انزجار از خود باعث ایجاد مشکلات در رابطه جنسی می شود

دختر

دانشمندان آمریکایی دریافتند که متنفر بودن از بدن مانع لذت بردن از رابطه جنسی در افراد می شود. آنها امیدوارند که کار بر روی پذیرش خود باعث شود که مردم در رختخواب اعتماد به نفس بیشتری داشته باشند.

 

طبق گفته دانشمندان دانشگاه میسوری ، رد بدن بر لذت بردن از رابطه جنسی تأثیر منفی می گذارد. این مطالعه در Body Image: International Journal of Research منتشر شده است .


رامزایر وینت نویسنده اصلی مطالعه از ویرجینیا متوجه شد که اکثر نوجوانان ،  از بدن خود راضی نیستند ، مهم نیست که چقدر جذاب هستند. او علاقه داشت که چگونه نگرش نسبت به بدنش می تواند بر لذت حاصل از تعامل صمیمی ، از جمله در حین رابطه جنسی ، تأثیر بگذارد.

 

وینتر می گوید: "وقتی محققان در مورد سلامت جنسی و عملکرد جنسی صحبت می کنند ، تقریباً همیشه منفی است." - تحقیقات ما در مورد آنها گزارش می دهد ، اما ما به لذت نیز توجه داشتیم ، و من فکر می کنم این نیز مهم است ، زیرا ما می خواهیم نه تنها تعداد تجربیات منفی را کاهش دهیم ، بلکه تعداد مثبت را نیز افزایش دهیم.

 

بسیار مهم است که افراد ، صرف نظر از سن و وضعیت رابطه خود ، تا حد ممکن در هنگام رابطه جنسی احساس راحتی کنند تا اضطراب را کاهش دهند. "دانشمندان ارتباط بین نگرش نسبت به بدن  و روابط جنسی بین افراد ناآشنا را تجزیه و تحلیل کرده اند. این روابط گاه به گاه شامل انواع مختلفی از تماس ، از آغوش گرفته تا نوازش و رابطه است.

 

این مطالعه شامل تقریباً 250 زن و مرد بود .محققان از آنها خواستند تا پرسشنامه ای را پر کنند که مشخص می کند فرد چگونه با بدن ارتباط دارد و از زندگی جنسی خود راضی است. از شرکت کنندگان در این تحقیق خواسته شد تا مشخص کنند که چقدر با جملاتی مانند "من به بدن خود احترام می گذارم" ، "وقتی بدن اجازه می دهد با دیگران ارتباط برقرار کنم ، قدردانی می کنم" ، "در رابطه جنسی ، اگر بدن من تحت پوشش لباسی نباشد ، باعث اضطراب می شود." 

همانطور که مشخص شد ، درک منفی از بدن آنها منجر به مشکلات رضایتمندی می شود ، در حالی که افرادی که خود را به اندازه کافی جذاب می دانند اغلب لذت و تجربیات مثبت را گزارش می کنند.

"این اولین مطالعه ای است که زنان و مردان را مورد بررسی قرار می دهد. بعلاوه ، این قطعاً اولین مطالعه ای است که به فرهنگ تحقیق در یک شب همراه با احساس مردم در مورد بدن خود می پردازد. ما درباره افرادی که این رابطه را انجام می دهند از نظر تصویر بدن و عملکرد جنسی اطلاعات زیادی نداریم. 

 

ویرجینیا وینتر امیدوار است که این مطالعه برای بزرگسالانی که تازه از نظر جنسی فعال شده اند مفید باشد.وینتر می گوید: "بسیاری از کسانی که رابطه جنسی کوتاه انجام می دهند احتمالاً در سن دانشگاهی هستند ، بنابراین من فکر می کنم از این اطلاعات می توان در دانشگاه ها استفاده کرد." - ممکن است ما بتوانیم از آن برای ایجاد اقداماتی استفاده کنیم که به افراد کمک کند بدن خود را بپذیرند و ارتباط بهتر با آن را شروع کنند. چنین تغییراتی به آنها کمک می کند تا زندگی جنسی خود را نیز بهبود بخشند. "

 

از آنجا که شرکت کنندگان در این مطالعه عمدتاً جوانان بودند (میانگین سنی آنها حدود 26 سال بود) ، دانشمندان خاطرنشان می کنند که این آزمایش باید در گروه های سنی دیگر انجام شود. علاوه بر این ، زنان مسن نیز اغلب زندگی جنسی فعال دارند - همانطور که کارشناسان دانشگاه پیتسبورگ دریافتند ،

حدود یک چهارم زنان یائسه رابطه جنسی را قسمت مهمی از زندگی خود می دانند و نیمی از آنها گرچه اهمیت آن را نسبت به جوانی کمتر می دانند اما همچنان به آن علاقه مند هستند.

 

زنان با علائم افسردگی علاقه کمتری به رابطه جنسی نشان دادند. زنانی که رابطه جنسی برای آنها مهم بود به احتمال زیاد رضایت از رابطه جنسی را گزارش می کردند. همچنین ، زنان با تحصیلات عالی اغلب از رابطه جنسی راضی بودند.

این داده ها می توانند برای پزشکان مهم باشند - بدیهی است که شما نباید کاهش علاقه به رابطه جنسی را به عنوان بخشی طبیعی از پیری در نظر بگیرید. ترک رابطه جنسی می تواند ناشی از افسردگی یا تغییرات یائسگی در بدن ، مانند خشکی واژن باشد ، و متخصصان باید این کار را هنگام کار با بیماران مسن تر در نظر بگیرند.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید