10 محصول غذایی برای کسانی که دائما استرس دارند

در دنیای امروز تقریباً همه تحت استرس مداوم قرار دارند.کمبود خواب ، چند شغل بودن ، قهوه و سایر محرک ها می تواند انرژی شما را تخلیه کند.محصولات بی کیفیت باعث استرس مداوم ، خستگی و روحیه نفرت انگیز می شوند. در اینجا چند دستورالعمل برای کمک به بدن در مبارزه با  استرس و خستگی  آورده شده است.

 

1. میوه های ترش

مرکبات


مرکبات ، سیب ، قره قاط ، کیوی و آناناس حاوی مقدار زیادی ویتامین C هستند و مسئول ایمنی و مقاومت بدن است.وقتی خسته هستید و استرس دارید ، خطر سرماخوردگی یا عفونت افزایش می یابد. اما خواص میوه های اسیدی می توانند به طور فعال بر روی سیستم ایمنی بدن کار کرده و از ضعیف شدن جلوگیری کنند. بنابراین قبل از رفتن به محل کار یا مدرسه ، دو عدد سیب درون کوله پشتی خود بریزید. لیمو یا قره قاط را به آب و چای اضافه کنید.

 

2. کاکائو

کاکائو


می توانید دانه های کاکائو خام ، شکلات سیاه تلخ یا کاکائو بدون شیر را به جای قهوه سیاه تهیه کنید. دانه های کاکائو سرشار از آهن هستند. کمبود این عنصر باعث ضعف و بی علاقگی می شود. در این حالت بدن حتی در ناچیزترین شرایط در معرض استرس قرار می گیرد. بگذارید دانه های کاکائو دوست شما شوند. به جای شکلات شیری ،  از خواصیک محصول طبیعی بهره ببرید.

 

3. آووکادو

آووکادو
میوه ای خوشمزه و غنی از چربی های سالم و عناصر کمیاب. بدن به خوبی اشباع شده و کلسترول مضر و فلزات سنگین را از بین می برد. آووکادو بدن را تغذیه و بهبود می بخشد.

ید ، که در پوست آن وجود دارد ، یک ماده ضروری برای عملکرد مغز و سیستم عصبی است. پتاسیم کار قلب را تنظیم می کند. با خواص چنین میوه ی خوشمزه در رژیم غذایی ، احساس راحتی و خلاص شدن از استرس آسان است.

 

4. جوانه و سبزی

جوانه

 

ساقه های سبزیجات تقریباً حاوی تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن است. جعفری ، شوید ، اسفناج ، گشنیز و ریشه با هر غذایی ترکیب شده و طعم فوق العاده ای به آنها می دهد.سبزیجات موجود در سالادها ، اسموتی ها و به تنهایی مقدار زیادی اسید آمینه ، فیبر و ویتامین دارند. چنین غذایی مانند انرژی باعث نشاط و بهبود روحیه می شود.

 

5. نارگیل

نارگیل


ویتامین های B1 ، B2 ، B3 ، B5 ، B6 ، B9 ، E ، H که در نارگیل هستند ، قدرت را به خوبی بازیابی می کنند ، قلب و مغز را تغذیه می کنند. این یک میوه خوشمزه است که تقریبا در هر سوپرمارکت به فروش می رسد.نارگیل را بشویید ، سوراخهای پشت را با چاقو سوراخ کنید ، آبکش کرده و شیر را بنوشید. سپس میوه را با دو ضربه دقیق چکش خرد کنید.خواص نارگیل برای بهبودی افرادی که سو تغذیه و بیمار جدی دارند توصیه می شود. ناگفته نماند ، این محصول مناسب برای افرادی است که تحت استرس هستند.

 

6. کوکنار ، دانه خشخاش

دانه خشخاش
دانه خشخاش بسیار غنی از کلسیم ، ید و آهن است. دانه های خشخاش حاوی چربی های سالم مانند امگا 3 هستند. این مجموعه از مواد برای سردرد ، بی خوابی و افزایش استرس مفید است.خشخاش به خوبی با عسل ، دارچین و موز مطابقت دارد. اگر احساس اضطراب و اضطراب کردید می توانید یک ماده ضد استرس را به عنوان یک صبحانه مقوی تهیه کنید.و قبل از خواب ، نصف فنجان دانه خشخاش را با یک قاشق عسل خیس کنید و بی خوابی دیگر شما را تهدید نمی کند. فقط اندازه گیری را رعایت کنید ، در غیر این صورت خواب بیش از حد شدید و سنگین خواهد بود.

 

7. نوشیدنی با زنجبیل

زنجبیل
زنجبیل یک ریشه تند مقوی است که باعث تحریک سیستم ایمنی بدن و کل بدن می شود. برش های کوچک را رنده یا خرد کنید و به نوشیدنی ها و وعده های غذایی اضافه کنید. علاوه بر چای زنجبیل ، می توانید کاکائو زنجبیل ، کوکتل موز زنجبیل درست کنید یا کمی از آن را به جلبک دریایی و سالاد اضافه کنید.  زنجبیل همچنین مسکن درد است.

 

8. روغن تخم كتان

GettyImages-1095153338-abcd50bfde8340689af5936745a572e9.jpg

 

مقدار امگا 3 در تخم کتان حتی از ماهی بیشتر است. کمبود این ماده می تواند خود را در خستگی ، عصبی و بی حالی نشان دهد.اگر مدام استرس دارید - یک بطری روغن تخم کتان فشرده خام بخرید و روی ظروف مختلف بریزید ، کمی نمک هیمالیا اضافه کنید. بدن از شما از یکی از خواص تخم کتان بهبود می یابد و از شما قدردانی می کند.

 

9. خرما

خرما


خرما  حاوی مقادیر زیادی تریپتوفان هستند. این پروویتامین به سلول ها در سنتز سروتونین کمک می کند. از خواص خرما اثر ضد افسردگی آن است ،  وضعیت پوست ، مو ، ناخن و خواب را بهبود می بخشد . گر استرس مداوم داشته باشید ، خرما غذایی مغذی و مقرون به صرفه است.

 

10. آب سرد

 آب سرد


 آب سرد نیز برای استرس مفیداست. پس از دوش گرفتن با  آب سرد ، فرآیندهای متابولیکی فعال شده و اندورفین آزاد می شود.در حالت شوک ، افکار افسردگی به سرعت ذهن را ترک می کنند. سرما روش خوبی برای احیای بدن است. شما فقط باید به تدریج شروع کنید. برای شروع کافی است صورت خود را با آب سرد بشویید یا جریان  آب سرد دوش را روی پاهای خود بریزید.این دستور العمل ها فقط انتخاب کوچکی از نحوه مقابله با استرس هستند. اول از همه ، به خود توجه کنید.

از بدن و موادی که دریافت می کند مراقبت کنید. خود را دوست داشته باشید و از سلامت  خود مراقبت کنید ، زیرا کیفیت زندگی شما به آن بستگی دارد.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید