ناشتا آب گرم بخورید

در

(سیارک)  :برخلاف آب سرد، نوشیدن یک لیوان آب گرم اول صبح باعث حرکت راحت روده شده ویبوست را کاهش می‌دهد.
صبح بعد از بیدار شدن، اولین نوشیدنی که بسیاری از ما می‌خوریم یک فنجان چای داغ یا قهوه است، زیرا اعتقاد بر این می باشد که این نوشیدنی کمک می‌نماید تا در طی روز بدن انرژی داشته باشد؛ اگر هم آب بخوریم اغلب آب سرد است.

اما از دیدگاه طب هندو یا آیورودا بهتر است که ناشتا آب گرم بخوریم زیرا بیماری‌های متعددی را از بین می‌برد و مزیت های فراوانی دارد که در این مطلب به نقل از «ام اس ان» به بخشی از آن می‌پردازیم.(سیارک)  


به روند هضم کمک می‌کند:
بسیاری از ما بعد ازغذا آب سرد می‌خوریم در حالی که بهتر است به‌ جای آب سرد ، آب گرم بخورید تا غذا بهتر هضم شود.(البته بلافاصله بعد از غذات آب نخورید.)


یبوست را برطرف می‌کند:
برخلاف آب سرد، نوشیدن یک لیوان آب گرم اول صبح باعث حرکت راحت روده می‌شود ویبوست را کاهش می‌دهد.


گلودرد را کاهش می‌دهد:
آب گرم یکی از بهترین نوشیدنی های طبیعی برای برطرف کردن گلودرد است. آب گرم کمک می‌کند تا خلط دستگاه تنفسی ازبین برود و درنتیجه گلو به‌ سرعت صاف شود.


درد قاعدگی را تسکین می‌دهد:
با ایجاد اثر تسکین‌ دهنده در عضلات شکمی، جریان خون را تقویت و درد را برطرف می کند.


به سم‌زدایی کمک می‌کند:
نوشیدن یک لیوان آب گرم به طور ناشتا ، سموم بدن را دفع می‌کند. آب گرم در مقایسه با آب سرد کمک می‌کند تا مولکول های درشت سریع‌ تر شکسته شود.


در کاهش وزن مؤثر است:
نوشیدن آب گرم به طور ناشتا برای افرادی که قصد کم کردن وزن ‌دارند، بسیار مفید است. زیرا میزان سوخت‌ وساز بدن را بالا می‌برد و درنتیجه کالری بیشتری می‌سوزد و وزن کاهش پیدا می‌کند.

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک)  

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

رژیم لاغری و کاهش وزن با 9 غذا

در

آیا با غذاهای لذیذ هم می توان رژیم لاغری گرفت ؟ اگر این سوال درست باشد ، خیلی خوب است.بدون شک کاهش وزن و رژیم لاغری سریع با این فرمول ساده برابر است. مصرف کالری شما باید از سوخت آن ، کمتر باشد.
طبق گفته ی هضر مانگری ، RD‌، سخنگوی زن در آکادمی تغذیه و برنامه ریزی رژیم غذایی میگوید که  غذاهای خاص به شما کمک کرده تا وزن بدن خود را کاهش دهید زیرا به شما کمک کرده تا سیری طولانی تری داشته و میل خوردن خود را کنترل کنید.
حتی متابولیسم خود را تجدید بهبود ببخشید. پس این فهرست را وقتی می خواهید به سوپرمارکت بروید ، با خود بردارید :
شکلات سیاه ، سس ، آجیل و تخم مرغ ؟ همه در این لیست قرار دارند. این لیست، رژیم برای لاغری و سیر بودن و رضایتمندی من است.

رژیم لاغری

 

1. لوبیا در رژیم لاغری

لوبیا ، ارزان ، سیرکننده و متنوع و منبع عظیم پروتئین است. لوبیا نیز دارای فیبر بالا و دیر هضم است یعنی شما دچار سیری طولانی تری می شوید که جلوی خوردن بیشتر شما را می گیرد.

2. سوپ در رژیم لاغری

وعده ی غذایی خود را با یک پیاله سوپ شروع کرده و به خوردن کمتر ، خاتمه خواهید داد. مهم نیست که سوپ دارایذرات درشت یا ریز باشد چونکه در اصل ، آبکی است. شما در هر وعده می توانید کالری سوپ را در حد 100-150 نگه دارید. تکه های خامه یا کرده در آن نریزید.(سیارک)

3. شکلات سیاه در رژیم لاغری

آیا می توان شکلات را بین وعده های غذایی قرار داد ؟ شکلات سیاه شیری را ، یک تکه یا دو تکه بردارید. در یک بررسی ، به افرادی که عاشق شکلات بودند ، شکلات سیاه داده شد که چند ساعت بعد از مصرف آن نسبت به افرادی که شکلات شیری خورده بودند ، 15% کمتر ، پیتزا میل کردند.

4. پوره ی سبزیجات در رژیم لاغری

شما می توانید در تمام اوقات ، سبزیجات بیشتری به غذای خود اضافه کنید و از غذاهای "گول زننده ی " خود لذت برده و کالری های مصرفی خود را کاهش دهید. وقتی محققان پن استیت ، پوره ی گل کلم و کدو سبز را به پنیر و mac افزدوند ، مردم ظاهرا این غذا را خیلی دوست دارند. ولی 200-350 کالری کمتر مصرف می کنند. این سبزیجات سالم ، حجم کالری کمتری به این غذای خوشمزه اضافه کردند.(سیارک)

5. تخم مرغ و سس در رژیم لاغری

یک صبحانه ی سرشار از پروتئین ، به شما کمک می کند تا دیگر به اسنک ها در طول روز حمله ور نشوید. در بررسی گروهی از زنان چاق ، کسانی که با 35 گرم پروتئین ، روز خود را شروع کرده بودند- یعنی به احتمال زیاد کمی بیش از آن مقدار که شما می خورید – احساس سیری بیشتری خواهید کرد. این زنان صبحانه ی 350 کالری را خوردند که شامل تخم مرغ و پای سس گوشت بود. اثر این صبحانه ی سرشار از پروتئین تا اثر طول کشید در حالی که این زنان خوردنی های قندی و چرب را نسبت به زنانی که غلات برای صبحانه خورده بودند ، کمتر ملچ ملوچ کردند.

6. آجیل در رژیم لاغری

برای یک اسنک مقوی در زمان دوندگی/شلوغی/هلهلکی ، یک مشت کوچک ، بادام ، بادام زمینی ، گردو یا پی کان ( گردوی آمریکایی) با خود داشته باشید. تحقیقات نشان می دهد که وقتی افراد آجیل می جوند ، به طور خودکار در وعده ی بعدی ، غذای کمتری می خورند.

7. سیب در رژیم لاغری

آب سیب و سس سیب را کنار گذاشته و در عوض ، سیب ، گاز بزنید. کل این یک عدد سیب، ذائقه ی شما را به حدی کاهش می دهد که آب سیب یا سس آن اینگونه نیست.
دلیلش این است که میوه ی خام ، دارای فیبر بیشتری است. همچنین ، جویدن ، سیگنال هایی را به مغزتان می فرستد که چیز قابل توجهی خورده شده است.

8. ماست در رژیم لاغری

خواه یونانی ،خواه سنتی ، ماست برای دورکمرتان ، مناسب است.
در بررسی هاروارد ، بیش از 120,000‌نفر به مدت ده سال یا بیشتر دنبال شدند. ماست ، نسبت به همه ی غذاهایی که بررسی شدند ، ارتباط زیادی با کاهش وزن نداشت.
هنوز اثبات نشده که ماست ، وزن را کاهش می دهد ، ولی نسبت به غذاهای دیگر ، دارای اهمیت است.

9. دارابی و گریپ فروت در رژیم لاغری

بله ، دارابی در واقع به شما کمک خواهد کرد تا چندین پوند وزن کم کنید و برای لاغری بسیار موثر است  خصوصا اگر در معرض خطر دیابت باشید.
محققان در کلینیک اسکریپس در سن دییگو دریافتند وقتی افراد چاق نصف یک گریپ فروت را قبل از هر وعده میل کنند ، تقریبا پوند در عرض 12 هفته کم می کنند.
نوشیدن آب گریپ فروت همین اثر را دارد.
ولی آب گریپ فروت دارای خاصیت " چربی سوزی " نیست فقط به افراد کمک می کند تا احساس سیری کنند.
مراقب باشید : شما نمی توانید گریپ فروت یا آب آن را بخورید اگر تحت مراقبت های خاصی هستند ، پس برچسب روی همه ی نسخه های خود را بررسی کنید یا از پزشک خود سوال کنید. گریپ فروت با تعداد زیادی از داروها تداخل دارویی دارد.
طبق گفته ی دانشمند تغذیه ، پروفسور و محقق جوی دابوست ، برگه ی خرید خود را از پروتئین های ناب ، سبزیجات تازه ، میوه و همه ی حبوبات پر کنید. مهمترین چیز ، در زمان کاهش وزن ، تصویر بزرگ چیزی است که می خورید نه غذاهای خاص.

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

یازده هشدار جدی برای عود افسردگی

در

افسردگی ماژور (عمده) یک اختلال مزمن می‌باشد
برخی از افراد مبتلا به افسردگی ماژور تنها یک بار در زندگی خود علائم این افسردگی را تجربه می‌کنند. در افراد دیگر چندین بار عود می‌کند و آن را تجربه می‌کنند. زمانی که درمان شد، به منظور درنظر داشتن علائم عود آن، توجه به احساسات مهم خواهد بود. استفاده از راهنمایی‌ها و عکس‌العمل فوری به علائم هشداردهنده امکان دارد به پیشگیری از بازگشت کامل افسردگی ماژور کمک نماید.


1-حالت افسردگی
چگونه می‌توانید افسردگی را از غمگینی ساده تشخیص دهید؟ اگر بخاطر رویداد خاصی از جمله، از دست دادن کار یا از هم گسیختن رابطه‌ چنین حسی دارید، این می‌تواند نرمال و موقت باشد. اگر هر روز به مدت بیش از دو هفته احساس غمگینی، ناامیدی، حالت گریه، یا «تهی‌بودن» دارید و دیگر جوانب زندگی شما را تحت تاثیر قرار داده، امکان دارد افسردگی بالینی باشد.


2-توقف برنامه‌ها، صرف نظر کردن از کارهای اجتماعی
آیا دوست ندارید به بیرون از خانه بروید؟ آیا در برقراری گفتگو زیاد تقلا می‌کنید؟ وقتی اعضایی از خانواده سعی در بیدار کردن شما از خواب دارند، شما سعی دارید در رختخواب بمانید؟ حفظ شبکه اجتماعی قوی مهم می‌باشد. فقدان لذت بردن از این فعالیت‌ها می‌تواند نشان‌دهنده احساس افسردگی باشد. می‌تواند موجب الحاق شما به گروهی از افرادی باشد که علت این رفتار شما را درک می‌کنند.


3-تغییر در عادات خواب شما از جمله بی‌خوابی

مشکل بهم خوردن خواب یا خواب آلودگی- می‌تواند نشانه افسردگی باشد. نشانه‌های دیگری نیز وجود دارند که ظهور یا وخیم‌تر شدن آنها نیز می‌تواند نشاندهنده افسردگی باشد از جمله خستگی. اگر شما مرتبا بی‌خوابی دارید یا بقدری زیاد می‌خوابید که نمی‌خواهید از رختخواب بیرون بیایید، با دکتر خود مشورت نمائید. اگر مشکلات خوابی شما نشانه‌ی عود افسردگی را دارد، دارو و گفتار درمانی می‌تواند به شما کمک نماید.


4-زودرنجی
در صورتی که اخیرا احساس می‌کنید، کنترل استرس‌های روزانه برایتان سخت شده است، چیزهای کوچک شما را می‌رنجاند، مداوما با دوستان و خانواده خود مشاجره دارید، چیزی را که قبلا به راحتی با آن برخورد می‌کردید هم اکنون در برابر آن شدیدا طغیان می‌کنید؛ در این حالت افسردگی خودش را به شکل زودرنجی و عصبانیت نشان داده است. گاهی‌اوقات، بهنگام افسردگی شدید، مردان بیش از زنان رفتاری زودرنجانه دارند.


5-از دست دادن میل جنسی و تمایلات دیگر
این یکی از شایع‌ترین علایم افسردگی می‌باشد. فعالیت‌هایی را که قبلا از آنها لذت می‌بردید هم‌اکنون ممکن است تحمیلی باشد. اگر در گذشته افسردگی داشته و احساسات خود را نسبت به همسر یا فرزندان از دست داده یا علاقه بر شغل، سرگرمی‌ها، یا دیگر فعالیت های مورد علاقه‌ را به مدت بیش از دو هفته از دست داده اید، آیا این می‌تواند دوباره عود کند؟ از دکتر کمک بگیرید. علائم تکرار در ظرف یکسال، شما را در معرض عود افسردگی قرار خواهد داد.

6-احساس بی‌ارزشی
احساس خودبیزاری و گناهکاری که قبلا داشته‌اید، ممکن است دوباره بازگردد. یا اینکه امکان دارد، قادر به «توقف» انتقاد از خود نباشید، و به شکست خود فکر کنید. امکان دارد خود را مسئول رویدادهایی بدانید که خارج از کنترل شما بوده است. روان درمانی ممکن است به شما در مورد عزت نفس پایین کمک کرده و یاد دهد که روی نقاط قوت خود تاکید داشته باشید. اگر افسرده هستید و اقدام به خودکشی نمائید احتمالا در معرض خطر بالاتری از عود افسردگی خواهید بود.


7-درد و رنج‌های شدید
آیا پشتتان درد می‌کند در حالی که کاری انجام نداده‌اید که پشتتان خسته شود؟ سردرد و دل درد شدید دارید؟ در قسمت قفسه سینه، پاها یا بازوها درد شدیدی دارید؟ شما نمی‌توانید درد فیزیکی را بعنوان نشانه‌ای از افسردگی ببینید، اما افسردگی می‌تواند علت درد فیزیکی هم باشد. در صورتی که درد و رنجی دارید که با درمان خوب نمی‌شود، از دکتر بپرسید که آیا افسردگی امکان دارد موجب ایجاد چنین شرایطی شده باشد یا نه..(سیارک)


8-افزایش یا کاهش ناگهانی وزن
بسیاری از افرادی که افسرده هستند علاقه‌شان نسبت به غذا و غذا خوردن کم می‌شود. ممکن است غذاخوردن را فراموش کنند یا حتی بالاجبار غذا بخورند. برخی دیگر وقتی افسرده هستند پرخوری می‌کنند. در صورتی که افسرده هستید و تغییر شدیدی در اشتهای خود می‌بینید، یا بدون تغییر در رژیم غذایی خود یا بدون ورزش، وزن تان افزایش یا کاهش یافته؛ این امکان دارد نشانه عود افسردگی باشد.


9-خستگی
آیا سراسر روز خسته هستید؟ افسردگی می‌تواند سبب احساس خستگی زیاد یا تضعیف شما در انجام کارها گردد. فعالیت‌های روزانه از جمله لباس پوشیدن و ظرف شستن به نظر فشاراور یا طاقت‌فرسا می‌رسد. غذا نخوردن یا داشتن رژیم غذایی ناسالم می‌تواند موجب خستگی‌ شود. تغذیه، ورزش و خواب خوب می‌تواند به مبارزه شما در این راستا کمک کند.


10-کاهش قدرت تفکر
گاهی اوقات افراد احساس می‌کنند که در دوران افسردگی‌ قدرت تفکرشان کم شده است. امکان دارد به راحتی حواس پرت شده یا تمرکز حواس برایتان سخت گردد. امکان دارد به طور ناگهانی به خاطر سپردن چیزها برایتان سخت گردد. احتمال دارد در تصمیم‌گیری برای حل مشکلات کاری دچار مشکل شوید (از اینکه صبح چه چیزی بپوشید گرفته تا مشکلات اساسی). شروع ناگهانی علائم یک هشدار از عود افسردگی است.


11-فکر کردن به خودکشی
فکر خودکشی یک هشدار جدی است و می‌تواند نشانه‌ای از افسردگی شدید و خطر عود افسردگی باشد. برخی از افراد مرتبا به خودکشی فکر می‌کنند. امکان دارد دیگران به خودکشی یا چگونگی آسیب رساندن به خود فکر کنند. به خصوص افرادی که احساس نا امیدی می‌کنند و تمایل خود را نسبت به فعالیت‌های مورد علاقه‌شان از دست داده‌اند. اگر خودتان یا فرد دیگری را می‌شناسید که چنین افکار یا سخنانی درباره خودکشی دارند، فورا از دکتر یا روانپزشک برای درمان افسردگی کمک بگیرید.
افراد تجربه‌های متفاوتی از افسردگی دارند. اگر شما هریک از علائم یا نشانه‌های هشداردهنده را که شما را نگران کرده دارید، با دکتر یا یک روانپزشک مشورت کنید. احتمالا جهت جلوگیری از عود افسردگی‌ تراپی را توصیه کنند یا داروهایتان را افزایش دهند. برای کاهش استرس تدابیری را در نظر گیرید. در صورت امکان فعالیت‌هایی که به شما حس خوبی در طول روز می‌دهند را به برنامه‌ اضافه کنید. با سه یا بیشتر از سه بار وقوع افسردگی، امکان نیاز به درمان طولانی مدت وجود دارد.(سیارک)

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید. 

ترجمه توسط itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

علل و درمان یبوست (قسمت اول)

در

آیا شما بدنبال راهی برای کاهش یبوست می‌باشید؟ آیا استفاده از مسهل OTC فایده نکرده است؟‌ در این صورت بایستی به درمان طبیعی این مشکل شایع بپردازید. زمانی که مشکلاتی شبیه به یبوست دارید، توجه به آنچه که می‌خورید مهم می‌باشد. این بهترین راه برای درمان این بیماری بوده و مطمئن باشید که این مشکل عود نخواهد کرد.
موز حاوی مواد مغزی ضروری است و طیف گسترده‌ای از خواص درمانی از جمله درمان و پیشگیری از یبوست را دارد. دوست دارید بیشتر بدانید؟ ادامه این پست را بخوانید.


علل یبوست:
یبوست چندین علت دارد:  برای اطمینان از پیشگیری این مشکل، مهم است که علل آن را بشناسیم. شایع‌ترین علل یبوست عبارتند از:
• رژیم‌های غذایی که غنای غذایی فیبری ندارند.
• کم شدن آب بدن و فقدان غذاهای غنی از آب.
• مصرف غذایی هایی که فیبر ندارند، و جایگزین غذاهای گیاهی نیستند چرا که غذاهای گیاهی غنی از فیبر می‌باشند.
• عدم فعالیت فیزیکی و ورزشی
• رژیم غذایی و کاهش مصرف کالری
• استفاده از داروهایی که عوارض جانبی از جمله یبوست دارند.
• مصرف محصولات لبنی در درصد زیادی از کودکان و بزرگسالان سراسر جهان، علت اصلی یبوست است.
تصور می‌شود که موز علت یبوست است و این درست می‌باشد، اما در صورتی که این میوه را به نحو صحیحی نخورید. شما بایستی در نظر داشته باشید که موز سبب یبوست می‌شود بخاطر اینکه موز محتوای نشاسته‌ای بسیار بالایی دارد . اگر دوست دارید که از این میوه خوشمزه جهت درمان یبوست استفاده کنید، به خاطر داشته باشید که نباید از موز نرسیده (کال) استفاده نمائید. موز کال تنها مشکل را بدتر خواهد کرد. (سیارک)
موزهای زرد رسیده بهترین درمان طبیعی یبوست هستند. با این حال بایستی به خاطر بسپارید که این میوه باید در حد اعتدال مصرف گردد. اگر بیش از حد مصرف کنید به احتمال زیاد مشکل را زیادتر خواهید کرد. صرفا خوردن موز رسیده و به اندازه مناسب به بهبود یبوست شما کمک نخواهد کرد بلکه بایستی آب زیادی هم همراه با آن بنوشید.
بنابراین چه چیزی سبب درمان یبوست می‌شود؟ خوب یکی از آنها فیبر است. همانطور که می‌دانید فیبر نقش بسیار مهمی در سلامتی شما بویژه در عملکرد دستگاه گوارش شما دارد. فیبر موجب می شود تا هضم غذا به طور منظم انجام شده، و به نوبه خود کمک می‌کند تا مواد غذایی به راحتی از روده بزرگ گذشته و از بدن دفع گردد. بویژه این میوه فیبر نامحلول بالایی دارد که در کاهش یبوست موثر است. همانطور که می‌بینید، با قرار دادن موز بعنوان بخشی از رژیم غذایی روزانه تان، راه‌حل بسیار خوبی برای درمان طبیعی این مشکل بدون توسل به مسهل‌ها خواهید داشت و می تواند در درازمدت روی بدن شما موثر باشد.
موز چگونه به درمان یبوست کمک می‌کند؟ علل و درمان یبوست قسمت دوم

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید. (سیارک)

ترجمه توسط itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

علل و درمان یبوست (قسمت دوم)

در

علل ودرمان یبوست قسمت اول

موز چگونه به درمان یبوست کمک می‌کند؟
موز می تواند این ناراحتی و حتی گاها دردی را که یبوست بهمراه دارد، تسکین دهد. در اینجا به چگونگی عملکرد موز در کمک به درمان یبوست نگاهی می‌اندازیم:


• همانطور که قبلا ذکر شد موز سرشار از فیبر بویژه فیبر نامحلول است. از یک موز متوسط سه گرم فیبر دریافت می‌کنید که این ده درصد از مقدار فیبری است که بدنتان جهت جلوگیری از یبوست روزانه به آن نیاز دارد. به یاد داشته باشید در حالی که فیبر نامحلول در درمان یبوست تاثیر فراوانی دارد، میزان مصرف آب خود را نیز در طول استفاده از این میوه افزایش دهید تا یبوست از بین برود. مصرف متوسط از این میوه و مقدار زیاد آب بسیار مهم می‌باشد چرا که مقدار زیاد فیبر هم منجر به سخت شدن مدفوع شده و روده‌هایتان را می‌بندد که این هم موجب عدم دفع مدفوع از بدنتان خواهد شد.
• تاثیر موز روی روده بزرگ بستگی به نوع میوه ای دارد که مصرف می‌کنید. همانطور که قبلا ذکر شد، خوردن موز کال موجب یبوست یا بدتر شدن آن خواهد شد چرا که مقدار زیادی نشاسته دارد. به عبارت دیگر موزهای رسیده در صورت مصرف همزمان با آب زیاد، می‌تواند این اطمینان را بدهد که دفع مدفوع از روده به راحتی و بدون هیچ مشکلی انجام خواهد شد. فراموش نکنید که مصرف بیش از حد موز رسیده به درمان این مشکل کمک نخواهد کرد.
• همچنین موز حاوی پتاسیم است که آن هم ماده مغذی دیگری است و به یبوست کمک می‌کند. این موجب حرکات منظم روده شده و به نوبه خود دفع آسان مدفوع را حتمی می کند و مواد زائد غذایی از بدن به نحو صحیحی خارج می گردد.
• این میوه شگفت‌انگیز که قبلا ذکر شد حاوی مواد مغذی بسیاری است که به سلامتی بدن مفید می‌باشد. موز حاوی آنزیمی به نام فراکتوالیگوساکارید است . این آنزیم نقش مهمی در پیشگیری و درمان یبوست بازی می کند و زمانی که موز وارد دستگاه گوارش می‌شود از تخمیر آن جلوگیری می‌کند. این آنزیم موجب افزایش هضم شده و به عنوان یک ملین طبیعی خفیف عمل می‌کند که موجب تسکین و پیشگیری از یبوست می‌گردد و سطح انرژی بدن را بیش از حد بالا می‌برد.
• موز حاوی مقدار زیادی پکتین است که یک کربوهیدرات پیچیده می‌باشد . این عاملی است که موجب سفت شدن مدفوع می‌گردد. پکتین مولکولهای آب موجود در لوله گوارش را دفع کرده و به این ترتیب منجر به سفت شدن مدفوع و در نتیجه دشوار شدن دفع مدفوع می‌گردد. در عوض موز رسیده گاز اتیلن تولید می‌کند، که آنهم به نوبه خود آنزیمی تولید می‌کند که پکتیناز نامیده شده و موجب شکسته شدن پکتین می‌شود. این موجب نرم شدن موز گردیده و هضم آن را برای وجودتان آسان می‌نماید.
• استفاده از موز برای درمان یبوست:
بدیهی است که خوردن موز یکی از ساده‌ترین راه‌های درمان یبوست است. در اینجا چند روش برای استفاده از این میوه جهت درمان این مشکل می‌آوریم: (سیارک)
اولین روش:
1. پوست موز رسیده را کنده و آن را بخورید.
2. با فاصله چند ساعت در روز، 2 یا 3 موز بخورید تا معده‌تان را تسکین داده و حرکات روده را تحریک نماید. اولین موز خود را در صبحانه بخورید.
3. جهت درمان موثر یبوست، روزانه این روش را تکرار نمایید.
روش دوم:
1. پوست یک موز رسیده را بکنید.
2. آن را برش داده و در یک لیوان شیر گرم بریزید.
3. شیر و موزهای خیس شده در آن را خورده و آنها را کاملا بجویید.
انجام مستمر این روش موجب می‌شود که ناراحتی، درد و ... که بعلت یبوست بوجود آمده از بین رفته و از تکرار دوباره یبوست جلوگیری گردد.
روش سوم:
روش دیگر برای استفاده مفید بدنتان از موز، درست کردن اسموتی است. اسموتی خوشمزه و سالم است و یبوست را از بین می‌برد:
1. پوست موز را کنده و آن را برش دهید.
2. آنها را در یک مخلوط کن ریخته و یک فنجان شیر به آن اضافه کنید.
3. در صورت نیاز به شیرینی بیشتر، کمی عسل به آن اضافه کنید.
4. تا زمانی که کاملا یکنواخت شود، مخلوط کرده و نوش جان کنید!
از آنجایی که موز فوق‌العاده خوشمزه است، ترکیب این میوه در دستورالعمل‌های مختلف سخت نیست. البته هیچ چیزی به خوبی این نیست که خود آن را خورده یا با شیر گرم بخورید اما می‌توان در دسرهای مختلف، ترکیبات غذایی پخته شده مختلف ... مصرف کرد. در صورتی که نیاز به مصرف روزانه آن بعنوان درمان طبیعی یبوست دارید، نیاز خواهید داشت تا آن را از یکنواختی درآورده و در طرز تهیه آن خلاقیت به خرج دهید! به این ترتیب می‌توانید مطمن شوید که هر موقع موز مصرف می‌کنید از آن لذت برده و هرگز از آن زده نخواهید شد.

اصلاح رژیم غذایی برای درمان طبیعی یبوست:‌
وقتی که از یبوست و دیگر مشکلات گوارشی رنج می‌برید، یک رژیم غذایی متعادل ضروری خواهد بود. میوه‌ها، سبزیجات و دیگر خوردنی‌ها که غنی از مواد مغذی است به یبوست از جمله فیبر، پتاسیم و غیره کمک می‌کند. موز یکی از آنهاست. حقیقت این است که این میوه سرشار از مواد مغذی است که آن را برای اضافه کردن به رژیم غذایی‌تان مهم می‌سازد. خوب است بدانید که یک میوه فصلی نیست- بدین معنی که شما می‌توانید آن را در طول سال به عنوان یک درمان موثر طبیعی برای یبوست استفاده کنید.
با توجه به اصول غذایی چینی‌ (6)، دنبال کردن یک رژیم غذایی که روی غذاهای «خنثی» تاکید کند، مهم می‌باشد. اعتقاد بر این است که این نوع از رژیم غذایی به ایجاد توازین بین حالات گرم و سردی که سبب یبوست و اسهال می‌شود کمک می‌کند. غذاهای «خنثی» می‌تواند به شما در شرایط عدم تعادل، از جمله گرمای بیش از حد یا سرد کمک ‌کند.
مواد غذایی که توصیه می‌شود عبارتند از:‌
• سبزیجات تازه که با آتش پخته شده و خام نیست.
• غلات کامل اما نه گندم یا هر مقدار از آن. غلات را در مقادیر کم بخورید.
• 2 یا 3 اونس پروتئین حیوانی در روز. بهتر است بعنوان غذای اصلی صرف نگردد. پیشنهاد می‌شود از طعم دهنده استفاده کنید.
• مقدار زیاد آب، به خصوص آب قلیایی.
بسیاری از مردم این رژیم غذایی را در بهبود یبوست و همچنین سایر موارد پزشکی بسیار موثر بیان کرده اند.
برای پاسخ به این سوال که آیا موز برای یبوست خوب است یا نه، بله قطعا خوب است. تنها نیاز است مطمئن شوید که موز رسیده است و آن را بهمراه آب بخورید تا به عملکرد فیبر آن در دستگاه گوارش کمک کند. خواهید دید که این میوه در عملکرد معده‌تان، فوق العاده موثر بوده و از بروز یبوست جلوگیری می‌کند. بنابراین در صورتی که از یبوست رنج می‌برید، مسهل های داروخانه ها را کنار بگذارید، به دنبال چیزهای طبیعی از جمله موز بروید تا آن را از بین برده و از بروز دوباره آن پیش گیری کنید.

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید. (سیارک)

ترجمه توسط itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

بیست و پنج نوشیدنی سم‌ زدا برای پاکسازی و کم کردن وزن

در

"مانترا "برای داشتن بدن و ذهن سالم است تا بدن شما از تمامی سموم خلاص گردد. سم زدایی یا پاکسازی مانند پاک کننده آرایش قبل از خواب هر شب است. آب به دفع سموم کمک می‌کند بنابرایناز نوشیدنی‌های سم زدا استفاده کنید.

یکی از دلایل اصلی اینکه چرا وزنمان زیاد می شود و پوستمان درخشش خود را از دست می‌دهد این است که غافل از اهمیت سم زدایی هستیم. آلودگی، غذا خوردن، استرس محل کار، الکل بیش از حد، نداشتن خواب مناسب و غیره به افزایش وزن و داشتن پوست ناسالم کمک می‌کند. یک راه آسان آب میوه و مخلوط ساده است که به سرزنده شدن ذهن، بدن و پوستمان کمک می‌کند. به شما اطمینان می‌دهم از دست دادن وزن و درخشش پوست هرگز به این آسانی نبوده است!(سیارک)
نوشیدن جهت کاهش وزن

1- چای سبز و لیمو

2- آووکادو، خیار، و فلاکسیدها

3- آب سم زدای لاغری

4- عسل، میوه و زنجبیل

5- آب سم زدای سوزاننده چربی

6- لیموناد لیمویی

7- کلم پیچ و انار

8- اسموتی میوه و گیاه

9- دوغ نوشیدنی سم زدا

10- اسموتی سرکه سیب و پاپایا

نوشیدنی‌ها برای پاکسازی

11- آب سم زدا

12- چغندر و آب نعنا

13- کران بری فیوژن

14- توت فرنگی و دارچین

15- آب سم زدای آناناس

16- سان شاین گود مورنینگ

17- آب سم زدای لیمو خیار

18- هندوانه و خیار

19- انبه سوپرایز

20- آب سم زدای گریپ فروت و لیمو ترش

21- اسموتی آلوئه ورا

22- اسموتی تمشک و گلابی

23- آب سم زدای بلیس سامر

24- نوشیدنی سم زدای آب نارگیل

25- اسموتی گوجه فرنگی،‌تره فرنگی و خیار

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید. (سیارک)

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

چای سبز و لیمو

در

چای سبز و لیمو

فواید چای سبز مشخص است. چای سبز به کاهش وزن و داشتن ظاهر باطراوت کمک می کند. نوشیدنی سم زدای چای سبز و لیمو چیزی است که می توان روز را با‌ آن شروع کرد.
آنچه که شما نیاز دارید:‌

1. آب
2. 1 کیسه چای سبز
3. 1/4 لیمو
چگونگی آماده سازی
1. یک فنجان آب بجوشانید.
2. کیسه چای سبز را در داخل فنجان آب داغ بگذارید.
3. آب لیمو را به آن اضافه کند.
4. در حالی که هنوز گرم است آن را بنوشید.
فواید:
• چای سبز ایمنی بدن را افزایش می دهد. منبع خوبی از کاتچین‌ها بوده و یک آنتی اکسیدان است. آنتی اکسیدانها رادیکال های اکسیژن سمی را تمیز می کنند و در نتیجه سرعت پیر شدن را کاهش داده و از تکثیر سلول‌های سرطانی جلوگیری می کنند.
• لیمو به کاهش چربی بدن و حرکت صفرا از کبد به روده کوچک کمک می کند.(سیارک)

بیست و پنج نوشیدنی برای سم زدایی و کاهش وزن

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید. 

ترجمه توسط itrans.ir

 

نظرات

در ادامه بخوانید...