یک روز گردشگری فقط با 50 دلار

در
مقاصد توریستی محبوب در جهان عرب ، مانند مصر ، تونس ، مراکش و لبنان

 

یک روز گردشگری فقط با 50 دلار

وقتی می خواهید سفر کنید ، اما "بخش مالی سفر را بررسی می کنید" ، نویسنده مقاله پیشنهاد می کند که ناامید نشوید و تعطیلات خود را در یکی از کشورهای عربی در نظر بگیرید. کجا می توانم استراحت کنم ، غذاهای محلی را امتحان کنم ، مناظر را ببینم و حتی فقط با 50 دلار در روز سوغاتی هم بخرم؟
گردشگری خارجی به دلایل مختلف از جمله ترس از هزینه کردن پول زیادی در یک کشور ناشناخته ، در بین جوانان عرب چندان مرسوم نیست. همچنین یک مانع زبانی در یک سفر تداخل دارد.
 
البته سفر به کشور بومی شما از مشکل عدم دانستن زبانها جلوگیری می کند ، اما معدودی از جوانان درک می کنند که می توانند با موفقیت اولین مانع را نیز پشت سر بگذارند.
 
هر توریستی می تواند تصمیم بگیرد با بودجه کم به کشور دیگری سفر کند و از این طریق خود را از فرصت گذراندن تعطیلات در مکانی جدید و جالب محروم نکند. با این وجود ، انجام این کار برای جوانان در جهان عرب ممکن است دشوار باشد ، زیرا فرصتی واقعی برای بازدید از بهترین مقاصد گردشگری در جهان عرب و صرف هزینه حداقل وجود دارد. البته سفر به اروپا یا کشورهای آسیایی نیاز به پول زیادی دارد.
 
اول ، اکثر عربها با اغراق در مشکلات ، مسائل را پیچیده تر می کنند. در اکثر موارد ، کشورهای گردشگری عرب برای دریافت ویزا شرایط دقیقی را تعیین نمی کنند ، همانطور که در مورد کشورهای اروپایی نیز وجود دارد.البته این روند زمان زیادی نمی برد. بیشتر اوقات برای اخذ مدرک برای ورود به کشور یک یا دو هفته طول می کشد.
 
اگر در مورد ویزا صحبت کنیم ، در بسیاری از کشورهای عربی در سند ویژه ای برای ورود شهروندان سایر کشورهای عربی الزامی نیست. به عنوان مثال ، بین مصر ، اردن ، لبنان ، مصر ، تونس و مراکش  بدون ویزا وجود دارد و شخص فقط برای مسافرت به خارج از کشور نیاز به گذرنامه خارجی دارد. قوانین برخی از کشورهای عربی مستلزم این است که گردشگر هنگام ورود به کشور مبلغ مشخصی از پول نقد را با خود داشته باشد ، اما در بیشتر موارد چنین الزامی وجود ندارد.
 
علاوه بر این ، مقاصد توریستی محبوب در جهان عرب ، مانند مصر ، تونس ، مراکش و لبنان ، نسبت به سایر کشورها برتری دارد - اینها دارای پروازهای نسبتاً ارزان هستند. بنابراین ، اگر قبل از سفر به یک کشور عربی به نوسانات قیمت بلیط هواپیما توجه کنید ، این می تواند بودجه آن را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.
 

 

چگونه می توانم با 50 دلار در مراکش گردشگری کنم

در این مقاله ، ما شرح خواهیم داد که چگونه می توانید به تعدادی کشورهای عربی  صرفاً با 50 دلار (900 پوند مصری یا 460 درهم مراکش) با در نظر گرفتن هزینه حمل و نقل ، غذا و نوشیدنی و همچنین سایر خریدها (در تونس ، لبنان ، مصر و مراکش) سفر کنید.
 
اگر مراکش را از بین کشورهای عربی که در بالا به آنها اشاره شد ، انتخاب کردید ، بسیار خوش شانس هستید ، زیرا 50 دلار در اینجا (460 درهم مراکش) برای یک نفر کافی نیست ، بلکه برای چند روز به طور همزمان. اگر تصمیم دارید دو روز را در یکی از شهرهای مراکش بگذرانید ، پس برای مبلغ مشخص شده می توانید با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی از جاذبه های اصلی شهر بازدید کرده و روزی سه بار غذا بخورید.
 
فرض کنید تصمیم دارید در کازابلانکا بمانید ، جایی که می توانید 3-4 دلار در یک رستوران محلی طبقه متوسط ​​که معادل 30-36 دروی مراکش است ، بخورید و یک نوشیدنی گرم به ارزش 9-15 درهم مراکش بنوشید.
هزینه حمل و نقل عمومی یکی از کمترین موارد بودجه است. بلیط حمل و نقل عمومی بیش از 70 سنت (6-7 درهم) هزینه ندارد. اگر تاکسی بگیرید ، می توانید برای متوسط ​​فاصله 4 دلار (36 درهم) بپردازید. 20 دلار دیگر به یک خوابگاه می رود و این در مقایسه با هتل ها یک گزینه بسیار ارزان است.
 
اگر تصمیم دارید از هر شهر دیگری در مراکش دیدن کنید ، باز هم 50 دلار برای شما کافی خواهد بود. به عنوان مثال ، سفر از کازابلانکا به فز علاوه بر هزینه مسکن - برای یک شب در هتل یا خوابگاه - 120-160 درهم مراکش (تقریباً 16 دلار) هزینه دارد.
 
از جاذبه های اصلی مراکش می توان به صورت رایگان یا با قیمت های نمادین بازدید کرد ، زیرا بیشتر آنها بازارها ، خیابان ها ، مساجد و سایر سازه های معماری هستند.
 

 

آیا سفری به تونس با قیمت 50 دلار واقعی است

50 دلار به ارزش تونس تقریبا 122 دینار تونس است. اگر مسافری با بودجه محدود هستید ، باید هزینه خود را برای غذا کم کنید. در این حالت ، غذاهای ارزان قیمت ملی گزینه خوبی خواهد بود - یک وعده ناهار 1 یا 2 دلار دینار تونسی هزینه دارد.
 
آیا شما عاشق ساحل هستید؟ می توانید در سواحل خصوصی صرفه جویی کنید ، زیرا در تونس سواحل عمومی و کاملا دیدنی وجود دارد که بقیه هزینه های شما 5 دلار (12 تا 13 دینار تونس) خواهد بود. در این حالت ، در صورت محدود بودن بودجه ، نیازی به ثبت نام در هتل یا خرید مجوز عبور به یک ساحل اختصاصی لازم نیست.
 
هزینه حمل و نقل عمومی در تونس بیش از 50 سنت نیست. به هر حال ، یک تاکسی سواری در مسافت های طولانی ، مثلاً طی یک ساعت می تواند 15 دلار قیمت داشته باشد که معادل 36 دینار تونسی است. اگر می خواهید به یکباره از چندین شهر بازدید کنید ، می توانید از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید. یک سواری اتوبوس 10-15 دلار یا 30-36 دینار تونس هزینه خواهد داشت. معمولاً سطح راحتی در سفرهای مسافت طولانی در تونس به اندازه کافی بالا نیست ، اما این یک راه حل برای مشکل برای یک گردشگری است که بودجه ی کمی دارد.
 
اگر به تنهایی سفر می کنید و نمی خواهید پول زیادی را در هتلی لوکس خرج کنید ، یک گزینه ارزان قیمت خوابگاه است. هزینه زندگی در یک خوابگاه در روز برای یک نفر حدود 15 دلار یا 36 دینار تونسی است. به عبارت دیگر ، با قیمت 50 دلار می توانید شب را در یک خوابگاه بگذرانید ، از سایر شهرها ، سواحل دیدن کنید و روزی سه بار غذا بخورید ، با چشیدن غذاهای ارزان محلی. شما حتی ممکن است کل مبلغ را خرج نکنید!
 

 

آیا 50 دلار برای سفر به مصر کفایت می کند

شخصی که تصمیم به استراحت در مصر گرفت ، می توان به یک دلیل ساده خوش شانس نامید - پس از افزایش شدید نرخ ارز دلار ، گردشگری در این کشور به یک سرمایه گذاری بسیار ارزان تبدیل شده است. 50 دلار در اینجا برابر با 900 پوند مصری است. این مبلغ را می توان برای استراحت چند روزه در یکی از شهرهای مصر خرج کرد.
 
غذا در مصر نسبت به سایر کشورهای عربی نسبتاً ارزان است ، بنابراین می توانید از انواع غذاهای محلی لذت ببرید. لوبیا و فلافل برای صرف صبحانه ، "کوشاری" (غذای ملی مصر که از برنج ، ماکارونی و عدس تهیه شده است ) برای ناهار و نوشیدنی - همه اینها بیش از 20-25 پوند هزینه نخواهد داشت ، یعنی فقط 50 سنت .
 
در قاهره و اسکندریه حمل و نقل عمومی برای کمک به شما برای رسیدن به هر منطقه فراهم است. شما می توانید به شهرهای مختلف از شرق به غرب سفر کنید و در عین حال بیش از نیم دلار برای سفر در انواع وسایل حمل و نقل عمومی مانند مترو ، اتوبوس یا تراموا پرداخت نکنید. اگر ترجیح می دهید تاکسی بگیرید ، می توانید به دلیل قیمت نسبتاً پایین برای خدمات آنها در مقایسه با سایر کشورهای عربی ، به خدمات Uber و کریم مراجعه کنید. برای مثال ، یک تاکسی سواری در مسافت طولانی 5 یا 90 پوند مصری هزینه خواهد داشت.
بازدید از موزه ها و سایر جاذبه های مصر یک گردشگری بسیار ارزان است. شما می توانید ارگ ها ، کاخ ها ، کلیساها ، مساجد و بازارها را تقریباً رایگان مشاهده کنید ، بنابراین بیشتر بودجه اختصاص یافته برای روز دست نخورده باقی می ماند.
 
50 دلار برای سفر یک گردشگر از قاهره به اسکندریه کافی است. هزینه آن از 5 تا 10 دلار ، از جمله 3 وعده غذایی در روز خواهد بود ، زیرا هزینه های روزانه در این شهر مشابه هزینه های پایتخت است. برای بازدید از مناظر این شهر و حتی برای خرید یک سوغات ، هزینه اضافی خواهید داشت.

 

با 50 دلار در لبنان کجا برویم

بیروت ، پایتخت لبنان ، یکی از گرانترین شهرها در جهان عرب است ، به ویژه هنگامی که با شهرهای ذکر شده در بالا مقایسه شود. به همین دلیل 50 دلار برای تمام لذت های زندگی (بازدید از جاذبه ها ، حمل و نقل ، غذا) به دلیل قیمت بالای بنزین در لبنان برای شما کافی نیست. استفاده از تاکسی گران است و بیشتر بودجه را به خود اختصاص می دهد. به عنوان مثال ، یک سفر معمولی که در حدود 15 دقیقه به طول انجامد ، می تواند 20 دلار هزینه داشته باشد.
 
با این وجود ، این پول برای یک روز در پایتخت لبنان کافی خواهد بود تا مهمترین دیدنی ها و مناطق توریستی آن را که در فاصله کمی از یکدیگر قرار ندارند ، ببیند. پیاده روی یا اجاره دوچرخه به شما کمک می کند تا از هزینه تاکسی جلوگیری کنید.
 
خرید در بیروت نیز گران است ، بنابراین به مسافران کم بودجه توصیه نمی شود برای خرید  اقدام کنند. با این حال ، با توجه به رستوران ها ، غذاهای موجود در محل های محلی کاملاً مقرون به صرفه است. در یک رستوران خوب می توانید ناهار بخورید ، 10 تا 13 دلار بپردازید که معادل 15-20 هزار پوند لبنانی است. گزینه دیگر ، غذاهای خیابانی است ، به عنوان مثال ، شیرینی لبنی (ظرفی از نخود فرنگی که با آب لیمو ، سیر و ادویه های مختلفی تهیه شده است - تقریباً). و قهوه عربی 3 دلار قیمت دارد که معادل 5 هزار پوند لبنانی است.
 
سفرهای مسافت طولانی مبلغی را برای شما به همراه خواهد داشت و بنابراین فراتر از بودجه مشخص شده خواهید بود. با این حال ، تعطیلات در شهرهای دیگر لبنان مانند سعیده و طرابلس از نظر اقامت ، غذا و هزینه بازدید از جاذبه های گردشگری نسبتاً ارزان تر از بیروت است. اگر بودجه شما محدود است ، می توانید زمان کمتری را برای کاوش در بیروت بگذرانید و بیشتر به شهرهای دیگر لبنان سفر کنید.
 
جهانگردی در جهان عرب به اندازه آنچه معمولاً تصور می کنیم گران نیست. لازم نیست برای بازدید از شهرهای عربی پول زیادی برای خود داشته باشید - در صورتی که از سبک زندگی شهروندان محلی را رعایت کنید به راحتی می توانید هزینه های خاص را کاهش دهید.

نظرات

در ادامه بخوانید...

زیباترین شهرهای جهان

در

دنبال مقصد برای سفر تعطیلات عید هستید؟ اگر قصد بازدید از یک شهر جدید را دارید، گزینه های زیادی در سراسر دنیا وجود دارد. ما 10 مورد از زیباترین شهرهای دنیا که مقصد گردشگری هستند را در این مقاله معرفی می کنیم.

10. ریو دو ژانیرو

ریو یکی از شهرهای بزرگ برزیل است، جمعیت ریو بیشتر از 6 میلیون نفر است. ریو در یکی از زیباترین مناطق این کره خاکی واقع شده است. اگر از بالای کوه Pan-de-Asukar به شهر نگاه کنید، نمای زیبای شهر و سپس دریا را مشاهده خواهید کرد. مناطق گرمسیری و ساحل شنی زیبا واقعا جالب توجه هستند. ریو یکی از شهرهای قابل توجه در دنیاست و باید در این لیست قرار داشته باشد. بازدید از ریو برای همیشه در خاطره شما خواهد ماند.

9. فلورانس

یکی از شهرهای تاریخی ایتالیا می باشد. فلورانس پایتخت ناحیه توسکانی است. جمعیت فلورانس کمتر از 400 هزار نفر است. تاریخ در لابلای سنگ فرش های فلورانس رخنه کرده است.

صدها موزه و گالری هنری در فلورانس وجود دارد. مطمئن باشید در سفر به فلورانس وقت کم خواهید آورد.

8. ونیز

ونیز جزیره ای در شمال کشور ایتالیا است. تردد در ونیز توسط قایق انجام می شود. کجای دنیا این چنین تجربه ای خواهید داشت؟

خیلی از توریست ها اعتقاد دارند، ونیز زیباترین شهر دنیاست. ونیز بخاطر کانال های آبی نیز معروف است.

7. استانبول

استانبول بزرگترین شهر ترکیه است. استانبول سومین شهر توریستی جهان است. مردم بی دلیل به آنجا نمی روند. استانبول شهر جادویی در میان شرق و غرب است. زیبایی استانبول  خارج از تصور است، معماری این شهر خارق العاده و فرهنگ بسیار غنی دارد.

وقتی در خیابان های استانبول تردد می کنید انگار در صفحات تاریخ قدم می گذارید، مساجد، کلیساها و ساختمان های بینهایت زیبا در همه جا سر به فلک کشیده اند.

کشور ترکیه به دلیل نزدیکی به ایران یکی از مقاصد گردشگری ایرانیان است. اگر به ترکیه سفر کردید استانبول را فراموش نکنید.

6. بوداپست

پایتخت مجارستان، جمعیت 1.7 میلیون نفری و شهری بزرگ است. بوداپست به مروارید اروپا معروف است. جالب است که بدانید این شهر به دو بخش بودا و پست تقسیم می شود که هر بخش در یک طرف رود دانوب است.

بودا جایگاهی در بالای تپه ها و مکان کاخ سلطنتی است، در طرف دیگر در پست، شهر قدیم قرار دارد.

5. پاریس

پایتخت فرانسه، رود معروف سن از میان پاریس می گذرد. مگر ممکن است لیستی از زیباترین شهر های دنیا بسازیم و پاریس در آن نباشد، نشستن در کافه های پاریس و دیدن مناظر زیبای این شهر، پاریس شهر عشاق است.

اگر به پاریس رفتید حتما به برج ایفل، موزه لوور و شانزلیزه سری بزنید. این شهری است که یکبار در عمرتان باید ببینید.

4. پراگ

پایتخت جمهوری چک، روی رودخانه ولتاوا بنا شده است. جمعیت پراگ 1.3 میلیون نفر است. پراگ در تابستان گرم و در زمستان بسیار سرد است. 

3.نیویورک

پرجمعیت ترین شهر آمریکا و شامل پنج منطقه اصلی رانکس، بروکلین، منهتن، کوینز و استیتن آیلند می باشد. نیویورک شهری دیدنی برای همه است.

2. رم

پایتخت ایتالیا، جمعیت رم تقریبا 2.6 میلیون نفر است. رم شهر هنر، فرهنگ و تاریخ است. در بین تپه ها قرار دارد. کولوسئوم و معبد پانتئون از بناهای دیدنی رم است.

1. آمستردام

پایتخت هلند، آمستردام زیباترین منظره ها برای عکاسی را دارد. این شهر برای پیاده روی ساخته شده است. عبور از روی پل ها، گوشه و کنار خیابان ها، همه جا چیز های جدیدی برای کشف وجود دارد.
معماری آمستردام بسیار چشم نواز است، ساختمان ها بر روی کانال ها قرار دارند. آرامش بی وصفی در این شهر حاکم است.
اگر به این شهر ها سفر داشتید ما را از تجربیات خود آگاه سازید.
در یک جمع بندی اگر به ایتالیا بروید، سه شهر از زیباترین شهرهای دنیا را خواهید دید!

نظرات

در ادامه بخوانید...

ابوالهول در اصل به چه شکل بود

در

ابوالهول

 

ابوالهول در اصل چگونه بود و چه تناسبی برای آن رخ داد؟

هر گردشگری که از هرم بزرگ جیزه بازدید کرده و شخصاً ابوالهول را دیده باشد ، درک خواهد کرد که چیزی در نسبت آن درست نیست. اگرچه این را می توان در عکس یا تصویر هم مشاهده کرد. واقعیت این است که بدن ابوالهول بزرگ است ، اما سر ابوالهول به طور نامتناسبی کوچک است. به خصوص عجیب به نظر می رسد وقتی در نظر بگیرید که مصریان ، در هر اثر هنری که خلق کرده اند، همیشه نسبت ها را بسیار دقیق رعایت کرده اند . پس چرا ابوالهول یک استثنا بود؟


ابوالهول کیست

ابوالهول
بسیاری بر این باورند که ابوالهول سر پادشاه Cheops  بر روی بدن  شیر عظیم الجثه است / عکس


بسیاری بر این باورند که ابوالهول دارای سر شاه خئوپس بر روی بدن  شیر عظیم الجثه با قسمت فوقانی کاملاً صاف - پشت و حتی محاصره در آب است. دیگران می گویند این رئیس خفره است. گزینه دوم در واقع بر روی این مجسمه وجود دارد که در موزه ای در قاهره است. اما تفاوت قابل توجهی بین این سرها وجود دارد - شکل صورت. در دومین هرم بزرگ جیزه متعلق به فرعون کففرن شکل صورت کشیده است و در ابوالهول ، کاملاً مخالف آن و گرد است.

 

ابوالهول

لودویگ بورخاردت ، باستان شناس آلمانی ، در مقاله خود در مورد ابوالهول کاملاً حفاری نشده ، وجود نوارهایی بر روی سر به جای چشم ها و  تزئینات ظریف راه راه روی آن اشاره کرد / عکس

 

حتی قبل از اینکه ابوالهول به طور کامل کاوش شود و فقط یک سر و گردن روی ماسه ها پیدا شود ، L. Borchardt ، باستان شناس آلمانی ، یک مقاله  نوشت. وجود نوارها را در قسمت سر به جای چشم ها ، تزئینات ظریف راه راه روی آن را ذکر کرده است. سر از Nemes مذهبی ، مقدس بود ، از این رو نتیجه می شود که صورت باید متعلق به فرعون باشد.

 

ابوالهول

حفاری های ابوالهول حدود 10 سال به طول انجامید: از 1926 تا 1936 / عکس


وی پس از تجزیه و تحلیل تاج هایی از این نوع ، دریافت که این الگوها از ویژگیهای پادشاهی میانه است و این قرنها پس از Khephren و Cheops است. وی تحقیقات خود را در یکی از مجلات علمی منتشر کرد. پس از اینکه در سال 1926 تا حدی ابوالهول حفاری شد و کاوش ها در سال 1936 به طور کامل به پایان رسید ، مشخص شد که این مجسمه در زمان پادشاهی قدیمی تراشیده شده است. اما بورچاردت نمی توانست بداند که ابوالهول چه نوع جسمی دارد ، زیرا او آن را نمی دید و فقط از روی سر قضاوت می کرد.

 

ابوالهول

پس از تجزیه و تحلیل تاج از این نوع ، باستان شناس دریافت که این الگوها از ویژگی های پادشاهی میانه است ، و این قرن ها پس از خفره و خئوپس است / عکس


در نتیجه ، معلوم می شود که این مجسمه در ابتدا در پادشاهی قدیمی تراشیده شده است و فقط پس از آن ، در زمان پادشاهی میانه ، دوباره سر آن تراشیده شده است. اعتقاد بر این است که ابوالهول دارای بدن شیر است ، اما واقعاً اینگونه است؟

 

 

ابوالهول در ورودی نکروپولیس - نگهبان سگ وحشی

ابوالهول
در مصر باستان ، مردم خدای آنوبیس را می پرستیدند که در همان موقعیت شکل ابوالهول به تصویر کشیده شد / عکس

 

ابوالهول

شاید ابوالهول با حذف جزئیات غیر ضروری تغییر کرده باشد / عکس


در مصر باستان ، مردم خدای آنوبیس - سگ نشسته وحشی را می پرستیدند. در واقع ، این یک گونه منقرض شده سگ های وحشی است. آنوبیس حافظ مردگان ، نکروپولیس بود. او اغلب در همان موقعیت شکل ابوالهول به تصویر کشیده می شد. بنابراین ، می توان فرض کرد که در اصل ابوالهول آنوبیس بود. با گذشت زمان ، سر تغییر کرد و آنها این کار را فقط با حذف جزئیات غیر ضروری انجام دادند. پس از همه ، برای تغییر شکل صورت ، از بین بردن سنگ های جامد بسیار آسان تر است. از این رو تخلف در تناسبات دیده می شود.

 

ابوالهول

احتمالاً ، ابوالهول در اصل به این شکل بود / عکس

 

نظرات

۱۴۰۱/۱/۶چه کسی و چرا اهرام را ساخته است ?از کجا و چرا اهرام روی این سیاره آمده اند، کارشناسان هنوز نمی توانند پاسخ دقیقی بدهند. محبوب ترین نسخه از منشاء این سازه های غیر معمول هدیه ای از تمدن های فرازمینی است. طبق افسانه، آنها نه تنها سال ها پیش به زمین آمدند، بلکه به مردم دانش و نحوه ساخت اهرام را آموزش دادند. بشر نه تنها از اهرام مصر آگاه است. این سازه ها در میان مردمان مختلف، و در سراسر جهان پراکنده بودند. برخی از آنها برای دفن مقامات دولتی و خانواده های آنها ساخته شده است. اما اهرامی هم هستند که هدفشان هنوز مشخص نیست.

۱۴۰۱/۱/۶اهرام همیشه برای دانشمندان رمز و راز بوده اند، اما طبق قوانین علوم عالی ساخته شده اند. اهرام به حق یکی از اسرارآمیزترین سازه های سیاره زمین در نظر گرفته می شوند. البته تاریخ بیشترین اطلاعات را در مورد اهرام مصر باستان دارد که بیشتر آنها تا به امروز باقی مانده اند. با این حال، این سازه ها در سراسر جهان و نه فقط در مصر پراکنده بودند. باستان شناسان همچنین سازه هایی شبیه اهرام را در چین، اندونزی، مکزیک، سودان، موریس و دیگر نقاط این سیاره کشف کرده اند. دانشمندان خاطرنشان می کنند که اهرام تقریباً به طور همزمان در نقاط مختلف سیاره ساخته شده اند. با وجود این واقعیت که در آن روزها مانند زمان ما شبکه محلی بسیار توسعه یافته وجود نداشت.

۱۴۰۱/۱/۶در همه اهرام اتاق های تدفین پیدا نکرده اند. بیشتر این سازه ها به سادگی مهر و موم شدند. این فرض وجود دارد که اهرام مراکز ارتباطی با تمدن های فرازمینی هستند که قبلاً به زمین پرواز می کردند. پس چگونه می توان وجود کهن ترین افسانه های مصر باستان و قبایل مایا و پیچیده ترین ساختارهای اهرام را توضیح داد. برای ساخت چنین سازه هایی به دانش عظیمی در زمینه نجوم، ریاضیات و ژئوفیزیک نیاز بود.

۱۴۰۱/۱/۶طبق افسانه ها، خدایان برخاسته از ستاره ها رازهای ساخت اهرام را برای زمینیان فاش کردند.

۱۴۰۱/۱/۶مردم مصر باستان، مردمان بسیار توسعه یافته مایا و آزتک ها افسانه های خود را در مورد خدایان از ستارگان دور داشتند. موجودات برتر به زمین فرود آمدند - خدایان. ظاهر آنها غیر معمول و متفاوت از زمینی ها بود. بزرگ ترین آنها، خدای توث (که در مصر باستان خالق جهان نامیده می شد) دستور ساخت اهرام را صادر کرد. او اسرار این ساختمان های غیرعادی را که طرح های آن بر روی پاپیروس کشیده شده بود، فاش کرد. خدای توث طرح هایی را برای اهرام معروف جیزه اعطا کرد.

۱۴۰۱/۱/۶این اهرام مصر هستند که مشهورترین اهرام تاریخ بشریت به حساب می آیند. برای قرن ها، دانشمندان به دقت این ساختارها را مطالعه کرده اند. و برخی از آنها تقریباً به شکل اصلی خود توانستند تا زمان ما سالم بمانند.

۱۴۰۱/۱/۶معروف ترین اهرام جوزر (به انگلیسی: Pyramid of Djoser ) یا هرم پلکانی و خئوپس هستند.

۱۴۰۱/۱/۶هرم پلکانی یا هرم جوزر در 30 کیلومتری قاهره قرار دارد. گردشگران از سراسر جهان به اینجا (به سقاره) آمدن و دیدن بنای باستانی را با چشمان خود ضروری می دانند. شش پله هرم نماد گذار از دنیای زندگان به دنیای مردگان است. جالب اینجاست که در داخل این سازه بیش از 10 اتاق تدفین وجود دارد. ظاهراً آنها نه تنها برای فرعون جوزر، بلکه برای همه اعضای خانواده او ساخته شده اند. با این حال، در طول حفاری ها، مومیایی فرعون یافت نشد.

۱۴۰۱/۱/۶قدمت مجموعه هرم جیزه حدود 4 هزار سال است. این یک هرم نیست، بلکه یک شهر کامل از ساختمان ها است. هرم جیزه شامل چندین هرم اصلی است. اینها Cheopsخئوپس ، Mykerin و خفرع Khafre هستند. علاوه بر این، این شامل ساختمان های معبد هرمی، مجسمه ابوالهول، گورستان ها و اهرامی است که برای دفن همسران فراعنه در نظر گرفته شده است. هرم خئوپس را هفتمین عجایب جهان می دانند. ارتفاع آن به حدود 142 متر می رسد. حدود 2.5 میلیون بلوک سنگی در روند ساخت آن استفاده شده است!

۱۴۰۱/۱/۶یکی از اهرام بسیار مورد مطالعه در تاریخ بشر، هرم خوفو است که در فلات جیزه قرار دارد. دانشمندان پیشنهاد می کنند که این بنا به عنوان مقبره خود فرعون خوفو ساخته شده است. با این حال، در اتاق دفن، هیچ بقایای فرعون، و اصلاً هیچ کس، یافت نشد.

۱۴۰۱/۱/۶هرم یا مقبره توتانخ آمون کمتر جالب نیست. در سال 1922 در نزدیکی اقصر (در دره پادشاهان) توسط باستان شناسان کارتر و کارنارون کشف شد. خود مقبره از نظر تجملات و اندازه زیاد متمایز نیست. و همه به این دلیل است که فرعون در 19 سالگی مرد و تنها 7 سال حکومت کرد. اما در این مقبره آثار ارزشمندی یافت شد. در مورد نفرین فرعون توتانخ آمون شناخته شده است. هرکس آرامش او را بر هم بزند مجازاتش مرگ است.

۱۴۰۱/۱/۶گروه بعدی اهرام سودانی یا نوبیا هستند. ساخت آنها در زمین های سودان 800 سال پس از سازه های هرمی مصر آغاز شد. تمدن هایی که حدود 3 هزار سال پیش در سودان زندگی می کردند از مصر اطاعت کردند. می توان گفت که آنها دانش خود را دریافت کردند و هر کاری را که قبلاً در مصر باستان انجام می دادند ادامه دادند. برخی از مراحل قدرت پادشاهی Meroitic توسط حاکمان مختلفی مشخص می شود که اهرام را نه تنها برای خود، بلکه برای خویشاوندان خود نیز می ساختند. مورخان این ساختمان ها را محل دفن فرعون های سودانی یا نوبی باستان می نامند.

۱۴۰۱/۱/۶شواهدی وجود دارد که بیشتر اهرام را محل دفن فرمانروایان کاشتا، مرو و ناپاتا می دانند. به ویژه، پادشاهی Meroitic در قرن سوم پس از میلاد فرو پاشید. به چندین ایالت با این حال، زمان به هیچ کس رحم نمی کند. و صحرا توانست به طور کامل آنها را مخفی کند. آنها می گویند که اهرام مرو توسط مردم فراموش شده است. یونسکو از آنها به عنوان آثار باستانی محافظت می کند. بنابراین، در این مکان ها به اندازه اهرام جیزه گردشگر وجود ندارد.

۱۴۰۱/۱/۶چین نه تنها دارای دیوار بزرگ، بلکه ساختارهایی شبیه اهرام است. برخی آنها را گوردخمه چین باستان می نامند. واضح است که دره اهرام چین از نظر تاریخی یک منطقه مشهور به حساب می آید. طول آن در اندازه آن قابل توجه است. حداقل 50 کیلومتر طول دارد. بیشتر اهرام چین در نزدیکی شهر شیان (حدود 200 قطعه) قرار دارند. کارشناسان در میان تمام ساختمان های غیر معمول مقبره Maolin متمایز می شوند. تاکنون مشخص نشده است که هدف واقعی این هرم چیست. چیزی در آنجا وجود ندارد که نشانگر مقبره باشد.

۱۴۰۱/۱/۶تنوع عظیم مجسمه های گلی مورد توجه خاص است. اما بیشتر گوردخمه ها برای دفن امپراطوران چین و نزدیکترین بستگان آنها در نظر گرفته شده است. رازهای زیادی پیرامون مقبره هرمی کانگلینگ وجود دارد. مورخان ادعا می کنند که این هرم برای امپراتور جوان پینگدی ساخته شده است. او 6 سال در قدرت بود و در 14 سالگی درگذشت. تردید وجود دارد که مرگ او به دلیل بیماری بوده است. طول تپه 230 متر است.

۱۴۰۱/۱/۶اعتقاد بر این است که قوم مایا تمدن بسیار توسعه یافته ای بودند که 3 هزار سال پیش در جنوب مکزیک زندگی می کردند. اهرام آنها به طور قابل توجهی با اهرام مصر متفاوت است، اما آنها آثار با ارزش کمتری نیستند. ساختمان های معروف مایاها هرم کوکولکان و هرم خورشید و کتیبه ها هستند.

۱۴۰۱/۱/۶معروف ترین اهرام مایا کوکولکان است که در یکی از شهرهای باستانی چیچن ایتزا قرار دارد. از 9 پله تشکیل شده و ارتفاع کلی آن حدود 25 متر است. در بالای مایاها، معبدی برای قربانی ها ساختند، جایی که ورودی هایی به تمام جهات جهان وجود دارد.

۱۴۰۱/۱/۶یکی دیگر از هرم های جالب در شهر باستانی Uxmal هرم جادوگر و قصر حاکم در شهر اوکسمال در شبه جزیره یوکاتان واقع شده است. این بنا توسط جنگل های استوایی احاطه شده و به عنوان یک مکان تاریخی ارزشمند تحت حفاظت یونسکو قرار دارد. ارتفاع هرم تا 40 متر است و در بالای آن معبدی برای قربانی وجود دارد (از خدای چااکو یاد شده است). خود کاخ به طرز مجللی با موزاییک ها و مجسمه ها تزئین شده است.

۱۴۰۱/۱/۶فرهنگ و معماری مایاها در شهر باستانی Palenque منعکس شده است. ساختمان های آن به عمق 15 کیلومتر مربع در جنگل امتداد داشتند. تنها بخشی از شهر باستانی قبلاً کاوش شده است و برای عموم آزاد است. در میان آنها می توان به معابد هرمی صلیب، خورشید و کتیبه ها اشاره کرد. دومی مقبره پادشاه مایا پاکال است. در داخل اهرام چندین نقش برجسته وجود دارد.

در ادامه بخوانید...

اگر عاشق آدم معتاد به کار هستید، این چیزها را فراموش نکنید

در

«من تعریف واقعی یک آدم معتاد به کار هستم.» ـ کیم کارداشیان
اگر عاشق  آدمی معتاد به کار هستید، ممکن است اوقات تلخی داشته باشید یا زندگی را برای کسی که دوستش دارید سخت‌تر کنید. می‌دانید که آدم‌های معتاد به کار با مشکلات سلامتی و ایجاد تعادل بین کار و زندگی مواجه‌اند بنابراین نیازی به تأکید بر آن نیست. در اینجا 15 نکته است که درمورد این آدم‌ها باید به خاطر داشته باشید.

1. آنها معتاد به کار هستند.
مشکل آدم‌های معتاد به کار این است که متقاعد شده‌اند اگر ابربهره‌ور نباشند، احساس ارزش شخصی‌شان سقوط می‌کند. درمان این مسأله بدتر از خود بیماری است. غالباً به سختی می‌توان مشخص کرد اجزای سازنده‌ی اعتیاد به کار چیست. اما به عنوان اعتیاد شناخته می‌شود.

2. آنها از کار لذت می‌برند.
این افراد می‌دانند که خودشان در معرض خطرات سلامتی قرار می‌دهند اما نشئه‌ای که از به عهده گرفتن چندین پروژه به آنها دست می‌دهد، شبیه هیچ چیز دیگری روی زمین نیست. وقتی از میز کارشان فاصله دارند احساس ناآرامی و بی‌قرار می‌کنند.
«من تاحدودی اعتیاد به کار دارم. وقتی احساس می‌کنم که کاری انجام نمی‌دهم، دیوانه می‌شود.» ـ اشلی گرین

3. آنها از تعطیلات هراس دارند.
تصور دوری از کار به خاطر تعطیلات باعث هراس آنها می‌شود. جدایی از کار می‌تواند باعث فروپاشی آنها به جای احساس آرامش کامل می‌شود.

4. آنها به اخلاق کار اعتقاد دارند.
اخلاق کار قوی‌تر از همیشه است. آنچه مردم نمی‌توانند متوجه بشوند این است که فناوری مدرن باعث شده است که کاستن از ارزش این مسأله برای آنها دشوارتر باشد. امروزه به خاطر وجود تلفن‌های هوشمند و سایر ابزار مدرن که به افراد معتاد به کار کمک می‌کند بی‌رحمانه به عادتشان برسند، جدایی از کار را تقریباً غیرممکن کرده است.

5. هیچ برنامه‌ای برای بازنشستگی ندارند.
درحالی که اکثر ما رویای آن را داریم که هنگام بازنشستگی هیچ کاری نکنیم و صبح‌ها دیر از خواب بیدار بشویم، آدمهای معتاد به کار هیچ موقع حتی از فکر کردن به بازنشستگی لذت نمی‌برند. آنها احساس می‌کنند که هیچ دلیل قانع‌کننده‌ای برای بازنشستگی ندارند مگر اینکه به خاطر دلایل سلامتی مجبور به انجام آن کار بشوند.

6. دوست ندارند بابت شرکت در رویدادهای اجتماعی سر آنها نق زده شود.
بله، آدمهای معتاد به کار گاهی اوقات بابت عدم‌توجه به خانواده و رویدادهای اجتماعی احساس گناه می‌کنند. آنها از اینکه بابت این موارد نق زده نشود، ممنون خواهند بود زیرا تنها مشکلی که دارند این است که نمی‌توانند مرز بین خانه و کار را تعیین کنند. (سیارک)

7. غالباً دلایل منطقی برای کار بیش از حد دارند.
آیا تاکنون به این فکر کرده‌اید که همکاران ناکارآمد و تنبل غالباً چگونه می‌توانند باعث بشوند که یک نفر تبدیل به فرد معتاد به کار بشود؟ این موضوع معمولاً نادیده گرفته می‌شود زیرا اکثر کارشناسان معتقدند که اعتیاد به کار باعث می‌شد که زندگی برای همگان سخت شود. این کارشناسان به ندرت به جنبه‌ی معکوس آن فکر می‌کنند.

8. انگیزه بسیار قدرتمندی دارند.
چند نفر می شناسید که علاقه‌ی شدید به شغلشان دارند؟ آدم‌های معتاد به کار همیشه عاشق شغل‌شان هستند و این علاقه می‌تواند جایگزین هیجانتان منفی زندگی شخصی‌شان بشود. فداکاری، انگیزه و اشتیاق آنها برای شغلشان غالباً نادیده گرفته می‌شود.

9. کمال‌گرا هستند.
امروزه روانشناسان می‌گویند که کمال‌گرایی نیروی محرکی است که اکثر آدم‌های معتاد به کار آن را دارند. این افراد دائماً تلاش می‌کنند شکاف بین انتظارات لجام‌گسیخته‌شان و ارزیابی شخصی‌شان از نحوه‌ی انجام آن را پر کنند. این همان چیزی است که آنها را به پیش می‌برد.

10. مفهوم آنها از آرامش متفاوت است.
اگر از یک آدم معتاد به کار بپرسید که چه ذهنیتی در مورد آرامش دارد، ممکن است از او پاسخ او تعجب کنید. آنها خواهند گفت که عاشق داشتن چند وظیفه هستند و مهمتر آنکه انجام یک کار و داشتن 10 کار دیگر در صف انتظار برای چند ساعت بعد، ذهنیت آنها از آرامش است.

11. دیدگاهشان درمورد پول و خوشبختی متفاوت است.
آدم معتاد به کار قانع شده است که موفقیت و پول باعث خوشبختی بیشتر خانواده‌اش خواهند شد. اگر چنین تفکری دارند، در اشتباه‌اند. احتمالاً از این پژوهش اطلاعی ندارند که خانواده‌هایی که سالیانه 5 میلیون دلار درآمد دارند خوشبخت‌تر از خانواده‌هایی که درآمد سالیانه‌شان 75 هزار دلار است، نیستند. (سیارک)

12. نمی‌توانند پاسخ بدهند.
به عنوان فرد عاشق، احساس نادیده‌شدن می‌کنید. فکر می‌کنید چرا نمی‌تواند پاسخ بدهد؟ واقعیت زندگی یک آدم معتاد به کار این است که با ارباب رجوع‌ها جلساتی دارند یا برای بقیه‌ی روز 10 جلسه‌ی پشت‌سرهم دارند. بار دیگر ناهار را نمی‌خورد و حتی بین جلسات هم وقت ندارند زیرا با رئیس‌شان صحبت می‌کنند.

13. شاید در حال جبران چیز دیگری هستند.
کار، بلندپروازی، انگیزه، ارتقاء و موفقیت. اینها دستورالعملی است که آنها را به پیش می‌برد. اما غالباً اینها صرفاً علائمی از ناآرامی عمیق‌تر در زندگی هیجانی‌شان و شاید تنها مکانیسم برخورد نامناسبی با عدم‌رضایت از زندگی‌شان هستند. آیا شما دلیل‌اش هستید؟ ایرادی ندارید به این موضوع توجه کنید.

14. آنها می‌توانند تحت فشار سود ببرند.
این درست است که هر چقدر مدت کار شما طولانی باشد، بهره‌وری‌تان کاهش می‌یابد. اما برخی افراد معتاد به کار از استرس لذت می‌برند زیرا باعث می‌شود آدرنالین آنها ترشح شود و این حداقل فایده‌ی مثبت آن است. حالت ایده‌آل این است که با مدیریت بهتر زمان، کار را مولدتر و رضایت‌بخش‌تر بکنیم.

15. نیاز به کنترل کامل دارند.
نباید عجیب باشد که افراد معتاد به کار به ندرت تفویض اختیار می‌کنند و وقتی هم که چنین کاری انجام می‌دهند دچار عذاب می‌شوند از این جهت که آیا کار به درستی انجام خواهد شد یا نه. بعد دیگر علاقه به کنترل کامل کار این است که تلفن هوشمندشان هیچ موقع ترکشان نمی‌کند. بله، حتی آن را با خود به رختخواب می‌برند!
حال متوجه شدید که چه چیزی یک آدم معتاد به کار را عصبانی می‌کند، حالا می‌توانید عقب بنشینید و منتظر بمانید تا او متوجه شود که کار تنها بخشی از زندگی است.

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

8 راز زیبایی پوست افراد مشهور

در

بدون قرارداد سنگین چند میلیون دلاری ، چهره ی بی عیب افراد مشهور مورد علاقه ی ما ممکن است تقریبا غیر ممکن و دست نیافتنی به نظر برسد. ولی متخصص مراقبت های پوستی ستاره ها ،سیلا رازهایی دارد که برای رسیدن به درخشندگی زیبای پوست که در رویاهایتان به آن می اندیشید ، به آن نیاز دارید.(سیارک)

 

 چگونه روی رد کارپت(فرش قرمز) حاضر شوید ‌- پوست آماده ی زیبا تقریبا غیر ممکن به نظر می رسد ولی سیلا ، زیبایی شناس ارشد اینجاست که به شما کمک کند. او با با همه ی افراد مشهور کار می کند ، و همه ی روش هایش را به ما نشان داده و شما ، حقه های مرموز چندلایه ای او را باور نخواهید کرد که آنها را در اینجا با ما در میان می گذارد. به طور دقیق ، برخی از بهترین نکته های او را بررسی کنید تا بهترین صورت را داشته باشید و برنامه ی روتین مراقبت از پوستی را ادامه دهید که واقعا موثر است.

پیشنهاد شما برای زنان پرمشغله که زمان زیادی در فهرست برنامه های خود ندارند ولی می خواهند پوست خوبی داشته باشند ، چیست ؟

در واقع شما به رژیم پوستی 12 مرحله ای نیاز ندارید تا پوست خوبی داشته باشید. برای یک خانم شاغل ، شما می توانید رژیم های شبانه و صحیح خود را به سه مرحله تقسیم کنید. در صبح ، با یک پاک کننده ی مناسب و مرطوب کننده ، صورت خود را تمیز کرده و با دستمال صورت آن را پاک کنید تا لایه برداری نیز انجام شود. بعدا ، با مرطوب کننده ی SPF از پوست حمایت کنید و سپس در عصر ، آرایش خود را برداشته ، پاکسازی کرده و مرطوب کنید. بنابراین سه مرحله در صبح و سه مرحله در شب وجود دارد.

مهمترین بخش روتین برنامه ی مراقبت از پوست چیست ؟

پاکسازی و تداوم . اگر شما به خوبی پاکسازی کنید ، می توانید منافذ پوست خود را نیز ببندید و بعدا مرطوب کننده بزنید وگرنه سرمی که از آن استفاده می کنید موثر نخواهد بود و پوست شما را به آن مرحله ای که شما می خواهید ، نخواهد رساند.

آیا محصولات جهانی وجود دارد که زنان باید در برنامه ی روتین مراقبت از پوست خود قرار دهند ؟

قطعا ، شما باید یک پاک کننده ی ملایم و کرم مانند ، یک سرم  سرشار از ترکیبات ویتامین C ، پپتید ، سلول های ساقه ی گیاهی و نیز ضد آفتاب طیف – گسترده با مینیمم SPF‌  30 داشته باشید.

موثرترین روش برای لایه برداری پوست کدام است ؟ چگونه روی پاکسازی شما اثر می گذارد ؟

لایه برداری مهم است ، من حداقل استفاده ی یک یا دوبار در هفته لایه بردار را توصیه می کنم....انجام این مرحله قبل از پاکسازی اهمیت دارد، بنابراین پوست مرده را بردارید و سپس پوست سالم زیرین را شستشو دهید. تمیز کردن در صبح  برای رفع چربی مازاد پوست ، و سپس در شب برای برداشتن آرایش ،‌ همیشه اهمیت دارد.

آیا شما اعتقاد دارید که زنان می تواند پوست خوبی داشته باشند یا تصورتان این است که ژنتیک نقش بسیار زیادی در تعیین کیفیت پوست دارد ؟

همه ی زنانی پوست خوب دارند که زمان لازم را صرف آن می کنند و این کار شامل سبک زندگی و رژیم غذایی است. بنابراین ، همه ی مردم مستعد آکنه و دیگر مشکلات پوستی هستند ولی به نظر من همه ی زنان می توانند پوست خوبی داشته باشند.

آیا شما به ما راز نهایی مراقبت از پوست امی روسوم را می گویید ؟

نه ! ولی او درمان های مرتب چهره را بدست آورده و امی واقعا یک سبک زندگی فعال و سالم را پذیرفته است. او هنوز جوان است ، که به داشتن پوست خوبش نیز کمک می کند !

افراد مشهور چه کار می کنند که متوسط زنان می توانند آن کارها را در برنامه های روتین خود وارد کنند ؟

ویزیت یکی از کلینیک های ما هفته ای یکبار ، دوامی ندارد ، ولی شما به راحتی می توانید ماهی یکبار برای صورت برنامه ریزی کرده یا برای توسعه ی برنامه ی درمانی خانگی ، با متخصصان زیبایی کار کنید.

آیا نکات پایانی دیگری دارید که به خوانندگان ما بگویید ؟

مرطوب باشید و  سالم بمانید ، ولی رژیم واقعا اهمیت بسیار زیادی دارد ؛ ما دیگر نوشابه های گازدار  نمی نوشیم و  همبرگر نمی خوریم و انتظار داریم که پوست خوبی داشته باشیم . البته در نظر گرفتن چیزهایی که وارد بدن خود می کنیم نیز اهمیت دارد. (سیارک)

پست های مرتبط :

ماسک ضدچروک و شفاف کننده صورت

ماسک ماست و نسکافه

درمان کک و مک با ماسک ماست ترش

ماسک لایه بردار ملایم

محلول ضد چروک برای صورت و بدن بسازید

6 مکمل برای داشتن پوستی درخشان و موهایی زیبا

8 راز زیبایی پوست افراد مشهور

غذاهایی که برای پوست خشک مناسب هستند

با این راهکارها چین چروک صورت را کمتر کنیم

چگونه ماسک‌های صورت آووکادوی طبیعی بسازیم؟

ترجمه توسط itrans.ir

نظرات خود را در رابطه با این پست و میزان مفید بودن آن را با ما به اشتراک بگذارید. 

نظرات

۱۳۹۵/۱۰/۲۸همشون جراحی می کنن وگرنه پیری که به سراغ همه میاد

در ادامه بخوانید...

سبک زندگی برای قوی نگه داشتن استخوان‌ها

در

1. فعال باشید و قوی‌تر شوید.
سبک زندگی فعال یا فعال شدن به لحاظ فیزیکی می تواند به پیشگیری از استئوپروز، پوکی استخوان کمک کند. استخوان ها و عضلات به فعالیت به صورت قوی‌تر شدن، پاسخ می دهند. دو نوع ورزش بهترین شرایط را برای پیشگیری از استئوپروز دارند: تحمل وزن، که در آن در مقابل گرانش زمین تلاش می کنید، و مقاومت از طریق ورزشهایی از قبیل وزنه‌برداری. هرچه استخوان های خود را برای پیاده روی، دویدن یا وزنه برداری سنگین تر و قوی تری به کار گیرید، استخوان هایتان به همان اندازه قوی خواهند شد. از آنجایی که افتادن شایع ترین سبب شکستگی استخوان است بنابراین فعالیت‌های بهبود تعادل از جمله تای چی و تمرینات قدرتی نیز می توانند به صورت قابل توجهی خطر را کاهش دهند.


2. باغبان خوبی باشید و به پیشگیری از استئوپروز کمک کنید.
معطل مانده ام که چه نوع فعالیت بدنی به قوی نگه داشتن استخوان‌هایم کمک می کند؟ یکی از مطالعات نشان می دهد که باغبانی می تواند از نظر پیشیگیری از استئوپروز به شما کمک زیادی کند. کشیدن ماشین چمن‌زنی، جمع‌اوری و بلند کردن یک چرخ دستی پر از کود یا علف‌های هرز همگی ورزش‌های تحمل وزن است. (سیارک)  
3. محل زندگی خود را «ایمن از شکستگی» نمایید.
پله‌ها و محل های زندگی خود را چراغ بندی کنید و اطمینان حاصل کنید که پله‌ها لغزنده نمی باشند. درهم برهمی خانه را رفع نموده و تخته چوب ها و موکت های شل شده کف را تعمیر نمایید. اطمینان حاصل نمایید که تمامی سیم‌های برق و تلفن در خارج از مسیری است که شما در آن قدم برمی دارید. ، قالیچه‌هایی که سبب افتادنتان می شوند را بچسبانید یا ببندید. در یک طرف دوش، وان و توالت دستگیره نصب کنید. و برای برداشتن چیزی که خارج از دسترسی شماست روی چهارپایه یا صندلی نایستید- وسایلی که به طور منظم از آنها استفاده می کنید را در جاهایی قرار دهید که به راحتی و آسانی بتوانید بردارید.
4. به تازگی استخوانتان شکسته است؟ حرف بزنید!
اگر میانسال یا پیرتر هستید و شکستگی استخوان دارید، با متخصص مراقبت های بهداشتی خود درباره اسکن تراکم استخوانی خود حرف بزنید تا از بابت استئوپروز آزمایش انجام دهد. در این سنین شکستگی‌ها اخطارهایی هستند که حکم تحقیقات بیشتر در زمینه مشکلات مربوط به سلامتی را دارند. فقط شکستگی خود را گچ گرفته و به خانه بازنگردید! (سیارک)  
5. در مورد دریافت کلسیم خلاق باشید.
دریافت کلسیم مورد نیاز از رژیم غذایی چالش برانگیز می باشد. شما بسته به سن‌تان روزانه نیاز به 1.000 تا 1.200 میلی گرم کلسیم دارید. سعی کنید تا شیر خشک را به سوپ، غذای گوشتی و نوشیدنی های خود اضافه کنید. فقط یک قاشق غذاخوری شیر خشک بدون چربی شامل 52 میلی گرم کلسیم است. شما می توانید به اسانی دو تا چهار قاشق غذاخوری را به بسیاری از دستورالعمل‌های آشپزی خود اضافه کنید. همچنین آب میوه، غلات، حبوبات، نان، غلات و آب های غنی شده با کلسیم را خریداری کرده و نصف فنجان انجیر خرد شده را روی هشت اونس ماست بریزید. این ترکیب بیش از نصف کلسیم روزانه یک فرد بزرگسال را تامین می کند.
6. دریافت مناسب ویتامین D نیز مهم می باشد.
ویتامین D به بدن شما در جذب کلسیم کمک می کند، چرا که به آن اجازه می دهد تا از طریق روده داخل جریان خون شود. بدون آن، کلیه ها کلسیمی که می توانست مصرف گردد را دفع خواهند کرد.

پست های مرتبط:

- چرا استخوان های سالم برای شما مهم هستند؟

 - استخوان هایتان را به خطر نیاندازید.

- استخوان ها آن چیزی نیستند که شما فکر می کنید.

 - چه وقت استخوان ها می شکنند؟

 - شما ممکن است در خطر باشید.

 - چرا فعال بودن باعث قوی شدن استخوان ها می شود

- رژیم غذایی مناسب برای داشتن استخوان های محکم

 - در صورتی که کودک نوپای شما نوشیدن شیر را دوست نداشته باشد

- از استخوان های خود در هر سنی محافظت کنید.

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک)  

مترجم  itrans.ir 

نظرات

در ادامه بخوانید...

کشف بقایای یک شهر گمشده در مصر با قدمت بیش از 7000 سال

در

به گزارش  (سیارک)  مصر، کشف بقایای یک شهر گمشده را که قدمت آن به بیش از 7000 سال بازمیگردد، اعلان نمود ؛ این شهر، در استان سوهاجِ مصرِ علیا واقع شده است.


این شهرستان باستانی مسکونی ، در نزدیکیِ یک قبرستان، که قدمت آن به 5,316 سال پیش از میلاد مسیح بازمیگردد، کشف شده است، و بعنوان یکی از بزرگترین کشف‌های باستان‌شناسی که به دوران پادشاهی اولیه‌ی قبل از تاریخ مصر باستان که از حدود 5 هزار سال پیش آغاز شده است، باز میگردد.
یک تیم از باستان شناسان از وزارت آثار باستانی مصر، بقایای کلبه‌ها و قبرهایی را در عمق 400متری، به سمت جنوب ِ معبد mortuary ی Seti I ، یافته اند ، که متعلق به فرعونی بوده است که هزاران سال بعد ، یعنی بین سالهای 1290-1279 قبل از میلاد حکومت میکرده است. 


معبد Seti I ، در ابیدوس که یکی از قدیمی‌ترین شهرهای شناخته شده در مصر باستان و پایتخت تاریخی مصر علیا است قرار دارد و جدیداً ، مسکن‌ها و مقبره‌ها‌یی پیدا شده‌اند که ممکن است بخشهایی از یک پایتخت قدیمی باشند که قبلاً، از بین رفته و اکنون ، مجددا ظاهر شده است، و یا ممکن است مربوط به یک روستایی جداگانه باشند، که در آن پایتخت قرار داشته است.
در بخشی از اظهارات محمود عفیفی وزیر آثار باستانی در یک بیانیه مطبوعاتی آمده است: " این کشف میتواند موجب به دست آمدن اطلاعات زیادی در مورد تاریخ ابیدوس ها شود،" .

 

نظرات

در ادامه بخوانید...