طرز تهیه گراتن بادمجان

(سیارک): معمولا طعم بادمجان هر غذایی را خوشمزه تر می کند و زمانی که پنیر هم اضافه شود ، واقعا لذیذتر می شود.گراتن بادمجان، پیش غذا یا شامی فوق العاده که از بادمجان و پنیر در آن استفاده می شود ترکیب طعم بادمجان با سس مارینارا و خامه و پنیر بحدی خوشمزه می شود که پیشنهاد می دهیم یکبار امتحان کنید.

مواد لازم برای تهیه گراتن بادمجان:

بادمجان بزرگ 2 عدد
سس مارینارا 2 فنجان
خامه 1/2 فنجان
پنیر پارمزان رنده شده 1/4 فنجان
پنیر موزارلا رنده شده 3/4 فنجان
روغن زیتون 1 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه به میزان دلخواه
 مقداری جعفری یا پیازچه خرد شده برای تزیین
طرز تهیه گراتن بادمجان: فر را روی 190 درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود. بادمجان ها را حلقه حلقه ریز نمایید و با نمک، فلفل و روغن زیتون مزه دار کرده و درتابه بزرگی با حرارت متوسط سرخ نمایید.   و کمی پیازچه یا جعفری را خرد کرده و با خامه، پنیر پارمزان را در کاسه ای کاملا مخلوط می کنیم . نمک و فلفل سیاه را به اندازه ای که دوست داریم به آن اضافه می کنیم . یک لایه بادمجان را درکف یک ظرف پیرکس یا ظرف مخصوص گراتن می چینیم. کمی از سس مارینارا را روی بادمجان ها ریخته ، روی آن نیز سس خامه ای می ریزیم  و روی آن کمی پنیر موزارلا می پاشیم . دوباره ردیف بعدی را می چینیم تا مواد تمام شود.
ظرف پیرکس آماده را در حدود 20 دقیقه داخل فری که از قبل گرم شده قرار می دهیم  تا پنیر آب شده و روی گراتن برشته و طلایی شود. گراتن بادمجان را از فر خارج می کنیم و 15 دقیقه اجازه می دهیم تا خنک شود. سپس روی آن را با پیازچه یا جعفری هایی که قبلا ریز کرده ایم تزیین می نماییم.

طرز تهیه قارچ شکم پر

رژیم ضد چربی: اسفناج و املت پنیر پارمزان

طرز تهیه سالادگوجه فرنگی و بامیه ی کبابی سیخی

سیب زمینی های برشته با نمک و فلفل

طرز تهیه پوره ی سیب زمینی کره ای برشته

 این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید