پنج نشانه اصلی مصرف بیش از حد نمک

پنج نشانه اصلی وجود نمک بیش از حد در بدن چیست
نمک بیش از حد در بدن می تواند باعث بیماری و عواقب ناخوشایند زیادی شود.حال ببینیم چه علائمی نشان می دهد که زمان کاهش مقدار مصرف نمک رسیده است؟
 

تشنگی مداوم

نمک بیش از حد، آب را در بدن به دام می اندازد و مغز سیگنال های متوقف نشده ای را برای نوشیدن می فرستد.
 

تورم

لازم به یادآوری است که یک گرم سدیم 200 میلی لیتر آب را در خود نگه می دارد و این منجر به ورم نهفته در داخل بدن می شود.
 

سردرد

نمک بیش از حد می تواند باعث گشاد شدن عروق مغز و ایجاد درد شود. همچنین ، مصرف بیش از حد سدیم به دلیل تأخیر و افزایش مایعات در بدن باعث افزایش فشار می شود.
 

درد کلیه

استفاده از نمک در مقادیر زیاد باعث افزایش میزان پروتئین در ادرار می شود که خطر ابتلا به بیماری کلیوی را افزایش می دهد و کار آنها را مختل می کند. علاوه بر این ، نمک می تواند باعث تشکیل سنگ کلیه، سنگ مثانه و ... شود.
 

نفخ

مانند سایر موارد ، برای خلاص شدن از نفخ به کاهش نمک و استفاده از آب تمیز در مقادیر زیاد کمک خواهد کرد. 
 
چگونه می توان مقدار نمک مصرفی را کاهش داد؟
لازم است که 6 غذای نمکی را از رژیم غذایی خود حذف کنید. به گفته انجمن رژیم های غذایی آمریکایی ، "6 نمک " که خطرناکترین غذاهایی هستند که می توانند باعث افزایش مقدار سدیم در بدن شوند. این شامل نان، سوسیس ، برگر (مخصوصاً از فست فود) ، پیتزا ، کنسرو و محصولات نیمه آماده است. 
 
به غذاهای سرشار از پتاسیم نگاهی بیندازید، این الکترولیت طبیعی به کلیه ها در پردازش و از بین بردن نمک اضافی کمک می کند. به عنوان مثال ، موز ، سبزیجات دارای برگ ، توت ، میوه مرکبات ، طالبی ، کلم بروکلی و ماست می توانند منبع پتاسیم باشند.
 
تحرکت داشتن و حداقل پیاده روی در هوای تازه در پارک ها.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید