رژیم غذایی شکلات

شکلات

 

رژیم مونو چیست

رژیم مونو (رژیم مونوتروفیک) رژیم غذایی  است که شامل خوردن تنها یک ماده غذایی (مانند سیب زمینی یا سیب) یا یک نوع غذا (مانند میوه یا گوشت) است.

متخصصان تغذیه هشدار می دهند که یک رژیم غذایی مونو برای مدت طولانی می تواند منجر به سوء تغذیه ، از دست دادن توده عضلانی ، کمبود یا خطرناک بودن بیش از حد برخی مواد مغذی و مشکل در کاهش وزن در آینده شود.

محصول اصلی معمولاً یک محصول نسبتاً "سالم" است که حساسیت به آن دشوار است. به عنوان مثال ، می تواند موز ، گندم سیاه ، تخم مرغ ، سیب زمینی و حتی شکلات باشد (بله ، بسیاری از ما به طور مداوم از چنین رژیمی استفاده می کنیم).

 رژیم مونو چیست

 

رژیم غذایی شکلات

رژیم غذایی شکلات (شکلات ، قهوه)

متخصصان تغذیه می گویند یک بار شکلات  در هفته و یک نوشیدنی که از شکلات درست می شود بدن را جوان می کند.

 

مزایای رژیم غذایی شکلات

شکلات حاوی آنتی اکسیدان های طبیعی است - کاتچین ، که از سلول های ما در برابر رادیکال های آزاد محافظت می کند ، از توسعه تومورهای بدخیم و بیماری های سیستم قلبی عروقی جلوگیری می کند.

 

همچنین ، شکلات اثر مفیدی بر روی سیستم گردش خون دارد ، آن را تقویت و محافظت می کند. شکلات حاوی مواد خاصی است - فنل ها ، که مانند شراب قرمز از تشکیل کلسترول "بد" در خون جلوگیری می کند و از انقباض رگ های خونی جلوگیری می کند. و هرچه شکلات تیره تر باشد ، فنل بیشتری نیز در آن وجود دارد. یک رژیم غذایی شکلاتی وجود دارد که می توانید با آن آن کیلوگرم اضافی را از دست دهید. رژیم غذایی 1-3 روز طول می کشد ، کاهش وزن 2-4 کیلوگرم است.

بهتر است شکلات تلخ مصرف شود ، زیرا کالری کمتری دارد (500-540 کیلوکالری در هر 100 گرم محصول).

توصیه می شود پس از مصرف شکلات ، 1 لیوان قهوه شیرین نشده بنوشید (این امر به کاهش شدید وزن کمک می کند ، زیرا متابولیسم 1 تا 4٪ تسریع می شود).

321618_1100-1100x628.jpg

 

نکات مهم رژیم غذایی شکلات

رژیم غذایی شکلات یکی از کم کالری ترین و رژیم غذایی های سنگین اطراف است. نکته مهم آن در این واقعیت نهفته است که هر روز به مدت 1-3 روز می توانید فقط شکلات (100 گرم در روز) بخورید ، که با قهوه سیاه شیرین نشده شسته می شود . به جز آب آشامیدنی تمیز (حدود 2 لیتر در روز) چیز دیگری نمی توان خورد . به یاد داشته باشید که رژیم غذایی شکلات بیش از یک بار در سال مجاز نیست.

 

منوی رژیم غذایی شکلات

شکلات مونو رژیم غذاییرژیم غذایی با رژیم غذایی شکلات

صبحانه شکلات (20 گرم) و 1 فنجان قهوه شیرین نشده سیاه
میان وعده شکلات (20 گرم) و 1 فنجان قهوه شیرین نشده سیاه
ناهار شکلات (20 گرم) و 1 فنجان قهوه شیرین نشده سیاه
میان وعده عصرانه شکلات (20 گرم) و 1 فنجان قهوه شیرین نشده سیاه
شام شکلات (20 گرم) و 1 فنجان قهوه شیرین نشده سیاه
رژیم غذایی بسیار سخت است ، بنابراین اگر 3 روز برای شما بسیار دشوار است ، پس با یک روز شروع کنید ، حدود یک کیلوگرم اضافه وزن از شما می گیرد ، که می بینید نیز مهم است.

 

بررسی رژیم غذایی شکلات

رژیم غذایی شکلات مثالی از یک رژیم غذایی متعادل نیست ، پس از پایان رژیم غذایی توصیه نمی شود بلافاصله به رژیم غذایی معمول برگردید. خوردن میوه و سبزیجات به مدت چند روز توصیه می شود ، در غیر این صورت وزن می تواند به سرعت برگردد.

یک رژیم غذایی مبتنی بر شکلات برای افرادی که بیماری های کیسه صفرا و لوزالمعده ، دیابت ، بیماری های قلبی عروقی و آلرژی دارند ، به طور قطعی منع مصرف دارد. درست است که کاهش وزن احساس خوبی دارد اما وضعیت بدن خود را در نظر بگیرید.بنابراین ، قبل از شروع به انجام رژیم غذایی یک شکلات ، حتما با یک متخصص مشورت کنید.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید