رژیم لاغری خیلی سریع

در

بهترین روش برای لاغری خیلی سریع  و رسیدن به تناسب اندام دلخواه، که بدن با کمبود مواد غذایی مواجه نشود جایگزینی مواد غذایی در رژیم لاغری می باشد. با جایگزینی مواد غذایی برای لاغری سریع و چربی سوزی بهتر علاوه بر رسیدن به وزن دلخواه ، سلامتی بدن هم حفظ می شود. در این مقاله به چند مورد جایگزینی مواد غذایی برای لاغری سریع و چربی سوزی بهتر آورده شده است.

 

- خمیر پیتزای ضخیم و یخ زده و دارای مواد نگهدارنده خود را کنار بگذارید و از خمیر پیتزای تازه و نازک استفاده کنید. پیتزاها می توانند دارای سطوح مختلفی از کالری باشند، از سطح بسیار پایین تا سطح بسیار بالا به طور متوسط اگر از یک خمیر پیتزای نازک هم استفاده شود 28 درصد کالری را دریافت می کنید. سازمان غذا و تغذیه آمریکا لیست کالری موجود در یک تکه از پیتزاهای مختلف را منتشر کرده است. شاید یک تکه کالری زیادی نداشته باشد اما آیا شما فقط با یک تکه راضی می شوید؟

 

 -  به جای استفاده از محصولاتی که روی طرز تهیه آنها نوشته کاملا تهیه شده از گیاهان، از محصولاتی استفاده کنید که روی آنها نوشته شده 100 درصد از گیاهان تهیه شده. وقتی یک دستورالعمل می گوید ساخته شده با مواد کاملا گیاهی در واقع به این معناست بیش از 70 درصد آن با آرد سفید ساخته شده است.

این یک اقدام بازاریابی است یک راه حل مناسب و کار آمد به دنبال جمله (گلوتن آزادوکاملاگیاهی )که بروی دستور تهیه یک نان نوشته شده باشد. اما شاید دیده باشیدکه بروی اکثر آن ها نوشته گلوتن آزاد و کاملا گیاهی هستند. مانند: نان تهیه شده ازگندم سیاه، برنج کینو آ و برنج قهوه ای و نان ذرت مکزیکی، که البته مزه خوبی هم دارند. داشتن رژیم غذایی که سرشار از مواد گیاهی است می تواند شکمی صاف و بدون چربی را به شما هدیه کند و خطر ابتلا به سکته قلبی را نیز به پایین ترین سطح ممکن می رساند. (سیارک)

پنج ماده غذایی عالی برای کاهش وزن

40 ماده مفید برای کاهش وزن

لاغری با غذاهای ترکیبی

 

-  شکر را کنار بگذارید و به جای آن از عسل استفاده کنید. شکر ماده ای سفید رنگ است که می توانید آن را حذف کنید و برای سلامتی و وزن شما بهتر است. عسل جزء شیرین ترین مواد موجود در طبیعت است اما سودهای بسیاری نیز به همراه دارد. همه ی چیزهای شیرین دیگر هم چنین نیستند؟ خیر. بدن شما به شیرینی های کاملا طبیعی مانند عسل نیاز دارد و شکر و شیرینی های مصنوعی مضر هستند. عسل 22 نوع آمینواسید را در خود دارد که نقش حیاتی در سوخت و ساز بدن دارند.

اگر متابولیسم شما افزایش یابد شما کالری بیشتری می سوزانید و سطح انرژی شما افزایش می یابد. شکر از 50 درصد گلوکز و 50 درصد فروکتوز ساخته شده است. فروکتوز قند موجود در میوه ها نیز هست و به آسانی شکسته می شود اما گلوکز قند خون را بالا می برد و بدن شما آن را به صورت چربی ذخیره می کند. عسل نیز کاملا از شکر ساخته شده است اما 30 درصد گلوکز، 40 درصد فروکتوز و 20 درصد مخلوطی از قندهای دیگر است که بسیاری از آنها کاملا پیچیده هستند.

دکسترین نیز که یک نوع فیبر نشاسته ای است در عسل وجود دارد که این بدان معنا است که بدن شما به انرژی بسیار زیادی برای شکستن گلوکز نیاز دارد و کالری کمتری از آن انباشته می شود.

 

-  آرد سفید را کنار بگذارید و به جای آن از آرد دارای گلوتن و تهیه شده از جوانه ها و حبوبات استفاده کنید. به شخصه من آرد نارگیل را می پسندم، آرد نارگیل سرشار از فیبر است و می تواند بخشی از یک برنامه کاملا سالم کاهش وزن و لاغری شما باشد زیرا برای مدت طولانی به شما احساس سیری می دهد، همچنین شامل سطح وسیعی از گلوتن ها هستند و می تواند دلیل خوبی برای انتخاب آرد تهیه شده از جوانه گیاهان باشد.

-  به جای استفاده از بستنی های معمول موجود در بازار خودتان از موز یخ زده بستنی درست کنید. 3 موز یخ زده را به عسل آغشته کنید و به آن ها شیر نارگیل اضافه کنید و کاملا مخلوط کنید. مطمئنم سراغ بستنی های دیگر نمی روید.

 

-  به جای استفاده از سس مایونز از سس خردل استفاده کنید: 5 قاشق چای خوری سس خردل را به هر وعده غذایی اضافه کنید. نیم ساعت بعد سطح سوخت و ساز بدن شما 20 درصد افزایش می یابد. افزایش سوخت و ساز بدن به سوختن چربی و کاهش چربی بدن کمک می کند.

 

-  هر نوع پاستایی را کنار گذاشته و به جای آن از اسپاگتی کدو استفاده کنید. دکتر جان باودن می گوید که دو نوع کدو وجود دارد، کدوی تابستانی و کدوی زمستانی که هر کدام خواص مخصوص به خود را دارند. دکتر باودن همچنین می گوید: کدوی تابستانی خاصیت غذایی بسیار بالایی دارد، کم کالری است و برای کاهش وزن و لاغری بسیار مفید است. یک استکان اسپاگتی کدو فقط 42 کالری دارد و سرشار از پتاسیم و ویتامین آ است. 2/2 گرم نیز فیبر دارد که باعث کاهش اشتها می شود. (سیارک)

 

-  در دستورهای پخت خود به جای گوشت از توفو ( سویای دلمه بسته و به آن پنیر لوبیا نیز گفته می شود.) استفاده کنید. توفو مزه ای کرم مانند و عالی و بدون چربی را به غذا می دهد. معمولا افراد گیاه خوار یا طرف دار رژیم های غذایی گیاهی، به توفو علاقه مندند. طی مقاله ای در سال 2011 در مجله تغذیه و رژیم منتشر شد، سبزیجات از 3 درصد الی 20 درصد بیشتر باعث کاهش وزن و لاغری می شوند و خطر ابتلا به افزایش وزن مفرط را در افرادی که گوشت خوار هستند را پایین می آورد.

لاغری خیلی سریع با جایگزینی مواد غذایی

لاغری سریع تر با جایگزینی مواد غذایی

لاغری سریع با جایگزینی مواد غذایی

 

-  تمامی محصولات تهیه شده از شیر گاو را کنار بگذارید: می دانم نمی توانید پنیر را کنار بگذارید اما اگر شما تا به حال برای کنار گذاشتن آن تلاش نکرده اید، من به تمامی افرادی که می خواهند وزن کم کنند و به جنگ بیماری های مزمن بروند این کار را پیشنهاد می کنم. این سرشار از لاکتوز (یک نوع قند)است به گفته دکتر رابین شاتکن لاکتوز باعث نفخ و بادکردن بدن می شود اگر این نیز کافی نیست شیر گاو باعث می شود بدن خلط تولید کند به خصوص در معده و روده_خلط باعث سرطان می شود.

پس دفعه آینده به جای خوردن شیر گاو از شیر نارگیل یاشیر بادام استفاده کنید. به جای پنیر تهیه شده از شیر گاو از پنیر تهیه شده از شیر بز استفاده کنبد. به جای خوردن ماست معمولی از ماست نارگیل استفاده کنید و کره نارگیل را جایگزین دیگر کره ها قرار دهید.

 

- به جای استفاده از چاشنی های مختلف و معمول در سالادهایتان از سرکه بالزامیک (با نام اختصاری ABTشناخته می شود و قدمت آن به روم باستان برمی گردد) استفاده کنید.یکی از بهترین راه هایی که می توانید وزن کم کنیدو کالری بسوزانیدو همچنین مزه خوبی نیز خلق کنید استفاده از سرکه بالزامیک است. برای مثال سالادی که یک قاشق سوپ خوری سرکه بالزامیک در آن ریخته شده است تنها73کالری دارد. در کتاب (قدرت شفا دهنده سرکه)در مورد استیک اسید توضیح داده شده است.

این کلیدی چند منظوره در سرکه ی بالزامیک و دیگر سرکه ها است. استیک اسید به کاهش روند جذب کروهیدرات غذاهاکمک می کند به گونه ای که قبل از ذخیره سازی آن هارا می شکند. سطح قند خون را متعادل نگه می دارد و همواره روند شکست چربی را برای تبدیل به انرژی بیشتر تسریع می بخشد. (سیارک)

لاغری سریع 3 مورد

کاهش وزن و لاغری با قارچ مایتاکه

کاهش وزن و لاغری با ویتامین 12 مورد

نظرات

در ادامه بخوانید...

لاغری سریع با جایگزینی مواد غذایی

در

من جایگزینی را دوست دارم زیرا یک معامله ی برد برد است. شما هنوز هم می توانید غذاهای خوشمزه بخورید فقط باید آنها را با انواع سالم تر جایگزین کنید. به هر حال شما می توانید به میزان مواد مغذی مصرفیتان بیافزایید و از سطح مواد غذایی کم ارزش کم کنید و مطمئن باشید بدنتان برای این کار خیلی از شما ممنون خواهد بود. در این قسمت برخی از مورد علاقه ترین جایگزین های خودم را برای شما توضیح داده ام که تعویضشان هیچ وقتی از شما نمی گیرد.

1 ) به جای استفاده از شیر گاو از شیر نارگیل و شیر بادام استفاده کنید. حتی اگر شما شیر طبیعی گاو می نوشید به این نکته توجه کنید، گاو به طور متوسط سالی 300 بار شیر می دهد که بیشتر این مواقع را باردار است. این بدان معناست که تمام هورمون های قوی که زمان بارداری ترشح می شود مستقیم وارد شیری می شود که می نوشید و روی هورمون های شما نیز تاثیر می گذارد.

به گفته ی دکتر جاستین باتلر ( پروفسور موسسه ی ندای سلامت ) تحقیقاتی انجام شد که به سلامت و تغذیه مربوط بود. در این تحقیقات شیر های طبیعی و غیر طبیعی مورد مطالعه و بررسی قرار گرفت و تمامی آنها حاوی درصد بالایی از هورمون هایی بودند که برای بزرگ شدن یک بچه گاو لازم است.

تمامی شیر گاو ها شامل:

هورمون های رشد که با سرطان سینه و پروستات در ارتباط است.

چربی های اشباع شده که با افزایش وزن مفرط، دیابت نوع دوم، بیماری های قلبی و عروقی و سکته ی قلبی در ارتباط است.

کازئین، پروتئین موجود در شیر با آلرژی در سنین کودکی و دیابت نوع اول در بعضی از کودکان در ارتباط است.

لاکتوز قند موجود در شیر با سرطان تخمدان در ارتباط است.

لاغری با غذاهای ترکیبی

لاغری سریع 3 مورد

کاهش وزن و لاغری با قارچ مایتاکه

 2) به جای ماست تهیه شده از شیر گاو از ماست تهیه شده از شیر نارگیل استفاده کنید. اگر شما تا به حال شیر نارگیل را امتحان نکرده اید نصف عمرتان را هدر داده اید، پسر من عاسق ماست نارگیل است. هرجا آن را ببیند حتما به آن ناخنکی می زند. ترکیب ماست نارگیل و میوه ها یک دسر خوشمزه را درست می کند، با خیال راحت از آن بخورید بدون آن که چیزی به سایز کمرتان اضافه شود. چربی موجود در ماست نارگیل از نوعی تری گلیسرید اشباع نشده است که به کنترل وزن کمک می کند و ریسک بسته شدن رگ ها را پایین می آورد و باعث بالا رفتن قدرت سیستم ایمنی بدن می شود.(سیارک)

3 ) به جای خوردن پنیر تهیه شده از شیر گاو، پنیر تهیه شده از شیر بز استفاده کنید. برای مثال: یک انس از پنیر تهیه شده از شیر بز فقط 75 کالری و 6 گرم چربی دارد در صورتی که یک انس پنیر تهیه شده از شیر گاو 114 کالری و 9 گرم چربی دارد. چربی موجود در پنیر تهیه شده از شیر بز حاوی اسید های چرب اشباع نشده است که فرآیند چربی سوزی را تسریع می بخشد.

4 ) به جای نان مصرفی خود از نان ازگیل استفاده کنید. نه تنها نان ازگیل از جوانه های سبز حبوبات تهیه می شود که حاوی مواد ضروری برای بدن هستند بلکه به آن شکر نیز اضافه نمی شود. ما می دانیم که شکر به سایز کمر ما اضافه می کند. نتایج یک تحقیق نشان می دهد که خوردن نان تهیه شده از آرد جوانه ها قند خون را کاهش می دهد و میزان گلوکاگون را افزایش می دهد. گلوکاگون به سوختن چربی کمک می کند.

5) از موادی که نمک زیادی دارند دوری کنید و به جای آن از مواد کم یا بدون نمک استفاده کنید. استفاده بیش از اندازه از نمک باعث اضافه وزن موقت می شود و بدن حالت نفخ پیدا می کند و شما قادر نخواهید بود شلوار جین مورد علاقه ی خود را بپوشید، نمک کمتر، نفخ کمتر. نمک کاهش وزن و لاغری را متوقف نمی کند اما روند آن را به شدت کاهش می دهد. نمک باعث از دست رفتن آب بدن می شود، وقتی شما نمک زیادی مصرف می کنید خواهید دید که به وزن شما اضافه می شود. وقتی شما به مقدار چشم‌گیری نمک مصرفی خود را کاهش می دهید، چند پوند از وزن شما کاهش می یابد.

6 ) به جای استفاده از برنج سفید، از برنج قهوه ای استفاده کنید.

17 استفاده جالب از برنج

7 ) به جای مواد لبنی از مواد آلی استفاده کنید_مواد الی که درون دانه ها یافت می شود به شما فیبر می دهد و احساس شادابی و سلامتی بیشتری به همراه دارد. افرادی که به طور منظم مواد الی مصرف می کنند، دور کمر باریکتری دارند و از سلامتی بیشتری برخوردارند. مطالعات جدید سازمان غذا و تغذیه که بر روی مواد آلی و دانه ها انجام شد نشان داد که 52 درصد بیشتر به بدن فیبر میرساند و13 درصد اسیدچرب دارند و20درصد کمتر از مواد دیگر قند دارند که زیاد هم در بدن استعمال نمی شود. به علاوه افرادی که ازغذاهایی استفاده می کنند سرشار از مواد آلی هستند نسبت به افرادی که تنها به خوردن میوه و سبزیجات بسنده می کنند از سلامتی جسمی بهتری برخوردارند.

دورکمر افرادی که مواد آلی مصرف می کنند به طور متوسط 8 درصد باریکتر از افرادی است که به طور مداوم در حال رژیم هستند وکالری کمتری مصرف می کنند.

8 ) به جای پستای آرد سفید از پاستای آردجوانه ها استفاده کنید. پاستای سفید فاقد فیبر، ویتامین وکانی است اما پاستای سبز(ساخته شده از آرد گندم و حبوبات)فواید زیادی دارد وبرای هر رژیم غذایی سالمی لازم است و به مداوم نیز کمک می کند، حجم بدن را کاهش می دهد. افرادی که ازپستای سبز استفاده می کنند سبک زندگی سالم تری را دنبال می کنند.(سیارک)

کاهش وزن و لاغری با ویتامین 12 مورد

لاغری با درست خوردن 11 مورد

لاغری با درست خوردن 10 مورد

لاغری با درست نوشیدن

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

لاغری سریع

در


شما تا کنون آموخته اید که لاغری و کاهش وزن  یک نوع استراتژی است. چه استراتژی بهتر از اضافه کردن یک سری مواد غذایی که به شما در روند کاهش وزن و لاغری کمک می کند؟ تنها با اضافه کردن این مواد قرار است به جنگ با چربی های ذخیره شده در بدن خود بروید. اندام خود را به خوبی شکل می دهید، سطح انرژی خود را ارتقا می دهید و تمام روز پرانرژی باقی می مانید.
-  به تخم مرغ، سبزیجات و سوپ خود ادویه اضافه کنید. زردچوبه یک نوع چاشنی غذایی است، زردچوبه به عنوان یک ماده ضد عصبانیت شناخته می شود. عصبانیت پایه و اساس بیشتر بیماری های مزمن مانند افزایش وزن مفرط است، همچنین زردچوبه شکل ساختار چربی ها را عوض کرده و آنها را تبدیل به نوعی می کند که سلول های خونی به آن نیاز دارند. محققان مجله تغذیه اروپایی حدس می زنند که زردچوبه شاید در کنترل و کاهش بیماری های مزمن و افزایش وزن مفرط نقش داشته باشد. زردچوبه با اثر گذاشتن بروی گیرنده های انسولین بر روی کاهش قند خون اثر می گذارد. به یاد داشته باشید که قند خون بالا با بیماری افزایش وزن مفرط در ارتباط است و همچنین قرآیند سوخت و ساز بدن کاهش می یابد. (سیارک)

برای داشتن شکمی تخت از چه مواد غذایی پرهیز کنیم

لاغری موضعی شکم

لاغری با درست خوردن 10 مورد

لاغری با درست نوشیدن

لاغری خیلی سریع با جایگزینی مواد غذایی

لاغری سریع تر با جایگزینی مواد غذایی
-  اضافه کردن حبوبات ارگانیک: حبوبات ارگانیک یک خوراک سرشار از پروتئین محصوب می شود. پروتئین موجود در غذاها به آرامی از معده خارج می شود و احساس سیری در فرد برای مدت زمان بیشتری پایدار است و شخص زود به سراغ وعده غذایی بعدی نخواهد رفت. یک فنجان حبوبات پخته، دارای 17 گرم پروتئین، 8 گرم فیبر و 189 کالری می باشد و به تنهایی یک خوراک کامل محصوب می شود. می توانید آن را به صورت گرم یا سرد مصرف کنید، کمی به آن نمک و ادویه اضافه کنید و از خوردنش لذت ببرید. هر رژیم غذایی سالمی به آن نیاز دارد البته در خوردنش زیاده روی نکنید زیرا سطح پروتئین بالایی دارد و باید به اندازه مصرف شود.
-  غذاهایی که خود دارای باکتری های مفید هستند ( پریبیوتیک ) مصرف کنید. شکل های مختلف موز رسیده، کنگرفرنگی، مارچوبه، خوراک جوی دوسر، برنج قهوه ای و کینوآ. طبق تحقیقات مجله نحوه عملکرد غذاها: وقتی پای کاهش وزن و لاغری و سوزاندن چربی های طبیعی در میان است، مواد پریبیوتیک عملکرد خوبی در کاهش وزن و لاغری داشته اند. فیبرهای پریبیوتیک غذاها را قابل هضم تر می کنند همچنین باعث می شوند که چربی های غیر ضروری کمتر جذب شوند.
-  سیب و گلابی اضافه کنید: سیب و گلابی درای پکتین هستند. پکتین باعث کاهش کلسترول خون شده و یبوست را درمان می کند. خوردن یک عدد گلابی یا سیب قبل از هر وعده غذایی باعث کاهش اشتها و جلوگیری از افزایش وزن می شود، دو تا سه ساعت احساس سیری را افزایش داده و باعث می شود فرد انرژی بیشتری را احساس کند.
- گریپ فروت اضافه کنید: تا به حال رژیم گریپ فروت را امتحان کرده اید؟ بعضی تحقیقات بر روی گریپ فروت باعث شده است که او به عنوان یک جنگنده قوی علیه چربی ها به شهرت برسد. تحقیقات کلنیک لس‌‌آنجلس در سال 2004 نشان می دهد خوردن نصف گریپ فروت قبل از هر وعده غذایی به کاهش وزن و لاغری کمک می کند و پایداری انسولین را افزایش می دهد. گریپ فروت چه به صورت کپسول، چه به صورت آبمیوه و چه به صورت خود میوه مورد آزمایش قرار گرفت و بهترین نتیجه در صورت خوردن خود میوه گریپ فروت حاصل شد. به فواید گریپ فروت منبع لیمینویید و لیکوپن نیز اضافه کنید. همچنین گریپ فروت ضد سرطان است. گریپ فروت قرمز در کاهش تری گلیسرید نقش بسزایی دارد نصف یک گریپ فروت فقط 39 کالری دارد.
-  اسفناج و کلم اضافه کنید: دانشمندان دانشگاه لاند سوئد دریافتند که اسفناج در غشا داخلی خود ماده ای به نام تیلاکوئید دارد که 43 درصد در کاهش وزن و لاغری نقش دارد. پروفسور کارلوت ارلسون آلبرتسون، پروفسور زیست شیمی دانشگاه لاند می گوید: ما دریافتیم افرادی که هر صبح قبل از صبحانه موادی مانند: کلم و اسفناج و یا آب آنها را که شامل تیلاکوئید است مصرف کنند، اشتهایشان کاهش می یابد و در تمام طول روز احساس آرامش و رضایت بیشتری خواهند داشت. (سیارک)

لاغری با 7 میوه

شش اشتباه عجیب و رایج در رژیم های لاغری

روش تهیه آب سم زدای لاغری

نظرات

در ادامه بخوانید...

رژیم لاغری و کاهش وزن با 9 غذا

در

آیا با غذاهای لذیذ هم می توان رژیم لاغری گرفت ؟ اگر این سوال درست باشد ، خیلی خوب است.بدون شک کاهش وزن و رژیم لاغری سریع با این فرمول ساده برابر است. مصرف کالری شما باید از سوخت آن ، کمتر باشد.
طبق گفته ی هضر مانگری ، RD‌، سخنگوی زن در آکادمی تغذیه و برنامه ریزی رژیم غذایی میگوید که  غذاهای خاص به شما کمک کرده تا وزن بدن خود را کاهش دهید زیرا به شما کمک کرده تا سیری طولانی تری داشته و میل خوردن خود را کنترل کنید.
حتی متابولیسم خود را تجدید بهبود ببخشید. پس این فهرست را وقتی می خواهید به سوپرمارکت بروید ، با خود بردارید :
شکلات سیاه ، سس ، آجیل و تخم مرغ ؟ همه در این لیست قرار دارند. این لیست، رژیم برای لاغری و سیر بودن و رضایتمندی من است.

رژیم لاغری

 

1. لوبیا در رژیم لاغری

لوبیا ، ارزان ، سیرکننده و متنوع و منبع عظیم پروتئین است. لوبیا نیز دارای فیبر بالا و دیر هضم است یعنی شما دچار سیری طولانی تری می شوید که جلوی خوردن بیشتر شما را می گیرد.

2. سوپ در رژیم لاغری

وعده ی غذایی خود را با یک پیاله سوپ شروع کرده و به خوردن کمتر ، خاتمه خواهید داد. مهم نیست که سوپ دارایذرات درشت یا ریز باشد چونکه در اصل ، آبکی است. شما در هر وعده می توانید کالری سوپ را در حد 100-150 نگه دارید. تکه های خامه یا کرده در آن نریزید.(سیارک)

3. شکلات سیاه در رژیم لاغری

آیا می توان شکلات را بین وعده های غذایی قرار داد ؟ شکلات سیاه شیری را ، یک تکه یا دو تکه بردارید. در یک بررسی ، به افرادی که عاشق شکلات بودند ، شکلات سیاه داده شد که چند ساعت بعد از مصرف آن نسبت به افرادی که شکلات شیری خورده بودند ، 15% کمتر ، پیتزا میل کردند.

4. پوره ی سبزیجات در رژیم لاغری

شما می توانید در تمام اوقات ، سبزیجات بیشتری به غذای خود اضافه کنید و از غذاهای "گول زننده ی " خود لذت برده و کالری های مصرفی خود را کاهش دهید. وقتی محققان پن استیت ، پوره ی گل کلم و کدو سبز را به پنیر و mac افزدوند ، مردم ظاهرا این غذا را خیلی دوست دارند. ولی 200-350 کالری کمتر مصرف می کنند. این سبزیجات سالم ، حجم کالری کمتری به این غذای خوشمزه اضافه کردند.(سیارک)

5. تخم مرغ و سس در رژیم لاغری

یک صبحانه ی سرشار از پروتئین ، به شما کمک می کند تا دیگر به اسنک ها در طول روز حمله ور نشوید. در بررسی گروهی از زنان چاق ، کسانی که با 35 گرم پروتئین ، روز خود را شروع کرده بودند- یعنی به احتمال زیاد کمی بیش از آن مقدار که شما می خورید – احساس سیری بیشتری خواهید کرد. این زنان صبحانه ی 350 کالری را خوردند که شامل تخم مرغ و پای سس گوشت بود. اثر این صبحانه ی سرشار از پروتئین تا اثر طول کشید در حالی که این زنان خوردنی های قندی و چرب را نسبت به زنانی که غلات برای صبحانه خورده بودند ، کمتر ملچ ملوچ کردند.

6. آجیل در رژیم لاغری

برای یک اسنک مقوی در زمان دوندگی/شلوغی/هلهلکی ، یک مشت کوچک ، بادام ، بادام زمینی ، گردو یا پی کان ( گردوی آمریکایی) با خود داشته باشید. تحقیقات نشان می دهد که وقتی افراد آجیل می جوند ، به طور خودکار در وعده ی بعدی ، غذای کمتری می خورند.

7. سیب در رژیم لاغری

آب سیب و سس سیب را کنار گذاشته و در عوض ، سیب ، گاز بزنید. کل این یک عدد سیب، ذائقه ی شما را به حدی کاهش می دهد که آب سیب یا سس آن اینگونه نیست.
دلیلش این است که میوه ی خام ، دارای فیبر بیشتری است. همچنین ، جویدن ، سیگنال هایی را به مغزتان می فرستد که چیز قابل توجهی خورده شده است.

8. ماست در رژیم لاغری

خواه یونانی ،خواه سنتی ، ماست برای دورکمرتان ، مناسب است.
در بررسی هاروارد ، بیش از 120,000‌نفر به مدت ده سال یا بیشتر دنبال شدند. ماست ، نسبت به همه ی غذاهایی که بررسی شدند ، ارتباط زیادی با کاهش وزن نداشت.
هنوز اثبات نشده که ماست ، وزن را کاهش می دهد ، ولی نسبت به غذاهای دیگر ، دارای اهمیت است.

9. دارابی و گریپ فروت در رژیم لاغری

بله ، دارابی در واقع به شما کمک خواهد کرد تا چندین پوند وزن کم کنید و برای لاغری بسیار موثر است  خصوصا اگر در معرض خطر دیابت باشید.
محققان در کلینیک اسکریپس در سن دییگو دریافتند وقتی افراد چاق نصف یک گریپ فروت را قبل از هر وعده میل کنند ، تقریبا پوند در عرض 12 هفته کم می کنند.
نوشیدن آب گریپ فروت همین اثر را دارد.
ولی آب گریپ فروت دارای خاصیت " چربی سوزی " نیست فقط به افراد کمک می کند تا احساس سیری کنند.
مراقب باشید : شما نمی توانید گریپ فروت یا آب آن را بخورید اگر تحت مراقبت های خاصی هستند ، پس برچسب روی همه ی نسخه های خود را بررسی کنید یا از پزشک خود سوال کنید. گریپ فروت با تعداد زیادی از داروها تداخل دارویی دارد.
طبق گفته ی دانشمند تغذیه ، پروفسور و محقق جوی دابوست ، برگه ی خرید خود را از پروتئین های ناب ، سبزیجات تازه ، میوه و همه ی حبوبات پر کنید. مهمترین چیز ، در زمان کاهش وزن ، تصویر بزرگ چیزی است که می خورید نه غذاهای خاص.

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

لاغری با 7 میوه

در

 برای داشتن اندامی متناسب و لاغری ، باید اصول آن را یاد بگیریم.

یکی از اصول لاغری کاهش دریافت میزان کالری می باشد که با کمتر خوردن مواد غذایی نشاسته دار و ورزش امکان پذیر می شود اما در کنار دریافت کمتر کالری ، متابولیسم بدن باید بخوبی وظیفه خودش را انجام بدهد.

در این مقاله با 7 میوه لاغر کننده آشنا می شوید که باعث تحریک متابولیسم بدن می شوند میوه هایی کم کالری و مملو از آب و فیبر.

گلابی سرشار از فیبر

گلابی خوشمزه، آبدارسرشاراز فیبر و حاوی پتاسیم می باشد . پتاسیم باعث کاهش میزان کلسترول بد خون می شود و دربهبود کار قلب بسیار مفید است. اگر تصمیم به لاغری دارید حتما گلابی را در لیست خود قرار دهید.

سیب آب کننده  چربی 

 

 سیب سبز یا قرمز برای لاغری معجزه می کند. سیب علاوه بر فیبر بالا  حاوی ویتامین ها و مواد معدنی می باشد.  سعی کنید روزانه یک سیب بخورید.

فعال کردن متابولیسم بدن 20 مورد مواد غذایی

پنج ماده غذایی عالی برای کاهش وزن

بهترین راهکارها برای جلوگیری از افتادگی و شل شدن پوست بعد از کاهش وزن

قره قاط بمب آنتی اکسیدان

میزان آنتی اکسیدان در قره قاط(سیاه گیله)  بالاست .  قره قاط برای مبارزه با سرطان های متعدد ، چاقی مفرط ، فشار خون بالا و کاهش دهنده چربی بد خون  مناسب می باشد و به لاغری کمک زیادی می نماید.

موز تقویت کننده  دستگاه ایمنی بدن

 موز به علت داشتن  ویتامین B6  دستگاه ایمنی بدن را تقویت می نماید و به خاطر پتاسیم موجود در آن خطر بروز بیماری های قلبی را کم می کند.فیبر موجود در موز برای بر طرف کردن یبوست مناسب است.به علت شیرین بودن موز و قند بالا در مصرف این میوه زیاده روی نکنید.

کیوی سرشار از ویتامین C 

کیوی سرشار از ویتامین C و از دسته میوه های سرشار از فیبرمی باشد که  در هضم غذا و ایجاد احساس سیری طولانی مدت مؤثر است. برای رفع یبوست آخر شب قبل از خواب 2 تا 3 عدد کیوی میل نمایید.

7 فعالیت روزانه که به کاهش وزن کمک می کند

رژیم کاهش وزن 15 روزه

چرا شما نمی توانید در مقابل دونات های اداره مقاومت کنید

گریپ فروت قاتل چربی

 مصرف نصف گریپ فروت نیم ساعت قبل از غذا برای لاغری موثر است. اگر به تناسب اندام و لاغری فکر می کنید ، روزانه ی گریپ فروت مصرف کنید.

معجون معجزه آسا دشمن چربی دور شکم

توت فرنگی 

تمام میوه های قرمز رنگ خاصیت چربی سوزی دارند زیرا باعث ترشح هورمون هایی در بدن می شوند که از تجمع چربی ها در بدن جلوگیری می کند  و متابولیسم بدن را به کار می اندازند. توت فرنگی یک میوه ی ضدالتهاب بشمار می رود. (سیارک)

لاغری خیلی سریع با جایگزینی مواد غذایی

لاغری سریع تر با جایگزینی مواد غذایی

لاغری سریع با جایگزینی مواد غذایی

لاغری سریع 3 مورد

کاهش وزن و لاغری با قارچ مایتاکه

نظرات

در ادامه بخوانید...

کاهش وزن و لاغری با ویتامین 12 مورد

در

کاهش وزن و لاغری با ویتامین 12 مورد

در این پست قصد داریم لاغری با ویتامین ب، قرص لاغری کلرلا، نحوه مصرف مولتی ویتامین و لاغری، ویتامین لاغری،بهترین قرص ویتامین برای لاغری و کلا مصرف مولتی ویتامین در رژیم لاغری را بررسی کنیم.

جهت شروع یک تصمیم گیری برای کاهش وزن و لاغری، انتخاب بهترین قرص ویتامین برای لاغری می تواند راهی عالی باشد.  اهمیت دادن به نوع ویتامینی که مصرف می کنید بستگی به خودتان دارد و تصمیم گیری بر عهده ی خودتان است.حال برای تهیه مولتی ویتامین و لاغری اولین و بهترین کار این است که قبل از اضافه کردن ویتامین به برنامه ی غذایی خود به خوردن غذاهای کاملا سالم و طبیعی اهمیت دهید. زیرا بدون تغذیه سالم اضافه کردن ویتامین  به برنامه رژیم لاغری فقط صرف هزینه است و عملا سودی ندارد.

1)

کلرلا

مولتی ویتامین های ملال آور و خسته کننده را با یک ماده ی با کیفیت بسیار بالا که پر از کلرلا است جایگزین کنید. به گفته ی کارشناسان تغذیه کلرلا دانه ای مبهوت کننده و پر انرژی است.

 جلبک کلرلا برای کاهش وزن و لاغری بسیار مفید است . این ماده  کم کالری و در عین حال سرشار از انرژی است. پس خوردن آن می تواند به کاهش اشتهای کاذب کمک چشم گیری کند. مردم احساس گرسنگی می کنند زیرا بدنشان مواد پرکالری و دارای سطح کم انرژی دریافت می کند. با مصرف موادی مانند کلرلا که پر انرژی هستند و کالری کمی دارند بدن را به مدت طولانی تری سیر نگه می دارند. این فرآیند باعث می شود که هر چه کالری کمتر وارد شود و در عین حال انرژی زیادی نیز دارد کاهش وزن و لاغری بیشتری به همراه دارد. کلرلا همچنین برای سیستم گوارش بسیار مفید است. مطالعاتی در ژاپن نشان می هد قرص کلرلا، قرص جلبک کلرلا برای لاغری، چربی بدن را کاهش می دهد. همچنین به یاد داشته باشید که  جلبک کلرلا باعث افزایش فرآیند آب کردن چربی ها نیز می شود و احساس گرسنگی کاذب را کاهش می دهد.قرص لاغری کلرلا  و قرص اسپیرولینا برای لاغری را از داروخانه تهیه کنید.

اسپیرولینا مقوي ترين غذاي سبز در جهان

 2 )

ویتامین های پروبیوتیک

صبح ها ویتامین های پروبیوتیک مصرف کنید ( محصولات پروبیوتیک به محصولاتی گفته می شوند که دارای باکتری های مفید هستند و بعد از مصرف درون روده می مانند.)

درون دستگاه گوارش ما بیش از 400 نوع باکتری مفید وجود دارد. این باکتری ها وظیفه حفظ سلامت ما را بر عهده دارند. زمانی که میزان باکتری های مفید و مضر در توازن نباشند نتیجه نفخ شکم خواهد بود. به گفته ی مجله ی تغذیه ی بریتانیا محققان دانشگاه لامال از 120 خانم دارای اضافه وزن خواسته شد که برای کاهش وزن و لاغری به مدت 12 هفته یک رژیم غذایی خاص را دنبال کنند. نیمی از آنها هر روز قرص های حاوی پروبیوتیک مصرف کردند و به نیم دیگر دارونما داده شد و چه اتفاقی افتاد؟ بعد از 12 هفته دوره کاهش وزن و لاغری، زنانی که به آنها قرص های پروبیوتیک داده شده بود به طور میانگین 9.7 پوند وزن از دست داده بودند. در صورتی که زنانی که به آنها دارونماها داده شده بود تنها  5.7 پوند به طور میانگین از دست داده بودند. بعد از 12 هفته زنانی که دارونما مصرف کردند بعد از اتمام دوره آزمایش دیگر کاهش وزن و لاغری نداشته اند اما زنانی که پروبیوتیک مصرف کردند روند کاهش وزن و لاغریشان همچنان ادامه داشت و به طور متوسط 1.8 پوند وزن کم کردم. بعد از اتمام مطالعات زنان گروه مصرف کننده پروبیوتیک ها باکتری جذب کننده چربی کمتری داشتند. معده تان را خالی نگه دارید یا چای سفید مصرف نکنید؛ اسیدیته اثرات پروبیوتیک ها را خنثی می کند.(سیارک)

40 ماده مفید برای کاهش وزن

لاغری با غذاهای ترکیبی

لاغری خیلی سریع با جایگزینی مواد غذایی

لاغری سریع تر با جایگزینی مواد غذایی

لاغری سریع با جایگزینی مواد غذایی

 3)

ویتامین اسیدهای چرب حیاتی

ویتامین اسید های چرب حیاتی با بالاترین کیفیت. اسید های چرب حیاتی تسریع کننده ی روند چربی سوزی و آب کردن چربی ها بدن هستند. با وجود اسید های چرب حیاتی، سلول ها اکسیزن بیشتری دریافت می کنند. اکسیژن حمل شده بیشتر به سلول های چربی بدن با سرعت بیشتری آب می شوند. یکی از دانشکده های هاروارد گزارشی را در مورد سلامتی منتشر کرد، در این گزارش آمده است که چربی ها به طور طبیعی بر مولکول هایی که انسولین را به ماهیچه ها می برند تاثیر می گذارد. گونه های متفاوت چربی می توانند التهاب را کاهش یا افزایش دهند.

 4 )

مواد معدنی

مواد معدنی را در شب مصرف کنید. بعضی از محققان معتقدند که افرادی که دارای اضافه وزن هستند سیستم دفاعی ضعیفی دارند. این می تواند یه علت کمبود ویتامین یا املاح معدنی باشد مخصوصا آنتی اکسیدان ها با توجه به تحقیقات انجام شده در لهستان افرادی که دارای اضافه وزن هستند امکان این که از منفعت آنتی اکسیدان ها آگاه باشند بسیار کم است. محققان در سازمان جهانی عملکرد تغذیه و غذا در ورساو روی 102 زن دارای اضافه وزن مطالعاتی انجام دادند و دریافتند که در زمانی که اضافه وزن دارند سطح آنتی اکسیدان ها و ویتامین های C و E و همچنین ویتامین A پایین تر از سطح آن موارد در افراد با تناسب اندام است. این اختلاف سطح ها باعث کاهش سیستم دفاعی بدن افرادی می شوند که دارای اضافه وزن هستند و باعث افزایش خطر ابتلا به سرطان و دیگر بیماری ها نیز می شود. افراد دارای اضافه وزن نسبت به افراد دیگر آنتی اکسیدان بیشتری نیاز دارند.

یک ماده ی معدنی خوب شامل کولین و اینوزیتول است که با یک دیگر به متابولیسم چربی ها کمک می کنند. ید که باعث تحریک غده ی تیروئید می شود، کرومیوم که کربوهیدرات ها را تولید می کند و اثر گرسنگی را کاهش می دهد. این ها را در شب مصرف کنید زیرا به خوب خوابیدن شما کمک می کند همچنین از خوردن آن ها با ویتامین ها خود داری کنید.

5)

ویتامین دی

تازه های پزشکی امروز می گوید: بین سطح ویتامین دی و موفقیت در کاهش وزن و لاغری ارتباط مستقیم وجود دارد. همچنین باتوجه به مطالعات تازه دکتر مرکل که بر روی 4600 زن 65 سال و بالاتر انجام شد دریافت  کمبود ویتامین دی می تواند باعث افزایش وزن شود این تحقیقات همچنین نشان داد یکی از دلایل ابتلا به افزایش وزن مفرط به علت کمبود ویتامین دی است. تحقیقاتی که در طول 4 الی 5 سال انجام گرفت نشان داد افرادی که ویتامین دی مصرف کردند و سطح ویتامین دی بدنشان افزایش یافت کاهش وزن و لاغری 2 پوندی داشتند.

6 )

ویتامین های گروه ب

برای لاغری با ویتامین ب، صبح ها آن را مصرف کنید تا روند سوخت و ساز تا پایان روز در بدن شما ادامه داشته باشد. ویتامین های گروه ب گروهی از یازده ویتامین هستند که با هم کار می کنند. بعضی از ویتامین های گروه ب در کاهش وزن و لاغری نقش دارند. مانند: ب6 ( پیریدوکسین ) – ب5 ( پانتوزینک اسید ) – ب2 ( ریبوفلاوین ). ویتامین ب6 به پانکراس برای تولید آنزیم های گوارشی کمک می کند. کارکرد صحیح دستگاه گوارش به کاهش وزن و لاغری کمک فراوانی می کند. ب5 همیشه به دستگاه گوارش کمک می کند و چربی ها و کربوهبدرات ها را می شکند. این عمل باعث بالا رفتن سوخت و ساز بدن شده و انرژی زیادی را نیز به همراه دارد. هرچه سوخت و ساز بالاتر باشد فرآیند کاهش وزن و لاغری سرعت بیشتری دارد. ویتامین ب2 به کاهش انرژی غیر قابل استفاده ی بدن کمک می کند. این انرژی درون چربی هاست و با کاهش چربی به کاهش وزن و لاغری کمک می کند. انواع سیب زمینی، سبزیجات، لوبیا، عدس و فلفل بعضی از بهترین منابع ویتامین ب هستند.

 7 )

ویتامین ث

ویتامین ث مصرفی را افزایش دهید. این کار باعث می شود که به جای این که گلوکز دریافتی بدن به شکل چربی ذخیره شود تبدیل به انرژی می شود. روزانه 400 الی 500 میلی گرم ویتامین ث و 800 میلی کرم ویتامین دی برای بدن لازم است. مطالعات مرکزی ملی بیوتکنولوژی نشان می دهد که ویتامین ث با حجم بدن رابطه ی عکس دارد. همچنین افرادی که ویتامین ث را که 30 درصد اکسید شده را مصرف می کنند چربی ذخیره شده در بدنشان افزایش می یابد. اما افرادی که ویتامین ث تازه مصرف می کنند حجم چربیشان کاهش چشم گیری دارد.

لاغری سریع 3 مورد

کاهش وزن و لاغری با قارچ مایتاکه

کاهش وزن و لاغری با ویتامین 12 مورد

لاغری با درست خوردن 11 مورد

لاغری با درست خوردن 10 مورد

8 )


کوآنزیم کیو ده

یک آنتی اکسیدن بسیار قوی است که منافع زیادی برای جلوگیری و کاهش بیماری افزایش وزن مفرط دارد. کارکرد کوآنزیم کیو ده بسیار شبیه به ال – کارنیتین است. که باعث تولید انرژی و افزایش سوخت و ساز بدن می شود. همچنین این آنزیم فرآیند سوخت و ساز را افزایش می دهد و انرژی تولیدی دارای حداکثر پایداری است و قابلیت بالایی در کاهش چربی دارد. کاهش انرژی باعث سریعتر شدن روند پیری سلول می شود. کوآنزیم کیو ده همیشه بیشترین میزان چربی غذاها را می سوزاند و به نرمال سازی چربی خون بدن کمک می کند.

9)

گلوتامین

یک اسید آمینه ی موجود در بدن انسان است. گلوتامین یکی از محبوب ترین ویتامین های ورزشی است که باعث رشد و ترمیم ماهیچه ها و عضلات می شود. چربی سوزی و آب کردن چربی ها را افزایش می دهد همچنین اگر قبل و در طول ورزش مصرف شود سطح سوخت و ساز بدن را در حال استراحت همچنان بالا نگه می دارد.

10 )

وانادیوم

به کنترل گلوکز خون کمک می کند و کاهش وزن و لاغری را به همراه دارد. البته بین انسولین و کنترل وزن ارتباط وجود دارد. موادی مانند: وانادیوم که گلوکز خون را کنترل می کنند مورد نیاز افرادی است که می خواهند دیابت نوع دوم و همچنین وزن خود را کنترل کنند. مصرف بهیته ی انسولین باعث کاهش چربی های رسوب کرده در قسمت میانی بدن می شود که به آن چربی شکمی نیز می گویند.(سیارک)

11)

لینولیک اسید

ترکیب های حاوی لینولیک اسید. باعث کاهش چربی و کاهش حجم بدن می شوند و یک آنتی اکسیدان بسیار قوی هستند. از رسوب چربی درون سلول های چربی، ذخیره ی چربی در ناحیه ی شکم و افزایش وزن مفرط جلوگیری می کنند.

12)

آلفا لوپیک اسید

آلفا لوپیک اسید. تحقیقات نشان می دهد که لوپیک اسید ها اثرات مفیدی بر نیرو هایی دارد که باعث کاهش ذخیره چربی و کاهش وزن و لاغری می شود. همچنین قسمت مربوط به اشتها در مغز، غذاهای مصرفی و وزن بدن را کنترل می کند. لوپیک اسید حتی به افرادی که دارای اضافه وزن هستند (هنوز به مرحله ی افزایش وزن مفرط نرسیده اند) نیز اثر کاهش وزن و لاغری دارد. به طوری که 8 درصد وزن کلی را کاهش داده و بیشتر از 12 اینچ سایز را کوچک می کند. لوپیک اسید بر افرادی که در حال ابتلا به افزایش وزن مفرط هستند نیز اثر بسزایی دارد به طوری که 9 درصد کاهش وزن و لاغری و بیشتر از 3 اینچ کاهش سایز تجربه خواهند کرد.(سیارک)

لاغری با درست نوشیدن

لاغری با 7 میوه

شش اشتباه عجیب و رایج در رژیم های لاغری

روش تهیه آب سم زدای لاغری

نظرات

در ادامه بخوانید...

لاغری سریع تر با جایگزینی مواد غذایی

در

روش جایگزین کردن مواد غذایی روش مفید و سالمی برای رسیدن به لاغری سریع تر و چربی سوزی بیشتر می باشد. در این مقاله جایگزینی تعدادی از مواد غذایی آورده شده است.  

-  به جای سیب زمینی سفید از سیب زمینی نارنجی (شیرین) استفاده کنید. سیب زمینی شیرین یکی از خوشمزه ترین اغضای خوانواده ی سبزیجات نارنجی است، که سرشار ازویتامین آ و ویتامین ث است. همچنین منبع عالی فیبر نیز است، مصرف آن قند خون و چربی دور شکم رانیز کاهش می دهد. بهتر است است قبل از اضافه کردن شکر و کره شیرینی آن را امتحان کنید تا هنگام پخت زیاد شیرین نشود. (سیارک)

-  به جای خوردن ساندویچ گوشت گاو ( hamburger ) ساندویچ گوشت گاومیش ( bison burger ) مصرف کنید.گوشت گاومیش یا بوفالو، بعد از یک بار مصرف نظر شما را به خود جلب خواهد کرد. گوشت بوفالو در بیشتر قسمت هایش فاقد استروئید و آنتی بیوتیک ها است و سطح چربی آن از گوشت گاو، خوک و حتی مرغ بدون پوست پایین تر است. مقاومت بوفالوها به بیماری ها بیشتر از دیگر احشام است، درنتیجه آنتی بیوتیک کمتری لازم دارد. بوفالوها اغلب در حیات وحش بزرگ می شوند در نتیجه گوشت بوفالویی که می خرید فاقد هورمون هایی است که به گاوها برای بزرگ و چاق شدن سریعتر داده می شود.گوشت بوفالو سرشار از آهن و ویتامین ب12 است. با همه ی این تعاریف مزه و بوی گوشت آن بسیار شبیه گوشت گاو است.

به گفته سازمان تغذیه آمریکا: 3 انس گوشت بوفالو 152 کالری و 7 گرم چربی دارد. این میزان با گریل کردن کاهش می یابد. 90 درصد کمتر از ساندویچ گوشت گاو به طور متوسط 184 کالری و 10 گرم چربی دارد. حتی 93 درصد از گوشت بوقلمون کمتر است که 176 کالری و 10 گرم چربی دارد.(سیارک)

-  گوشت قرمز را از هر وعده ی غذایی حذف کنید و به جای آن گوشت بوقلمون قیمه شده یا بهتر از آن قارچ تکه تکه شده مصرف کنید. قارچ ها نه جزء میوه اند و نه سبزیجات اما می توانند تاثیر بسزایی در کاهش وزن و لاغری شما داشته باشند. به گفته دکتر آز اگر سعی در کاهش وزن و لاغری خود دارید در دستور پخت غذای خود به جای گوشت از قارچ سوخاری استفاده کنید، تقریبا هم مزه اند. قارچ در هر وعده غذایی که فیبر بالایی دارد بسیار بهتر از گوشت است همچنین

ماهیچه های بدن به پروتئین بیشتر از کربوهیدرات برای کاهش وزن و لاغری نیاز دارند. 

- به جای استفاده از روغن در دستور پخت خود از سس سیب استفاده کنید_در بیشتر دستورالعمل های پخت و پز شما می توانید هر نوع روغنی را حذف و یک یا دو پیمانه سس سیب اضافه کنید و مطمئن باشید نتیجه ی خیلی خوبی می گیرید. در هنگام پختن کیک ها و شیرینی ها می توانید روغن را حذف کرده سس سیب را اضافه کنید که با این کار چربی های مضر وارد بدن نمی شود و حتی می توان اضافه کردن شکر را نیز حذف کنید.

کاهش وزن و لاغری با ویتامین 12 مورد

لاغری با درست خوردن 11 مورد

لاغری با درست خوردن 10 مورد

لاغری با درست نوشیدن

 

-  به جای استفاده از سس مایونز در دستور غذاهایتان از ماست یونانی ( ماست خانگی ) استفاده کنید. نمی توانید بدون سس مایونز ساندویچ یا سیب زمینی های سرخ شده تان را بخورید؟ یا شاید گروه خونی شما B یا AB است که می تواند وجود مقداری لبنیات را تحمل کند پس سراغ سس های پر از چربی نروید و به جای آن ماست یونانی را امتحان کنید. ماست یونانی پروتئین فراوانی دارد و لاکتوز کمتری نسبت به سس مایونز و ماست عادی دارد. حتی کسانی که از طرف دارن پروپا قرص لبنیات هستند می توانند کمی ماست یونانی را امتحان کنند، حتما خوششان خواهد آمد. می توان به جای سس مایونز از ماست یونانی استفاده کرد زیرا غلظت مشابهی داردند. این بدان معناست که اگر در یک دستور غذا یک فنجان سس مایونز وجود دارد می توان به جای آن از یک فنجان ماست یونانی استفاده کرد.

به طور کلی ماست ها سرشار از کلسیم هستند که به سوختن چربی کمک می کند و در کاهش وزن و لاغری نقش فراوان دارد.

تحقیقات دانشگاه تنسی در سال 2005 نشان می دهد، افرادی که در هر سه وعده ی غذایی خود ماست می خورند 22 درصد بیشتر وزن کم کردند و همچنین 61 درصد بیشتر چربی سوزی داشتند نسبت به افرادی که فقط کالری مصرفی خود را کاهش داده بودند.

-  به جای برنج سفید از برنج قهوه ای یااز دانه ی  کینوا استفاده کنید (کینوا گیاهی است که در آمریکای جنوبی می روید و نحوه طبخ آن شبیه برنج است.)

عضلانی کردن بدن با دانه کینوا Quinoa

دانه های کینوا سرشار از آمینو اسید های حیاتی و ویتامین هایی مانند: منیزیم و کلسیم است. همچنین کینوآ سرشار از آهن و ویتامین B12 است. ویتامین B12 و آهن هر دو برای تولید انرژی و کاهش وزن و لاغری ضروری هستند.

اگر شما از کمبود ویتامین گروه B رنج می برید روند کاهش وزن و لاغری شما بسیار کند خواهد بود زیرا بدن شما قادر به ترکیب مواد نیست و در این کار ناتوان است.

کینوآ دارای 9 آمینو اسید ضروری است. پروتئین نیز در غذاهای گیاهی یافت می شود که در گوشت نیز وجود دارد. کینوآ فیبر و آهن زیادی دارد و هر نیم فنجان کینوآ پخته شده 111 کالری دارد. (سیارک)

-  کره تهیه شده از شیر گاو را کنار بگذارید و به جای آن از کره ی تهیه شده از شیر نارگیل استفاده کنید. آشپزی با یک سبک سالم و داشتن چربی سالم کمی مواد اولیه را خشک می کند. پس شما باید کمی بیشتر ترکیبات مرطوب تر مانند پوره ی میوه ها یا روغن استفاده کنید. کره نارگیل دارای فواید بسیاری است.

سرشار از لوریک اسید است که باعث بالا رفتن سیستم ایمنی بدن می شود و باکتری ها، ویروس ها و قارچ ها را از بین می برد. سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد و دارای چربی های مفید است و به مدت طولانی تری احساس سیری می کنید.

- به جای استفاده از ژله هایی که به آنها شکر اضافه شده است از ژله هایی که از میوه ها و بدون شکر ساخته شده اند استفاده کنید. این هوشمندانه نیست، بیشتر ژله ها با هر چیزی حتی شیره غلات یا عصاره میوه شیرین یا مواد شیرین کننده مصنوعی شیرین شده اند، فقط مطالعه دستور تهیه آن را فراموش نکنید.

-  به جای استفاده از کره بادام زمینی بسیار شیرین از کره بادام درختی یا کره کاشیو ( بادام هندی ) استفاده کنید. دستور تهیه کره بادام زمینی خود را مطالعه کنید تا بدانید چه میزان شکر به آن اضافه شده است. برند های معتبر به ازای هر یک الی دو گرم مواد نگهدارنده یک الی دو گرم شکر اضافه می کنند. این مسئله مهمی نیست اما امروزه صنعتگران مختلف حدود نه گرم شکر به هر کدام از آنها اضافه می کنند، یعنی از شش قاشق چای خوری شکر مورد نیاز زنان و نه قاشق چای خوری شکر مورد نیاز مردان، یک و نیم قاشق آن را تامین می کند. بعضی از برندها به ازای هر گرم شکر یک الی دو گرم پروتئین نیز اضافه می کنند، البته در بعضی از آن ها قارچی سمی نام آفلاتوکسین نیز یافت شده است. چه کسی به آن نیاز دارد؟ مواظب خودتان باشید که هر کره ای مناسب نیست. (سیارک)

لاغری با 7 میوه

شش اشتباه عجیب و رایج در رژیم های لاغری

روش تهیه آب سم زدای لاغری

نظرات

در ادامه بخوانید...