مؤثرترین روش برای جلوگیری از مرگ زودرس

در

b8c33ec0-36ee-4528-b656-702b4ec818a5.jpg

پزشکان به مدت 25 سال شرکت کنندگان در مطالعه را بررسی کردند و به این نتیجه رسیدند که مؤثرترین راه برای زندگی طولانی تر ، دوچرخه سواری برای کار است.متخصصان کالج امپریال لندن و دانشگاه کمبریج در انگلستان مطالعه گسترده ای را انجام دادند که در قرن گذشته آغاز شد. دانشمندان بهترین روش برای تمدید عمر را پیدا کرده اند.

به مدت 25 سال ، از سال 1991 تا 2016 ، سلامت 300 هزار نفر تحت كنترل بود. متخصصان می خواستند بین سبک زندگی و خطر مرگ زودرس ارتباطی پیدا کنند. در نتیجه معلوم شد که مرگ زودرس در کسانی که مرتباً از ماشین استفاده می کنند، بالاتر است.


در مقایسه با رانندگان ، افرادی که هنگام سفر به محل کار از دوچرخه به عنوان وسیله حمل و نقل استفاده می کنند ، 20٪ خطر ابتلا به مرگ زودرس را دارند. دوچرخه سواران 24٪ کمتر از بیماری قلبی جان خود را از دست دادند و 16٪ کمتر از سرطان. تعداد موارد سرطان در بین دوستداران دوچرخه 11 درصد کمتر بود.

 

نکته قابل توجه این است که افرادی که از مترو و قطارها استفاده می کنند ، 10٪ خطر مرگ زودرس و کاهش 20٪ در بیماری قلبی عروقی دارند. کارشناسان معتقدند که این امر به این دلیل است که مسافران به علت استفاده نکردن از وسیله شخصی ، هنوز بخشی از راه را پیاده طی می کنند ، این بدان معناست که با پس انداز مخارج ماشین،  آنها می توانند، علاوه بر داشتن سلامتی، هزینه بیشتری برای غذا خوردن ، داشتن بیمه درمانی خوب و به طور کلی شرایط راحت تر داشته باشند.

نظرات

در ادامه بخوانید...

ارتقای سلامت و پیشگیری از بیماری

در


 شاخص های سلامت در امریکا، بیانگر روندهای امیدوارکننده ای هستند. برای مثال، میزان مرگ و میر به رکورد پایین رسیده، مرگ های ناشی از بیماری قلبی و سکته درحال نزول هستند، میزان ابتلا به سرطان های معده و دهانة رحم روبه کاهش است، نرخ امید به زندگی در حال افزایش است و میزان ابتلا به بیماری های عفونی و مسری به طور چشمگیری کاهش یافته اند.
این روندها، کاملا مثبت هستند. به نظر می رسد که این کشور، آگاهی جمعی خود را درجهتی که حاکی از ارزش بسیار بالای سلامتی است، تغییر داده است. بواسطة این موفقیت ها، ملت، چالش تسریع این روندها و انجام آن به شیوه ای مقرون به صرفه را پذیرفته اند.

یکی از بزرگترین ترس های مقامات دولتی و متخصصین سلامت، این است که سلامت و مراقب های بهداشتی کافی تبدیل به تجمل شده و تنها توسط ثروتمندان قابل پرداخت باشد.

فشار افزایش هزینه های مراقبت های بهداشتی، افزایش درک از عوامل تعیین کنندة سلامت و شفاف سازی نقش رفتارهای بهداشتی شخص، سبب بر تاکید بیشتر کثیری از متخصصین سلامت و سیاست گذاران بر جلوگیری از بیماری و ارتقای سلامت مثبت نسبت به مراقب های بهداشتی، شده است.
مردم آمریکا، شروع به مورد توجه قراردادن سلامتی خود و مسئولیت پذیری در قبال آن، کرده اند. به حد زیادی بواسطة تلاشهای برنامه های ارتقای سلامت، تعداد بیشتر و بیشتری از مردم، توجه دقیقتری به آنچه که می خورند و می آشامند کرده، و از فرصت ها برای ورزش مداوم، کاهش وزن، ترک سیگار وآگاهی بیشتر از خطرات بهداشتی در محیط، استفاده می کنند.
نیروهای اجتماعی و سیاسی دیگر نیز بر رفتار آمریکایی هایی که داشتن احساسی بهتر و زندگی کاملتر برایشان مهم است، تاثیر داشته اند. آمریکایی هایی، به یادگیری بیشتر درخصوص سلامت عاطفی و اجتماعی خود علاقه مند شده اند؛ بسیاری از آنها، تلاش بر افزایش اعتماد به نفس و عزت نفس دارند و سایرین، آگاهانه در تلاش برای حساستر، خلاقتر و دخیل تر شدن، هستند. در عین حال، به اندازه ای ارزش اجتماع، کنترل محلی و افزایش دخالت در روند تصمیم گیری وجود دارد.
تمامی این نیروها، روندها و رویکردها ترکیب شده اند تا جلوگیری از بیماری و آسیب و نیز ارتقای سلامت و تندرستی، به نظر بهترین انتخاب ها برای بهبود بیشتر سلامت عمومی مردم آمریکا باشد. پیشگیری و ارتقاء، به وضوح ایده هایی هستند که، زمانشان فرا رسیده است .

سلامت فردی

با وجود اینکه هزینة مراقبت های بهداشتی در وضع بحرانی ای قرار دارد و شهروندان ثروتمندتر دسترسی بیشتری به آن دارند، مراقبت های بهداشتی، مترادف با تندرستی نیست؛ بلکه تنها یکی از چهار عوامل تعیین کنندة سلامت است. درک تعاملات این عوامل، به تسهیل توسعة یک فلسفة بنیادین برای برنامه های ارتقای سلامت، کمک می کند. چهار عامل تعیین کنندة اصلی شامل (1) عوامل ارثی یا بیولوژیکی، (2) محیط ، (3) مراقبت های بهداشتی و (4) سبک زندگی است.

عوامل ارثی یا بیولوژیکی

مهندسی ژنتیک در هرگونه مفهوم عملی، هنوز یک حقیقت دوردست بوده و حتی با تسلط بر توانایی های این زمینه، احتمال دارد که ملاحظات فلسفه ای و اخلاقی، کاربرد آن را محدود سازند. از این رو، در آیندة قابل پیش بینی، افرادی که استعداد ژنتیکی درجهت بیماری داشته یا محیط جنینی ناسالمی دارند، هنوز به متولد شدن ادامه خواهند داد. با این وجود، هنگامی که جمعیت کل، در نظر گرفته شود، آنانی که چنین استعدادی دارند، تنها درصدی خیلی کمی از جمعیت را تشکیل می دهند.

محیط

مجموعة روبه افزایشی از شواهدی وجود دارند که به صراحت و بطور نگران کننده ای حاکی از سهم عمدة عوامل محیطی در ابتلا، مرگ و میر و سلامت کلی هستند. در جنبة مثبت ،از دیدگاهی تاریخی، کنترل محیط، به نسبت سایر عوامل، کمک بیشتری به ارتقای تندرستی و کاهش بیماری های تهدیدکنندة زندگی کرده است. برنامه های سلامت عمومی برای جلوگیری از مسمومیت سربی، ایجاد بهداشت حرفه ای و استانداردهای ایمنی، فلوئوردار کردن منابع آب، اطمینان از غذا، دارو و تجهیزات پزشکی سالم و تعیین میزان استاندارد مواد سمی ای که در محیط، آزاد می شوند، تنها تعداد قلیلی از اقدامات زیست محیطی ای هستند که بمنظور افزایش طول عمر و ارتقای تندرستی، صورت گرفته اند.
در جنبة منفی، همان تکنولوژی ای که مسئول این پیشرفت ها بوده است، سبب بوجود آمدن مسائل نیز شده-است. بسیاری از شهرهای بزرگ دنیا، دارای مشکلات آلودگی هوای جدی ای هستند. مهاجرت جمعیت به جوامع کوچکتر روستایی، به قدری سیستم های آب و فاضلاب را مشمول مالیات کرده است که قریب بر یک سوم تا یک دوم سیستم های آبی ایالات متحدة آمریکا، ناسالم عنوان شده اند. حتی چاه های عمیق خصوصی سابق نیز دیگر منبع تامین آب سالم قابل تضمینی نیستند، زیرا افزایش نشت ضایعات از سیستم های سپتیک، شروع به نفوذ به خاک به همراه باکتری های حمل بیماری کرده است. عصر هسته ای، با خود تهدیدی از آلودگی هسته ای را به عرصه آورده است که اگر ناشی از ایمنی مورد تردید خود رآکتورهای هسته ای نباشند، از زباله های خطرناکی که صنعت هنوز روشهای دفع مناسبی برای آنها نیافته است، می باشد. سایر زباله های سمی حاصل از صنعت که زیست فروسایش پذیر نیستند، یکی دیگر از خطرهای بالقوه بهداشت محیط را عرضه می کنند. روشهای دفع قابل قبول زباله، یافت نشده اند. محل های دفع زبالة قدیمی، گاز متان به اتمسفر و آبهای زیرزمینی اطراف محل های دفن، انتشار می کنند. دراصل، بر برخی از مشکلات زیست-محیطی غلبه شده، برخی ایجاد شده و برخی دوباره با پیامدهایی بازگشته اند. تعداد کثیری از این مشکلات، پتانسیل اثرگذاری قابل توجهی بر سلامت انسان ها دارند.

مراقبت های بهداشتی

دو جنبة متمایز ازهم درخصوص مراقبتهای بهداشتی وجود دارند که همة ما را تحت تاثیر قرار میدهند. جنبة اول ــ تکنولوژی ــ که درطی دو دهه در مرکز توجه عموم قرار داشته است. پیشرفت های تکنولوژیکی، حیرت آور بوده و مسئول افزودن سالهای پرباری به زندگی دهها هزار نفر هستند. برای مثال، توموگرافی کامپیوتری محوری یا اسکنر CAT ،که تجهیزات اشعه ایکس را با یک کامپیوتر و یک تلویزیون مجهز به لامپ پرتو کاتدی ترکیب میکند، قابلیت نمایش برش های عرضی از بدن انسان برای یافتن تومور با آسیب رگ خونی را دارد. سایر ابزارهای تکنولوژیکی شامل تجهیزات همودیالیز پیچیده در فرم های قابل حمل برای بیماران کلیوی، اندام مصنوعی و سایر ابزار کنترل که قادر به نظارت یک جنین در رحم مادر بوده و کمربندهای الکتروکاردیوگرام که برای آگاهی از یک سکتة قلبی آتی توسط بیماران پوشیده می شوند، هستند.
پیشرفت های تکنولوژیکی به قدری سریع درحال رخ دادن هستند که تا زمانی که تعداد زیادی از ابزارها تولید شده وقابل کاربرد شوند، سایر تجهیزات پیشرفته تر، از پیش توسعه یافته اند. این ابزارهای شگفت آور و در عین حال پرهزینه، توجه جامعة ما ،که به نظر مسحور ابزارهای الکرونیکی شده است، بخصوص آنهایی که در مراقبتهای بهداشتی مورد کاربرد هستند را جلب کرده اند.
روند دوم در مراقبت های بهداشتی، که نهایتا بیشتر برای سلامت کلی مردم موثر است، گرایش افزاینده در مراقبت های پزشکی از خود می باشد. تعداد زیادی از ابزار ارزیابی سلامت و کتابهایی درمورد تکنیک های مراقبت از خود وارد بازار شده اند. بسیاری از دانشگاهها، دوره های انتخابی مراقبت های پزشکی از خود را که درآنها دانشجویان از کاف فشارخون، گوشی پزشکی، اتوسکوپ، دماسنج های دهانی و مقعدی استفاده می کنند، را برقرار کرده اند. آنها انجام خود آزمایی از پوست، دهان، مهبل، پستان ها، ناخن ها، چشمان، بیضه ها را آموخته و به آنها آموزش داده شده که چگونه بیشترین بهره را از ملاقاتهایشان با پزشکان یا سایر ارائه کنندگان مراقبت-های بهداشتی، ببرند. به علاوه، دهة اخیر شاهد توسعه ای در مراقبت های بهداشتی به اصطلاح "متناوب" بوده-است.

سبک زندگی

در گذشتة نه چندان دور، مردم قربانی شده و به مرگ زودرس ناشی از بیماری های مسری دچار شدند. امروزه، بیماریهایی که بیشتر مردم دراثر آنها جان خود را از دست می دهند، بیماریهای مزمنی هستند که منتهی به زوال جسمی و روانی می شوند. بیماری قلبی، سرطان و سکته مسبب 70 درصد آمارکل مرگ های موجود در این کشور بوده و نمونه هایی از دژنراسیون که عمدتا ناشی از روندهای سبک زندگی شخصی هستند.
همانگونه که در جدولپایین نشان داده شده است، این عوامل عمدة مرگ، حاکی از یک تغییر در عوامل غالب مرگ در ایالات متحدة آمریکا از بیماری های مسری به بیماری های مزمن یا دژنراسیون هستند. این بیماری های مزمن، عمدتا از سیستم قلبی و عروقی، نتیجه ای از زوال جسمی آهسته و تدریجی هستند. نشان داده شده-است افرادی که اطلاعات و اخطارهای درخصوص خطرات سیگارکشیدن، اهمیت مقابله با استرس، فواید ورزش را نادیده گرفته اند ــ به عبارت دیگر، آنانی که سبک های زندگی ای را اتخاذ کرده اند که آنها را در معرض خطر قرار داده است ، به نسبت بیشتری از بیماری های مزمن رنج می برند. 

امروزه، اکثر متخصصین سلامت، یک سبک زندگی سالم را بعنوان تنها عامل تعیین کنندة مهم سلامت، هنگام ملاحظة بیماری های مزمن، میدانند. سبک زندگی، عامل تعیین کنندة اساسی سلامت، هنگام بررسی بیماری های مزمن بوده و بیماری های مزمن تبدیل به عامل عمدة مرگ شده است. بنابراین، سبک زندگی بعنوان عامل تعیین کنندة اصلی سلامت کلی درنظر گرفته شده است.  (سیارک)

ده عامل اصلی مرگ

تعداد مرگ و میر

نرخ به ازای هر 100000

درصد کل

درصد توزیع تجمعی

بیماری­های غیرمسری

بیماری قلبی

717976

0/336

8/38

8/38

سرطان

386529

9/180

9/20

7/59

بیماری قلبی-عروقی

181741

1/85

8/9

5/69

تمامی حوادث دیگر

52706

7/24

8/2

3/72

آنفولانزا و ذات­الریه

49497

2/23

7/2

0/75

تصادفات موتورسیکلت

49234

0/23

7/2

7/77

دیابت

32976

4/15

8/1

5/79

سیروز کبد

30804

4/14

7/1

2/81

تصلب شرایین

28745

5/13

6/1

8/82

خودکشی

28668

4/13

5/1

3/84

منبع: مرکز خدمات بهداشت عمومی ایالات متحدة آمریکا برای کنترل بیماری، سند شمارة 725-99، ژوئیه 198.

نظرات

در ادامه بخوانید...

8 راز زیبایی پوست افراد مشهور

در

بدون قرارداد سنگین چند میلیون دلاری ، چهره ی بی عیب افراد مشهور مورد علاقه ی ما ممکن است تقریبا غیر ممکن و دست نیافتنی به نظر برسد. ولی متخصص مراقبت های پوستی ستاره ها ،سیلا رازهایی دارد که برای رسیدن به درخشندگی زیبای پوست که در رویاهایتان به آن می اندیشید ، به آن نیاز دارید.(سیارک)

 

 چگونه روی رد کارپت(فرش قرمز) حاضر شوید ‌- پوست آماده ی زیبا تقریبا غیر ممکن به نظر می رسد ولی سیلا ، زیبایی شناس ارشد اینجاست که به شما کمک کند. او با با همه ی افراد مشهور کار می کند ، و همه ی روش هایش را به ما نشان داده و شما ، حقه های مرموز چندلایه ای او را باور نخواهید کرد که آنها را در اینجا با ما در میان می گذارد. به طور دقیق ، برخی از بهترین نکته های او را بررسی کنید تا بهترین صورت را داشته باشید و برنامه ی روتین مراقبت از پوستی را ادامه دهید که واقعا موثر است.

پیشنهاد شما برای زنان پرمشغله که زمان زیادی در فهرست برنامه های خود ندارند ولی می خواهند پوست خوبی داشته باشند ، چیست ؟

در واقع شما به رژیم پوستی 12 مرحله ای نیاز ندارید تا پوست خوبی داشته باشید. برای یک خانم شاغل ، شما می توانید رژیم های شبانه و صحیح خود را به سه مرحله تقسیم کنید. در صبح ، با یک پاک کننده ی مناسب و مرطوب کننده ، صورت خود را تمیز کرده و با دستمال صورت آن را پاک کنید تا لایه برداری نیز انجام شود. بعدا ، با مرطوب کننده ی SPF از پوست حمایت کنید و سپس در عصر ، آرایش خود را برداشته ، پاکسازی کرده و مرطوب کنید. بنابراین سه مرحله در صبح و سه مرحله در شب وجود دارد.

مهمترین بخش روتین برنامه ی مراقبت از پوست چیست ؟

پاکسازی و تداوم . اگر شما به خوبی پاکسازی کنید ، می توانید منافذ پوست خود را نیز ببندید و بعدا مرطوب کننده بزنید وگرنه سرمی که از آن استفاده می کنید موثر نخواهد بود و پوست شما را به آن مرحله ای که شما می خواهید ، نخواهد رساند.

آیا محصولات جهانی وجود دارد که زنان باید در برنامه ی روتین مراقبت از پوست خود قرار دهند ؟

قطعا ، شما باید یک پاک کننده ی ملایم و کرم مانند ، یک سرم  سرشار از ترکیبات ویتامین C ، پپتید ، سلول های ساقه ی گیاهی و نیز ضد آفتاب طیف – گسترده با مینیمم SPF‌  30 داشته باشید.

موثرترین روش برای لایه برداری پوست کدام است ؟ چگونه روی پاکسازی شما اثر می گذارد ؟

لایه برداری مهم است ، من حداقل استفاده ی یک یا دوبار در هفته لایه بردار را توصیه می کنم....انجام این مرحله قبل از پاکسازی اهمیت دارد، بنابراین پوست مرده را بردارید و سپس پوست سالم زیرین را شستشو دهید. تمیز کردن در صبح  برای رفع چربی مازاد پوست ، و سپس در شب برای برداشتن آرایش ،‌ همیشه اهمیت دارد.

آیا شما اعتقاد دارید که زنان می تواند پوست خوبی داشته باشند یا تصورتان این است که ژنتیک نقش بسیار زیادی در تعیین کیفیت پوست دارد ؟

همه ی زنانی پوست خوب دارند که زمان لازم را صرف آن می کنند و این کار شامل سبک زندگی و رژیم غذایی است. بنابراین ، همه ی مردم مستعد آکنه و دیگر مشکلات پوستی هستند ولی به نظر من همه ی زنان می توانند پوست خوبی داشته باشند.

آیا شما به ما راز نهایی مراقبت از پوست امی روسوم را می گویید ؟

نه ! ولی او درمان های مرتب چهره را بدست آورده و امی واقعا یک سبک زندگی فعال و سالم را پذیرفته است. او هنوز جوان است ، که به داشتن پوست خوبش نیز کمک می کند !

افراد مشهور چه کار می کنند که متوسط زنان می توانند آن کارها را در برنامه های روتین خود وارد کنند ؟

ویزیت یکی از کلینیک های ما هفته ای یکبار ، دوامی ندارد ، ولی شما به راحتی می توانید ماهی یکبار برای صورت برنامه ریزی کرده یا برای توسعه ی برنامه ی درمانی خانگی ، با متخصصان زیبایی کار کنید.

آیا نکات پایانی دیگری دارید که به خوانندگان ما بگویید ؟

مرطوب باشید و  سالم بمانید ، ولی رژیم واقعا اهمیت بسیار زیادی دارد ؛ ما دیگر نوشابه های گازدار  نمی نوشیم و  همبرگر نمی خوریم و انتظار داریم که پوست خوبی داشته باشیم . البته در نظر گرفتن چیزهایی که وارد بدن خود می کنیم نیز اهمیت دارد. (سیارک)

پست های مرتبط :

ماسک ضدچروک و شفاف کننده صورت

ماسک ماست و نسکافه

درمان کک و مک با ماسک ماست ترش

ماسک لایه بردار ملایم

محلول ضد چروک برای صورت و بدن بسازید

6 مکمل برای داشتن پوستی درخشان و موهایی زیبا

8 راز زیبایی پوست افراد مشهور

غذاهایی که برای پوست خشک مناسب هستند

با این راهکارها چین چروک صورت را کمتر کنیم

چگونه ماسک‌های صورت آووکادوی طبیعی بسازیم؟

ترجمه توسط itrans.ir

نظرات خود را در رابطه با این پست و میزان مفید بودن آن را با ما به اشتراک بگذارید. 

نظرات

۱۳۹۵/۱۰/۲۸همشون جراحی می کنن وگرنه پیری که به سراغ همه میاد

در ادامه بخوانید...

مزایای دوچرخه سواری

در

نیازی نیست که هزاران مایل را با دوچرخه خود طی کنید تا از مزایای بیشتر راندن دوچرخه و کمتر راندن اتومبیل بهره مند شوید. جدا از اینکه یک دوچرخه ی براق و نو دارید یا دوچرخه ی قدیمی که سال ها پیش استفاده می کردید و در دسترس است، دوچرخه سواری یک ورزش فوق العاده و همچنین تفریح و سرگرمی خوبی است.

قیمت بنزین در آمریکا نیز در حال افزایش به بیش از 3 دلار بر گالن است که با این حساب استفاده از دوچرخه برای خرید، رفت و آمد، ملاقات دوستان یا تنها برای تفریح هم از نظر اقتصادی برای شما به صرفه است و در عین حال شرایط فیزیکی شما را بهبود می بخشد.(سیارک
اگر فکر می کنید در طول روز زمانی برای ورزش کردن ندارید، دوچرخه سواری قابلیت این را دارد که فعالیت روزانه ی شما را تامین کند. دکتر Lisa Callahan، مدیریت مرکز پزشکی ورزش زنان در بیمارستان جراحی های خاص در نیویورک، می گوید: "شما می توانید منافع قلبی و عروقی که از هر ورزش هوازی دیگری مانند پیاده روی، دویدن یا رقصیدن می برید، از دوچرخه سواری دریافت کنید. این ورزش می تواند برای قلب و عروق شما بسیار مفید باشد."
ماهیچه های شما نیز تقویت می شوند. دوچرخه سواری ران، باسن و قسمت تحتانی ستون فقرات شما را تقویت می کند. اگر مسیر شما شامل بالا رفتن از کوه می شود، دستان و بالا تنه شما نیز برای ایستادن روی دوچرخه و رکاب زدن قوی می شود. علاوه بر آن، دوچرخه سواری ورزش ملایمی برای مفاصل است و غضروف ها را حفظ می کند. مخصوصاً برای زنانی که از فشار عضلانی، مشکلات پا، زانو، کمر درد یا حوادث ناشی از ضربه به علت دویدن، پیاده روی یا آهسته دویدن رنج می برند، می تواند ورزش بسیار مفیدی باشد. (سیارک
دکتر Callahan اضافه می کند: "اگر اضافه وزن دارید و ورزش را شروع کرده اید، ممکن است به مفاصل شما فشار بیاید. اما ورزش هایی مانند دوچرخه سواری یا شنا که به مفاصل فشار چندانی وارد نمی کنند مناسب ترند."
دوچرخه سواری روزانه می تواند مانع از اضافه وزن تدریجی و انباشته شدن چربی دور شکم، که زنان بسیاری در میانسالی از آن رنج می برند، شود.
دکتر Callahan خاطر نشان کرد که استفاده از دوچرخه ثابت در محیط بسته ورزش سبک تری نسبت به دوچرخه سواری در محیط آزاد است. زیرا مقاومت در برابر باد یا زمین ناهمواری در کار نیست. او گفت: "در باشگاه باید کمی سخت تر تمرین کنید تا همان نتیجه را نسبت به فضای آزاد بگیرید".

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک)  

مترجم  itrans.ir 

نظرات

در ادامه بخوانید...

سبک زندگی برای قوی نگه داشتن استخوان‌ها

در

1. فعال باشید و قوی‌تر شوید.
سبک زندگی فعال یا فعال شدن به لحاظ فیزیکی می تواند به پیشگیری از استئوپروز، پوکی استخوان کمک کند. استخوان ها و عضلات به فعالیت به صورت قوی‌تر شدن، پاسخ می دهند. دو نوع ورزش بهترین شرایط را برای پیشگیری از استئوپروز دارند: تحمل وزن، که در آن در مقابل گرانش زمین تلاش می کنید، و مقاومت از طریق ورزشهایی از قبیل وزنه‌برداری. هرچه استخوان های خود را برای پیاده روی، دویدن یا وزنه برداری سنگین تر و قوی تری به کار گیرید، استخوان هایتان به همان اندازه قوی خواهند شد. از آنجایی که افتادن شایع ترین سبب شکستگی استخوان است بنابراین فعالیت‌های بهبود تعادل از جمله تای چی و تمرینات قدرتی نیز می توانند به صورت قابل توجهی خطر را کاهش دهند.


2. باغبان خوبی باشید و به پیشگیری از استئوپروز کمک کنید.
معطل مانده ام که چه نوع فعالیت بدنی به قوی نگه داشتن استخوان‌هایم کمک می کند؟ یکی از مطالعات نشان می دهد که باغبانی می تواند از نظر پیشیگیری از استئوپروز به شما کمک زیادی کند. کشیدن ماشین چمن‌زنی، جمع‌اوری و بلند کردن یک چرخ دستی پر از کود یا علف‌های هرز همگی ورزش‌های تحمل وزن است. (سیارک)  
3. محل زندگی خود را «ایمن از شکستگی» نمایید.
پله‌ها و محل های زندگی خود را چراغ بندی کنید و اطمینان حاصل کنید که پله‌ها لغزنده نمی باشند. درهم برهمی خانه را رفع نموده و تخته چوب ها و موکت های شل شده کف را تعمیر نمایید. اطمینان حاصل نمایید که تمامی سیم‌های برق و تلفن در خارج از مسیری است که شما در آن قدم برمی دارید. ، قالیچه‌هایی که سبب افتادنتان می شوند را بچسبانید یا ببندید. در یک طرف دوش، وان و توالت دستگیره نصب کنید. و برای برداشتن چیزی که خارج از دسترسی شماست روی چهارپایه یا صندلی نایستید- وسایلی که به طور منظم از آنها استفاده می کنید را در جاهایی قرار دهید که به راحتی و آسانی بتوانید بردارید.
4. به تازگی استخوانتان شکسته است؟ حرف بزنید!
اگر میانسال یا پیرتر هستید و شکستگی استخوان دارید، با متخصص مراقبت های بهداشتی خود درباره اسکن تراکم استخوانی خود حرف بزنید تا از بابت استئوپروز آزمایش انجام دهد. در این سنین شکستگی‌ها اخطارهایی هستند که حکم تحقیقات بیشتر در زمینه مشکلات مربوط به سلامتی را دارند. فقط شکستگی خود را گچ گرفته و به خانه بازنگردید! (سیارک)  
5. در مورد دریافت کلسیم خلاق باشید.
دریافت کلسیم مورد نیاز از رژیم غذایی چالش برانگیز می باشد. شما بسته به سن‌تان روزانه نیاز به 1.000 تا 1.200 میلی گرم کلسیم دارید. سعی کنید تا شیر خشک را به سوپ، غذای گوشتی و نوشیدنی های خود اضافه کنید. فقط یک قاشق غذاخوری شیر خشک بدون چربی شامل 52 میلی گرم کلسیم است. شما می توانید به اسانی دو تا چهار قاشق غذاخوری را به بسیاری از دستورالعمل‌های آشپزی خود اضافه کنید. همچنین آب میوه، غلات، حبوبات، نان، غلات و آب های غنی شده با کلسیم را خریداری کرده و نصف فنجان انجیر خرد شده را روی هشت اونس ماست بریزید. این ترکیب بیش از نصف کلسیم روزانه یک فرد بزرگسال را تامین می کند.
6. دریافت مناسب ویتامین D نیز مهم می باشد.
ویتامین D به بدن شما در جذب کلسیم کمک می کند، چرا که به آن اجازه می دهد تا از طریق روده داخل جریان خون شود. بدون آن، کلیه ها کلسیمی که می توانست مصرف گردد را دفع خواهند کرد.

پست های مرتبط:

- چرا استخوان های سالم برای شما مهم هستند؟

 - استخوان هایتان را به خطر نیاندازید.

- استخوان ها آن چیزی نیستند که شما فکر می کنید.

 - چه وقت استخوان ها می شکنند؟

 - شما ممکن است در خطر باشید.

 - چرا فعال بودن باعث قوی شدن استخوان ها می شود

- رژیم غذایی مناسب برای داشتن استخوان های محکم

 - در صورتی که کودک نوپای شما نوشیدن شیر را دوست نداشته باشد

- از استخوان های خود در هر سنی محافظت کنید.

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک)  

مترجم  itrans.ir 

نظرات

در ادامه بخوانید...

طولانی نشستن پای تلویزیون می‌تواند 'باعث مرگ شود'

در

(سیارک) : یک مطالعه تازه حاکیست که تماشای بیش از حد تلویزیون یا اعتیاد به تماشای بیش از حد تلویزیون  می تواند باعث مرگ زودرس شود.دانشمندان ژاپنی می گویند که نشستن پای تلویزیون برای ساعت های طولانی خطر مرگ در اثر لخته شدن خون در ریه را افزایش می دهد.

محققان عادات تلویزیون دیدن ۸۶ هزار نفر را بین سال های ۱۹۸۸ تا ۱۹۹۰ بررسی کردند و سلامت آنها را طی ۱۹ سال بعد زیر نظر گرفتند.خبر بد برای طرفداران جعبه تصاویر این است که به ازای هر دو ساعت تماشای اضافه تلویزیون در روز، خطر آمبولی ریه ۴۰ درصد افزایش یافت.
تماشای پنج ساعت یا بیشتر تلویزیون در روز خطر مرگ افراد را نسبت به کسانی که روزانه کمتر از ۲.۵ ساعت تلویزیون تماشا می کردند دو برابر می کرد.آمبولی ریه ناشی از انسداد یک رگ خونی در پاهاست که معمولا به ریه می رسد.این رگ همچنین به کندی حرکت مرتبط شناخته می شود.


دکتر تورو شیراکاوا از دانشگاه اوساکا گفت: "این روزها، با وجود امکان تماشای برنامه های تلویزیونی از طریق اینترنت (ویدئو استریمینگ) تماشای چندین قسمت برنامه های تلویزیونی در یک نشست متداول شده است. این وضع ممکن است نشانه یک عادت به سرعت درحال رشد باشد."محققان توصیه می کنند هنگام تماشای تلویزیون هر ساعت یک بار برخیزید و نرمش کنید.این مطالعه قبل از باب شدن دستگاه های موبایل و خدمات ویدئویی اینترنتی انجام شد.محققان گفتند که مطالعات بیشتری لازم است تا معلوم شود آیا این فناوری ها خطر حتی بزرگتری را متوجه سلامتی می کنند یا نه.

نظرات

در ادامه بخوانید...

ورزش های نفس گیر خطر ابتلا به سرطان سینه را کاهش می دهد

در

(سیارک) : تحقیقات جدید نشان می دهد که ورزش های نفس گیر ظاهرا می تواند در دوره پس از یائسگی مانع از ابتلا به سرطان سینه در زنان با وزن نرمال شود.

این مطالعه دریافت که فعالیت های عادی مانند دویدن یا حتی کار سنگین خانگی با کاهش 30 درصدی خطر ابتلا به سرطان در این گروه از زنان مرتبط است.فعالیت های جسمی طاقت فرسا تنها در زنانی موثر بود که اضافه وزن نداشتند و همچنین معلوم شد که ورزش های سبک در کاستن از این خطر موثر نیست.نتیجه این مطالعه 11 ساله به روی 32 هزار زن در نشریه "تحقیقات سرطان سینه" چاپ شده است.

 

از شرکت کنندگان در این مطالعه درخواست شد پرسشنامه ای با سوالات دقیق درباره نوع و حجم فعالیت های جسمی شان را پر کنند.ورزش های نفس گیر علاوه بر ورزش هایی مانند دویدن، تنیس رقابتی، دوچرخه سواری در سربالایی، همچنین می تواند شامل کار سنگین خانگی و باغداری مانند شخم زدن و شستن شیشه ها یا خرد کردن هیزم باشد.

 

ارتباط ورزش های نفس گیر با کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه تنها در زنانی که وزن آنها نرمال بود به شدت خودنمایی کرد.فعالیت های سبک از جمله تمیز کردن خانه با جاروبرقی، شستن رخت، نقاشی، و ورزش هایی مانند راه رفتن یا بولینگ تاثیری در کاهش خطر سرطان نداشت.

 

محققان گفتند که هنوز دقیقا معلوم نیست چرا ورزش می تواند از خطر سرطان سینه بکاهد.مایکل لیتزمن سرپرست این تحقیق گفت: "در این دسته از زنان که وارد دوره یائسگی شده اند، به نظر می رسید که کاهش خطر سرطان سینه تنها به فعالیت های نفس گیر محدود باشد. این وضع در زنان دارای وزن عادی قابل مشاهده بود اما نه در زنان دارای اضافه وزن." 

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک

نظرات

۱۳۹۵/۱۱/۴خیلی بد شد که کارای خونه به حساب نمیاد

در ادامه بخوانید...