افزایش درد مفاصل با خوردن این مواد غذایی


اگر شما از مبتلایان به بیماری ها مانندنقرس، آرتریت، لوپوس و فیبرومیالژیا می باشید و در عین حال، درد مفاصل را دائما تجربه می نمایید، این ۶ گروه غذایی که  در ادامه مقاله آمده است ، باعث افزایش التهاب در بدن می گردند و بهتر است آنها را از رژیم غذایی  خود حذف نمایید:

گوشت های حاوی پورین: پورین ها در بدن به اسید اوریک تبدیل می‌گردند. اسید اوریک اضافی موجود در خون به شکل کریستال ‌هایی در مفاصل ته ‌نشین می شود و باعث قرمزی، تورم و گرم شدن، درد و التهاب یک یا چند مفصل می‌ گردد. غذاهای حاوی پورین عبارتند از: گوشت، صدف، جگر، مغز و کلیه‌ ها. محققان عنوان کرده اند که مصرف گوشت یا غذاهای دریایی خطر حملات نقرس را زیادتر می کند.

نوشیدنی های شیرین: مصرف این نوشیدنی ها علاوه بر افزایش خطر ابتلا به دیابت و بیماری های قلبی، به دلیل وجود سایتوکین موجود در آنها باعث  انتشار التهاب در بدن می گردند. تحقیقات  نشانمی دهد زنانی که روزانه بیش از یک قوطی نوشابه مصرف می کنند، ۶۳ درصد بیشتر از سایرین در معرض ابتلا به ورم مفاصل می باشند.(سیارک)

سالم نگه داشتن مفاصل بخش دوم

سالم نگه داشتن مفاصل بخش اول

آیا چای سبز میتواند به مفاصل کمک کند

مصرف ماهی در پیشگیری از آرتریت روماتوئید

گوجه فرنگی: کسانی که دچار یک نوع خاص از ورم مفاصل به نام نقرس می باشند، مصرف طولانی مدت برخی میوه های قرمز از جمله گوجه فرنگی، منجر به افزایش درد مفاصل ناشی از التهاب می گردد. خوردن گوجه فرنگی باعث افزایش سطوح اسید اوریک موجود در خون شده که وجود اسید اوریک بالا در خون زمینه ساز ابتلا به نقرسمی باشد.

کافئین: مصرف بیش از حد کافئین اثرات منفی به همراه می آورد و یکی از آسیب‌های ناشی از آن درد مفاصل می باشد. در ضمن کافئین موجود در قهوه با عث تداخل دارویی گردد. کافئین علاوه بر قهوه در نوشابه، نوشیدنی ‌های انرژی ‌زا، شکلات و کاکائو نیز موجود است.

لبنیات: پروتئین موجود در محصولات لبنی در برخی افراد می ‌تواند باعث درد مفاصل ‌گردد. اگر  بعد از مصرف محصولات لبنی درد مفاصل‌ در شما افزایش پیدا کرد، سعی نمایید برای مدتی لبنیات را ازرژیم غذایی خود حذف  و ازجایگزین شیر سویا و یا سایر محصولات استفاده نمایید.

روغن ذرت: این روغن ‌ها  به دلیل وجود اسیدهای چرب امگا ۶ موجود در آنها، باعث ایجاد التهاب و بیماری های قلبی عروقی می گردندد.  از مصرف بیش از حد موادی مثل سس سالاد، بادام زمینی، سویا و روغن دانه انگور اجتناب نمایید. سعی کنید این موادغذایی حاوی اسیدهای چرب امگا ۶ را با غذاهایی که حاوی اسیدهای چرب ضدالتهاب امگا ۳،  جایگزین کنید. مانند دانه کتان، دانه کدو تنبل و روغن زیتون (سیارک)

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید