فوائد سرکه سیب

 (سیارک) :در سال 2013 ، جانستون در دانشگاه شهر آریزونا ، فوائد سرکه سیب را در پیشگیری از دیابت نوع 2 مورد بررسی قرار داد . در آن سال ، شرکت کنندگان نوشیدنی براگ آلی کیدر را به عنوان منبع سرکه  سیب مورد استفاده قرار دادند . این نوشیدنی با عصاره گیاه استویای آلی شیرین شده بود . دکتر جان وسترداهل ( کارشناس تغذیه ی محصولات غذایی براگ ) می گوید که ما سطوح مناسبی از سرکه سیب را در این نوشیدنی ها قرار دادیم تا افراد بتوانند از فوائد آن برخوردار شوند .

بخاطر وجود دو واحد سرکه ی سیب در هر بطری 16 اونسی ، افراد مورد آزمایش معادل یک قاشق غذاخوری سرکه سیب طبیعی و ارگانیک را دو بار در روز با وعده های غذایی نوشیدند . آنها به مدت 12 هفته این روش را ادامه دادند . نتایج نشان می دهند که مصرف یک قاشق غذاخوری سرکه سیب طبیعیِ حل شده در آب دوبار در روز ( به همراه وعده غذایی) می تواند به کاهش شاخص گلیسمیِ آن وعده ی غذایی کمک نماید .

اسید استیک موجود در سرکه ی سیب ( یک اسید آلی)  می تواند آنزیم تبدیل کننده ی نشاسته به قندهای ساده را مهار کند .سرکه سیب اثرات سودمندی بر غلظت گلوکز خون افرادی در خطر دیابت نوع 2 دارد.

آن به حفظ قند خونِ کنترل شده کمک کرده و باعث بهبود واکنش انسولین به کربوهیدرات ها در وعده غذایی می شود . این ماده همچنین در افرادی که قصد کاهش وزن دارند نیز سودمند می باشد زیرا می تواند با کاهش شاخص گلیسمی به کنترل وزن نیز کمک نماید .

محققین این تحقیق اعتقاد دارند که نتایج آنها نشان می دهد که با اضافه کردن سرکه به وعده های غذایی ، در افرادی که در خطر بیماری دیابت نوع 2 می باشند ، اثرات ضد گلیسمی ایجاد می شود . 

انستیتوی بهداشت براگ با حمایت از پژوهش های انجام گرفته در این زمینه ، به دنبال درک بهتری از نقش سرکه سیب در سلامتی انسان ها می باشد .  دکتر وسترداهل به عنوان یک از دانشمندان شرکت براگ معتقد است که : من با تحقیق کردن و توسعه دادن محصولات به مردم کمک می کنم تا سلامتی بهتری داشته باشند . سلامتی چیزی است که براگ به دنبال آن می باشد .

داروهای شیمیایی ضد اشتها و مکمل های غذایی به وفور در بازار دیده می شوند . بسیاری از این داروها برای سلامتی مشکل ساز بوده و حتی می توانند باعث مرگ فرد شوند . افراد زیادی به دنبال راه های طبیعی برای کاهش وزن خود می باشند که در این زمینه سرکه سیب آلی یک راه حل فوق العاده می باشد .

پکتین موجود در سیب یکی از مواردی است که باعث ارتباط بین سرکه سیب و کاهش وزن می شود . پکتین به عنوان یک فیبر طبیعی به تمیز کردن مسیرهای گوارشی کمک می کند ضمن اینکه سرکه سیب به علت داشتن ماهیت اسیدی می تواند به بدن کمک کند تا چربی های ذخیره شده را بسوزاند و باعث کاهش وزن شود .

یک رژیم غذایی مناسب باید از طیف گسترده ای از میوه های تازه ی آلی ، سبزیجات ، سالاد خام و جوانه ، آجیل و دانه خام ، سبزیجات پخته ، بخارپز و سرخ شده ، برنج قهوه ای ، پاستای غلات ، توفو و حبوبات تشکیل شده باشد . (سیارک)

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام
  • طاهره مصطفوی :

    سرکه های بیرون معلوم نیست چطوری درست میشه و چقدر مواد نگه دارنده و .... می زنن

    1397/7/11 18:29
  • ویدا ویدا :

    تو خونه هم راحت میشه سرکه سیب درست کرد

    1397/7/10 13:37

بیشتر بخوانید