چگونه لاغر شویم؟


هریک از مواد غذایی که ما مصرف می‌کنیم، تاثیر متفاوتی بر بدن ما می‌گذارد. برخی از این مواد صرفا به بدن ما کالری وارد می‌کنند و برخی دیگر، علاوه بر آن باعث افزایش متابولیسم بدن و در نتیجه سوزاندن کالری می‌شوند و همون طور که می‌دونین، کالری غذاها و میزان تاثیرگذاری اون‌ها تو متابولیسم بدن برای کسی که به تناسب اندام فکر می‌کنه، خیلی مهمه. تو این مطلب قراره یاد بگیریم کدوم غذاها، با وجود داشتن کالری، به لاغری ما کمک می‌کنن! چی بخوریم تا لاغر شویم؟در اینجا با تعدادی از مواد غذایی لاغر کننده آشنا می‌شویم:

لاغری با درست خوردن 11 مورد

لاغری با درست خوردن 10 مورد

لاغری با درست نوشیدن

لاغری با 7 میوه

شش اشتباه عجیب و رایج در رژیم های لاغری

روش تهیه آب سم زدای لاغری

1. تخم مرغ

تخم مرغ سرشار از پروتئین و چربی های مفید است و با کالری کم، برای مدت زیادی شما را سیر نگه می‌دارد. خوردن تخم مرغ پخته در وعده صبحانه، در طول روز شما را بیشتر سیر نگه می‌دارد و همینطور با داشتن مواد مغذی بسیار، نیاز بدن شما به انواع پروتئین ها را در وعده صبحانه براورده می‌سازد.

لاغری موضعی شکم

پنج ماده غذایی عالی برای کاهش وزن

40 ماده مفید برای کاهش وزن

لاغری با غذاهای ترکیبی

 

2. سبزیجات برگ سبز

برگ سبزها مانند اسفناج، کلم پیچ، برگ چغندر و ... کالری و کربوهیدرات بسیار کم و در عوض میزان زیادی فیبر دارند. خوردن این سبزیجات روش خوبی برای افزایش حجم غذا بدون افزایش چشم گیر کالری آن است. همین طور سرشار از ویتامین‌ها و آنتی اکسیدان هستند که در نهایت به کاهش وزن شما کمک زیادی می‌کنند.

 

3. ماهی سالمون

ماهی‌های روغنی مانند سالمون بسیار برای سلامتی شما مفید هستند. این ماهی با داشتن کالری کم برای مدت زمان طولانی شما را سیر نگه می‌دارد. سالمون سرشار از پروتئین، چربی‌های مفید و ید است. ید موجب کارکرد صحیح تیروئید و در نتیجه افزایش متابولیسم بدن و کمک به کاهش وزن می‌شود.

 

4. گوشت و مرغ

متاسفانه در خیلی از رژیم‌ها شما را از خوردن گوشت و مرغ منع می‌کنند. در صورتی که این دو ماده غذایی سرشاز از پروتئین هستند و تحقیقات نشان داده است که خوردن پروتئین بیشتر در روز، باعث می‌شود روزانه 80 تا 100 کالری بیشتر بسوزانید. خوردن گوشت و مرغ احساس سیری واقعی در شما به وجود می‌آورد و این باعث می‌شود از خوردن تنقلات پر چرب در بین وعده‌های غذایی خودداری کنید.

برای داشتن شکمی تخت از چه مواد غذایی پرهیز کنیم

 لاغری خیلی سریع با جایگزینی مواد غذایی

لاغری سریع تر با جایگزینی مواد غذایی

لاغری سریع با جایگزینی مواد غذایی

لاغری سریع 3 مورد

 

5. سیب زمینی پخته

سیب زمینی به تنهایی می‌تواند انواع مواد مغذی که بدن شما به آن نیاز دارد را تامین کند. علاوه بر آن کاملا معده شما را پر می‌کند. خیلی بهتر است که با یک وعده سنگین ولی سالم، معده خود را پر کنید تا اینکه از غذای خود سیر نشوید و روی به خوردن چیپس و پفک و سایر غذاهای این چنینی بروید. مقداری سبزیجات نیز در کنار سیب زمینی پخته‌تان قرار دهید و از خوردن آن لذت ببرید.( سیارک)

در سیارک بخوانیم:

رژیم کاهش وزن 15 روزه

9 غذا برای کاهش وزن

 

بهترین راهکارها برای جلوگیری از افتادگی و شل شدن پوست بعد از کاهش وزن

6 نکته برای کاهش وزن بعد از زایمان

 

کاهش وزن و لاغری با قارچ مایتاکه

کاهش وزن و لاغری با ویتامین 12 مورد

 

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید