5 ماده غذایی که از آلزایمر جلوگیری میکند

زغال اخته

دکتر ریچارد آیزاکسون مدیر پیشگیری کلینیک آلزایمر کالج پزشکی نیویورک میخواهد قبل از خواندن هر مطلبی این را بدانید شما نمیتوانید با خوردن زغال اخته جادویی بگویید در حال پیشگیری از آلزایمر هستم. اما در اینجا خبرهای خوبی وجود دارد: مخلوط مقداری زغال اخته با سایر غذاها و ورزش منظم واقعا در داشتن مغز خوب موثر است و شاید یک کار جادویی تلقی گردد. زغال اخته سرشار از آنتی اکسیدان هایی است که باعث خنثی شدن رادیکال های آزاد (مسئول انواع بیماری ها از قبیل آلزایمر و بیماری های قلبی) میشود.

سخنان مبهم و بی ربط می تواند نشانه ی اولیه ی آلزایمر باشد

6 روش برای کاهش خطر ابتلا به بیماری آلزایمر


ماهی چرب
ما یاد گرفته ایم که چربی ها برای بدن مضر هستند اما همه چربی ها مضر نمیباشند. اسیدهای چرب امگا3 در برخی از ماهی ها شناخته شده اند که برای حفاظت از عملکرد مغز و پیشگیری از آلزایمر بسیار مفید میباشند. دکتر آیزاکسون توصیه میکند هر هفته حداقل دومرتبه از ماهی چرب مثل قزل آلا وحشی، قزل آلا دریایی، ماهی خالمخالی، شاه ماهی و ساردین استفاده کنید. در پیری خاطرات گذشته رنگ خاکستری گرفته و کم کم محو میشوند. امگا3 باعث کاهش بروز آلزایمر میشود. این بیماری در افراد مسن دیده میشود. متاسفانه آلزایمر که نوعی زوال عقل است روی منطق و رفتار افراد مسن تاثیر گذاشته و باعث کاهش فعالیت های روزمره میگردد.


توت فرنگی و انگور قرمز 
دکتر آیزاکسون اعلام نموده ترکیبات موجود درمیوه هایی مثل توت فرنگی و انگور قرمز سرشار از آنتی اکسیدان بوده و مشکلات شناختی را به تاخیر می اندازد. محققان در یک آزمایش دریافتند فیسیتین موجود در توت فرنگی خطر ابتلا به آلزایمر در موشها را کاهش داد. و همین موضوع میتواند در مورد انسان نیز عملکرد مشابه داشته باشد. آنچه در مورد این آزمایش جالب است، مزایای یافت شده در افزایش پلاک های نشاسته ای در مغز است، پلاک های نشاسته ای پروتئین های مرتبط با تغیرات مغز در بیماری آلزایمر میباشد. بسیاری از داروهای مطالعات مرتبط با آلزایمر بر این پلاکها متمرکز هستند.

پیشگیری از آلزایمر

با آلزایمر خداحافظی کنید

تغذیه سالم برای به تعویق انداختن آلزایمر


قهوه موکا
دکتر آیزاکسون میگوید صبح ها مقداری شکلات تیره یا پودر شکلات کاکائویی تیره به قهوه موکا اضافه کنید این کار علاوه بر حافظه، به کنترل فشار خون و مقاومت انسولین کمک میکند. بهتر است این شربت خانگی و یا روغن زیتون مصرفی را خودتان تهیه نمایید زیرا مواد غذایی را که خریداری مینمایید ممکن است واقعی نباشند. براساس یک تحقیق جدید کافئین موجود در قهوه ارتباط مستقیمی با آلزایمر و زوال عقل دارد. البته در مصرف قهوه نباید زیاده روی کنید زیرا دریافت بیش از اندازه کافئین باعث بیقراری، بی خوابی، تعریق و تپش قلب میشود. محققان دانشگاه دومینیون در بریتانیا در یک تحقیق متوجه شدند که بتاآمیلوئید (پروتئینی که در سلول های عصبی پلاک تشکیل داده و سبب بیماری میشود) را به نصف میرساند.


سبزیجات
کلم پیچ و اسفناج بخاطر داشتن فیبر بالا نه تنها شما را بمدت طولانی سیر نگه میدارد بلکه بخاطر داشتن آنتی اکسیدان فراوان در سلامت مغز نقش بسزایی دارد. محققان علام نموده اند مصرف حداقل یک وعده سبزی در روز میتواند سرعت ابتلا به آلزایمر را کاهش دهد. محققان آمریکایی به این نتیجه رسیده اند که مصرف یک سیب در روز انسان را از مراجعه به پزشک بی نیاز میسازد، ولی مصرف روزانه یک بشقاب سبزی باعث میگردد  در دوران پیری و میانسالی دچار زوال عقل نشویم. تحقیقات نشان داده است افرادی که سبزیجات با برگ های سبز مانند کاهو و اسفناج مصف میکردند کمتر مشکل فراموشی داشتند. و افرادی که سبزیجات زرد مانند هویج و کدو استفاده میکردند بیشتر از گروه اول مشکل فراموشی داشتند و بیشترین فراموشی مربوط به مصرف کننده گان سبزیجاتی مثل  لوبیا، نخود فرنگی و از این قبیل میباشند.(سیارک)

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید