15 ماده غذایی که باید در زمان خاص مصرف کنید

در

سیب زمینی
15 ماده غذایی که باید در زمان های خاص مصرف کنید تا بیشترین سلامتی را داشته باشید

 

مطمئناً هر کسی حداقل یک بار در زندگی خود به این واقعیت برخورد کرده است که همیشه نمی تواند به موقع غذا بخورد. و وقتی چنین فرصتی به دست می‌آید، اولین ماده غذایی  را که به دستتان می‌رسد را می‌ خورید، بدون اینکه واقعاً به درستی یا درست نبودن آن فکر کنید. با این وجود، متخصصان در زمینه تغذیه مناسب اکیداً توصیه می کنند که به آنچه و از همه مهمتر در چه ساعتی می خوریم توجه کنیم. این به حفظ تعادل در بدن کمک می کند و آن را در حالت خوب نگه می دارد.


1. پنیر دلمه

پنیر کوتاژ یا پنیر کاتیج (Cottage cheese)

پنیر کوتاژ یا پنیر کاتیج Cottage cheese


ناگفته نماند که به عنوان یک قاعده، اکثر مردم پنیر کوتاژ را صبح، یعنی صبحانه می خورند. اما همانطور که مشخص شد، این محصول شیر تخمیر شده بهتر است بعد از ظهر، ترجیحا چند ساعت قبل از خواب مصرف شود. بنابراین به بدن کمک می کنید تا بدون بارگذاری بیش از حد آن را سیر کند که این امر نه تنها بر وضعیت کلی سلامتی، بلکه بر خواب نیز تأثیر مفیدی خواهد داشت.


2. پنیر

پنیر

پنیر.


پنیر چیزی است که بیشتر برای ساندویچ و تنقلات در هر زمانی از روز استفاده می شود. اما این محصول برخلاف پنیر کوتیج بهتر است برای صبحانه استفاده شود. انجام این کار می تواند به شما کمک کند از سنگینی معده خود جلوگیری کنید و به کاهش نفخ احتمالی کمک کنید.


3. آجیل

 آجیل

آجیل.

 

آجیل یکی دیگر از موضوعات بحث برانگیز است. با این وجود، کارشناسان به اتفاق نظر رسیدند و یک صدا اعلام کردند که آجیل بهتر است در صبح بین صبحانه و ناهار خورده شود. چنین میان وعده ای به رفع گرسنگی بدون بارگیری بیش از حد معده کمک می کند و همچنین از دست دادن قدرت را انرژی می بخشد و از بین می برد. مصرف زیاد آجیل می تواند منجر به سرطان کبد شود


4. مرکبات

مرکبات

مرکبات 

 

بحث همیشگی در مورد مرکبات، یا بهتر است بگوییم پرتقال نیز فروکش نمی کند. خوردن آنها برای صبحانه و حتی بیشتر با معده خالی توصیه نمی شود. این می تواند باعث گاستریت یا سایر مشکلات گوارشی شود. بنابراین بهتر است مرکبات را بعد از غذا و بعد از ظهر و با شروع ناهار مصرف کنید. این به نوبه خود به بهبود هضم و سرعت بخشیدن به متابولیسم کمک می کند. رژیم غذایی مرکبات


5. موز

موز

این میوه خوشمزه را به عنوان صبحانه نخورید

 

موز یکی دیگر از مواد غذایی است که شک و شبهه را در "خوردن یا نخوردن" ایجاد می کند. بله، اما نه صبح زود، همانطور که بیشتر عادت کرده اند، بلکه نزدیک به شام بخورید. بنابراین اگر صبح با معده خالی موز بخورید احساس نشاط و سبکی نخواهید داشت و افزایش انرژی کاملا موقتی است و به همان سرعت، فرد دچار احساس خستگی و نیز گرسنگی خواهد شد..اگر روزانه یک عدد موز بخورید ، چه اتفاقی برای بدن می افتد خواص موز ده مورد

 

6. سیب

 سیب

سیب.


اما سیب بهتر است در صبح خورده شود. این همان میوه ای است که افزودنی دلپذیر به صبحانه شما خواهد بود. سیب به سیستم گوارش کمک می کند. علاوه بر این، مواد مفید موجود در آنها بسیار سریعتر از بعد از ظهر جذب می شود. بنابراین نه تنها از طعم آبدار سیب لذت خواهید برد، بلکه برای کل روز نیز انرژی خواهید داشت. رژیم غذایی سیب در ۷ روز ۵ کیلو کم کنیم


7. سیب زمینی

سیب زمینی

سیب زمینی ها


سیب زمینی ..  و با آن چه باید کرد؟ همه چیز بسیار ساده است. متخصصان تغذیه خوردن این سبزی را در صبح و ترجیحاً صبح تا ناهار توصیه می کنند. به دلیل محتوای کالری نسبتاً بالایی که دارد، در شب بسیار طولانی تر از روز جذب و هضم می شود.رژیم غذایی سیب زمینی در ۷ روز ۶ کیلو وزن کم کنیم


8. کدو سبز

کدو سبز

کدو سبز.


کدو سبز یک جایگزین عالی برای یک شام مقوی و سبک است. به لطف آنها، بدن خود را اشباع خواهید کرد، با کاهش چندین بار حمله به یخچال قبل از خواب، و همچنین با نشاط و شادابی از خواب بیدار خواهید شد، که در زندگی پرمشغله روزانه ما مهم است. رژیم غذایی کدو سبز


9. گوجه فرنگی

گوجه فرنگی

رب گوجه فرنگی یا گوجه فرنگی تازه


بهتر است گوجه فرنگی را هنگام ناهار مصرف کنید. آنها یک کار عالی برای عادی سازی سیستم گوارش و پانکراس انجام می دهند که تأثیر مفیدی بر کل بدن دارد. متأسفانه اگر عصر یا قبل از خواب گوجه فرنگی بخورید، صبح ها می توانید با تورم از خواب بیدار شوید.رژیم غذایی گوجه فرنگی


10. برنج

برنج

چرا در تایلند "ماهی کپور" را در کشتزار برنج پرورش می دهند؟


در مورد برنج، بهترین گزینه برای ناهار یا صبحانه است. بنابراین می توانید بدن خود را به طور کامل اشباع کنید و احساس گرسنگی را برای چندین ساعت کاملاً فراموش کنید. برنج قهوه ای


11. پاستا

 پاستا

چگونه پاستا را خوشمزه تر از ایتالیایی ها بپزیم


پاستا برای صبحانه یا ناهار بهترین است. به خصوص وقتی با سبزیجات یا گوشت ترکیب شود. چنین ظروفی به برقراری تعادل در بدن بدون ایجاد بار اضافی کمک می کند و در عین حال احساس سیری را برای مدت طولانی حفظ می کند.کلیشه های اشتباه راجع به سیب زمینی و ماکارونی


12. گندم سیاه

گندم سیاه

چگونه از گندم سیاه استفاده کنیم


گندم سیاه، ارزش خوردن در صبح یا هنگام ناهار را دارد. این غلات به راحتی گرسنگی را برطرف می کند، انرژی می بخشد و ظرفیت کاری را افزایش می دهد و خستگی را کاهش می دهد. اما استفاده از گندم سیاه در عصر مملو از سنگینی معده است. چگونه از آرد گندم سیاه استفاده کنیم؟


13. گوشت

گوشت

چه بخشی از کباب را نباید بخورید و دور بریزید


گوشت موضوع مناقشه ابدی است. اگر نمی خواهید تمام وزن دنیای فانی را در شکم خود احساس کنید، پس از خوردن محصولات گوشتی در عصر و حتی بیشتر از آن قبل از رفتن به رختخواب خودداری کنید. بهترین زمان برای خوردن گوشت صبح و ناهار است. بنابراین شما از هر فرصتی برای رفع گرسنگی خود بدون فشار بیش از حد بدن برخوردار هستید. گوشت شتر


14. شیرینی

شیرینی

بیماری هایی که باعث اشتیاق و هوس شیرینی می شود


شیرینی چیزی است که بسیاری از مردم نمی توانند زندگی خود را بدون آن تصور کنند. اما فقط شیرینی ها بهتر است در صبح یا برای میان وعده بین وعده های غذایی مصرف شوند. این باعث می شود که احساس سبکی و راحتی بیشتری نسبت به خوردن یک تکه کیک قبل از خواب داشته باشید.


15. شکلات تلخ

شکلات تلخ

غذا با بیشترین ویتامین از جگر گرفته تا شکلات تلخ


و آخرین محصول، شکلات تلخ است. بله،  همان چیزی که فقط تعداد کمی از مردم آن را دوست دارند. بیهوده است این غذا سرشار از آنتی اکسیدان است و همچنین یک مبارزه عالی در برابر دلسردی و افسردگی هایی است که به طور ناگهانی ایجاد می شود. بنابراین، اگر می خواهید احساس انرژی کنید، شکلات تلخ را صبح یا به عنوان میان وعده بخورید.

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

چگونه وزن خود را کم کنیم؟

در

اگر شما از هر رژیم غذایی برای لاغری خسته و شکست خورده اید، من با معرفی ترکیبات غذایی مشخص ، که به کم کردن وزن و دفع سموم  از بدن شما کمک می کند ، فرایند کاهش وزن شما را آسان تر می کنم.
در اینجا برخی ترکیبات غذایی وجود دارد که به خوبی با طرح رژیم شما کار می کنند. برای یک سفر به مغازۀ عطاری آماده شوید و به زودی برای از بین بردن وزن ناخواسته ی خود آماده شوید.

1. حبوبات در صدر
آرد جو و حبوبات
آردجو در صدر حبوبات یک گزینۀ صبحانۀ چربی سوز خوشمزه است. هر غذا شامل فیبر غیرقابل حل است که گرسنگی را کنترل می کند. به علاوه، حبوبات شامل ریزمغذی هایی هستند که در کاهش وزن کمک می کنند و آن ها می توانند به خوبی جلوی چاقی را بگیرند.
ماست و حبوبات
یک ترکیب کلسیم و ویتامین D می تواند به طور معناداری چربی شکم و جذب چربی را کاهش دهد. حبوبات شامل فیبر این مغذی ها را کامل می کنند. از این دوگانه ی خوشمزه به عنوان یک صبحانه ی سریع یا عصرانه لذت ببرید.
گردو درختی و حبوبات
فیبرهای حل نشدنی در حبوبات به تغذیه ی باکتری های سالم در معده کمک می کنندو ماشه ی تولید یک اسید چرب که التهاب را در بدنتان کاهش می دهد را می چکانند .گردو درختی ذخیرۀ چربی را کاهش می دهد و سوخت و ساز انسولین را بهبود می بخشد.
پنیر و حبوبات
غذاهای غنی از کلسیم شبیه پنیر می تواند به بدن شما کمک کند چربی را بهتر بسوزاند. بر اساس پژوهش، ترکیب پنیر با حبوبات شکل گیری سلول های چربی را تا 73 درصد کاهش می دهد.
2. مقداری دارچین استفاده کنید.
ماست و دارچین
رژیم های غنی از کلسیوم و ویتامین C می توانند به طور معناداری مقدار چربی را کاهش دهند که بدن جذب و ذخیره می کند. وقتی شما کمیدارچین به ماست اضافه می کنید، نه فقط مزۀ خوبی به آن می دهید ، بلکه آنتی اکسیدان های قدرتمند به آن می افزایید.
قهوه و دارچین
دارچین عملاً خالی از کالری است و می تواند یک طعم عمده به فنجان صبح شما بیفزاید. به علاوه، شامل آنتی اکسیدان های قدرتمند است که اثبات شده تجمیع چربی شکم را کاهش می دهد. بنابراین، دفعۀ بعد که به فروشگاه قهوه ی محلی خودتان برای خرید مقداری قهوه رفتید، تأمل نکنید که مقداری دارچین به سبد خریدتان اضافه کنید.
3. آب مرکبات تازه استفاده کنید.
چای سفید و لیمو
چای سفید به روش های مجزایی کار می کند تا به حذف کردن چربی از بدنتان کمک کند. می تواند به طور همزمان شکستن چربی و شکل گیری سلولهای چربی را تسریع کند. چای یک منبع غنی از انتی اکسیدان هاست که باعث حذف کردن چربی از سلولها و کمک به تبدیل سریعتر چربی به انرژی میشود .ویتامین C موجود در یک نصفه لیمو می تواند چربی سوزی را به اندازه 25 درصد تسریع کند.
آب و مرکبات
یک پارچ آب یخ با لیمو،پرتقال یا گریپ فروتهای کاملآ برش خورده ، یک جایگزین عالی برای نوشابه های قندی است. پوست مرکبات حاوی یک آنتی اکسیدان قدرتمند است که آنزیم های کبدرا تحریک می کند، به خلاص شدن از سموم در بدن و هم سطح کردن چربی در بدن کمک می کند.
4. چاشنی فلفل 
فلفل قرمز و مرغ
برای تهیه جوجه  کبابی از پودر فلفل استفاده نمایید. غذاهای غنی از پروتئین مانند مرغ ، با فلفل تند می تواند سوزاندن کالری را به اندازه 35 درصد یا بیشتر افزایش دهد.
فلفل و تخم مرغ
یک فلفل و تعدادی تخم مرغ بردارید و بشکنید. تخم مرغ سوخت و ساز را سریع می کند و فلفل ها منبع خوب ویتامین C هستند.
گرفتن مقدار کافی از ویتامین C می تواند به مبارزه با کورتیزول کمک کند ، هورمونی که باعث می شود چربی در اطراف کمر شما جمع شود.
فلفل و سیب زمینی
علم نشان می دهد که سیب زمینی واقعآ یک رام کننده ی قدرتمند گرسنگی است که می تواند به شما کمک کند وزن کم کنید.در حقیقت پژوهشگران دریافتند که سیب زمینی واقعآ بیشتر از برنج و جو معده را سیر می کنند.  سبزیجات غده دار نیز یک منبع خوب از پتاسیم هستند،بنابراین آنها می توانند کمک کنند شما تقریبا فوری لاغرتر به نظر برسید. از یک سیب زمینی پخته با مقداری روغن زیتون و فلفل سیاه تازه لذت ببرید.
5. دوست داشتن اسفناج را شروع کنید
اسفناج و موز
موزهای کمی سبز غنی از ماده ای هستند که نشاسته ی پایدار نامیده شده است.این نوع از نشاسته سیری را تسریع می کند و گوارش را پایدار می سازد.بنابراین بدن باید سخت تر کار کند تا غذا را هضم کند و چربی های شکمی را کاهش می دهد.به علاوه موز سرشار از پتاسیم است ، یک ماده مغذی که به دور کردن نفخ مزاحم کمک می کند،شما را لاغرتر و متناسب تر از آن چه واقعآ هستید می کند.
روغن اووکادو سرشار از چربی های مونو آن ستیوریت است که به دفع گرسنگی کمک می کند. و سبزیجات پر حجم و کم کالری شبیه اسفناج کمک می کند شما احساس سیری کنید.مطالعات نشان می دهند که زنانی که سبزیجات تازه مانند سبزیجات برگ دار می خورند ، BMI کمتر و فضاهای میان بافتی کوچکتر نسبت به کسانی که این مواد را نمی خورند دارند.
6. به سادگی ماهی مورد علاقتان را با این ادویه های آسیایی چاشنی بدهید.
تن و زنجبیل
آیا شما شگفت زده شدید که چرا تکه های زنجبیل را در رستوران سوشی ارائه می کنند؟زنجبیل به هضم غذا کمک کرده و از بوجود آمدن چندین ژن و آنزیم که التهاب را در بدن زیاد می کنند، جلوگیری می کند .تن منبع نوعی چربی امگا3 است که  واکنشهای شیمیایی استرس دار را دفع می کند (ذخیره ی چربی را بالا می برند ) ، ژن های چربی را در معده تنظیم  و بزرگ شدن سلولهای چربی شکم را متوقف می کند.
سالمون و سیر
سالمون یک منبع عالی از اسیدهای چرب امگا 3 و پروتئین عضله ساز است و یک برنده است وقتی نوبت به کاهش التهاب می رسد.هرچه عضله ی بیشتری در بدنتان داشته باشید نرخ سوخت و ساز شما بالاتر می رود. تنها سیر را ترکیب کنید. با چربی شکمی سرسخت شما مبارزه خواهد کرد. بر اساس پژوهش زنانی که 80 گرم از عصاره سیر را به مدت 12 هفته مصرف کنند وزن کم می کنند و به صورت قابل توجهی BMI آنها کاهش می یابد.

نظرات

در ادامه بخوانید...

9ماده غذایی شگفت انگیز برای دیابتی ها

در

اگر شما دیابت دارید نگه داشتن رژیم غذایی سالم و جالب اغلب دشوار است.اینجا 9 ماده غذایی با ارزش داریم که نه تنها قند خون را کنترل می کند بلکه شما را برای  آشپزی سالم کمک می کند.


مرکبات

مرکبات مانند پرتقال و گریپ فروت سرشار از مقدار زیادی فیبر هستند که برای افراد مبتلا به دیابت بسیار مهم می باشد.با این حال شما باید میوه بخورید نه آب میوه.تحقیقات انجام شده نشان داده است که افرادی که آب میوه می خورند از آنهایی که میوه می خورند بیشتر در معرض خطر ابتلا به دیابت هستند.

کلم بروکلی

کلمها، مانند کلم بروکلی و گل کلم، حاوی ترکیبی به نام سولفورافان، که باعث بسیاری از فرآیندهای ضد التهابی است که باعث بهبود و کنترل قند خون و محافظت رگ های خونی  از آسیب های قلبی وعروقی می شود.این ماده مغذی را می توان بخارپز،سرخ شده و خام استفاده نمود.(سیارک)

بلغور جو دوسر

بلغور جو درسر مخصوصا نوع فولاد برش آن حاوی مقادیر بالایی از منیزیم است که به بدن کمک می کند تا گلوکز استفاده کند و انسولین به درستی ترشح شود.جو فولاد برش با جو پرک متفاوت است و دارای مواد مغدی و فیبر بیشتری می باشد.

سالمون

سالمون منبع غنی اسید چرب امگا3  می باشد که برای سلامتی و کاهش ریسک حمله قلبی مناسب است.سالمون شما را لاغر نگه میدارد  و باعث کاهش التهاب و بهبود عملکرد انسولین می شود.

لوبیا

لوبیا ها سرشار از فیبر هستند،لوبیاها آهسته در بدن هضم می شوند و در نتیجه باعث ثابت ماندن قند خون می شوند.لوبیاها دارای مقدار زیادی پروتئین و مقدار کمی چربی اشباع شده می باشند.(سیارک)

خرما

خرما شاید در نگاه اول زیبا به نظر نیاید اما مطمئنا طعم شیرین و پر از فیبر بودن خرما آن را به یک میان وعده قوی برای افراد دیابتی تبدیل  کرده است.خرما سرشار از آنتی اکسیدان است که خاصیت ضد سرطانی دارد و باعث افزایش بینایی نیز می شود.خرما یک نوع شیرین کننده طبیعی است که برای افراد دیابتی مناسب است و جایگزین مناسبی برای شکر می باشد.

گردو

گردو حاوی اسید چرب اشباع نشده به نام اسید آلفا لینولنیک می باشد که برای کاهش التهاب مناسب است.این آجیل که منبع غنی آنتی اکسیدان است خاصیت ضد سرطان،ضد ویروسی و خواص ضد کلسترول بالا دارد و می تواند برای جلوگیری و پیشرفت از بیماری های مزمن مانند دیابت و بیماری قلبی کمک کند.

دارچین

با توجه به مطالعات منتشر شده در مورد مراقبت از دیابت مشخص شده که افراد مبتلا به دیابت نوع 2 که روزانه و به صورت ناشتا 1 یا چند گرم دارچین مصرف کرده اند قند خون آنها تا 30درصد کاهش یافته است.دارچین را می توان با اضافه کردن به چای،قهوه ماست یا هرچیزی اضافه کرد و از مزایای آن بهره مند شد.(سیارک)

ماست کم چرب 

مصرف 125 گرم ماست معادل حدود یک پیاله در روز خطر ابتلا به دیابت را به میزان24 درصد کاهش می‌دهد. البته این میزان برای افرادی که روزانه 4 پیاله و نیم ماست میل می‌کنند به 28 درصد نیز می‌رسد.(سیارک)

 

پست های مرتبط :

انواع دیابت

رژیم غذایی برای دیابتی ها

پیوند ISLET

چگونه به عزیزانمان کمک کنیم تا دیابت را کنترل کنند.

9ماده غذایی شگفت انگیز برای دیابتی ها

کنترل سطح قند خون در دیابت نوع 2

انتخاب جوراب مناسب برای پای دیابتی

در مورد دیابت بیشتر بدانید

دیابت را جدی بگیرید

دانستن الفبای (ABC) دیابت

یاد بگیرید که چگونه با دیابت­ زندگی کنید

بیماران دیابتی از روال عادی مراقبت مطلع شوید تا سالم بمانید

پیش­ دیابت و مقاومت به انسولین چیست

چگونه مقاومت به انسولین به دیابت نوع 2 و پیش دیابت مربوط می­شود

آیا مقاومت به انسولین و دیابت می توانند معکوس شوند

چه گام هایی می تواند مقاومت به انسولین و پیش دیابت را معکوس کند

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک)  

مترجم  itrans.ir 

نظرات

در ادامه بخوانید...

رژیم لاغری و کاهش وزن با 9 غذا

در

آیا با غذاهای لذیذ هم می توان رژیم لاغری گرفت ؟ اگر این سوال درست باشد ، خیلی خوب است.بدون شک کاهش وزن و رژیم لاغری سریع با این فرمول ساده برابر است. مصرف کالری شما باید از سوخت آن ، کمتر باشد.
طبق گفته ی هضر مانگری ، RD‌، سخنگوی زن در آکادمی تغذیه و برنامه ریزی رژیم غذایی میگوید که  غذاهای خاص به شما کمک کرده تا وزن بدن خود را کاهش دهید زیرا به شما کمک کرده تا سیری طولانی تری داشته و میل خوردن خود را کنترل کنید.
حتی متابولیسم خود را تجدید بهبود ببخشید. پس این فهرست را وقتی می خواهید به سوپرمارکت بروید ، با خود بردارید :
شکلات سیاه ، سس ، آجیل و تخم مرغ ؟ همه در این لیست قرار دارند. این لیست، رژیم برای لاغری و سیر بودن و رضایتمندی من است.

رژیم لاغری

 

1. لوبیا در رژیم لاغری

لوبیا ، ارزان ، سیرکننده و متنوع و منبع عظیم پروتئین است. لوبیا نیز دارای فیبر بالا و دیر هضم است یعنی شما دچار سیری طولانی تری می شوید که جلوی خوردن بیشتر شما را می گیرد.

2. سوپ در رژیم لاغری

وعده ی غذایی خود را با یک پیاله سوپ شروع کرده و به خوردن کمتر ، خاتمه خواهید داد. مهم نیست که سوپ دارایذرات درشت یا ریز باشد چونکه در اصل ، آبکی است. شما در هر وعده می توانید کالری سوپ را در حد 100-150 نگه دارید. تکه های خامه یا کرده در آن نریزید.(سیارک)

3. شکلات سیاه در رژیم لاغری

آیا می توان شکلات را بین وعده های غذایی قرار داد ؟ شکلات سیاه شیری را ، یک تکه یا دو تکه بردارید. در یک بررسی ، به افرادی که عاشق شکلات بودند ، شکلات سیاه داده شد که چند ساعت بعد از مصرف آن نسبت به افرادی که شکلات شیری خورده بودند ، 15% کمتر ، پیتزا میل کردند.

4. پوره ی سبزیجات در رژیم لاغری

شما می توانید در تمام اوقات ، سبزیجات بیشتری به غذای خود اضافه کنید و از غذاهای "گول زننده ی " خود لذت برده و کالری های مصرفی خود را کاهش دهید. وقتی محققان پن استیت ، پوره ی گل کلم و کدو سبز را به پنیر و mac افزدوند ، مردم ظاهرا این غذا را خیلی دوست دارند. ولی 200-350 کالری کمتر مصرف می کنند. این سبزیجات سالم ، حجم کالری کمتری به این غذای خوشمزه اضافه کردند.(سیارک)

5. تخم مرغ و سس در رژیم لاغری

یک صبحانه ی سرشار از پروتئین ، به شما کمک می کند تا دیگر به اسنک ها در طول روز حمله ور نشوید. در بررسی گروهی از زنان چاق ، کسانی که با 35 گرم پروتئین ، روز خود را شروع کرده بودند- یعنی به احتمال زیاد کمی بیش از آن مقدار که شما می خورید – احساس سیری بیشتری خواهید کرد. این زنان صبحانه ی 350 کالری را خوردند که شامل تخم مرغ و پای سس گوشت بود. اثر این صبحانه ی سرشار از پروتئین تا اثر طول کشید در حالی که این زنان خوردنی های قندی و چرب را نسبت به زنانی که غلات برای صبحانه خورده بودند ، کمتر ملچ ملوچ کردند.

6. آجیل در رژیم لاغری

برای یک اسنک مقوی در زمان دوندگی/شلوغی/هلهلکی ، یک مشت کوچک ، بادام ، بادام زمینی ، گردو یا پی کان ( گردوی آمریکایی) با خود داشته باشید. تحقیقات نشان می دهد که وقتی افراد آجیل می جوند ، به طور خودکار در وعده ی بعدی ، غذای کمتری می خورند.

7. سیب در رژیم لاغری

آب سیب و سس سیب را کنار گذاشته و در عوض ، سیب ، گاز بزنید. کل این یک عدد سیب، ذائقه ی شما را به حدی کاهش می دهد که آب سیب یا سس آن اینگونه نیست.
دلیلش این است که میوه ی خام ، دارای فیبر بیشتری است. همچنین ، جویدن ، سیگنال هایی را به مغزتان می فرستد که چیز قابل توجهی خورده شده است.

8. ماست در رژیم لاغری

خواه یونانی ،خواه سنتی ، ماست برای دورکمرتان ، مناسب است.
در بررسی هاروارد ، بیش از 120,000‌نفر به مدت ده سال یا بیشتر دنبال شدند. ماست ، نسبت به همه ی غذاهایی که بررسی شدند ، ارتباط زیادی با کاهش وزن نداشت.
هنوز اثبات نشده که ماست ، وزن را کاهش می دهد ، ولی نسبت به غذاهای دیگر ، دارای اهمیت است.

9. دارابی و گریپ فروت در رژیم لاغری

بله ، دارابی در واقع به شما کمک خواهد کرد تا چندین پوند وزن کم کنید و برای لاغری بسیار موثر است  خصوصا اگر در معرض خطر دیابت باشید.
محققان در کلینیک اسکریپس در سن دییگو دریافتند وقتی افراد چاق نصف یک گریپ فروت را قبل از هر وعده میل کنند ، تقریبا پوند در عرض 12 هفته کم می کنند.
نوشیدن آب گریپ فروت همین اثر را دارد.
ولی آب گریپ فروت دارای خاصیت " چربی سوزی " نیست فقط به افراد کمک می کند تا احساس سیری کنند.
مراقب باشید : شما نمی توانید گریپ فروت یا آب آن را بخورید اگر تحت مراقبت های خاصی هستند ، پس برچسب روی همه ی نسخه های خود را بررسی کنید یا از پزشک خود سوال کنید. گریپ فروت با تعداد زیادی از داروها تداخل دارویی دارد.
طبق گفته ی دانشمند تغذیه ، پروفسور و محقق جوی دابوست ، برگه ی خرید خود را از پروتئین های ناب ، سبزیجات تازه ، میوه و همه ی حبوبات پر کنید. مهمترین چیز ، در زمان کاهش وزن ، تصویر بزرگ چیزی است که می خورید نه غذاهای خاص.

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

8 راز زیبایی پوست افراد مشهور

در

بدون قرارداد سنگین چند میلیون دلاری ، چهره ی بی عیب افراد مشهور مورد علاقه ی ما ممکن است تقریبا غیر ممکن و دست نیافتنی به نظر برسد. ولی متخصص مراقبت های پوستی ستاره ها ،سیلا رازهایی دارد که برای رسیدن به درخشندگی زیبای پوست که در رویاهایتان به آن می اندیشید ، به آن نیاز دارید.(سیارک)

 

 چگونه روی رد کارپت(فرش قرمز) حاضر شوید ‌- پوست آماده ی زیبا تقریبا غیر ممکن به نظر می رسد ولی سیلا ، زیبایی شناس ارشد اینجاست که به شما کمک کند. او با با همه ی افراد مشهور کار می کند ، و همه ی روش هایش را به ما نشان داده و شما ، حقه های مرموز چندلایه ای او را باور نخواهید کرد که آنها را در اینجا با ما در میان می گذارد. به طور دقیق ، برخی از بهترین نکته های او را بررسی کنید تا بهترین صورت را داشته باشید و برنامه ی روتین مراقبت از پوستی را ادامه دهید که واقعا موثر است.

پیشنهاد شما برای زنان پرمشغله که زمان زیادی در فهرست برنامه های خود ندارند ولی می خواهند پوست خوبی داشته باشند ، چیست ؟

در واقع شما به رژیم پوستی 12 مرحله ای نیاز ندارید تا پوست خوبی داشته باشید. برای یک خانم شاغل ، شما می توانید رژیم های شبانه و صحیح خود را به سه مرحله تقسیم کنید. در صبح ، با یک پاک کننده ی مناسب و مرطوب کننده ، صورت خود را تمیز کرده و با دستمال صورت آن را پاک کنید تا لایه برداری نیز انجام شود. بعدا ، با مرطوب کننده ی SPF از پوست حمایت کنید و سپس در عصر ، آرایش خود را برداشته ، پاکسازی کرده و مرطوب کنید. بنابراین سه مرحله در صبح و سه مرحله در شب وجود دارد.

مهمترین بخش روتین برنامه ی مراقبت از پوست چیست ؟

پاکسازی و تداوم . اگر شما به خوبی پاکسازی کنید ، می توانید منافذ پوست خود را نیز ببندید و بعدا مرطوب کننده بزنید وگرنه سرمی که از آن استفاده می کنید موثر نخواهد بود و پوست شما را به آن مرحله ای که شما می خواهید ، نخواهد رساند.

آیا محصولات جهانی وجود دارد که زنان باید در برنامه ی روتین مراقبت از پوست خود قرار دهند ؟

قطعا ، شما باید یک پاک کننده ی ملایم و کرم مانند ، یک سرم  سرشار از ترکیبات ویتامین C ، پپتید ، سلول های ساقه ی گیاهی و نیز ضد آفتاب طیف – گسترده با مینیمم SPF‌  30 داشته باشید.

موثرترین روش برای لایه برداری پوست کدام است ؟ چگونه روی پاکسازی شما اثر می گذارد ؟

لایه برداری مهم است ، من حداقل استفاده ی یک یا دوبار در هفته لایه بردار را توصیه می کنم....انجام این مرحله قبل از پاکسازی اهمیت دارد، بنابراین پوست مرده را بردارید و سپس پوست سالم زیرین را شستشو دهید. تمیز کردن در صبح  برای رفع چربی مازاد پوست ، و سپس در شب برای برداشتن آرایش ،‌ همیشه اهمیت دارد.

آیا شما اعتقاد دارید که زنان می تواند پوست خوبی داشته باشند یا تصورتان این است که ژنتیک نقش بسیار زیادی در تعیین کیفیت پوست دارد ؟

همه ی زنانی پوست خوب دارند که زمان لازم را صرف آن می کنند و این کار شامل سبک زندگی و رژیم غذایی است. بنابراین ، همه ی مردم مستعد آکنه و دیگر مشکلات پوستی هستند ولی به نظر من همه ی زنان می توانند پوست خوبی داشته باشند.

آیا شما به ما راز نهایی مراقبت از پوست امی روسوم را می گویید ؟

نه ! ولی او درمان های مرتب چهره را بدست آورده و امی واقعا یک سبک زندگی فعال و سالم را پذیرفته است. او هنوز جوان است ، که به داشتن پوست خوبش نیز کمک می کند !

افراد مشهور چه کار می کنند که متوسط زنان می توانند آن کارها را در برنامه های روتین خود وارد کنند ؟

ویزیت یکی از کلینیک های ما هفته ای یکبار ، دوامی ندارد ، ولی شما به راحتی می توانید ماهی یکبار برای صورت برنامه ریزی کرده یا برای توسعه ی برنامه ی درمانی خانگی ، با متخصصان زیبایی کار کنید.

آیا نکات پایانی دیگری دارید که به خوانندگان ما بگویید ؟

مرطوب باشید و  سالم بمانید ، ولی رژیم واقعا اهمیت بسیار زیادی دارد ؛ ما دیگر نوشابه های گازدار  نمی نوشیم و  همبرگر نمی خوریم و انتظار داریم که پوست خوبی داشته باشیم . البته در نظر گرفتن چیزهایی که وارد بدن خود می کنیم نیز اهمیت دارد. (سیارک)

پست های مرتبط :

ماسک ضدچروک و شفاف کننده صورت

ماسک ماست و نسکافه

درمان کک و مک با ماسک ماست ترش

ماسک لایه بردار ملایم

محلول ضد چروک برای صورت و بدن بسازید

6 مکمل برای داشتن پوستی درخشان و موهایی زیبا

8 راز زیبایی پوست افراد مشهور

غذاهایی که برای پوست خشک مناسب هستند

با این راهکارها چین چروک صورت را کمتر کنیم

چگونه ماسک‌های صورت آووکادوی طبیعی بسازیم؟

ترجمه توسط itrans.ir

نظرات خود را در رابطه با این پست و میزان مفید بودن آن را با ما به اشتراک بگذارید. 

نظرات

۱۳۹۵/۱۰/۲۸همشون جراحی می کنن وگرنه پیری که به سراغ همه میاد

در ادامه بخوانید...

7 ماده غذایی جادویی برای داشتن پوست سالم

در

راز یک چهره شاداب، بدون چین و چروک در چیزی است که می خورید.قبل از اینکه به پاک کننده ها، مرطوب کننده ها در حمام متوسل بشوید،این هفت ماده غذایی را به رژیم غذایی خود اضافه کنید تا چهره ای زیبا داشته باشید.به گفته سخنگوی انجمن رژیم غذایی،"مواد مغذی موجود در این مواد غذایی برای پوست مفید هستند زیرا آن ها از داخل به خارج تغذیه می کنند."(سیارک)

سیب زمینی شیرین

رنگ کدو تنبل مانند سیب زمینی شیرین نه تنها بشقاب شام شما را زیبا می کند، بلکه سایه آن به چهره شما شگفتی می دهد.سیب زمینی شیرین دارای مقدار بسیاری بتاکاروتن است- آنتی اکسیدانی که رنگدانه های قرمز، زرد و نارنجی آن در بسیاری از سبزیجات وجود دارد.به گفته مورز، کیفیت محافظتی بتاکاروتن از آسیب قرار گرفتن در معرض نور خورشید جلوگیری می کند.

مقدار مصرف: 1 سیب زمینی متوسط

کالری:117

نکته:برای دوز بالای فیبر، به هنگام آماده سازی پوست آن ها را بکنید.

ماهی سالمون

با مصرف ماهی سالمون پوست شما نرم و درخشان می شود، ماهی که حاوی غنی ترین مقدار اسیدهای چرب امگا 3 است. این چربی های سالم پوست را با کاهش حفاظت بدن از مواد التهابی، کاهش منافذ مسدود، و جلوگیری از خطوط ریز و چین و چروک تغدیه می نمایند.

مقدار مصرف:3-4 اونس

کالری:حدودا 150

نکته: مقداری فیله از بازار خریداری نموده و آن ها را منجمد نمائید؛ موجود بودن ماهی سالمون بهترین روش جهت حصول اطمینان از این موضوع است که شما رژیم مغذی پوست خود را حفظ می کنید.

 

ماهی Snapper

این ماهی گرمسیری، مانند سالمون، همچنین دارای چربی های ضد التهابی می باشد، و برای داشتن پوستی زیبا تقویت کننده است: سلنیوم معدنی.مطابق با مورز،"سلنیوم خطر آفتاب سوختگی را کاهش داده و رنگ پوست را متعادل می سازد".این ماهی به خودی خود دارای درخشندگی است- در بسیاری از رستوران های خوب فیله ها اغلب با پوست سرو می شوند.

مقدار مصرف:3-4 اونس

کالری:حدودا 110

نکته:ماهی را در روغن زیتون با مقداری بادام خرد شده بپزید- پوست شما عالی خواهد شد!

 

کیوی

یک قهرمان گمنام برای پوست کیوی است.این درمان شیرین دارای ویتامین C به ازای هر اونس می باشد.به گفته مورز،ویتامین C به حفظ کلاژن در پوست کمک نموده،آن را سفت می کند.اما این ماده مغذی می تواند به سرعت از طریق مواجهه با هوا، آب یا گرما تبخیر بشود.کیوی یک حامل ایده ال است زیرا آبی که در زیر پوست خزدار قرار دارد برای پوست مفید است.

مقدار مصرف:1 میوه متوسط

کالری:46

نکته:برای برش سریع و آسان کیوی،دو انتهای میوه را ببرید.باقی مانده باید به آسانی کنده بشود.

تخم آفتابگردان

چروکیدگی پوست را با افزودن تخم آفتابگردان به سالاد یا ماست کند کنید.این دانه ها سرشار از ویتامین E هستند-آنتی اکسیدان قوی که پیری سلول های پوست را کند نموده، باعث می شود جوان تر به نظر برسیم.ویتامین E موجود در تخم آفتابگردان باعث بهبود زودتر زخم ها می شود.

مقدار مصرف:2 قاشق غذاخوری

کالری:324

نکته: مصرف تخم آفتابگردان خام با کشمش به عنوان میان وعده تعادل کامل بین شیرینی و خوش طمعی ایجاد می نماید.

بوقلمون

انتخاب گوشت بوقلمون بیش از دیگر وعده های غذایی به علت غظت بالای روی در آن است.به گفته مورز، "این ماده معدنی به حفظ کلاژن و فیبرهای ارتجاعی که خاصیت کشسانی و استحکام پوست را حفظ می کنند کمک می نماید".سالم ترین نوع برای درخواست در اغذیه فروشی؟سرخ شده یا دودی؛ بوقلمون طعم دار، از قبیل بوقلمون عسلی یا ادویه زده شده، حاوی شکر و نمک است.(سیارک)

مقدار مصرف:3-4 اونس

کالری:حدودا 120

نکته:به جای ساندویچ، بوقلمون را با برگ اسفناج بپزید.مورد دوم دیگرماده غذایی مغذی حاوی روی است.

چای

متخصصین تغذیه به بحث در خصوص مقدار مایع مصرفی در هر روز به بحث می پردازند، اما برای مورز، هشت تا 10 لیوان هنوز هم به قوت خود باقیست."بدن ما 70 تا 80 درصد آب است، و اگر به اندازه ننوشیم، سلول های ما بازسازی نشده و مواد زائد از بین نمی روند، در نتیجه تمعی از ناخالصی به وجود می آید".مورز جایگزینی لیوان های آب را با چای داغ یا چای سرد شیرین نشده-سبز یا سیاه پیشنهاد می نماید.این نوشیدنی ها منجر به تامین آنتی اکسیدان و مواد مغذی می شوند.

مقدار مصرف:1 فنجان

کالری:2

نکته:دم نوش سرد خود را با یخ ساده رقیق نکنید، چای را با تکه های یخ پر کنید.چند تکه یخ بیافزائید قبل از اینکه آن را بنوشید!(سیارک)

 

ترجمه توسط itrans.ir

 

نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید...

نظرات

در ادامه بخوانید...

بهترین مواد غذایی ضد پیری

در

درست غذا بخورید، جوان تر به نظر بیائید- به همین سادگی.در اینجا 7 ماده غذایی ضد پیری وجود دارد که به پاک سازی چین و چروک کمک نموده و باعث می شود جوان تر به نظر بیائید.(سیارک)


بهترین ماده غذایی برای نرمی پوست:انار

این میوه غنی از ویتامین C می باشد، که مانع تاثیرات چین و چروک پوست می شود.علاوه بر این، به گفته استادیار پوست در مرکز پزشکی سیانی،آب موجود در دانه های انار حاوی اسید الاژیک و پونیکالاجین می باشد.اولین ترکیب پلی فنلی است که با آسیب حاصل از رادیکال های آزاد مبارزه می کند؛ دومین ترکیب ماده مغذی است که ظرفیت بدن شما را جهت حفظ کلاژن افزایش می دهد، بافت همبند که پوست را صاف و گوشتالو می نماید.


به خود خدمت کنید:یک فنجان دانه انار- نه فقط آب انار- هر هفته میل کنید.


بهترین ماده غذایی برای صاف نمودن خطوط ریز: بلوبری


این میوه عجیب آبی کوچک خوشمزه حاوی آنتی اکسیدان های بسیاری هستند.پوست را بیش از حد در برابر آسیب رادیکال های آزاد حاصل از نور خورشید، استرس عاطفی، و حتی ورزش بیش از حد محافظت می کنند.


به خود خدمت کنید: تنها نصف فنجان هر روز از آسیب ساختار سلولی که منجر به از دست دادن استحکام، خطوط ریز، و چین و چروک می شود جلوگیری می نماید.

 


بهترین ماده غذایی برای استحکام: کلم پیچ و اسفناج


این سبزیجات مهم حاوی مواد مغذی گیاهی خاص، یا ترکیبات آنتی اکسیدانی هستند، که به حفاظت در برابر آسیب نور خورشید کمک می کنند.اسفناج حاوی بتاکاروتن و لوتین می باشد، دو ماده مغذی که قابلیت ارتجاعی پوست را مطابق با مطالعه موجود در مجله شیمی مواد غذایی کشاورزی بهبود می بخشند.


به خود خدمت کنید: هر هفته، هدف سه فنجان کلم پیچ یا اسفناج، یا ترکیبی از هر دو را نوش جان کنید.


بهترین ماده غذایی برای کاهش قرمزی: ماهی آب های سرد

ساردین، سالمون، و ماهی خال مخالی حاوی اسیدهای چرب امگا 3 هستند، که غشاء پوست را تقویت نموده، رطوبت آن را حفظ می نمایند.مصرف دو وعده ماهی در هفته التهابات مزمن پوست، از قبیل اگزما و پسوریازیس را کاهش می دهد.(سیارک)


به خود خدمت کنید:بیش از 6 اونس در هفته جهت اجتناب از آلودگی جیوه مصرف ننمائید.


بهترین ماده غذایی برای کاهش لکه های قهوه ای: چای سبز

 این دم نوش سالم حاوی catechins و پلی فنول می باشد.


به خود خدمت کنید:حداقل یک فنجان در روز جهت مشاهده نتایج میل کنید.


بهترین ماده غذایی جهت رنگ چهره شاداب تر:هندوانه


این درمان شیرین حاوی آنتی اکسیدان، ویتامین c، به علاوه لیکوپن و پتاسیم است، که به تعادل آب و مواد مغذی در سلول ها نظم می دهند.


به خود خدمت کنید: حداقل یک تا دو فنجان در هفته نوش جان نمایید.


بهترین ماده غذایی برای درخشش سالم: روغن زیتون

 "چربی های خوب" موجود در روغن زیتون بسیار مفید هستند؛ حاوی امگا 3 مفید برای قلب می باشند، که همین امر گردش خون را بهبود بخشیده، پوست را گلگون و نرم می نماید.


به خود خدمت کنید:یک قاشق غذاخوری در روز همراه سالاد میل کنید.(سیارک)

ترجمه توسط itrans.ir

جوان و شاداب باشید و نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید...

نظرات

در ادامه بخوانید...