چگونه از مرگ زودرس جلوگیری کنیم

اخیرا مجله پزشکی معتبر The Lancet یک تحقیق گسترده در مورد رابطه بین تغذیه و سلامت منتشر کرد. یک تیم بین المللی دانشمندان از سال 1990 تا 2017 داده های 195 کشور را برای تعیین اثرات رژیم غذایی نامطلوب مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند.
محققان 15عادت غذایی را لیست کرده اند که خطر مرگ زودرس را افزایش می دهد . یکی از اصلی ترین آن نمک است. سپس کمبود محصولات میوه ای، میوه ها، آجیل ها و دانه ها، سبزیجات، اسید های چرب اشباع نشده (امگا 3) و غیره می آید.
 
بسیاری از آنها ممکن است شما را شگفت زده کنند، اما در ده دلیل اصلی مرگ ناشی از اختلالات خوردن هیچ نوع گوشت فرآوری شده به هیچ وجه وجود ندارد. اگر چه تا کنون گزارش شده است که می تواند موجب سرطان شود. در همان زمان، با توجه به تحقیقات، شیر خیلی سالم تر از نمک است. یکی از عوامل خطر نوشیدنی های شیرین است، اما آنها فقط در انتهای لیست ظاهر می شوند.
 
بنا به لیستی که در پایین آمده است، شکر برای سلامتی کمتر از نمک مضر بود.  اما این نباید دلیلی باشد که محصولات شیرین می توانند  مورد سوء مصرف قرار گیرند.
 
همه چیز در مورد مصرف شکر خیلی ساده نیست. بیایید ببینیم شکر چه چیزی دارد؟ این ماده disaccharide متشکل از گلوکز و ساکارز است. Disaccharides به راحتی توسط بدن ما تجزیه می شوند و سریعا به انرژی تبدیل می شوند. مشکل استفاده از قند این است که از لحاظ تاریخی، در طول تکامل، هرگز به اندازه ما در حال حاضر به راحتی و به طور گسترده ای در دسترس نبوده است. شکر در همه جا - نه تنها در شیرینی ها، بلکه در سس ها، ماست و ... وجود دارد. وقتی وارد بدن می شود، باعث تولید هورمون انسولین می شود.
 
در صورت سوء مصرف محصولات شیرین در مکانیسم تولید انسولیناختلال بوجود می آید. این یک اختلال متابولیکی است که به دیابت نوع 2 منجر می شود. این بیماری به نوبه خود باعث اختلالات میکرو مغناطیسی می شود که باعث اختلال بصری، عملکرد کلیه، ترومبوز، ترومبوفلبیت و غیره می شود. در نهایت، یک حمله سکته مغزی یا قلب ممکن است رخ دهد. شواهدی وجود دارد که نشان می دهد مرگ و میر ناشی از دیابت نوع 2 در میان علل مرگ زودرس از بیماری ها در افراددر رده سوم قرار دارد. در واقع، مرگ و میر ناشی از افزایش مزمن قند خون و چاقی ناشی از رژیم نامناسب با افزایش مصرف کربوهیدرات است.
به هر حال، فراموش نکنید که بدن ما می تواند تولید گلوکز را نه تنها از قند، بلکه همچنین از سایر کربوهیدرات ها نیز تولید کند. سازمان بهداشت جهانی میزان مصرف شکر را 50 گرم در روز تعیین کرده است. 
 

15 عادت غذایی خطرناک که باعث مرگ زودرس می شوند

- همانطور که برای نشر حساس در مجله Lancet، این مطالعه در مقیاس بزرگ، عادات غذایی اصلی را که به ترتیب نزولی منجر به مرگ و میر در جهان می شود، تحلیل می کند. به این ترتیب، ابتدا خطرناک ترین عوامل تا به رتبه 15 برسد.
یعنی:
 
1) نمک اضافی
 
2) عدم وجود محصولات کامل دانه
 
3) فقدان میوه
 
4) فقدان آجیل و دانه
 
5) فقدان سبزیجات
 
6) کمبود غذاهای دریایی امگا 3
 
7) فقدان فیبر
 
8) عدم وجود اسیدهای چرب غیر اشباع
 
9) فقدان حبوبات
 
10) چربی بیش از حد ترانس
 
11) کمبود کلسیم
 
12) اضافه وزن با نوشابه های شیرین
 
13) گوشت فرآوری شده بیش از حد
 
14) کمبود شیر
 
15) گوشت قرمز بیش از حد.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید