سالم نگه داشتن مفاصل بخش اول

 

قبل از ورزش، با حرکات نرمشی بدن را گرم کنید

انعطاف پذیری به شما کمک می کند تا بهتر حرکت کنید. سعی کنید روزانه یا حداقل سه بار در هفته حرکت کششی انجام دهید. اما هنگامی که عضلات شما سرد است، اینکار را نکنید. اول یک گرم کردن سبک، مانند راه رفتن به مدت 10 دقیقه، انجام دهید تا مفاصل، رباط ها، و تاندون های اطراف آنها شل شوند.

ورزش های کم ضرر برای بدن انجام دهید

چه ورزش هایی خوب است؟ بهترین انتخاب فعالیت هایی هستند که مفاصل شما را ساییده نکنند، مانند راه رفتن، دوچرخه سواری، شنا، و کشش.

13مورد از بدترین ورزش ها برای افراد بالای 40 سال

درمان آسیب های مفصل

آنها می توانند به مفاصل از کار افتاده شما غضروف اضافه کنند. اگر شما صدمه دیده اید، بلافاصله برای درمان به دکتر خود مراجعه کنید. سپس مراحل بعدی را برای جلوگیری از آسیب بیشتر انجام دهید. شما ممکن است مجبور به اجتناب از فعالیت هایی شوید که باعث استرس بیش از حد در مفصل شما می شوند، و یا از عصا برای ثابت نگه داشتن خود استفاده کنید.

آسیب های ورزشی دررفتگی 

آسیب های ورزشی شکستگی

آسیب های تاندون آشیل

انعطاف پذیری برخی از عضلات

قوی تر شدن مفاصل شما را بهتر پشتیبانی می کند. حتی کمی قدرت بیشتر باعث تفاوت می شود. یک فیزیوتراپیست و یا مربی تایید شده می تواند به شما نشان دهد که چه حرکت هایی را انجام دهید و چگونه آنها را انجام دهید. اگر شما مشکلات مفصلی دارید، از حرکات سریع و تکراری اجتناب کنید.(سیارک

در حال حرکت بمانید

این قانون طلایی سلامت مفاصل است: هر چه شما بیشتر حرکت کنید، سفتی و خشکی کمتری خواهید داشت. چه در حال مطالعه، کار، و یا تماشای تلویزیون هستید، اغلب موقعیت خود را تغییر دهید. به خودتان استراحت بدهید و از روی میز کار و یا صندلی خود بلند شوید.

روی وزن خود کار کنید

اندازه شما روی برخی از فشارهای وارده به باسن شما، زانو، و کمر اثر می گذارد. حتی کم کردن مقدار کمی از وزن می تواند کمک کند. هر پوندی که شما وزن کم می کنید، به اندازه 4 پوند فشار از روی زانوها برداشته می شود. از دکتر خود بپرسید که چه چیزی بهترین راه برای شما برای شروع است.
20 توصیه برای کاهش وزن که همچنین موجب صرفه‌جویی در هزینه‌ها خواهد شد 

7 فعالیت روزانه که به کاهش وزن کمک می کند

بر روی دامنه حرکات خود کار کنید

آیا مفاصل شما بیش از حد سفت و غیر قابل انعطاف هستند؟ می خواهید به پشت برگردید تا جایی که دامنه حرکات شما اجازه می دهد. این مقدار طبیعی ای است که مفاصل می توانند در جهت خاصی حرکت کنند. دکتر یا درمانگر فیزیکی شما می تواند تمریناتی را برای بهبود این امر توصیه کند.

برای کاهش التهاب ماهی بخورید

اگر شما به دلیل آرتریت روماتوئید درد مفاصل دارید، بیشتر ماهی بخورید. انواع چرب موجود در آب های سرد مانند ماهی سالمون و ماهی خال خالی منابع خوبی از اسیدهای چرب امگا 3 هستند. امگا 3 ممکن است به سالم نگه داشتن مفاصل و همچنین کاهش التهاب، علت درد مفاصل و حساسیت به لمس در افراد مبتلا به RA کمک کند. ماهی دوست ندارید؟ سعی کنید به جای آن کپسول روغن ماهی مصرف کنید.مصرف ماهی در پیشگیری از آرتریت روماتوئید 

 

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید