5 محصول که به درخشش پوست کمک می کند

پنج محصول که به شما کمک می کند تا پوست شما از داخل به بیرون بدرخشد

 

5 محصول که به درخشش پوست کمک می کند

مراقبت از پوست با یک شیشه کرم آغاز نمی شود بلکه با آنچه که در رژیم غذایی و تغذیه گنجانده شده ، آغاز می شود. محصولاتی وجود دارد که به درخشندگی طبیعی پوست کمک می کنند.
ماهی های چرب ، صدف و سایر غذاهای دریایی حاوی اسیدهای چرب، روی یا زینک و امگا 3 هستند که برای بازسازی پوست و احیای الیاف کلاژن ضروری هستند. آنها به مبارزه با آترواسکلروز ، بهبود گردش خون کمک می کنند که این امر تأثیر مثبتی بر هیدراتاسیون و کشش پوست دارد. و روی  یا زینک هم از آکنه جلوگیری می کند.
 
مرکبات و همچنین فلفل ، گوجه فرنگی حاوی ویتامین C هستند که یک آنتی اکسیدان قدرتمند است. عدم وجود آن باعث خونریزی لثه و خشکی پوست می شود.
 
هویج ، فلفل ، کدو تنبل ، آووکادو ، اسفناج و سایر سبزیجات سبز و نارنجی حاوی بتاکاروتن است که باعث تجدید سلول می شود ، همچنین ویتامین A. عدم وجود آن منجر به التهاب ، خشک  و ترک های طولانی مدت در گوشه های دهان می شود.
 
آجیل حاوی ویتامین E است که خاصیت آنتی اکسیدانی دارد. آجیل روند پیری را به تأخیر می اندازد و محافظی در برابر اشعه ماوراء بنفش ایجاد می کند.
 
یکی از مهمترین عناصر برای سلامتی و زیبایی پوست ، آب است. آب آشامیدنی تمیز معمولی به طور مستقیم بر وضعیت پوست تأثیر می گذارد ، زیرا ساده ترین و بی نقص ترین مرطوب کننده طبیعی در دسترس همه است.
 
به گفته پزشکان ، دلیل تیرگی پوست می تواند بیماریهای مختلفی و فرآیندهای پاتولوژیک در بدن باشد. به عنوان مثال ، یک عفونت ویروسی ، التهاب دستگاه گوارش و اختلالات هورمونی.
 

 

پوست ما در زمستان به چه محصولاتی نیاز دارد

سرما باعث کشش شدید پوست می شود. بنابراین ، نه تنها استفاده از کرم های محافظ بلکه برای حمایت از پوست از طریق تغذیه نیز مهم است.
 
برای اینکه پوست در زمستان زیبا و سالم بماند ، باید به یک رژیم غذایی سرشار از ویتامین ها و اسیدهای چرب پایبند باشید. چندین محصول وجود دارد که می توانند به پوست شما در مقابله با عوارض جانبی آب و هوا کمک کنند. این محصولات حاوی مواد مفیدی هستند که به ویژه در فصل زمستان نه تنها برای پوست بلکه برای کل بدن مورد نیاز هستند.
 
برای اشباع پوست با ویتامین A ، مصرف هویج توصیه می شود. از همه بهتر - به صورت خام ، با افزودن روغن نباتی یا خامه ترش ، زیرا ویتامین A محلول در چربی است و بهتر جذب می شود. 
 
همچنین هویج سرشار از ویتامین C است. در زمستان برای اینکه بدن اسید اسکوربیک دریافت کند ، توصیه می شود پرتقال مصرف کنید. ویتامین C به محافظت از پوست در برابر رادیکالهای آزاد و همچنین حفظ ایمنی از جمله دفاع پوست کمک می کند.
 
در زمستان ، آووکادو به نفع پوست شما و  بسیار سودمند خواهد بود . این میوه حاوی مقدار زیادی ویتامین E است که به پوست کمک می کند جوان ، نرم و سالم باقی بماند. 
 
اسیدهای چرب که در ماهی هایی مانند سالمون ، ماهی تن ، ساردین ، ​​ماهی خال مخالی و قزل آلا وجود دارد برای پوست بسیار مهم است. آنها به مبارزه با التهاب و بهبود بازسازی پوست کمک می کنند.
چای سبز برای پوست مفید است - خاصیت ضد پیری و آنتی اکسیدانی دارد.
 

 

برای تولید کلاژن چه مواد غذایی لازم است

تولید کلاژن با افزایش سن کمتر می شود ، به دلیل کمبود آن است که تغییرات مربوط به سن در پوست ایجاد می شود ، به عنوان مثال ظاهرشدن چین و چروک و، از بین رفتن خاصیت ارتجاعی پوست. چگونه به بدن کمک کنیم تا بیشتر از این پروتئین زیبایی تولید کند؟
 
به گفته دانشمندان ، این کلاژن تا حدی بیشتر است که در تظاهرات تغییرات پوستی وابسته به سن تأثیر می گذارد. اینها چین و چروک ، از بین رفتن خاصیت ارتجاعی ، ساییدگی و سایر مشکلات است. کلاژن از بافت کلاژن تشکیل شده است ، این مسئول نه تنها برای وضعیت پوست بلکه در مورد قدرت استخوان ها ، مفاصل ، کشش تاندون ها ، رباط ها و رگ های خونی نیز نقش دارد.
 
در بدن ، کلاژن از اسیدهای آمینه سنتز می شود ، اما پس از 25 سال تولید آن به تدریج کاهش می یابد. علاوه بر این ، در هر سنی بدن برای تولید کلاژن به مواد خاصی احتیاج دارد. اول از همه ، اینها اسیدهای آمینه ضروری ، ویتامین C ، آهن و مس هستند. به دلیل کمبود مواد لازم برای سنتز کلاژن ، کیفیت آن کاهش می یابد و این می تواند نه تنها به ظهور چین و چروک منجر شود ، بلکه به مشکلات جدی تری نیز می رسد ، به عنوان مثال بیماری های سیستم اسکلتی عضلانی.
 
جوان بودن پوست تا حد زیادی به میزان کلاژن موجود در آن بستگی دارد. این یک پروتئین ویژه فیبریل است که وظیفه بازسازی بافت ها را بر عهده دارد ، و همچنین تعادل رطوبت بهینه در سطح پوست را در سطح مولکولی حفظ می کند.
 
در کودکان ، پوست خیلی سریع تجدید می شود ، بنابراین بدن آنها کلاژن زیادی تولید می کند. با افزایش سن کلاژن ، کمتر و کمتر تولید می شود ، بنابراین برای کمک به بدن باید مواد لازم برای سنتز کلاژن را بدست آورد ، متخصصان به همه کسانی که می خواهند پوست خود را برای مدت طولانی جوان نگه دارند ، توصیه می کنند ، غلات و حبوبات بیشتری بخورند.
 
جو ، گندم سیاه ، جو دوسر و لوبیا به ویژه در کلاژن غنی هستند. از نظر منابع گوشتی بهتر است بوقلمون را ترجیح دهید و حتما ماهی خاویاری مصرف کنید. ویتامین C برای سنتز کلاژن بسیار مهم است ، بنابراین توصیه می شود که به میوه مرکبات ، توت فرنگی ، شوید ، پیازچه ، جلبک تکیه کنید.
 
برای اینکه کلاژن بصورت پایدار سنتز شود و به شما کمک کند نه تنها جوان به نظر برسید بلکه سالم بمانید ، باید تمام مواد لازم را نیز دریافت کنید. برای این کار ، شامل جگر کدو و گوشت گاو ، غذاهای دریایی ، آجیل ، لوبیا ، نخود فرنگی ، اسفناج و سایر سبزیجات برگ دار ، گندم سیاه ، برنج ، انواع فلفل ، کلم بروکلی ، کیوی ، آناناس ، انبه در رژیم غذایی خود باشید.
 
مطالعات همچنین نشان می دهد که تولید کلاژن توسط محصولات ژلاتین تقویت می شود. از بافت پیوندی حیوانات به دست می آید و از همان محصول برای تهیه مکمل های غذایی استفاده می شود. خوردن ژله هر روز به هیچ وجه ضروری نیست ، اما بسیار مفید است که محصولاتی با ژلاتین را در رژیم غذایی قرار دهید.

 

میوه ای که شما را در سه هفته جوان تر می کند

مطالعات نشان داده اند که یک انبه در روز به مدت سه هفته ، تولید کلاژن توسط پوست را افزایش می دهد و از این طریق باعث کشش بیشتر و کاهش چین و چروک می شود.
 
محققان کره جنوبی تحقیقی را انجام دادند که نشان داد انبه ها می توانند ابزاری عالی برای جلوگیری از پیری باشند. درست است که انبه قادر نخواهد بود به طور قابل توجهی زندگی شما را طولانی کند ، اما ظاهر شما را بهبود می بخشد.
 
دانشمندان می گویند همه افراد میانسال باید حداقل یک انبه در روز بخورند و این باعث می شود جوانتر از سالهای عمرشان به نظر برسند. در طی این آزمایش ، زنان بعد از سه هفته خوردن یک انبه در روز، آثار بهبودی را در پوست نشان دادند.
 
واقعیت این است که انبه به سلولهای پوستی کمک می کند تا کلاژن را بسازند و آن را حفظ کنند - پروتئینی که توانایی بازسازی ، تن و ارتجاعی را دارد. با افزایش سن ، بدن کلاژن کمتری تولید می کند ، و این ، تا حدودی دلیل تغییرات وابسته به سن است: چین و چروک ، ساییدگی و شل شدن پوست. انبه همچنین حاوی موادی است که به حفظ کلاژن کمک می کند ، به این معنی که به پوست کمک می کند تا نرم و صاف بماند.
 
انبه حاوی ویتامین های A ، B ، C ، D ، E ، ساکارز ، گلوکز ، زایلو ، فروکتوز ، فسفر ، آهن ، کلسیم ، کاروتنوئیدها و آنتی اکسیدان ها است. بنابراین ، نه تنها برای کسانی که می خواهند جوان تر به نظر برسند ، مفید خواهد بود. به ویژه ، مطالعات دیگر نشان داده اند که انبه در یبوست و مشکلات متابولیکی کمک می کند. همچنین ، این میوه برای کسانی که اغلب دچار استرس هستند مفید است - ویتامین B6 زیادی دارد ، که تأثیر مفیدی بر سیستم عصبی دارد و به آرام شدن آن کمک می کند.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید