تغییرات دفتر بیضی کاخ سفید در 100 سال گذشته

در

دفتر بیضی شکل کاخ سفید از ابتدای قرن بیستم به مکان اصلی هر رئیس جمهور آمریکا تبدیل شد. این تغییر دکوراسیون در دفتر بیضی ، از روکش مبلمان تا کاغذ دیواری ، رسم هر رئیس جمهور تازه واردی است. این فرایند به منظور انعکاس شخصیت فردی و اهداف رئیس جمهور آمریکا در منصب ، و همچنین مهر او در نمادین ترین اتاق جهان است.

 

دفتر بیضی کاخ سفید

 

دفتر بیضی کاخ سفید همچنین منعکس می کند که رئیس جمهور آمریکا کشور خود را چگونه می بیند و نماینده آن است و چگونه آنها حاکمیت ایالات متحده را برای بزرگان سایر کشورها نشان می دهند ، زیرا اتاق برای ملاقات آنها و به اشتراک گذاشتن پیام های مهم با شهروندان استفاده می شود. دفتر بیضی کاخ سفید فقط برای نمایش نیست. درست مانند هر دفتر دیگر ، روسای جمهور نیز از آن برای کارهای روزمره و جلسات با کارمندان استفاده می کنند.

 

به عنوان بخشی از جشن های 50 سالگی خود ، هوم شیلد آمریکایی تصمیم گرفت نگاهی به روند تکامل دفتر بیضی شکل از سال 1909 تا 2021 بیندازد. در سال 1909 ، هنگام گسترش بال غربی ، ویلیام هوارد تفت تصمیم گرفت دفتر خود را از اتاق روزولت به اتاق فعلی منتقل کند. بدون شک نمادین ترین صندلی قدرت در جهان ، دفتر بیضی کاخ سفید است.

 

ویلیام هوارد تفت (1909-1913)

دفتر بیضی کاخ سفید

 

تفت تصمیم به انتقال دفتر اجرایی از اتاق روزولت به اتاق دبیر رئیس جمهور آمریکا (که اکنون به عنوان رئیس ستاد شناخته می شود) در زمان گسترش بال غربی گرفت. این دفتر قبلاً فقط در یک انتهای آن گرد شده بود ، اما تفت آن را به شکل بیضی و شکل دموکراتیک تر درآورد.

 

وودرو ویلسون (1913-1921)

دفتر بیضی کاخ سفید

 

پس از یک دوره بازسازی مجدد در بال غربی ، جانشینان فوری تفت فقط تغییرات جزئی در دفتر بیضی جدید ایجاد کردند. 

 

وارن هاردینگ (1921-1923)

دفتر بیضی کاخ سفید

 

هاردینگ بعد از دو سال درریاست جمهوری درگذشت. یک عکس تکان دهنده از دفتر بیضی شکل در اوت 1923 صندلی میز چرمی هاردینگ و بلاتر معروف را که با کرپ های عزاداری تزئین شده است نشان می دهد.

 

کالوین کولیج (1923-1929)

دفتر بیضی کاخ سفید

 

دفتر بیضی کولیج هنوز کارهایی را نشان می دهد که ناتان سی وایت برای ویلیام تفت انجام داده است. یک جواهر مرمری به سبک نئوکلاسیک ، جاذبه و اقتدار را به صحنه می بخشد ، در حالی که وسایل ساخت  شرکت مشهور  EF Caldwell & Co است.

 

هربرت هوور (1929-1933)

دفتر بیضی کاخ سفید

 

دفتر بیضی شکل وایت و تفت با آتش سوزی شب کریسمس 1929 در کاخ سفید خراب شد. رئیس جمهور آمریکا هوور دفتر را ، با دیوارهای روکش دار چوب ، تعمیر و گسترش داد.

 

فرانکلین روزولت (1933-1945)

دفتر بیضی کاخ سفید

 

با وجود بازسازی هوور ، روزولت خیلی زود دفتر بیضی شکل را به گوشه جنوب شرقی بال غربی منتقل کرد ، جایی که نور طبیعی بهتری داشت. او همچنین آن را دو پا گسترش داد. با این حال ، او مجموعه 17 پارچه هوور را که انجمن تولیدکنندگان مبلمان Grand Rapids دفتر بیضی قدیمی را دوباره تعمیر کرده بود ، نگهداری کرد. این شامل یک میز ، "davenport ، صندلی چوبی ، دو صندلی بزرگ و یک صندلی  کوچکتر ، دو میز ، صندلی میز گردان ، دو صندلی راحتی ، دو قفسه کتاب ، یک میز کوچک و سه پایه استعمال سیگار در دو اندازه بود".

 

هری اس ترومن (1945-1953)

دفتر بیضی کاخ سفید

 

ترومن اولین کسی بود که در دفتر بیضی رئیس جمهور آمریکا فرش داشت. این یک رنگ آبی سبز بود و تاج آن با برش شمع به طول های مختلف مشخص بود. فرش تعویض نمی شد تا روزی که JFK ترور شد. (این یک اتفاق بود ؛ ژاکلین کندی قصد داشت دکوراسیون دفتر را هنگامی که در تگزاس نبودند) انجام دهد.

 

 آیزنهاور (1953-1961)

دفتر بیضی کاخ سفید

 

آیزنهاور یکی از دو رئیس جمهور آمریکای است که تغییرات چشمگیری در دکوراسیون دفتر بیضی ایجاد نکرده است. 

 

جان اف کندی (1961-1963)

دفتر بیضی کاخ سفید

 

بانوی اول ژاکلین کندی ، استیفان بودین ، ​​طراح داخلی فرانسوی را برای بازسازی و مرمت کاخ سفید دعوت کرد. بودین یک فرش قرمز جدید ، مبل های سفید و پرده های کم رنگ طراحی کرد ، اما کندی ها هرگز نتوانستند کار تمام شده را ببینند.

 

لیندون جانسون (1963-1969)

دفتر بیضی کاخ سفید

 

جانسون دفتر بیضی شکل را وارد عصر رسانه کرد و  سه دستگاه تلویزیون نصب کرد. جانسون حتی از راه دور تلویزیون خودش را با مونوگرام LBJ کامل داشت - بنابراین هیچ مشاجره ای بر سر کنترل کانال ها وجود نداشت!

 

ریچارد نیکسون (1969-1974)

دفتر بیضی کاخ سفید

 

نیکسون ترکیبی جسورانه از آبی و طلایی را برای دفتر بیضی خود انتخاب کرد - شاید پیش بینی می کرد که الویس پریسلی از مهمانان نیز باشد. نیکسون همچنین میز ویلسون (که در حال حاضر توسط رئیس جمهور آمریکا بایدن استفاده می شود) را وارد دفتر کرد.

 

جرالد فورد (1974-1977)

دفتر بیضی کاخ سفید

 

فورد از رنگ طلایی و آبی سلطنتی نیکسون استفاده کرد و یک رنگ روشن اما ملایم از رنگ های زرد ، آبی روشن و مایل به قرمز را به دست آورد. این فورد است که ساعت کیس بلند سیمور را نصب کرد که امروز در دفتر بیضی شکل باقی مانده است. این ساعت چوب ماهون در حدود سال 1800 ساخته شده است و "گنجینه ای" از کاخ سفید به حساب می آید.

 

جیمی کارتر (1977-1981)

دفتر بیضی کاخ سفید

 

کارتر تزئینات فورد را حفظ کرد ، اما برخی از لوازم شخصی را نیز به آن اضافه کرد. او همچنین میز معروف Resolute را که اولین بار توسط JFK استفاده شد و مورد پسند هر رئیس جمهور آمریکا بود ،( به استثنای بوش ها )، برگرداند.

 

رونالد ریگان (1981-1989)

دفتر بیضی کاخ سفید

 

چهلمین رئیس جمهور آمریکا ایالات متحده منتظر دوره دوم ریاست جمهوری خود بود تا اینکه دوباره تغییر رنگ دهد. نکته قابل توجه فرش جدید با طرح آفتاب در بالای یک طبقه جدید در بلوط سفید گردو و چهار ضلعی است. ریگان همچنین یک پایه  "به میز Resolute اضافه کرده بود تا بتواند جلوی زانو زدن او را جلو کشوها را بگیرد.

 

جورج دبلیو دبلیو بوش (1989-1993)

دفتر بیضی کاخ سفید

 

اولین رئیس جمهور آمریکا بوش دفتر بیضی شکل را با طرح رنگی استیل و آبی کرم مدرن کرد. او همچنین عکسهای خانوادگی متعددی را به نمایش گذاشت. بوش ارشد تنها رئیس جمهور آمریکای است که از میز C&O در دفتر بیضی خود استفاده کرده است - او علاقه به استفاده از آن را داشت در حالی که به عنوان معاون رئیس جمهور آمریکا ریگان خدمت می کرد.

 

بیل کلینتون (1993-2001)

دفتر بیضی کاخ سفید

 

کاکی هاکراسمیت دفتر بیل کلینتون را در طرحی تزئین کرد که نمی تواند خاطره ای از دوران نیکسون نداشته باشد. فرش  آبی چشم نواز هاکراسمیت اخیراً برای اداره بایدن به دفتر بیضی برگردانده شده است.

 

جورج دبلیو بوش (2001-2009)

دفتر بیضی کاخ سفید

 

بوش جونیور با انتخاب فرشی با مضمون تابش خورشید ، که طراح Ken Blasingame با پرده های طلای آنتیک جفت شد ، رونالد ریگان را تکرار کرد. این فرش توسط بانوی اول لورا بوش طراحی شده است و هدف آن ایجاد خوش بینی در طلوع آفتاب بوده است.

 

باراک اوباما (2009-2017)

دفتر بیضی کاخ سفید

 

پرزیدنت اوباما اولین کسی بود که دیوارهای طرح دار را انتخاب کرد ، کاغذ دیواری راه راه مایل به برنز طلایی و بژ روشن را انتخاب کرد. مبل های مخملی  و رنگ سرد اتاق و رنگ های خنثی این واقعیت را نشان می داد که اوباما از دفتر برای نشستن و کار واقعی استفاده می کرد. به گفته طراح اوباما ، "دفتر بیضی کاخ سفید  برای بوش مانند اتاقی است که می توانی در آن چای بخوری ، و این بسیار زیبا است ، امابرای  اوباما مانند مکانی است که شما اسپرسوی سریع داشته باشید و دست به کار شوید." 

 

دونالد ترامپ (2017-2021)

دفتر بیضی کاخ سفید

 

انتخاب پرده های ترامپ تا حدودی کنایه آمیز بود. پرده های طلایی که او در انبار پیدا کرد در ابتدا توسط بانوی اول هیلاری کلینتون برای دفتر بیضی  بیل انتخاب شد. ترامپ همچنین کاغذ دیواری اوباما را جایگزین کرد و نقاشی از طومارهای دریا ، برگها و مدالیون های گل را انتخاب کرد ، که هدف آن ایجاد حس تاریخ از ساختمان است.

 

جو بایدن (2021-)

دفتر بیضی کاخ سفید

 

رئیس جمهور آمریکا بایدن تصمیم گرفت که پرده های کلینتون را در پنجره ها نگه دارد و فرش کلینتون را نیز بازگرداند. اضافات جدید شامل یک سنگ ماه 3.9 میلیارد ساله است.

دکوراسیون دفتر بیضی شکل بیان سلیقه شخصی  است. همچنین این فرصتی است که طراح داخلی رئیس جمهور آمریکا اظهارنظر کرده و کاری تاریخی انجام دهد.

کاخ سفید خانه ای است که می توان به آن افتخار کرد. و مانند همه صاحبان خانه ، احساس غرور در مکانی که در آن زندگی می کنیم و کار می کنیم ، اکنون بیش از هر زمان دیگری احساس خوبی دارد. ضمانت خانه می تواند اطمینان و حفاظت از بودجه مورد نیاز شما در هنگام بروز مشکل در خانه را فراهم کند ، بنابراین می توانید به چیزهایی که دوست دارید بازگردید - مانند تصمیم گیری در مورد اینکه کدام فرش در دفتر خانه شما بهترین شکل را دارد.

نظرات

در ادامه بخوانید...

دکوراسیون فضاهای داخلی 2016

در

فضاهای داخلی با حس لامسه: لمس شدن توسط چیدمان و اثاثیه


نرم و غیر مقاوم:چیزهایی که در این فصل شما باید برای خانۀ خود دارای آن باشید تماما مربوط به لامسه هستند .لامسه های داخلی فضای بین چیدمان نرم و سخت را تشکیل میدهند که اتاق را از جایی که شما ساکن آن هستید به چیزی که شما تجربه میکنید تبدیل خواهد کرد.(سیارک)
جو بورنز،از طراحی و توسعه دهنده،الیور بورنزمیگوید:"مخمل، یک پارچه عامه پسند در راهروها در فصول پائیز/زمستان 2016 بود و حالا بصورت یکی از اجزاء ثابت کلید فصل گرایشات داخلی درآمده است"
"مخمل احساسی گرم، عمیق و لوکس بودن را به اتاق منتقل میکند. تطبیق پذیر است و بصورت مداوم شالوده ای از اجزاء متمرکز مثل یک صندلی راحتی، مبل و یا بالش،تا پشتی یا رو انداز فراهم میکند"
برای اشیاء مرغوبی که از بودجه معمول بیشتر باشند، “Touched Interiors” دارای رنج دلخواه طرح های دیواری هستند، از مخمل الماسی شکل تا چرم قرمز گل میخی با کریستال های سنگ.قیمت های از 250 یورو برای هر 45 سانتی متر مربع طرح آغاز می شود. (touchedinteriors.co.uk).


بازگشتی دیگر به دهه 70، ازدحام یا پوشاندن یک سطح مناسب ، دوباره بازگشته است.کاغذ دیواری نینا کمپبل با ظاهر موتیف های نقطه ای در میان شلوغی با تضادی خارجی(هر رول،95 یورو، (ninacampbell.com
درحالیکه کاغذ دیواری آزبورن شامل راه راه های پلنگی و نقاط پلنگی در تزئینات و تماما فلزی میباشند.(119 یورو، ( johnlewis.com


دیوارها همچنین از کف ها الهام گرفته اند.با چوب اصلاح شده دارای اضافات بافتی عمیق و گرم الهام گرفته از طبیعت.سوفیاشبی،کارگردان در استودیو Ashby میگوید"پیچیدگی و حرکت در ساقۀ غلات، یک سطح لمسی بسیار زیبا است که برای لمس کردن گرم است و بسیار طبیعی میباشد"(سیارک)
محوطۀ طراحی داخلی Bret و May دریورک شایر، سرشار از گزینه های چوبی است.قیمت ها از 49 یورو در متر مربع چوب اصلاح شده با روکش فلزی شروع میشوند. (bertandmay.com) چوب داگلاس و بلوطی شکل قد کمپانی خانوادگی دانمارکی Dinesen stocks از 100 یورو در هر متر مربع آغاز میشود. (dinesen.com).
طراحی داخلی بخش نمایش برج بانک جنوبی لندن برعهدۀ راشل وینهم است."ما ترکیبی از مس سیر، شرابی و رنگ قهوه ای مایل به زرد و پارچه های نرم در بافت های مختلف شامل خز، ابریشم . ترمه را برای ایجاد یک فضای گرم و مطبوع، استفاده کردیم" او اینطور گفت"این اسبابیه مجلل هنگامیکه با کوسن ها و رو اندازها پوشانده شودند، ایجاد غنا و عمق خواهند کرد" اتصالات جدید پائیزی فرانسوی از گره ها تا گستردگی های ادامه دار است و شامل چراغ سقفی کریستال ضخیم با یک سطح درخشان چند وجهی میباشد.(165 یورو، frenchconnection.com)
ربکا واکفیلد کارگردان خلاق در استودیو Banda Design، میگوید لامسه، موجب افزایش گرایش و سرگرمی در خانه میشود." مشتریان ما بصورت فزاینده بدنبال چیزی منحصربفرد که به زیبایی درست شده باشد،پایدار و اصیل باشد میگردند که مهمان ها در هنگام مهمانی های شام، راجع به آن نظر بدهند.
اما این تماما برای نشان دادن و درخشیدن نیست.آتینا بلوف؛ حامی مالی توپولوژی داخلی، یک سرویس داخلی مجازی که از هر اتاقی 75 یورو شروع میشود(topologylondon.co.uk), میگوید که وسواس ما درمورد لمس، از چیزی عمیق تر منشا میگیرد."ما دارای میل ارتقاء تجربه حسی بوسیلۀ اشیایی که خودمان را در خانه بوسیله آنها محاصره کرده ایم، میباشیم" او می گوید:تنها نگاه کردن به چیزی کافی نیست.اضافه کردن گزینۀ تماس، مشخصا برای حس کنجکاوی ما خوشایند است که شاید ریشه در تکامل دوران کودکی ما داشته باشد."


بافت، یک گزینۀ بسیار کلیدی در سراسر صنعت، یک مجموعه بوتیک از آپارتمان ها توسط Dukelease در Fitzorvia شهر لندن است که طراحی خود را از ناحیۀ تجارت پارچه های تاریخی گرفته است."ما از مواد در راه های غیر معمول استفاده کردیم.پارچه ها بر دیوارها و درها و توری های مشخص بر روی کاشی های توالت از طراح متولد اسپانیا Patricia Urquiola استفاده کردیم."Katharine Neathercoat از شرکت طراحی داخلی . scheme’s ، Rold Judd اینطور می گوید.حجاری و نقوش برجسته کاشی های Urquiola از 281.47 یورو در هر متر مربع موجود میباشند.
البته، روند لمسی بطور نزدیکی با وسواس ما درخصوص درست کردن چیزها مرتبط است.برای آنها که مشتاق خلق کردن بیان قطعات خودشان هستند، Bobbin و Bow، کارگاهی را اداره میکنند تا چلچراغ های ساده اما پر جلال از نی چاودار و کاغذ درست کنند. برای فریبندگی کمتر، کمپانی همینطور کمیسیون هایی که از 170 یورو شروع میشوند را برعهده گرفته است. (bobbinandbow.com).

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک)  

مترجم  itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

طب دکوراسیون

در

معمولابعداز یک روز پرکار و پرتلاش دوست دارید بعد از صرف یک شام خوشمزه و خوش عطر در اتاق خود با آرامش خاطر بخوابید.اولین راه برای رسیدن به این امرمهم،پاک کردن ذهن از مشغولیت های ذهنی است; به یاد داشته باشید هر چه قدر که مشکل شما بزرگ و حل نشدنی باشد با توکل بر پروردگار مهربان و بهره مندی از نعمت خدادادی خواب می توانید نیرویتان را برای تلاش دوباره ذخیره سازید.

حال با کشیدن چند نفس عمیق و اکسیژن رسانی مناسب به سلول ها احساس نشاط خواهید داشت و می توانید خوابی آرام و لذت بخش را تجربه کنید...

آیا هنوز احساس راحتی نمی کنید! و به سختی می توانید بخوابید دیگر چه دلیلی وجود دارد!؟

کمی به محیط اطرافتان دقت کنید متوجه می شوید...

اتاقتان شلوغ و تنش آور است.

دکوراسیون فضاهای داخلی 2016

4 طرح با رنگ بهاری برای اجرا در خانه 

از همه وسایل لیستی تهیه کنید:

در این مقاله به شما کمک خواهیم کرد که بتوانید محیطی دوست داشتنی،آرامش بخش و لذت بخش را تجربه کنید.

۱ - اثاثیه و لوازم خود را لیست کنید.

۲ - اثاثیه و لوازمی را که غیر قابل استفاده هستند را یادداشت نمایید.

۳ - از اثاثیه و لوازمی را که مدت هاست از آنها استفاده نمی کنید و نیازی به آنها ندارید را لیستی تهیه کنید.

۴ - رنگ هایی که به شما نشاط و آرامش می دهند و مورد علاقه شما هستند را نیز یادداشت نمایید.

۵ - رنگ هایی که باعث تنش روحی شما می شوند و آرامش شما را برهم می زنند و آنها را دوست ندارید دسته بندی نمایید.

۶ - پارچه هایی که باعث حساسیت پوستی شما می شوند و همینطور آنهایی که مورد علاقه شما نیستند لیست برداری کنید.

۷ - کمد لباس یکی از مهم ترین جایگاه های اتاق خواب است;اثاثیه و لوازمی که درون کمد اتاق خواب دارید یادداشت نمایید.(سیارک)

حال شما لیستی از اثاثیه و لوازم خود و نیز رنگ های دلخواه و دوست داشتنی دارید،به دلیل اینکه سلیقه و نظر شما نسبت به سلیقه دیگران بسیار متفاوت و متعدد است بر اساس قوانینی که به شما آموزش می دهم و البته به لیستی که با حوصله و اشتیاق و مشورت اعضای خانواده تهیه کرده اید مراجعه و اتاقتان را بر اساس آن طراحی کنید.

 اکنون اجرا کنید

اگر صاحبخانه هستید و توانایی رنگ آمیزی اتاق تان را دارید آن را رنگ آمیزی یا کاغذ دیواری کنید.

توجه شود بهتر است از رنگ های تند،فسفری و خیلی تیره استفاده نکنید زیرا هم چشم های شما را مورد هجوم قرار می دهد و هم اعصابتان را تحریک خواهد کرد.

رنگ های ملایم و روشن را انتخاب کنید مثل شیری واستخوانی و همچنین می توانید یک تخته از دیوار را به رنگ های نشاط آور همچون زرد و یا سبز...

رنگ های آرامش بخشی همچون نیلی و آبی بهره ببرید...

و باز به لیست علاقه مندی های خود مراجعه نمایید.

ادامه دارد...... (سیارک)

نظرات

در ادامه بخوانید...

ترفند هایی در طراحی تا فضای داخلی را بزرگ تر نشان دهیم بخش اول

در

افزایش چشم گیر جمعیت و گسترش شهر نشینی سبب شده است تا فضای کمتری نسبت به گذشته در اختیار انسان شهر نشین برای سکونت قرار بگیرد. به بیان دیگر، آپارتمان های جدید بسیار کوچک تر و کم فضا تر از ساختمان های مستقل قدیمی ای هستند که انسان در آن ها سکونت می کرد. برای نمونه در ایالات متحده آمریکا میان سال های 2015 تا 2018، ساختمان هایی که تازه تأسیس می شدند به نسبت مساحت، چیزی حدود 79 متر مربع کوچک تر از ساختمان هایی بودند که پیش از سال 2015 ساخته شده است و با این اوصاف مساحت منازل آپارتمانی در آمریکا طی یک دهه اخیر با کاهشی هجده درصدی مواجه بوده است. با تمام این تفاصیر نباید تسلیم این کاهش مساحت شد و در منازلی زندگی کرد که به نظر می رسد جایی برای سوزن انداختن در آن ها وجود ندارد، اما چگونه می توان به این مهم دست یافت؟

گوئِن سیندر که یک طراح متخصص داخلی است در این خصوص عنوان می کند: «نخستین سؤالی که باید از خود بپرسیم این است که در حقیقت عملکرد این اتاق چیست و به چه منظوری مورد استفاده قرار می گیرد؟ به احتمال غریب به یقین، در خانه ای که به نسبت مساحت کمی دارد و کوچک است، نمی توان یک عملکرد جداگانه برای یک اتاق در نظر گرفت و بیشتر اتاق ها در این گونه ساختمان ها، برای چند منظور مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. با این وجود نکته ای که باید مد نظر قرار بگیرد این است که تنها وسایلی را در هر اتاق بگذاریم که کاربرد داشته و در طول روز از آن ها استفاده کرده و یا به آن ها نیاز پیدا می کنیم. اتاقی کوچک، جایی نیست که بخواهیم وسایل اضافه در آن قرار دهیم. به همین خاطر است که وسایلی که انتخاب می کنید و در هر اتاق خود می گذارید از مهمترین نکاتی هستند که باید مد نظر قرار داده شود.» این تنها یکی از راهکار های مربوط به طراحی داخلی ساختمان است که به واسطه آن قادر خواهید بود اتاق منزل خود را به گونه ای بزرگ تر جلوه دهید و احساس کوچک بودن ساختمان و کم بودن فضای داخلی، آزار دهنده نباشد. در این مقاله قصد داریم شما را با راهکارهای دیگری برای دست یابی به این مهم آشنا کنیم. با سیارک همراه باشید.

ریل پرده ها را بالاتر از قاب پنجره ها وصل کنید

به بیان دیگر زمانی که ریل پرده را نزدیک به قسمت بالایی پنجره متصل می کنید، فضای داخلی اتاق کمتر و کوچک تر به نظر خواهد آمد. دنیس جیانا که یک طراح متخصص داخلی منازل است و اکنون در نیویورک آمریکا مشغول به کار است در این خصوص عنوان کرده  است: «مطمئن شوید که ریلی را که در نهایت پرده به آن متصل خواهد شد، بالاتر از قاب پنجره و نزدیک به سقف اتاق قرار دهید، این مسئله باعث می شود فضای داخلی اتاق بزرگ تر به نظر برسد.

اسباب و وسایل خانه را نزدیک به دیوار قرار ندهید

با این که بسیاری فکر می کنند این کار فضای داخلی خانه را کوچک تر خواهد کرد، در حقیقت این کار نتیجه عکس داشته و باعث می شود فضای داخلی خانه بزرگتر به نظر بیاید. جیانا در این خصوص عنوان می کند: «اسباب داخلی خانه به فضای بیشتری احتیاج دارند. حتی الامکان از چسباندن وسایل به دیوار ها خود داری کنید و چند اینچی هم که شده میان دیوار ها و اسباب خانه فاصله بگذارید. دیگر نکته ای که باید خاطر نشان کرد این است که گوشه های دیوار ها باید کاملاً خالی باشد و از قرار دادن وسایل تزئینی و وسایلی شبیه به آن در گوشه های دیوار ها خود داری کنید.»

برای رنگ زدن دیوار های منزل خود از رنگ های روشن استفاده کنید

یکی از بزرگترین اشتباهاتی که بسیاری مرتکب شده و باعث می شوند فضای کوچک خانه شان، کوچک تر از قبل به نظر بیاید، انتخاب رنگ اشتباه برای دیوار های خانه است. اگر قصد دارید فضای داخلی خانه بزرگ تر به نظر برسد، حتماً رنگ هایی را مد نظر قرار دهید که روشن باشند. رنگ های چون سفید و زرد برای این کار ایده آل هستند. می توانید ترکیبی از رنگ های روشن نیز استفاده کنید.

در طول پنجره ها و روی دیوار منزل از آینه استفاده کنید

اگر قصد دارید در یک لحظه کاری کنید که خانه بسیار بزرگتر از آن چیزی که هست به نظر بیاید، قرار دادن آینه ها در مکان درست، یکی از بهترین راهکار هایی است که می توانید برای دست یابی به این هدف اختیار کنید. اما شاید با خود فکر کنید چرا بهتر است آینه ها را در طول قاب پنجره (و یا قاب درب های داخلی منزل) قرار داد؟ در پاسخ به این سؤال باید عنوان کرد که قرار دادن آینه در این نقاط باعث می شود که قسمتی از فضای بیرون از خانه (و یا قسمتی از اتاق های دیگر) روی سطح آینه منعکس شود و همین مسئله است که در نهایت سبب می شود خانه کمی دل باز تر شده و احساس کنید فضای خانه بزرگ تر شده است.

ترجیحاً از پرده ها نازک و حریری استفاده کنید

استفاده از پرده های ضخیم و تیره رنگ، نه تنها فضای داخلی خانه را بزرگ تر نشان نخواهد داد، بلکه هیچ سود دیگری نیز نه از لحاظ طراحی و نه از لحاظ روحی برای خانه نخواهد داشت. زمانی که می خواهید فضای خانه بزرگ تر از حالت معمول به نظر بیاید، یکی از مهمترین نکاتی که باید مد نظر قرار دهید این است که امکان تابش نور طبیعی به داخل منزل را تا حدی که امکان دارد افزایش دهید. استفاده از پرده های نازک و حریری می تواند گزینه ای ایده آل برای این کار باشد. در حقیقت اتفاقی که در این مورد می افتد این است که نور طبیعی ای که از پشت پرده نازک و از فضای بیرون به داخل منزل می آید، نا خود آگاه چشمان شما را به سمت فضای بیرون بر می گرداند و باعث می شود هر چند وقت یکبار نگاهی به آن بیندازید، همین مسئله است که سبب دل باز تر شدن خانه می شود. در طول شب هم چراغ ها شهر که از پشت پرده قابل رؤیت خواهند بود این وظیفه را تا حدودی به عهده خواهند گرفت.

استفاده از کتابخانه هایی که در داخل دیوار کار گذاشته می شوند

البته کتابخانه های مجزا، در این روزها در طراحی داخلی خانه ها به کرات مورد استفاده قرار می گیرد، اما این را به خاطر داشته باشید که اگر فضای اتاق و خانه شما چندان زیاد نیست، بهتر است حتی المقدور از این گونه کتابخانه ها استفاده نکنید و به جای آن، از کتابخانه هایی استفاده کنید که در داخل دیوار کار گذاشته می شوند. این کار فضای بیشتری در اختیار شما قرار خواهد داد. نکته ای که در خصوص این گونه کتابخانه ها وجود دارد این است که به خاطر عقب نشینی ای که در داخل دیوار دارند، این امکان را فراهم می کنند که از فضای جلوی دیوار برای منظوری دیگر استفاده شود و نیز دیگر همانند کتابخانه های مجزا، دارای فضای بالایی نخواهند بود که به طور معمول افراد وسایلی را روی آن قرار داده و باعث می شوند فضای خانه کوچک تر به نظر برسد.

قرار دادن تلویزیون بر روی دیوار

یکی از ساده ترین راهکار هایی که به واسطه آن قادر خواهید بود، فضای خالی بیشتری در خانه کوچک خود در اختیار داشته باشید این است که تلویزیون را روی دیوار نصب کنید. یکی از وسایلی که به طور معمول در این گونه خانه ها سبب کوچک تر نشان داده شدن آن ها می شود، میز های تلویزیونی است که برای منظور نگاه داشتن تلویزیون مورد استفاده قرار می گیرند.

استفاده از قالب های گچی در گوشه های دیوار

استفاده از این گونه قالب های گچی یکی از نکاتی است که در طراحی داخلی منازل توجه زیادی به آن می شود و برای زیبا تر کردن فضای خانه از آن ها بهره گرفته می شود، اما آیا می دانستید این قالب های گچی فضای داخلی خانه را هم بزرگ تر جلوه خواهد داد؟ در حقیقت اتفاقی که در این خصوص می افتد این است که این قالب ها باعث می شود به طور ناخود آگاه، هر از چند گاه یکبار به سمت شان نگاه کنید و همین مسئله باعث می شود فکر کنید که سقف ساختمان بالاتر از چیزی است که در واقعیت هست و در نهایت اتاق و فضای داخلی جلوه بزرگ تری به خود خواهد گرفت.

استفاده از میزهای غذا خوری تاشو

ممکن است از آن دسته افرادی باشید که عاشق مهمانی دادن و دعوت کردن دوستان و آشنایان خود برای صرف غذا به خانه باشید، اما فضای داخلی کافی برای این کار را در اختیار نداشته باشید. توصیه طراحان داخلی به چنین افرادی استفاده از میز های غذاخوری ای است که امکان اتصال تکه های دیگر و اضافه نیز به آن ها وجود دارد. با استفاده از این گونه میزها هم فضای داخلی خانه خود را کوچک تر نخواهید کرد و هم زمانی که دوست داشته باشید قادر خواهید بود آشنایان خود را برای مهمانی به خانه دعوت کنید.

استفاده از وسایل ساده در خانه

یکی دیگر از راهکارهایی که برای بزرگ تر شدن فضای داخلی خانه می توانید از آن بهره بگیرد، استفاده از وسایلی در خانه است که حتی المقدور ساده باشند. برای این که متوجه منظور ما از سادگی وسایل شوید نمونه ای برای شما ذکر می کنیم. استفاده از شیشه برای سطح میز ناهار خوری به عنوان نمونه می تواند گزینه ایده آلی باشد. دقیقاً همانند پرده های نازک، زمانی که قادر به دیدن فضای زیرین میز باشید به مرور احساس خواهید کرد که فضای داخلی خانه بزرگ تر از حالت معمول است.

استفاده از طرحی یکپارچه برای نقاشی کردن فضای داخلی ساختمان

اگر فضای داخلی کوچکی در خانه در اختیار دارید و قصد دارید این فضا کمی بزرگ تر به نظر بیاید، توصیه می شود زمان نقاشی ساختمان خیلی ایده پردازی نکنید و بهتر آن است که تا جای ممکن تمامی اتاق های خانه و تمامی دیوار ها به یک طرح  و رنگ نقاشی شوند. اگر چنین طرحی را نمی پسندید می توانید هر اتاق را به طور جداگانه به یک رنگ به خصوص نقاشی کنید، اما این را به خاطر داشته باشید که در هر اتاق تنها از یک رنگ استفاده کنید. این گونه راهکار ها در نقاشی ساختمان در نهایت سبب بزرگ تر جلوه دادن خانه و فضای داخلی ساختمان خواهد شد. جیانا در این خصوص می گوید: «پرده ها و دیوار هایی که به یک رنگ (و یا رنگ هایی از یک خانواده، رنگ هایی که به هم مربوط باشند) باشند، باعث می شوند فضای داخلی خانه های کوچک بزرگ تر و دل باز تر از قبل به نظر بیاید.»

از وسایلی استفاده کنید که ارتفاع چندانی نداشته باشند

صندلی هایی که تکیه گاه بسیار بلندی دارند و نیز لامپ های بلند، به هیچ وجه از وسایلی نیستند که در یک خانه با فضای داخلی کوچک باید مورد استفاده قرار بگیرند. نکته ای که در این خصوص کاملاً واضح است، این است که استفاده از وسایلی که ارتفاع کمتری دارند، در نهایت سبب خواهد شد، سقف بلند تر به نظر برسد و این نکته در خصوص وسایلی که ارتفاع بیشتری دارند، دقیقاً بر عکس است و فضای داخلی خانه کوچک تر به نظر خواهد آمد. نکته دیگر این است که این گونه وسایل با ارتفاع کم، فضای کمتری هم اشغال می کنند و این مسئله نیز به بزرگ تر جلوه دادن خانه و فضای داخلی کمک خواهد کرد.

روی قفسه های دیوار ها، کمی فضای خالی نگاه دارید

حتی میزان کمی به هم ریختگی و شلوغ شدن وسایل، سبب می شود فضای داخلی خانه کوچک تر به نظر برسد و به همین خاطر است که اهمیت این موضوع در خانه هایی که مساحت و فضای داخلی کمتری دارند، دو چندان می شود. اگر در چنین خانه ای هستید و قصد دارید فضای داخلی خانه کمی بزرگ تر به نظر بیاید، بهتر است تا جای ممکن در قفسه هایی که روی دیوار ها کار گذاشته اید، کمی فضای خالی رها کنید. نیازی نیست که حتماً تمامی سطح یک قفسه را پر از وسایلی کنید که بعضاً برای تزئین منزل استفاده می شوند.

عدم استفاده از قالی هایی با طرح های متفاوت در یک اتاق

در طراحی داخلی، استفاده از قالی و قالیچه، یکی از نکاتی است که برای شاداب تر شدن فضای داخلی بسیار به آن اهمیت داشته باشد، اما متأسفانه نکته دیگری در این خصوص وجود دارد و آن نکته این است که استفاده از قالیچه هایی با طرح های متفاوت در یک اتاق، در نهایت سبب خواهد شد فضای داخلی، کوچک تر به نظر برسد. به همین خاطر است که بیشتر طراحان داخلی به افرادی که در خانه های کوچک زندگی می کنند، توصیه می کنند از قالیچه هایی ساده و شبیه به هم در یک اتاق استفاده کنند که در نهایت سبب خواهد شد فضای داخلی بزرگ تر به نظر برسد.

قفسه های روی دیوار را بر اساس رنگ بندی مختلف وسایل طبقه بندی کنید

یکی از نکات بسیار جالبی که در خصوص مغز انسان وجود دارد و به طراحی داخلی خانه مربوط می شود، این است که مغز انسان در فضاهای آشفته و به هم ریخته، دریافت خوشایندی نخواهد داشت، به همین خاطر است که رعایت چند نکته طبقه بندی شده در طراحی داخلی خانه بسیار مثمر ثمر خواهد بود. برای نمونه یکی از این نکاتی که می توانید مد نظر قرار داده تا فضایی مرتب تر و در نهایت، دل باز تر در خانه داشته باشید، این است که وسایلی را که در قفسه های خانه قرار می دهد، بر اساس رنگ شان طبقه بندی کنید. برای نمونه می توانید کتاب ها و ظروفی را که به یک رنگ هستند، در کنار هم قرار دهید.ترجمه  itrans.ir

در سیارک بخوانیم:

ترفند هایی در طراحی تا فضای داخلی را بزرگ تر نشان دهیم بخش دوم 

طراحی اتاق مدیتیشن بخش دوم

دکوراسیون اتاق خواب دخترانه، ۱۲ ایده شیک

چيدمان مناسب آشپزخانه

دکوراسیون اتاق خواب مستر

۵ وسیله که اتاق نشیمن را تکمیل می کند

استفاده از رنگ های گرم در دکوراسیون خانه

راه هایی برای زیباتر کردن حمام

4 طرح رنگ بهاره برای خانه شما

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

ترفند هایی در طراحی تا فضای داخلی را بزرگ تر نشان دهیم بخش دوم

در

استفاده از وسایلی که در رنگ بندی خود از خطوط عمودی یا افقی بهره می گیرند

بسیاری از الگوهای رنگ بندی وجود دارند که در نهایت سبب می شوند، فضای داخلی خانه کوچک تر به نظر برسد، با این حال در میان این الگو ها یک استثنا وجود دارد و آن خطوطی است که در رنگ بندی یک وسیله به خصوص وجود دارند. در حقیقت این خطوط ممتد سبب می شوند فضای داخلی خانه و اتاق بزرگ تر به نظر برسد، به همین خاطر است که معمولاً طراحان داخلی به کسانی که در فضا های کوچک به سر می برند، توصیه می کنند در تزئین منزل خود تا جایی که برایشان مقدور است از این گونه وسایل استفاده کنند. پرده ای که در مقابل پنجره نصب می کنید و نیز قالی یا قالیچه ای که روی زمین می اندازید، از بهترین مواردی هستند که می توانید این الگوی رنگ بندی را برایشان مد نظر داشته باشید.

استفاده از چراغ های رومیزی به جای چراغ های سقفی

 بسیاری بر این باور اند که استفاده از لامپ های رو میزی سبب کوچک تر شدن فضا می شود و بهتر است از همان لامپ های سقفی بهره بگیرند، با این حال این نظری نیست که طراحان داخلی منازل داشته باشند و در حقیقت نظر آن ها کاملاً در تضاد با این گفته است و استفاده از لامپ های رو میزی در نهایت سبب بزرگ تر جلوه دادن فضای داخلی خواهد شد. در حقیقت اتفاقی که در این خصوص می افتد این است که زمانی که لامپی را به سقف متصل می کنید، یک منبع نور متمرکز ایجاد می کنید و این در حالی است که لامپ های رو میزی این گونه نیستند و نور را در تمامی نقاط اتاق پخش می کنند. همین مسئله باعث می شود به طور ناخود آگاه جای جای اتاق به خاطر نوری که منعکس می شود در معرض دید شما قرار گرفته و احساس کنید فضا دل باز تر و جای دار تر شده است.

استفاده از اسباب و وسایلی که قابلیت جای دادن چیز های دیگر در آن ها وجود داشته باشد

یکی از مهمترین مسائلی که سبب می شود اتاق ها و خانه های کوچک، حتی کوچک تر و کم فضا تر از آن چیزی به نظر برسند که در حقیقت هستند، این است که اسباب و وسایلی را که لازم ندارید در جای جای اتاق بریزید و همه جا به هم ریخته باشد. به همین خاطر است که یک راهکار ایده آل برای رفع این مشکل می تواند استفاده از وسایلی باشد که دارای کشو یا کمد های کوچک هستند. بدین گونه قادر خواهید بود وسایل خود را در آن ها بچینید به گونه ای که در معرض دید نباشند و در نهایت فضای اتاق مرتب تر و دل باز تر خواهد شد. این یکی از بهترین راهکار هایی است که به واسطه آن تنها ظرف چند ثانیه می توانید فضای خانه را دل باز تر کنید.

دکور اتاق با رنگ های سرد

استفاده از وسایل و اسبابی که بزرگ تر باشند

شاید به نظرتان کمی عجیب باشد، با این حال، استفاده از وسایل کوچک به هیچ وجه سبب بزرگ تر جلوه دادن فضای داخلی نمی شود. طراحان داخلی بر این باور اند که آن چیزی که به واسطه آن می توان فضای داخلی را بزرگ تر جلوه داد، استفاده از وسایلی است که بزرگ تر باشند. تنها ذکر این نکته حائز اهمیت است که تعداد این وسایل باید محدود باشد. در حقیقت کاری که شما باید انجام دهید این است که وسایل کمتر با حجم بیشتر برای منزل خود تهیه کنید. جیانا در این خصوص عنوان می کند: «زمانی که کلی وسیله کوچک در جای جای اتاق و فضای داخلی قرار می دهید، دقیقاً خانه شبیه به زمانی می شود که همه جا ریخت و پاش است و همین مسئله سبب می شود فضای داخلی خانه کوچک تر از حد معمول به نظر برسد. به همین خاطر توصیه می شود که از وسایلی بزرگ تر استفاده کنید که باعث خواهند شد داخل خانه مرتب تر و دل باز تر به نظر برسد.»

وسایل و اسباب خانه را همرنگ با دیوار ها انتخاب کنید

یکی دیگر از راهکار هایی که در نهایت سبب خواهد شد فضای داخلی خانه بزرگ تر و جا دار تر جلوه کند، این است که وسایل خانه را به گونه ای انتخاب کنید که از لحاظ رنگی با دیوار ها ست باشند و تا جایی که ممکن است رنگشان شبیه به هم باشد. تفاوت بیش از اندازه رنگ میان مبلمان و سایر وسایل خانه با دیوار ها در نهایت سبب می شود به گونه ای فضای داخلی به هم ریخته و آشفته به نظر برسد که این مسئله فضای داخلی خانه را کوچک تر از حد معمول جلوه خواهد داد. بر عکس این مسئله زمانی است که مبلمان و دیگر وسایل را از لحاظ رنگی با دیوار ها ست می کنید که فضایی یک دست و دل باز پدید خواهد آمد.

عدم استفاده از درب های داخلی در فضا های کوچک

توصیه ای که در این خصوص می شود این است که تا جایی که ممکن دارد در این گونه فضا هایی که مساحت چندانی ندارند، از بخش بخش کردن مساحت خانه خودداری شود، با این حال ممکن است همه افراد قادر به این کار نباشند و به اتاق های مجزا در خانه نیاز داشته باشند. راهکاری که افراد دسته دوم می توانند به کار گیرند این است که درب های داخلی خانه را که اتاق ها را به یکدیگر متصل می کند، بر دارند. بدین گونه فضای داخلی خانه بزرگ تر از قبل نمایان خواهد شد.

برای سطح فضای داخلی از پوشش هایی با رنگ های روشن استفاده کنید

پوشش هایی که رنگ های تیره دارند، برای مدت زیادی است که توسط بسیاری از طراحان داخلی دیگر توصیه نمی شود. یکی از مسائلی که این گونه پوشش های داخلی ایجاد می کنند این است که سبب می شوند فضای داخلی خانه کوچک تر از حد معمول به نظر برسد. پوشش هایی که رنگ های روشن دارند دقیقاً کارکردی عکس این موضوع خواهند داشت و فضای داخلی را بزرگ تر نمایان خواهند کرد. می توانید با در نظر داشتن رنگ وسایل و مبلمان خانه نیز به این کارکرد بهبود بخشید؛ همانند رنگ دیوار و مبلمان، هم رنگ بودن (یا شبیه هم بودن) پوشش داخلی و مبلمان نیز سبب می شود فضای داخلی دل باز تر و یک دست تر به نظر برسد.

چهار دکور لوکس برای اتاق خواب

هم رنگ بودن پرده های پنجره ها با دیوار ها

در مواردی که در بخش پیشین این مقاله عنوان شد، یک مورد مختص به پرده ها بود که می بایست برای بزرگ تر جلوه دادن فضای داخلی از پرده های نازک و حریری استفاده شود. مورد دیگری که می توانید مد نظر قرار دهید این است که تا جایی که امکان دارد، رنگ پرده ها را شبیه به رنگ دیوار ها انتخاب کنید. این نکته را در نظر داشته باشید که اصلی در طراحی داخلی وجود دارد به این مضمون که هر چه رنگ اسباب و وسایل و دیوار و دیگر امکانات موجود در خانه، یک دست تر باشند و هرچه رنگ این امکانات به یکدیگر شبیه تر باشد، در نهایت فضای داخلی بزرگ تر از حد معمول جلوه خواهد کرد. این از نکاتی است که معمولاً در طراحی خانه های کوچک مد نظر قرار گرفته می شود.

استفاده از مبلمان و وسایلی که پایه دار باشند

زمانی که صحبت از کوچک بودن فضای داخلی خانه و بزرگ تر جلوه دادن آن می شود، یکی دیگر از راهکار هایی که به ذهن می رسد، استفاده از وسایل و مبلمانی است که پایه دار باشند. همان فضای اندکی که از زیر مبلمان نمایان خواهد شد در نهایت در اتاق ها و خانه های کوچک به دل باز تر شدن فضای داخلی کمک شایانی خواهد کرد. نوری که از قسمت زیرین این گونه وسایل و مبلمان به چشم می رسد، این باور را پدید می آورد که فضای داخلی بزرگ تر شده است. در طراحی فضاهایی که مساحت کوچکی دارند این نکته را به خاطر داشته باشید که حتی مقدار اندکی هم که فضای خالی ایجاد شود در نهایت و در کنار دیگر موارد سبب بزرگ تر جلوه دادن منزل و فضای داخلی خواهد شد.

استفاده از یک تابلوی نقاشی به جای پر کردن دیوار از وسایل تزئینی متفاوت

توصیه دیگری که در طراحی فضاهای کوچک باید مد نظر قرار بگیرد این است که بر روی هر دیوار به طور جداگانه تنها از یک تابلو یا چیزی شبیه به آن استفاده شود و به هیچ وجه نباید سطح دیوار را از نقاشی و وسایل تزئینی دیگر پر کرد. دقیقاً همانند به هم ریختگی وسایل در اتاق و خانه، پر کردن سطح دیوار از وسایل و نقاشی ها نیز سبب ایجاد نوعی به هم ریختگی می شود و در نهایت سبب می شود فضای داخلی خانه کوچک تر از آن چیزی به نظر برسد که در حقیقت هست. استفاده از یک تابوی یک تکه دقیقاً نتیجه عکس را خواهد داشت و فضای خانه را دل باز تر خواهد کرد. جیانا در این خصوص عنوان می کند: «یک یا نهایتاً دو تابولی نقاشی یا تصویر بزرگ از جمله مواردی هستند که در طراحی داخلی فضا های کوچک، می توانند کمک شایانی به دل باز تر شدن فضا و بزرگ تر جلوه دادن آن کنند. اندازه این تابلو بهتر است به پنهای مبلی باشد که روی آن روی سطح دیوار قرار می گیرد.»

روش هایی برای افزودن انرژی مثبت و شادابی بیشتر به اتاق خواب

مرتب کردن فضای داخلی و اتاق ها به طور مرتب

فضای داخلی ای که مرتب و تمیز باشد بسیار بزرگ تر و دل باز تر از زمانی خواهد بود که اتاق به هم ریخته است. هر زمانی که فرصت کافی در اختیار داشتید، کمی فضای داخلی را مرتب کنید و وسایلی که لازم ندارید را دور بریزید. بدین گونه قادر خواهید بود در کوتاه ترین زمان ممکن فضای داخلی خانه را دل باز تر کنید. جیاینا در این خصوص عنوان می کند: «صرف نظر از این که فضای خانه کوچک باشد یا بزرگ، به هم ریختگی وسایل و مرتب نبودن اتاق ها در نهایت سبب افزایش استرس می شود فضای خانه را کوچک تر از آن چیزی جلوه خواهد داد که در حقیقت هست. مرتب کردن؛ سازمان دهی کردن و یا هر نام دیگری که برای آن در نظر بگیریم فرقی نمی کند. مدیریت کردن فضای داخلی و مرتب نگاه داشتن وسایل عادت بسیار خوبی است که باید همیشه مد نظر قرار دهیم.»

رها کردن فضای خالی بر سطح داخلی خانه

استفاده از قالیچه و قالی مزایای زیادی دارد و علاوه بر این که باعث زیبایی ظاهری فضای داخلی می شود، می تواند از پوششی که برای کف خانه در نظر گرفته شده است نیز محافظت کند، با این حال این نکته را به خاطر داشته باشید که بد نیست قسمتی از کف خانه را هم خالی بگذارید و چیزی روی آن قرار ندهید. این کار باعث می شود فضای داخلی خانه بزرگ تر و دل باز تر به نظر برسد. برای محافظت از پوشش کف خانه نیز بهتر است زمانی که کسی وارد می شود از او خواهش کنید کفش های خود را در بیاورد.

استفاده از پرده های پاکیزه در سرویس بهداشتی

دقیقاً همانند آن چه که در خصوص پرده پنجره ها عنوان شد، در صورتی که در سرویس بهداشتی خود از پرده برای جدا کردن فضا های مختلف استفاده می کنید، توصیه می شود این پرده تا جایی که امکان دارد نازک و پاکیزه باشد. این کار در نهایت سبب می شود نور بیشتری به چشمان شما برسد و باعث بزرگ تر جلوه دادن و دل باز تر شدن فضای داخلی می شود.

استفاده از کاغذ دیواری در دکور خانه

استفاده نکردن از پرده در مقابل پنجره ها

اگر فضای داخلی خانه و اتاق به قدری کوچک است که هر چقدر هم پرده نازک و کوچک باشد باز هم تغییری در ظاهر آن ایجاد نمی کند، بهتر است به طور کلی از پرده استفاده نکنید. منظره ای که از بیرون قابل مشاهده است در نهایت سبب می شود احساس کنید فضای داخلی دل باز تر است و بزرگ تر جلوه می کند.

استفاده از اسباب و وسایلی که کارکرد های مختلفی داشته باشند

از مهمترین نکاتی که در خانه ها و فضا های کوچک باید مد نظر قرار داد این است که وسایلی که در خانه استفاده می شود، تا جای ممکن، کارکرد های گوناگونی داشته باشند. بدین گونه قادر خواهید بود از فضای کوچکی که در اختیار دارید بهترین استفاده را کرده و از خرید وسایل اضافی جلوگیری می شود. برای نمونه می توانید در آشپزخانه خود از میز غذاخوری ای استفاده کنید که قابلیت های دیگری هم داشته باشد و یا از تخت خوابی استفاده کنید که در فضای پایینی آن کشویی قرار گرفته باشد. بسته به خلاقیت خودتان وسایل گوناگونی خواهید یافت که این گونه باشند و کارکرد های متفاوتی داشته باشند.

در سیارک بخوانیم:

ترفند هایی در طراحی تا فضای داخلی را بزرگ تر نشان دهیم بخش اول 

طراحی اتاق مدیتیشن بخش دوم

دکوراسیون اتاق خواب دخترانه، ۱۲ ایده شیک

چيدمان مناسب آشپزخانه

دکوراسیون اتاق خواب مستر

۵ وسیله که اتاق نشیمن را تکمیل می کند

استفاده از رنگ های گرم در دکوراسیون خانه

راه هایی برای زیباتر کردن حمام

4 طرح رنگ بهاره برای خانه شما

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

مشهورترین خانه های تسخیر شده توسط ارواح در جهان

در

مکان هایی در نقاط مختلف دنیا وجود دارند که سال ها است همگان بر این باور اند که تسخیر شده هستند. داستان ها و بعضاً افسانه هایی در خصوص این مکان ها وجود دارد که باعث شهرت آن ها شده است و افراد زیادی بوده اند که خبر از شنیدن صدا ها و یا دیدن چیز های عجیب و غریب در این مکان های به خصوص داده اند. البته زمانی که مکانی چنین شهرتی پیدا می کند، بسیاری ممکن است به خاطر آزار دادن دیگران و یا مسائل دیگر اقدام به خبر سازی در خصوص این مکان ها کنند، با این وجود آن چه که در این مطلب به آن اکتفا می شود، خبر های مستند و تأیید شده است. آیا شجاعت کافی برای آشنا شدن با این مکان ها را دارید؟ با سیارک همراه باشید.

خانه وینچستر، واقع در ایالات متحده آمریکا

این خانه بسیار بزرگ در ایالت کالیفرنیای آمریکا قرار دارد. شایعه هایی وجود دارد مبنی بر این که این خانه تسخیر شده است. خبر های بسیاری از افرادی که در آن حوالی زندگی می کنند به دست رسیده است مبنی بر این که بعضاً ارواح و چیز هایی شبیه به آن مشاهده کرده اند و صدا های عجیب و غریب شنیده اند. حتی برخی عنوان کرده اند که شاهد مسائلی بوده اند که توضیحی برای آن ندارند.

خانه وِیلی، واقع در ایالات متحده آمریکا

حتی آن افرادی که به طور کلی وجود مسائل ماوراء طبیعی و ارواح و اجنه را انکار می کنند، زمانی که صحبت از این خانه واقع در سن دیگوی آمریکا می شود، کمی از موضع خود عقب نشینی می کنند، چرا که این گونه به نظر می رسد که شواهد و مدارک موجود از این خانه بسیار قوی تر از آن چیزی هستند که این افراد توان انکار آن را داشته باشند. در دهه شصت میلادی بود (1960) که یکی از اُرگان های رسمی ایالات متحده آمریکا نام این خانه به عنوان یک خانه تسخیر شده به صورت رسمی ثبت کرد. طی سالیان طولانی، افراد بسیاری خبر از مشاهده ارواح و چیزهایی شبیه به آن و نیز اتفاقات عجیب و غریب در حوالی این خانه داده اند و همین مسئله کمی ترس و واهمه مردم این منطقه از خانه را بر انگیخته است.

خانه استیو جابز، واقع در ایالات متحده آمریکا

استیو جابز مشهور، خالق اصلی اَپل و محصولاتی که در حال حاضر بخش عمده از بازار تکنولوژی را به خود اختصاص می دهد، در سال 2000 و با علم به این که این خانه برای مدت ها متروکه مانده بوده، اقدام به خریداری آن کرد. در نهایت در سال 2004، جابز تصمیم گرفت که خانه را به طور کلی خراب کرده و یک خانه مدرن و امروزی به جای آن بسازد. البته محافظان محیط زیست و مناطق قدیمی که در آن نقاط فعالیت می کردند، مخالف بازسازی دوباره و خراب کردن این خانه قدیمی بودند و همین مسئله بود که در نهایت باعث شد این اقدام استیو جابز تا سال 2011 به تعویق بیفتد؛ سالی که استیو جابز در آن دار فانی را وداع گفت. از آن زمان به بعد بود که خبرهایی مبنی بر مشاهده اشکال و شنیدن صدا های عجیب و غریب از آن منطقه به گوش رسید. در حال حاضر نیز این خانه متروکه است.

ویلای مک پایک، واقع در ایالات متحده آمریکا

این ویلا در سال 1869 و به وسیله هنری گِست مک پایک احداث شد و به عنوان یکی از تسخیر شده ترین مکان های ایالات متحده آمریکا شناخته می شود. شارین و جورج لودِک، کسانی هستند که در حال حاضر در این ویلا زندگی می کنند و آن را در یک حراجی در سال 1994 خریداری کرده اند. بنا به صحبت هایی که صاحبان جدید این ویلا کرده اند، این مکان توسط صاحبان پیشین و اصلی آن تسخیر شده است و این گونه به نظر می رسد که شارن و جورج پس از مشاهده اشیاء و شنیدن صداهای عجیب و غریب، به مرور از این خانه جدیدشان وحشت زده شده اند، با این وجود خبرهایی که به وسیله خودشان منتشر شده است، باعث شده تا کسی حاضر به خریدن این مکان از آن ها نباشد و به همین خاطر است که در آن باقی مانده اند.

چائونِی، شماره هشتاد و یک، واقع در چین

این مکان در سال 1910 احداث شده است و چندین سال بعد هم به طور کامل متروکه شده است. داستان مخوفی در خصوص این خانه وجود دارد که باعث شده است هر کسی جرأت وارد شدن و انتخاب آن به عنوان سکونت گاه جدید خود را نداشته باشد: در گذشته یک افسر سابق ارتش چین، به همراه همسرش در این خانه زندگی می کرده اند و همسر این افسر چینی، به طرزی بسیار ترسناک در یکی از اتاق های این خانه خود را حلق آویز می کند و این خود کشی می کند. حال این داستان دست به دست می شود که روح همسر این افسر ارتش، هنوز در خانه و اطراف آن سرگردان است و به همین خاطر خیلی کسی مایل به نزدیک شدن به خانه و حوالی آن نیست.

ادیفیکو یوئلما، واقع در برزیل

استفاده از این ساختمان به طور رسمی در سال 1971 آغاز شد و عبارت دیگر از همان سال بود که کار ساخت این ساختمان واقع در مرکز سائو پائولو به اتمام رسید. تنها سه سال پس از این که اشخاصی اقدام به خرید واحد های این ساختمان کرده و وارد آن شده بودند، یعنی در سال 1974، آتش سوزی مهیبی در آن به راه افتاد که صد و نود و یک کشته به جای گذاشت. چند سال بعد، مسئولان برزیلی اقدام به بازسازی و به روز کردن این ساختمانی کردند که در آتش سوخته بود و هدف از این بازسازی تبدیل آن به یک مجتمع مسکونی جدید بود، با این وجود کسانی که برای مدتی در آن زندگی کردند، خبرهایی منتشر کردند مبنی بر این که این ساختمان تسخیر شده است و این که حاضر به ادامه زندگی در آن نمی باشند. در حال حاضر از این ساختمان به عنوان یک اقامتگاه موقت استفاده می شود و برخی از واحد های آن نیز به فعالیت های تجاری اختصاص یافته و عده ای برای کار آن ها را اجاره کرده اند.

امارت رِینهام، واقع در انگلیس

داستان این امارت در هاله ای از ابهام قرار دارد و کسی چندان اطلاعات دقیقی در خصوص سازندگان آن و اتفاقاتی که در آن رخ داده است ندارد. با این وجود، شهرت جهانی این امارت متروکه به واسطه روحی است که عده بسیاری ادعا کرده که آن را مشاهده کرده اند. نکته عجیب و قابل توجه در خصوص این ادعا ها این است که تقریباً تمامی افرادی که مدعی شده اند که این روح را مشاهده کرده اند، خصوصیات ظاهری مشابهی را از آن عنوان کرده اند. «بانوی قهوه ای پوش» نامی است که این روح، به واسطه لباس یک دست قهوه ای رنگش به آن مشهور شده است. اولین اخبار مبنی بر مشاهده این روح مربوط به اوایل قرن نوزدهم می شود و از آن زمان به بعد دیگر این خبر ها تکرار شده است. بسیاری ادعا می کنند که روح این بانوی قهوه ای پوش را در اطراف امارت دیده اند.

خانه ملکه، واقع در انگلیس

آن بُلِین، کاترین هُوارد، لِیدی جین گرِی و ملکه الیزابت اول از جمله افرادی هستند که در این خانه که در انگلستان واقع شده است، برای مدتی محبوس شدند. یک سری پلکان دایره ای شکل در این خانه وجود دارد که طبقه اول را به طبقه بالاتر متصل می کند و شایعات و اخباری وجود دارد مبنی بر این که یک جسم کاملاً سیاه پوش که نمی توان تشخیص داد چیست، گاه به گاه در این پلکان حاضر می شود. علاوه بر این بسیاری هم اخباری در اختیار رسانه ها قرار داده اند مبنی بر این که روح زنی را در این منزل مشاهده کرده اند که در حال جارو زدن و مرتب کردن خانه است و در حین کار خود آواز می خواند.

کاروان سرای قدیمی رَم، واقع در انگلیس

این کاروان سرا نیز داستانی مخوف و ترسناک در گذشته خود دارد که باعث شده است در حال حاضر هم افراد بسیاری جرأت نزدیک شدن و یا وارد شدن به آن را نداشته باشند. ساختمان اصلی این کاروان سرا، نزدیکی های قرن دوازدهم میلادی و توسط افرادی ساخته شده است که با نام پِگَن شناخته می شدند، افرادی که منکر دین مسیحیت زمان خود بوده و به اصطلاح کافر بودند و توسط مردم مرتد شناخته می شدند.نکته ای که در خصوص این افراد وجود داشت این بود که آن ها هم با وجود این که کافر شناخته می شدند، مراسم مخصوص به خود را داشتند. بنا به اطلاعات و اسنادی که موجود است، پِگَن ها، طی برنامه زمانی مختص به خود، اقدام به قربانی کردن کودکان در این کاروان سرا می کردند. اطلاعات دیگری نیز موجود است که در این کاروان سرا و نیز نواحی نزدیک به آن، طی سالیان بعد، بسیاری اقدام به انجام عبادت های شیطان پرستانه می کرده اند. تمامی این مسائل دست به دست هم داده اند تا در حال حاضر کسی جرأت سکنی گزیدن در این مناطق را نداشته باشد.

خانه سالی، واقع در ایالات متحده آمریکا

این خانه در ایالت کانزاس آمریکا و در آتچیسون واقع شده است و یکی دیگر از خانه هایی است که به وجود موارد و مسائل ماوراء طبیعه در آن شهرت پیدا کرده است. افراد بسیاری ادعا کرده اند که در این خانه و مناطق اطراف آن اجسام عجیب و غریبی مشاهده کرده اند که بعضاً پرواز هم می کنند. شنیده شدن صدا های نا خوشایندی نیز که منبعش این خانه است، از دیگر مواردی است که باعث شده تا بسیاری از مردم منطقه از خانه و نواحی اطراف آن واهمه داشته باشند. داستانی در خصوص این خانه وجود دارد که آن را بیش از پیش ترسناک کرده است. تونی و دبرا پیکمن، کسانی بودند که در سال 1992 در این خانه سکونت داشتند. این در یک برنامه تلوزیونی حضور پیدا کرده و اقدام به تعریف کردن تجربه هاشان از زندگی در این خانه کردند که همگان را وحشت زده کرد: آن ها عنوان کردند که به مرور جای زخم، سوختگی و بریدگی هایی روی بدن خود مشاهده می کردند و قادر به تشخیص علت این جراحات نبودند. همین مسئله باعث می شود تونی و دبرا از خانه دچار وحشت شوند و مدتی بعد آن را ترک کردند و دیگر چنین اتفاقاتی برایشان نیفتاد.

خانه لاوانگ سِوو، واقع در اندونزی

این خانه در ناحیه مرکزی اندونزی واقع شده است و بسیاری از مردم منطقه بر این باور اند که تسخیر شده است. ادعا های بسیاری وجود دارد مبنی بر این که روح و هیئت مردانی بدون سر مشاهده شده اند که در فضای داخلی و بعضاً اطراف خانه حرکت می کنند و این که تا چه حد این ادعا ها درست باشد، مشخص نیست. یک برنامه تلوزیونی وجود دارد که مختص به مکان های ماوراء الطبیعه و اتفاقات مربوط به آن است. افرادی که در این برنامه فعالیت دارند، وارد این خانه شده و اقدام به فیلم برداری از آن کردند. در نهایت در تصاویری که از این خانه ضبط شده است، می توان شکلی را مشاهده کرد که شبیه به یک روح است. حال اما نمی توان با قطعیت گفت که آیا آن شکل واقعا یک روح بوده است و یا این که تداخلی که در تصویر ضبط شده از دوربین به وجود آمده است، با این وجود، بسیاری بر این باور اند که این خانه نیز تسخیر شده است.

امارت لالائوری، واقع در ایالات متحده آمریکا

دِلفین لالائوری، یک شخص مقتدر آمریکایی بود که بنا به اطلاعات و اسناد موجود، یک قاتل زنجیره ای نیز بوده است. داستان مخوف این اِمارت به دوران برده داری در آمریکا باز می گردد. داستان هایی وجود دارد مبنی بر این که دِلفین (دِلفین نام زن است) در شکنجه کردن و کشتن و بعضاً مُثله کردن نود و شش برده سیاه پوست آمریکایی نقش مستقیم داشته است. این اِمارت مکان اصلی ای بود که برای انجام این اقدامات خشونت بار مورد استفاده قرار می گرفت و در حال حاضر بیشتر به خاطر همین تاریخ خون بار امارت است که بسیاری بر این باور اند که تسخیر شده است. داستان مربوط به این امارت در یک برنامه تلوزیونی مشهور آمریکایی نیز عنوان شد (American Horror Story).

کاخ سفید، واقع در ایالات متحده آمریکا

بنا به اخبار و اطلاعات واصل شده از واشینگتن پُستِ آمریکا، این اقامتگاه مشهور رئیس جمهوران آمریکایی، یک مکان تسخیر شده نیز هست. بنا به سنت ها و عقاید گذشتگان آمریکایی، بسیاری از کسانی که روزگاری در این اقامتگاه زندگی کرده اند، به واسطه عطش بی اندازه شان برای داشتن قدرت، پس از مرگ نیز در قالب روح در کاخ سفید باقی مانده اند. افسانه هایی وجود دارد مبنی بر این که کسانی چون آبراهام لینکلن، هم چنان در اتاق خود در کاخ سفید حضور دارند.

امارت لِمپ، واقع در ایالات متحده آمریکا

از زمان های دور تا به امروز، در این خانه اتفاقات نا خوشایند بسیاری رخ داده است که بدترین و مخوف ترین آن ها مربوط به افراد خانواده لِمپ می شود که برای مدتی در این خانه زندگی کردند. داستان خانواده لِمپ از این قرار است که پس از مرگ یکی از پسرانشان (با نام فردریک لِمپ) سایر اعضای خانواده که چهار نفر بوده اند، اقدام به خود کشی دست جمعی می کنند. حال افسانه ها و داستان هایی وجود دارد مبنی بر این که ارواح افراد خانواده لِمپ هم چنان در این خانه وجود دارند و آن را تسخیر کرده اند . همین مسئله باعث شده است تا بسیاری از خانه و نواحی اطراف آن وحشت داشته باشند.

خانه لیزی بُردِن، واقع در ایالات متحده آمریکا

اخبار و اطلاعات موجود در خصوص این خانه حاکی از آن است که شخصی به نام لیزی بُردِن که به همراه والدینش در این خانه زندگی می کرده است، به طور خشونت آمیزی اقدام به سلاخی کردن و سپس کشتن والدین خود کرده است. همین اتفاق مخوف باعث شده است تا بسیاری بر این باور باشند که ارواح این والدین هم چنان در خانه هستند و آن را تسخیر کرده اند.ترجمه  itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

چگونه فضای کوچک را بزرگ تر نشان دهیم؟

در

ده راه کار که به وسیله ی آن ها می توانید فضا های کوچک را بزرگ تر نشان دهید.

چگونه باید یک فضای کوچک را بزرگ نشان داد؟ این یکی از مهم ترین چالش هایی است که طراحان داخلی امروزه با آن به وفور رو به رو می شوند. خوب البته راه های زیادی برای انجام این کار وجود دارد مانند: انتخاب تن رنگ های طبیعی، نور گیر کردن فضا، قرار دادن آینه و کار های دیگر.

اما نکته ی مهم این است که کنار هم قرار دادن تمام این موارد کلید موفقیت خواهد بود.

ما در این مقاله سعی می کنیم با استفاده از راهنمایی های طراحان داخلی شما را راهنمایی کنیم تا برای خود فضای بیشتری در طراحی داخلی خانه ایجاد کنید و تمام فوت و فن های لازم را به شما نشان خواهیم داد.

  1. انتخاب کف پوش و فرش مناسب

انتخاب کف پوش های متفاوت برای هر محیط در خانه درست است که مرز محیط را تعریف می کند اما این کار فضا های کوچک را از چیزی که هستند حتی کوچکتر نشان می دهد. استفاده از کف پوشی با یک طرح برای تمام فضای های یک محیط مانند اتاق ها و آشپزخانه این حس را در بیننده ایجاد می کند که تمام این ها یک فضای بزرگ هستند. اگر می خواهید کف پوشی چوبی داشته باشید از تکه های بزرگ با رنگ روشن استفاده کنید این کار باعث می شود که محیط بزرگ و یکپارچه به نظر رسیده و البته کف پوش شما گران قیمت و شیک به نظر برسد.

ترفند هایی در طراحی تا فضای داخلی را بزرگ تر نشان دهیم بخش اول 

ترفند هایی در طراحی تا فضای داخلی را بزرگ تر نشان دهیم بخش دوم 

قالیچه های گرد بهترین انتخاب برای فضا های کوچک هستند.

قالیچه های گرد ارتباطی بین مبلمان ایجاد می کنند. اگر می خواهید در وسط راحتی ها یا مبل هایتان فرشی پهن کنید کوچکترین نوع قالیچه گرد را انتخاب کنید با این کار فضای اطراف مبل برجسته تر شده و بزرگتر به نظر می رسد.

  1. انتخاب رنگ مناسب برای دیوار ها

کاملا واضح است که افراد خواستار این هستند که فضایی که در آن زندگی می کنند بزرگ و بزرگ تر دیده شود.

رنگ های روشن دیوار خاصیت انعکاسی دارند به طوری که نور طبیعی را چندین برابر بیشتر از حالت عادی به نمایش می گذارند.

وقتی رنگ دیوار های خود را انتخاب می کنید مطمئن شوید که تن رنگ آن تضاد کمی با رنگ کف پوش هایتان داشته باشد این کار باعث می شود که دیوار ها و کف یک پارچه تر به نظر رسیده و فضا بزرگتر دیده شود.

زمانی که رنگ در و پنجره ها را انتخاب می کنید از رنگی استفاده کنید که چند درجه از رنگ دیوار ها روشن تر باشد این کار فضا را باز تر نشان می دهد.

  1. انتخاب پرده های مناسب

در یک فضای کوچک تمام سعی ما این است که آن را بزرگ تر نشان داده و اجازه دهیم که هر چه بیشتر نور طبیعی به داخل راه پیدا کند. اما خوب نمی شود که با وجود زندگی در یک محیط بسته تمام وقت پرده ها را کنار بزنیم بلکه زمان هایی از روز هستند که لازم است پرده ها را کیپ تا کیپ بکشیم. اما راه کار مناسب این است که رنگ پرده ها را حتما هم رنگ دیوار ها انتخاب کنید و خواهید دید که دیوار ها تا چه حد یک پارچه و فضا چقدر بزرگ تر به چشم می آید. استفاده از پرده های بلندی که تا پایین زمین می رسند به بیشتر شدن این حالت یک پارچگی کمک فراوانی می کند.

  1. قرار دادن آینه در جای مناسب

آینه ها یکی از ملزومات مهم در طراحی دکوراسیون هستند زیرا می توانند به باز تابش نور کمک بسیاری کنند.

دیواری که با یک آینه پوشیده شده است بهتر از جاهای دیگر نور را منعکس می کند.

برای استفاده از آینه مطمئن شوید که در جایی قرار دارد که می تواند به خوبی نور را منعکس کند. با این کار شانس بزرگ تر نشان دادن فضای داخلی را خواهید داشت.

  1. استفاده ی هوشمندانه از نور

نور روز تاثیر گذار ترین راه برای ایجاد یک فضای بزرگ است. اما در خصوص شب چه؟ برای یک فضای کوچک، تمام چیز ها به استفاده ی مناسب از نور و سبک چیدمان باز می گردد. از لامپ های کوچکی که در کف زمین کار گذاشته می شوند استفاده کنید این کار باعث روشن تر شدن و بزرگتر نشان دادن فضا می شود.

  1. مسدود کردن در های غیر ضروری

در های داخلی و در کابینت ها می توانند به راحتی فضا را از بزرگ به کوچک تبدیل کنند. برخی اوقات تنها حذف یک در باعث بزرگ تر نشان داده شدن یک فضا می شود. اگر مجبورید که حتما از در، در داخل استفاده کنید آن را با رنگ دیوار هماهنگ کنید و سعی کنید در را ساده و هم سطح دیوار درست کنید. تو رفتگی ها و در های طرح دار خط دید را شکسته و فضا را کوچک نشان می دهند.

  1. استفاده ی بیشتر از قفسه ها

قفسه ها علاوه بر این که می توانند فضای داخلی را جمع و جور کنند می توانند آن را بزرگتر نیز نشان دهند. برای مثال یک دیوار را از بالا تا پایین قفسه بندی کنید. برخی از قفسه ها را باز و برخی را بسته طراحی کنید. قفسه های باز را با موارد ساده و زیبا تزئین کنید و از قفسه های بسته برای سازمان بندی وسایل اضافه استفاده کنید. استفاده ی تنها از قفسه های باز محیط را کوچک و نامرتب نشان می دهد و استفاده ی تنها از قفسه ی های بسته باعث ایجاد فضایی بسته و خفه می شود.

  1. استفاده از قاب عکس مناسب

شاید از خود بپرسید قاب عکس چگونه می تواند در اندازه ی محیط تاثیر بگذارد.

قاب عکس هایی که دارای صفحه ی بزرگ هستند خواسته یا ناخواسته حس جاگیر بودن به بیننده القا می کنند.

همین امر باعث می شود که فضا کوچک تر به نظر برسد برای نصب عکس و قابل عکس از یک دیوار بزرگ و عریض استفاده کنید. قاب های انتخابی خود را کوچک و مرتب انتخاب کنید.

قاب های ساده حس بهتری به مخاطب داده و احساس می کند فضا کماکان جادار و محیط باز است.

  1. فضای خود را تعریف کنید

ممکن است که به تازگی به یک آپارتمان کوچک نقل مکان کرده باشید برای این که کوچک بودن آن به چشم نیاید سعی کنید برای هر قسمت یک فضا تعریف کنید برای مثال سعی کنید تنها یک قسمت خاص را به میز ناهارخوری اختصاص دهید یا فقط یک قسمت خاص را برای تلویزیون و مبل های راحتی در نظر بگیرید با این کار فضایی که در دست دارید کمی بزرگتر از حالت عادی خود به نظر می رسد.

  1. حذف مبلمان های سنگین و انتخاب نوع سبک و راحت

 

مبلمان های سنگین و میز ها و عسلی های سنگین جایی در دکوراسیون خانه های کوچک ندارند به جای این  موارد از موارد مدرن تر و البته سبک تر استفاده می شود.

نظرات

۱۳۹۷/۷/۱۱برای بزرگتر نشان دادن فضا حتما از رنگ های روش استفاده کنید

۱۳۹۷/۷/۱۱خیلی کاربردی بود

در ادامه بخوانید...