تفاوت زنجبیل تازه با پودر شده : چرا ریشه پودر شده را انتخاب کنیم؟

در

زنجبیل

عکس زنجبیل پودر شده

زنجبیل خشک بهتره یا تازه

تعداد کمی از مردم تعجب می کنند که تفاوتی بین محصولات غذایی خشک و تازه وجود دارد ، به ویژه در مورد زنجبیل؟ بله وجود دارد. این ادویه از زمان کنفوسیوس شناخته شده است و به اشکال مختلف دارای خواص مختلفی است ، بنابراین در موارد مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

 

زنجبیل

عکس زنجبیل تازه

زنجبیل نه تنها در دارو ، بلکه در آشپزی نیز به طور گسترده استفاده می شود / عکس


از زنجبیل نه تنها برای تهیه غذا یا نوشیدنی بلکه برای داروها نیز استفاده می شود. در طب چینی باستان ، آن را در رساله های آیورودا و یونانی ذکر کرده اند. در روم باستان ، زنجبیل نماد باروری و ثروت بود.

 

زنجبیل

گیاه زنجبیل به طور عمده به طور پرورشی  رشد می کند / عکس

 

خود گیاه zingiber officinale (زنجبیل) از خانواده زنجبیل است ، مانند زردچوبه و هل. امروزه ، در طبیعت ، گیاه یافت نمی شود ، فقط به صورت پرورشی رشد می کند. گلهای این گیاه چند ساله بسیار زیبا هستند. برای استفاده عملی ، مردم ریشه را می گیرند. فصل زنجبیل تازه  آبان و آذر است . ریشه های جوان زنجبیل در فصل خنک (نوامبر تا مارس) برداشت می شود. این یک سبزی ریشه ای است ، به خوبی با رطوبت اشباع شده ، رشد کرده ، سخت نیست ، تلخ نیست ، هنوز خشک نشده است.

 

زنجبیل

گل های زنجبیل بسیار زیبا هستند.  / عکس


در ابتدا از این ادویه در آسیا بسیار استفاده می شد و سپس اعراب آن را به مدیترانه آوردند. در قرون وسطی در اروپا ، زنجبیل به طور کلی دارای ارزش زیادی بود و به عنوان پول استفاده می شد. با گذشت زمان ، این ماده  ، ماده اولیه ای برای تهیه گیاه زنجبیل شد.

 

ادویه

ریشه زنجبیل به صورت پودر به طور فعال در سراسر جهان همراه با سایر ادویه ها استفاده می شود / عکس


در حال حاضر ، ریشه زنجبیل به طور فعال توسط متخصصان آشپزی نه تنها در شرق و آسیا ، بلکه در آمریکا و اروپا نیز استفاده می شود. به طور کلی در آسیا عملاً غیر قابل تعویض است. این ماده علاوه بر افزودن به ظروف ، ماده اصلی اصلی تهیه رب ، سس ، ترشی و خشک و تازه خورده است. این ماده نه تنها به ظروف ظرافت می بخشد ، بلکه فواید بی نظیری نیز برای بدن به همراه دارد.

 

درد

برای چندین هزار سال ، زنجبیل یک درمان منحصر به فرد برای بسیاری از بیماری ها در نظر گرفته شده است / عکس

خواص زنجبیل خشک

برای چندین هزار سال ، زنجبیل یک داروی منحصر به فرد در نظر گرفته شده است. گیاه دارویی زنجبیل به مشکلات مربوط به سیستم های تنفسی ، گوارشی ، گردش خون کمک می کند.زنجبیل طعم غیرمعمول تند دارد. این خواص غیر معمول یکسان است - بعد از مصرف بعد از مدتی ، هم اثر گرم کننده و هم خنک کننده دارد.

 

زنجبیل خشک  و  زنجبیل تازه  دارای اثر پاک کنندگی است ، به حالت تهوع ، اختلالات گوارشی ، بواسیر کمک می کند. زنجبیل یک آنتی اکسیدان طبیعی ، ضد درد و ضد اسپاسم ، یک ماده ضد باکتری موثر است.

 

زنجبیل

شکل زنجبیل تازه   و      عکس پودر زنجبیل

در روند خشک شدن ، خواص زنجبیل کم می شود ، اما مزایای آن کاهش نمی یابد / عکس


در فرآیند خشک کردن ، برخی از خواص ریشه زنجبیل کم می شود ، اما این باعث نمی شود که برای بدن انسان مفید نباشد. به هر حال ، زنجبیل خشک را می توان برای مدت طولانی نگهداری کرد و به عنوان چاشنی تعداد زیادی ظروف استفاده کرد. چه زمانی به زنجبیل خشک نیاز دارید؟ 

 

1. زنجبیل عامل گرم کننده

زنجبیل
زنجبیل به طور موثری سرماخوردگی کاهش می دهد / عکس


ریشه زنجبیل تازه می تواند یک عامل گرم کننده کوتاه مدت باشد و همچنین می تواند به کاهش دمای بدن کمک کند. و اگر فقط به یک اثر کوتاه مدت نیاز است ، استفاده از پودر خشک توصیه می شود. واقعیت این است که پودر اثر عمیق تر و ماندگارتری دارد. اما در هوای سرد و مرطوب ، به عنوان مثال ، در فصل پاییز و زمستان ، هنگامی که خطر ابتلا به بیماری های ویروسی افزایش می یابد ، درمان ایده آل است. به علاوه ، می تواند روحیه شما را بهبود بخشد.

 

2. زنجبیل با سرفه و عفونت های ویروسی مبارزه می کند

سرفه

زنجبیل خشک به شکل یک نوشیدنی برای سرفه مفید است / عکس


نوشیدنی تهیه شده از یک قاشق چای خوری پودر زنجبیل ، یک قاشق چای خوری زردچوبه ، دو میخک و دارچین در بین هموطنان محبوب است و توسط آنها برای تقویت سیستم ایمنی ، جلوگیری از بیماری های ویروسی ، از بین بردن علائم سرماخوردگی و مشکلات تنفسی مورد استفاده قرار می گیرد. نوشیدن چندین بار آن در طول روز بین وعده های غذایی توصیه می شود. هنگام تهیه یک نوشیدنی ، باید کمی آن را بجوشانید و یا در فلاکس دم کنید ، سپس بگذارید دم بکشد.

230.jpg

عکس زنجبیل خشک

یادآوری یک نکته در اینجا مهم است. پس از نوشیدن چای با  زنجبیل خشک شده  ، نمی توانید بلافاصله به بالکن یا خیابان بروید ، زیرا این نوشیدنی دارای اثر گرم کننده است. بعد از نوشیدن چای ، باید مدتی در خانه باشید و بعدا می توانید به کارهای روزمره خود بپردازید ( مثلاً برای دویدن ، پیاده روی و ...)

 

اگر به برونشیت مبتلا هستید ، می توانید یک چای مشابه درست کنید ، فقط دو قاشق چای خوری   زنجبیل پودر شده   برای یک لیوان آب جوش مصرف می شود. نوشیدنی تا پنجاه درصد جوشانده و سپس فیلتر می شود.

 

3. بهبود روند هضم

سوزش سر دل
چای ساخته شده از زنجبیل و شکر نخل به برطرف کردن عوارض پرخوری کمک می کند / عکس

 

بیهوده نیست که زنجبیل خشک یکی از اجزای اصلی مخلوط هضم آیورودا است. این پودر است که به عادی سازی معده کمک می کند.
برای کمک به بدن در پردازش غذای سنگین ، از بین بردن احساس سنگینی معده  ، از بین بردن علائم پرخوری ، کافی است بعد از مدتی بعد از خوردن غذا ، چای را از پودر خشک زنجبیل ، عسل یا شکر نخل بنام جاگری بنوشید. به موازات این نوشیدنی ها عملکرد دیگری ( ضد ویروسی) را نیز انجام خواهند داد.

 

4. زنجبیل برای درد مفاصل

درد مفاصل
خمیر پودر زنجبیل درد مفاصل را تسکین می دهد / عکس


قسمت های دردناک  مفاصل را توصیه می شود با خمیری که بر اساس روغن گیاهی و پودر خشک زنجبیل تهیه شده ، روغن کاری کنید. کاهش درد هنگام پیچ خوردگی ، دررفتگی ، کوفتگی ، آرتروز را ممکن می سازد.

 

5. زنجبیل برای درد قاعدگی

درد قاعدگی
زنجبیل با دردهای مکرر زنانه و اسپاسم را کاملا از بین می برد / عکس


بسیاری از زنان در روزهای حساس با مشکل درد مواجه هستند. در این شرایط ، نوشیدنی تهیه شده از زنجبیل و شکر نخل نیز کمک خواهد کرد. زنجبیل کاملا اسپاسم را برطرف می کند ، درد را کم می کند و به بهبود وضعیت عمومی کمک می کند.

 

6. زنجبیل برای کاهش درد بواسیر 

بواسیر 
زنجبیل به کاهش بواسیر کمک می کند / عکس


در مورد بواسیر ، پودر زنجبیل مخلوط با شکر جاگاری به صورت گلوله های کوچکی در می آید و چند بار در روز خورده می شود. این به کاهش بواسیر و بهبود روند تخلیه کمک می کند. بهتر است از ریشه تازه زنجبیل به عنوان ملین استفاده کنید.

 

زنجبیل

عکس زنجبیل خشک شده

زنجبیل پودر شده منع مصرف بیشتری نسبت به تازه دارد / عکس


زنجبیل پودر  خشک منع مصرف بیشتری نسبت به زنجبیل تازه دارد. به طور خاص ، شما نباید زنجبیل را با پوست بسیار حساس ، کم خونی ، بیماری های دستگاه گوارش در مرحله تشدید ، خونریزی ، زخم استفاده کنید. توصیه های اولیه پزشکی در دوران بارداری و شیردهی همراه با سایر موارد حاد برای مصرف  پودر زنجبیل و زنجبیل تازه  لازم است.

در ادامه مبحث ، بخوانید این افراد زنجبیل مصرف نکنند

زنجبیل 

این مقاله توسط کاربر گرامی  سعید ارسال شده است.

177737735fotor.jpg

در کشور ما ، زنجبیل در درجه اول به عنوان افزودنی "تند" و در اولویت بعدی برای درد های رماتیسمی و آرتروز و برای برطرف کرن حالت تهوع و ... شناخته می شود ، که قادر به "صفر کردن حافظه" جوانه های چشایی است. با این حال ، نقش زنجبیل در آشپزی بسیار وسیع تر از آن چیزی است که ما فکر می کنیم: این ریشه را می توان در سوپ ها ، دسرها ، نوشیدنی ها و سس ها یافت. در پزشکی (اعم از سنتی و علمی) ، زنجبیل نه چندان متفاوت استفاده می شود. شیوه های درمانی سنتی شامل زنجبیل در برنامه های درمان سرماخوردگی ، تسکین علائم مسمومیت غذایی ، ترمیم کبد ، افزایش فعالیت مغزی است و دانشمندان در حال بررسی امکان استفاده از این محصول در مبارزه با سرطان هستند.

 

خواص مفید زنجبیل ترکیب و محتوای کالری

مواد اولیه (میلی گرم / 100 گرم) ریشه تازه
اب 78.89
کربوهیدرات ها 17.77
فیبر غذایی 2
پروتئین 1.82
قند 1.7
چربی ها 0.75
کالری (Kcal) 80
مواد معدنی
پتاسیم 415
منیزیم 43
فسفر 34
کلسیم 16
سدیم 13
اهن 0.6
فلز روی 0.34
ویتامین ها
ویتامین سی 5
ویتامین PP 0.750
ویتامین B6 0.160
ویتامین B2 0.034
ویتامین B1 0.025

 

 زنجبیل تازه حاوی مقدار زیادی مواد معدنی مفید ، ویتامین ها ، اسانس ها ، اسیدهای آمینه ضروری است . تقریباً همه آنها در پودر زنجبیل نگهداری می شوند. اما سبزی ترشی ریشه ای نمی تواند به همان میزان مفید باشد. علاوه بر این ، در ترکیب آن ، سطح سدیم به شدت افزایش می یابد ، که بیش از حد آن در بدن می تواند منجر به افزایش فشار و ادم شود . علاوه بر این ، شیرین کننده های مصنوعی اغلب به ماریناد زنجبیل اضافه می شوند.

زنجبیل

خواص درمانی زنجبیل

از بین تمام مواد معدنی ، زنجبیل دارای بیشترین پتاسیم است که برای زنانی که از داروهای مدر استفاده می کنند برای رفع تنش در دوران پیش از قاعدگی مفید خواهد بود. در این زمان ، همراه با مایع ، بدن مقدار زیادی پتاسیم را از دست می دهد و زنجبیل به بازگرداندن سطح آن کمک می کند. همچنین ، همراه با فسفر ، پتاسیم به اکسیژن رسانی به مغز کمک می کند و همراه با کلسیم ، فعالیت عصبی عضلانی را کنترل می کند. در ترکیب با ید و بازهای قلیایی که غنی از زنجبیل هستند ، پتاسیم در بیماریهای سیستم قلبی عروقی و غده تیروئید بر بدن تأثیر مثبت می گذارد.

 

زنجبیل علاوه بر پتاسیم ، سرشار از منیزیم است. فقدان این عنصر در اکثر افراد مشاهده می شود. بیماران مبتلا به مسمومیت همراه با استفراغ و اسهال ، زنان باردار و افراد مسن در معرض خطر خاصی هستند . این ماده برای عملکرد سیستم عصبی و همچنین سنتز پروتئین ها و حذف عناصر سمی از بدن ضروری است. علاوه بر این ، منیزیم تأثیر مفیدی بر وضعیت فرد پس از حمله قلبی دارد و علائم سندرم پیش از قاعدگی را در زنان کاهش می دهد.

میزان بالای کلسیم موجود در زنجبیل آن را برای زنان بالغ (بعد از یائسگی) و سالمندان مفید می کند. این عنصر به حفظ فشار خون طبیعی کمک می کند ، لخته شدن خون را تضمین می کند و کار آنزیم های مختلف را تنظیم می کند. وجود کافی آن در بدن به جلوگیری از آریتمی و گرفتگی عضلات کمک می کند 

به دلیل وجود فیبر و مواد پکتین در ترکیب آن ، زنجبیل به عملکرد دستگاه گوارش کمک می کند. سبزی ریشه ترشح غدد گوارشی معده را تحریک می کند ، بر میکرو فلورا و تحرک روده تأثیر مفیدی دارد. با استفاده از زنجبیل ، تولید گاز کاهش یافته و سموم خنثی می شوند. به طور کلی ، دستگاه گوارش را فعال کرده و متابولیسم را تسریع می کند . 

این ریشه تند همچنین با مشکلات رایج مانند تجمع کلسترول و قند خون بالا مبارزه می کند . رگ های خونی را تقویت کرده و از لخته شدن خون جلوگیری می کند. به هر حال ، تأثیر روی عروق خونی و بهبود گردش خون تأثیر مثبتی بر مبارزه با اختلالات جنسی در مردان دارد. 

ریشه زنجبیل حاوی مقدار زیادی ویتامین C و ویتامین B (B1 ، B2 ، B6 ، B9) است که از سیستم ایمنی بدن حمایت می کند ، بنابراین توصیه می شود در مراحل اولیه سرماخوردگی زنجبیل مصرف کنید. علاوه بر این ، زنجبیل حاوی آلکالوئید جینجرول است که به همراه روغنهای اساسی ، بوی و طعم خاصی به سبزی ریشه می دهد. بسیاری از خواص مفید به این ترکیب نسبت داده می شود که اصلی ترین آنها است .

سرکوب تهوع از هر نوع (ناشی از بیماری حرکت ، مسمومیت ، سمیت ، و غیره) ؛ 
اثر ضد باکتریایی ؛
 آرامش بافت ماهیچه ای اسپاسمودیک ؛
 فعالیت آنتی اکسیدانی (باعث ترویج فرآیندهای تجدید در بدن می شود) ؛ 
افزایش ترموژنز - تولید گرما در بدن (دارای اثر گرم کننده است).

 

زنجبیل

زنجبیل در پزشکی

 در پزشکی از زنجبیل برای تهیه تنتور و پودر استفاده می شود. استفاده از آنها در بیماریهای حرکتی ، برای بهبود هضم ، و همچنین متابولیسم کلسترول و چربی توصیه می شود. به عنوان بخشی از یک درمان جامع ، داروهای مبتنی بر زنجبیل برای بیماریهای مفصلی ( آرتروز ، آرتریت ) و تصلب شرایین تجویز می شود .

علاوه بر این ، اسانس زنجبیل را می توان در بازار دارویی یافت. از آن به عنوان رایحه درمانی در درمان اختلالات روانی و احساسی مختلف استفاده می شود. این روغن در درمان ARVI نیز موثر است. بر اساس آن ، استنشاق انجام می شود ، حمام گرم با آن گرفته می شود و برای مالش استفاده می شود.

همچنین کار برای ایجاد یک داروی جدید بر اساس جینجرول در حال انجام است. هدف این اقدام مبارزه با آسم برونش است . دانشمندان دانشگاه کلمبیا در ایالات متحده با انجام مطالعات روی قطعات مجاری تنفسی دریافتند که gingerol-6 به از بین بردن اسپاسم ، شل شدن بافت ماهیچه ای و در نتیجه گشاد شدن برونش ها کمک می کند .

شایان ذکر است که صرف خوردن زنجبیل برای افراد مبتلا به آسم کمکی نخواهد کرد ، زیرا اولا در مورد تأثیر ماده gingerol-6 در شکل خالص آن صحبت می کنیم و ثانیاً ، در آزمایشات ، تأثیر مستقیم بر ماهیچه های صاف اندام های تنفسی توجه به این نکته ضروری است که استفاده از زنجبیل با استفاده از برخی داروها ناسازگار است. به عنوان مثال ، داروهای با هدف رقیق کردن خون ، همراه با مصرف منظم زنجبیل ، که به کاهش ویسکوزیته خون نیز کمک می کند ، می تواند باعث خونریزی شود. مصرف زنجبیل در هنگام مصرف داروهای کاهش دهنده قند توصیه نمی شود.

 

زنجبیل

زنجبیل در طب سنتی 

در طب سنتی ، ریشه زنجبیل طیف وسیعی از کاربردها را دارد: تزریق ، پودر ، جوشانده ، چای از آن تهیه می شود و از آن برای کمپرس استفاده می شود. به افرادی که سفر طولانی را تحمل نمی کنند توصیه می شود که در جاده نان زنجبیلی یا یک تکه سبزیجات ریشه دار همراه داشته باشند - این کار به خلاص شدن از حالت تهوع کمک می کند. همچنین ، نیم ساعت قبل از سفر برنامه ریزی شده ، می توانید نصف لیوان آب را با یک قاشق چایخوری پودر زنجبیل بنوشید .

اعتقاد بر این است که این پودر تأثیر مفیدی بر وضعیت کبد دارد و حتی گاهی اوقات برای استفاده به عنوان یک عامل درمانی اضافی در درمان دارویی هپاتیت ویروسی و چاقی کبدی توصیه می شود. زنجبیل به ترمیم سلول ها و بافت ها کمک می کند و به عملکرد طبیعی اندام کمک می کند. 

علاوه بر این ، برای افزایش مقاومت بدن در برابر ویروس ها و عفونت های مختلف (به ویژه در دوره پاییز و زمستان) ، یک مخلوط ویتامین تهیه می شود که شامل 400 گرم ریشه زنجبیل ، 250 گرم عسل ، 3-4 لیمو و آجیل است. همه مواد باید با مخلوط کن آسیاب شوند یا از چرخ گوشت عبور داده شوند ، سپس به ظرف شیشه ای منتقل شده و در یخچال نگهداری شوند. شما باید مخلوط را یک قاشق غذاخوری در روز مصرف کنید.

جوشانده زنجبیل

 با تجزیه مکرر سیستم گوارش ، نفخ ، سوء هاضمه ، کم اشتها ، به درمانگران سنتی توصیه می شود از آب زنجبیل استفاده کنند. می توانید آن را با ریختن یک لیوان آب جوش روی یک قاشق چایخوری پودر زنجبیل آماده کنید. سپس مخلوط به دست آمده را به مدت 30 دقیقه روی حمام بخار دم کرده و پس از سرد شدن صاف کنید. لازم است جوشانده زنجبیل را در یک چهارم لیوان 3 بار در روز ، نیم ساعت قبل از غذا مصرف کنید. همچنین می توانید گل بومادران و بابونه را به جوشانده زنجبیل اضافه کنید.

چای برای سرماخوردگی همراه با تب ، پزشکان سنتی توصیه می کنند دو قاشق مرباخوری تمشک ، یک قاشق غذاخوری عسل زنجبیل و نصف فنجان چای قوی مخلوط کنید . نوشیدن این نوشیدنی در شب بسیار مفید است.

اگر نگران گلو درد هستید ، باید 25-50 گرم زنجبیل را با آب داغ ریخته و عسل و لیمو به آن اضافه کنید و به جای چای بنوشید. با سرفه شدید ، باید آب 1 لیمو رسیده ، 2 قاشق غذاخوری گلیسیرین تصفیه شده و 1 قاشق غذاخوری عسل زنجبیل را مصرف کنید. این مخلوط باید در جای خنک نگهداری شود و یک قاشق چای خوری قبل از خواب یا در صورت لزوم 3-4 بار در طول روز مصرف شود.

 با کمک دارو های گیاهی با عسل زنجبیل ، توصیه می شود که تحریک پذیری ، اختلالات خواب ، سردرد و درد در قلب که در زنان در دوران یائسگی یا سندرم پیش از قاعدگی رخ می دهد را از بین ببرید. برای آماده سازی ، شما نیاز به 15 گرم از گل بابونه و گیاه لئونوس کاردیکا، 10 گرم هر یک از مریم گلی ، گل راعی، گل بومادران ، گل رز ، گل زالزالک و گل همیشه بهار . دو قاشق غذاخوری از این مجموعه را باید روی 0.5 لیتر آب داغ و زنجبیل ریخته و بگذارید مخلوط به مدت یک ساعت دم بکشد. سپس صاف کنید ، عسل زنجبیل را اضافه کنید و نصف فنجان را گرم بنوشید.

زنجبیل می تواند در صورت مشکلات در نعوظ مردان مفید باشد. اعتقاد بر این است که تنتور 50 گرم پودر زنجبیل ، 10 گرم پودر میخک و وانیل ، 5 گرم پودر دارچین و 1 کیلوگرم پودر قند به بازگرداندن نعوظ طبیعی کمک می کند. کل این مخلوط را در 2 لیتر شراب سفید خشک بریزید ، مخلوط کنید و بگذارید به مدت یک روز در یک مکان تاریک و خنک دم بکشد ، و سپس با پارچه صاف کنید. چنین درمانی باید 20-30 دقیقه قبل از مقاربت مصرف شود. 

به گفته شفا دهندگان سنتی ، تنتور زنجبیل به مبارزه با بیماری دیگر مردان - پروستاتیت کمک می کند . برای تهیه آن ، باید 100 گرم زنجبیل و 1 لیتر ودکا مصرف کنید. دو هفته در یک مکان تاریک بماند ، صاف کنید و سپس 15 قطره سه بار در روز 20 دقیقه قبل از غذا میل کنید.

 

زنجبیل

استعمال خارجی زنجبیل

 کمپرس زنجبیل برای سرماخوردگی ، کبودی ، پیچ خوردگی و سیاتیک استفاده می شود . هدف آنها کاهش درد است. برای تهیه کمپرس ، باید 2 قاشق چایخوری زنجبیل آسیاب شده ، 1 قاشق چایخوری زردچوبه و نصف قاشق چایخوری فلفل چیلی مصرف کنید و همه اینها را با آب گرم بریزید. سپس باید مخلوط را به مدت دو هفته در محل تاریک بگذارید . قبل از استفاده از مایع ، آن را گرم کنید ، سپس آن را روی پارچه ای پنبه ای بمالید و آن را روی محل درد بگذارید و با سلفون محکم کنید. برای آرتروز و آرتریت ، مالیدن مفاصل با روغن زنجبیل کمک می کند. توصیه می شود چند قاشق غذاخوری زنجبیل تازه رنده شده را با روغن گیاهی (از همه بهتر روغن کنجد ) بریزید و بگذارید به مدت 21 روز در مکانی تاریک بماند. سپس مناطق آسیب دیده را با این روغن مالش دهید.

زنجبیل در طب شرقی

 در طب سنتی تبتی ، زنجبیل به عنوان محصولی طبقه بندی می شود که گرما تولید می کند و بیماری های مخاط (مشکلات دستگاه گوارش ، کبد و کلیه) و باد (بیماری های مختلف عفونی) را درمان می کند. در سیستم سنتی طب سنتی هند ، زنجبیل بهترین ادویه و داروی جهانی برای بسیاری از بیماری ها محسوب می شود. به خلاص شدن از حالت تهوع و استفراغ کمک می کند ، تجمع گاز در روده و معده را کاهش می دهد ، اسپاسم در حفره شکمی را تسکین می دهد ، درد التهاب مفاصل را تسکین می دهد.

 در چین ، سبزی ریشه یک عامل دفع کننده "سرما کامل" محسوب می شود. برای بهبود گردش خون ، عادی سازی فشار خون ، بهبود عملکرد معده و کلیه استفاده می شود. این یکی از وسایلی است که به سرعت در حال غش و شوک به هوش می آید. زنجبیل همچنین در عمل جذب نقاط فعال بیولوژیکی مورد استفاده قرار می گیرد. 
پزشکان چینی پیشنهاد می کنند که مصرف منظم زنجبیل می تواند حافظه را بهبود بخشد و تا دوران سالمندی متانت را حفظ کند. همچنین ، چینی ها محصول ریشه را به عنوان سازگار با منشا طبیعی طبقه بندی می کنند - محصولاتی که به مقابله با استرس و به طور کلی تأثیرات نامطلوب محیط کمک می کنند. 

علاوه بر این ، به گفته چینی ها و ژاپنی ها ، این یک داروی بسیار موثر در مبارزه با آبریزش بینی و گلودرد است. بنابراین ، در پادشاهی میانه ، آب زنجبیل یک دستور سنتی محسوب می شود. چند قطعه ریز ریز خرد شده در 1 لیتر آب مرغ قرار داده می شود ، چند حبه سیر و چند پیاز پیاز سبز به آن اضافه می شود . این نوشیدنی در طول روز نوشیده می شود.

 علاوه بر این ، چینی ها کوکاکولا را می جوشانند ، زنجبیل و لیمو را به آن اضافه می کنند و این "مخلوط" را گرم می نوشند. زنجبیل برای مسمومیت غذایی نیز استفاده می شود. دو قاشق چایخوری ریشه ریز خرد شده در 0.5 لیتر آب جوشانده ، سپس فیلتر شده و در یک چهارم فنجان گرم در طول روز نوشیده می شود. چینی ها ادعا می کنند که زنجبیل به خماری نیز کمک می کند. برای بهبود سریعتر ، توصیه می شود صبح تنتور زنجبیل ، نارنگی و شکر قهوه ای بنوشید .

 

زنجبیل

زنجبیل در تحقیقات علمی

متخصصان طبی در دانشگاه میشیگان مطالعه ای انجام دادند که نشان می داد زنجبیل می تواند به عنوان دارویی بالقوه برای پیشگیری از سرطان روده بزرگ در نظر گرفته شود. گروهی از افرادی که روزانه 2 گرم زنجبیل به مدت یک ماه به آنها داده می شد ، نشانگرهای کمتری از التهاب روده را نسبت به افرادی که همزمان دارونما مصرف می کردند ، نشان دادند

علاوه بر این ، دانشمندان توانسته اند مفید بودن ریشه زنجبیل را برای بیماران سرطانی که تحت شیمی درمانی هستند ، اثبات کنند. در بیشتر موارد ، بیماران از تهوع و استفراغ مداوم شکایت می کنند ، که پزشکان توصیه می کنند با کمک داروهای ضد استفراغ خاص آنها را از بین ببرید. با این حال ، بسیاری از بیماران شکایت دارند که داروها به طور مستقیم رفلکس خفگی را تسکین می دهند ، اما نه از حالت تهوع باقی مانده. در این حالت ، زنجبیل می تواند به کمک شما بیاید. روزانه 1 گرم ریشه زنجبیل ، سه روز قبل و سه روز پس از "شیمی درمانی" به غلبه بر حالت تهوع کمک می کند.

 

پس از یک سری مطالعات ، دانشمندان دانشگاه جورجیا به این نتیجه رسیدند که زنجبیل باعث کاهش درد ماهیچه ها پس از ورزش شدید می شود. آنها آزمایشی را انجام دادند که در آن 74 نفر شرکت کردند. آنها به دو گروه تقسیم شدند ، به مدت 11 روز ، نمایندگان یکی از آنها روزانه 2 گرم زنجبیل و نمایندگان گروه دیگر دارونما دریافت کردند. همه شرکت کنندگان مجموعه خاصی از تمرینات با وزنه سنگین را برای اعمال فشار بر عضلات بازوها و ایجاد التهاب خفیف انجام دادند. در نتیجه ، شرکت کنندگان در گروه زنجبیل روند التهابی کمتری داشتند.

 

همچنین مشخص شد که آلکالوئیدهای gingerol-6، gingerol-8 می توانند برای مبارزه با آسم استفاده شوند. معمولاً افرادی که از این بیماری رنج می برند از برونکودیلاتورها (بتا آگونیست ها) استفاده می کنند که اسپاسم برونش ها را برطرف کرده و به عادی شدن تنفس کمک می کند.

دانشمندان آزمایشی را انجام دادند که در آن سعی کردند برونکواسپاسم را به چند روش مختلف تسکین دهند: جداگانه با بتا آگونیست ها ، جداگانه با جینجرول 6 و ترکیب برونکودیلاتورها با جینجرول 6 و جینجرول 8. بهترین عملکرد توسط یک جفت بتا آگونیست + gingerol-6 نشان داده شد. اکنون دانشمندان در تلاشند تا دریابند که آیا اثر آلکالوئید نه با تأثیر مستقیم بر سیستم تنفسی ، بلکه با استفاده از یک آئروسل ادامه می یابد یا خیر؟

سرانجام ، مطالعات اخیر دانشمندان آلمانی ارتباط بین جینجرول -6 و طراوت نفس را نشان داده است. مشخص شد که این آلکالوئید باعث تولید آنزیم های بزاقی می شود که اجزای حاوی گوگرد را از بین می برد. دومی اغلب علت بوی بد دهان هستند. بنابراین ، gingerol-6 می تواند پایه ای برای محصولات جدید بهداشت دهان و دندان شود.

 

زنجبیل در رژیم درمانی

 طبق باور عمومی ، زنجبیل یک درمان معجزه آسا برای کاهش وزن است. اعتقاد بر این است که کاهش وزن اضافی عمدتا به دلیل آلکالوئید gingerol-6 است. با این حال ، کارشناسان عجله ای برای نتیجه گیری بدون ابهام ندارند.

مطالعات انجام شده در واقع توانایی آلکالوئید را در افزایش ترموژنز و تسریع فرایندهای متابولیک نشان داده است. همچنین اشاره شده است که جینجرول تجمع لیپیدها توسط سلولهای چربی (سلولهای تشکیل دهنده بافت چربی) را مهار می کند. با این حال ، همه این آزمایشها بر روی سلولهای جدا شده خارج از یک موجود زنده انجام شد. 

بنابراین ، کارشناسان معتقدند که زنجبیل برای افراد دارای اضافه وزن مفید است ، زیرا بر متابولیسم تأثیر مثبت دارد. همچنین می تواند یکی از عوامل موثر بر تغییر وزن باشد ، اما محصول ریشه به خودی خود توانایی جادویی برای "سوزاندن" این پوندهای اضافی را ندارد. تنها با مصرف زنجبیل در برابر رژیم غذایی متعادل و فعالیت بدنی منظم می توان به نتیجه رسید.

 

زنجبیل

زنجبیل در آشپزی 

در آشپزی زنجبیل تقریباً با هر محصولی ترکیب می شود ، بنابراین از آن در آشپزی به روش های مختلف استفاده می شود: به غذاها اضافه می شود ، در سالادها و دسرها اضافه می شود ، سس ها و بسیاری از نوشیدنی ها بر اساس آن تهیه می شوند. در چین مربا از  ریشه و آرد زنجبیل در هند تولید می شود. در ژاپن ، ترشی زنجبیل بین انواع مختلف سوشی برای "خنثی کردن" جوانه های چشایی استفاده می شود.

جالب اینجاست که نان زنجبیلی غذای مورد علاقه ملکه الیزابت اول بود که باعث محبوبیت زنجبیل در آن زمان در انگلستان شد. علاوه بر شیرینی ، آنها حتی شروع به تهیه آبجو بر اساس آن کردند ، که به آن زنجبیلی می گفتند. هنوز در بریتانیا این سنت وجود دارد که کوکی های شیرینی زنجبیلی را برای کریسمس آماده کنید. و امسال ، سرآشپزهای شیرینی سلطنتی حتی دستور تهیه این خوشمزه را به اشتراک گذاشتند. 
برای تهیه 10 کوکی مخلوط کنید: 
آرد 150 گرم ؛ 
1.5 قاشق چایخوری بکینگ پودر برای خمیر ؛ 
1/2 قاشق چایخوری نمک؛
 1/2 قاشق چایخوری زنجبیل زمینی؛
 1 قاشق چایخوری مخلوط ادویه (دارچین ، میخک ، جوز هندی ، هل ، فلفل دلمه ای) ؛
 کره 100 گرم.
45 گرم شیر به این مخلوط اضافه کنید ، خمیر را ورز دهید و بگذارید حداقل 2 ساعت (یا بهتر است یک شب) در بسته بندی پلاستیکی بماند. در مرحله بعد ، خمیر را به اندازه 3 میلی متر باز کنید ، شکل ها را برش دهید و در دمای 180 درجه سانتی گراد بپزید تا نرم شود.

 

نوشیدنی با زنجبیل

به طور سنتی ، ریشه زنجبیل رنده شده در چای قرار داده می شود یا بر اساس آن به عنوان نوشیدنی داغ مستقل با افزودن عسل ، لیمو ، دارچین و سایر ادویه جات ترشی جات آماده می شود. سبزیجات تازه تازه نیز اغلب به اسموتی و آب میوه های تازه اضافه می شوند. علاوه بر این ، زنجبیل اغلب جزء نوشیدنی های گوارا و مقوی با خیار ، لیمو ، نعناع و غیره می شود. گاهی اوقات به کفیر یا ماست اضافه می شود و کواس نیز روی آن ساخته می شود.

علاوه بر این ، زنجبیل اغلب جزء نوشیدنی های گوارا و مقوی با خیار ، لیمو ، نعناع و غیره می شود. گاهی اوقات به کفیر یا ماست اضافه می شود و کواس نیز روی آن ساخته می شود.

 

زنجبیل

زنجبیل در زیبایی

 به لطف مطالعات علمی که مفید بودن و کشف خواص جدید زنجبیل را نشان می دهد ، پودر ، عصاره و عصاره آن به طور فزاینده ای در ترکیب لوازم آرایشی مختلف گنجانده شده است. به خصوص بسیاری از آنها در بازار آسیا ظاهر می شوند ، اما به تدریج مخاطبین خود را در کشورهای اروپایی پیدا می کنند. با توجه به اینکه جینجرول گردش خون را بهبود می بخشد ، عصاره زنجبیل اغلب در محصولات مراقبت از مو (شامپو ، مومیایی ، ماسک ، لوسیون) یافت می شود. گردش خون در پوست سر را بهبود می بخشد ، فولیکول های مو را تغذیه می کند و رشد مو را تحریک می کند. با این حال ، باید مراقب باشید که بیش از حد ماسک و لوسیون را روی موهای خود قرار ندهید ، زیرا این می تواند منجر به خشک شدن پوست شود.

ماسک زنجبیل تقویت کننده مو 

همچنین می توانید ماسک تقویت کننده مو را در خانه تهیه کنید. برای انجام این کار ، زنجبیل رنده شده و روغن جوجوبا را به نسبت مساوی مخلوط کنید. مخلوط را روی پوست مالیده و روی موها بمالید ، بگذارید 30 دقیقه بماند ، سپس کاملاً شستشو دهید.

ماسک ضد پیری زنجبیل

وقتی صحبت از مراقبت از پوست به میان می آید ، زنجبیل را اغلب می توان در بین اجزای موجود در محصولات مخصوص پوست چرب یافت. این به این دلیل است که ریشه رنگ را یکنواخت می کند ، غدد چربی را عادی می کند و به طور موثر با التهاب ( آکنه ) مبارزه می کند . اثر مقوی زنجبیل نیز شناخته شده است ، بنابراین به کرم ها و ژل های ضد پیری اضافه می شود. لازم به ذکر است که زنجبیل تمایل به خشک شدن پوست دارد ، بنابراین ، شما باید زمان باقی ماندن ماسک روی صورت را کنترل کنید و افرادی که پوست خشک دارند باید از استفاده از آن خودداری کنند.

ماسک زنجبیل برای آکنه

در میان دستور العمل های محبوب ماسک صورت زنجبیل ، یک داروی آکنه را می توان تشخیص داد. برای تهیه آن ، باید 1 قاشق غذاخوری را مخلوط کنید. زنجبیل آسیاب شده ، 1 قاشق چایخوری عسل و مقداری شیر مخلوط را به مدت 10 دقیقه روی صورت بمالید و سپس با آب بشویید. همچنین ، برای داشتن پوستی سالم به پوست ، می توانید ماسکی از 1 قاشق چایخوری تهیه کنید. زنجبیل آسیاب شده ، 1 قاشق چایخوری عسل و 1 قاشق چایخوری آب لیمو. قبل از استفاده از محصولات روی صورت خود ، حتماً با آزمایش آنها روی مچ دست خود ، بررسی کنید که آیا باعث ایجاد حساسیت می شوند یا خیر

توجه داشته باشید که دستور العمل های بیشمار مردمی برای اسکراب و ماسک های ضد سلولیت بر اساس زنجبیل و همچنین محصولات تقویت کننده لب هیچ اثبات علمی ندارند و علاوه بر این ، می توانند برای سلامتی خطرناک باشند.

 استفاده غیر متعارف زنجبیل

علاوه بر خود محصول ریشه ، در کشورهای آسیایی ، مردم به طور فعال از سایر قسمتهای گیاه استفاده می کنند. به عنوان مثال ، گلها اغلب به یک عنصر تزئینی تبدیل می شوند. آنها برای مدت طولانی محو نمی شوند و عطر مطبوعی دارند. از آنها برای تزئین میزها استفاده می شود ، از آنها برای ایجاد دسته گل و حلقه گل استفاده می شود. برگهای زنجبیل نیز مفید هستند ، که تجار فعال بازار برای بسته بندی مواد غذایی از آن استفاده می کنند.

در مورد خود سبزی ریشه ، استفاده غیر متعارف از آن در طول فیلمبرداری ارباب حلقه ها مورد توجه قرار گرفت. به عنوان یک قاعده ، زنجبیل برای درمان سرماخوردگی و تسکین درد در گلو استفاده می شود ، اما در صحنه بازیگری اندی سرکیس ، مخلوطی از دوز بیش از حد زنجبیل ، لیمو و عسل به طور خاص برای سوزاندن گلو تهیه شد. این به بازیگر کمک کرد تا با صدای جیر جیر شخصیت گولوم صحبت کند.

 

زنجبیل

مضرات زنجبیل و موارد منع مصرف

با وجود این واقعیت که زنجبیل مملو از مواد مغذی است و به طور کلی تأثیر مفیدی بر بدن انسان دارد ، باید آن را در حد اعتدال مصرف کرد. علاوه بر این ، جایگزینی درمان دارویی با محصول ریشه ای غیرممکن است. پس از مشورت با پزشک ، می توان آن را همراه با دارو استفاده کرد. با این حال ، در برخی موارد ، حتی بهتر است از زنجبیل خودداری کنید:
 هنگام مصرف داروهای کاهش قند و رقیق کننده خون ؛ 
با بیماری های التهابی روده ( گاستریت ، انتریت) ؛ 
در طول دوره تشدید بیماری های قلبی ،
 صفراوی ،
 کبد ؛
 با آسیب به غشای مخاطی و خونریزی ؛
در دمای بسیار بالا (تب) ؛
 در دوران بارداری (سه ماهه دوم و سوم) ؛
 کودکان زیر 3 سال. ما در این تصویر مهمترین نکات را در مورد فواید و خطرات احتمالی زنجبیل جمع آوری کرده ایم و اگر تصویر را در لینک های صفحه ما در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید بسیار سپاسگزار خواهیم بود.

حقایق جالب زنجبیل

حقایق جالب زنجبیل در کشورهای آسیایی کشت شد. با درک طعم آن و کشف خواص درمانی آن ، مردم محلی شروع به ساخت افسانه در مورد آن و استفاده از آن در کتاب های جادویی کردند. سبزی ریشه دارای امکانات جادویی بود و به سرعت بخشی از سنت های سنتی شد.

به عنوان مثال ، در هند ، زنجبیل با قدرت و موفقیت همراه بوده است. همچنین اعتقاد بر این بود که تخیل را آزاد می کند ، میل جنسی را افزایش می دهد و لذت عشق خاصی می بخشد. نامهایی از او در کاماسوترا یافت می شود. در کتابهای جادویی باستانی هند ، ریشه در دستور العمل های ایجاد عشق و نوشیدنی های عشق ذکر شده است.

زنجبیل ناتوانی جنسی

 تأثیر ریشه بر برانگیختگی جنسی در مردان توسط شفا دهندگان سنتی چینی کشف شد و به این ریشه نامی به معنی "مردانگی" داده شد. و در ژاپن ، سنت سرو غذاها با زنجبیل در روز مردانگی تا به امروز حفظ شده است. علاوه بر این ، اشاره به محصول ریشه را می توان در داستانهای عربی "هزار و یک شب" یافت. آنجا در مورد زنجبیل  به عنوان ادویه ای صحبت می کنند که اشتیاق را بر می انگیزد.

 

در اروپا ، ملکه الیزابت اول از طرفداران بزرگ زنجبیل بود. با ارائه سبک او بود که شیرینی های زنجبیلی و به ویژه کوکی های شکل مردانه ، که هنوز هم بسیار محبوب هستند ، مد شد. ارائه غذای لذیذ جدید در مقیاس بزرگ انجام شد - ملکه دستور داد یک مهمانی را ترتیب دهند ، جایی که "مرد زنجبیلی" برای اولین بار به مهمانان ارائه شد. علاوه بر این ، سرآشپزها سعی کردند تصاویر روی نان های زنجبیلی را شبیه معروف ترین مهمانان کنند. به زودی "خانه شیرینی زنجفیلی" معروف ظاهر شد. به هر حال ، در انگلستان ، زنجبیل آنقدر دوست داشتنی است که در لندن حتی به افتخار زنجبیل خیابانی نامگذاری کردند.

زنجبیل

گیاه شناسی زنجبیل

 از نظر گیاه شناسی ، زنجبیل سرده ای از گیاهان علفی چند ساله است که از خانواده زنجبیل است. این جنس شامل نوع زنجبیل دارویی یا معمولی  است. این ریزومهای زنجبیل است که در آشپزی و پزشکی استفاده می شود.

منشاء نام زنجبیل 

دانشمندان بر این باورند که نامهای لاتین و یونانی این گیاه (به ترتیب "zingiber" و "zingiberis") از کلمه پراکریتی "singabera" نشأت گرفته است که به نوبه خود به لطف "srngaveram" سانسکریت ، که به معنی "ریشه شاخدار" بود ، ظاهر شده است. به احتمال زیاد ، سبزی ریشه به دلیل ظاهر آن نامگذاری شد.

تاریخ زنجبیل

 یک گیاه باستانی است که بیش از 5000 سال است که خواص آن برای انسان ها شناخته شده است. سرزمین زنجبیل منطقه جنوب شرقی آسیا است. برخی از محققان حتی مکان دقیق تری را - مجمع الجزایر بیسمارک در اقیانوس آرام نامیده اند. با این حال ، اکنون این گیاه در طبیعت به صورت وحشی یافت نمی شود. هند ، چین ، استرالیا ، اندونزی ، باربادوس ، جامائیکا و ... به کشت آن مشغول هستند.

 

دانشمندان می گویند که کشت زنجبیل برای اولین بار در هند در قرن III-IV قبل از میلاد آغاز شد. و از آنجا به چین آمد. همچنین ، محصول ریشه به مصر آورده شد ، جایی که مورد توجه بسیاری از شفا دهندگان قرار گرفت و اسکندریه برای مدت طولانی مرکز فروش آن شد. زنجبیل در اروپا نیز محبوب بود. یونانیان و رومیان باستان از آن هم به عنوان چاشنی غذاهای مختلف و هم به عنوان دارو استفاده می کردند. به عنوان مثال ، اغلب در جشن ها خورده می شد زیرا می دانستند که پیامدهای ناخوشایند پرخوری را برطرف می کند.

 

زنجبیل

 

پلینی ، نویسنده رومی باستان ، در اثر خود به اثرات گرم کننده و پادزهر زنجبیل اشاره کرد و مزایای آن را برای هضم توصیف کرد. پزشک کلادیوس گالن در کار خود "در قسمت هایی از بدن انسان" این ریشه را دارویی برای ناتوانی جنسی نامید.

این ریشه در بین ملوانان اروپایی محبوب بود. آنها در سفرهای طولانی ، گلدان های مخصوصی را با خود بردند که در آن زنجبیل پرورش دادند و زنجبیل  از بیماری اسکوربوت ، عفونت های مختلف و بیماری دریایی نجات می دا . علاوه بر این ، بوی خوش طعم سبزی ریشه باعث شد رومی ها نمک معطر ایجاد کنند ، که توسط بانوان آن زمان به طور فعال استفاده می شد.

 

بازرگانان عرب که زنجبیل را به اروپا آورده بودند ، آن را با هاله ای از راز محاصره کردند. آنها داستانهایی درباره هیولاهای افسانه ای که از سرزمینهایی که ریشه روی آنها رشد می کند محافظت می کنند و همچنین خطرات موجود در کمین شکارچیان برای این ادویه بیان کردند. به طور طبیعی ، این امر علاقه خریداران را افزایش داد و در عین حال باعث افزایش قیمت محصول "جادویی" شد. به عنوان مثال ، در انگلستان قیمت نیم کیلوگرم محصولات ریشه تقریباً معادل یک قوچ یا یک گوسفند بود.

با این حال ، خانواده های ثروتمند از بودجه ای برای کنجکاوی خارج از کشور دریغ نمی کردند و زنجبیل در قرن های 9 تا 10 در انگلستان ، فرانسه ، آلمان گسترده بود.نان زنجبیلی که در سفره بسیاری از پادشاهان اروپایی سرو می شد ، یک غذای بسیار نادر و نفیس محسوب می شد. در قرن 16 در اروپا ، این سبزی ریشه به عنوان یک ابزار موثر برای جلوگیری از وبا شناخته شد و همچنین در درمان طاعون مورد استفاده قرار گرفت.

این ریشه در آغاز قرن 16 به آمریکا آمد و بلافاصله در بین ساکنان محلی محبوبیت زیادی پیدا کرد. انواع زنجبیل عمدتا به شکل یک ریشه رسیده با پوست قهوه ای مایل به زرد و هسته زرد روشن به ما می رسد. با این حال ، تعداد زیادی از انواع مختلف سبزیجات ریشه ای در آسیا وجود دارد. عمدتا دو نوع وجود دارد.

 

زنجبیل سیاه ، که تحت هیچ گونه پیش تصفیه ای قرار نمی گیرد (طعم تندتر و بوی قوی تری دارد) ؛ زنجبیل سفید - از لایه متراکم سطحی کنده شده است. علاوه بر این ، بسته به تنوع ، ریشه های زنجبیل سفید می توانند شکل های مختلفی داشته باشند: گرد ، کشیده ، صاف. گاهی اوقات آنها از نظر طعم متفاوت هستند یا رگهای رنگی دارند. در عین حال ، صرف نظر از تنوع ، محصول ریشه با رسیدن به میزان بیشتری تند می شود.

در کشورهای آسیایی ، جایی که زنجبیل مدتهاست در رژیم غذایی روزانه ساکنان محلی گنجانده شده است ، اغلب جوان مصرف می شود. به عنوان مثال ، تایلندی ترجیح می دهد ریشه های برداشت شده در ماه مارس را انتخاب کند. در این زمان ، محصولات ریشه هنوز زمان لازم برای سخت شدن و بیش از حد گرم شدن را نداشتند. حتی لازم نیست چنین زنجبیل را جدا کنید. معمولاً به سادگی شسته و خورده می شود.

به هر حال ، در قفسه های فروشگاه های می توانید زنجبیل به رنگ صورتی یا قرمز را ببینید. بسیاری از مردم به اشتباه معتقدند که این نوع خاصی از ریشه است. در واقع ، تولید کنندگان به سادگی از رنگ های غذایی ایمن برای جذابیت بیشتر محصول استفاده می کنند. در طبیعت ، زنجبیل تنها در صورتی به رنگ صورتی رنگ است که قبل از رسیدن کامل آن برداشت شود.

 

ویژگی های رو به رشد زنجبیل عملاً بذر نمی دهد ، بنابراین با تقسیم ریزوم ، که قسمت پایینی گیاه از آن رشد می کند ، رشد می کند-برگهای نوک تیز و گلهای زرد-نارنجی و بنفش که به صورت مارپیچ مرتب شده و در گل آذین های سنبله ای جمع آوری شده اند. این گیاه در آب و هوای مرطوب و گرم بیشتر رشد می کند. معمولاً 6-10 ماه پس از کاشت ، زمانی که برگها شروع به زرد شدن می کنند ، برداشت می شود. ریشه های کنده شده باید شسته شوند و در زیر نور خورشید خشک شوند. 

 

زنجبیل

 

شرایط آب و هوایی ما برای کاشت زنجبیل در باغ مناسب نیست ، اما رشد زنجبیل در آپارتمان کاملاً امکان پذیر است. به هر حال ، زنجبیل به عنوان یک گل بسیار زیبا به نظر می رسد و دارای رایحه دلپذیر لیمو است. معمولاً محصول ریشه ای با جوانه های زنده (در صورت خشک شدن جوانه ها ، ریشه را چند ساعت در آب گرم قرار دهید) در گلدان کم عمق و پهن در اوایل بهار کاشته می شود. بهتر است از خاک گیاهی استفاده کنید (می توانید کود ریشه اضافه کنید).

رشد زنجبیل بدون زهکشی خوب غیرممکن است. اگرچه گیاه رطوبت را دوست دارد ، اما آب راکد معمولاً منجر به پوسیدگی ریشه می شود. همچنین ، زنجبیل فتوفیل است ، اما نسبت به نور مستقیم خورشید واکنش ضعیفی نشان می دهد. در ماه های گرم ، می توان آن را به بالکن ، تراس یا باغ برد.

انتخاب و ذخیره سازی انتخاب زنجبیل آسان است. مهم است که عاری از آسیب های خارجی ، سیاه شدن و لکه باشد. محصول ریشه باید سفت باشد و خیلی خشک نباشد. اعتقاد بر این است که هرچه پوست  تیره تر باشد ، محصول بالغ تر و بر این اساس قوی تر است. توصیه می شود زنجبیل را در یخچال نگهداری کنید ، زیرا در دمای اتاق معمولاً بیش از 10 روز  خشک می شود. اگر هنوز یک تکه زنجبیل پوست کنده یا خرد شده دارید ، آن را در یک ظرف شیشه ای در بسته قرار دهید و در یخچال قرار دهید.

فریز کردن زنجبیل 

از طرف دیگر ، زنجبیل را می توان خشک کرد. برای انجام این کار ، آن را به برش های نازک برش داده و در یک فر قرار دهید. ریشه معمولاً در دمای 45-60 درجه سانتیگراد خشک می شود. در این شکل ، محصول ریشه 20 تا 30 درصد زنجبیل را از دست می دهد ، اما بیشتر عناصر مفید هنوز به طور کامل حفظ می شوند. زنجبیل وقتی به پودر تبدیل می شود مفید است ، اما انجماد را به خوبی تحمل نمی کند. هنگامی که در معرض دمای پایین قرار می گیرد ، محصول ریشه طعم خود را از دست نمی دهد ، اما بسیاری از عناصر مفید را از دست می دهد. 

نظرات

۱۴۰۰/۹/۲۱زنجبیل آنتی اکسیدان، ضد عفونی کننده، مقوی قوی، دارای اثر ضد التهابی و ضد باکتری قوی، درمان روماتیسم و ​​سایر بیماری های عضلات و مفاصل، سیستیت، بیماری های تنفسی، سردرد، بهبود گردش خون، هضم، سوخت و ساز بدن، تقویت بدن و افزایش ایمنی، التیام بخش بیماری های پوستی، سوختگی، بریدگی، رفع هماتوم، تقویت ریشه مو و تحریک رشد آنها

۱۴۰۰/۹/۲۱زنجبیل گیاهی از خانواده زنجبیل به ارتفاع تا 2 متر و دارای پایه گوشتی است. خانواده زنجبیل دارای 47 جنس و حدود 1000 گونه است. زادگاه زنجبیل آسیای جنوبی، هند، چین است. از نظر ظاهری شبیه نی است، فقط ساقه آن با فلس پوشیده شده است. با گل های نارنجی مایل به زرد یا قهوه ای شکوفا می شود که در گل آذین جمع آوری شده اند. میوه یک کپسول با دانه های کوچک سیاه رنگ است. ریزوم از قطعات گرد تشکیل شده است که شبیه انگشتان دست است و عطر مطبوعی دارد. ادویه از ریشه گیاه به دست می آید.

۱۴۰۰/۹/۲۱در ترجمه از سانسکریت "sringavera" ("زنجبیل") به عنوان "شاخدار" ترجمه شده است . او این نام را به دلیل شکل عجیب و غریب ریشه دریافت کرد. زنجبیل بسته به نحوه فرآوری آن به دو رنگ سفید (بنگالی) و سیاه (باربادوس) وجود دارد.

۱۴۰۰/۹/۲۱برای به دست آوردن زنجبیل سفید ، ریشه را با آب جوش ریخته، شسته، از لایه بیرونی تمیز می کنند، به مدت 6 ساعت در محلول 2٪ اسید سولفوردار یا سفید کننده غوطه ور می کنند و در آفتاب خشک می کنند.

۱۴۰۰/۹/۲۱برای به دست آوردن زنجبیل سیاه ، ریشه را در آب شسته و به همان روش سفید خشک می کنند. به دلیل عدم فرآوری جدی، زنجبیل سیاه بوی قوی‌تر و طعم تندتری دارد. در زمان استراحت، هر دو نوع زنجبیل خاکستری مایل به سفید هستند. ریشه به صورت کامل، تکه یا پودر مصرف می شود. قوام پودر شبیه آرد است.زنجبیل آسیاب نشده باید تازه، صاف، بدون چروک، متراکم و کم فیبر باشد.

۱۴۰۰/۹/۲۱زنجبیل خشک آسیاب شده نمی تواند جایگزین زنجبیل تازه شود، زیرا طعم و عطری کاملا متفاوت دارد. زنجبیل خشک تیزتر از تازه است، قبل از استفاده خیس می شود. یک قاشق چایخوری زنجبیل خشک برابر با یک قاشق غذاخوری تازه رنده شده است. برای اینکه ریشه زنجبیل به خوبی حفظ شود، پس از خشک شدن، آن را در مکانی تاریک با دمای حدود 2-4 درجه سانتیگراد نگهداری می کنند.

۱۴۰۰/۹/۲۱تولیدکنندگان اصلی زنجبیل هند و چین هستند. در ژاپن، غرب آفریقا، برزیل، آرژانتین، استرالیا، سیلان و باربادوس رشد می کند. زنجبیل مدت زیادی است که در طبیعت یافت نشده است؛ آن را به عنوان گیاه باغی و در خانه کشت می کنند. توسط بخش هایی از ریزوم ها که در خاک سبک و نسبتاً مرطوب کاشته می شوند، تکثیر می شود. اولین محصول 6-12 ماه پس از کاشت قابل برداشت است.

۱۴۰۰/۹/۲۱بهترین گونه های زنجبیل هندی، جامائیکایی و آفریقای غربی است.

۱۴۰۰/۹/۲۱در هند، 70 درصد زنجبیل در کرالا کشت می شود. نوع کرالی از نظر خصوصیات بهترین است. هند 26 نوع زنجبیل دارد و چهارمین ادویه هندی صادر شده (پس از فلفل سیاه، فلفل قرمز و زردچوبه) است.

۱۴۰۰/۹/۲۱ملوانان در سفرهای دریایی طولانی، گیاهان زنجبیل را در گلدان با خود می بردند تا خود را از بیماری اسکوربوت محافظت کنند. زنجبیل به غذا اضافه شد تا برای مدت طولانی تازه بماند.

۱۴۰۰/۹/۲۱ریشه زنجبیل حاوی اسانس، روغن های چرب، سینگبرن، هپتالدسید و سینجرون است که به زنجبیل طعم خاص می دهد و همچنین فسفر، آهن، کلسیم، تیامین، کاروتن، ویتامین C. ترکیب شیمیایی زنجبیل به تنوع و مکان آن بستگی دارد.

۱۴۰۰/۹/۲۱اسانس زنجبیل از تقطیر با بخار آب بدست می آید. رنگ زرد روشن است، عطر آن لطیف، ترش، تند، گرم، عجیب و غریب است. این روغن غیر سمی است و باعث ایجاد حساسیت و تحریک نمی شود. عمیق و سریع در بافت ها نفوذ می کند. به همین دلیل اغلب به داروها اضافه می شود. حاوی سینجیبرول، بیزابولن، کورکومن، کامفن، سینئول، بورنئول، سیترال، لینالول، سینگبرن است. در استنشاق سرد و گرم، ماساژ، مالش، کمپرس، حمام استفاده می شود.

۱۴۰۰/۹/۲۱زنجبیل و روغن زنجبیل به طور گسترده در پزشکی استفاده می شود . تعداد بیماری هایی که زنجبیل تسکین می دهد بسیار زیاد است. در هند به آن "vishwa beshaja" که به معنی "داروی جهان" است و "maha-aushadi" به معنای "داروی بزرگ" نامیده می شود.

۱۴۰۰/۹/۲۱زنجبیل دارای خواص ضد درد، ضد التهاب، ضد اسپاسم، جذب، ضد نفخ، معرق، خلط آور، التیام بخش، مقوی، محرک است .

۱۴۰۰/۹/۲۱از خواص دارویی زنجبیل در موارد زیر استفاده می شود: - برای بهبود هضم، تحریک اشتها، رفع سنگینی بعد از غذا یونانیان باستان با اثرات ضیافت زیاد با زنجبیل مبارزه می کردند. جویدن یک تکه زنجبیل بعد از هر وعده غذایی توصیه می شود. - برای درمان بیماری های پوستی آب زنجبیل تازه سوختگی و بریدگی را التیام می بخشد. - برای آلرژی - برای سردرد و میگرن - با دندان درد - با حالت تهوع و استفراغ، بیماری حرکت حملات حالت تهوع در زنان باردار را بدون ایجاد عوارض جانبی تسکین می دهد. - برای سرماخوردگی و سرفه، برونشیت، آسم، سل، اثر مفیدی بر غشای مخاطی دستگاه تنفسی دارد. - تقویت حافظه - با سکته مغزی، فلج، اختلالات گفتاری، بیماری آلزایمر - برای اختلالات سیستم عصبی - با بیماری های غده تیروئید - برای پیشگیری از سرطان - به عنوان یک ماده تقویت کننده جنسی - برای روماتیسم، آرتریت و بیماری های ماهیچه ها و مفاصل، سفتی مفاصل را برطرف می کند - با سیستیت و پیلونفریت - برای کاهش فشار - برای پیشگیری از آب مروارید - با قولنج - با اسهال - با سکسکه - با مالاریا - با اسهال خونی - با گاستریت حاد - به عنوان یک اصلاح کننده ایمنی، برای تقویت عمومی بدن، پس از بیماری، شیمی درمانی، درمان آنتی بیوتیکی، سندرم خستگی مزمن، از عفونت در هنگام اپیدمی های ویروسی جلوگیری می کند. - با دیس بیوز - برای هپاتیت حاد و مزمن - برای تسکین سندرم پیش از قاعدگی

۱۴۰۰/۹/۲۱ خاصیت آنتی اکسیدانی زنجبیل و روغن زنجبیل پوست را جوان و شاداب می کند، گردش خون و رنگ چهره را بهبود می بخشد، پیری را کاهش می دهد. خاصیت ارتجاعی را باز می گرداند، استرس را از بین می برد، عضلات صورت را فعال می کند. ایده آل برای پیری پوست زنجبیل به خمیر دندان و پودر اضافه می شود . نفس را تازه می کند، بوی نامطبوع را از بین می برد، میکرو فلور بیماری زا را از بین می برد، از تشکیل پلاک جلوگیری می کند، گردش خون را بهبود می بخشد و لثه ها را تقویت می کند، زخم ها و زخم ها را التیام می بخشد. روغن زنجبیل به روغن های ماساژ پایه اضافه می شود و در ماساژهای عمومی و درمانی استفاده می شود.

۱۴۰۰/۹/۲۱زنجبیل و روغن زنجبیل برای مراقبت از مو استفاده می شود . میکروسیرکولاسیون و تامین مواد ضروری فولیکول های مو را بهبود می بخشد. ریشه ها را تقویت می کند، رشد مو را تقویت می کند. موهای نازک، نازک و آسیب دیده را بازیابی می کند، به آنها قدرت و شادابی می بخشد. شوره سر را از بین می برد. چربی مو را کاهش می دهد.

۱۴۰۰/۹/۲۱اسانس زنجبیل در رایحه درمانی استفاده می شود و دارای اثرات زیر است: - روانی - عاطفی - تسکین بی تفاوتی، ترس، شک به خود، پرخاشگری، افزایش خستگی، بی حالی، افزایش ارتباطات، تحمل، شفقت، بازیابی قوای ذهنی و جسمی، تقویت عزم، صلابت، یکپارچگی طبیعت، بهبود حافظه محرک قوی شهوانی، از بین برنده سردی ، افزایش میل جنسی، درمان بیماری های تنفسی

۱۴۰۰/۹/۲۱روغن زنجبیل با مرکبات، یاسمن، درخت عرعر، اسطوخودوس، چوب صندل، گل رز، نرولی، میخک، ترنج، بخور خوب می آید. روغن زنجبیل در عطرسازی استفاده می شود . عطری غیرعادی به عطرهای مردانه می دهد.

۱۴۰۰/۹/۲۱زنجبیل در آشپزی کاربرد فراوانی دارد . به خمیر، غذاهای شیرین - محصولات پخته شده، کیک، کلوچه، نان زنجبیلی، مارمالاد اضافه می شود. زنجبیل قندی در چین ساخته می شود. ریزوم رسیده را پس از کندن پوست، چندین بار در آب سرد می خیسانند تا تلخی آن گرفته شود و سپس در شربت شکر می ریزند. زنجبیل طعم لطیفی به سوپ ها، سس ها، غذاهای برنج می دهد. بعد از پختن به سس ها اضافه می شود. زنجبیل را در غذاهای گوشتی هنگام خورش، 20 دقیقه قبل از پختن، در غذاهای مرغ، ماهی، سبزیجات، پنیر قرار می دهند. گوشت نه تنها معطر، بلکه نرم می شود. زنجبیل یکی از اجزای اصلی مخلوط کاری است که به نوبه خود در بسیاری از کچاپ ها یافت می شود.

۱۴۰۰/۹/۲۱ از زنجبیل برای تولید نوشیدنی های مختلف نیز استفاده می شود. شراب زنجبیل، ودکای زنجبیل، لیکورهای زنجبیل مانند بندیکت، زنجبیل پانچ و چای، زنجبیل، آبجو زنجبیل وجود دارد.

۱۴۰۰/۹/۲۱ خاصیت شفابخش و قابض زنجبیل و روغن زنجبیل سوختگی، بریدگی و زخم را التیام می بخشد. هماتوم ها، تومورها را برطرف می کند، گردش خون را بهبود می بخشد، مایع اضافی را از بین می

۱۴۰۰/۹/۲۱زنجبیل و روغن زنجبیل ایده آل برای پوست های چرب، مشکل دار و ناخالص.

۱۴۰۰/۹/۲۱خواص ضد عفونی کننده و ضد التهابی زنجبیل و روغن زنجبیل پاک کننده، درمان بیماری های پوستی، جوش، زخم، آبسه، آکنه، زونا، رفع التهاب می باشد. تبخال را درمان می کند. چربی اضافی را از بین می برد، منافذ را تا حدودی سفت می کند.

۱۴۰۰/۹/۲۱زنجبیل و روغن زنجبیل در محصولات آرایشی در کرم ها، ماسک ها، روغن، پماد، شامپو، شوره سر، خمیر دندان و پودر - برای صورت و بدن و مو.

۱۴۰۰/۱۲/۱۳مواد لازم برای ترشی زنجبیل ........ زنجبیل ۲۰۰ گرم...... سرکه سفید بهتر است ۱.۳ پیمانه... کلم بنفش یا تربچه مقداری....... آب ۰.۵ لیتر....... نمک ۱ قاشق چای خوری.... شکر ۲ قاشق غذاخوری...... زنجبیل شسته و پوست بگیرید. سپس با رنده یا پوست کن، زنجیل را به صورت ورقه های باریک و نازک برش بزنید. زنجبیل های ورقه شده را داخل کاسه ریخته و روی آن سرکه بریزید و بگذارید کمی بماند.آب، نمک و شکر را در قابلمه کوچکی بریزید و روی شعله ملایم بگذارید تا جوش بیاید. بعد از جوش آمدن زیر قابلمه را خاموش کرده و زنجبیل و سرکه را آب داغ اضافه کنید.داخل همان ظرف بماند تا زنجبیل کمی نرم و همزمان سرد شود.در شیشه ای که می خواهید ترشی را در آن نگه دارید مقداری تربچه حلقه شده یا چند تکه کلم بنفش بریزید. بعد از سرد شدن، تمامی مواد را درون شیشه بریزید.در شیشه را محکم کنید و در یخچال بگذارید . بعد از ۲۴ ساعت ترشی زنجبیل آماده خوردن می باشد. تربچه یا کلم بنفش جهت رنگ زیبایی است که به ترشی زنجبیل می دهد.

در ادامه بخوانید...

غذای چربی‌ سوز عالی 5 مورد

در

ما همیشه در جستجوی یک معجزۀ کاهش وزن هستیم، غیر از این است؟ لطفاً تلاش حداقلی و نتیجه حداکثری باشد. اُه صبر کنید، شدنی نیست؟ لعنت. به میز کار برگردید.

ما به طور فزاینده زندگی‌های پرمشغله‌ای داریم، در حقیقت، دقیقاً هفتۀ قبل گزارش شد که نیمی از بزرگسالان اصلاً ورزش نمی‌کنند. هیچی. هیچی. هیچی. این یک آمار واقعاً شوک‌آور است که در اینجا یک مشکل کاملاً بزرگ را پررنگ می‌کند. آیا ما کلاً به سادگی خیلی مشغول هستیم یا آیا فقط تنبل هستیم؟ ساده است که به زندگی خواب‌آلود بچسبیم، منظورم این است که، سلام نتفلیکس! اما ما نمی‌خواهیم تبدیل به یک جهان سیب‌ زمینی شویم. بنابراین در حالی که من به شما انگیزه می‌دهم ، شما هم می‌توانید برخی غذاهای سودمند را مطالعه کنید که به شما در سوزاندن کمی چربی کمک می‌کنند.
بنابراین بدون مشغله‌ی بیشتر، پنج غذا برای از بین بردن چربی! * و این بدین معنا نیست که می‌توانید ورزش کردن را ترک کنید.

1. فلفل قرمز

من دارم در مورد فلفل قرمز تند صحبت می‌کنم. این فلفل‌ها شامل کپسایسین هستند، این چیزی است که به آن‌ها گرما و ضربه‌ی قدرتمند می‌دهد. آن‌ها همچنین کمک می‌کنند که کالری هم سوخته شود، هوورا! شما می‌توانید فلفل قرمز را خام (اگر به اندازه‌ی کافی شجاع هستید) یا به شکل پودر شده بخرید. به طور جایگزین شما می‌توانید یک سس تند انتخاب کنید که می‌تواند در تقریباً همه چیز، با یک وسعتی استفاده کنید. 

2. تمام حبوبات

این باعث می‌شود در حقیقت بدنتان دو برابر شدیدتر کار کند. حبوبات اساساً دو برابر بیشتر از بسیاری از غذاهایی که کالری را می‌شکنند مانند برنج چربی می‌سوزاند بر خلاف غذاهای فرآوری‌شدۀ کثیفی که ما قطعاً نیاز نداریم. تمام اوقات مردم اشتباه می‌کنند که حبوبات را از رژیمشان با ترس از این که نفخ می‌کنند یا وزنشان بالا می‌رود کنار می‌گذارند، بلکه چنین نیست!

3. نارگیل

شرط می‌بندم که انتظار این را نداشتید، داشتید؟ نارگیل غنی از تریگلیسریدهای زنجیرۀ واسط است. هیچ معنایی برای شما دارد؟ برای من هم واقعاً معنایی ندارد، اما معنایی که می‌دهد این است MCFAS می‌تواند نرخ سوخت و ساز ما را تا 30% افزایش دهد! حالا این آماری است که می‌توانم با آن روی میز برگردم. چرا شیر روزانۀ معمولی تان را با شیر نارگیل جایگزین نکنید؟ سالم، خیلی خوشمزه و چربی‌سوز است، بی شوخی! اگر شیر مورد علاقۀ شما نیست پس نارگیل یک عصرانۀ خوب برای شما ایجاد می‌کند.

4. آووکادو

آووکادو یکی از غذاهای مورد علاقه  من است ! کرم‌دار و چرب که از نظر فنی سالم است؟ خواهش می‌کنم بله. تنها مزۀ خوب و خارق‌العاده ندارد (چه کسی گاکامول دوست ندارد؟)، سوخت و ساز ما را بالا می‌برد و فرآیند تبدیل چربی به انرژی را سرعت می‌دهد. وای! چه دستورالعمل ساده‌ای – چند تا آووکادو بخیسانید، یک پیاز قرمز ریز کنید، و مقداری نمک و لیمو ترش بیفزایید و تمام! برای یک گزینۀ سالم با کمی هویج یا خیار میل کنید.

5. زنجبیل

این یک مورد جدید برای من بود، اما زنجبیل هم یک غذای چربی‌سوز عالی است. می‌تواند توانایی افزایش دمای شما را بالا ببرد که یعنی بدن شما باید بیشتر از آن کالری‌های مزاحم را بسوزاند که دما را پایین نگه دارد، برنده شدید! زنجبیل تازه یک افزودنی فوق العاده برای سوپ‌ها و سرخ‌کردنی‌ها است، همچنین می‌تواند در پختن نیز استفاده شود بنابراین گزینه های زیادی وجود دارد! 
مقدارزیادی از سایر غذاهای جالب وجود دارد که با بافت‌ها ترکیب شده و اشتیاق شما را بیشتر میکند ، به شما کمک کند که احساس سیری کنید. عدس، موز، کوینولا و آجیل همگی مواردی خوب برای امتحان کردن و کنار گذاشتن شیرینی‌های اشتیاق‌آور هستند.

نظرات

در ادامه بخوانید...

40 کار ساده ای که می توانید هر روز انجام دهید تا سالمتر شوید

در

بعضی وقتها تغییرات اندک می تواند نتایج اساسی بر زندگی شما بگذارد. در این مطلب این 40 چیز آورده شده است:


1- یک چهارم لیوان آب با آب یک لیموی تازه پس از بیدار شدن بنوشید (نصف لیمو).
2- عرق یریزید، با رفتن به باشگاه ورزشی، سر کار، سونا و یوگا
3- برای 10 تا 20 دقیقه تمرینات با شدت بالا انجام دهید
4- آب سبزیجات سبز و تازه بنوشید (مثل خیار، کلم، کرفس، هویج، لیمو و زنجبیل)
5- اسموتی سبز در صبحانه میل کنید (ساخته شده از موز رسیده، اسفناچ، سیب، زنجبیل و یخ)
6- یک تا دو قاشق چای خوری پودر اسپیرولینا و کلرلا (chlorella)  بخورید
7- از قهوه خوردن صرفنظر کرده و آن را با چای سبز جایگزین کنید. کافئین موجود در قهوه انرژی شما را می گیرد، استرس بدنتان را افزایش می دهد و سلامتی کلی شما را از بین می برد.
8- از غذاهای کاملا گیاهی استفاده کنید. از هر غذای بسته بندی که دارای مواد نگهدارنده و سایر ترکیبات شیمیایی است صرف نظر کنید.
9- طناب بزنید یا از ژاکت پرش استفاده کنید تا سیستم لنفاوی شما تقویت شود.
10- برای حداقل 5 دقیقه تمرکز کنید.
11- یک نفر را بغل کنید. این باعث افزایش آندورفین می شود که از هورمونهای موجد احساس خوب است.
12- تمام وسایل الکترونیکی تان را برای حداقل 1 ساعت از برق بکشید.
13- زمانی را در طبیعت بگذرانید، برای قدم زدن در پارک یا کنار رودخانه.
14- حداقل 2 تا 3 لیوان اب در طول روز بنوشید تا بدنتان اب لازم برای فعالیتهایی که نیاز به آب دارد را داشته باشد.
15- از شکر بالا، ترکیبات غذایی چربی دار مانند کوکی های سنتی، شیر شکلات، چیز کیک و غیره بپرهیزید. این باعث افزایش قند خون و منجر به دیابت و از بین رفتن سلامتیتان می شود.
16- با مادر زمین با تمرین پابرهنه روی علفها یا شن و ماسه راه رفتن ارتباط برقرار کنید .
17- یک سالاد سبز همراه با غذایتان بخورید.
18- نناهارتان را در خارج از اتاقتان در هوای تازه و نور طبیعی بخورید تا پای کامپیوترتان در اتاق.
19- مواد غذایی غنی از فیبر و آنتی اکسیدان عوض اسنک بخورید.
20- از شستشوی دهان برای بهبود وضعیت لثه ها و دندانها استفاده کنید. یک قاشق غذاخوری از روغن نارگیل بردارید و آن را به مدت 15 تا 20 دقیقه در دهانتان بچرخانید.
21- یوگا یا سایر حرکتهای کششی را برای حداقل 10 دقیقه انجام دهید.
22- به طرز قرار گیری بدنتان بخصوص وقتی که نشسته اید توجه داشته باشید.
23- 1 تا 2 گرم ذغال برای خلاص شدن از شر سموم بدنتان استفاده کنید
24- ماساژ بگیرید(سیارک)
25- از مراقبت کننده های غیر شیمیایی برای جلوگیری از ورود سموم به بدنتان استفاده کنید.
26- راجع  به 5 چیزی در خودتان که به آن افتخار می کنید فکر کنید.
27- به غریبه ها لبخند بزنید. این یک بهبود مثبت به حالتان می دهد.
28- با دیگران بخندید و دیگران را بخندانید.
29- کتابی بخوانید که به شما الهام می دهد.
30- حداقل 30 دقیقه را به فراگیری مهارتی اختصاص دهید که در حرفه یا زندگی شخصیتان تغییر ایجاد می کند.
31- فضای کاری خود را تمیز کنید که به شما قدرت تمرکز بالایی می-دهد.
32- یک فهرست از کارهای عقب افتاده تان بسازید و کاری که بیشتر مقاومت را برایتان ایجاد می کند انجام دهید. این به شما احساس کامل بودن می دهد.
33- یک ساعت زودتر سر کار بیایید تا قبل از آمدن همه و شروع زنگ خوردن تلفنها بخشی از کارها را انجام داده باشید. این باعث می شود که تنش کمتری به شما وارد شود.
34- به آهنگهای کلاسیک گوش دهید. مطالعات نشامن داده است که این باعث بهبود کارایی شناختیتان می شود.
35- با آهنگ مورد علاقه تان برقصید.
36- یک حسابدار درونی استخدام کنید و ببینید که آیا هنوز هیچ انزجار یا ناراحتی ای علیه کسی دارید؟ اگر دارید تصمیم بگیرید که ببخشید.
37- تمرین کنید که وعده هایتان را بصورت متناوب و برای حداقل 14 ساعت بخورید. به این معنا که اگر صبحانه را ساعت 8 خوردید، شامتان را ساعت 6 میل کنید. مطالعات نشان داده است که این موجب تعادل قند خون، جلوگیری از بیماریهای زوال افرین و سوزاندن چربی می شود.
38- روزانه چرت کمتر از 30 دقیقه بزنید.
39- ساعت 5 یا 6 صبح بیدار شوید. این به شما انرژی بیشتر می دهد و شما را در طول روز کارآمدتر می کند.
40- حداقل برای 7 یا 8 ساعت در شبانه روز بخوابید.

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

بیست و پنج نوشیدنی سم‌ زدا برای پاکسازی و کم کردن وزن

در

"مانترا "برای داشتن بدن و ذهن سالم است تا بدن شما از تمامی سموم خلاص گردد. سم زدایی یا پاکسازی مانند پاک کننده آرایش قبل از خواب هر شب است. آب به دفع سموم کمک می‌کند بنابرایناز نوشیدنی‌های سم زدا استفاده کنید.

یکی از دلایل اصلی اینکه چرا وزنمان زیاد می شود و پوستمان درخشش خود را از دست می‌دهد این است که غافل از اهمیت سم زدایی هستیم. آلودگی، غذا خوردن، استرس محل کار، الکل بیش از حد، نداشتن خواب مناسب و غیره به افزایش وزن و داشتن پوست ناسالم کمک می‌کند. یک راه آسان آب میوه و مخلوط ساده است که به سرزنده شدن ذهن، بدن و پوستمان کمک می‌کند. به شما اطمینان می‌دهم از دست دادن وزن و درخشش پوست هرگز به این آسانی نبوده است!(سیارک)
نوشیدن جهت کاهش وزن

1- چای سبز و لیمو

2- آووکادو، خیار، و فلاکسیدها

3- آب سم زدای لاغری

4- عسل، میوه و زنجبیل

5- آب سم زدای سوزاننده چربی

6- لیموناد لیمویی

7- کلم پیچ و انار

8- اسموتی میوه و گیاه

9- دوغ نوشیدنی سم زدا

10- اسموتی سرکه سیب و پاپایا

نوشیدنی‌ها برای پاکسازی

11- آب سم زدا

12- چغندر و آب نعنا

13- کران بری فیوژن

14- توت فرنگی و دارچین

15- آب سم زدای آناناس

16- سان شاین گود مورنینگ

17- آب سم زدای لیمو خیار

18- هندوانه و خیار

19- انبه سوپرایز

20- آب سم زدای گریپ فروت و لیمو ترش

21- اسموتی آلوئه ورا

22- اسموتی تمشک و گلابی

23- آب سم زدای بلیس سامر

24- نوشیدنی سم زدای آب نارگیل

25- اسموتی گوجه فرنگی،‌تره فرنگی و خیار

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید. (سیارک)

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

نوشابه سم زدای عسل ، لیمو و زنجبیل

در

 نوشابه سم زدای عسل، لیمو و زنجبیل آنچه که نیاز دارید:


• 1/2 لیمو
• 1 قاشق غذاخوری عسل
• 1/2 اینچ ریشه زنجبیل
• یک لیوان آب گرم
نحوه آماده سازی
1. یک لیوان آب را گرم کنید. آن را نجوشانید.
2. با استفاده از هاون و دسته آن، ریشه زنجبیل را پودر کنید.
3. آب لیمو، پودر زنجبیل و عسل را به لیوان آب گرم اضافه کنید.
4. در حالی که هنوز گرم است آن را بنوشید.
فواید
• عسل حاوی هزاران ویتامین و مواد معدنی از جمله کلسیم، مس، پتاسیم، منیزیم، ‌منگنز و روی است. در سوخت و ساز کلسترول و اسیدهای چرب کمک می کند. عسل یک شاخص قند خون خوب داشته و روند هضم را بهتر می کند.
زنجبیل در بسیاری از دستورالعمل های غذایی استفاده می شود و منبع خوبی از آنتی اکسیدان است. خواص ضد التهابی داشته و دستگاه گوارش را تسکین می دهد.(سیارک)

 

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید. 

 

نظرات

۱۳۹۵/۸/۱I have tried shooting settfporlrai-s with my tripod, but they never work out very well, usually because of the lighting. I would cast my vote for the dress with the red cardigan, and the red shoes, but with some contrasting tights. Have fun in Bristol!

در ادامه بخوانید...

چای شیرین بیان (درمان خانگی برای گلودرد)

در

چای شیرین بیان:
شیرین بیان گیاهی است که از دوران باستان در آیورادای هند و طب سنتی چین  استفاده می گردد. به عنوان طعم دهنده در نوشیدنی های متنوع و مواد غذایی استفاده می شود. این گیاه به کاهش التهاب و شل شدن خلت کمک می کند. برای درمان گلودرد می توانید از چای شیرین بیان استفاده نمایید. چای شیرین بیان را می توانید بصورت کیسه ای نیز پیدا کنید اما در مغازه های عطاری چینی، ریشه شیرین بیان را می توان پیدا کرد.


مواد لازم:
• شیرین بیان به صورت ریشه یا کیسه ای
• زنجبیل
• عسل
• خرمای قرمز
• آب
طرز تهیه:
ریشه‌های زنجبیل و شیرین بیان را  خردکنید. آب را در قوری بجوشانید. وقتی آب می جوشد، ریشه های شیرین بیان یا کیسه ها را در آن بریزید. همچنین زنجبیل و عسل را به ان اضافه کنید. حال می توانید خرماهای قرمز را نیز به آن اضافه کنید. چای را از صافی گذرانده و گرم بنوشید.در روز می توانید دو فنجان از این چای را بنوشید.(سیارک

 طرز تهیه انواع چای برای درمان گلو درد

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید. 

ترجمه توسط itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

سالاد سریع و آسان 24 مورد

در

سالاد هویج تند : هویچ های رنده ی شده و سیر خرده شده را در 1/4 فنجان آب در ماکروفر قرار داده تا زمانی که ترد و خوشمزه شود. آبکش کرده و در آبلیمو، روغن زیتون ، جعفری و تیکه های کوچک فلفل قرمز بغلتانید.

 

سالاد کلم و سیب آسیایی : سرکه ی برنج و آبلیمو ترش را با نمک ، شکر و سس ماهی مخلوط کرده و در پیکامای رشته ای شده و سیب ، نعنا و تره ی خرد شده بغلتانید.

سالاد گوجه – هلو : برش های گوجه و هلو را در پیاز قرمز خرد شده غلتانده و روغن زیتون و سرکه ی سیب روی آن ریخته و با شکر و نمک و فلفل طعم دار کنید.

لوبیا سبز  : لوبیا سبز و پیاز قرمز ریز شده را با هم ترکیب کرده و در خردل  ، سرکه ی قرمز و روغن زیتون ، نمک و فلفل بغلتانید.

سالاد گیاهان معطر : یک بخش از آبلیمو ترش را با سه بخش از روغن زیتون و نمک و فلفل مخلوط کنید. در شوید، ریحان ، پیاز کوهی و ترخون و کاهو بغلتانید.

سالاد ماکارونی دانه و کدو سبز : کدو سبز ، کدو حلوایی و پیازچه را در روغن زیتون تفت داده تا نرم شود. در فلفل و نمک ، پنیر بز ، شوید ، جعفری و ماکارونی دانه ای پخته بغلتانید.

سالاد کاهو  : یک قسمت از سرکه  را با سه قسمت از روغن زیتون ، نمک و سالاد مخلوط کنید. در کاهو بغلتانید.

سالاد میوه و آب تره : برش های هلو و هندوانه ها را با برش مکعبی در آب تره بغلتانید. روغن زیتون و آبلیموترش را روی آن پاشیده و با نمک و فلفل طعم دار کنید.

سالاد سزار : سیر خرد شده و ماهی، آبلیموترش ، سس ورستر شایر ، نمک ، فلفل و یک عدد زرده ی تخم مرغ را با همزن به پوره تبدیل کرده و به آرامی 1/4‌ پیمانه زوغن زیتون را به آن اضافه کنید. در کاهو غلتانده و روی آن را پارمیزان و کروتن بریزید.(سیارک

سالاد تن مقوی : لوبیا، کبر ، ترشی قارچ ، کرفس و زیتون را با هم مخلوط کرده و در خردل ، آبلیموترش ، نمک و فلفل بغلتانید. در گوجه فرنگی گیلاسی و تن روغنی بغلتانید.

سالاد پیازچه : قسمت های مساوی مایونز و دوغ را با سس داغ ، گشنیز ، پیازچه ، تراشه ی پوست پرتقال ، سیر و نمک به پوره تبدیل کنید. روی آن کاهو ، آوکادوی برش خورده و برش های پرتقال و پنیر تند خرد شده بریزید.

گوجه فرنگی با نعناع : روی قسمت های گوجه فرنگی هرلوم‌ را نمک ، فلفل و پیازچه های برش خورده بپاشید و به مدت 5 دقیقه کنار بگذارید. روی آن را نعنای تازه ریخته و روغن زیتون و سرکه ی سفید روی آن بپاشید.

تاپاس نخود : نخود ، کبر و زیتون سبز را با کرفس ،‌ سوسیس گوشت خرد شده ، پیاز قرمز ، ریحان و گشنیز مخلوط کرده و در روغن زیتون ، نمک و فلفل غلتانده و روی آن را پنیر  بریزید.

سالاد انبه و مرغ : یک ق س آبلیموی ترش و عسل ، کمی زنجبیل رنده شده و 1/4‌ پیمانه روغن زیتون را هم بزنید و در مرغ کبابی ورقه شده ، سبزیجات معطر و انبه ی برش خورده بغلتانید.

پرتقال با پنیر موزارلا : برش های پرتقال و پنیر موزارلا را با ریحان رویهم ریخته و به شکل مخروط درآورده و روغن زیتون را روی آن پاشیده و نمک و فلفل را اضافه کنید.

سالاد تخم مرغ با شوید : مایونز ، خردل دیژان ، شوید، نمک و فلفل را با هم مخلوط کرده و در آن تخم مرغ های جوشانده ی ریز شده ی سفت و ترشی شوید خرد شده را بریزید و هم بزنید .

کارپاچیو طالبی : طالبی را به لایه های بسیار نازک برش داده ( ماندولین بیشتر به درد این کار می خورد) . روغن زیتون و آبلیمو ترش را روی آن پاشیده و سپس فلفل و پنیر ریکوتا را روی آن بریزید.

سالاد سه لوبیا : 1/3 پیمانه سرکه ی سیب ، 1/4‌پیمانه شکر و 1/4‌پیمانه روغن نباتی و نمک را جوشانده و روی لوبیا سفید ، لوبیا چیتیو لوبیا قرمز و پیاز قرمز خرد شده ، بریزید و به مدت یک ساعت در چاشنی بخوابانید. نمک و فلفل را اضافه کرده و روی آن را جعفری قرار دهید.(سیارک

سالاد خیار یونانی : پیاز قرمز خرد شده ، خیار ریز شده و زیتون نصف شده ، شوید و پنیر فتا را با هم مخلوط کرده و با روغن زیتون و آبلیموترش تزئین کرده نمک و فلفل را نیز به آن اضافه کنید.

پانزانه لا : تیکه های گوجه فرنگی را در روغن زیتون، سرکه ی قرمز ، سیر، نمک و فلفل به مدت 10 دقیقه ،  خوابانده و نان بیات را به مدت 5 دقیقه در آب بخیسانید، آبکش کرده و سپس در گوجه فرنگی غلتانده و پیاز قرمز خردشده ، کرفس و گیاهان معطر تازه به آن اضافه کنید.

سالاد میسو- توفو : یک اینچ زنجبیل تازه را در مخلوط کن ریخته و با 3 ق س میسو ، 2 ق س آب و 1 ق س سرکه ی برنج ، کمی سس سویا و خمیر چیلی به پوره تبدیل کنید. با 1/2‌ روغن بادام زمینی مخلوط کرده و روی آن را توفوی مکعبی و اسفناج خرد شده بریزید.

کاپ سالاد خرچنگ : یک تیکه گوشت خرچنگ را با کرفس ، ترخون و پیاز کوهی مخلوط کرده و در مایونز ، خامه ی ترش ، آبلیموترش و خردل غلتانده و در کاپ کاهوی بیب سرو کنید.

سالاد تربچه ی ژاپنی : لایه ای از سبزیجات خرد شده و پیازچه را روی تیکه های تربچه و هندوانه ریخته و میرین ، سرکه ی برنج  ، سس سویا ، زنجبیل خرد شده ، نمک و روغن نباتی و کنج را برای مزه دار کردن ، با هم مخلوط کرده و روی سالاد بریزید.

سالاد کلم انبه  : انبه ، پیاز قرمز ، گشنیز و تربچه را با هم مخلوط کرده و زیره ، نمک و فلفل هندی را به آن افزوده و روغن زیتون و آبلیموترش را روی آن بریزید. (سیارک

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  

مترجم توسط itrans.ir  

نظرات

۱۳۹۵/۱۲/۲۷Umm, are you really just giving this info out for notnghi?

در ادامه بخوانید...