با رژیم غذایی ادیت پیاف 10 کیلوگرم در ماه کم کنید

در
با رژیم غذایی ادیت پیاف 10 کیلوگرم در ماه کم کنید
با رژیم غذایی افسانه ای ادیت پیاف - شما می توانید 10 کیلوگرم در ماه از دست بدهید!
یکی از مشهورترین خوانندگان اواسط قرن گذشته در ورزش شرکت نمیکرد ، اما همیشه به لطف یک رژیم غذایی خاص ، تناسب اندام بی عیب و نقص داشت.
 
ادیث پیاف ، خواننده و بازیگر فرانسوی ، یکی از درخشان ترین ستاره های اواسط قرن گذشته ، تقریباً برای ورزش نمی کرد. علاوه بر این ، سبک زندگی او به دور از سلامت بود ، که باعث شد در سنین جوانی منجر به مرگ شود. اما اطرافیانش همیشه به تناسب اندام او حسادت می کردند.
 
 واقعیت این بود که این هنرمند سالها رژیم غذایی خاصی را رعایت می کرد. روش تغذیه او بر اساس حداقل مقدار چربی ها و کربوهیدرات ها و محتوای کم کالری است. شما فقط نیاز به خوردن محصولات طبیعی ، سه بار در روز در فواصل منظم دارید.
 
اولویت باید به خواص سبزیجات داده شود - خام و پخته ، و همچنین غذاهای پر پروتئین. اینها فیله بوقلمون ، گوشت گاو بدون چربی ، پنیر بدون نمک ، مرغ و بلدرچین هستند. از سبزیجات ، به ویژه باید به سالادهای برگ سبز ، خیار ، انواع مختلف کلم ، هویج ، گوجه فرنگی ، کدو تنبل ، اسفناج ، کرفس ، بادمجان توجه کرد. میوه ها برای انتخاب اسیدی تر توصیه می شوند: مرکبات ، آلو ، انواع توت ها ، سیب ، آناناس ، گلابی.
 
در طول روز شما باید حدود 200 گرم غذای پروتئین ، 500-600 گرم سبزیجات و میوه و همچنین حدود 50 گرم غلات یا نان سبوس دار میل کنید. سالادهای سبزیجات تازه را باید با مقدار کمی روغن مانند زیتون چاشنی دار کنید.
 
در روز ، ادیت پیاف حداقل چهار لیوان آب می نوشید - این مایع به حفظ متابولیسم و ​​همچنین مبارزه با گرسنگی کمک می کند. می توانید چای یا قهوه طبیعی بنوشید.
 
در صورت داشتن وزن اضافی ، چنین رژیم غذایی به کاهش 10 کیلوگرم در ماه کمک خواهد کرد. با مقدار کمی پوند اضافی ، وزن خیلی سریع از بین نمی رود. شما می توانید رژیم غذایی را تنها پس از توافق با پزشک خود شروع کنید.

نظرات

در ادامه بخوانید...

خواص توت گوجی هیمالیا ، goji berry

در

هنوز هم برای تغییر سبک زندگی دیر نیست. اگر هنوز هم برای تحولات عمده آماده نیستید، در اینصورت رژیم خود را بهبود بخشید. خلاق بوده و منوی خود را با افزودن غذاهای جدید، متنوع و جالب کنید.
چندین سوپر غذا وجود دارند که شما را متحول کرده و به بهبود پوست، ناخن و موی شما کمک می کنند. همچنین اغلب سوپر غذاها با گنجاندن در رژیم غذایی و تغذیه، می توانند باعث بهبود سلامت شما شوند.

 

توت گوجی هیمالیا (goji berry) دارای تاریخی 3 هزار ساله در چین و دیگر بخش های آسیا، می باشد. توتهای گوجی، حاوی 18 اسید آمینه و 21 ماده معدنی می باشند. از خواص مفید دیگر این توت ها (goji berry) مقدار زیاد آنتی اکسیدان ، مقدار زیادی اسید آمینه، پلی ساکارید، و دیگر مواد مغذی که نشان دهنده سودمندیهای زیادی برای بدن از جمله،انرژی، طول عمر،شور و نشاط، خواب آرام، بردباری و  آرامش و سلامتی می توان اشاره کرد.
1. مبارزه با بی خوابی
توت گوجی (goji berry) با توجه به ویتامین ب 12، باعث بهبود خواب شما می شود. اگر از بی خوابی رنج می برید، باید توت گوجی (goji berry) را در منوی خود وارد کنید.
2. کاهش واکنش آلرژیک
قبل از رفتن به داروخانه محلی جهت خرید دارو، چیز متفاوتی امتحان کنید. توت گوجی، قرص های با مزه و طبیعی آلرژی می باشند که هرگز به شما صدمه ای نخواهند زد مگرا اینکه باعث کاهش قابل توجه در واکنش التهابی شود.
3. محافظت در برابر خورشید
اگر بیشتر زمان را خارج از خانه می مانید یا در کشور گرم و آفتابی زندگی می کنید، به شما توصیه می شود که توت گوجی را بعنوان محافظ طبیعی در برابر نور خورشید استفاده کنید. آنها به خاطر آنتی اکسیدانهای متعدد، پاسخ به آفتاب سوختگی را کاهش می دهند.
4. بهبود دید
دید خود را بدون قطره چشم بهبود بخشید، اگر دوست دارید از دژنراسیون ماکولا و آب مروارید اجتناب کنید، توت گوجی بخورید.
5. جلوگیری از بیماری
توت گوجی نسبت به پرتقال و بسیاری از میوه های دیگر از نظر ویتامین ث غنی است. آنها حاوی آنتی اکسیدانهایی می باشند که با بیماریهای مختلف مبارزه می کنند. اگر بطور مرتب خورده شود، آنها باعث بهبود قابل توجه در سلامت شما می شوند.
6. افزایش انرژی
توت گوجی قادربه بهبود استقامت شماست. تحمل و سطوح انرژی شما افزایش خواهد یافت و شما حس سلامت بیشتر و خستگی کمتری خواهید داشت.

 این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک

ترجمه  itrans.ir

نظرات

۱۳۹۵/۱۲/۲۶thanks

۱۳۹۵/۱۲/۲۶I was going to create a Hunger Games Cookbook but I just ca8&2n#17;t compete with your site! I love your recipes, your humor, and all the time you have spent creating this! Instead of writing, I am becoming a faithful follower! Great job!

در ادامه بخوانید...

مضرات لیمو و آب لیمو

در

آب لیمو و لیمو به طور کلی، از جمله خوراکی هایی است که طرفدران بسیاری داشته و صحبت های زیادی درباره خواص و فوائد آن می شود. همین مسئله سبب شده است تا در میان عامه مردم و بعضا برخی از متخصصان تغذیه، اغراق هایی در این باره به گوش برسد و خواصی را به لیمو نسبت بدهند که چندان پایه و اساس علمی ندارد. لیمو مثل تمام مرکبات آلرژی زا است. بنابراین نباید به مقدار زیادی استفاده شود.

آب لیمو برای مینای دندان مضر است، آن را از بین می برد، اسید سیتریک موجود در لیمو و آب لیمو باعث تخریب مخاط معده می شود و می تواند باعث تشدید گاستریت یا زخم معده و دوازدهه شود، بنابراین افرادی که از این بیماری ها رنج می برند، باید با دقت از لیمو استفاده کنند و بهتر است از رژیم غذایی و تغذیه خود لیمو را حذف کنند.

همچنین لیمو و آب لیمو برای افراد مبتلا به پانکراتیت توصیه نمی شود. آب لیمو اغلب باعث سوزش سر دل می شود. هنگام التهاب در دهان و گلو، شستشو با آب لیمو و در ناشتا می تواند نه تنها باعث تحریک، درد، بلکه حتی خونریزی و بهبودی در دراز مدت شود. بیماران مبتلا به فشارخون باید این میوه را با احتیاط استفاده کنند.آب لیمو را به غذای کودکان زیر 2 سال و تا دو سال اضافه نکنید، زیرا کودکان اغلب به آب لیمو آلرژی دارند و همچنین تاثیر منفی روی غشای مخاطی معده کودک می گذارد.

در این مقاله قصد داریم شما را در کنار خواص لیمو با پنج مورد دیگر از مضرات لیمو آشنا کنیم که به اشتباه در میان مردم رایج شده اند. با سیارک همراه باشید.

آیا لیمو به کاهش وزن کمک می کند

بسیاری بر این باورند که لیمو، حاوی پکتین، یا ژلاتین گیاهی است؛ ژلاتین گیاهی در حقیقت نوعی به خصوص از فیبر است و در میوه هایی چون سیب، مقدار زیادی از آن وجود دارد. بنا به گفته این افراد، همین مسئله سبب می شود که به هنگام نوشیدن آب لیمو، فرد قادر باشد برای مدت طولانی تری احساس گرسنگی نکرده و در نتیجه این مسئله، در بلند مدت کاهش وزن را تجربه کند. البته مسئله ای که این افراد نادیده می گیرند این است که به هنگام گرفتن آب لیمو، مقدار بسیار ناچیزی از فیبر یاد شده در آن باقی می ماند (تازه اگر باقی بماند و به طور کلی از بین نرود) و به همین خاطر است که نظریه شان دچار ایراد می شود. دکتر مایکل زک، متخصص تغذیه در این باره عنوان کرد: «فیبر به طور کلی نقش عمده ای در کاهش سرعت فرایند گوارش غذا در بدن داشته و به گونه ای مؤثر به بهبود عملکرد دستگاه گوارشی بدن کمک خواهد کرد. نکته ای که باید به خاطر داشت این است که فیبر موجود در لیمو، پس از آن که آب آن گرفته می شود، تقریبا به طور کلی ناپدید می شود.».

به همین خاطر است که بیشتر متخصصان تغذیه، استفاده از خوراکی هایی چون جو، لوبیا و سایر حبوباتی که حاوی فیبر هستند را به آن دسته از افرادی که قصد کاهش وزن دارند توصیه می کنند و عنوان می کنند که جایی در رژیم غذایی روزانه برای این خوراکی ها داشته باشند. اما نقش آب لیمو در این میان چه می شود؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت که این گونه افراد (کسانی که قصد کاهش وزن دارند) می توانند همیشه مقداری آب لیمو در دسترس داشته باشند و شربتی از آن تهیه کرده و به جای نوشیدنی های مضر که سبب چاقی می شوند از آن بهره بگیرند (برای نمونه به جای نوشیدنی های گازدار و سایر نوشیدنی های آماده که در آن ها از شکر فرآوری شده استفاده می شود). بنا بر این، نمی توان آب لیمو را به تنهایی به عنوان نوشیدنی ای در نظر گرفت که سبب کاهش وزن می شود و تنها به عنوان جایگزینی برای پیش گیری از ضررهای سایر نوشیدنی ها می توان از آن بهره گرفت.

جیسون اولت، متخصص تغذیه و مدیر مسئول یک مرکز سلامت درمانی، در این باره عنوان کرد: «میزان کالری موجود در آب لیمو بسیار ناچیز است و به همین خاطر به وسیله نوشیدن آن می توان از جذب کالری بیش از اندازه و افزایش وزن جلوگیری کرد، با این حال،  این تنها تأثیری است که می توان برای آب لیمو در این باره متصور شد و فوائد آن برای کاهش وزن فرا تر از این نمی رود.». البته نکته امیدوار کننده ای که در ادامه صحبت های جیسون اولت در این باره به چشم می خورد، تحقیقاتی است که به گفته او بر روی حیوانات انجام شده و نتایج اولیه حاکی از آن بوده است که ترکیبات موجود در لیمو، به گونه ای به کاهش وزن این حیوانات کمک رسان بوده است، با این حال، او ادامه داد که این تحقیقات هنوز در مراحل اولیه خود به سر می برند و هنوز نمی توان با قطعیت از تأثیر این ترکیبات بر کاهش وزن انسان سخن گفت و باید منتظر تحقیقات تکمیلی و اخبار جدید در این باره باشیم.

آیا لیمو می تواند از بروز برخی بیماری ها جلوگیری کند

زمانی که فرد آب لیمو می نوشد، اسید موجود در آن توسط بدن جذب شده و خاصیت قلیایی پیدا می کند. در حقیقت همین مسئله است که سبب شده این باور اشتباه رایج در میان مردم و برخی از متخصصان تغذیه به وجود بیاید، چرا که بسیاری از متخصصان تغذیه مشترکا بر این باورند که میزان پ هاش مواد غذایی هیچ گونه تأثیری بر سلامت فرد نمی گذارد و علاوه بر آن، هیچ بیماری ای را نیز سبب نمی شود (بیماری هایی چون آرتروز و یا سرطان که برخی از متخصصان پ هاش غذا را عامل آن ها می دانند). نکته دیگری که در این باره باید به خاطر داشته باشید این است که نوشیدن بیش از اندازه آب لیمو و جذب اسید آن به مرور زمان می توان سلامت دندان ها را به خطر بیندازد. لیبی پارکر، متخصص تغذیه شاغل در کالیفرنیا در این باره عنوان کرد: «اسید های قوی، مانند اسید موجود در آب لیموی تازه، اگر مرتبا در تماس با دندان ها قرار گیرند، در نهایت می توانند فرسایش مینای دندان را به همراه داشته باشند. بنا بر این اگر آب لیمو نوشیده اید، توصیه می شود که بلافاصله پس از آن دندان های خود را مسواک نزنید و به جای آن به وسیله آب معمولی دهان خود را بشویید.». همان گونه که عنوان شد، زمانی که دندان فرد در تماس با اسیدی قوی، شبیه به آن چه در آب لیمو موجود است قرار می گیرد، مینای دندان تا حدودی در معرض آسیب و فرسایش قرار گرفته و حال اگر در این حالت اقدام به مسواک زدن دندان های خود کنید، به مراتب این آسیب و فرسایش را شدید تر خواهید کرد؛ آسیبی که در نهایت می تواند منجر به شکل گیری حفره در دندان ها و خراب شدن آن ها شود. بنا بر این برای این که خطری سلامت شما را تهدید نکرده باشد، بهتر است در مصرف آب لیمو زیاده روی نکنید.

آیا لیمو خواص سم زدایی دارد

برخی از افراد بر این باورند که نوشیدن آب لیمو در نهایت سبب خواهد شد سموم و سایر مواد مضر موجود در بدن دفع شوند و به این گونه فرایند ها کمک خواهد کرد، با این حال، این نظریه نیز چندان پایه و اساس علمی نداشته و بسیاری از متخصصان تغذیه با آن مخالف اند. دکتر مایکل زک در این باره عنوان کرد: «این مسئله از جلمه صحبت هایی است که درباره آب لیمو و فوائد آن به کرات شنیده می شود و باوری است که به اشتباه در میان مردم رایج شده است. در حقیقت تنها ماده موجود در لیمو که بتواند به فرایند سم زدایی در بدن کمک کند، ویتامین سی است (که آن هم چندان زیاد نیست) و صرفا محدود به لیمو نمی شود و در بسیاری از خوراکی هایی که در طول روز مصرف می کنیم، مقادیری از آن موجود است و از جمله ویتامین هایی است که کمتر افراد به کمبود آن دچار می شوند. بنا بر این، می توان به طور کلی عنوان کرد که این نظریه که آب لیمو تأثیر بیشتری در مقایسه با آب معمولی برای بهبود فرایند سم زدایی از بدن دارد، با توجه به تحقیقات علمی چندان قابل استناد نیست.». دکتر زک در ادامه صحبت های خود در این باره افزود که بدن به طور کلی، بر خلاف آن چه برخی از افراد عنوان می کنند، به عملیات بیرونی ای برای سم زدایی خود نیازمند نبوده و کلیه ها و کبد فرد (البته اگر سالم و سلامت باشند) تمامی سموم و مواد مضر برای سلامت بدن را به طور طبیعی دفع می کنند.

آیا لیمو سبب افزایش سوخت و ساز در بدن می شود

بسیاری این مسئله را عنوان می کنند که نوشیدن یک فنجان آب لیمو به هنگام صبح و در کنار صبحانه، می تواند سبب افزایش قابل ملاحظه سوخت و ساز در بدن شده و این افزایش تقریبا در تمامی طول روز پایدار بماند. این گفته به نظر عالی می رسد و اگر این گونه بود، مطمئنا آب لیمو خواص بسیاری متوجه سلامت فرد می کرد، با این حال باید عنوان کرد که همانند موارد گذشته، این مسئله نیز توسط متخصصان تغذیه تأیید نشده است. دکتر مایکل زک در این باره گفت: «من هیچ گاه چنین مسئله ای را در خصوص آب لیمو مشاهده نکرده ام. البته بعضی از مواد غذایی و خوراکی، همانند فلفل قرمز، به واسطه تأثیرات وابسته به حرارت شان، برای مدتی و به صورت موقت، سوخت و ساز بدن فرد را افزایش می دهند، با این حال، من تا کنون به تحقیقی علمی که نشان از همین خاصیت به هنگام نوشیدن آب لیمو داشته باشد، بر نخورده ام.».

با این حال، اگر افزودن مقداری لیمو به آب معمولی به شما کمک می کند میزان نوشیدنی مایعات خود در طول روز را افزایش دهید و به خاطر طعم خوشایند آن، میزان آب بیشتری می نوشید، در بلند مدت فوایدی برای سلامتی تان خواهد داشت. دکتر مایکل زک در ادامه صحبت های خود در این باره افزود: «البته لیمو از جمله خوراکی های مفید برای سلامت فرد است، اما به هنگام نوشیدن آب لیمو، بیش از هر چیز دیگری، آب معمولی است که فوایدی برای سلامت فرد به همراه می آورد. زمانی که میزان آب لازم برای بدن فرد در طول روز تأمین می شود، فرایند های سوخت و ساز در بدن ثبات بیشتری پیدا کرده و بهبود پیدا می کنند. اگر بدن را ماشین یا دستگاهی فرض کنیم که وظیفه آن سوزاندن کالری های اضافی باشد، آب، حکم سوختی را پیدا می کند که برای کارکرد مؤثر دستگاه به آن نیاز پیدا خواهیم کرد.».

آیا لیمو از بروز پیری زودرس جلوگیری می کند

البته جای تردیدی نیست که میزان قابل توجهی آنتی اکسیدان در آب لیمو وجود دارد، با این حال، نمی توان بر خاصیت لیمو برای جلوگیری از پیری زودرس از لحاظ علمی صحه گذاشت.

دکتر مایکل زک در این باره عنوان کرد: «می توان عنوان کرد که آب لیمو یکی از منابع غنی ویتامین سی به شمار می رود. ویتامین سی، نقش عمده ای بر بهبود سلامت پوست ایفا می کند و از جمله مهمترین موادی است که به شکل گیری کلاژن ها کمک می کند (کلاژن نوعی پروتئین است که از بروز چین و چروک بر سطح پوست جلوگیری می کند)، اما زمانی که صحبت از جذب میزان ویتامین سی لازم و کافی برای بدن در طول روز می شود، غذاها و مواد خوراکی بسیاری وجود دارند که بر آب لیمو اولویت پیدا می کنند و به مراتب، میزان ویتامین سی موجود در آن ها بیشتر است. به همین خاطر است که به آن دسته از افرادی که از کمبود ویتامین سی رنج می برند (معمولا تعداد این افراد بسیار اندک است) معمولا غذاهای دیگری توصیه می شود.». با استناد به نظر متخصصان تغذیه، آن دسته از افرادی که به دنبال مواد خوراکی ای می گردند که به بهبود سلامت پوست شان کمک کند، بهتر است رژیم غذایی ای برای خود در نظر بگیرند که حاوی این مواد خوراکی باشد: میوه، سبزیجات، گوشت بوقلمون و ماهی سالمون و  بذر یا دانه برخی خوراکی ها (تخمه آفتابگردان، کدو و ...). تمامی این مواد خوراکی به طور مؤثری به شکل گیری کلاژن ها و بهبود سلامت پوست کمک خواهند کرد.

نظرات

۱۴۰۰/۹/۱۴لیمو نه تنها یکی از مواد تشکیل دهنده غذاهای آشپزی است، بلکه یک کمک کننده خانگی است که بسیاری از مشکلات را حل می کند. بنابراین، به عنوان مثال، مرکبات بوی نامطبوع را کاملا از بین می برد، به حفظ سفیدی پارچه ها کمک می کند، با شوره سر مقابله می کند و این همه توانایی های یک میوه زرد نیست.

۱۴۰۰/۹/۱۴لیمو به مبارزه با مشکلات شوره سر کمک می کند البته در فروشگاه های لوازم آرایشی می توانید به راحتی یک داروی موثر برای شوره سر خریداری کنید. با این حال، لیمو یک جایگزین عالی است و همچنین در هزینه شما صرفه جویی می کند. مرکبات اثر قدرتمندی دارد و به طور فعال با مشکل مبارزه می کند. استفاده از میوه زرد در برابر پوسته های سر آسان و ساده است. اولین قدم این است که 2 قاشق غذاخوری آب مرکبات تازه را بگیرید. علاوه بر این، در حین شستن موهای خود، به سادگی با مایع حاصل به مدت چند دقیقه ماساژ دهید. آخرین مرحله این است که موهای خود را با آب لیمو بشویید. از آب ساده و مقدار کمی آب لیمو درست می شود. برای ناپدید شدن کامل شوره سر لازم است یک دوره این روش انجام شود.

۱۴۰۰/۹/۱۴لیمو ترش به طور فعال با علف های هرز مبارزه می کند علف های هرز یک مشکل رایج برای ساکنان تابستانی و باغداران است و مبارزه با آنها فرآیند آسانی نیست. می توانید سموم آفت کش را از یک فروشگاه تخصصی خریداری کنید یا می توانید از لیمو استفاده کنید. علاوه بر این، دومی نتایج بدتری نسبت به شیمی نشان نمی دهد. فقط باید آب لیموی تازه را بگیرید و سپس آن را روی گیاهانی که در کلبه تابستانی مورد نیاز نیستند بپاشید. به معنای واقعی کلمه در دو یا سه روز آنها می میرند و دیگر شما را اذیت نمی کنند.

۱۴۰۰/۹/۱۴لیمو ترش برای کفش های کتانی سفید تمیز کفش های کتانی سفید خیلی زود خاکستری می شوند زیرا کثیفی و گرد و غبار را جذب می کنند. با این حال، نگران این نباشید، زیرا لیمو با چنین مشکلی کاملاً کنار می آید. آب مرکبات تازه را بگیرید و سپس آن را مستقیماً روی کفش خود اسپری کنید. کفش های کتانی باید زیر نور آفتاب خشک شوند. پس از آن، نه تنها کفش های کتانی سفید ظاهر بسیار بهتری خواهند داشت، بلکه بویی شبیه مرکبات نیز خواهند داشت.

۱۴۰۰/۹/۱۴ضد تعریق ها اغلب باعث ایجاد لکه های ناخوشایند روی لباس ها به خصوص در تابستان می شود. برخورد با آنها چندان آسان نیست. گاهی اوقات حتی شستشو کمکی نمی کند. با این حال، لیمو مشکل را حل می کند. روش کار آسان و ساده است. لازم است آب لیمو را گرفته و سپس روی نواحی مشکل دار بریزید. یک قاشق چایخوری نمک روی آن بپاشید و سپس همه چیز را به آرامی بمالید. با آب بشویید هیچ لکه ای باقی نمی ماند.

۱۴۰۰/۹/۱۴لیمو ترش به نیش حشرات کمک می کند وقتی در تابستان در فضای باز هستید، حشراتی مانند پشه ها و .... شما را آزار می دهند. بنابراین، دافع باید همراه همیشگی در جاده باشد. اگر در دسترس نباشد، مرکبات جایگزین موثری خواهد شد. فقط باید نواحی نیش حشرات را با آب لیمو آغشته کنید تا خارش آرام شود. علاوه بر این، مرکبات ورم را نیز تسکین می دهد.

۱۴۰۰/۹/۱۴هنگامی که تمشک را تمیز می کنید، دست های شما لک می شود که شستن آن کار آسانی نیست. به جای استفاده پاک کننده های شیمیایی، باید از لیمو استفاده کنید. باید آب مرکبات را گرفته و با آرد ذرت مخلوط کنید. دست ها با خمیر حاصل مالیده می شوند. بگذارید فقط چند دقیقه عمل کند و سپس با آب بشویید.

۱۴۰۰/۹/۱۴لیمو ترش برای ماریناد گوشت کمک می کند تا ظرف لطیف تر، معطر و خوش طعم تر شود. اغلب با آب معدنی، سرکه یا کفیر تهیه می شود. با این حال، یک جایگزین خوب به شکل لیمو وجود دارد. علاوه بر این، چنین مارینادی معطر هم هست. به دلیل اسیدی بودن میوه، گوشت نرم و آبدار می شود. می توانید هم آب لیمو و هم برش هایی از مرکبات اضافه کنید.

۱۴۰۰/۹/۱۴لیمو ترش پارچه را سفید می کند به منظور سفید کردن پارچه و سفید شدن آن مثل برف، اغلب از سفید کننده استفاده می شود. با این حال، یک جایگزین عالی وجود دارد و کاملا طبیعی است، به شکل لیمو. اگر مواد شیمیایی بتواند بافت را از بین ببرد، مرکبات به آن آسیبی نمی رساند. استفاده از این میوه بسیار ساده است. لازم است دقیقاً قبل از شستشو حدود نصف فنجان آب لیمو به ملحفه ها اضافه شود.

۱۴۰۰/۹/۱۴لیمو ترش، وقتی با چند ماده دیگر ترکیب شود، می تواند یک کمک همه کاره برای خانه باشد. برای تهیه یک روش طبیعی موثر، به حدود 2 فنجان آب گرم، 5 تا 10 قطره از اسانس مورد علاقه خود، به عنوان مثال، پرتقال، گل رز، چوب صندل، اسطوخودوس، کاج، و همچنین نصف لیوان سرکه، نیاز دارید. یک قاشق غذاخوری جوش شیرین و آب یک لیموترش. اول از همه، نوشابه باید در آب حل شود و تنها پس از آن باید اجزای باقی مانده را برای ایجاد محصول اضافه کنید. برای عملکرد بهتر، مهم است که مایع حاصل را هر بار تکان دهید. یک روش خانگی برای از بین بردن پلاک روی کاشی ها و سایر موارد مناسب است.

۱۴۰۰/۹/۱۴یک ترفند ساده برای تمیز کردن مایکروفر وجود دارد. شما باید یک کاسه بردارید، آن را با آب پر کنید و سپس آب لیمو ترش و برش های لیمو را به مایع اضافه کنید. ظرف را در مایکروویو بگذارید و آن را به مدت 3 دقیقه روشن کنید. پس از چنین روشی، می توانید با خیال راحت یک پارچه را در دست بگیرید و داخل تجهیزات را با آن پاک کنید. علاوه بر این که همه چیز به خوبی تمیز می شود، بوی خوش مرکبات نیز خواهد داد.

۱۴۰۰/۹/۱۴هر چقدر هم که عجیب به نظر می رسد، لیمو ترش به شما کمک می کند تا یک نامه مخفی بنویسید. برای انجام این کار، باید آب مرکبات را با آب مخلوط کنید، سپس ابزار را مانند یک خودکار، به عنوان مثال، در مخلوط حاصل فرو کنید و یک نامه بنویسید. تا زمانی که کاغذ را با لامپ گرم نکنید، حروف نامرئی خواهند بود!

۱۴۰۰/۹/۱۴برای اینکه سطل زباله بو ندهد، باید آن را مرتب تمیز کنید. با این وجود، اگر بو ظاهر شد، لیمو ترش به مقابله با آن کمک می کند. لیمو ترش بوی ناخوشایند را کاملا از بین می برد. برای این کار چند برش لیمو ترش تازه را در ته سطل قرار دهید.

۱۴۰۰/۹/۱۴برای تقویت سیستم ایمنی و شروع فرآیند هضم، باید هر روز صبح یک لیوان آب خالص با آب لیمو ترش بنوشید. در این صورت سرماخوردگی و آنفولانزا ترسناک نخواهد بود.

در ادامه بخوانید...

غذاهایی که می توانند زندگی شما را نجات دهند 8 غذا

در


سرعت بالای زندگی مدرن شرایط خود را به ما تحمیل می کند. ما اغلب به سادگی زمان کافی برای تهیه غذا های سالم را نداریم. تعداد زیادی از غذا های خوشمزه، سالم و قابل دسترس در دنیا وجود دارد که می توانند نه تنها برای ما شادابی و نشاط بیاورند، بلکه می توانند بدن ما را در برابر بسیاری از بیماری های خطرناک محافظت کنند. در اینجا چند نمونه از ساده ترین انواع مواد غذایی که با افزودن آن به رژیم غذایی و تغذیه روزانه می توانند، نه تنها زمان را برای ما ذخیره کنند، بلکه نجات دهنده زندگی ما باشند را آورده ایم.

 

خواص انواع لوبیا

مطالعات نشان داده اند که لوبیا معمولی (با استفاده منظم) عمر انسان را طولانی می کند. علاوه بر این، موسسه تحقیقات سرطان آمریکا حتی یک بروشور را صادر کرده که خواهان اضافه کردن یک بخش کوچک از حبوبات به هر وعده غذایی است. معلوم شده که این امر باعث تأخیر توسعه سلول های سرطانی می شود.

خواص لوبیا قرمز

لوبیای تونکا

 

 

خواص انواع توت

 


انواع توت ها و بخصوص بلوبری از کبد و مغز محافظت و همچنین سیستم ایمنی بدن را تقویت می کنند.انواع توت ها غنی از آنتی اکسیدان هستند. به این ترتیب آنها پیری پوست و پیری کل سلول های بدن را به تاخیر می اندازند

خواص توت گوجی هیمالیا ، goji berry

سرکه بلوبری به مقابله با زوال عقل کمک می کند

 

 

 

خواص کلم قرمز


به طور کلی، انواع کلم، گل کلم، کلم بروکلی و .... مفید هستند. با این حال، کلم قرمز یا کلم بنفش حاوی یک ترکیب منحصر به فرد به نام سولفوفاران است. انکولوژیست ها در چندین کشور استدلال کرده اند که این ترکیب باعث تاخیر توسعه سلول های سرطانی می شود.

آنتی اکسیدان قوی و طبیعی 11 مورد

سیر و کلم بروکلی برای درمان سرطان

مزایای شگفت انگیز کلم بروکلی را بشناسیم

کلم کیل (kale)

 

 

خواص قارچ


قارچ ها شامل مواد مغذی منحصر به فرد، از جمله اسید آمینه ای جدید به نام ergotionone، که طول عمر سلول را افزایش می دهد. قارچ منبع طبیعی ergothionein در جهان است.

خوردنیهایی که قاتل سرطانند

کاهش وزن و لاغری با قارچ مایتاکه

آیا قارچ دارای قابلیت کاهش افسردگی و نگرانی است

 

 

خواص تخم کتان


و یکی دیگر از محصولات توصیه شده توسط انجمن بهداشت آمریکا به عنوان ضد سرطان. Flaxseed  یا تخم کتان است که حاوی فیبر و آنتی اکسیدان های طبیعی است.

خواص تخم کتان

مغزها و دانه‌های سرشار از پروتئین

 

 

خواص گردو

پزشکان ادعا می کنند که در رژیم غذایی هر فرد باید به صورت معمول گردو وجود داشته باشد. آنتی اکسیدان ها و اسیدهای چرب امگا 3 در گردو خطر سکته مغزی و خطر ابتلا به سلول های سرطانی را کاهش می دهند.

چگونه مقاومت ذهنی خود را افزایش دهیم

 

 

خواص زردچوبه


این ادویه حاوی رنگدانه ای به نام کورکومین است. کورکومین نقش مهمی در پیشگیری از بروز سلول های سرطانی، بیماری های ریوی و حتی بیماری های مغزی دارد. بعضی از پزشکان توصیه می کنند که بیماران پس از عمل جراحی، از زردچوبه استفاده کنند - از جمله دیگر موارد، آن نیز خواص ترمیم کننده  و ضد التهابی زردچوبه است.

40 خاصیت برای زردچوبه بخش دوم

9 خاصیت چای زردچوبه برای سلامتی

استفاده های باور نکردنی زردچوبه

خواص زردچوبه

 

 

خواص چای سبز و چای سفید


چای سبز و چای سفید به طور بالقوه بدن انسان را از برخی بیماری های جدی محافظت می کند. علاوه بر این، چای سبز می تواند فشار خون، کلسترول و چربی بدن را کاهش دهد. درست است، پزشکان توصیه به دم کردن چای، و جویدن برگ های تازه چای، و یا حتی اضافه کردن برگ ها به  انواع کوکی ها  هستند.

چگونه می توان تا صد سالگی زنده ماند؟

فواید چای سبز برای جوانسازی پوست

چای سبز (درمان خانگی برای گلودرد)

نظرات

در ادامه بخوانید...

خواص شلغم

در
ریشه یک گیاه یک سالانه یا دوسالانه از خانواده کلم است. سبز  و زرد با ریشه زرد، قطر می تواند از 8 تا 20 سانتی متر و وزن آن  تا10 کیلوگرم باشد. تمام انواع ريشه های بسيار زود رس دارند، محصول ريشه آماده در 45 تا 40 روزگی آماده است، انواع دير رس  در 50 تا 60 روز شکل مي گيرد.
ورق ورق به ارتفاع 40 تا 60 سانتیمتر می رسد. از دوران باستان شناخته شده است.
شلغم ها را می توان پخته، جوشانده، پر شده، بخارپز و در سالاد ها استفاده کرد. شلغم را می توان برای یک مدت طولانی در مکان خنک، بدون از دست دادن خواص دارویی آن ذخیره کرد؛ به راحتی توسط بدن جذب می شود و برای غذای کودک توصیه می شود. جمله "ساده تر از شلغم پخته شده" هم غذایی هست، به مدت طولانی شناخته شده است. شلغم یکی از اولین سبزیجاتی بود که توجه انسان را برای تغذیه در رژیم غذایی جلب کرد. 
 

خواص شلغم

از زمان های قدیم، شلغم به عنوان وسیله ای عالی برای تمیز کردن بدن از سموم محسوب می شده است.
ریشه های خام حاوی تا 9٪ قند، محتوای بسیار بالای ویتامین C (دو برابر هر محصول ریشه دار)  B1 ، B2 ، B5، PP ، پروتیمین A (به خصوص در ریشه های زرد)، پلی ساکارید ها قابل هضم به آسانی، استرول (عنصر لازم برای درمان آترواسکلروز. ) عصاره شامل یک عنصر نادر گلوکوراپامین، یک آنالوگ گیاهی از سولفورفان است که خواص ضد سرطان دارد. این گزینه تنها در شلغم و انواع مختلفی از کلم به نظر می رسد کلم بروکلی ، کلم قمری و رنگ .
 
شلغم حاوی عناصر کمیاب و فلزات نادر است: مس ، آهن ، منگنز ، روی ، ید و بسیاری دیگر. فسفر بیشتری نسبت به تربچه در شلغم وجود دارد و گوگرد ، که برای تمیز کردن خون و دفع سنگ در کلیه ها و مثانه لازم است، در هیچ یک از گیاهان آشنا یافت نمی شود.
 
وجود منیزیم در مقادیر زیادی در شلغم  به بدن کمک می کند تا کلسیم را جذب کند .
 
شلغم حتی حاوی آنتی بیوتیک است که تاخیر در توسعه برخی از قارچ ها، از جمله باکتری هایی که برای بدن انسان خطرناک  هستند(با این حال، در E. coli و استافیلوکوک ها عمل نمی کند).
شلغم فعالیت کبد و ترشح صفرا را فعال می کند که مانع از تشکیل سنگ های صفراوی می شود.
 
سلولز موجود در شلغم از فعال سازی حرکت روده و پیشگیری از مواد مغذی راکد پشتیبانی می کند. این دارای نکات مثبت بسیاری برای کاهش سطح کلسترول است که به نوبه خود برای جلوگیری از آترواسکلروز عالی است.
 
شلغم حاوی ليزوزيم - ماده ای با فعاليت ضد ميکروبی بسيار قوی است. جالب است که توجه داشته باشید که شلغم یک آنتی بیوتیک طبیعی است که می تواند علائم بیماری های مختلف، به ویژه پوست و غشاهای مخاطی را از بین ببرد یا از آنها جلوگیری کند.
 
شلغم محصول کم کالری و غنی از ویتامین ها است.
 
شلغم پر کننده معده است ، اما اجازه نمی دهد که وزن بیشتری به دست بیاورید. نمک های معدنی و اسانس های موجود در شلغم می تواند به عنوان یک مجموعه ی جهانی که وضعیت سلامت را تنظیم می کند،به شما خدمت کند.
 
شلغم دارای اثرات ترمیم زخم، دیورتیک یا ادرار آور، ضد التهاب، ضد عفونی کننده و ضد درد است. علاوه بر این واقعیت که این سبزی ریشه ای اگر به درستی آماده شود بسیار خوشمزه است، همچنین فوق العاده مفید برای افرادی که مبتلا به دیابت هستند.
 
پزشکان مصرف شلغم را مخصوصا در زمستان هنگام سرفه، گلو درد (از یک سرماخوردگی ساده تا صدای کاملا گرفته) توصیه می کنند. این محصول ریشه ای حاوی مقدار زیادی قند است و عموما لازم است از ریشه ها خارج شود. 
آب شلغم علائم آسم را از بین می برد، خواب را بهبود می بخشد و ضربان قلب را آرام می کند.

عوارض و مضرات شلغم

شلغم یک محصول بسیار مفید است، اما مصرف بیش از حد آن می تواند وضعیت برخی بیماری ها را بدتر کند. بنابراین، شلغم خام در بیماران مبتلا به مشکلات معده و دوازدهه ، کولیت و گاستروآنتریت حاد منع شده است .
همچنین توصیه نمی شود که این سبزی ریشه ای بصورت خام با التهاب کبد و کلیه و همچنین سایر بیماری های روده استفاده شود.
علاوه بر این، توصیه نمی شود که غذاهای رژیمی خود را با سبزیجاتی ریشه ای مثل شلغم برای برخی از بیماری های سیستم عصبی مرکزی آماده کنید. بنابراین، اگر شما در سیستم عصبی مشکل دارید، باید با یک پزشک مشورت کنید که به شما بگوید که آیا می توانید این گونه سبزیجات و غذاهای ساخته شده از آن را بخورید یا نه؟
1-2 بار در هفته برای زنان باردار در حدود 200 تا 300 گرم مفید است.اما برای مادران شیرده منع شده است: بدن یک کودک ممکن است یک واکنش غیر قابل پیش بینی، آلرژی، اسهال، کولیک، یبوست بروز دهد. بنابراين توصيه می شود كه به رژيم غذايی كودكان از 2 سالگی  اضافه شود.

نظرات

در ادامه بخوانید...

چگونه از آرد گندم سیاه استفاده کنیم؟

در
گندم سیاه چیست
در سال های اخیر، بیشتر مردم در جهان به دنبال جایگزینی برای محصولات گندم هستند. گندم سیاه یکی از بهترین جایگزین های آرد گندم است.گندم سیاه برای تغذیه در رژیم غذایی فوق العاده سالم است، و کالری زیادی ندارد.

 

آرد گندم سیاه چیست؟

آرد گندم سیاه یک محصول غذای رژیمی است که از دانه های گندم سیاه ساخته شده است. بر خلاف گندم، سفید نیست، اما خاکستری قهوه ای، با عطر خاص و طعم تلخ دلپذیر است. اجداد ما قرنها پیش به طور فعال این محصول را استفاده کرده اند. بعضی از محققان دریافته اند که ساکنان جنوب سیبری و کوه های آلتایی اولین کسانی بودند که شروع به ساخت آرد گندم سیاه کردند. سهولت رشد گندم سیاه باعث محبوبیت زیاد آن  شده است .

 

خواص آرد گندم سیاه

آرد گندم سیاه، گندم خرد شده است، بنابراین ترکیب شیمیایی این محصولات یکسان است. مثل فرنی گندم سیاه، آرد از این گیاه متعلق به گروه غذای قابل هضم می باشد. شاخص گلیکوزمی گندم زمین تنها 40 واحد است که برای افراد مبتلا به دیابت و چاقی مفید است. اما در اینجا ضروری است که یک موضوع مهم روشن شود. ارزش انرژی گندم خرد شده نزدیک به گندم است و حدود 330 کیلو کالری است. اما حتی این واقعیت نیز مزایای محصول را کاهش نمی دهد.
 
100 گرم از محصول حاوی حدود یک چهارم میزان روزانه فیبر است که به سادگی برای تحرک مناسب روده، کاهش کلسترول و قند خون ضروری است. این محصولبا رنگ خاکستری قهوه ای می تواند به عنوان منبع خوبی از پروتئین خدمت کند. 100 گرم آن حاوی بیش از 12 گرم پروتئین و همچنین تعدادی از اسید آمینه ضروری برای انسان ، از جمله لیزین ، تیروزین ، لوسین، ایزولوسین ، تریپتوفان ، آرژنین ، گلیسین ، پرولین ، سریین و غیره است.
گندم سیاه آرد شده یکی از بهترین منابع منیزیم است (100 گرم از محصول شامل حدود 250 میلی گرم ماده است). علاوه بر این، حاوی مقادیر زیادی از فسفر ، پتاسیم ، آهن ، روی ، کلسیم است . این شامل ذخایر مس ، منگنز ، ید ، گوگرد ، فلوئور و سدیم است . گندم سیاه، که از آن آرد ساخته شده است، یک منبع خوب ویتامین E است که خواص آنتی اکسیدان قوی دارد و ویتامین های گروه B در گندم خرد شده تقریبا در بالاترین سطح است.

 

آیا گندم سیاه برای بدن مفید است؟

دانه های گندم سیاه، و از این رو آرد آن، حاوی گلوتن نیست. و این خبر خوبی برای افرادی است که از بیماری سلیاک رنج می برند.
 
ترکیب شیمیایی این آرد دارای یک مولفه بسیار مفید از گروه فلاونوئیدها - روتن است. این خواص مفید به گندم سیاه برای سیستم قلبی عروقی می دهد. استفاده از این آرد معطر به کاهش فشار خون (با گسترش عروق خونی)کمک می کند . گندم سیاه با جلوگیری از تشکیل پلاکت های بیش از حد، کلسترول را کاهش می دهد و خون را با اکسیژن اشباع می کند و برای بهبود گردش خون مفید است و همچنین برای کاهش نفوذپذیری عروق خونی مفید است. علاوه بر این، آرد گندم سیاه برای افرادی که مبتلا به واریس ، مبتلا به نقرس و افرادی هستند که تحت تابش قرار گرفته اند مفید است.
 
یافته های تحقیق نشان می دهد که گندم سیاه از تشکیل سنگ های صفراوی جلوگیری و ترشح اسید صفراوی را تنظیم می کند. این محصول برای اسهال مزمن و دیازنتری مفید است، همچنین برای تقویت و پاکسازی روده مفید است. آرد گندم سیاه جذب کلسیم را بهبود می بخشد، بنابراین آن را یک محصول مهم برای تقویت بافت استخوانی و جلوگیری از پوکی استخوان می نامند.
آرد گندم سیاه برای سیستم عصبی بسیار مفید است، عملکرد مغز را بهبود می بخشد، سیستم ایمنی را تقویت می کند و پروسه های متابولیک بدن را فعال می کند. گندم سیاه غنی از ویتامین ها برای مو، ناخن و پوست است. این محصول هضم را بهبود می بخشد و اثر مثبتی بر لوزالمعده دارد.
 

 

آرد گندم سیاه برای چه کسانی مناسب نیست؟

آرد گندم سیاه برای افراد دارای آلرژی خطرناک است. در بعضی موارد این محصول ممکن است موجب گرفتگی روده یا فتق عضلانی شود. پزشکان مصرف آرد گندم سیاه را برای افراد مبتلا به بیماری کرون یا سندرم روده تحریک پذیر توصیه نمی کنند.
 

 

چگونه از آرد گندم سیاه در خانه استفاده کنیم؟

آرد گندم سیاه از مواد غذایی مقرون به صرفه است. امروز، تقریبا در همه سوپرمارکت ها موجود است. اما خودتان آن را آماده کنید.مواد مورد نیاز ، گندم سیاه و یک مخلوط کن، دستگاه قهوه ساز و یا یک پردازنده غذایی است. در صورت داشتن سنگ اول گندم را تمیز کنید، غلات باید شسته و خشک شود، آن را در یک لایه نازک بر روی یک حوله کاغذی پخش کنید. هنگامی که گندم سیاه خشک شد، آن را با خرد کن آرد کنید. به هر حال، محصول گندم سیاه که با دستان خودتان آماده شود از محصول خریداری شده مفیدتر است. در شرایط صنعتی، تقریبا بیشتر سبوس گندم گرفته می شود.
 

 

کوکتل گندم سیاه برای دیابت چیست؟

بسیاری از بیماران دیابتی دستور غذا برای این نوشیدنی را می دانند. یک یا دو قاشق آرد گندم سیاه و یک لیوان kefir مخلوط شده ، تا به یک قوام یکنواخت برسد و این یک درمان معجزه برای کاهش قند در جریان خون است. اما مزیت این نوشیدنی تنها به کاهش قند خون محدود نمی شود . این کوکتل برای سیستم غدد درون ریز مفید است، عروق خونی را تقویت و کمک به از بین بردن سموم از بدن می کند.
همین نوشیدگی باعث کاهش وزن و بهبود عملکرد کبد می شود. معمولا صبح با معده خالی مصرف می شود. البته دوره درمان شامل 14 روز است. اما لازم به ذکر است که نوشیدنی حاوی آرد گندم سیاه خرد شده برای همه مناسب نیست.
 

 

استفاده از گندم سیاه در طب سنتی

عجیب و غریب خواهد بود اگر چنین محصول مفید و محبوبی به عنوان آرد گندم سیاه جایگاه خود را در طب سنتی پیدا نکرده باشد. امروزه دستورالعمل های زیادی با استفاده از گندم خرد شده وجود دارد.
 
برای از بین بردن سوزش سر دل از آرد گندم معمولی استفاده کنید. برای انجام این کار، سه بار در روز یک چهارم قاشق چای خوری از محصول را استفاده کنید. گندم سیاه غنی از آهن و محصولات آن از زمان های قدیم توصیه می شود معمولا مردم برای کم خونی از گندم سیاه استفاده می کنند.
یکی از محبوب ترین و ساده ترین دستور العمل: نوشیدن 2 قاشق غذاخوری از گندم سیاه  3-4 بار در روز قبل از غذا. در صورت تورم پاها یا گرفتگی عضلات یک قاشق غذاخوری از این محصول را با یک لیوان آب بنوشید.
 
نوشیدن ژله آرد گندم سیاه برای کاهش سطح کلسترول در خون مفید است . نوشیدنی از یک لیتر آب و 3 قاشق غذاخوری آرد تهیه شده است.آرد گندم سیاه بایداول با کمی آب سرد خلوط و رقیق شود، سپس به آرامی با آب جوش مخلوط گردد. برای بهبود طعم ژله گندم سیاه، می توانید از عسل استفاده کنید .
 
در طب سنتی، این آرد معطر برای درمان لوزالمعده استفاده می شود. علاوه بر این، آرد گندم سیاه برای افراد مبتلا به آترواسکلروز مفید است، اختلال عملکرد قلب، با وریدهای واریسی. برای بهبود خواص درمانی گندم سیاه، می توانید عسل گندم سیاه را به داروهای خود اضافه کنید.
 

 

کاربرد آرد گندم سیاه در آرایش و زیبایی

خواص مفید آرد گندم در زیبایی شناسی شناخته شده است. ماسک ها بر اساس این محصول شرایط پوست و مو را بهبود می بخشند. چنین روش هایی مخصوصا برای آکنه مفیدند. آرد گندم سیاه حاوی مواد بسیاری است که برای ناخن ها و پوست مفید است.
 
بنابراین ماسک های گندم سیاه می تواند شگفت انگیز باشد.کافی است که برخی از آرد ها را در آب گرم بجوشانید، ماست طبیعی اضافه کنید و آن را روی پوست قرار دهید. بعد از 15-20 دقیقه، شستشو کنید. آرد گندم را می توان به عنوان یک اسکراب بدن استفاده کرد.
 

 

چه آردی را انتخاب کنید و چگونه ذخیره کنید؟

اگر قصد دارید در خانه تهیه نکنید و آرد گندم را خریداری کنید، پس باید بدانید که آرد دو نوع است:  روشن و تیره. آرد تیره تر مفید تر است، محصول روشن تر حاوی مواد مغذی کمتری است. به خصوص طرفداران مشتاق غذای سالم ، نوع دیگری از آرد گندم سیاه را استفاده می کنند. آنها محصول را از دانه های گندم سیاه پیش از رسیدن آماده می کنند. برخی از محققان بر این باورند که چنین آرد غیر معمولی در واقع مفیدتر است، زیرا حاوی پروتئین و ویتامین B3 ، B6 ، B9 بسیار بیشتری است. و نشاسته کمتری در آن وجود دارد .
 
تمام آرد گندم سیاه بدون در نظر گرفتن منشا و تنوع، عمر مفید کوتاهی دارد. با توجه به مقدار بالای چربی در شرایط ذخیره سازی اشتباه، ممکن است خراب  (به خصوص در ماه های تابستان) شود. بنابراین، بهتر است آن را در یک ظرف کاملا در بسته داخل یخچال نگه دارید.اما حتی در چنین شرایطی ارزش استفاده از آرد برای 1-3 ماه است.
 

 

چگونه از آرد گندم سیاه در آشپزی استفاده کنیم؟

آرد گندم سیاه - محبوب در سراسر جهان است. آرد گندم سیاه در غذاهای اروپایی، هند، ژاپنی مورد استفاده قرار می گیرد (آنها رشته فرنگی سوبا را می خورند). اما شاید معروف ترین ظرف این محصول برای تغذیه پنکیک گندم سیاه است.
 
گندم سیاه آرد شده حاوی گلوتن نیست. همانطور که گفته شده، برای افراد مبتلا به بیماری سلیاک گلوتن مضر است . واقعیت این است که خمیر را از آرد بدون گلوتن تهیه کنید. بنابراین، در بسیاری از موارد لازم است با اضافه کردن نسبت یک به چهار از آرد گندم سیاه استفاده کنید. افراد مبتلا به بیماری سلیاک، برای مخلوط آرد گندم ، می توانند از آرد ذرت استفاده کنند .
 

 

طرز تهیه شیرینی زنجبیلی با آرد گندم سیاه

شیرینی زنجبیلی با آرد گندم سیاه

مواد لازم برای تهیه شیرینی زنجبیلی با آرد گندم سیاه، خوشمزه و رژیمی
آرد گندم سیاه (200 گرم)
شکر (1 قاشق غذاخوری).
تخم مرغ (1 عدد)
زنجبیل
کره (100 گرم)
شیر (150 میلی لیتر)
مخلوط دارچین، میخک و جوش شیرین (1 قاشق چایخوری)
ملاس (100 گرم)
آرد را با شکر، دارچین، میخک و گشنیز، جوش شیرین و زنجبیل رنده شده مخلوط کنید. به طور جداگانه، کره و ملاس ذوب شده را مخلوط کنید حال هر دو  مخلوط را در یک ظرف بریزد. شیر و یک تخم مرغ را به مخلوط اضافه کنید. مخلوط آماده را قالب زده و در فر گرم شده با درجه 150 سانتیگراد بپزید.
 

 

طرز تهیه پنکیک با آرد گندم سیاه

طرز تهیه پنکیک با آرد گندم سیاه
چندین نسخه برای تهیه این پنکیک وجود دارد. اما همه آنها می توانند به دو گروه تقسیم شوند: پنکیک های مخمر دار و بدون مخمر.
 
برای تهیه شیرینی های با مخمر، ابتدا باید مخمر (10 گرم خشک)، شیر گرم و یک قاشق غذاخوری شکر و آرد را مخلوط کنید. هنگامی که مخمر آماده شد، 4 تخم مرغ را در یک ظرف هم بزنید، 1 لیتر شیر گرم، مخلوط آرد گندم معمولی و گندم سیاه (2 فنجان از هر کدام)، کره ذوب شده (100 گرم) و نمک به مقدار خیلی کم اضافه کنید.
 
برای تهیه شیرینی های بدون مخمر از مخلوط آرد گندم ، 0.5 لیتر شیر، 0.5 لیوان آب گرم، دو تخم مرغ خام، 50 گرم کره مایع، مقدار کمی نمک و شکر استفاده کنید. پنکیک بسیار خوشمزه ای از این خمیر بدست می آید.
 
آرد گندم سیاه در قوام شبیه آرد گندم است، اما لیست خواص مفید و طعم غذاهای آماده شده از این محصول به طور قابل توجهی متفاوت است.
علاوه بر این گندم سیاه، همچنان یکی از چندین گیاه است که به تغییر ژن حساس نیستند، بدین معنا که منافع غذای آماده شده از گندم سیاه، همانند چندین قرن پیش است.

نظرات

در ادامه بخوانید...

محصولات طبیعی برای درمان دیابت 7 محصول

در
متاسفانه در پزشکی مدرن هیچ دارویی وجود ندارد که بتواند در مدت کوتاهی دیابت را درمان کند. اما خوشبختانه تعدادی از گیاهان دارویی وجود دارد که با استفاده منظم در تغذیه و رژیم غذایی می تواند وضعیت بیمار را به طور قابل توجهی بهبود بخشد.
 

1. جینسینگ در درمان دیابت

با تشکر از تحقیقات، معلوم شد که این گیاه دارویی می تواند سطح قند خون را کاهش دهد، و جینسینگ قرمز کره ای عوارض انسولین را کاهش می دهد. برای به دست آوردن این اثر، باید 2 ساعت قبل از غذا به عنوان یک چای یا عصاره مصرف شود.
 

2. اسید لیپوئیک در درمان دیابت

اسید لیپوئیک یک آنتی اکسیدان است. بر اساس نتایج مطالعات انجام شده در آلمان، می توان نتیجه گرفت که اسید باعث کاهش درد، سوزش و خارش می شود. اسید لیپوئیک در غذاها مانند سیب زمینی، اسفناج، بروکلی، مخمر، کبد و کلیه یافت می شود.
 

3. Dzhimnema گیاه سیلوستر در درمان دیابت

گیاه دارویی گورمار، جیمنما سیلوستر یا گیمنما بهترین ابزار در درمان دیابت است. در بعضی از کشورها، این ابزار اصلی برای تنظیم قند خون است، زیرا تمام عناصر متمرکز در آن به طور خاص برای حل این مشکل طراحی شده اند.
 

4. دارچین در درمان دیابت

در مورد خواص مشابه ادویه هند دارچین پس از تحقیق در سال 2003 شناخته شد. دارچین باعث کاهش سطح قند خون می شود و در درمان دیابت بسیار مفید و ضروری است. برای این کار، فقط دارچین را به غذا اضافه کنید یا دمنوش چای دارچین بخورید.
 

5. کروم در درمان دیابت

کروم این یکی از موثرترین و در بعضی از کشورها درمان خانگی برای درمان دیابت است. سطح قند خون را کاهش می دهد، می تواند علائم را کاهش دهد و همچنین تولید انسولین در بدن را به عنوان درمان دیابت نوع 1 و نوع 2 تحت تاثیر قرار می دهد.
 

6. تخم کتان در درمان دیابت

این ابزار همچنین دارای خواص بسیار موثر در درمان دیابت است. شما می توانید از دانه های کتان این گیاه زیبا استفاده کنید یا آنها را با روغن جایگزین کنید. این نتایج عالی را در درمان دیابت نوع 2 نشان داد و همچنین می تواند احساس گرسنگی را کاهش دهد.
 

7. خربزه تلخ یا بیتر ملون در درمان دیابت

 پس از انجام یک سری مطالعات، شناخته شد که آنزیم های موجود در این نوع دیابت نوع 2 کنترل محصول. اما بسیاری معتقدند این منبع طبیعی انسولین است.

نظرات

در ادامه بخوانید...