20 بهترین بازی در 2018 بخش دوم

در

 

بازی God of War

بازی God of War

God of War (خدای جنگ)

نسخه جدیدی که از سری بهترین بازی های فوق العاده محبوب انحصاری پلی استیشن و سونی، خدای جنگ، منتشر شده است، فضایی بسیار متفاوت از قسمت های پیشین را مقابل بازیکنان قرار می دهد. این قسمت جدید از بازی 2018 از داستانی بسیار عمیق تر و زیبا تر بهره می گیرد، قابلیت ها و سبک بازی در درگیری ها و نبرد ها دچار تغییراتی شده و بهتر شده است و نیز قرمان اصلی این سری گیم، کریتوس، در قسمت جدید سن و سال بیشتری پیدا کرده که این نکته نیز می تواند خود به جذابیت های قسمت جدید بیفزاید و برای طرفداران بسیار هیجان انگیز باشد.

داستان بازی در سال ها پس از زمانی جریان دارد که خدایان المپیا از بین رفته اند و در داستان گیم کریتوس با پسر اش آترئوس در دنیای خشونت باری روزگار می گذراند که خداوندگاران نورس بر آن احاطه دارند. او در ابتدا در آرامش در کنار فرزند اش زندگی می کند، اما زمانی که نقش داشتن او در از میان بردن خدایان المپیا آشکار می شود، خداوندگاران نورس نقشه ای برای کشتن او طرح ریزی می کنند و این مسئله باعث می شود تا کریتوس تمامی تلاش خود را متوجه بقای خود و فرزند اش، آترئوس کند.

بدون شک خدای جنگ به عنوان هیجان انگیز ترین بازی ای شناخته می شود که در سال 2018 توسط شرکت سونی منتشر شده است؛ کارگردانی بازی نیز دوباره به کوری بارلاگ، کارگردان قسمت دوم این بازی سپرده شده است که می تواند داستان و روند پیش رفتن آن را بیش از پیش جذابیت بخشد.

 

 

بازی The Inpatient

بازی The Inpatient

The Inpatient (بیمار بستری)

بیمار بستری نام عنوان دیگری است که پلی استیشن و سونی در پس نام آن قرار گرفته اند و بنا به اطلاعات به دست رسیده از دو جنبه تجربه منحصر به فرد و هیجان انگیزی برای بازیکنان به ارمغان خواهد آورد:

اول این که بازی به طور انحصاری برای بازی به وسیله عینک واقعیت مجازی پلی استیشن طراحی شده است (Virtual Reality) و هدف اصلی از ساخت آن، وارد کردن ترس و وحشت به ضمیر ناخود آگاه بازیکنان است؛ داستان بازی به گونه ای است که با استفاده از عوامل روان شناسانه ترس را بر ذهن بازیکنان مستولی خواهد کرد و قابلیت جدید به کار گرفته شده صدای بینورال (به انگلیسی binaural: به تکنولوژی جدید انتقال امواج صدا به طور جدا گانه به هر یک از گوش ها است)

در بازی، این ترس را دو چندان خواهد کرد و بازیکن با وارد شدن به فضای بازی باید با عمیق ترین ترس های خود رو به رو شود. و اما نکته دیگری که این بازی را بیش از پیش هیجان انگیز می کند این است که به گونه ای دنباله ای بر بازی ژانر وحشت «Until Dawn (تا سپیده دم)» به شمار می رود که در سال 2015 روانه بازار شد و بازخورد بسیار خوبی در میان بازیکنان و منتقدان داشت؛ نویسندگان و کارگردان بازی «بیمار بستری» نیز همان هایی هستند که ساخت و تولید «تا سپیده دم» را به عهده داشتند.

داستان بازی روایت گر اتفاقاتی است که شصت سال پیش از نسخه سال 2015 رخ داده است و در آن زمان بازیکن کنترل بیماری در آسایشگاه را به عهده خواهد گرفت که باید تلاش کند تا حافظه و خاطرات از دست رفته خود را باز یابد. شناخت صدا های مختلف در بازی و نیز انتخاب هایی که بازیکن می کند، تأثیر مستقیمی بر چگونگی ارتباط شخصیت اصلی بازی با دیگر ساکنان آسایشگاه روانی خواهد داشت و پایان بازی بسته به تصمیمات بازیکن متفاوت خواهد بود.

ژانویه ماهی نیست که در آن انتظار انتشار بازی های زیادی در ژانر وحشت داشته باشیم، با این وجود، این گونه به نظر می رسد که «بیمار بستری» به تنهایی قادر خواهد بود بار لازم برای ترساندن بازیکنان را به دوش بکشد.

 

 

بازی Kingdom Hearts 3

بازی Kingdom Hearts III

Kingdom Hearts III (قلب های پادشاهی 3)

بسیاری به قدری از انتشار قسمت جدید این سری بازی محبوب در سال جاری هیجان زده اند که نمی دانند برای بیان دلایل هیجان خود از کجا شروع کنند. شاید بتوان گفت که بیش از هر چیز دیگری فاصله زمانی سیزده ساله ای است که میان این قسمت جدید با قسمت قبلی بازی دارد و این همه زمان مدت کمی برای انتظار کشیدن نیست.

شاید آخرین تریلر بازی سبب این بر انگیخته شدن هیجان باشد؛ تریلری که در آن می توان فضای انیمیشن «داستان اسباب بازی (Toy Story)» را در قسمت جدید بازی مشاهده کرد؛ به این معنی که برای نخستین بار این سری بازی بر اساس انیمیشنی از پیکسار ساخته خواهد شد.

و البته نکته دیگری هم که خبر خوشحال کننده ای برای دارندگان کنسول ایکس باکس به شمار می رود این است که این قسمت از بازی برای نخستین بار برای کنسول ایکس باکس نیز عرضه خواهد شد و این توانایی را خواهد داشت تا بازیکنان بسیار دیگری را به سمت دنیای فرح بخش و هیجان انگیز خود بکشاند.

صرف نظر از این که چه دلایلی برای انتظار بی حد و حصر بازیکنان برای انتشار این بازی بیاوریم، «قلب های پادشاهی 3» که استودیوی دارک سیکر (Dark Seeker) ساخت آن را به عهده گرفته است، بازیکنان را وارد فضای مبارزه ای منحصر به فرد خود خواهد کرد و داستان و شخصیت های بسیاری در این قسمت از بازی خواهیم دید که اشاره هایی به دو قسمت پیشین در آن ها خواهد بود.

علاوه بر این نو آوری ها و خلاقیت های تازه ای در بازی به کار گرفته شده که بازیکن را با دنیای جدیدی آشنا خواهد کرد؛ نا گفته نماند که قدرت های قابل استفاده در بازی بر اساس جذابیت های پر طرفدار پارک دیزنی در دنیای واقعی طراحی شده اند. به ندرت می توان بازی ای را یافت که بتواند برای یک دهه در خاطر طرفداران اش باقی مانده و انتظار قسمت جدیدی از آن را داشته باشند، با این وجود، این گونه به نظر می رسد که قرار است در سال جاری طرفداران این سری بازی محبوب از نتیجه نبرد تاریکی و روشنایی آگاه شوند.

 

بازی Monster Hunter World

بازی Monster Hunter World

Monster Hunter World (دنیای شکارچی هیولا)

تا کنون چند قسمت از این بازی بر روی کنسول نینتندو 3DS عرضه شده است و باز خورد فوق العاده ای در میان هوادران و منتقدین داشته است و کیفیت بازی به قدری خوب بوده است که توانسته بازیکنان بسیاری را به سمت این سبک به خصوص از بازی های ویدئویی جذب کند.

با این حال، این موفقیت فوق العاده نتوانسته سازندگان بازی را به اندازه کافی راضی کند و آن ها قصد دارند توانایی های خود را بیش از پیش به رخ بکشند. نسخه جدید بازی «دنیای شکارچی هیولا» قرار است بر روی کنسول های پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و نیز کامپیوتر های شخصی عرضه شود و مطمئنا با قابلیت هایی که این کنسول ها و کامپیوتر های شخصی از لحاظ سخت افزاری دارند.

بازی فوق العاده بهتر به نظر خواهد رسید و اصلاحاتی که در سبک گیم پلی آن انجام شده مطمئنا نتیجه بخش خواهد بود. علاوه بر این بخش چند نفره ای برای بازی در نظر گرفته شده است که می تواند بازی را بیش از هر زمان دیگری بر سر زبان ها بیندازد.

برای نخستین بار در تاریخ این سری بازی قادر خواهید بود در شکار هیولا توسط دیگر بازیکنان دخالت کنید؛ به این معنی که می توانید به دوستان خود در این راه کمک برسانید (و یا این که از دوستان خود در این راه کمک بگیرید) و دیگر نیازی نیست که دشواری های نسخه های پیشین در این مسیر را تحمل کنید.

علاوه بر این مکان تمرین و آماده سازی ای نیز در این نسخه از بازی در نظر گرفته شده است که در آن می توانید به سادگی اسلحه ها و استراتژی های جدید خود را پیش از آن که در مقابل هیولا های بازی به کار گیرید، مورد آزمایش قرار داده و خطا های موجود در کارکرد آن ها را برطرف کنید.

بخش چند نفره بازی محدود به نقاط مختلفی از کره زمین نخواهد بود و از جای جای جهان بازیکنان قادر خواهند بود تا در کنار یکدیگر به شکار هیولا بپردازند.

با تمام این تفاسیر این نکته را هم باید به خاطر داشت که این بخش چند نفره چیزی از چالش ها و دشواری هیجان انگیز بازی نخواهد کاست و هنوز هم تجربه منحصر به فرد انجام این سری بازی برای بازیکنان وجود خواهد داشت، همان گونه که عناوین محبوبی چون Dark Souls و Bloodborne نشان می دهند.

بازیکنان بسیاری به دنبال داشتن تجربه ای چالش بر انگیز و دشوار هستند (البته تا زمانی که این چالش و دشواری جوایز و نتیجه ای برای شان به ارمغان بیاورد). در پایان می توان به جرأت گفت که بازی کنانی که برای نخستین بار با این نسخه جدید برای تجربه بازی اقدام خواهند کرد، مطمئنا خواهند یافت چه چیز منحصر به فردی در این سری بازی محبوب وجود دارد که توانسته است هواداران بسیاری را شیفته خود کند.

در سیارک بخوانیم:

 

 

بازی Revenant Kingdom

بازی نی نو کانی 2: بازگشت

Ni no Kuni II: Revenant Kingdom (نی نو کانی 2: بازگشت پادشاهی)

قسمت پیشین بازی، «نی نو کانی: خشم جادوگر سفید» نام داشت و با بازخورد بسیار خوبی که در میان هواداران و منتقدین با آن رو به رو شد، تعجبی نداشت که در سال 2016 شاهد پرده برداری از قسمت جدید این بازی بودیم و در آن سال بیشتر خبر ها در خصوص پلی استیشن حول محور قسمت جدید این بازی بود.

قسمت اول بازی داستانی بسیار گیرا و جذاب داشت، درگیری ها به خوبی طراحی شده بودند و صحنه های سینمایی به کار گرفته شده در بازی نیز فوق العاده بودند و تمامی این مسائل در کنار یکدیگر توانستند تجربه ای دل پذیر برای بازیکنان به ارمغان بیاورد.

تمرکز اصلی سازندگان بازی بازگشت پادشاهی بر آن بوده است تا جذابیت و گیرایی گیم پلی قسمت پیشین در این قسمت جدید نیز باقی مانده و در کنار آن خلاقیت های تازه به کار گرفته شده در آن نیز مشهود باشد.

نکته ای که بیش از هر چیز دیگری در خصوص این قسمت جدید بازی توجهات را به خود جلب کرده است، قابلیت های جدیدی است که به سیستم در گیری های بازی افزوده شده است و مشخصا بازیکنان در این قسمت درگیری های نفس گیر تر و جذاب تری را تجربه خواهند کرد. به این مطلب، این نکته را هم باید افزود که قابلیت های جدیدی برای قهرمانان بازی در نظر گرفته شده است که به هر یک قدرت های منحصر به فردی خواهد داد.

این بار استودیوی بازی سازی Ghibli نقشی در ساخت بازی نخواهد داشت و تنها طراح شخصیت های بازی های این استودیو، یوشیوکی موموز، در ساخت و طراحی بازی وظیفه ای به عهده خواهد داشت. نکته جالب توجه تر و هیجان انگیز تر هم این که جوئی هیسایشی به وظیفه ساخت موسیقی های بازی را به عهده خواهد داشت. بنا بر این می توان گفت که حال و هوای ساخت بازی ها توسط استودیوی Ghibli تا حدود زیادی در این بازی وجود خواهد داشت.

 

 

بازی Pillars of Eternity 2

بازی ارکان جاودانگی 2: آتش مرده

Pillars of Eternity II: Deadfire (ارکان جاودانگی 2: آتش مرده)

سال 2017، برای طرفدران سبک بازی نقش آفرینی به خصوصی که در عناوینی چون «دروازه بالدور (Baldur’s Gate)» مشاهده می شود، سال منحصر به فرد و بسیار خوبی بود. « بازی الهیات: گناه نخستین 2 (Divinity: Original Sin II)» از سایت گیم اسپات امتیاز فوق العاده ده از ده را دریافت کرد

و با موفقیت فوق العاده ای که کسب کرد ارکان جاودانگی 2 تنها به نیمی از یک روز کامل احتیاج داشت تا سرمایه کامل و لازم برای ساخت اش فراهم شود و روند ساخت اش آغاز شود. در این بازی که قرار است در سال جاری روانه بازار شود، سازندگان آن قول شهر هایی زنده تر از همیشه را داده اند

و نیز این که بازیکنان آزادی عمل بسیار بیشتری برای گشت و گذار در مکان های بازی خواهند داشت. علاوه بر آزادی عملی که در اختیار بازیکنان قرار می گیرد و انتخاب های گسترده ای که در دنیای بازی در اختیار شان قرار خواهد گرفت (انتخاب هایی که بر داستان بازی تأثیر گذار خواهد بود و سرنوشت شخصیت ها را مشخص خواهد کرد) سیستم جدیدی در بازی به کار بسته شده است که به واسطه آن بازیکنان قادر خواهند بود قابلیت های نژاد های مختلف بازی را تا حدودی با یکدیگر ترکیب کرده و نژدای منحصر به فرد برای شخصیت خود شکل دهند

و به این صورت قادر خواهند بود داستان و سبک بازی را به گونه ای شخصی سازی کنند. با این حال اما نکته ای که بیش از هر چیز دیگری طرفدران بازی را هیجان زده کرده است، سیستم ساخت لوکیشن ها و موقعیت های مختلف در بازی است.

در سال 2015 نقد های بسیار خوب و قابل توجهی بر قسمت پیشین و نخستین این بازی عنوان شد؛ نقد هایی که غالبا بازی را «دنیایی منحصر به فرد و خیالی» نامید اند و علاوه بر این سیستم های درگیری در بازی نیز نظرات بسیاری را به خود جلب کرد و بازیکنان و منتقدین بر این باور بودند که درگیری ها به گونه ای طراحی شده است که به هیچ عنوان بازی خسته کننده نشده و هیجان در سراسر بازی حفظ می شود.

حال با علم به این که استودیوی بازی سازی Obsidian بنا به آن دارد که ایده های کلی به کار گرفته شده در قسمت پیشین را نگاه داشته و تنها اقدام به گسترش و توسعه آن ها کند و خلاقیت ها و ابتکار های تازه خود را در معرض نمایش طرفداران اش قرار دهد، به احتمال بسیار زیاد می توان انتظار موفقیت بی نظیر دیگری برای این نسخه متصور بود.

 این مقاله ادامه دارد...

تاریخ انتشار بازی روح سوشیما Ghost of Tsushima

 اطلاعات جدید در باره Red Dead Redemption 2

دموی قابل بازی سکیرو: سایه ها دو بار می میرند در نمایشگاه گیمز کام 2018

بهترین بازی ها که در سال 2018 عرضه خواهند شد بخش اول

نقد و بررسی Pro Evolution Soccer 2019

نظرات

در ادامه بخوانید...

بازی هایی که در نمایشگاه E3 امسال بهترین بازخوردها را دریافت کردند بخش دوم

در

Assassin’s Creed: Odyssey

چیزی که در اولین نگاه به ذهن همگان متبادر شد این بود که به نظر می رسید بازی در دوره اسپارت ها می گذرد که همینطور هم بود. البته سایر نقاط یونان و بخشی از دریای مدیترانه را نیز به آن بیفزایید. Assassin’s Creed: Odyssey دارای دنیای بسیاری فوق العاده و بزرگی است که اکتشاف در آن به عهده گیمر خواهد بود و برای نخستین بار در این بازی از آن دسته از مکانیسم های بازی های نقش آفرینی استفاده شده است که تصمیماتی که شما می گیرید، روند بازی را پیش خواهد برد. امکانات و اختیارات جدید دیگری نیز در بازی اضافه شده است، همانند صحبت کردن با شخصیت های مختلفی که در بازی حضور دارند و مردم عادی.

Rage 2

برای انجام این بازی بهتر است یک سری آهنگ خوب و هیجان انگیز کنار بگذارید تا در هنگام تجربه آن گوش کنید، چرا که این بازی شما را به یک میهمانی فوق العاده دعوت می کند. البته کمی برای همگان عجیب بود که چرا استودیوی بازی سازی Bethesda با وجود دریافت نکردن بازخورد خوب از قسمت پیشین این بازی، اقدام به ساخت قسمت جدیدی از آن کرده است، اما به زودی همگان متوجه قدرت این قسمت جدید از بازی شدند و حالا کمتر کسی به موفق شدن بازی شک می کند. بازی تقریباً در ژانر اُپن ورد طراحی شده و آزادی عملی که در اختیار گیمر قرار می گیرد کم نیست و نکته جالبی که در خصوص بازی وجود دارد طراحی انفجارها و اتفاقات این چنینی در بازی به سازندگان سری بازی Just Cause (استودیوی بازی سازی Avalanche) سپرده شده است و گیم پلی بازی و سرعت عمل دراستفاده از اسلحه و سایر قابلیت ها در آن به نظر فوق العاده می آید.

بازی هایی که در نمایشگاه E3 امسال بهترین بازخوردها را دریافت کردند بخش اول

Just Cause 4

حال که صحبت از این سری بازی شد، بهتر است همین جا مطرح کنیم که قسمت جدید این بازی نیز در نمایشگاه امسال به نمایش در آمد و خبر های جدیدی از آن در اختیار علاقه مندان قرار گرفت. در این قسمت از بازی، از یک موتور گرافیکی جدید بهره گرفته شده است و سازندگان بازی قول داده اند که طراحی و گرافیک بازی به گونه ای است که تا به حال در هیچ یک از قسمت های پیشین تجربه نکرده و در واقع بهتر از آن ها خواهد بود. طراحی خوب بازی، دشمنانی سر سخت تر، ادوات و امکاناتی که قابلیت شخصی سازی دارند و یک قابلیت جدید که با نام تورنادو (گردباد) به بازی اضافه شده است از نکات و اطلاعاتی هستند که در نمایشگاه امسال در خصوص قسمت جدید این سری بازی محبوب عنوان شد.

Gears 5

قسمت جدید از سری بازی Gears of War سال آینده در دسترس علاقه مندان به این بازی خواهد بود و نکته ای که در خصوص این بازی وجود دارد اضافه شدن یک شخصیت جدید به بازی است که نامش کایت دیاز است. کایت دیاز البته در یکی دو صحنه در قسمت پیشین بازی حضور داشت، اما در این قسمت قرار است بیشتر نام او را بشنویم و نقش پر رنگ تری برای او در نظر گرفته شده است. از دیگر نکات قابل توجه بازی که نظر بسیاری را به خود جلب کرد، وجود لوکیشن هایی جدید در بازی است که بسیار متفاوت از لوکیشن های خاکستری رنگ قسمت های پیشین است. جنگل هایی با طراحی بسیار زیبا و نیز منظره هایی فوق العاده از آن جمله اند. همچنین هیولاهایی به بازی اضافه شده اند که تنش در درگیری های بازی را دو چندان خواهد کرد. به هر حال بنا به اطلاعاتی که در نمایشگاه امسال از این بازی در اختیار همگان قرار گرفت، نو آوری های بسیاری در این قسمت جدید اتخاذ شده است و باید منتظر ماند و دید که این بار بازخورد این بازی در میان گیمر های چگونه خواهد بود.

Ori and the Will of the Wisps

Ori and the Blind Forest یکی از زیباترین بازی هایی بود که به طور انحصاری برای کنسول اکس باکس وان در نظر گرفته شده و روانه بازار شد و بازخورد بسیار خوبی در میان گیمر ها داشت. Ori and the Will of the Wisps نیز دنباله ای بر این بازی و قسمت دوم آن محسوب می شود و بنا به آن چه که تا کنون از این بازی فوق العاده دیده ایم، به نظر می رسد، نماینده خوبی برای قسمت قبلی باشد و طراحی و گیم پلی بازی به همان اندازه جذاب و خوب به نظر می رسد. البته تنها قرار نیست شاهد دنباله ای از این بازی با کمی تفاوت باشیم، بلکه نو آوری های خوبی در بازی صورت گرفته که می تواند زیبایی آن را دو چندان کند. وجود امکانات جدید و لوکیشن هایی که می توان وارد آن ها شد و پرده از راز های گوناگون بر داشت از آن جمله اند.

Sekiro: Shadows Die Twice

امسال در نمایشگاه E3 شاهد حضور پر رنگ سامورایی ها بودیم و این بار استودیوی بازی سازی ای که ساخت سری بازی فوق العاده Dark Souls را به عهده داشته است پرده از بازی جدید خود برداشت که بنا به آنچه که گفته شد قرار است از لوکیشن های Dark Souls و قلعه های قرون وسطایی فاصله گرفته و ما را وارد دنیایی جدید کند که حال و هوای ژاپن را به خاطر می آورد. البته این نکته را به خاطر داشته باشید که اگر قرار باشد بازی همانند Dark Souls ساخته شده و از المان های موجود در آن بازی بهره بگیرد، باید انتظار یک بازی فوق العاده سخت و چالش انگیز دیگر را داشته باشیم.

Anthem

اگر در Destiny از جت پک استفاده می شد، شبیه به چیزی می شد که قرار است در بازی Anthem شاهد آن باشیم. در این بازی یک لباس آهنی به خصوص به تن خواهید داشت و در دنیای مولتی پلیر نقش آفرینی این بازی تجربه بی نظیری خواهید داشت و نقاط بسیاری وجود دارد که باید به آن ها رفته و به اکتشاف بپردازید. از دیگر نکات بازی سیستمی است که برای درگیری های آن در نظر گرفته شده است که ترکیبی است که از سبک شوتر کلاسیک و قابلیت های جدیدی که این لباس های آهنی در اختیار بازیکنان قرار می دهد.

Jump Force

این بازی که به نظر می رسد در سال 2019 روانه بازار خواهد شد، شخصیت های محبوبی از قسمت های پیشین را وارد بازی کرده است و تجربه ای که گیمر در این بازی خواهد داشت یک درگیری تیمی سه در مقابل سه خواهد بود. مانکی دی لوفی، گوکو، ناروتو و لایت از جمله شخصیت هایی هستند که از قسمت های پیشین بازی وارد این قسمت جدید شده اند. برای طرفداران بازی های انیمیشن، این بازی می تواند تجربه ای بی نظیر باشد.

Wolfenstein: Youngblood

اگر بخواهیم به دنبال یک چیز مشترک در بازی های ویدئویی بگردیم که هیچ گاه پایانی بر آن نمی توان متصور بود این است که همیشه نازی هایی برای کشتن در بازی ها وجود خواهند داشت و این مهم در هیچ بازی دیگری به خوبی Wolfenstein قابل دسترسی نیست. در این قسمت جدید نیز قرار است بازیکنان در نقش دو دختر دو قلوی قهرمان بازی، بی جی بلکویتز، به صورت کو آپ بازی کنند و مأموریت این دو دختر جسور پیدا کردن پدر گمشده شان خواهد بود که مأموریتی در پیش داشته و اکنون ناپدید شده است. نا گفته نماند که بازی در سال 1980 در پاریس جریان خواهد داشت.

Forza Horizon 4

سری بازی هایی که تحت عنوان Forza Motorsport روانه بازار می شد در ژانر رانندگی، در واقعیت مانندی نظیر نداشت و به جرأت می توان گفت که از این لحاظ هیچ بازی ای به پای آن نمی رسد، اما اگر تنها به دنبال داشتن تجربه ای دلپذیر و لذت بخش از رانندگی باشید، این سری بازی های Forza Horizon است که باید امتحان کنید. قسمت جدید این بازی که در نمایشگاه امسال در معرض دید علاقه مندان قرار گرفت در بریتانیا جریان خواهد داشت و از قابلیت های جدیدی که به بازی اضافه شده است می توان به تغییر شرایط آب و هوایی بازی اشاره کرد که در حین بازی تغییر خواهد کرد و زمان بازی تقریباً همانند زمان دنیای واقعی تغییر می کند. یک سیستم موتی پلیر جدید نیز برای بازی در نظر گرفته شده است که امکان ایجاد ارتباط میان بازیکنان را فراهم می کند و این خود نیز می تواند تجربه ای منحصر به فرد در خصوص این بازی باشد.

Devil May Cry 5

سال های زیادی است که هواداران این سری بازی محبوب به دنبال خبر جدیدی از عرضه قسمتی جدید از این بازی هستند و در نهایت در نمایشگاه E3 امسال پرده از قسمت جدید این بازی برداشته شد که خبری فوق العاده برای هواداران این بازی محبوب استودیوی بازی سازی کپ کام به شمار می رود و آن ها را به شدت غافلگیر کرده است. نیرو، یکی از شخصیت های بازی که موهایی به رنگ پلاتینیوم دارد در قسمت پیشین بازی بازویی که برای او کار گذاشته بودند را از دست داد، اما این باعث توقف او نمی شود و سال آینده دوباره طرفدران این سری بازی محبوب قادر خواهند بود در نقش او به کشتن دشمنان اهریمنی خود بپردازند و تجربه بی نظیر دیگری داشته باشند.

 Unravel 2

یکی دیگر از نکات غافلگیر کننده در خصوص نمایشگاه امسال E3 حضور این بازی فوق العاده بود. این قسمت نیز همانند سری پیشین از المان های به خصوص خود بهره خواهد گرفت. بازی در ژانر پازل معمایی است و هیچ گونه اسلحه و انفجاری در بازی وجود ندارد. این بازی توسط استودیوی بازی سازی EA طراحی و روانه بازار می شود. نکته جدیدی که در خصوص قسمت دوم این بازی وجود دارد، افزوده شدن قابلیت کو آپ یا بازی دو نفره است که به شما این امکان را می دهد که با دوستان خود از این بازی فوق العاده لذت ببرید.

Sable

شاید یکی از منحصر به فرد ترین بازی هایی که در نمایشگاه امسال در معرض دید علاقه مندان قرار گرفت، همین بازی Sable باشد که طراحی فوق العاده و به خصوصی برای محیط آن در نظر گرفته شده است و موسیقی متن آن نیز که توسط آهنگسازان ژاپنی ساخته شده است، بسیار خوب از آب در آمده است. در این بازی شما در نقش شخصیت اصلی بازی در بیابانی بی آب و علف قرار خواهید گرفت که سازه هایی عجیب و منحصر به فرد دارد. حال آن که در این بیابان چه ماجراهایی انتظار شما را می کشد، تا سال آینده که بازی روانه بازار شود در پرده ای از ابهام باقی خواهد ماند.

Tunic

پیش از این عنوان Secret Legend برای این بازی در نظر گرفته شده بود و در نمایشگاه E3 امسال نام جدید این بازی عنوان شد که Tunic است. این بازی، در سبک ماجراجویی است و طراحی ایزومتریکی برای آن در نظر گرفته شده است که ما را به یاد نسخه های ابتدایی بازی محبوب Legend of Zelda می اندازد. در این بازی شما در نقش روباهی بازی خواهید کرد که بسیار شجاع و ستایش شده است و در خرابه های باستانی به اکتشاف می پردازید، و با هیولاهای مختلف و گوناگون می جنگید و در نهایت مأموریت و وظیفه اصلی شما این است که پرده از رازهایی که در دنیای مرموز و شگفت انگیز اطراف تان وجود دارد بردارید.

Skyrim: Very Special Edition

The Elder Scrolls V: Skyrim تقریباً برای تمامی پلتفورم ها و کنسول های متفاوت عرضه شده است و مأموریت استودیوی سازنده این بازی، Bethesda، با عرضه این قسمت جدید به پایان می رسد. تریلر بسیار جالبی و خنده داری از بازی در نمایشگاه E3 امسال در معرض دید عموم قرار گرفت که کیگان مایکل کی نقش اصلی را در این تریلر ایفا می کرد.ترجمه  itrans.ir 

نظرات

در ادامه بخوانید...

20 بهترین بازی در 2018 بخش سوم

در

 

بازی Octopath Traveler

Octopath Traveler در سال 2018 برای کنسول نینتندو سوئیچ عرضه خواهد شد و خصوصیات منحصر به فرد بازی سبب شده است تا کسانی که به بازی های کلاسیک نقش آفرینی ژاپنی علاقه مند هستند، هیجان زیادی برای انتشار این بازی 2018 داشته باشند. دوربین دو بعدی و اچ دی بازی خصوصیت منحصر به فرد دیگری است که در این بهترین بازی شاهد آن خواهیم بود و طراحی شانزده بیتی شخصیت های بازی هم از دیگر ویژگی های به کار گرفته شده در این بازی خلاقانه است.

درگیری های بازی به گونه ای هستند که در آن باید نقاط ضعف و قوت دشمنان خود را شناسایی و بر این اساس با آن ها درگیر شوید. شخصیت هایی که در این بازی قابل استفاده هستند و می توان داستان بازی را به وسیله آن ها پیش برد، به گونه ای یاد آورد بازی های قدیمی ساگا هستند. با تمام این تفاسیر می توان گفت نقاط قوت بازی بسیار هستند و امکانات خلاقانه به کار گرفته شده در بازی باعث شده تا عده زیادی چشم به راه انتشار و عرضه رسمی بازی در بازار باشند.

ناگفته نماند که یکی از سازندگان اصلی بازی تومویا آسانو است؛ تومویا از متخصص ترین افراد شاغل در استودیوی بازی سازی اسکوئر انیکس (Square Enix) است و ساخت عناوین موفقی چون Final Fantasy III را در کارنامه خود دارد. تا کنون تنها یک نسخه دمو و بسیار کوتاه از بازی قابل دسترسی بوده است و باید منتظر عرضه رسمی بازی ماند و دید که بازخورد آن چگونه خواهد بود.

ذکر این نکته هم خالی از لطف نیست که Octopath Traveler نامی است که برای شروع کار پروژه برای بازی در نظر گرفته شد و امکان دارد نام آن به هنگام عرضه تغییر کند؛ البته چنین تغییری مطمئنا از پیش توسط سازندگان و به صورت رسمی اعلام خواهد شد.

 

 

 

بازی Red Dead Redemption 2

از میان تمامی بازی هایی که قرار است در سال 2018 روانه بازار شوند و در دسترس بازی کنان قرار گیرند، به جرأت می توان گفت Red Dead Redemption 2 مهمترین عنوانی است که همگان انتظار آن را می کشند و امسال سالی است که استودیوی بازی سازی راک استار با عرضه قسمت دوم این بازی محبوب خود تمامی توجهات را به خود جلب خواهد کرد.

عنوان دیگری که استودیوی بازی سازی راک استار به واسطه آن شهرت جهانی پیدا کرده است، سرقت بزرگ اتومبیل (GTA) است و آخرین قسمت از این سری بازی نیز، حتی در سال اخیر و با وجود این که چهار سال از عرضه رسمی آن می گذشت، توانست به عنوان یکی از پر فروش ترین بازی های جهان باشد و برای نمونه در ایالات متحده آمریکا هر ماه در جدول فروش بازی های گوناگون معمولا در میان چند بازی نخستین قرار می گرفت.

 

قسمت نخستین بازی Red Dead Redemption ، با روایت داستانی بسیار گیرا و جذاب و دنیایی فوق العاده جذاب از غرب وحشی با آزادی عمل بسیار زیادی که در اختیار بازی کنان قرار داد توانست به موفقیت چشم گیری دست یابد. اما نکته ای که توجه بسیاری را به خود جلب کرده است، دانستن این موضوع است که استودیوی بازی سازی راک استار چگونه قابلیت های جدیدی که در بخش چند نفره GTA به کار گرفته و با بازخورد بسیار خوبی همراه بوده است را در نسخه جدید بازی Red Dead Redemption  به کار خواهد بست.

 

در اختیار داشتن یک گاراژ پر از خودرو های فوق العاده و لوکس و داشتن اسلحه هایی که با استفاده از آخرین تکنولوژی های روز جهان ساخته شده اند، قابلیت هایی است که کاملا در فضای شهری بازی GTA می توان متصور بود، اما در دنیای غرب وحشی چگونه می توان چنین هزینه هایی کرد؟

البته احتمال دیگری هم که در خصوص قسمت جدید بازی مطرح است، این است که تمرکز اصلی سازندگان بازی بر خلق داستانی فوق العاده در بخش یک نفره بازی باشد و بخش چند نفره آن را تنها به عنوان یک سرگرمی ثانویه برای بازی کنان در نظر بگیرند. باید منتظر ماند و دید این عنوان فوق العاده در سال جاری چگونه بازخوردی در میان هواداران خواهد داشت.

 

بازی Sea of Thieves

در حال حاضر چیزی حدود سه سال از نخستین باری که مایکروسافت اقدام به معرفی بازی جدید خود، Sea of Thieves کرده است می گذرد (برای نخستین بار در نمایشگاه E3 سال 2015 بود که این عنوان جدید معرفی شد). با این حال این گونه به نظر می رسد که در سال جاری این بازی نیز به صورت رسمی عرضه خواهد شد.

درون مایه اصلی این بازی در خصوص دزدان دریایی است و دوربین بازی به صورت اول شخص خواهد بود؛ این بازی ماجراجویی به صورت چند نفره و در جزایر و دریاهای آزاد جریان خواهد داشت.

این گونه به نظر می رسد که بازی شامل گستره وسیعی از فعالیت های گوناگون می باشد: از نبرد میان کشتی ها و دریا نوردی در آب های آزاد گرفته تا حفر کردن زمین برای دست یابی به گنج های گوناگون از جمله فعالیت هایی هستند که بازی کنان قادر خواهند بود به تجربه آن ها بپردازند.

طراحی فضای بازی بسیار زیبا و هنرمندانه انجام شده و مکان ها و شخصیت های بازی همگی حالتی کارتونی دارند. با این حال، این مسئله چیزی از تنش و اضطرابی که درگیری های میان کشتی های بزرگ و شلیک پیاپی توپ های غول آسا کم نخواهد کرد و نیز تنشی که بازی کن به هنگام شلیک تنها گلوله کلت قدیمی اش احساس خواهد کرد. نکته دیگری که در خصوص بازی وجود دارد این است که علاوه بر درگیری هایی که میان بازی کنان مختلف از سراسر جهان شکل می گیرد، همانند عناوینی چون دنیای جنگ اساطیر، دشمنانی با هوش مصنوعی نیز در موقعیت های مختلف بازی حاضر خواهند بود.

بازی علاوه بر کنسول ایکس باکس وان، برای کامپیوتر های شخصی نیز منتشر خواهد شد و این مسئله به مراتب تعداد کسانی که قادر به انجام بازی خواهند بود را افزایش خواهد داد. بنا به اطلاعاتی که به دست رسیده به احتمال بسیار زیاد بازی کنان قادر خواهند بود در ابتدای بازی شخصیت خود را با آزادی عمل بسیار زیادی شخصی سازی کنند و سپس اقدام به گشت و گذار در دنیای بزرگ بازی کنند.

 

 

بازی Skull & Bones

در سال 2014 بود که بازی Assassin's Creed IV: Black Flag به طور رسمی روانه بازار شد و از آن زمان تا کنون عده بسیار زیادی از افراد به طور گسترده ای انتظار نسخه جدیدی از بازی را می کشند که قابلیت های به کار گرفته شده در آن بازی را گسترش داده و قابلیت های خلاقانه ای به آن بیفزاید.

Assassin's Creed Rogue نسخه ای بود که سعی در گسترش دادن شیوه بازی و گیم پلی آن بود؛ تلاشی که تقریبا با شکست رو به رو شد و موفقیت چندانی نصیب سازندگان بازی نکرد. در نهایت این عنوان Skull & Bones که استودیوی بازی سازی یوبی سافت به عنوان دنباله ای برای Black Flag در نظر گرفت.

همانند تمامی نسخه های بازی های متفاوت یوبی سافت، در این بازی نیز شاهد بخش تک نفره و روایت داستانی خواهیم بود و علاوه بر این یک بخش چند نفره پنج در مقابل پنج هم در نظر گرفته شده است که در آن بازی کن به همراه چهار بازی کن دیگر کنترل کشتی هایی را به دست گرفته و با دیگر بازی کنان حاضر در موقعیت بازی برای به دست آوردن امکانات بیشتر خواهد جنگید.

Skull & Bones، عنوانی است که به هنگامی که برای نخستین بار به نمایش در آمد به دو نکته مهم در خصوص آینده بازی سازی یوبی سافت پی بردیم: در حقیقت علاوه بر این که این بازی دنباله ای بر بازی محبوب Black Flag به شمار می رود و قرار است روند و سبک آن را گسترش دهد، این مسئله نیز مشخص شده است که پس از این دیگر شاهد درگیری های دریایی و استفاده از کشتی در بازی های Assassins Creed نخواهیم بود و سازندگان بازی های ویدئویی در یوبی سافت تصمیم گرفته اند که این دو سبک بازی را در دو نسخه جداگانه گسترش دهند.

 

 

باز ی Spider Man

اگر صحبت از فیلم های منتشر شده در سینمای هالیوود و استقبالی که از آن ها می شود باشد، باید عنوان کرد که «مارول» به سادگی توانسته حریف دیرینه خود«دی سی» را شکست دهد، اما در خصوص بازی های ویدئویی داستان کاملا متفاوت است.

شخصیت هایی که دی سی اقدام به خلق آن ها نموده است، طی سالیان اخیر روند فوق العاده خوبی در بازی های ویدئویی داشته و به مراتب بهتر و بهتر شده اند. اگر بخواهیم گواهی برای این ادعا بیاوریم، می توانیم به سری آرخام بتمن اشاره کنیم و نیز بازی Injustice که بازخورد بسیار خوبی داشته است.

در مقابل اما مارول در این حوزه عملکرد بسیار ضعیفی داشته است و هنوز نتوانسته بودجه و کیفیت قابل توجهی را متوجه ساخت یک بازی بزرگ برای کامپیوتر های شخصی و کنسول ها کند.

اما استودیوی بازی سازی Insomniac Game در سال جاری بازی «مرد عنکبوتی» را به صورت انحصاری برای پلی استیشن 4 عرضه خواهد کرد و این می تواند پایانی باشد بر روند ناموفق مارول در عرصه بازی سازی.

البته بنا به اطلاعاتی که تا کنون به دست رسیده است، داستان بازی متفاوت از داستانی خواهد بود که در سری فیلم های مرد عنکبوتی مارول روایت می شد، با این وجود شخصیتی که برای بازی کردن بر روی کنسول پلی استیشن 4 خلق شده است، ارتباط تنگاتنگی با مرد عنکبوتی مارول خواهد داشت: شخصیتی بسیار آماده از لحاظ فیزیکی و چابک و سریع که می تواند تقریبا در فضای بازی به پرواز در آید و به طور کلی می توان گفت که شخصیتی که استودیوی بازی سازی Insomniac خلق کرده است، فوق العاده به نظر می رسد. اخبار و اطلاعاتی که تا کنون در خصوص بازی منتشر شده است، نشان از بازی بسیار خوبی دارد و باید دید این نسخه جدید تا چه اندازه انتظارات را بر آورده خواهد کرد.

 

 

بازی State of Decay 2

شاید بتوان گفت که هیجان انگیز ترین نکته در خصوص قسمت جدید بازی State of Decay، اضافه شدن بخش چند نفره به بازی باشد که در نسخه قبل شاهد آن نبودیم. اولین نسخه این بازی که مشترکا توسط Undead Lab و مایکروسافت ساخته شده بود با بازخورد بسیار خوب و شگفت آوری در میان هواداران این سبک بازی ها رو به رو شد و موقعیت و مکان بسیار بزرگی که روند بازی در آن جریان داشت و آزادی عمل بسیار زیادی در اختیار بازی کنان قرار می داد.

در کنار گیم پلی خوب بازی توانست ترکیب بی نظیری به وجود بیاورد و تهدید زامبی هایی که هر لحظه امکان داشتی از سویی به سمت بازی کن بیایند، تنش حاکم بر بازی و جذابیت آن را دو چندان می کرد. این گونه به نظر می رسد که نسخه جدید بازی به بازی کنان این امکان را خواهد داد که با یک یکدیگر همکاری کرده و با هم ارتباط بر قرار کنند.

 

در State of Decay 2، استودیوی بازی سازی Undead Labs برای بخش چند نفره خود از برخی از ایده های موجود در بازی Dark Souls استفاده کرده است و بازی کنان این قابلیت را خواهند داشت که منوری به سمت آسمان شلیک کرده و به واسطه آن از دیگران درخواست کمک کنند. در همکاری دلخواهی که میان بازی کنان شکل خواهد گرفت، بازی کنان این امکان را خواهند داشت که با کمک یکدیگر در برابر دسته های بزرگ زامبی ها بجنگند و یا این که با هم اقدام به جمع آوری مصالح و ادوات لازم برای ساخت قلعه ای متسحکم کنند. البته همانند نسخه قبلی بازی، بازماندگانی نیز در جای جای نقشه و موقعیت بازی حضور خواهند داشت که از نقش مهمی در بقای بازی کن برخوردار خواهند بود. تعداد مهارت ها و نیز شخصیت های بسیار زیادی در بازی وجود خواهند داشت:

به این معنا که بازی کن باید این مسئله را به درستی درک کند که امکان بقا تنها در صورتی وجود خواهد داشت که با دیگران همکاری کند و نه تنها باید بقای خود به صورت انفرادی را مد نظر داشته باشد، بلکه باید این نکته را نیز به ذهن بسپارد که برای بقای طولانی مدت به قابلیت های دیگر بازی کنان نیز احتیاج پیدا خواهد کرد و تنها در صورتی به این مهم دست خواهد یافت که در قالب خانواده کوچکی که تشکیل داده است نیز به گروه خود کمک رسان باشد.

بنا بر این با قابلیت ها و امکانات جدیدی که به بازی افزوده شده است می توان عنوان کرد Undead Labs هر آن چیزی را که بازی کنان در نسخه جدید خواهان آن بوده اند را در اختیار شان خواهد نهاد.

نظرات

در ادامه بخوانید...

چارت پرفروش ترین بازیهای این هفته در بریتانیا

در

(سیارک)آخرین بازی انحصاری PS4 (پلی استیشن)، (خدای جنگ) God of War، هفته گذشته منتشر شد و با استقبال بی نظیری روبه رو شد. با فروشی که طی هفته اخیر داشت توانست در جدول پرفروش ترین بازیهای هفته بریتانیا مقام اول را کسب کند و Far Cry 5 را به رتبه دوم بفرستد. علاوه برآن این بازی توانست رکورد بیشترین فروش طی یک هفته را از آن خود کند. جالب است بدانید که پیش از این، این رکورد متعلق به نسخه پیشین این سری بازی یعنی God of War 3 بود که در سال 2010 برای PS3 منتشر شد. به نظر می رسد این هفته همه چیز به کام سونی و پلی استیشن است چرا که پس از Far Cry 5 و درمقام سوم نیز یک بازی انحصاری دیگر از سونی جای گرفته؛ Yakuza 6: The Song of Life. این بازی نیز در هفته اول فروش خود توانست به رکورد بیشترین فروش در طول یک هفته میان دیگر نسخه های منتشر شده از این سری دست پیدا کند.

در رتبه های دیگر این چارت همان بازیهای همیشگی را مشاهده می کنیم؛ FIFA 18 که در رتبه چهارم قرارگرفته و Mario Kart 8 نینتندو و Super Mario Odyssey که به ترتیب رتبه های بعدی را به خود اختصاص داده اند. لیست هر 10 بازی این چارت را در انتهای متن قرار داده ام و مشاهده خواهید کرد. ناگفته نماند که این رتبه بندی براساس نسخه های فیزیکی فروخته شده صورت گرفته و نسخه های دیجیتالی که از طریق اینترنت و به صورت دیتا در اختیار کاربران قرار گرفته لحاظ نشده است.

آخرین نسخه God of War که هفته گذشته منتشر شد توانست به یک رکورد قابل ملاحظه دیگر نیز دست پیدا کند؛ سایت Metacritic  امتیازی به این بازی انحصاری PS4 داد که تاکنون سابقه نداشته است. پیتر برون، منتقد سایت Gamespot نیز از لحظات خوبی را با این بازی سپری کرده و به آن 9 از 10 داده است. بخشی از توضیحات اورا در زیر مشاهده می کنید:

«می توان گفت از بسیاری جهات این نسخه نیز همانند سایر نسخه های این سری بازی است. بازی هیجانیِ بی نظیری است که هزینه هنگفتی صرف طراحی و ساختش شده. صحنه های درگیری دربازی به بهترین شکل ممکن طراحی شده اند و هرچه پیش می روید از آن خسته نمی شوید و شمارا پای سیستم نگه می دارد. اما چیزی که شمارا واقعا شگفت زده خواهد کرد داستان فوق العاده این نسخه جدید است. همانند کریتوس، خدای جنگ گذشته را به یاد می آورد و احساس می کند که باید با تمام توان روبه جلو و به سمت هدفی حرکت کند. هر نوآوری ای که در این نسخ لحاظ شده به زیبایی هرچه تمام تر جوابگو بوده و تاثیر بی نظیری روی کارکرد بازی گذاشته. کریتوس دیگر آن مرد بی رحم قابل پیش بینی که در نسخه های قبلی می دیدیم نیست. دیگر نمی توانیم این نسخه را یک بازی کلاسیک یا به بیانی دیگر از مد افتاده بخوانیم. با تغییراتی که در این نسخه حاصل شده، این سری بازی جان تازه ای گرفته و اطمینان دارم این نوید آینده ای خلاقانه تر را برای سونی می دهد.»

10 بازی اول چارت پرفروش ترینهای بریتانیا از قرار زیر است:

  1. God of War
  2. Far Cry 5
  3. Yakuza 6: The Song of Life
  4. FIFA 18
  5. Mario Kart 8 Deluxe
  6. Super Mario Odyssey
  7. Fallout 4
  8. PlayerUnknown's Battlegrounds
  9. The Legend of Zelda: Breath of the Wild
  10. Grand Theft Auto V

اطلاعات مختصری در رابطه با نسخه ­های پیشین برای دوستانی که علاقه ­مند هستند در ادامه متن خواهم داد: خدای جنگ یک سری بازی ویدئویی به سبک هیجانی و ماجرایی است که توسط شرکت سونی و بر اساس داستانهای اساطیری یونان ساخته شده‌است. اولین نسخه ازاین سری بازی در سال 2005 برای کنسول پلی استیشن و توسط شرکت کامپیوتری سونی منتشر شد. تا به حال هشت نسخه از این بازی عرضه شده‌است؛ چهار نسخه اصلی خدای جنگ ۴٬۳٬۲٬۱ و یک نسخه فرعی که توسط استودیوی سانتا مونیکای سونی ساخته شده‌اند، و بوسیله شرکت سونی برای کنسول‌های پلی‌استیشن ۲ ،پلی‌استیشن ۳ و پلی‌استیشن ۴ منتشر شده‌اند. ردی ات داون ساخت نسخه‌های کنسول بازی دستی پلی‌استیشن همراه، شامل خدای جنگ: زنجیرهای المپ و خدای جنگ: روح اسپارتا را بر عهده داشته‌است.(سیارک)

نظرات

در ادامه بخوانید...

بهترین بازیهای پلی استیشن 10 مورد

در

(سیارک) از زمان معرفی و عرضه شدن کنسول جدید سونی، پلی استیشن 4، نزدیک به چهار سال می گذرد. از آن زمان تا کنون بازیهای بسیاری عرضه شده و انتخاب بهترینها بین این بازیها کار بسیار دشواری است. با اینحال کسانی هستند که تقریبا تمام این بازیها را انجام داده و حال با مشورت یکدیگر لیستی از بهترین این بازیها تهیه کرده اند. فرقی نمی کند این کنسول را داشته باشید یا هم اکنون در فکر خریدن آن هستید، لیستی که از این بازیها تهیه شده است شامل آنهاییست که  امتیاز 8 به بالا دریافت کرده اند و مطئمنا ارزش بازی کردن خواهند داشت. 

1- خدای جنگ با امتیاز 9 از 10 (God of War)

بخشی از نظر کسی که بازی را نقد کرده: «می توان گفت از بسیاری جهات این نسخه نیز همانند سایر نسخه های این سری بازی است. بازی هیجانیِ بی نظیری است که هزینه هنگفتی صرف طراحی و ساختش شده. صحنه های درگیری دربازی به بهترین شکل ممکن طراحی شده اند و هرچه پیش می روید از آن خسته نمی شوید و شمارا پای سیستم نگه می دارد. اما چیزی که شمارا واقعا شگفت زده خواهد کرد داستان فوق العاده این نسخه جدید است. همانند کریتوس، خدای جنگ گذشته را به یاد می آورد و احساس می کند که باید با تمام توان روبه جلو و به سمت هدفی حرکت کند. هر نوآوری ای که در این نسخ لحاظ شده به زیبایی هرچه تمام تر جوابگو بوده و تاثیر بی نظیری روی کارکرد بازی گذاشته. 

چارت پرفروش ترین بازیهای این هفته در بریتانیا 

2- Bloodborne با امتیاز 9 از 10

بخشی از نظر کسی که بازی را نقد کرده: «بهترین گنجهای بازی در شهر هارنام پیدا می شوند و در جنگلها و دریاچه های اطرافش. نمی دانم چگونه سازندگان بازی جرأت کردند در بازی ای که به صورت آنلاین هم انجام می شود، بهترین گنجهای خودرا در شهری از بازی بگذارند که در داستان اصلی بازی نیست و رفتن به آن اختیاری است. با این حال نتیجه خوبی عایدشان شد و به نظر می رسد از انجام اینکار برنامه ای داشته اند. من این بازی را در مدت زمان کمتری نسبت به Dark Souls II به پایان رساندم اما گنجهای بیشتری پیدا کردم. بله، در مرگ، زندگی و در خون، رستگاری نهفته است. بازی فوق العاده ای بود.»

3- Monster Hunter: World با امتیاز 8 از 10

بخشی از نظر کسی که بازی را نقد کرده: «سال گذشته که نام این نسخه بازی معرفی شد، حدس می زدم که باید نسبت به نسخه قبلی بهبود چشم گیری یافته باشد. همینطور هم بود. تنها در بخش داستان بازی پیشرفت نکرده است و درگیریها نیز بهبود یافته است. سیستم درگیری بازی در نسخه پیشین برای تازه کارها کمی پیچیده بود اما در این نسخه پیشرفت چشم گیری داشته است.

4- Celeste با امتیاز 9 از 10

بخشی از نظر کسی که بازی را نقد کرده: «زمانی که بازی را تمام کردم، احساس می کردم کتاب رمان خوانده ام. داستان بازی فوق العاده بود و در تمام لحظات می شد با شخصیت داستان بازی همزادپنداری کرد. زمانی که اتفاق ناخوشایندی رخ می داد احساس ترحم و زمانی که خوشحال بود احساس شعف به من می داد. برای بازی ای که هدف شخصیت اصلی آن بالا رفتن از یک کوه است بیش از حد انتظار من بود.

5-  What Remains of Edith Finch با امتیاز 9 از 10

بخشی از نظر کسی که بازی را نقد کرده: «می توان با یک تراژدی سطح پایین احساس همدردی مردم را برانگیخت اما داستان این بازی بااینکه در قالب تراژدی ریخته شده بود من را شگفت زده کرد. در نسخه قبل این بازی می شد احساست بد و خوبی را طول بازی تجربه کرد و درنهایت تعادلی بین این دو وجود داشت. اما اینبار داستان فرق می کرد. یک تراژدی تمام عیار که من درس مهمی از آن گرفتم؛ اینکه باید با علم به بودن مشکلات فراوان در مسیر انسان، شجاع بود و پا پس نکشید. باید به مسیر ادامه داد.

6- Wolfenstein II: The New Colossus با امتیاز 9 از 10

بخشی از نظر کسی که بازی را نقد کرده: «در این بازی هیچگاه مقصود خود از جنگیدن را فراموش نخواهید کرد. خشونت نازی هارا در همه جای بازی می توان لمس کرد. در خرابه هایی که از منهتن باقی مانده و در مشکلات روانی ای که برای اسیران پیش آمده است. یک لحظه هم نمی توان ظلم و ستم رژیم رایش را دربازی نادیده گرفت و مدام با اتفاقاتی که می افتد در جریان بازی تنش خواهید داشت. این بازی به شما انگیزه می دهد که در هر نبرد بخواهید پیروز باشید و بر ظلم غلبه کنید.»(سیارک)

7- Sonic Mania با امتیاز 9 از 10

بخشی از نظر کسی که بازی را نقد کرده: «طراحی بازی خلاقانه و بسیار هوشمندانه انجام شده است. این بازی که از سیستم کلاسیک دو بعدی استفاده کرده به خوبی توانسته قابلیتهای این سیستم را نشان دهد و نسبت به نسخه های قبلی پیشرفت چشم گیری داشته است. به نظرم بهترین نسخه از این سری بازی ها بوده است.»

8- Stardew Valley با امتیاز 9 از 10

بخشی از نظر کسی که بازی را نقد کرده: «در نگاه اول به نظر می رسد این بازی تنها در رابطه با کاشتن محصولات در مزرعه و رسیدگی به آنها باید. اما گیمرهای کنجکاوتر تجربه های متفاوت تری از این بازی به دست خواهند آورد و به سرعت متوجه خواهند شد که بازی تنها درباره کاشت و برداشت محصول نیست و کارهای دیگری نیز می توان کرد. کارهایی از قبیل جستجو درمعدن و ماهی گیری. حتی در بازی می توان عاشق شد و اینگونه تجربه ها نیز جالب خواهد بود. درکل به نظرم بازی فوق العاده ای آمد.»

9- Resident Evil 7: Biohazard با امتیاز 8 از 10

بخشی از نظر کسی که بازی را نقد کرده: «زمانی که به مرحله آخر رسیدم واقعا دوست داشتم بازی تمام شود. تجربه خوبی بود. پس از پایان بازی واقعا با تمام وجود احساس می کردم که مسیری پر از ترس و وحشت را به پایان رسانده ام. شاید تنها مشکل بازی درگیری با باسهای (غول) بازی باشد. با این حال به نظرم با این نسخه از این سری بازی کپکام به همان جانر کلاسیک ترس و وحشت خود برگشته و در این امر موفق بوده است.»

10- Overwatch با امتیاز 9 از 10

بخشی از نظر کسی که بازی را نقد کرده: «در طول بازی موقعیتهای زیادی پیش خواهد آمد که غافلگیر خواهید شد. رمزو رازهای زیادی در بازی وجود دارد که به مرور و با گشتن و گشتن به آنها پی خواهید برد. به نظرم این بازی شوتر ایده های خلاقانه و زیبایی دارد و به خوبی آنهارا با هم ترکیب کرده و داستان بازی را به وجود آورده است.»

11- Titanfall 2 با امتیاز 9 از 10

بخشی از نظر کسی که بازی را نقد کرده: «بازی نسبت به نسخه قبلی که در سال 2013 منتشر شد، پیشرفت چشم گیری داشته و به هیچ وجه قابل مقایسه با آن نیست. گیم پلی و داستان بازی به خوبی از آب درآمده اند و می توان گفت که بازی منحصر به فردی است.»

12- Dishonored 2 با امتیاز 8 از 10

بخشی از نظر کسی که بازی را نقد کرده: «هر وقت به من میان اکشن و مخفی کاری انتخابی داده شود من دومی را انتخاب می کنم. عاشق تنشی هستم که در مخفی کاری وجود دارد. اینکه باید حواستان به همه جا باشد که کسی شمارا نبیند. و درنهایت زمانی که موفق به انجام ماموریتتان می شوید، احساس بی نظیری خواهید داشت. این بازی به عقیده من در این امر بسیار موفق بوده؛ باکارهایی که در طول بازی می کنید، مثل مخفی کردن جنازه ها و نگاه کردن از سوراخ قفل درها، به خوبی این تنش احساس خواهد شد. درکنار این گیم پلی بازی به کلی نیز خوب بود و از بازی لذت بردم.»(سیارک)

نظرات

در ادامه بخوانید...

شاهکارهای دنیای گیمینگ بخش اول

در

سال های زیادی است که شرکت های مختلف بازی سازی، اقدام به ساخت و انتشار بازی های گوناگونی برای کامپیوترهای شخصی و پلتفرم ها می کنند. در این سال ها صنعت بازی سازی، بدل به یکی از پرطرفردارترین و سودآورترین صنایع موجود در جهان شده است. ما نیز از میان این بازی ها، بسیاری را با تمام وجود دوست داشته ایم و اوقات خوشی را با آنها سپری کرده ایم. در این مقاله قصد داریم که آن دسته از بازیهایی را که از زمان شروع صنعت بازی سازی تاکنون، بهترین بازخوردها را دریافت کرده اند،‌ برای شما عنوان کنیم. با سیارک همراه باشید.

کدام بازی های در این صنعت، زمانی که منتشر شدند، فراتر از انتظار بوده و بسیار پیشرفته تر از بازیهای هم عصر خود بودند؟ کدام دسته از بازیها بودند که تجربه ای بسیار فرح بخش و جالب برای کاربران پدید آوردند؟ این بازی ها چه تأثیری بر روی خود ما گذاشته و به طور کلی چه تأثیری بر صنعت بازی سازی داشته است؟ این ها سؤالاتی که سعی شده پاسخ آنها مبنای کار ما قرار بگیرد و بر اساس آن لیست خود را برگزینیم. ناگفته نماند که مهمترین نکته ای که برای انتخاب این بازی ها در نظر گرفته شده است، تأثیری است که هر بازی در دوره ای که منتشر شده است بر عصر خود گذاشته است. درهای جدیدی که گشوده و خلاقیت های جدیدی که از خود نشان داده است. به همین خاطر است که در این لیست جای بازی های قدیمی تر نیز محفوظ است، حتی با وجود تفاوت گسترده شان با بازی های امروزی، چراکه نکته مورد نظر ما این است که هر بازی در زمان انتشارش چه حرفی برای گفتن داشته است و تأثیری در صنعت گیمینگ داشته است. این لیست توسط منتقدان سایت «IGN» تدارک دیده شده است.

Pokémon go

این بازی به گونه ای طراحی شده است که اتفاقاتی که در جریان بازی می افتد و رخ می دهد، بی شباهت به رویدادهای دنیای بیرون نیست. در این بازی، دنیای بسیار بزرگی طراحی شده است و شما در نقش گیمر باید به گشت و گذار در این دنیا بپردازید و پرده از رازهای گوناگون بردارید. در جریان این ماجراجویی شما به عنوان عضوی از گروه های بزرگ تر قرار می گیرید و ارتباطی که با سایرین شکل می دهید، دلیل شباهت آن با دنیای واقعی بیرون است. در ابتدای انتشار، بازی با اقبال چندان زیادی رو به رو نشد، اما به مرور زمان و با اضافه کردن نبردهای بی نظیر و سیستم آب و هوای بسیار خوب، بازی به آنچه لایقش بود رسید و بدل به چیزی شد که همه ما با خود گفتیم که ای کاش زمانی که هنوز کودک بودیم می توانستیم چنین تجربه ای داشته باشیم. این بازی ترکیبی بسیار عالی از تونستالژی و تکنولوژی جدید است.

Final Fantasy VII

بازی های بسیار کمی هستند که با انجامشان تجربه ای شبیه به آنچه در Final Fantasy VII می کنید داشته باشید. در ابتدای بازی شاهد یک فیلم کوتاه خواهید بود که به زیبایی هرچه تمام تر از آب درآمده است، پس از این فیلم، Cloud شخصیت اصلی بازی، به همراه سربازانی که کنارش هستند از قطاری پایین می پرند تا به سراغ مأموریت های خود در طول بازی بروند. ناگفته نماند که بازی های نقش آفرینی دیگری در آن زمان وارد بازار شده بودند که کم از Final Fantasy نداشتند، بازیهایی چون Chrono Trigger و Persona 5. با این حال بنا به نظر منتقدین سایت IGN، این بازی تأثیر بیشتری داشته و عملکرد بهتری از خود نشان داده بود. درکنار سایر بازیهایی که روی کنسول های مختلف تجربه می کنید، Final Fantasy نشان می دهد که یک بازی تا چه حد می تواند روی احساسات انسان تأثیر بگذارد و شما را به گونه عجیبی درگیر خود کند. داستان بازی پر از نقاطی است که در آن ها کاملا غافلگیر می شوید، اسلحه های بسیار بزرگ و ترسناک در طول بازی بدست خواهید آورد، علاوه بر این دو داستان بازی نیز به گونه ای است که شما را کاملا درگیر می کند؛ برای نمونه در نقطه ای از بازی یکی از هم قطاران خود را از دست می دهید و سبب ناراحتی بسیار زیادی می شود. به خاطر همین کیفیت های خوب بازی است که زمانی که اعلام شد قرار است نسخه ری مستر این بازی در نمایشگاه E3 به نمایش درآید، طرفدران این بازی محبوب، دست از پا نمی شناختند.

Galaga

شاید برایتان کمی به نظر عجیب برسد که این بازی به گونه ای یک تجربه معنوی برای شما خواهد بود. با تمامی دشمنانی که مرتب تغییر جبهه می دهند، به صورت ناخود آگاه درگیر تجربه عجیبی می شوید. مراحلی در بازی وجود دارد که اختیار هستند و با انجام آنها به امکاناتی جدید دست پیدا می کنید. در بسیاری از نقاط بازی چالش بر انگیز می شود و تا دم مرگ پیش می روید که خود استرس زیادی به همراه دارد. این بازی از آن دسته است که برای مدت های طولانی شما را میخکوب خود می کند و تا به نتیجه ای در بازی نرسید دست بردار نخواهید بود.

برای دریافت بهتری تجربه از بازی توصیه می شود آن را روی کنسول آرکید مخصوص به خودش بازی کنید. جویستیک مخصوص این کنسول و دکمه قرمزی که به واسطه آن می توانید شلیک کنید، به همراه موسیقی منحصر به فردی که از اسپیکرهای قدیمی این کنسول خارج می شود، تجربه ای بسیار جالب به ارمغان می آورد. این بازی تا اندازه ای خوب است که به جرأت می توان گفت که بازی های دو بعدی در این سبک، نتوانستند، تجربه ای که از Galaga بدست می آورید را تکرار کنند.

Warcraft II: Tides of Darkness

یکی از بزرگترین دستاوردهای بیلیزارد این بود که پس از اتمام مراحل این بازی به گیمر این احساس را می داد که بدل به یک گیمر ماهر در عرصه بازیهای استراترژی شده است. علاوه بر این داستان نبرد و درگیری میان اُرک ها و انسان ها که گویی پایانی بر آن نیست، به زیبایی هرچه تمام تر به نمایش درآمده است. بازی به گونه ای طراحی شده است که حتی اگر هیچ تجربه ای در انجام بازی های استراتژی نداشته باشید، به مرور احساس می کنید تبدیل به فرمانده ای قابل شده اید که می توانید از پس دشمنان خود بر آمده و بر آنها غلبه کنید.

نقشه هایی که بازی در آن جریان دارد فراتر از زمینی است که برای نبرد طراحی شده باشد. در حقیقت هر نقشه شبیه به معمایی است که باید آن را حل کنید و با پیدا کردن نقاطی که به سود شما باشد بر دشمنان خود چیره گردید. نکته دیگری که در خصوص این بازی وجود دارد، به کارگیری نیروهای دریایی و هوایی در آن است که به مراتب بازی را جالب تر می کند و شمارا به چالش می کشد تا با به کارگیری استراتژی و برنامه های جدید، از این امکانات نیز بهره بگیرید. صداگذاری بازی نیز به خوبی از آب درآمده است؛ زمانی که روی یکی از افراد خود کلیک می کنید، و به این کلیک کردن ادامه می دهید، ناراحت شده و از شما می خواهند که به این کار پایان دهید.

Burnout 3: Takedown

با وجود اینکه این بازی به قدمت بازیهایی جون Super Mario Kart و یا Road Rash نیست (هر دوی این بازی ها در ژانر مسابقه ماشین سواری هستند)، با این حال Burnout نیز یک بازی تمام عیار به حساب می آید. یکی از منتقدان سایت IGN گفته که چیزی حدود شصت ساعت از وقت خود را صرف انجام این بازی کرده است و این پیش از آن بوده است که به طور رسمی به استخدام سایت درآید و بابت انجام هر بازی دستمزد بگیرد. پیش از این بازی، Point of Imoact نیز به بازار آمد که در همین ژانر ساخته شده بود و تجربه خوبی برای گیمرها به ارمغان آورد، با این حال، این بازی Burnout بود که این تجربه را به کمال رساند. Burnout از آن بازی هایی است که از انجام دادنش خسته نمی شود. چه خودتان تنهایی بازی کنید و چه در کنار دوستانتان، تفاوتی نمی کند.

Fallout 2

یک نکته بسیار جالب و تأثیرگذار در خصوص این بازی این است که در ابتدا، شما به عنوان یک فرد از قبیله خود وارد دنیای خطرناکی می شوید و در ابتدای مسیر خود به جز یک نیزه و لباسی پاره چیزی در اختیار ندارید، اما نکته این است که این پایان ماجرا نیست و با گشت و گذار در دنیای بازی و به مرور زمان بدل برای خود لباسی آهنی و زره ای پیدا می کنید، اسلحه هایی بسیار کشنده می یابید و تبدیل به یک ماجراجوی تمام عیار و خطرناک می شوید و این پیشرفتی که در طول بازی به وجود می آید، بسیار لذت بخش است. Fallout 2 یکی از معدود بازی هایی است که در این ژانر موفق عمل کرده است. گشت و گذار در دنیایی که رو به پایان است و انواع و اقسام خطرات گوناگون نابودی آن را تهدید می کند، در کنار مأموریت های خطرناک و هیجان انگیز، آن را بدل به یک اثر ماندگار کرده است. موسیقی های متن بازی، مأموریت هایی که بسیار هیجان انگیز هستند و دیالوگ هایی که با مهارت تمام برای شخصیت های کلیدی بازی نوشته شده است نیز از دیگر نقاط قوت بازی هستند. نه تنها زاویه دید بازی که از بالا و سوم شخص است چیزی از ارزش های آن نمی کاهد، بلکه به آن امضای مخصوص به خود را می دهد.

League of Legends

دنیای بازی یک دنیای کاملاً خیالی و عجیب و غریب است و با انجام این بازی تجربه ای بسیار خوشایند و چالش برانگیز خواهید داشت و از یک بازی استراتژی تمام عیار لذت خواهید برد. ناگفته نماند که رسیدن به سطح بالایی در این بازی و پیدا کردن توان رقابت با کسانی که برای مدتی طولانی بازی کرده و حرفه ای شده اند، کمی کار دشواری است، چراکه 130 هیرو و قهرمان در بازی وجود دارد که هرکدام قابلیت های منحصر به فرد خود را دارند، با این حال سیستم آموزشی نیز در این بازی طراحی شده که به شما در رسیدن به این مهم کمک خواهد کرد. تنها چیزی که به آن نیاز پیدا خواهید کرد کمی صبر و حوصله است تا به مرور با قهرمان های بازی و قابلیت های منحصر به فرد هریک از آنها آشنایی کامل و لازم را پیدا کنید.

سازندگان بازی به انتشار آن اکتفا نکرده اند و به طور مرتب و طبق روالی منظم آن را به روز کرده و قابلیت های جدیدی به آن اضافه می کنند که بازی را بدل به یکی از قدرتمندترین بازی های حال حاضر در عرصه رقابتی می کند.

Inside

این بازی فوق العاده خلاقانه، سیستمی متفاوت از Super Mario به کار می گیرد و سازنده این بازی، ورنر هرزاگ، در تجربه ای سه ساعته شما را وارد دنیایی بسیار متفاوت می کند که تجربیاتی از هیجان تا انزجار را بدست خواهید آورد. Plaudead’s Bleak شرکت سازنده این بازی است که پیش از این بازی های مشهور و خوبی چون Limbo در کارنامه دارد؛ البته تفاوتی که Inside با Limbo دارد در این است که این بازی دیگر سیاه و سفید نیست و معماهایی که بعضاً در Limbo خسته کننده می شد و حوصله سر بر، در این بازی دیگر وجود ندارد. به جرأت می توان گفت که این بازی چیزی از شاهکارهای دنیای ویدئو گیمینگ کم ندارد، چراکه در تمام طول بازی ذهن شما کاملاً درگیر سپری کردن مراحل و چگونگی این کار می شود، درکنار این موضوع گاه به گاه وحشتی وجود شما را فرا می گیرد که بسیار جالب توجه است. اما از همه این ها گذشته پایان بازی است که اگر بخواهیم پایان بازی های گوناگون را در لیستی جای داده و بهترین ها را میانشان برگزینیم، بدون شک پایان بازی Inside در چند رتبه اول جای خواهد گرفت.نبوغی که در این بازی وجود دارد ، تنوع بی نظیر چالش ها و معماهایی است که در طول بازی با آن ها رو به رو می شوید و نیز ارتباط این معماها با داستان خوب بازی. اگر بازی کرده باشید متوجه این تعاریف می شوید و اگر هم که نه، حتماً بازی این شاهکار Playdead توصیه می شود.ترجمه  itrans.ir 

این مقاله ادامه دارد...

نظرات

در ادامه بخوانید...

شاهکارهای دنیای گیمینگ بخش سوم

در

Grand Theft Auto: San Andreas

در سال 2001 بود که قسمت سوم این سری بازی محبوب، GTA III، وارد بازار شد و دنیای بازی های اُپن ورد را دگرگون کرد. نکته جالب اما این است که با وجود آن همه نو آوری و خلاقیتی که در قسمت سوم این بازی به کار گرفته شده بود، San Andreas توانست جایگزین بی نظیری برای آن باشد و توجه همه را به خود جلب کند؛ از طرفداران بازی های اُپن ورد گرفته تا منتقدین عرصه بازیسازی.

در این بازی دیگر محدود به تجربه زندگی در یک شهر نخواهید بود، و به جای آن سه شهر بزرگ و زیبا طراحی شد که در بازی به کار گرفته شد. میان این شهرها نیز پر از جنگل ها  و بیابان های گوناگون است که تنوع ویژه ای به بازی می بخشد. وسایل نقلیه ای که در این قسمت از بازی به کار گرفته شد نیز در نوع خود بی نظیر بود. چیزی حدود 250 نوع وسیله نقلیه در این بازی به کار گرفته شده است؛ از دوچرخه و تراکتور و ماشین های مد روز گرفته تا وسایل نقلیه پروازی و دریایی. موسیقی متن بازی نیز مثال زدنی است و زمانی که سوار خودروی خود می شوید، قادر به گوش دادن به یازده ایستگاه رادیویی متفاوت خواهید بود که در کل چیزی حدود صد و پنجاه موسیقی متفاوت را شامل می شود. بیایید نگاهی دقیق تر به نوآوری هایی که در این بازی وجود دارد بیندازیم: در این بازی می توانید بوسیله چتر از ارتفاع فرود بیایید، می توانید وارد کازینو شده و از امکانات آن بهره ببرید، می توانید بوسیله جت پک به هر مکانی که دلتان می خواهد پرواز کنید، همانند دنیای واقعی زمانی که فست فود می خورید چاق می شوید و نیز می توانید به باشگاه بدنسازی بروید. به همه این ها کدهای تقلب بی نظیری که برای بازی در نظر گرفته شده است را هم اضافه کنید. سیستم دو نفره بازی هم که صفحه را به دوبخش تقسیم می کند، از دیگر امکانات جالب این بازی خاطره انگیز است.

جالب است بدانید که GTA San Andreas پرفروش ترین بازی کنسول پلی استیشن 2 است، کنسولی که خود پرفروش ترین کنسول دنیا است و با توجه به تمامی نوآوری هایی که در بازی به کار گرفته شده است، این فروش فوق العاده، جای هیچ تعجبی ندارد.

Call of Duty 4: Modern Warfare

نمایشگاه E3 سال 2007 برای طرفداران بازی های کامپیوتری، از ارزش بخصوصی برخوردار است، چراکه در این سال بود که مکان برگزاری همیشگی نمایشگاه تغییر کرده و از مرکز گردهمایی لوس آنجلس که همه ساله نمایشگاه در آن برگزار می شد، به سانتا مونیکا منتقل شد. نکته دومی که در خصوص نمایشگاه آن سال وجود دارد، نمایش بازی COD 4 برای نخستین بار است. بازی ای که در این قسمت، از کوران جنگ جهانی دوم خود را جدا کرده و با استفاده از ادوات و امکانات مدرن و جدید تجربه ای منحصر به فرد و جدید را برای گیمر ها به ارمغان آورد.

نخستین صحنه ای که Infinity Ward از این بازی در نمایشگاه E3 در معرض دید عموم قرار داد، صحنه ای از بازی بود که در آن دو تک تیرانداز با لباس های مخصوص به دنبال انجام هدفی در اوکراین بودند. فوق العاده ترین قسمتی که از این صحنه در ذهن همگان ماندگار شد، لحظه ای بود که دو تک تیر انداز در میان بوته ها مخفی شده بودند و این درحالی بود که یک گروه زره ای از دشمن در حال عبور از آن منطقه بودند. تنش و چالشی که گیمر در آن لحظه تجربه می کرد در نوع خود بی سابقه بود.

ادوات فوق العاده خلاقانه ای که در بخش تک نفره و مرحله های این بازی به کار گرفته شده بود، بخش تک نفره آن را به تجربه ای ماندگار برای گیمر ها بدل کرد، اما در حقیقت این بخش چند نفره و آنلاین این بازی فوق العاده بود که اسم آن را بیش از پیش بر سر زبان ها انداخت. بخش مولتی پلیر این بازی به قدری خوب طراحی شده بود که هنوز که هنوزه برخی برای لذت بردن از تجربه بازی آنلاین، COD 4 را انتخاب می کنند. هیچ بازی شوتر اول شخصی دیگر نتوانست چنین طراحی بی نظیری در قسمت چند نفره بازی خود بوجود بیاورد.

Counter-Strike 1.6

Counter Strike بازی است که همچنان به ساخت قسمت های جدید از آن اقدام می شود و یکی از محبوب ترین بازی های آنلاین به شمار می رود. شروع این سری بازی محبوب با Counter Strike 1.6 بود. این بازی بدل به معیاری شد که با توجه به آن بازی های دیگر مورد سنجش قرار می گیرند. نقشه ها و مناطقی که درگیری ها در آن صورت می گیرد، به زیبایی و با مهارت تمام طراحی شده است؛ همکاری تیمی در این بازی بسیار پویا است؛ برای پیدا کردن مهارت در بازی باید وقت زیادی را صرف آن کنید و به هیج وجه از صرف کردن این زمان، خسته نخواهید شد؛ محیط دوستانه و زیبایی برای رقابت بوجود آمده است. در این بازی می توان با تمام وجود از پیروزی لذت برد، چراکه رسیدن به این مهم بسیار کار دشواری است و در کنار آن از شکست های خود نیز درس خواهید گرفت. بازی های کامپیوتری تا حدودی مدیون این بازی هستند که در سال های اولیه گیمینگ، توانست هواداران زیادی را در سراسر دنیا پیدا کند و بازی بر روی کامپیوتر بدل به تفریح مورد علاقه جوانان و نوجوانان در آن سال ها شد.

نکته جالبی که در خصوص این بازی وجود دارد این است که استودیوی بازیسازی Valve در ابتدا نگران این بود که بازی بازخورد خوبی نداشته باشد و به همین خاطر آن را نه به صورت یک بازی جداگانه، بلکه به عنوان یک بسته الحاقی از بازی فوق العاده Half-Life روانه بازار کرد، اما در نهایت به خاطر بازخورد خوبی که بازی داشت، آن را به صورت یک بازی مستقل عرضه کرده و در اختیار گیمرها گذاشت.

Resident Evil

سازندگان این بازی توانستند با مهارت تمام، اقدام به بازسازی نسخه اصلی این بازی کنند و در این راه به گونه ای قدم گذاشتند که نه تنها چیزی از ارزش ها و زیبایی های نسخه اصلی بازی نکاستند، بلکه نوآوری های فوق العاده ای نیز در بازی پیاده کردند که آن را بدل به شاهکاری در میان بازی های ژانر وحشت کرد و توانست امضای بخصوصی برای خود پیدا کند. طراحی ویلای بزرگی که بازی در آن جریان دارد، به قدری هنرمندانه است و فضای ترسناک و گوتیکی که بوجود آمده است، به گونه ای است که از پیمودن چندباره راه های تکراری خسته نخواهید شد و هر بار که وارد راهرویی می شوید که پیش از آن نیز در آن حضور داشته اید، خسته نمی شوید و گویی تجربه ای جدید است. معما هایی که در بازی وجود دارد و باید آن ها را حل کنید تا قادر به ادامه بازی باشید، در کنار فضای بسیار ترسناک بازی و نیز سیستم اینونتوری یا مدیریت مهمات و وسایل به خوبی طراحی شده است و پیشرفت چشمگیری در این موارد نسبت به نسخه نخست بازی مشاهده می شود. دو نکته در خصوص این بازی وجود دارد که تمامی گیمر ها، آن را به خوبی به خاطر دارند: اولی صدای بسیار ترسناکی و مرموزی است که از پشت دروازه منتهی به پلکان شنیده می شود و دومین نکته این است که تا پایان بازی به این نکته شک خواهید داشت که آیا واقعا زامبی هایی که به قتل می رسانید می میرند یا نه. طراحی زامبی های بازی با کله هایی که به رنگ قرمز می مانند، حال و هوای ترسناک محیط و لوکیشن بازی را دو چندان می کند. گشت و گذار به دنبال چیزی برای نزدیک تر شدن به هدف، درگیری و داشتن برنامه ای بخصوص در استفاده از مهمات و وسایل، چالش هایی است که در این بازی پیش رو دارید و به خاطر همین چالش ها است که این بازی تا این حد خاطره انگیز و میان گیمر ها محبوب است. همانگونه که می دانید تا کنون قسمت های بسیاری از این سری بازی روانه بازار شده است، با این حال، شاید بتوان گفت که این قسمت، بهترین در این سری بازی محبوب است.

World of Warcraft

استودیوی بازیسازی Blizzard با عرضه این بازی فوق العاده، ژانر بازی های چند نفره آنلاین را در اختیار خو گرفت و تسلط ابدی خود بر آن را تثبیت نمود. تا کنون شش بسته الحاقی برای این بازی روانه بازار شده است و هنوز هم طرفداران آن، از انجامش لذت می برند و گویی پایانی بر عمر این بازی نیست. البته شاید این گفته خالی از اغراق نباشد، اما نکته ای که حائز اهمیت است این است که، بسته های الحاقی ای که برای بازی طراحی شده و عرضه می شوند، به قدری دارای امکانات و فضاهای تازه و جدیدی هستند که حتی آن هایی که از انجام بازی خسته شده اند نیز به گرفتن نسخه الحاقی و تجربه آن وسوسه می شوند.

بنا به نظر بسیاری از منتقدین، نکته ای که سبب شده این بازی تا این حد محبوب باشد، آزادی عملی است که در اختیار گیمر ها قرار می گیرد و هرگونه که مایل باشند، می توانند روند بازی را پیش ببرند. این بازی در اکتبر سال 2010 با دوازده میلیون کاربر، بدل به بازی ای شد که بیشترین تعداد کاربران را تا آن زمان در اختیار داشت. نکته بسیار جالبی که در خصوص این بازی وجود دارد این است که از سال 2004 تا 2011، گیمرهای سراسر دنیا در مجموع چیزی حدود شش میلیون سال وقت صرف انجام این بازی کردند که حتی نوشتن این رقم روی کاغذ کار ساده ای نیست.

Resident Evil 4

دسته ای از بازی ها وجود دارند که نقش ویژه ای در تاریخ بازی ها ایفا می کنند، به بیان دقیق تر، بازی هایی وجود دارند که در زمان انتشار، دوران بازی ها را به دو دوره پیش و پس از خود تقسیم می کنند. Resident Evil 4 یکی از این بازی ها است. ناگفته نماند که شمار این بازی ها شاید به تعداد انگشتان دست هم نرسد. ساخت و انتشار این بازی، روی کاغذ یک ریسک بود که ارزش پذیرفتن نداشت. بازی بود که استودیوی بازیسازی GameCube به طور انحصاری ساخت آن را به عهده گرفت. در حقیقت این بازی برای نخستین بار سری بازی های Resident Evil را از شهر مشهور راکون سیتی بیرون آورد و به دهکده ای دور افتاده برد. دیگر تفاوت این قسمت با قسمت های پیشین در زاویه دیدی بود که گیمر در طول بازی تجربه می کرد، دوربین که در سه قسمت نخست این بازی از بالا و بدون تغییر بود، به زاویه دید سوم شخص تغییر یافت و همین امر سبب افزایش هیجان بازی شد.

اما خبر خوشایند برای این استودیوی بازیسازی این بود که تمامی ریسک هایشان به نتیجه رسید و بازخورد فوق العاده از سمت گیمر ها و منتقدین عرصه بازیسازی دریافت کردند. RE 4 بدل به بهترین قسمت این سری بازی محبوب شد و زاویه دید دوربین و تغییراتی که در کنترل شخصیت بازی بوجود آمد، بدل به الگوی استانداردی برای دیگر استودیوهایی شد که قصد ساخت بازی سوم شخص داشتند.

The Witcher 3: Wild Hunt

بدون شک تهدیدهایی که متوجه شخصیت اصلی داستان بازی است، مأموریت هایی که به منظور شکار هیولاهای مختلف انجام می شود و نیز قدرت های جادویی مورد استفاده در بازی، از نکاتی است، که این بازی را بدل به شاهکاری در میان بازی های نقش آفرینی کرده است. یکی از نکات جالب دیگر در مورد داستان بازی، حقیقت مانندی آن است که سبب شده گیمر با جرالت (شخصیت اصلی بازی) همزاد پنداری کرده و با موفقیت او خوشحال شده و از اتفاق های ناخوشایندی که برایش می افتد احساس ناراحتی کند. همین موضوع است که در زمانی که همه چیز زیر و رو می شود و جرالت دچار یک دگرگونی عمده می شود، گیمر در داستان بازی درگیر می شود.

داستان بازی ترکیبی است از وقایعی که برای جرالت می افتد و درامی که روایت گر داستان زندگی خانوادگی او است. انتخاب هایی که جرالت در طول داستان بازی می کند، از حقیقت و اهمیت بالایی برخوردار است و در روند دنیای بازی تأثیر بسزایی دارد. بسته های الحاقی ای که برای بازی در نظر گرفته شده است نیز، از بهترین بسته های الحاقی دنیای گیمینگ به شمار می رود.

از نکات جالبی که در خصوص این بازی وجود دارد می توان به این دو مورد اشاره کرد: اول اینکه بازی به گونه ای طراحی شده است که جرالت در طول بازی همانند انسان های واقعی ریشش بلند می شود، و نکته دوم این است که سازندگان این بازی عنوان کرده اند که برای طراحی سیستم های نبرد این بازی فوق العاده از بازی نقش آفرینی Dark Souls ایده گرفته اند.ترجمه  itrans.ir

شاهکارهای دنیای گیمینگ بخش دوم 

شاهکارهای دنیای گیمینگ بخش اول 

این مقاله ادامه دارد...

نظرات

در ادامه بخوانید...