آن با خیال راحت یک وعده غذای کامل را نوش جان کنید.

بازی کردن بعد از یک وعده غذایی سنگین

بارها پیش می­ آید که پس از خوردن یک وعده غذایی حجیم و سنگین تمایل به لم دادن یا مثلا بازی کردن پیدا می­کنید. این عادت بسیار خطرناک است، زیرا بازی بعد از خوردن و سنگینی، قوای ذهنی شما را تحلیل می­برد و این تحلیل بعد از چند ساعت به خواب یا استراحت مطلق منجر می­شود. در این حالت انواع خیانت­ ها را به خود کرده ­اید و هر چه لطف بوده برای برآمدن شکم خود نموده­ اید. در این حالت، درست در زمان هضم و سوخت غذا به خواب فرو می­روید و در نتیجه دچار شک کالری می­شوید. بعد از خوردن زیاد، طولانی بازی نکنید. بهتر است اول استراحت کنید و بعد به بازی مشغول شوید. تا حد امکان ساعات بازی را کم کنید و آن را به یک فعالیت بدنی مختصر ختم کنید. آب با لیموی تازه به عدم خستگی ذهنی و رقیق شدن خون کمک می­کند. چای سبز نیز راه حل بدی نیست. ترجمه  itrans.ir 

نظرات

در ادامه بخوانید...

چاقی در تابستان

در

فصل داغ تابستان به همراه خوراکی های خوشمزه و البته پر کالری بار دیگر از راه رسیده است.

بیشتر اوقات روز های طولانی و گرم آن ما را به سمت مصرف خوراکی های پر کالری و پر ضرر سوق می دهد. اما آیا راه حلی هست که بتوان از این خوراکی ها لذت برد و در عین حال از چاق شدن جلو گیری کرد؟ اگر می خواهید پاسخ این سوال را بدانید با ما همراه باشید.

از همان بستنی قیفی گرفته تا یخ در بهشت و لواشک و آب زرشک های سر خیابان ها همگی در عین حال که پر ضرر هستند، بسیار پر کالری هم هستند بنابراین بیشتر افراد بعد از اتمام تابستان نه تنها وزنی کم نکرده اند بلکه چندین کیلو اضافه وزن پیدا کرده اند. می خواهم راهی را به شما پیشنهاد دهم که از چاق شدن خود جلو گیری کنید و هم کالری بسوزانید. این راه جایگزینی است. چگونه؟ به شما خواهم گفت. با دنبال کردن راه هایی که در ادامه به شما معرفی می کنم تابستان را با خیال راحت و بدون عذاب چاق شدن سپری کنید. در زیر چند مورد از خوراکی های پر ضرر را با جایگزین هایشان برای شما توضیح می دهم:

بستنی:

این خوراکی خوشمزه و خنک که در فصل تابستان هر پنج قدم و یکی از مغازه های آن پیدا می شود یکی از پر کالری ترین خوراکی های این فصل است. مزه ی شیرین و خنکی آن برخی از ما را وادار به مصرف چند بار در روز آن می کند. اما جالب است بدانید که طبق تحقیقاتی که سازمان جهانی سلامت در 2008 انجام داد، مشخص شد که مزه ی شیرین می تواند اعتیاد آور باشد. بله تعجب برا انگیز است اما شیرینی می تواند منجر به این شود که مدام بدن تقاضای بیشتر و بیشتر کند. مانند فرد معتادی که مدام برای لذت بیشتر به دنبال افزایش مصرف خود است، بدن هم برای کسب لذت و جلو گیری از عادی شدن آن مدام درخواست بیشتر و بیشتر می کند. اما جاگزین های مفید این خوراکی زیاد است هر کس می تواند به سلیقه ی خود جایگزینی انتخاب کند. اما چند مورد از جایگزین های پیشنهادی من: ماست میوه ای و بستنی های خانگی است. ماست میوه ای را می توانید برای نیم تا یک ساعت در فریز بگذارید و بعد آن را با کمی میوه و یا یک تکه شکلات تلخ خورد یا رنده شده جایگزین کنید و از آن لذت ببرید اکثر بستنی ها بیش از 200 کالری دارند اما جاگیزین پیشنهادی ما کمتر از 40 کالری دارد. مورد پیشنهادی بعدی بستنی خانگی است. برای درست کردن آن راه های زیادی وجود دارد اما چند مورد از راحت ترین های آن این است که مقداری میوه ی مورد علاقه ی خود را فریز کنید و بعد آن را با کمی شیر عسلی یا جداگانه درون مخلوط کن بریزید. خوب مخلوط کنید. بستنی شما آماده است. می توانید هم یک میوه را جداگانه انتخاب کنید و هم چند میوه را با هم. حتی می توانید چند میوه را جدا گانه خرد کنید و برای زیبایی بیشتر لایه لایه روی هم قرار دهید و با تکه های میوه تزیین کنید.

آب میوه های غیر طبیعی و نوشابه ها:

این فصل به علت گرمی هوا باعث تعریق شده در نتیجه بدن دچار کم آبی می شود. جالب است بدانید که بدن اگر حتی یک درصد از آب خود را از دست دهد، فرد به سرعت احساس تشنگی می کند. اما مانند بستنی آب میوه ها و انواع نوشیدنی های گاز دار و یا پودر های شربتی نیز هم پر کالری هستند و هم برای بدن مضر. یک نکته ضروری که لازم است بدانید این است که هیچگاه به هنگام تشنگی از نوشابه یا دیگر نوشیدنی های گاز دار استفاده نکنید زیرا این کار نه تنها تشنگی شما را رفع نمی کند بلکه باعث رسوب آن در کلیه شده و باعث سنگ کلیه و مثانه می شود. اما جاگیزین های پیشنهادی من: بهترین گزینه برای رفع تشنگی در همه حالات آب است. آب خنک بسیار عالی است هم تشنگی را بر طرف می کند و هم اندام های داخلی بدن را هم سم زدایی می کند. اما فراموش نکنید که آب به همراه یخ منجر به کبد چرب، دندان درد و اسپاسم معده می شود. اما یکی دیگر از جایگزین های پیشنهادی آب میوه ی طبیعی است. خیلی راحت در خانه برای خود آب میوه ی طبیعی درست کنید. یکی از میوه های پی آب این فصل مانند هندوانه یا طالبی یا هر میوه ی مورد علاقه و آب دار دیگری که دوست دارید را با مخلوط کن به خوبی مخلوط کنید تا آب و گوشته ی آن ترکیب شود سپس آن را در یخچال نگه داری کنید و میل کنید.اما به یاد  داشته باشید که این نوشیدنی چون مواد نگه دارنده ندارد تنها یک روز قابل استفاده است. جایگزین های دیگر هم شامل شیر موز و شربت زعفران و شربت خاکشیر با آب خنک و شربت سکنجیبین است. می توانید به غیر از شیر موز بقیه را درست کنید و چندین روز از آن استفاده کنید.

فست فود ها:

شاید به خود بگویید که فست فود را در هر فصلی می توان خورد، اما به یاد داشته باشید که در این هوای گرم به علت بی آبی بدن امکان دارد که وقتی بیرون هستید احساس گرسنگی کنید. و خب گزینه ی مناسبی که در آن وضعیت به ذهن شما می رسد خوردن فست فود ها است. یا حتی با دوستان و خانواده بیرون رفته اید و دوست دارید که از این هوای خوب لذت ببرید و در کنار هم خوراکی بخورید باز هم گزینه های پیشنهادی همه فست فود خواهد بود. فست فود های پر کالری و البته مضر برای تمام اندام های داخلی بدن. جایگزین پیشنهادی من: در کیف خود آجیل یا میوه های خشک بگذارید. هنگام بیرون رفتن اگر احساس گرسنگی کردید کمی از آن ها را میل کنید تا احساس گرسنگی شما رفع شود و به سوی غذا های پر کالری کشیده نشوید. اگر هم قرار است با دوستان یا اقوام بیرون بروید می توانید در خانه غذا های خوشمزه و کم کالری درست کنید تا در بیرون مجبور به خوردن غذا های چرب و البته پر کالری بیرون نشوید.

سخن آخر:

و نکته ی آخر این که وقتی بیرون از خانه هستید با خود آب داشته باشید. زیرا بدن در هنگام تشنگی هم مواد شیرین و هم پر کالری تقاضا می کند که اشتهای کاذب است با نوشیدن کمی آب خواهید دید که دیگر احساس گرسنگی و هوس کالری افزایی ندارید. مصرف سبزیجات را هم فراموش نکنید سالاد های فصل و سبزیجات به بدن آب کافی می رساند، کم کالری و از بین برنده ی اشتهای کاذب است.

تابستانتان پر از شادی و  لاغریJ

نظرات

در ادامه بخوانید...

دانشمندان راهی ساده برای خلاص شدن از چربی شکم پیدا کرده اند

در
 
فیبر می تواند چربی احشائی را در طی پنج سال 3.7٪ کاهش دهد. 
پزشکان راهی برای خلاص شدن از چربی احشایی شکم و در اطراف اندام های داخلی را کشف کرده اند.به گفته دانشمندان، مصرف روزانه 10 گرم فیبر محلول می تواند به خلاص شدن از چربی شکم کمک کند.
اشاره شده است که این ماده می تواند سطح چربی احشائی را با 3.7٪ در عرض پنج سال کاهش دهد.
کارشناسان یادآوری کردند که فیبر در سبوس جو، جو، آجیل، دانه، لوبیا، نخود فرنگی، و برخی از میوه ها و سبزیجات یافت می شود.
 
دانشمندان بر این باورند که با توجه به دانه های جامد، فرد احساس اشباع بیشتری می کند، بنابراین کنترل اشتها آسان تر می شود.
 
علاوه بر این، مصرف چربی های غیر اشباع، موجود در روغن زیتون، آووکادو و انواع خاصی از آجیل ها، منجر به کاهش درصد چربی در ناحیه شکم می شود. در همان زمان، کارشناسان توصیه می کنند از چربی های اشباع شده که در کره، گوشت و مرغ موجود است، اجتناب شود .
 
امروزه،از هر از ده کودک،  هفت نفر  دارای اضافه وزن هستند. در دهه 1980 تنها یک مورد از 10 کودک از چاقی رنج می بردند.حدود 14 درصد از مردان و 26 درصد از زنان سنین مختلف از چاقی رنج می برند.
 
به گفته کارشناسان دانشگاه کالیفرنیا در سن لوئیس اوبیسپو، رژیم غذایی و تغذیه مناسب به میزان قابل توجهی به کاهش دورکمر کمک خواهد کرد.

 

نظرات

در ادامه بخوانید...