اطلاعات جدید در باره Red Dead Redemption 2

در

پس از مدت ها انتظار، بالاخره استودیوی بازی سازی راک استار، تریلری از بازی جدید خود، «Read Dead Redemption 2» به نمایش گذاشت و جزئیات جدیدی از حال و هوا و گیم پلی بازی، در اختیار هوادارانی گذاشت که بی صبرانه منتظر عرضه رسمی بازی هستند؛ Read Dead Redemption 2 اواخر سال جاری روانه بازار خواهد شد. در ویدئویی که راک استار منتشر کرده است، نگاه دقیق تر و جزئی تری به دنیای بازی شده است و نیز به این که بازیکنان چگونه قادر خواهند بود وارد گروه خلاف کاری «ون در لیند» شده و با افراد آن ارتباط برقرار کنند؛ این که بازیکنان چگونه قادر خواهند بود اسم و رسمی برای شخصیت اصلی بازی، آرتور مورگان به هم زنند و سایر جزئیات این چنینی. با سیارک همراه باشید تا آخرین اطلاعاتی به دست آمده در خصوص بازی را در اختیارتان قرار دهیم.

در تریلر منتشر شده توسط راک استار، در دقیقه های ابتدایی صدایی را می شنویم که توضیحاتی را در خصوص داستان و تاریخ بازی ادا می کند. توضیحات ازاین قرارند «از اواخر دهه ا1880 بود که آمریکا شروع به پیشرفت کرد و به امید بدل شدن به بزرگ ترین قدرت دنیا، گام در مسیری دشوار نهاد. مهاجران جدیدی به بخش های مختلف آمریکا وارد شدند، منطقه هایی که در آن زمان به عنوان پایگاه های مرزی شناخته می شدند، به مرور بدل به شهر هایی شدند که مردم در آن سکونت گزیدند و تمدن در حال گسترش در مناطق وسیع، بی قانون و پر هرج و مرج مرزی بود. راک استار، با ساخت بازی جدید اش، Red Dead Redemption 2، دنیای بسیار بزرگی خلق کرده و هدف از خلق این دنیا، تنها وسیع بودن و این که بازیکنان بتوانند به نقاط مختلف اش سرک بکشند نبوده است؛ در حقیقت دنیایی که راک استار خلق کرده است، جزئیات بیشتری از دنیای تمامی بازی هایی که راک استار تا کنون ساخته دارد؛ از جمله قسمت پیشین همین بازی. هدف دیگری که سازندگان بازی در نظر داشته اند، این بوده است که هیجان، داستانی گیرا و جذاب و گیم پلی کاملا جدید و خلاقانه ای بیافرینند تا بازیکنان تجربه جدید و منحصر به فردی داشته باشند؛ بازیکنانی که در نقش یک یاغی در دنیای فوق العاده بزرگ غرب وحشی زندگی می کنند، اسب سواری می کنند و باید برای بقا به عنوان کسی که در یک گروه خلافکاری شناخته شده فعالیت می کند، با تمام توان بجنگند و دشمنان خود را از پیش رو بردارند.».

با توجه به آن چه در تریلر به نمایش گذاشته شده از بازی مشاهده کردیم، مکان اصلی ای که بازی در آن جریان دارد (آمریکای 1800) شامل مناطق بزرگ و وسیعی از قاره آمریکا می شود و در آن می توان مکان ها و جزئیات متفاوتی مشاهده کرد: از کوهستان ها و صخره های قاره آمریکا و جنگل های انبوه آن گرفته تا باتلاق ها، صحرا های بی آب و علف و ... . هم چنین در جای جای نقاط بازی می توان جانوران دامی ای را مشاهده کرد که در آن زمان مردم برای گذران زندگی پرورش می دادند. شهرستان ها و شهر هایی که در شرف مدرنیزه شدن و متمدن شدن قرار دارند نیز از دیگر جزئیاتی است که در فضای بازی می توان مشاهده کرد. بازیکنان، قادر خواهند بود بدون هیچ محدودیتی به یکایک شهر ها و مناطق بازی سفر کرده و مأموریت ها و فعالیت های مختلفی که برایشان در هر منطقه و شهر در نظر گرفته شده را به انجام برسانند.

همان گونه که پیش تر از این نیز عنوان شد، شما در نقش آرتور مورگان به بازی خواهید پرداخت که شخصیت اصلی بازی است و روند داستانی به واسطه او است که عنوان می شود. آرتور به عنوان یک یاغی در گروه خلافکاری ون در لیند فعالیت می کند؛ این گروه خلافکاری، در سراسر آمریکا توسط مأموران اجرای قانون و کلانتران تحت تعقیب است؛ مأموران و کلانترانی که قصد ریشه کن کردن خلافکاری و از بین بردن حکومت یاغی ها در آمریکا را دارند. این که بازی کن، به عنوان آرتور مورگان، چگونه با سایر اعضای گروه خلافکاری خود ارتباط برقرار کند، نقش مهمی در چگونگی روند داستان بازی ایفا خواهد کرد (و نیز در گیم پلی و چگونگی آن). در حقیقت تمامی اعضای گروه خلافکاری همیشه در دسترس بوده و شما می توانید با آن ها صحبت کنید؛ حال این صحبت می تواند یک مکالمه ساده باشد و یا این که در خواست مأموریت و فعالیتی برای به دست آوردن چیزی به خصوص. نکته جالب توجه این جا است که شما قادر خواهید بود دیگر خلافکاران و یاغی های حاضر در گروه خلافکاری ون در لیند را به همراه خود به مأموریت، دزدی یا شکار برده و یا این که به همراه او به مکانی برای صرف نوشیدنی و کمی خوش گذرانی بروید.

در ابتدای بازی، گروه خلافکاری ون در لیند، منطقه ای کوچک را به عنوان مرکز فعالیت های اش در اختیار دارد و به مرور زمان و با انجام مأموریت های مختلف، مناطق تحت کنترل آن ها افزایش می یابد. با این حال، در سراسر زمان بازی، بازیکنان به این مرکز فعالیت های ون در لیند باز می گردند تا مأموریت های به خصوصی به عهده گرفته و نیز با سایر اعضای گروه ارتباط عمیق و دوستانه تری برقرار کنند. در این مرکز فعالیت، اعضای گروه خلاف کاری ون در لیند قادر خواهند بود غذا بخورند، استراحت کنند و یا این که اقدام به بازی کردن و شرط بندی با یکدیگر کنند. نکته ای که در خصوص این مرکز فعالیت گروه خلافکاری وجود دارد این است که همانند دنیای واقعی افراد آن به غذا و منابع دیگر احتیاج دارند و باید برای بقای خود و گذران زندگی تلاش کنند؛ تمامی اعضای گروه وظایفی در این خصوص به عهده دارند. مهمترین چیز هایی که اعضای گروه برای بقای خود باید فراهم آورند، پول و غذای کافی است. البته بازیکنان در خصوص این که آیا با سایر اعضای گروه در فراهم آوردن این گونه امکانات همکاری داشته باشند یا خیر آزادی عمل داشته و کاملا مختار اند، اما یاری رساندن به دیگر اعضای گروه در این گونه اقدامات ثمرات و جوایزی برای بازی کن به همراه دارد و فعالیت های اش در این خصوص بی اجر نخواهد ماند. البته نکته دیگری که در خصوص مراکز  فعالیت گروه خلافکاری وجود دارد این است که هر چه داستان بازی گسترش پیدا کرده و بازیکنان جلو تر می روند، مکانی که به عنوان مرکز فعالیت های گروه خلافکاری شناخته می شود نیز تغییر پیدا می کنند؛ البته نظر به این که این افراد یاغی هستند و مأموران اجرای قانون به دنبال آن ها، این مسئله کاملا منطقی به نظر می رسد.

نکته دیگری که در خصوص Red Dead Redemption 2 وجود دارد و آزادی عمل بازیکنان را در آن بیش از پیش می کند، این است که بازی کن به عنوان آرتور مورگان قادر خواهد بود با اکثریت افرادی که در شهر ها و مکان های گوناگون بازی حضور دارند، ارتباط برقرار کند و هر کدام از این رابطه ها، بسته به شرایط و موقعیتی که افراد در آن هستند متفاوت و منحصر به فرد خواهد بود. به این خاطر که بازی کن در نقش یک یاغی بازی می کند، آزادی عمل بسیار زیادی دارد؛ او اگر بخواهد می تواند همچون شهروندی سر به راه و قابل احترام در میان مردم بگردد و نیز می تواند به پر و پای دیگران پیچیده و شر به پا کند. نکته جالب توجه این است که چگونگی بازی بازی کن در نقش آرتور، تأثیر بسزایی در روند بازی می گذارد و سایر افراد حاضر در مناطق مختلف، بسته به رفتار های شما واکنش نشان خواهند داد. در قسمتی از تریلر به نمایش گذاشته شده توسط راک استار مشاهده شد که آرتور با مردی که سوار بر اسب در حال گذر است خوش و بشی می کند، سر به سر خلافکاری دیگر می گذارد و در قسمتی دیگر نیز در حال مصالحه و صحبت کردن با کلانتر منطقه است. در قسمتی دیگر از تریلر، آرتور شاهدی را به وسیله ضرب و شتم تهدید می کند که نباید جایی سخن از اتفاقات رخ داده به میان آورد و در قسمتی دیگر نیز آرتور از کوره در رفته و شخصی را می زند.

یکی دیگر از ارکان اصلی بازی Red Dead Redemption 2 که می توان به آن اشاره کرد، اسب های موجود در بازی هستند: علاوه بر آن که مهمترین وسیله گشت و گذار آرتور در فضای وسیع بازی هستند، همراه و دوست او نیز به شمار می روند. همان گونه که در قسمت پیشین بازی نیز شاهد آن بودیم، در این قسمت هم می توان اسب های وحشی و سرکش را رام کرد و سوار شان شد، اگر چه این بار تفاوتی با قسمت پیشین بازی از این حیث وجود دارد: اسب هایی که در این قسمت از بازی رام می کنید، بسته به نژاد شان رفتار متفاوتی از خود نشان خواهند داد. اسب هایی که در این قسمت از بازی به اختیار می گیرید، بسته به نژاد شان توانایی های متفاوی خواهند داشت؛ برای نمونه برخی از اسب ها قابلیت این را دارند که از سطوح نا هموار و صخره مانند عبور کنند و برخی از اسب ها سرعت عمل بالاتری داشته و در درگیری ها کارآمد تر خواهند بود. برای این که اسب وابستگی بیشتری به آتور پیدا کند، بازیکنان قادر خواهند بود به او غذا بدهند و تیمارش کنند. علاوه بر این زمانی که اسب احساس خوبی نداشته و ناراحت است، بازیکنان این قابلیت را دارند که آن ها را آرام کنند. زمانی که بازی کن، در نقش آرتور، با اسبی ارتباط برقرار کرده و به مرور به او توجه بیشتری نشان می دهد، قدرت، توانایی و سرعت او افزایش پیدا کرده و آرام کردن او نیز ساده تر خواهد شد. علاوه بر مواردی که عنوان شد، خورجین قرار گرفته روی اسب نیز این قابلیت را فراهم می کند که وسایل و تجهیزات مختلفی را در آن قرار داده و حمل کرد. اسلحه های اضافی، حیوانات شکار شده و تقریبا هر چیز دیگری که آرتور نمی تواند در جیب اش بگذارد را می توان در خورجین قرار داد.

آرتور به عنوان یکی از اعضای عالی رتبه گروه یاغیان ون در لیند شناخته می شود و به همین خاطر، تقریبا اعتماد به نفس یک رهبر را دارد. او اصالتی هلندی دارد و زمانی که یک پسر بچه بود، وارد این گروه خلافکاری شد. آرتور با سایر اعضای گروه همانند افراد خانواده برخورد می کند و اعضای گروه از او درس وفاداری می گیرند و برای شان الهام بخش است. آرتور از زمان کودکی تنها چیزی که در اطراف خود مشاهده کرده است، زندگی یک یاغی و چند و چون است و سبک زندگی دیگری برای خود نمی تواند متصور باشد؛ به همین خاطر او با تمام وجود خود تلاش می کند از خود و خانواده اش در برابر خطرات بیرونی محافظت کرده و از سالم بودن آن ها کسب اطمینان کند. با این وجود که آرتور یک یاغی است، بسته به سبکی که بازیکنان پیش خواهند گرفت، شرافت او تغییر خواهد کرد و علی رغم خلافکاری های اش می تواند انسانی شریف باشد. سبک و شیوه ای که بازیکنان برای انجام مأموریت های خود در پیش می گیرند، و نیز رفتار شان به طور کلی و به هنگامی که در دنیای بازی هستند میزان شرافت آرتور را مشخص می کند. و البته این میزان شرافت آرتور، بسته به کم یا زیاد بودن اش، فرصت های گوناگونی برای اش فراهم می کند و نتایج مختلفی دارد.

اگر بخواهیم گیم پلی بازی را از لحاظ سبک تیر اندازی و درگیری ها مورد بررسی و تجزیه قرار دهیم، باید عنوان کنیم که این درگیری ها، نسبت به قسمت قبلی پیشرفت چشم گیری داشته و در این قسمت درگیری ها و تیر اندازی ها به گونه ای طراحی شده اند که تا حد امکان عمیق و تأثیر گذار به نظر رسیده و بازی کن را حسابی به خود مشغول کند. اسلحه هایی که بازیکنان در این قسمت به کار می گیرند، هر کدام قابلیت های منحصر به فردی دارند و عوض کردن خشاب و لگد زدن اسلحه نیز سعی شده تا حد امکان واقع گرایانه طراحی شده باشد.

تا پیش از انتشار رسمی این تریلر از سوی راک استار، سازندگان بازی تنها اقدام به انتشار چند تریلر سینمایی کرده بودند و اطلاعات کلی در خصوص داستان بازی را در اختیار هواداران قرار داده بودند و توضیحاتی در خصوص گیم پلی بازی نداده بودند. Red Dead Redemption 2 در سال 1899 و در آمریکا جریان دارد و این مصادف با زمانی است که دوره غرب وحشی در آمریکا، به پایان راه خود نزدیک می شد. این مسئله سبب شد تا مردان قانون و کلانتران منطقه های متفاوت، اقدام به تعقیب آن دسته از یاغی هایی کنند که هنوز زنده مانده و فعالیت می کردند؛ در نهایت هم کسانی که تسلیم قانون نمی شدند، کشته می شدند. با هم نگاهی به توضیحات منتشر شده توسط سازندگان بازی در این خصوص می اندازیم: «آرتور مورگان به همراه سر دسته گروه خلافکاری ون در لیند، اقدام به طرح ریزی و انجام سرقتی در شهر غربی بلک واتر می کنند و نقشه شان، نقش بر آب می شود. پس از آن هر دو مجبور به فرار می شوند. در آن زمان غرب وحشی پر می شود از مأموران ائتلافی (فدرال) و سایر کسانی که برای دست یابی به جوایزی ارزنده اقدام به تعقیب و کشتن یاغی های باقی مانده می کنند؛ در چنین شرایطی است که آرتور به همراه اعضای گروه اش باید برای گذران زندگی و بقا اقدام به دزدی و انجام سایر فعالیت های خود کند. زمانی که مشکلاتی میان برخی از اعضای گروه ون در لیند به وجود می آید و اختلافات داخلی نیز شکل می گیرد، اوضاع و شرایط وخیم تر از پیش می شود و در آن زمان است که آرتور باید میان ایده آل های خود و وفاداری به خانواده ای که با آن بزرگ شده است، یکی را برگزیند... Red Dead Redemption 2 روایت گر بی نظیری از چگونگی زندگی در آمریکا، در زمانی است که این کشور در شرف مدرنیزه شدن قرار گرفته بود.». علاوه بر اطلاعاتی که در خصوص داستان عنوان شد، چندی پیش تریلر دیگری نیز منتشر شده و به صورت رسمی اعلام شد که شخصیت اصلی قسمت پیشین بازی، جان مارستون در این قسمت نیز حضور خواهد داشت.

تا کنون چندین بار تاریخ انتشار بازی از سوی سازندگان آن به تعویق افتاده است، با این حال، اخیرا استودیو اصلی راک استار، «تیک تو (Take Two)» اخیرا عنوان کرده که تاریخ انتشار بازی دیگر به هیچ عنوان تغییر نخواهد کرد و در بیست و ششم اکتبر روانه بازار خواهد شد. در حال حاضر بازی تنها برای کنسول های پلی استیشن 4 و اکس باکس وان منتشر می شود و خبری از انتشار بازی برای کامپیوتر های شخصی نیست. البته نا گفته نماند که یکی از سازندگان بازی عنوان کرده که احتمال انتشار بازی برای کامپیوتر های شخصی در آینده نیز وجود دارد.

آخرین بازی بزرگ استودیوی بازی سازی راک استار، Grand Theft Auto V، برای کامپیوتر های شخصی منتشر شد و با فروشی چشم گیری که داشت همگان را شگفت زده کرد، تا حدی که مدیر مسئول اصلی تیک تو (Take-Two) طی مصاحبه ای عنوان کرد که اگر انتظار داشته باشیم Red Dead Redemption 2 هم، در صورت انتشار بر روی کامپیوتر های شخصی، فروشی همانند GTA V داشته باشد، انتظاری است بس رؤیایی و به هیچ وجه واقع بینانه نیست.

با تمام این تفاسیر، استودیوی سازنده بازی امید زیادی به فروش و بازخورد خوب بازی میان طرفدران دارد و سازندگان بازی امید زیادی به کسب موفقیت بزرگ دیگری برای راک استار دارند.  

در سیارک بخوانیم:

تاریخ انتشار بازی روح سوشیما Ghost of Tsushima

آخرین اطلاعات از نسخه بازسازی شده Resident Evil 2

ترسناک ترین بازی‌های دنیای گیمینگ

شاهکارهای دنیای گیمینگ بخش چهارم

شاهکارهای دنیای گیمینگ بخش سوم

شاهکارهای دنیای گیمینگ بخش دوم

شاهکارهای دنیای گیمینگ بخش اول

نظرات

در ادامه بخوانید...

Red Dead Redemption 2 با تاخیر در سال 2018 خواهد آمد

در

اسب ها، دوئل و کلاه های بزرگ، یکی از بهترین بازی های سال 2010 Red Dead Redemption یا سرخ‌پوست مرده: رستگاری بود. نسخه جدید این بازی قرار بود پاییز امسال وارد بازار شود. شرکت راک استار تاریخ انتشار را برای بررسی نهایی روی کنسول های جدید عقب انداخته است.

 

داستان بازی Red Dead Redemption 2

شرکت راک استار جزئیات کمی از داستان بازی را منتشر کرده است. البته بازی در دو نسخه تک نفره و چند نفره ارائه خواهد شد. شایعه هایی شنیده می شود که بازی توسط سه شخصیت متفاوت قابل بازی است. کاری که قبلا راک استار در GTA-V کرده بود.

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

نسخه‌ی آزمایشی بعدی Sea of Thieves را بازی کنید

در

ثبت نام برای نسخه‌ی آزمایشی بعدی Sea of Thieves برای عموم آزاد است

اگر شما اخبار مربوط به کنسول ها را دنبال میکنید، و به ویژه اگر از طرفداران مایکروسافت و Xbox One هستید حتما از بازی انحصاری و مورد انتظار Sea of Thieves خبر دارید. این بازی که توسط شرکت RARE در حال توسعه است قرار است برای کنسول Xbox One و ویندوز 10 منتشر شود.

تا به حال فقط افراد معدودی اجازه‌ی تجربه‌ی زودتر بازی Sea of Thieves را داشتند، ولی حالا همه می‌توانند نسخه بعدی را آزمایش کنند. برای این کار کافی است تا قبل از روز یکم دسامبر به صفحه‌ی مربوط در وبسایت سازندگان بازی مراجعه کنید. تنها شرایط مورد نیاز این است که 18 سال سن داشته باشید و در صورتی که می‌خواهید بازی را روی کنسول Xbox One تجربه کنید باید اشتراک Gold داشته باشید. به علاوه از آنجایی که این نسخه آزمایشی است، شرکت کنندگان اجازه‌ی ظبط یا عکس گرفتن از بازی را ندارند.

هنوز تاریخ مشخصی برای زمان انتشار این نسخه داده نشده، ولی اعلام شده که این آخرین نسخه‌ی آزمایشی قبل از انتشار بازی اصلی است.

بازی Sea of Thieves یک بازی چندنفره و آنلاین است که در آن بازیکن و دوستانش در نقش دزدان دریایی ای بازی می کنند که با کشتی نوردی روی دریا ها و پیدا کردن گنج های دفن شده در جزیره های فراوان نقشه‌ی بازی به ماجراجویی می پردازند. در عین حال باید با کوسه ها، اسکلت ها و بازیکنان دیگری که به دنبال گنج های بازی هستند به مبارزه بپردازید. این بازی در اوایل سال 2018 برای ویندوز 10 و کنسول Xbox One منتشر خواهد شد.ترجمه  itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

بازیهای ویدئویی یا قوانین خرید و فروش سلاح ، کدام یک مقصر خشونت جامعه آمریکایی هستند(بخش اول)

در

بازیهای ویدئویی همیشه مورد سرزنش طرفداران سلاح در آمریکا قرار گرفته‌اند ولی آیا آنها هدف خاصی را دنبال کرده‌اند؟

از سالها پیش کارشناسان و سیاستمداران بسیاری مخالف خشونت موجود در بازیهای کامپیوتری بوده‌اند . از سناتور جوزف لیبرمن در سال 1993 تا پرزیدنت ترامپ در سالهای اخیر همگی از مطرح ترین مخالفان بازیهای ویدئویی هستند و معتقدند که این بازیها تاثیر مستقیمی روی رفتار بچه ها و نوجوانان دارد . جالب اینجاست که اکثر این سیاستمداران از طرفداران قوانین سلاح در آمریکا هستند!  اما آیا  ادعاهای آنها واقعیت دارد ؟ یا تمام این حرفها فقط بهانه هایی هستند که حوادث خشونت باری که در جامعه اتفاق می افتد را به بازیهای رایانه ای ربط دهند و حتی حملات پردامنه با اسلحه در سطح جامعه و کشت و کشتار توسط پیرمردهای 60- 70 ساله را ناشی از بازی کردن بازیهای خشن ویدئویی بدانند و ذهن مردم را از فکر کردن به تاثیر آزادی اسلحه منحرف کنند؟

بازیهای ویدئویی در سرتاسر جهان وجود دارند ولی تیراندازیهای مرگبار فقط در آمریکا رخ میدهند. پس چرا طی بیست سال گذشته فقط بازیهای رایانه‌ای در آمریکا سرزنش شده‌اند؟

حالا انجمن بازیهای رایانه ای در آمریکا با جدیت تمام پیگیر اثبات دروغهایی است که طی تمام این سالها به خورد جامعه آمریکایی داده شده است . آنها با انجام تحقیقات  علمی و با استفاده از آمار و ارقام می خواهند واقعیت را به مردم نشان دهند، آنها می گویند : وقت آن رسیده است که برای همیشه به این باور غلط خاتمه بدهیم. باور کنید همه حرفهایی که در زمینه ارتباط بین بازیهای کامپیوتری خشن و تیراندازیهای مرگبار قاتلین در مدارس و جامعه شنیده‌اید دروغی بیش نیستند.

طی سالهای اخیر تحقیقات گسترده‌ای برای کشف ارتباط بین این دو مسئله انجام شده است و تمام چیزی که کشف شده " هیچی" بوده است.

چه ارتباطی بین انجام بازیهای ویدئویی و خشونت افسارگیخته وجود دارد؟

پروفسور پاتریک مارکی نویسنده کتابی در مورد ارتباط بازیهای ویدئویی و حملات مرگبار است. او معتقد است که این وضعیت موسوم به وحشت اخلاقی است و صرفا یک حربه کاملا حرفه ای از سوی طرفداران آزادی اسلحه در آمریکا است. و از طریق مقصر جلوه دادن بازیهای رایانه ای میخواهند خودشان و قانونی که طرفدارش هستند را تبرئه کنند. پروفسور پاتریک در ادامه صحبتهایش گفت: نسل قبلی از انتخابهای نسل جدید می ترسند چون یا آن را نمی فهمند و یا ارزشش را درک نمیکنند. در طول تاریخ آمریکا همواره اتفاقات ناگوار فراوانی در اثر تیراندازی به مردم بی گناه افتاده است اما در چند سال گذشته هر بار اتفاق وحشتناکی افتاده است و مردم خواستار اصلاح قانون سلاح شده‌اند افراد خاصی با ایده محدود کردن ویدئو گیمها در رسانه ها ظاهر شده‌اند و شروع به سخنرانی در مورد آثار مخرب این بازیها کرده‌اند.

آمریکا رکورددار تیراندازی‌های مرگبار در دنیا 

دعوای خونین به خاطردوست دختر سابق/ به رگبار بستن یک مدرسه 

در اوایل سال 2013 هجمه ها علیه بازیهای خشونت بار به اوج خودش رسید. ولی دلیل اینکار چه بود. در آخرین ماه از سال 2012 یک فاجعه بزرگ در نیوتاون آمریکا اتفاق افتاد. در اون ماه در تیراندازی به مدرسه سندی هوک ‌‌26 نفر که شامل 20 کودک دانش آموز و 6 بزرگسال بودند کشته شدند. عامل آن تیراندازی یک جوان 20 ساله به نام آدام لانز بود که قبل از تیراندازی در مدرسه مادر خودش و یک نفر دیگر را هم کشته بود. آدام بعد از تیراندازی خودش را هم کشت. این فاجعه باعث شد تا اعتراضات علیه قانون سلاج بالا بگیرد و همگی خواستار اعمال محدودیتهای در این مورد شدند. اما ناگهان ورق برگشت، دیلی تلگراف در یک گزارش کاملا جهت دار اعلام کرد که آدام از علاقه مندان به بازیهای ویدئویی بوده است. افراد ذینفع از قانون سلاح دوباره پیدایشان شد و تمام رسانه ها را در اختیار گرفتن و شروع به تخریب بازیهای کامپیوتری کردند آنها همه تلاششان را کردند تا افکار عمومی به سمت بازیها منحرف شود و تا حدود زیادی هم موفق شدند.

از اولین نمونه‌های کنسولهای بازی همیشه خشونت جز لاینفک بازیها بوده است

اما چند ماه پیش اتفاق تازه ای افتاد و ابعاد این حادثه آنقدر بزرگ بود که تمام آمریکا را دربر گرفت. در ماه فوریه سال 2018 یک جوان نوزده ساله به مدرسه داگلاس در پارک لند فلوریدا رفت و بعد از به صدا درآوردن زنگ خطر شروع به تیراندازی به دانش آموزان مدرسه کرد در این حادثه ‌‌17 نفر کشته شدند و نزدیک به 20 نفر هم زخمی شدند. عواقب این فاجعه تا همین الان ادامه دارد و همین چند هفته پیش بود که به خاطر همین جریان یکی از بزرگترین و شاید بزرگترین راهپیمایی اعتراض آمیز در تاریخ ایالات متحده انجام شد. صدها هزار نفر از دانش آموزان آمریکایی در بیش از 50 ایالت آمریکا خواستار اصلاح قانون صلاح شدند. انها فریاد میزدند که دیگر خرید و فروش سلاح کافی است و باید اینکار را متوقف کوند انها همدردی ترامپ را کافی ندانستند و خواستار یک اقدام جدی در زمینه قانون سلاح شدند. اما ترامپ که از طرفداران آزادی اسلحه است و بارها و بارها در کمپینها و سخنرانیهای انتخاباتی خود روی این موضوع مانور داده است بدجوری در تنگنا گرفتار آمده بود تنها یک راهکار برای خروج از این وضعیت به ذهنش میرسد.این مقاله ادامه دارد...........(سیارک)

بازیهای ویدئویی یا قوانین خرید و فروش سلاح ، کدام یک مقصر خشونت جامعه آمریکایی هستند (بخش دوم)

نظرات

در ادامه بخوانید...

بازیهای ویدئویی یا قوانین خرید و فروش سلاح ، کدام یک مقصر خشونت جامعه آمریکایی هستند (بخش دوم)

در

بازیهای ویدئویی یا قوانین خرید و فروش سلاح ، کدام یک مقصر خشونت جامعه آمریکایی هستند(بخش اول)

رییس جمهور آمریکا دیواری کوتاهتر از دیوار بازیهای کامپیوتری پیدا نمیکند ولی میداند که اینبار صرفا یک سخنرانی بر علیه خشونت بازیهای کامپیوتری کافی نخواهد بود پس ترامپ ترتیب یک جلسه را با حضور مدیران ارشد صنعت بازیهای ویدئویی داد. به دستور ترامپ در ابتدای این جلسه یک ویدئو از صحنه‌های خشن چند بازی پخش شد تا توپ را در زمین سازندگان بازیهای رایانه‌ای بیاندازد.

اما واقعیت این است که هر چقدر هم این بازیها خشن و ناراحت کننده باشند باز هم هیچ ارتباط آشکاری بین بازیهای خشن و کشتار بر اثر حوادث تیراندازی وجود ندارد.

بازیهای ویدئویی جزی از فرهنگ ژاپن شده است و اتفاقا بسیاری از بازیهای خشن در ژاپن ساخته میشوند

پروفسور پاتریک مارکی در اینباره میگوید : معمولا بازیهایی مثل gta و COD (کال آف دیوتی) مقصر اصلی تیراندازیهای مرگبار شناخته میشوند ولی جالب است بدانید که درست از زمانی که این بازیها منتشر شدند آمار آدمکشی در آمریکا یک روند نزولی داشت و کاهش پیدا کرد! ما حتی

چند عنوان بازی خشن دیگر را هم بررسی کردیم و نتایج این بررسی‌ها و تحقیقات به ما نشون دادند که اجرای بازیهای ویدئویی خشن سطح جرائم خشونت بار مثل تعرض های خشن و قتل و امثالهم را کاهش میدهد.

حالا دیگر همه ما میدانیم که مشکل دسترسی نوجوانان به بازیهای کامپیوتری خشونت بار حل شده است. چرا که در سال 1993 یکی از کسانی که به شدت از بازیهای ویدئویی متنفر بود یعنی سناتور جوزف لیبرمن تلاش گسترده‌ای را انجام داد تا محدودیتهای قانونی وسیعی را برای سازندگان بازیهای ویدئویی ایجاد کند و در این راه هم موفق بود چرا که در همان زمان سازمان ESRB تاسیس شد! اما این سازمان چیست و چه کاری را انجام میدهد.(سیارک)

حروف ESRB مخفف کلمات Entertainment Software Rating Board هستند که وظیفه رده بندی سنی بازیهای رایانه ای را به عهده دارد و طبق استانداردهای این سازمان هشت گروه سنی مختلف وجود دارد و هر کدام از این 8 گروه رنج سنی و علامت مخصوص خودشون را دارند که بر روی جعبه بازیها درج میشود. این گروههای سنی از 3 سال آغاز میشود و به رده سنی بالاتر از هیجده سال ختم میشود که همان بازیهای مخصوص بزرگسالان است.

تاسیس ESRB واقعا مفید بود چرا که طبق آمار همین سازمان بیش از 80 درصد از فروشندگان فیزیکی و بالای 90 درصد فروشندگان آنلاین قوانین رده‌های سنی را رعایت میکنند تحقیقات میدانی نشان داده است که خریدن یک بازی بالاتر از محدوده سنی کودکان و نوجوانان مثل gta و cod برای بچه ها تقریبا غیر ممکن است مگر اینکه این بچه‌ها همراه والدین خودشان باشند.

خوب پس با این تفاسیر چرا عده‌ای مدام میگویند که قاتلین اخیر در آمریکا از علاقمندان و طرفداران بازیهای ویدئویی خشن بوده‌اند؟

دلیل این موضوع بسیار واضح است چون عاملین این تیراندازیهای مرگبار معمولا در همان جامعه آماری گیمرها که پسران جوان هستند قرار میگیرند.

پروفسور مارکی در این مورد نظر دیگری دارد : در تحقیقات مختلف مشخص شد حدود بیست درصد از مهاجمین مدارس به بازیهای ویدئویی خشن علاقمند بوده‌اند در حالیکه این رقم برای کل دانش آموزان هفتاد درصد است بنابراین واقعیت خلاف آن چیزی است که همه فکر میکنند یعنی این مهاجمین کمتر از دانش آموزان عادی به بازیهای کامپیوتری خشن علاقه دارند.

واضح است که عاملین این کشتارها به احتمال زیاد بازی هم میکنند ولی میلیونها دانش آموز دیگر در دنیا هم بازی میکنند.

آیا همه گیمرها به سمت خشونت کشیده می شوند؟ جواب یک "نه بزرگ" است

برای رد ادعاهای این افراد مثالهای نقض زیادی وجود دارد

استیو پدک تیرانداز حادثه لاس وگاس که فجیع ترین کشتار جمعی تاریخ آمریکا را رقم زد ، در اول اکتبر سال 2017 استیو به یک جشنواره موسیقی در شهر لاس وگاس حمله کرد و دست کم 60 نفر را کشت عمق حادثه وقتی بزرگتر و بدتر شد که بدانید بیش از 500 نفر هم زخمی شدند ولی چیزی که باعث تعجب همه شد این بود که استیو یک بازنشسته 64 ساله بود، یعنی اصلا به رده سنی گیمرها تعلق نداشت. خبرنگارها و محققان زندگی استیو را برای درک انگیزه این قتل عام زیر رو کردند ولی هیچ نشانه‌ای از علاقه به بازیهای رایانه‌ای پیدا نکردند .

همین وضعیت برای چندین کشتار دیگر در تاریخ آمریکا وجود دارد ولی هیچکدام از آنها جز علاقمندان به بازیهای کامپیوتری قرار نداشتند. عامل حادثه تیراندازی کنگره 34 ساله بود و سابقه بازی رایانه‌ای هم نداشت. در سال 2015 رضوان فاروق و تشفین مالیک هم در یک تیراندازی وسیع 14 نفر را کشتند ولی بازهم این دو نفر هیچ ارتباطی به بازیهای رایانه‌ای نداشتند و حتی مالیک به عمرش بازی رایانه‌ای انجام نداده بود. به هر حال تعداد بسیار زیادی از این افراد وجود دارند که خشونت مطلق را با کشتن تعداد زیادی انسان به نمایش گذاشته‌اند ولی ربطی به بازیهای رایانه‌ای و ویدئویی نداشتند.و این ثابت می کند که صرفا به خاطر اینکه تعدادی مهاجمان بازیهای خشن را بازی کرده‌اند ارتباطی بین این دو موضوع برقرار نمیشود این حرف مثل این است که بگوییم چون همه تیراندازها کفش کتونی پوشیده‌اند پس کفش کتونی دلیل کشتارها است. به همین مسخرگی.

صنعت بازیهای ویدئویی به خوبی از کودکان و نوجوانان مراقبت میکند تا به بازیهای فراتر از رده سنی خودشان دسترسی پیدا نکنند تحقیقات هم هیچگونه ارتباطی بین بازیهای خشن و انجام کارهای خشونت بار را نشان نمیدهد.

اما برای حسن ختام این بحث بهتر است که سری هم به سایر کشورها بزنیم. بازیهای ویدئویی در همه دنیا طرفدار دارند پس در نتیجه کشتار دسته جمعی هم باید در همه جا دیده شود. ژاپن بهترین مثال در این زمینه است، بازیهای ویدئویی تبدیل به بخشی از فرهنگ ژاپن شده‌اند و جالب است که بدانید بیشتر از بازیهای خشن در ژاپن ساخته میشوند خوب با این تفاسیر فکر میکنید تعداد قربانیان سالانه سلاح گرم در ژاپن چند نفر است؟ باورکردنی نیست ولی کمتر از 10 نفر آن هم در کشوری که صد و بیست و هفت میلیون جمعیت دارد.(سیارک)

پس عامل اصلی کشتارهای جمعی در آمریکا نه بازیهای ویدئویی که دسترسی آزادانه به انواع سلاحهای گرم است.

نظرات

در ادامه بخوانید...

نقد و بررسی Red Dead Redemption 2

در

Red Dead Redemption 2

امتیاز بازی Red Dead Redemption 2  

Red Dead Redemption 2  یک شاهکاراست. امتیاز بازی 9 از 10  که در آن تصمیمات شما نقش مهمی در پیشبرد بازی ایفا خواهند کرد و به گونه ای، برای هر بازیکن، بسته به سلیقه شخصی و سبک بازی، انتخاب هایی موجود خواهد بود.

این انتخاب ها، علاوه بر این که چگونگی شخصیتی که بازیکن کنترل آن را به عهده دارد را تأیین می کند، جهان اطراف بازیکن را نیز تا حدود زیادی شکل می دهد. البته باید عنوان کرد که تصمیمات اجتناب ناپذیری پیش از شروع بازی و به واسطه داستان بازی گرفته شده است که آن ها را نمی توان تغییر داد و بازیکن ناچار است با آن ها کنار بیاید.در این مقاله به نقد و بررسی بازی Red Dead Redemption 2 می پردازیم.

از آن جایی که بازی به عنوان دنباله ای برای Red Dead Redemption روانه بازار شده است، احتمالا طرفداران بازی می توانند حدس بزنند که پایان این قسمت از بازی چگونه خواهد بود، با این حال، چیزی که بیشتر اهمیت دارد مسیری است که بازیکن تا رسیدن به نقطه پایان طی می کند و اتفاق هایی که شاهد شان خواهد بود.
یکی از مهمترین نکات تأثیر گذار داستان بازی، دو راهی هایی است که بازیکن با آن ها مواجه می شود و تصمیماتی که باید بگیرد. بعضا این تصمیم ها بازیکن را درگیر این مسئله می کند که کدام تصمیم خوب است و کدام بد، و در نهایت همین تنش و فشار تصمیم گیری است که بیش از هر چیز داستان بازی را جذاب و گیرا می کند.

 

شروع بازی Red Dead Redemption 2

در شروع بازی مشاهده می کنیم که افراد گروه خلافکاری ون در لیند، اوضاع و احوال مناسبی ندارند و همان گونه که در پایان قسمت اول بازی شاهد آن بودیم، گروه تا حدود زیادی تأثیر و توانایی خود را از دست داده است. افراد گروه تصمیم به دزدی از مکانی در Blackwater گرفتند و نقشه شان، نقش بر آب شد.
پس از آن بود که مجبور به فرار شدند، تعداد زیادی از اعضای گروه کشته شدند، و کسانی که جان سالم به در بردند، در معرض خطراتی چون دستگیر شدن، گرسنگی و حتی طوفان های یخی قرار گرفتند. در Red Dead Redemption 2 شاهد شخصیت هایی از قسمت پیشین بازی هستیم (قهرمان و شخصیت اصلی قسمت پیشین، جان مارستون، مهمترین آن ها است) و علاوه بر این، شخصیت های جدیدی نیز به بازی افزوده شده اند.

در این قسمت، بازیکن کنترل شخصیتی به نام آرتور مورگان را به عهده می گیرد: آرتور مورگان به واسطه کارهایی که برای گروه انجام داده و خطراتی که به جان پذیرفته است، شهرتی نسبی پیدا کرده و حالا به عنوان دست راست سردسته گروه، داچ ون در لیند شناخته می شود.
داستان بازی به گونه ای پیش می رود که افراد باقی مانده از طوفان یخی و بارش برف جان سالم به در می برند و در نهایت در مکانی مستقر شده و اردوگاهی به راه می اندازند. در این اردوگاه، شما هستید که باید اوضاع مالی را کنترل کرده و بر خرید اجناس و به روز کردن ادوات نظارت داشته باشید. البته درست است که داچ ون در لیند سردسته این گروه خلافکاری است، اما آرتور (که بازیکن آن را کنترل می کند) نیز بر بسیاری از بخش های حیاتی کار نظارت دارد و همین مسئله است که قدرت و اختیار زیادی را نصیب او می کند.

 

قدرت آرتور در بازی Red Dead Redemption 2

نقد بازی Red Dead Redemption 2

این قدرت و اختیار محول شده به آرتور، بازیکن را تشویق می کند تا بسته به صلاحدید خود برای پیشبرد کارها تصمیم بگیرد. در همان اوایل بازی، بازیکن تعداد نسبتا زیادی مأموریت انجام می دهد که مربوط به داستان اصلی بازی هستند و به این ترتیب به مرور زمان با فعالیت هایی آشنا خواهد شد که به واسطه آن قادر خواهد بود در دنیای بازی وقت خود را بگذراند: شکار، ماهیگیری، اسب سواری و حتی دزدی از جمله این فعالیت ها هستند. سیستم های متعددی برای بازی در نظر گرفته شده اند و یاد گرفتن تمامی آن ها، حداقل چند ساعتی زمان خواهد برد.

تمامی تلاش سازندگان بازی بر آن بوده است تا چند ساعت ابتدایی بازی همانند مراحل تمرینی معمول به نظر نرسد (که خیلی هم در دست یابی به این مهم موفق نبوده اند) و پیش رفتن داستان بازی در حین یادگیری سیستم ها و کارکردهای مختلف آن، تا حدودی یاری رسان آن ها در این امر بوده است. علاوه بر این، مراحل ابتدایی بازی، بازیکن را با شخصیت ها و نیز برخی نقاط مکان بازی آشنا می کند. برای نمونه، در یکی از مراحل بازی، شما به همراه شخصیت دیگری به نام جک مارستون، که اوضاع و احوال زندگی خانوادگی اش چندان مناسب نیست، به مکانی برای ماهیگیری می روید. جک شخصیتی شیرین و ساده دارد (و علاوه بر این، در برابر کارهای بعضا خشونت آمیز افراد گروه، به شدت احساس بدی پیدا می کند) و همین گونه مسائل است که این مرحله از داستان بازی را بسیار جذاب کرده و در ذهن ماندگار می کند.

 

فضایی شبه واقعی در بازی Red Dead Redemption 2

علاوه بر مکانیسم منحصر به فرد هر فعالیت موجود در بازی، المان هایی نیز وجود دارند که هدف از قرار دادن آنها در بازی، به وجود آوردن فضایی شبه واقعی بوده است و بازیکن باید چم و خم این گونه المان ها را هم یاد بگیرد. به عنوان مثال، برای این که جان شخصیت تحت کنترل بازیکن پر شود، و یا این که نیروی کافی برای ادامه مسیر داشته باشد، نیاز به خوردن خوراک و غذا پیدا خواهید کرد.
خوردن بیش از اندازه، و نیز خوردن کمتر از حد نیاز، هر دو تأثیراتی بر وزن و توانایی آرتور خواهند گذاشت. صرف خوردن غذا مسئله ای نیست و در سایر بازی های ساخت شرکت راک استار نیز شاهده آن بوده ایم، با این حال، مسئله ای که کمی آزار دهنده می شود، این است که نگه داشتن وزن مناسب برای آرتور، بسیار کار دشواری می شود: به این معنا که اگر کمی غذای بیشتری بخورید، اضافه وزن پیدا می کند.
آرتور ملزم به خوابیدن نیست (هر چند برای تغییر زمان روز و بازیابی قدرت های آرتور می توان خوابید)، و نکته دیگر این که برای دوام آوردن در شرایط جوی مختلف، باید حتما لباس و تجهیزات مناسب به همراه داشته باشید (با وجود این همه المان، حفظ وزن ایده آل برای آرتور کمی غیر ضروری به نظر می رسد).

 

المان محدودیت سفرهای سریع در بازی Red Dead Redemption 2

امتیاز بازی Red Dead Redemption 2

المان دیگری که برای حفظ فضای شبه واقعی بازی افزوده شده است، محدودیت سفرهای سریع در مکان بازی است. در ساعات ابتدایی بازی، به هیچ وجه امکان سفر سریع در طول نقشه بازی وجود ندارد و به طور کلی هم، راهکارهای در نظر گرفته شده برای این کار، بسیار اندک هستند، بنا بر این، برای گشت و گذار در مکان و نقشه بازی، تنها می توانید به اسب خود اتکا کنید.
ممکن است این کار کمی زمان بر باشد، با این حال، به اندازه ای مناظر موجود در مسیر و نیز کارهایی که بازیکن می تواند انجام دهد زیاد هستند، که این زمان طولانی به هیچ وجه آزاردهنده نخواهد شد. برخوردهای اتفاقی بازیکن با افراد دیگر در بازی، بسیار زیاد و متنوع هستند (و البته جالب توجه)؛ برای مثال ممکن است با غریبه ای رو به رو شوید که دنبال کسی می گردد تا او را به شهر برساند، و یا فردی که مار نیش اش زده است و به کسی احتیاج دارد تا زهر را از بدن او بمکد.
حتی ممکن است با یک صحنه قتل بسیار خشونت بار مواجه شوید که به طور کلی مسیر حرکت تان را تغییر دهد و شما را به سمت عاملان آن بکشاند، و ممکن است اتفاقی با کسی رو به رو شوید که جان اش در خطر افتاده است (البته در تمامی این موارد، بازیکن در انتخاب آزاد است و می تواند صحنه ها را ترک کند).

بازیکن، تقریبا با هر کسی که رو به رو می شود، توانایی این را دارد که آن فرد را بکشد یا از او دزدی کند، البته باید به خاطر داشت که هر کس دیگری هم ممکن است همین گونه کارها را با آرتور بکند. بنا بر این، اگر به طور کلی بخواهیم بگوییم، هر اندازه هم که گشت و گذارها در طول نقشه بازی طولانی شوند، تقریبا هیچ گونه احساس خستگی به بازیکن دست نخواهد داد و حتی اگر به جای گشت و گذار، از سفر سریع استفاده کند، مطمئنا بعد از مدتی از این کار پشیمان خواهد شد که چرا اتفاقات ممکن در طول مسیر را نادیده گرفته است.

 

آمریکای طراحی شده در بازی Red Dead Redemption 2

آمریکای طراحی شده در Red Dead Redemption 2 از لحاظ جغرافیایی بسیار بزرگ و پهناور است. از قله های پوشیده از برف گرفته تا دشت های وسیع، از جمله نقاطی هستند که می توان در مکان بازی مشاهده کرد.
در نواحی شرقی نقشه بازی، شهری به نام دیپ ساوت (Deep South) وجود دارد که با الهام گرفتن از لوئیزیانا طراحی شده است و حتی پس از گذر نزدیک به چهل سال از جنگ داخلی آمریکا، هنوز می توان عواقب این جنگ خانمان سوز را در آن مشاهده کرد. نکته جالب توجه این است که بازیکن به هنگام گذر از منطقه یا ناحیه ای به ناحیه دیگر، کاملا متوجه تغییر شرایط جغرافیایی خواهد شد.

برای نمونه تپه های پر آب و علف، بدل به باتلاق هایی می شوند که پر از سوسمار است، یا زمین های کشاورزی، جای خود را به اردوگاه های افراد مختلف می دهند. این تغییر در شرایط زندگی مردم نیز قابل مشاهده است؛ برای نمونه در منطقه ای بیشتر مردم مهربان هستند و کاری به کار یکدیگر ندارند (به جز نژاد پرستی معمول آن زمان) و در منطقه ای دیگر، فقر و خشونت به اوج می رسد و امکان بروز هر اتفاقی وجود دارد.
همین تنوع و گستردگی دنیای بازی است که بیش از هر چیز دیگری سبب غنای بازی شده است و نکته جالب توجه دیگر این که، صرف نظر از تصمیمات شما و چگونگی پیشبردن بازی، دنیای بازی، تغییرات خود را خواهد داشت؛ به مرور زمان، ساختمان های جدیدی در نقاط مختلف ساخته می شوند، و برخی از افرادی که با آن ها برخورد داشته اید، در آینده دوباره ممکن است به گونه ای در مسیر شما قرار بگیرند (حال این که نیت شان خوب باشد یا بد مشخص نمی کند).

 

اخلاق آرتور در بازی Red Dead Redemption 2

اخلاق آرتور در بازی Red Dead Redemption 2

بخشی در بازی وجود دارد که مربوط به اخلاق آرتور و تصمیمات بازیکن می شود و کارهای کوچک و بزرگی که در طول گشت و گذار در دنیای بازی انجام می دهید، بیشترین تأثیر را بر تأیین آن خواهد داشت و در نهایت بسته به همین کارها است که به شرافت و افتخار شما افزوده می شود یا از آن کاسته می شود.
به دست آوردن شهرت به عنوان فردی «خوب» مسئله ای نسبی است (هر چه باشد بازیکن عضو یک گروه خلافکاری است)، اما به طور کلی اگر بخواهیم عنوان کنیم، کارهایی هست که می توان به واسطه آن ها شرافت بیشتری داشت؛ مثلا از پا در آوردن فردی به وسیله مشت زدن، بهتر از آن است که به روی اش اسلحه بکشید.

علاوه بر این، کمک کردن به فردی که در دردسر افتاده و اوضاع خوبی ندارد، برای نمونه یک زندانی فراری، حتی اگر به قیمت کشتن یکی دو پلیس یا افراد دیگر هم تمام شود، به شرافت آرتور خواهد افزود. در این گونه موقعیت ها، این که انسان شریفی باشید، به مراتب ساده تر از آن است که بخواهید نقش یک یاغی واقعی را بازی کنید. مرتکب شدن جنایتی که به هیچ عنوان حاکی از شرافت آرتور نباشد، آن هم به گونه ای که کسی بویی نبرد، تقریبا غیر ممکن است (حتی در نقاط دور افتاده بازی) و پس از انجام دادن چنین کارهایی باید حتما یکی دو شاهد صحنه جنایت را پیدا کرده و آن ها را تهدید به مرگ کنید.
یا این که برای مدتی از دست مأموران قانون متواری باشید یا حتی با رشوه دادن و این گونه کارها، جان خود را نجات دهید. البته اگر از لحاظ اخلاقی انسان چندان خوب و شریفی نباشید، به دست آوردن پول ساده تر می شود، اما از سوی دیگر اگر میزان شرافت آرتور بالا باشد، به هنگام خرید از مغازه های مختلف معمولا به شما تخفیف خواهند داد. به هنگام انجام دادن مأموریت های بازی هم صرف نظر از این که خوب باشید یا بد، دستمزدی بسته به کاری که انجام داده اید، دریافت خواهید کرد.

 

شخصیت خوب در بازی Red Dead Redemption 2

به طور کلی، در بیشتر طول بازی، بازیکن به سمت شکل دادن شخصیتی خوب و نسبتا شریف برای آرتور سوق داده می شود. آن دسته از اعضای گروه خلافکاری که آرتور از ابتدای بازی با آن ها نشست و برخاست دارد، بیش از بقیه به انجام دادن کار درست اهمیت داده و برای خود قواعد و قوانینی دارند و به وفاداری و کمک کردن به دیگران احترام می گذارند.
این در حالی است که آرتور از سوی دیگر به آن دسته از افراد گروه که رفتاری خشونت آمیزتر دارند و برای پول هر کاری می کنند، روی خوشی نشان نمی دهد و مدام با آن ها بحث و جدل دارد.

منزجر کننده ترین این شخصیت های بد بازی، شخصی است به نام میکاه، که به اندازه ای متنفر شدن از او ساده است، که هم نظر نبودن با آرتور در این تنفر، در توان هر کسی نخواهد بود. نکته دیگر این که دست یابی به امکانات به روزتر در ارودگاه (برای مثال امکان سفر سریع به مکانی به خصوص) و نیز خریداری کردن وسایل و ادوات جدید برای محل استقرار اعضای گروه، خواه نا خواه، میزان شرافت آرتور را بیشتر می کند.
هر چند، تقریبا تمامی اعضای گروه در هزینه های اردوگاه کمک می کنند، اما در نهایت این شما هستید که برای خرید چیزی به خصوص باید صدها دلار پرداخت کنید و پس از پرداخت چنین هزینه ای است که به میزان شرافت آرتور افزوده می شود.

 

یکی از بهترین المان ها برای آرتور در بازی Red Dead Redemption 2

بهترین المان ها در بازی Red Dead Redemption 2
یکی از بهترین المان های به کار گرفته شده در بازی که کمتر توجهی به آن نشان داده شده است، دفترچه یادداشت آرتور است که در آن هم اتفاقات بزرگ را یادداشت می کند و هم آشنایی اش با افراد مختلف و اتفاقات معمول روزمره اش را. آرتور در این دفترچه نقشه ای سطحی از مکان هایی که به آن می روید را می کشد، راجع به حیوانات و گیاهان تازه ای که پیدا می کنید چیزی می نویسد و نیز افکاری را که کمتر به آن ها مجال صحبت می دهد.
بسته به میزان شرافت آرتور، محتویات این دفترچه متفاوت خواهد بود، با این حال، اگر یک آرتور نسبتا شریف را در نظر بگیریم، دفترچه اش پر خواهد بود از نگرانی ها و بحران هایی که ریشه در فلسفه اگزیستانسیالیسم دارند، مثل کشاکش درونی انسان و انتخاب خوب یا بد بودن، و همین گونه مسائل است که بازیکن را ترغیب می کند تا شخصیتی بهتر از آرتور به وجود بیاورد.

البته به هنگامی که بازیکن در حال پیشبردن مأموریت های داستان اصلی بازی است، این که بخواهد حس کند آرتور انسان خوبی است، به مراتب دشوارتر خواهد شد. آرتور، همانند تمامی اعضای دیگر گروه، پیش از هر چیز دیگری به گروهی که در آن فعالیت می کند وفادار است .
این مسئله مقدم بر هر تصمیم دیگری است که آرتور می گیرد. وفاداری به گروه به این معنا است که آرتور، به همراه سردسته شان، داچ ون در لیند، تقریبا وارد هر گونه مرافعه ای می شود، گاه به گاه باید دوستان اش را از زندان فراری دهد و زمانی که به پول نیاز پیدا می کنند، مجبور است به همراه برخی اعضای گروه، به مکانی برای دزدی بروند.

حتی اگر تمامی تلاش بازیکن این باشد که شخصیتی خوب از آرتور بسازد، در برخی از مراحل بازی مجبور خواهد شد قتل و غارتی در شهری به خصوص راه بیندازد. نکته ای که وجود دارد این است که در تمامی مراحل بازی، نمی توان در خفا به افراد حمله کرد و به جای کشتن شان، آن ها را بی هوش کرد، و علاوه بر این، سیستم قفل کردن هدف بر روی تعدادی از افراد، این رویکرد را به مراتب برای پیشبرد بازی ساده تر می کند.
بنا بر این به طور کلی می توان گفت که انجام دادن چنین کارهایی، علاوه بر این که برای زنده ماندن خود آرتور حیاتی است (چرا که او از ابتدا یک یاغی بوده و راه دیگری برای گذران زندگی سراغ ندارد)، برای بقای گروه خلافکاری و سایر اعضا هم ضروری و اجتناب ناپذیر است.

 

بازی Red Dead Redemption 2 خسته کننده نیست

نکته ای که در مورد مراحل داستان اصلی بازی وجود دارد این است که پس از طی کردن چیزی حدود نیمی از بازی، به مرور زمان آن چه قرار است در مرحله بعدی رخ دهد، قابل پیش بینی خواهد بود. البته این مسئله به این معنا نیست که بازی خسته کننده خواهد شد، بلکه بر عکس، در هر مأموریت و داستان جدید، هیجان قابل توجهی را تجربه خواهید کرد.

اما نکته ای که وجود دارد این است که پس از طی شدن این مدت زمان، یک الگوی به خصوص در ذهن بازیکن شکل خواهد گرفت و تقریبا به سادگی می توان پی برد که نتیجه سرقت یا مأموریتی به خصوص چه خواهد شد. تنها نکته منفی که در این باره به ذهن می رسد، این است که با وجود امکان تصمیم گیری ای که برای بازیکن در نظر گرفته شده است، در پیشبرد این گونه مأموریت های اصلی، تقریبا هیچ تأثیری نمی تواند بگذارد و این مسئله کمی آزار دهنده می شود.

البته این آزردگی، آزردگی خود آرتور هم هست که نقشی اساسی بر روند داستان بازی خواهد داشت (به قصد ایجاد شده است). میانه بازی، کاملا در خدمت روایت داستان بازی است و در پایان به اهمیت آن پی خواهید برد. علاوه بر آن چه گفته شد، تنوع مراحل اصلی و فرعی بازی به اندازه ای هست که پس از مدتی خسته کننده نشود.

 

مأموریت های جالب برای بازی Red Dead Redemption 2

همانند هر دنباله ای که بر قسمت دیگری ساخته می شود، برای پی بردن به این که چه اتفاقی رخ خواهد داد (بدون آن که دلیل و علت اتفاق مشخص باشد)، تنش بی اندازه ای بر بازیکن حاکم خواهد شد. اگر قسمت اول Red Dead Redemption  را بازی کرده باشید، خواهید دانست چه کسی در نهایت زنده می ماند و چه کسی خیر. حتی در قسمت های نسبتا فرعی بازی، شما انتظار خیانت ها و زخم هایی را می کشید که در قسمت پیشین اشاره ای جزئی به آن ها شده بود. منتظر این هستید که شخصیت های بازی، خود واقعی شان را نشان دهند و مشاهده کردن رو شدن وقایع احساس و تنش زیادی را متوجه شما می کند.

البته بدون داشتن اطلاعات در مورد داستان قسمت پیشین هم باز از انجام بازی و داستانش لذت خواهید برد. برخی از بهترین صحنه ها و اتفاقات Red Dead Redemption 2 تقریبا هیچ ارتباطی با داستان قسمت پیشین ندارند. برای نمونه یک مأموریت جانبی وجود دارد که در آن با زنی رو به رو می شوید، که شوهرش را کشته و زندگی اش را نابود کرده اید. به طور کلی از این گونه مأموریت های جالب توجه در بازی کم نیستند.

به طور کلی اگر بخواهیم اشاره ای داشته باشیم، سعی سازندگان بازی بر آن بوده است که اتفاقات و جریانات آن دوران آمریکا را در Red Dead Redemption 2 با ملاحظه روایت کنند. برای نمونه به جای این که شخصیت پردازی شخصیت های داستان آن ها را افرادی متعصب نشان دهد، سعی بر آن بوده است که تا حد امکان قابل توجه باشند و در عین حال برخی جنبه ها چون نژاد پرستی و مرد سالاری نسبی در آن ها قابل مشاهده باشد.

 

بازی تفکر برانگیز Red Dead Redemption 2

Red Dead Redemption 2 بیش از هر چیز دیگری داستان اش متمرکز بر زندگی جان مارستون بود، حال آن که، Red Dead Redemption 2 درباره گروه خلافکاری ون در لیند به عنوان یک مجموعه و یک عقیده است و به خوبی می توان در آن شاهد چگونگی از بین رفتن غرب وحشی بود.
البته داستان بازی درباره زندگی شخصی خود آرتور هم هست، اما بیشتر سعی بر آن بوده که بازیکن از زاویه دید آرتور شاهد وقایع بزرگتری باشد. همان گونه که پیش تر از این هم عنوان شد، قابل پیش بینی شدن وقایع داستان بازی شاید تنها نقطه ضعف آن باشد که البته این مسئله هم کاملا عمدی بوده و در خدمت داستان بازی است (با به اتمام رساندن بازی به این نکته پی خواهید برد).
به طور کلی Red Dead Redemption 2 یک دنباله فوق العاده و بی نقص است، و علاوه بر این، داستان بازی به نوع خود تفکر برانگیز است و پس از پایان بازی، به سختی می توان از دنیای خلق شده توسط سازندگانش دل کند. امتیاز بازی: 9 از 10.

نظرات

۱۳۹۷/۸/۵امیدوارم بتوانیم بعضی از تصاویر خوب بومی را در بخش دوم ببینیم. من هرگز در تریلر Red Dead Redemption 2 ندیده ام

در ادامه بخوانید...