سس زغال اخته و شاه توت

در

یکی از پر طرفدار ترین سس هایی که هر ساله در آمریکا درست می شود. سس زغال اخته و شاه توت است. می توانید از این سس در درست کردن استیک، پنکیک صبحانه، تارت های خانگی و انواع دسر ها استفاده کنید. برخلاف نام طولانی و سخت آن، طرز تهیه ی راحتی دارد و می توانید با درست کردن آن در خانه، خودتان و خانواده را از لذت خوردن این سس خوشمزه بهره مند کنید.

اما درست کردن آن، نگران این قسمت نباشید ما یکی از محبوب ترین دستور پخت ها را برای شما در این جا قرار می دهیم که به سادگی مواد آن تهیه شده و می توانید در خانه آن را درست کنید.

نکته ی مهم در مورد این نوع سس این است که می توانید هم از میوه های تازه و هم از میوه های فریز شده استفاده کنید. اگر می توانید تازه ی آن را تهیه کنید چه بهتر وگرنه می توانید با همان میوه های یخ زده هم این سس خوشمزه و فوق العاده را تهیه کنید. شما می توانید این سس را تنها با زغال اخته و یا تنها با شاه توت نیز درست کنید. اما ترکیب این دو مزه ی خوبی را به همراه دارد. البته به یاد داشته باشید

اگر از میوه ی یخ زده استفاده کردید، حتما اجازه دهید از قبل به دمای اتاق برسد و سپس با آن سس خود را درست کنید.

مواد مورد نیاز برای تهیه ی سس زغال اخته و شاه توت:

500 گرم زغال اخته یخ زده و یا تازه

250 گرم شاه توت یخ زده و یا تازه

نصف فنجان شکر دانه ریز

یک چهارم فنجان آب

1 قاشق غذا خوری آب لیمو ترش

2 قاشق غذا خوری از شربت غلیظ تمشک سیاه(این مورد اختیاری است)

طرز تهیه:

در ابتدا اگر از زغال اخته ی یخ زده استفاده می کنید. اجازه دهید یخ ها به آرامی باز شوند. اصلا از مایکروفر برای باز کردن یخ ها استفاده نکنید. این کار بافت زغال اخته ها را برای تهیه ی سس خراب می کند. اجازه دهید خودشان به دمای اتاق برسند. اما در صورتی که از زغال اخته ی تازه استفاده می کنید، به خوبی آن را شسته و درون قابلمه بریزید. شعله را کم کرده و اجازه دهید زغال اخته ها کمی نرم شوند. سپس کم کم آن را هم بزنید تا ته نگیرد. زمانی که زغال اخته ها به خوبی نرم شدند و آب کمی از آن ها باقی ماند، آب را اضافه کنید. به همراه آب اکنون لازم است شکر و آب لیمو ترش را نیز اضافه کنید و دوباره هم بزنید آنقدر به این کار ادامه دهید تا شکر به خوبی حل شده و آبی درون ظرف باقی نماند. سپس در این مرحله شاه توت ها را اضافه کنید و اجازه دهید 5 الی 10 دقیقه با مواد بجوشد. در مورد شاه توت هم اگر یخ زده هستند لازم است اجازه دهید تا به دمای اتاق برسند.

بیشتر بدانیم: طرز تهیه انواع سس 13 مورد 

شعله را خاموش کنید و اجازه دهید که محلول سرد شود. سپس آن را درون شیشه ریخته و از آن استفاده کنید.

به یاد داشته باشید به این دلیل که این سس مواد نگه دارنده ندارد تنها برای چند روز قابل استفاده است.

اما اگر می خواهید برای مدت بیشتری از این سس استفاده کنید می توانید آن را در فریزر نگه داری کرده و به مدت شش ماه از آن استفاده کنید.

شما می توانید با همین دستور از میوه های دیگری همچون انار، توت فرنگی و تمشک نیز استفاده کنید. ترش یا شیرین بودن سس نیز به شما و سلیقه تان بستگی دارد. اگر از مزه ی ترش لذت می برید و می خواهید که سستان مزه ای ترش داشته باشد، کافی است از مقدار شکر کم کرده و کمی آب لیمو ترش را بیشتر کرده و مقداری نمک به آن بیافزاید. اما اگر می خواهید که سس ته مزه ای شیرین داشته باشد، کافی است همین دستور تهیه را دنبال کنید.

سس ما آماده است، نوش جان

نظرات

در ادامه بخوانید...

طرز تهیه فنجان های ماست میوه ای هلو شاه توت

در

هلوها و شاه توت های تازه را با ماست یونانی، عسل و گرانولا برای یک صبحانه سریع و مغذی مخلوط کنید. بنشینید و طعم میوه تازه را بچشید یا آن را در ظرفی برای اینکه با خود به بیرون ببرید بسته بندی کنید.

مواد لازم برای 4 نفر

2  عدد هلوی رسیده

1 و نیم  فنجان ماست یونانی

3 قاشق غذا خوری عسل

3/4 فنجان شاتوت

1/4 فنجان گرانولا

چاشنی : عسل اضافی

طرز تهیه:

هلوها را پوست کنده و تکه تکه کنید. با ماست و 3 قاشق غذا خوری عسل مخلوط کنید. هلوها، شاتوت ها، مخلوط ماست و گرانولا را بین 4 کاسه شیشه ای تقسیم کنید. اگر می خواهید، عسل اضافی را روی آنها بریزید. فورا سرو کنید. (سیارک

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  

مترجم  itrans.ir  

نظرات

در ادامه بخوانید...

دیپ سبزیجات خامه ای

در

(سیارک): دیپ ها نوعی چاشنی یا سس می باشند که معمولا به عنوان اشتها آور و یا اسنک در کنار چوب شور، بیسکوئیت های شور، سیب زمینی سرخ شده، چیپس ترتیلا، چیپس سیب زمینی و … مصرف دارند.

مواد لازم برای تهیه دیپ سبزیجات خامه ای

- پنیر خامه ای 220 گرم
- فلفل دلمه ای قرمز 1 عدد
- فلفل سبز تند 1 عدد
- زیتون سیاه 200 گرم
- کنسرو ذرت 400 گرم
- پودر سیر 1/2 قاشق چایخوری
- پودر آویشن 1/8 قاشق چایخوری
- جعفری تازه یا خشک شده 1 قاشق چایخوری
- نمک و فلفل سیاه به میزان دلخواه


طرز تهیه دیپ سبزیجات خامه ای

دیپ سبزیجات خامه ای یکی از انواع دیپ می باشد، با طعمی فوق العاده و ظاهری بسیار رنگی ، زیبا واشتها آور. آماده سازی این دیپ خوشمزه در چند دقیقه است و  انتخابی عالی برای یک میان وعده یا عصرانه دلچسب میباشد.

طرز تهیه: فلفل ها و زیتون سیاه را خرد می کنیم . کنسرو ذرت را آبکشی کرده تا آب آن کاملا خارج گردد. سپس تمام مواد را داخل کاسه ای می ریزیم و کاملابا هم ترکیب می نماییم. این دیپ خوشمزه را همراه با چیپس مورد علاقه تان نوش جان نمایید . دیپ را تا 24 ساعت می توانید در یخچال نگهداری نمایید.

 این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک

نظرات

در ادامه بخوانید...

چرا یک رژیم غذایی سالم باید در اولویت برنامه‌های شما باشد

در

ماه  فوریه ، ماه قلب‌ها  مبارک! درحالی‌که ممکن است ماه فوریه را فصل شکوفایی عشق بنامیم، همچنین ماهی است که به مسائل مربوط به شور و احساس اختصاص داده می‌شود یعنی ماه قلب‌ها . سازمان‌های بهداشتی در سراسر جهان به‌منظور گسترش آگاهی درزمینهٔ بیماری‌های قلبی و چگونگی ایجاد بسیاری از بیماری‌های خطرناک قلبی به‌واسطه عادات زندگی فعلی ما گرد هم آمده‌اند. قلب یک عضو حیاتی است که مسئول حفظ عملکرد بدن از طریق پمپاژ خونی که در داخل بدن اکسیژن‌رسانی و عمل حذف مواد زائد را انجام می‌دهد. اگر قلب عمل خون‌رسانی قلب متوقف شود حیات بدن متعاقب آن متوقف خواهد شد. بنابراین مراقبت از قلب و سالم نگه‌داشتن آن از اهمیت زیادی برخوردار است. در حال حاضر با پیروی از سبک زندگی امروزه، با عادات غذایی ناسالم و روش کم‌تحرک زندگی، ما بیشتر و بیشتر خود را مستعد ابتلا به گرفتگی عروق می‌کنیم و درنهایت به حمله قلبی منجر خواهد شد. بنابراین زمان آن فرارسیدهاست که توجه بیشتر به چیزی‌های مفید و آنچه ما جدا باید از آن اجتناب کنم داشته باشیم.  راز عمر طولانی تر
اولین قدم ایجاد چند تغییر در شیوه زندگی است که می‌تواند برای جلوگیری از بیماری‌های قلبی شمارا در مسیر درستی قرار دهد. با توجه به مطالعه اخیر صورت گرفته توسط دانشگاه مریلند در ایالات‌متحده، تنها 30 دقیقه دویدن بر روی دوِثابت می‌توانید بافت قلب آسیب‌دیده شما را مجدداً احیا کند! بنابراین می‌بینید که همه‌چیز بستگی به ایجاد تغییراتی در شیوه زندگی دارد. در اینجا 10 راه‌کار تخصصی ارائه می‌شود که می‌تواند به شما در شروع این تغییرات کمک کند:

1. اسیدهای چرب امگا 3 را منظور کنید
اسیدهای چرب امگا 3 چربی‌های مفیدی هستند که گنجاندن آن در رژیم غذایی روزانه هر فرد توسط کارشناسان بهداشت توصیه می‌شود. با توجه به مطالعه انجام‌شده توسط دانشگاه استنفورد، جایی که آن‌ها در دریایی از داده‌های تحقیقاتی مختلفی قرار گرفتند که سطوح خون و یا بافت اسیدهای چرب امگا 3 اندازه‌گیری کرده بود، آن‌ها دریافتند که سطوح خونی غذاهای دریایی و اسیدهای چرب امگا 3 نسبتاً مرتبط با خطر مرگ کمتر ناشی از حملات قلبی هستند. آن‌ها اعلام کردند که مصرف منابع غذایی امگا 3 مانند ماهی آزاد، قزل‌آلا، گردو و روغن بذر کتان احتمالاً به‌طور قابل‌توجهی بروز یک بیماری قلبی رو به رشد را از بین می‌برد.

غذاهای غنی از آنتی اکسیدان برای داشتن سلامتی در دوران پیری

2. میوه‌هایی مانند قره قاط و زغال‌اخته مصرف کنید

بی‌دلیل نیست که کارشناسان بهداشت گنجاندن مصرف منظم میوه‌ها و سبزی‌ها را در رژیم غذایی ما توصیه می‌کنند. آن‌ها سرشار از مواد معدنی ضروری، ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌هایی هستند که برای سلامت ما بسیار مفید است. به‌عنوان‌مثال زغال‌اخته را در نظر بگیرید. با توجه به مطالعه انجام‌شده توسط دانشگاه بوستون، زغال‌اخته می‌تواند باکتری‌های روده را محافظت کند و توابع آنتی‌اکسیدانی و ضدالتهابی را فراهم کند که برای سیستم قلبی عروقی، سوخت‌وساز بدن و عملکرد سیستم ایمنی بدن سودمند است. زغال‌اخته یک منبع عالی از آنتی‌اکسیدان‌ها به نام آنتوسیانین است که موجب کاهش سطح کلسترول می‌شود.


3. نمک کمتر مصرف کنید و تنقلات را کاهش دهید
هرچقدر هم که طرفدار تنقلات شور باشیم، مصرف بیش‌ازحد از آن می‌تواند دارای مضراتی برای سلامت ما باشد. مطالعه اخیر انجام‌شده توسط شرکت استرالیایی نشان داده است که هندوها بیش‌ازحد عاشق نمک هستند. این مطالعه نشان می‌دهد که به‌طور متوسط هر فرد هندی در حدود 119 درصد بیشتر از میزان توصیه‌شده برای هر فرد نمک مصرف می‌کنند. پزشکان همیشه نمک کمتر را توصیه می‌کنند زیرا مصرف بیش‌ازحد از آن باعث افزایش سطح فشارخون می‌شود و منجر به مسائل قلبی می‌شود. بنابراین شما مستلزم کاهش مصرف تنقلات و مواد غذایی فرآوری شده هستید چراکه این مواد حاوی مقادیر بالایی از نمک هستند.


4. شکلات تلخ مفید است
خبر خوب برای دوستداران شکلات تلخ! خوردن روزانه مقدار کمی شکلات تیره درواقع می‌تواند برای قلب مفید است. دانشمندان دریافته‌اند که مصرف محصولات کاکائویی غنی از فلاوانول مانند شکلات تیره ممکن است برای سلامت قلب و عروق سودمند باشد. آن‌ها همچنین کاهش معنی‌داری را در قند خون و انسولین مشاهده کردند و همچنین یکی دیگر از شاخص‌های مقاومت به انسولین به‌اصطلاح HOMA-IR را بررسی کردند. اما به یاد داشته باشید، این مورد شامل حال شکلات سفید و آب‌نبات شکلاتی که سرشار از مواد قندی هستند نمی‌شود.


5. نوشیدنی‌های سالم بنوشید
اغلب ما توجه چندانی به عادات غذایی خود نداریم. درحالی‌که ما عاشق آن فنجان چای ماسالا اشباع‌شده از شکر در صبح هستیم، اما به‌احتمال‌زیاد خوردن آن برای سلامتی شما مناسب نیست. دانشمندان می‌گویند که چای سبز و قهوه، در صورت گنجانده شدن در بخشی از رژیم غذایی، می‌تواند برای قلب با کاهش خطر سکته مغزی مفید باشد. چای سبز منبع بزرگی از آنتی‌اکسیدان است و مانع از لخته شدن خون می‌شود این در حالی است که تنها دو لیوان قهوه می‌تواند احتمال مشکل قلبی را کاهش دهد. بیست و پنج نوشیدنی برای سم زدایی و کاهش وزن

6. غلات سبوس‌دار را در برنامه غذایی خود بگنجانید
به گفته دکتر روپالی داتتا، مشاور تغذیه، "غلات کامل منابع بسیار خوبی از فیبر و دیگر مواد مغذی هستند که موجب حفاظت از قلب می‌شود. حداقل سه وعده غلات سبوس‌دار در روز مصرف کنید. دانه جو و سرلاد صبحانه چند غله‌ای که دارای حداقل 3-5 گرم فیبر GM / در هر وعده باشد را در برنامه خود بگنجانید. ماجراجو باشید و غلات تصفیه‌شده را با این غلات کامل سالم: جو، جو دوسر، کوینولا و گندم‌سیاه " جایگزین کنید


7. چربی‌های غیراشباع را مدنظر قرار دهید
این چربی‌ها از نوع چربی‌های خوب هستند و شامل منابع غذایی مانند آجیل، ماهی قزل‌آلا، توفو، سویا، روغن‌زیتون، و غیره است. آنچه شما باید از آن اجتناب گنبد چربی‌های ترانس است که معمولاً در مواد غذایی کم‌ارزش موجود است. و مصرف چربی‌های اشباع‌شده مانند گوشت قرمز، کره، و غیره را کاهش دهید. این چربی‌ها به‌عنوان افزایش‌دهنده‌های کلسترول بد در بدن شناخته می‌شوند که منجر به ناراحتی‌های قلبی می‌شوند

8. برای حفظ بقا ویتامین C مصرف کنید
به گفته دکتر گارگی شارما، متخصص مدیریت وزن، "مواد غذایی غنی از ویتامین C مانند پرتقال، لیمو، و آملا را در رژیم غذایی خود بگنجانید. این‌یک واقعیت به اثبات رسیده است که ویتامین C به کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی به دلیل خواص آنتی‌اکسیدانی آن کمک می‌کند. "


9. نرمش و ورزش
فعالیت بدنی برای حفظ سلامت قلب ضروری است. ورزش منظم کمک می‌کند به گردش خون و دفع سموم بدن کمک می‌کند. با توجه به مطالعه سوئدی، میزان متوسطی از فعالیت بدنی، به‌ویژه پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری به مدت روزانه 20 دقیقه، به‌طور قابل‌توجهی می‌تواند خطر ابتلا به نارسایی قلبی را کاهش دهد. بنابراین اگر شما زمانی برای انجام تمرینات ورزشی کاردیو، زومبا، پیلاتیز، و غیره ندارید، فقط کافی است بیرون بروید و پیاده‌روی سریع داشته باشید. چه میزان از ورزش برای سلامتی مناسب است

 


افراد سیگاری در معرض خطر بالاتری برای ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی هستند. اگر سیگار می‌کشید، ترکان بهترین کاری که می‌توانید برای سلامت خود انجام دهید. خطرات سلامت ناشی از نیکوتین بسیار زیاد است و منجر به بیماری‌های مختلف می‌شود.

 این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک

ترجمه  itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

طرز تهیه پاستا با سس آلفردو

در

یکی از رایج ترین سس های پاستا سس آلفردو است که طرفداران زیادی هم دارد بعد از مطالعه این پست شما قادر به پخت یکی از پرطرفدارترین پاستاها خواهید بود.(سیارک

مواد لازم برای سس آلفردو:

کره یک چهارم پیمانه
خامه یک پیمانه
سیر یک حبه (خرد شده)
پنیر پارمزان رنده شده یک پیمانه و نیم
جعفری تازه یک چهارم پیمانه (ریز شده)

طرز تهیه سس آلفردو:

کره را در تابه متوسط آب کرده. به یاد داشته باشید حرارت اجاق باید ملایم باشد. خامه را به کره اضافهکرده و اجازه دهید مخلوط برای پنج دقیقه قل بخورد.سپسجعفری، سیر و پنیر را اضافه کرده و مرتب مخلوط را به هم زده و از روی حرارت آن را برداشته و کنار بگدارید.(سیارک

 پاستا آلفردو

مواد لازم برای پاستا

پاستا ترجیحا لوله ای 500 گرم
کره ن50 گرم
سینه مرغ 300 گرم (پخته و تکه تکه شده)
جعفری چند برگ برای تزئین
نمک و فلفل بمیزان لازم

طرز تهیه پاستا

در  قابلمه 5 پیمانه آب بریزید و بگذارید جوش بیاید. وقتی آب جوش آمد به آن نمک اضافه کنید. به آب در حالجوشیدن پاستا را اضافه کنید.حتما در ظرف را باز بگذارید زیرا پاستاها خمیر می شوند. بگذارید تا پاستاها بپزند. در این مدت یکی دو بار مخلوط را هم بزنید.همزمان با ریختن پاستاها درون آب، در تابه ای دیگر کره را آب کنید و مرغ را به آن اضافه کنید و کمی تفت دهید. سپس نمک و فلفل و سس آلفردو را به آن بیافزایید و بگذارید با هم چند قل بخورند تا مرغ ها طعم بگیرند.
پاستاها که پخت؛ آنها را آبکشی کنید و در ظرفی که از قبل کمی گرم کرده اید بکشید و مخلوط مرغ و سس آلفردو را به آنها اضافه کنید.(سیارک

نوش جان

 

طرز تهیه سس قهوه ای

طرز تهیه سس سالسای ایتالیایی

طرز تهیه گاردن پستو

طرز تهیه سس ورستر شایر

طرز تهیه سس تاباسکو

طرز تهیه سس باربکیو

 نظر و تجربیات خود را راجع به این پست با ما در میان بگذارید.... (سیارک

ترجمه  itrans.ir 

نظرات

در ادامه بخوانید...

گوجه ی شکم پر یونانی

در

چگونه گوجه ی شکم پر به سبک یونانی ها درست کنیم؟

اگر مقدار زیادی گوجه فرنگی در خانه دارید که نمی دانید با آن ها چکار کنید، اگر دوست دارید غذای جدیدی را امتحان کنید و یا دوست دارید خانواده خود را با یک وعده غذای خوشمزه غافلگیر کنید، پیشنهاد ما به شما گوجه فرنگی شکم پر یونانی است.

شما زمانی که بیشتر از چیزی که لازم دارید گوجه فرنگی دارید با آن چه کار هایی انجام می دهید؟ من اغلب آن را درون فر گذاشته و از آن پوره ی گوجه فرنگی درست می کنم و در زمان های دیگر برای درست کردن سوپ، تاس کباب یا سس از آن استفاده می کنم اما اکنون می خواهم یک چیز جدید را امتحان کنم.

من به دنبال دستور پختی بودم که وقتی گوجه فرنگی هایم را از درون فر بیرون می آورم از همیشه زیباتر و خوشمزه تر به نظر برسند.

کتاب های آشپزی زیادی را زیر و رو کردم و در آخر به این نتیجه رسیدم که شاید برای امتحان بد نباشد که گوجه فرنگی هایم را به سبک یونانی ها درست کنم.

در سبک یونانی گوجه فرنگی، کدو، بادمجان و یا سیب زمینی شکم پر را در سس گوجه فرنگی گذاشته و درون فر درست می کنند.

ممکن است آن ها را با گوشت و برنج و سبزیجات و ادویه های فراوان پر کنند. به نظر من می توانید از سلیقه ی خود نیز استفاده کنید. با نگاهی به این دستور پخت درمیابید که این غذا نه تنها به آسانی درست می شود و خوشمزه است بلکه خیلی زود همه ی اعضای خانواده طرفدار آن خواهند شد. شما می توانید گوجه فرنگی های شکم پر خود را درست کنید و زمانی که خام هستند درون فریزر نگه داری کنید و هر زمان که خواستید چند عدد از آن ها را با سس گوجه فرنگی و مقداری آب مرغ درون فر گذاشته  درست کنید. شما می توانید از این غذا برای شام یا نهار استفاده کنید و آن را با برنج و یا بدون برنج مصرف کنید.

برنج، گوجه فرنگی شکم پر با گوشت چرخ کرده، سیر و آب لیمو ترش

دستور پخت برای سه نفر

مواد لازم:  

برای سس

1 قاشق غذا خوری سر پر روغن زیتون

2 عدد پیاز خرد شده

4 حبه سیر بزرگ رنده شده

1 قاشق غذا خوری شکر

400 گرم رب گوجه فرنگی

1 قاشق غذا خوری پونه کوهی

نمک فلفل و ادویه های مورد علاقه به مقدار لازم

مایه ی گوجه فرنگی شکم پر

200 گرم گوشت قیمه شده

آب یک عدد لیمو ترش

یک قاشق غذا خوری پونه کوهی خشک شده

یک قاشق غذا خوری جعفری تازه خورد شده

یک قاشق غذا خوری نعنا تازه خورد شده

یک قاشق غذا خوری آویشن خورد شده

یک چهارم قاشق غذا خوری بادام زمینی

نمک و فلفل به مقدار لازم

طرز تهیه:

6 عدد گوجه فرنگی بزرگ را به خوبی بشوید. فر را روی دمای 180 درجه قرار دهید تا گرم شود. سر گوجه فرنگی ها را تا نصفه از گوجه فرنگی ها جدا کنید. با یک قاشق کوچک به آرامی و با دقت درون گوجه فرنگی را خالی کنید. مراقب باشید که پوست گوجه فرنگی ها پاره نشوند. قسمت گوشته ای که از دورن گوجه فرنگی ها را درون ظرفی بگذارید.

گوجه فرنگی ها را درون یک ظرف گذاشته و روی آن ها مقداری نمک بپاشید. سپس آن را کمی جا به جا کرده و آن طرف دیگر گوجه فرنگی ها را نمک دار کنید.

برای درست کردن سس گوجه فرنگی، روغن را با شعله ی متوسط به آرامی داغ کنید و سپس پیاز های خرد شده را درون روغن داغ شده بریزید. به آرامی آن را سرخ کنید تا پیاز ها نرم و طلایی شوند. در مرحله ی بعد یک عدد سیر رنده شده را به پیاز خرد شده اضافه کنید و دو سه دقیقه ی دیگر اجازه دهید که درون روغن پیاز و سیر با هم سرخ شوند. بعد از آن نصف سیر و پیاز سرخ شده را درون ظرف دیگری جداگانه قرار دهید.

رب گوجه فرنگی را درون ماهیتابه ریخته و به آن شکر و پونه کوهی را اضافه کنید و سپس به آرامی خوب هم بزنید. گوجه فرنگی هایی که به آن ها نمک زده بودید آب انداخته است. آب آن را نیز درون ظرف سس بریزید.

اجازه دهید سس خوب بپزد و بگذارید 5 الی 10 دقیقه بجوشد تا زمانی که سس خوب غلیظ شده به جوشاندن آن ادامه دهید. سپس شعله را خاموش کنید و درب ظرف را بگذارید تا بعدا از آن استفاده کنید.

برای درست کردن مایه برای پر کردن گوجه فرنگی ها، پونه ی کوهی، جعفری، نعنا، آویشن، بادام زمینی و نمک و فلفل را به گوشت چرخ کرده اضافه کنید و خوب با یک دیگر مخلوط کنید.

پیاز و سیر سرخ شده ای که قبلا مقداری از آن را کنار گذاشته بودید را به مایه ی خود اضافه کنید و دوباره خوب با یک دیگر مخلوط کنید. مایه را با مقداری از سس و روغن زیتون درون ماهیتابه سرخ کنید. مایه سرخ شده را خاموش کنید و بگذارید کمی سرد شود.

گوجه فرنگی ها را درون ظرف مخصوص فر با کناره های بلند قرار دهید و در هر کدام از گوجه فرنگی ها مقداری از مایه ی سرخ شده را قرار دهید و کمی پنیر پیتزا روی هر کدام قرار دهید. سس را درون ظرف گوجه فرنگی ها بریزید و با فویل سر ظرف را بگیرید و درون فری که از قبل گرم کرده بودید قرار دهید. 30 دقیقه بگذارید که درون فر باقی بماند. سپس ظرف را از فر خارج کرده و فویل را بردارید.

برای هر نفر دو گوجه فرنگی شکم پر قرار داده و مقداری از سس را روی آن بریزید.

نکته:

به یاد داشته باشید شما می توانید در آشپزی خلاقیت به خرج داده و موادی که درون گوجه فرنگی شکم پر خود می ریزید را با علاقه ی خود عوض کنید. حتی می توانید به جای گوجه فرنگی از فلفل دلمه، کدو و حتی بادمجان برای غذای خود استفاده کنید. ترجمه  itrans.ir

غذای شما آماده است. نوش جان

نظرات

در ادامه بخوانید...

سوپ گل کلم بنفش و سیب زمینی شیرین

در

درست کردن غذا های جدید بیشتر وقت ها باعث حس سرزندگی و شادی می شود.

اما ما که می خواهیم غذا درست کنیم چه بهتر که غذا هایی با رنگ های زیبا و جدید درست کنیم. سوپ هم از آن دسته از غذا ها است که همواره در هر مهمانی طرفداران خود را دارد و همیشه هم پیش غذای مناسب بوده است. اما از دستور پخت های تکراری و مواد تکراری و حتی رنگ های تکراری خسته شده اید؟ از این که مهمان ها را هیجان زده کنید و همه تا مدت ها از رنگ غذا های شما تعریف کنند، لذت  می برید؟ پس به شما پیشنهاد می کنم این دستور غذا که سوپ گل کلم بنفش و سیب زمینی شیرینی است را از دست ندهید.

دستور پخت این سوپ خوشمزه بسیار آسان است و از مواد ساده ای نیز در تهیه ی آن استفاده می شود. اما باید روش تهیه را قدم به قدم دنبال کنید تا رنگ بنفش آن به زیبایی باشد که در تصویر مشاهده کرده اید و البته از همه مهم تر برخی از نکات آشپزی لازم است که در این جا رعایت کنید تا به نتیجه ی دلخواه خود برسید. خیالتان راحت باشد تمام این نکات تجربی بوده و قبلا امتحان خود را پس داده اند.

مواد لازم برای تهیه سوپ گل کلم بنفش و سیب زمینی شیرین

1 عدد گل کلم بنفش

2 عدد سیب زمینی بنفش شیرین

2 عدد سیر متوسط

1 عدد پیاز بنفش متوسط

یک چهارم فنجان روغن زیتون

6 قاشق غذا خوری کره

4 الی 5 فنجان آب تصفیه شده

1 الی 2 قاشق غذا خوری سرکه سفید

نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم

یک چهارم فنجان آرد ذرت

پیازچه خرد شده (برای تزئین)

مقداری سس سفید (برای تزئین)

طرز تهیه سوپ گل کلم بنفش و سیب زمینی شیرین

گل کلم ، سبزی مناطق سردسیری است و البته نصف کردن آن زیاد هم آسان نیست. پیشنهاد من به شما این است که گل کلم را به مدت 30 ثانیه به همراه یک لیوان آب درون مایکروفر بگذارید با این کار لایه ها نرم شده و آسانتر از یکدیگر جدا می شوند.  بخار هم به سفت نشدن گل کلم ما کمک می کند.

تمام قسمت های سبز و برگ ها را جدا کنید. گل کلم را از یکدیگر باز کرده و همه را از یکدیگر جدا کنید. شروع به خرد کردن آن ها کنید. مقداری که خرد می کنید باید یک و نیم فنجان باشد. بعد از خرد کردن آن را با یک خرد کن حسابی خرد کنید به طوری که شبیه به پوره شود.

2 قاشق غذا خوری کره و 2 قاشق غذا خوری روغن زیتون را جدا کنید. یک پیاز بنفش متوسط انتخاب کرده و آن را ریز ریز خرد کنید. دو عدد سیر متوسط را انتخاب کرده و بعد از پاک کردن رنده کنید. یک ماهیتابه را روی شعله قرار دهید. شعله شما باید متوسط باشد. روغن زیتون و کره را درون ماهیتابه بریزید و اجازه دهید کمی داغ شوند سپس سیر رنده شده، پیاز و نمک را به آن اضافه کنید و بگذارید که مواد 7 الی 10 دقیقه سرخ شوند.

بعد از این که مواد خوب سرخ شدند، آن ها را به درون یک قابلمه انتقال دهید. دقت کنید اندازه ی قابلمه باید مناسب باشد زیرا سوپ را درون آن می پزیم. سیب زمینی های شیرین بنفش را پوست گرفته و می پزیم. بعد از پختن آن را به شکل پوره در می آوریم. به قابلمه مقدار آبی که قبلا ذکر شده است را به همراه پوره سیب زمینی و مقداری از گل کلم ها اضافه می کنیم. اجازه می دهیم 15 دقیقه با شعله ی زیاد مواد بجوشند و سپس شعله را خیلی کم می کنیم و بقیه ی گل کلم را اضافه کرده و اجازه می دهیم مواد به خورد هم بروند.

در همان حال که سوپ در حال پختن است، 4 قاشق غذا خوری کره و 2 قاشق غذا خوری روغن زیتون را درون یک ماهیتابه داغ می کنیم. آرد ذرت و سرکه ی سفید را اضافه می کنیم. با شعله ی متوسط آنقدر آن را هم میزنیم تا آرد قهوه ای شود سپس به آن نمک و فلفل اضافه می کنیم.

مواد را به سوپ اضافه کرده و هم می زنیم تا آرد با سوپ به خوبی ترکیب شود.

بعد از این که رنگ سوپ یک دست شد و آرد به خوبی ترکیب شد، شعله را خاموش کنید. سوپ را درون کاسه ریخته و با کمی پیازچه، گل کلم و سس سفید تزئین کنید. غذای شما آماده ی خوردن است.

نوش جان.

 

 

نظرات

۱۳۹۷/۷/۱۱من این مدل سیب زمینی تو ایران ندیدم هم شکلش و هم رنگش فرق می کنه بجاش میشه سیب زمینی معمولی بزنیم

۱۳۹۷/۷/۹سیب زمینی شیرین از کجا بخریم؟

در ادامه بخوانید...