5 محصول طبیعی مراقبت از پوست

 

 با موادی که در آشپزخانه دارید، می خواهید پوستی نرم و لطیف داشته باشید؟ نکات زیر را امتحان کرده و از رنگ چهره ی  خود در عرض چند روز لذت ببرید.


1. ماسک صورت خامه و کاکائو
خامه یک فراورده ی مخمری است که به خاطر ظرفیت خاص و محتوای بالای اسید لاکتیک خود برای مراقبت از پوست بسیار مفید است. اسید لاکتیک سطوح آبدار پوست را حفظ می کند. اگر پوستتان مرطوب باشد،‌ تازه و جوان به نظر می رسد. کاکائو سرشار از آنتی اکسیدان است و تمام خواص لازم را برای مبارزه با رادیکال های آزاد دارد. به خاطر فلاونول موجود در کاکائو ،‌طراوت بیشتری در پوستتان ایجاد می شود. از آن در تابستان استفاده کنید اگر می خواهید آسیب های پوست خود را به خاطر پرتو فرابنفش برطرف کنید. همچنین برای رشد پوست نیز مفید است. دستور زیر را امتحان کنید : یک قاشق سوپخوری عسل را با یک قاشق سوپخوری پودر کاکائو مخلوط کرده و سفیده ی تخم مرغ را به آن اضافه نمایید. این ماسک را برای صورت استفاده کنید. وقتی که خشک شد ،‌ ماسک را از روی صورت با آب بشویید. (سیارک)


2. تونر ریحان برای پوست
بگذارید باکتری های روی پوستتان پاک شود ، از ریحان و خواص بی نظیر آن برای پاک کردن منافذ استفاده کرده و پوست خود را درمان کنید. خواص آنتی باکتریال و ضد التهابی این گیاه ، درمان موثر آکنه است. این تونر را خود درست کرده تا پوستتان نرم تر و سالم تر شود. می توانید از لوسیون نیز برای تسکین جای گزیدگی حشرات استفاده کرده و با عفونت های باکتریایی مختلف مبارزه کنید. برای درست کردن لوسیون،‌ مقدار ریحان را با هاون خرد کنید. سپس یک فنجان آب داغ به آن اضافه کنید. بگذارید این مخلوط چند دقیقه بماند. زمانی که آب ریحان به دمای اتاق رسید ، آن را فشار دهید. لوسیون خانگی خود را در یک بطری یا اسپری ریخته و آن را به عنوان یک اسپری صورت عالی در طول روز استفاده کنید.


3. با زروچوبه با خال های قدیمی مبارزه کنید
فهرستی دستوری که می توانید در آن از پودر زردچوبه استفاده کنید ،‌بی پایان است. پوست چرب را می توان با استفاده از این پودر به طور موضعی بهتر کرد. از این دستور برای کاهش نشانه های پیری استفاده کنید. می توانید از آن برای درمان آکنه و جوش استفاده کنید. سلول های مرده ی پوست نیز به راحتی با خمیری که در خانه درست می کنید برداشته می شوند. یک قاشق سوپ خوری آب آناناس را با یک قاشق سوپخوری زردچوبه مخلوط کنید. این ماسک را برای پوست خود استفاده نمایدد. این مخلوط را به آرامی و با حرکت دایره ای روی پوست بمالید. بگذارید خشک شده و سپس خمیر زردچوبه را با آب ولرم از روی پوست بشویید. بهترین نتیجه زمانی حاصل میشود که از این خمیر سه بار در هفته استفاده شود.


4. از بین بردن جوش های سر سیاه
انسداد منافذ را می توان به راحتی و سریع و بدون درد رفع کرد. باید با سه قاشق سوپ خوری شیر و یک قاشق سوپ خوری پودر ژلاتین این پودر را درست کرد. مخلوط را در ماکروفربه مدت نیم دقیقه گرم کرده و خمیر را روی مناطقی به کار ببرید که دارای جوش سر سیاه است. بگذارید ماسک خشک شده و سپس آن را بردارید. (سیارک)


5. مزیت های بی پایان آلوئه ورا و خاصیت درمانی آن باعث شده که در درمان کامل مشکلات پوستی به کار رود.
می توان آن را برای خراشیدگی، جوش، آفتاب سوختگی و عفونت های پوستی به کار برد. از محصولات مراقبت های پوستی که شامل آلوئه ورا هستند استفاده کنید و از شر واکنش های آلرژیک و جوش و خارش خلاص شوید. گیاهان زیادی مثل آلوئه ورا وجود ندارد که به شکل ژله یا پودر هستند. اگر بدانید چگونه محصولات مراقبت از پوست خود را درست کنید ،‌ مواد خام آن را تهیه کنید که بهتر است. از خوواص درمانی و آنتی باکتریال این گیاه به طور کامل استفاده کنید. به شما پیشنهاد می کنیم که از برش بخشی از خود این گیاه استفاده کنید. در اینجا دستوری برای تونیک خانگی خانگی عالی وجود دارد : دو قاشق سوپ خوری آلوئه ورا را با یک چهارم فنجان روغن نارگیل و چند قطره روغن ویتامین E مخلوط کنید. از این مخلوط در مناطقی استفاده کنید که به درمان سریع و موثر نیاز دارند.

20 استفاده جالب از آلوئه ورا

40 خاصیت برای زردچوبه بخش دوم

40 خاصیت برای زردچوبه

چگونه یک ماسک صورت شکلاتی درست کنیم

 این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک

ترجمه  itrans.ir

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید