بازیهای ویدئویی یا قوانین خرید و فروش سلاح ، کدام یک مقصر خشونت جامعه آمریکایی هستند(بخش اول)

بازیهای ویدئویی همیشه مورد سرزنش طرفداران سلاح در آمریکا قرار گرفته‌اند ولی آیا آنها هدف خاصی را دنبال کرده‌اند؟

از سالها پیش کارشناسان و سیاستمداران بسیاری مخالف خشونت موجود در بازیهای کامپیوتری بوده‌اند . از سناتور جوزف لیبرمن در سال 1993 تا پرزیدنت ترامپ در سالهای اخیر همگی از مطرح ترین مخالفان بازیهای ویدئویی هستند و معتقدند که این بازیها تاثیر مستقیمی روی رفتار بچه ها و نوجوانان دارد . جالب اینجاست که اکثر این سیاستمداران از طرفداران قوانین سلاح در آمریکا هستند!  اما آیا  ادعاهای آنها واقعیت دارد ؟ یا تمام این حرفها فقط بهانه هایی هستند که حوادث خشونت باری که در جامعه اتفاق می افتد را به بازیهای رایانه ای ربط دهند و حتی حملات پردامنه با اسلحه در سطح جامعه و کشت و کشتار توسط پیرمردهای 60- 70 ساله را ناشی از بازی کردن بازیهای خشن ویدئویی بدانند و ذهن مردم را از فکر کردن به تاثیر آزادی اسلحه منحرف کنند؟

بازیهای ویدئویی در سرتاسر جهان وجود دارند ولی تیراندازیهای مرگبار فقط در آمریکا رخ میدهند. پس چرا طی بیست سال گذشته فقط بازیهای رایانه‌ای در آمریکا سرزنش شده‌اند؟

حالا انجمن بازیهای رایانه ای در آمریکا با جدیت تمام پیگیر اثبات دروغهایی است که طی تمام این سالها به خورد جامعه آمریکایی داده شده است . آنها با انجام تحقیقات  علمی و با استفاده از آمار و ارقام می خواهند واقعیت را به مردم نشان دهند، آنها می گویند : وقت آن رسیده است که برای همیشه به این باور غلط خاتمه بدهیم. باور کنید همه حرفهایی که در زمینه ارتباط بین بازیهای کامپیوتری خشن و تیراندازیهای مرگبار قاتلین در مدارس و جامعه شنیده‌اید دروغی بیش نیستند.

طی سالهای اخیر تحقیقات گسترده‌ای برای کشف ارتباط بین این دو مسئله انجام شده است و تمام چیزی که کشف شده " هیچی" بوده است.

چه ارتباطی بین انجام بازیهای ویدئویی و خشونت افسارگیخته وجود دارد؟

پروفسور پاتریک مارکی نویسنده کتابی در مورد ارتباط بازیهای ویدئویی و حملات مرگبار است. او معتقد است که این وضعیت موسوم به وحشت اخلاقی است و صرفا یک حربه کاملا حرفه ای از سوی طرفداران آزادی اسلحه در آمریکا است. و از طریق مقصر جلوه دادن بازیهای رایانه ای میخواهند خودشان و قانونی که طرفدارش هستند را تبرئه کنند. پروفسور پاتریک در ادامه صحبتهایش گفت: نسل قبلی از انتخابهای نسل جدید می ترسند چون یا آن را نمی فهمند و یا ارزشش را درک نمیکنند. در طول تاریخ آمریکا همواره اتفاقات ناگوار فراوانی در اثر تیراندازی به مردم بی گناه افتاده است اما در چند سال گذشته هر بار اتفاق وحشتناکی افتاده است و مردم خواستار اصلاح قانون سلاح شده‌اند افراد خاصی با ایده محدود کردن ویدئو گیمها در رسانه ها ظاهر شده‌اند و شروع به سخنرانی در مورد آثار مخرب این بازیها کرده‌اند.

آمریکا رکورددار تیراندازی‌های مرگبار در دنیا 

دعوای خونین به خاطردوست دختر سابق/ به رگبار بستن یک مدرسه 

در اوایل سال 2013 هجمه ها علیه بازیهای خشونت بار به اوج خودش رسید. ولی دلیل اینکار چه بود. در آخرین ماه از سال 2012 یک فاجعه بزرگ در نیوتاون آمریکا اتفاق افتاد. در اون ماه در تیراندازی به مدرسه سندی هوک ‌‌26 نفر که شامل 20 کودک دانش آموز و 6 بزرگسال بودند کشته شدند. عامل آن تیراندازی یک جوان 20 ساله به نام آدام لانز بود که قبل از تیراندازی در مدرسه مادر خودش و یک نفر دیگر را هم کشته بود. آدام بعد از تیراندازی خودش را هم کشت. این فاجعه باعث شد تا اعتراضات علیه قانون سلاج بالا بگیرد و همگی خواستار اعمال محدودیتهای در این مورد شدند. اما ناگهان ورق برگشت، دیلی تلگراف در یک گزارش کاملا جهت دار اعلام کرد که آدام از علاقه مندان به بازیهای ویدئویی بوده است. افراد ذینفع از قانون سلاح دوباره پیدایشان شد و تمام رسانه ها را در اختیار گرفتن و شروع به تخریب بازیهای کامپیوتری کردند آنها همه تلاششان را کردند تا افکار عمومی به سمت بازیها منحرف شود و تا حدود زیادی هم موفق شدند.

از اولین نمونه‌های کنسولهای بازی همیشه خشونت جز لاینفک بازیها بوده است

اما چند ماه پیش اتفاق تازه ای افتاد و ابعاد این حادثه آنقدر بزرگ بود که تمام آمریکا را دربر گرفت. در ماه فوریه سال 2018 یک جوان نوزده ساله به مدرسه داگلاس در پارک لند فلوریدا رفت و بعد از به صدا درآوردن زنگ خطر شروع به تیراندازی به دانش آموزان مدرسه کرد در این حادثه ‌‌17 نفر کشته شدند و نزدیک به 20 نفر هم زخمی شدند. عواقب این فاجعه تا همین الان ادامه دارد و همین چند هفته پیش بود که به خاطر همین جریان یکی از بزرگترین و شاید بزرگترین راهپیمایی اعتراض آمیز در تاریخ ایالات متحده انجام شد. صدها هزار نفر از دانش آموزان آمریکایی در بیش از 50 ایالت آمریکا خواستار اصلاح قانون صلاح شدند. انها فریاد میزدند که دیگر خرید و فروش سلاح کافی است و باید اینکار را متوقف کوند انها همدردی ترامپ را کافی ندانستند و خواستار یک اقدام جدی در زمینه قانون سلاح شدند. اما ترامپ که از طرفداران آزادی اسلحه است و بارها و بارها در کمپینها و سخنرانیهای انتخاباتی خود روی این موضوع مانور داده است بدجوری در تنگنا گرفتار آمده بود تنها یک راهکار برای خروج از این وضعیت به ذهنش میرسد.این مقاله ادامه دارد...........(سیارک)

بازیهای ویدئویی یا قوانین خرید و فروش سلاح ، کدام یک مقصر خشونت جامعه آمریکایی هستند (بخش دوم)

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید