چرا یک رژیم غذایی سالم باید در اولویت برنامه‌های شما باشد

در

ماه  فوریه ، ماه قلب‌ها  مبارک! درحالی‌که ممکن است ماه فوریه را فصل شکوفایی عشق بنامیم، همچنین ماهی است که به مسائل مربوط به شور و احساس اختصاص داده می‌شود یعنی ماه قلب‌ها . سازمان‌های بهداشتی در سراسر جهان به‌منظور گسترش آگاهی درزمینهٔ بیماری‌های قلبی و چگونگی ایجاد بسیاری از بیماری‌های خطرناک قلبی به‌واسطه عادات زندگی فعلی ما گرد هم آمده‌اند. قلب یک عضو حیاتی است که مسئول حفظ عملکرد بدن از طریق پمپاژ خونی که در داخل بدن اکسیژن‌رسانی و عمل حذف مواد زائد را انجام می‌دهد. اگر قلب عمل خون‌رسانی قلب متوقف شود حیات بدن متعاقب آن متوقف خواهد شد. بنابراین مراقبت از قلب و سالم نگه‌داشتن آن از اهمیت زیادی برخوردار است. در حال حاضر با پیروی از سبک زندگی امروزه، با عادات غذایی ناسالم و روش کم‌تحرک زندگی، ما بیشتر و بیشتر خود را مستعد ابتلا به گرفتگی عروق می‌کنیم و درنهایت به حمله قلبی منجر خواهد شد. بنابراین زمان آن فرارسیدهاست که توجه بیشتر به چیزی‌های مفید و آنچه ما جدا باید از آن اجتناب کنم داشته باشیم.  راز عمر طولانی تر
اولین قدم ایجاد چند تغییر در شیوه زندگی است که می‌تواند برای جلوگیری از بیماری‌های قلبی شمارا در مسیر درستی قرار دهد. با توجه به مطالعه اخیر صورت گرفته توسط دانشگاه مریلند در ایالات‌متحده، تنها 30 دقیقه دویدن بر روی دوِثابت می‌توانید بافت قلب آسیب‌دیده شما را مجدداً احیا کند! بنابراین می‌بینید که همه‌چیز بستگی به ایجاد تغییراتی در شیوه زندگی دارد. در اینجا 10 راه‌کار تخصصی ارائه می‌شود که می‌تواند به شما در شروع این تغییرات کمک کند:

1. اسیدهای چرب امگا 3 را منظور کنید
اسیدهای چرب امگا 3 چربی‌های مفیدی هستند که گنجاندن آن در رژیم غذایی روزانه هر فرد توسط کارشناسان بهداشت توصیه می‌شود. با توجه به مطالعه انجام‌شده توسط دانشگاه استنفورد، جایی که آن‌ها در دریایی از داده‌های تحقیقاتی مختلفی قرار گرفتند که سطوح خون و یا بافت اسیدهای چرب امگا 3 اندازه‌گیری کرده بود، آن‌ها دریافتند که سطوح خونی غذاهای دریایی و اسیدهای چرب امگا 3 نسبتاً مرتبط با خطر مرگ کمتر ناشی از حملات قلبی هستند. آن‌ها اعلام کردند که مصرف منابع غذایی امگا 3 مانند ماهی آزاد، قزل‌آلا، گردو و روغن بذر کتان احتمالاً به‌طور قابل‌توجهی بروز یک بیماری قلبی رو به رشد را از بین می‌برد.

غذاهای غنی از آنتی اکسیدان برای داشتن سلامتی در دوران پیری

2. میوه‌هایی مانند قره قاط و زغال‌اخته مصرف کنید

بی‌دلیل نیست که کارشناسان بهداشت گنجاندن مصرف منظم میوه‌ها و سبزی‌ها را در رژیم غذایی ما توصیه می‌کنند. آن‌ها سرشار از مواد معدنی ضروری، ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌هایی هستند که برای سلامت ما بسیار مفید است. به‌عنوان‌مثال زغال‌اخته را در نظر بگیرید. با توجه به مطالعه انجام‌شده توسط دانشگاه بوستون، زغال‌اخته می‌تواند باکتری‌های روده را محافظت کند و توابع آنتی‌اکسیدانی و ضدالتهابی را فراهم کند که برای سیستم قلبی عروقی، سوخت‌وساز بدن و عملکرد سیستم ایمنی بدن سودمند است. زغال‌اخته یک منبع عالی از آنتی‌اکسیدان‌ها به نام آنتوسیانین است که موجب کاهش سطح کلسترول می‌شود.


3. نمک کمتر مصرف کنید و تنقلات را کاهش دهید
هرچقدر هم که طرفدار تنقلات شور باشیم، مصرف بیش‌ازحد از آن می‌تواند دارای مضراتی برای سلامت ما باشد. مطالعه اخیر انجام‌شده توسط شرکت استرالیایی نشان داده است که هندوها بیش‌ازحد عاشق نمک هستند. این مطالعه نشان می‌دهد که به‌طور متوسط هر فرد هندی در حدود 119 درصد بیشتر از میزان توصیه‌شده برای هر فرد نمک مصرف می‌کنند. پزشکان همیشه نمک کمتر را توصیه می‌کنند زیرا مصرف بیش‌ازحد از آن باعث افزایش سطح فشارخون می‌شود و منجر به مسائل قلبی می‌شود. بنابراین شما مستلزم کاهش مصرف تنقلات و مواد غذایی فرآوری شده هستید چراکه این مواد حاوی مقادیر بالایی از نمک هستند.


4. شکلات تلخ مفید است
خبر خوب برای دوستداران شکلات تلخ! خوردن روزانه مقدار کمی شکلات تیره درواقع می‌تواند برای قلب مفید است. دانشمندان دریافته‌اند که مصرف محصولات کاکائویی غنی از فلاوانول مانند شکلات تیره ممکن است برای سلامت قلب و عروق سودمند باشد. آن‌ها همچنین کاهش معنی‌داری را در قند خون و انسولین مشاهده کردند و همچنین یکی دیگر از شاخص‌های مقاومت به انسولین به‌اصطلاح HOMA-IR را بررسی کردند. اما به یاد داشته باشید، این مورد شامل حال شکلات سفید و آب‌نبات شکلاتی که سرشار از مواد قندی هستند نمی‌شود.


5. نوشیدنی‌های سالم بنوشید
اغلب ما توجه چندانی به عادات غذایی خود نداریم. درحالی‌که ما عاشق آن فنجان چای ماسالا اشباع‌شده از شکر در صبح هستیم، اما به‌احتمال‌زیاد خوردن آن برای سلامتی شما مناسب نیست. دانشمندان می‌گویند که چای سبز و قهوه، در صورت گنجانده شدن در بخشی از رژیم غذایی، می‌تواند برای قلب با کاهش خطر سکته مغزی مفید باشد. چای سبز منبع بزرگی از آنتی‌اکسیدان است و مانع از لخته شدن خون می‌شود این در حالی است که تنها دو لیوان قهوه می‌تواند احتمال مشکل قلبی را کاهش دهد. بیست و پنج نوشیدنی برای سم زدایی و کاهش وزن

6. غلات سبوس‌دار را در برنامه غذایی خود بگنجانید
به گفته دکتر روپالی داتتا، مشاور تغذیه، "غلات کامل منابع بسیار خوبی از فیبر و دیگر مواد مغذی هستند که موجب حفاظت از قلب می‌شود. حداقل سه وعده غلات سبوس‌دار در روز مصرف کنید. دانه جو و سرلاد صبحانه چند غله‌ای که دارای حداقل 3-5 گرم فیبر GM / در هر وعده باشد را در برنامه خود بگنجانید. ماجراجو باشید و غلات تصفیه‌شده را با این غلات کامل سالم: جو، جو دوسر، کوینولا و گندم‌سیاه " جایگزین کنید


7. چربی‌های غیراشباع را مدنظر قرار دهید
این چربی‌ها از نوع چربی‌های خوب هستند و شامل منابع غذایی مانند آجیل، ماهی قزل‌آلا، توفو، سویا، روغن‌زیتون، و غیره است. آنچه شما باید از آن اجتناب گنبد چربی‌های ترانس است که معمولاً در مواد غذایی کم‌ارزش موجود است. و مصرف چربی‌های اشباع‌شده مانند گوشت قرمز، کره، و غیره را کاهش دهید. این چربی‌ها به‌عنوان افزایش‌دهنده‌های کلسترول بد در بدن شناخته می‌شوند که منجر به ناراحتی‌های قلبی می‌شوند

8. برای حفظ بقا ویتامین C مصرف کنید
به گفته دکتر گارگی شارما، متخصص مدیریت وزن، "مواد غذایی غنی از ویتامین C مانند پرتقال، لیمو، و آملا را در رژیم غذایی خود بگنجانید. این‌یک واقعیت به اثبات رسیده است که ویتامین C به کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی به دلیل خواص آنتی‌اکسیدانی آن کمک می‌کند. "


9. نرمش و ورزش
فعالیت بدنی برای حفظ سلامت قلب ضروری است. ورزش منظم کمک می‌کند به گردش خون و دفع سموم بدن کمک می‌کند. با توجه به مطالعه سوئدی، میزان متوسطی از فعالیت بدنی، به‌ویژه پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری به مدت روزانه 20 دقیقه، به‌طور قابل‌توجهی می‌تواند خطر ابتلا به نارسایی قلبی را کاهش دهد. بنابراین اگر شما زمانی برای انجام تمرینات ورزشی کاردیو، زومبا، پیلاتیز، و غیره ندارید، فقط کافی است بیرون بروید و پیاده‌روی سریع داشته باشید. چه میزان از ورزش برای سلامتی مناسب است

 


افراد سیگاری در معرض خطر بالاتری برای ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی هستند. اگر سیگار می‌کشید، ترکان بهترین کاری که می‌توانید برای سلامت خود انجام دهید. خطرات سلامت ناشی از نیکوتین بسیار زیاد است و منجر به بیماری‌های مختلف می‌شود.

 این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک

ترجمه  itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

غذاهایی که می توانند زندگی شما را نجات دهند 8 غذا

در


سرعت بالای زندگی مدرن شرایط خود را به ما تحمیل می کند. ما اغلب به سادگی زمان کافی برای تهیه غذا های سالم را نداریم. تعداد زیادی از غذا های خوشمزه، سالم و قابل دسترس در دنیا وجود دارد که می توانند نه تنها برای ما شادابی و نشاط بیاورند، بلکه می توانند بدن ما را در برابر بسیاری از بیماری های خطرناک محافظت کنند. در اینجا چند نمونه از ساده ترین انواع مواد غذایی که با افزودن آن به رژیم غذایی و تغذیه روزانه می توانند، نه تنها زمان را برای ما ذخیره کنند، بلکه نجات دهنده زندگی ما باشند را آورده ایم.

 

خواص انواع لوبیا

مطالعات نشان داده اند که لوبیا معمولی (با استفاده منظم) عمر انسان را طولانی می کند. علاوه بر این، موسسه تحقیقات سرطان آمریکا حتی یک بروشور را صادر کرده که خواهان اضافه کردن یک بخش کوچک از حبوبات به هر وعده غذایی است. معلوم شده که این امر باعث تأخیر توسعه سلول های سرطانی می شود.

خواص لوبیا قرمز

لوبیای تونکا

 

 

خواص انواع توت

 


انواع توت ها و بخصوص بلوبری از کبد و مغز محافظت و همچنین سیستم ایمنی بدن را تقویت می کنند.انواع توت ها غنی از آنتی اکسیدان هستند. به این ترتیب آنها پیری پوست و پیری کل سلول های بدن را به تاخیر می اندازند

خواص توت گوجی هیمالیا ، goji berry

سرکه بلوبری به مقابله با زوال عقل کمک می کند

 

 

 

خواص کلم قرمز


به طور کلی، انواع کلم، گل کلم، کلم بروکلی و .... مفید هستند. با این حال، کلم قرمز یا کلم بنفش حاوی یک ترکیب منحصر به فرد به نام سولفوفاران است. انکولوژیست ها در چندین کشور استدلال کرده اند که این ترکیب باعث تاخیر توسعه سلول های سرطانی می شود.

آنتی اکسیدان قوی و طبیعی 11 مورد

سیر و کلم بروکلی برای درمان سرطان

مزایای شگفت انگیز کلم بروکلی را بشناسیم

کلم کیل (kale)

 

 

خواص قارچ


قارچ ها شامل مواد مغذی منحصر به فرد، از جمله اسید آمینه ای جدید به نام ergotionone، که طول عمر سلول را افزایش می دهد. قارچ منبع طبیعی ergothionein در جهان است.

خوردنیهایی که قاتل سرطانند

کاهش وزن و لاغری با قارچ مایتاکه

آیا قارچ دارای قابلیت کاهش افسردگی و نگرانی است

 

 

خواص تخم کتان


و یکی دیگر از محصولات توصیه شده توسط انجمن بهداشت آمریکا به عنوان ضد سرطان. Flaxseed  یا تخم کتان است که حاوی فیبر و آنتی اکسیدان های طبیعی است.

خواص تخم کتان

مغزها و دانه‌های سرشار از پروتئین

 

 

خواص گردو

پزشکان ادعا می کنند که در رژیم غذایی هر فرد باید به صورت معمول گردو وجود داشته باشد. آنتی اکسیدان ها و اسیدهای چرب امگا 3 در گردو خطر سکته مغزی و خطر ابتلا به سلول های سرطانی را کاهش می دهند.

چگونه مقاومت ذهنی خود را افزایش دهیم

 

 

خواص زردچوبه


این ادویه حاوی رنگدانه ای به نام کورکومین است. کورکومین نقش مهمی در پیشگیری از بروز سلول های سرطانی، بیماری های ریوی و حتی بیماری های مغزی دارد. بعضی از پزشکان توصیه می کنند که بیماران پس از عمل جراحی، از زردچوبه استفاده کنند - از جمله دیگر موارد، آن نیز خواص ترمیم کننده  و ضد التهابی زردچوبه است.

40 خاصیت برای زردچوبه بخش دوم

9 خاصیت چای زردچوبه برای سلامتی

استفاده های باور نکردنی زردچوبه

خواص زردچوبه

 

 

خواص چای سبز و چای سفید


چای سبز و چای سفید به طور بالقوه بدن انسان را از برخی بیماری های جدی محافظت می کند. علاوه بر این، چای سبز می تواند فشار خون، کلسترول و چربی بدن را کاهش دهد. درست است، پزشکان توصیه به دم کردن چای، و جویدن برگ های تازه چای، و یا حتی اضافه کردن برگ ها به  انواع کوکی ها  هستند.

چگونه می توان تا صد سالگی زنده ماند؟

فواید چای سبز برای جوانسازی پوست

چای سبز (درمان خانگی برای گلودرد)

نظرات

در ادامه بخوانید...

ویتامین اف - Vitamin F

در

ویتامین F چیست؟

اسیدهای چرب اشباع نشده با نامهای دیگر PUFA، ویتامین F گروهی از چربیهایی هستند و نمایندگان اصلی این ترکیبات امگا 3 (اسید داکوشاکسانوئیک، آلفا لینولنیک، ایکوزاپنتانوئیک) و امگا 6 (اراکیدونیک، لینولئیک اسید) هستند.

خواص ویتامین F یا ویتامین PUFA  

چربی های چرب غیر اشباع ویژگی های رولوژیک خون را بهبود می بخشد، سطح کلسترول را در دیواره عروق خونی کاهش می دهد، لیپید های غشای سلولی را از اکسیداسیون و هیپرانسولینمی واکنش محافظت می کند.
 
عملکرد اصلی PUFA حفظ عملکرد غشای سلولی، غلاف میلین اندام ها، کانال های یون پروانه ای، بافت همبند است. هنگامی که در بدن، ایکوزاپنتانوئیک و اسید داکوزاگزنئوئیک در لایه سلول فسفولیپید قرار می گیرند، خواص عملکردی آنها (فعالیت آنزیمی، ویسکوزیته پوسته، نفوذپذیری، تحریک پذیری الکتریکی) را بهبود می بخشد.
 
مهار سنتز لیپوپروتئین ها و تری گلیسیرید در hepatocytes، تنظیم متابولیسم چربی (اقدام به کاهش چربی)
Vitamin F، غشای سلولی را "سیالیت" می دهد، مانع اختلالات ریتم قلب (اثر ضد آرتروژنی)
تنظیم محتوای سروتونین در مغز (اثر ضد افسردگی)
افزایش حساسیت گیرنده های انسولین، جلوگیری از رشد مقاومت به انسولین (دیابت نوع 2)
ویتامین اف، رسوبات خارجی بر روی دیواره های رگ های خونی (اثر هیپوکلسترومی) را حل میکند.
هورمون های طبیعی را بهبود می بخشد، بهبود در روند سندرم پیش از قاعدگی و مشکلات دوران یائسگی (اثر استروژنی)
سنتز مواد (پروستاگلاندین ها) را تقویت می کند که فرآیندهای اتوایمی، آتوپیک و التهابی در بدن (عمل ضد التهابی) را متوقف می کند.
کاهش تجمع پلاکت ها، منجر به بهبود پارامترهای خون شناسی (اثر antiagregatnoe)
شرکت در ساخت غلاف میلین مغز (به عنوان یک عنصر ساختاری)، بهبود توجه، حافظه، هماهنگی روانشناختی
تنظیم تن توده عضلانی مویرگ ها، عادی کردن فشار خون (اثر کم فشار)
جلوگیری از ورود عوامل خارجی به بدن
سنتز واسطه های التهابی را کاهش می دهد (به دلیل جاسازی در لایه فسفولیپید سلول).
بهبود وضعیت عملکرد ناخن، پوست، مو
در متابولیسم ویتامین های گروه B (تیامین و پیریدوکسین) شرکت می کنند.
ویتامین F توسط میکرو فلور روده ای تولید نمی شود، بنابراین باید آن را هر روز با مواد غذایی و یا بصورت قرص ویتامین و مواد معدنی مصرف شود.

میزان نیاز روزانه به ویتامین F 

مصرف روزانه PUFA بین 10 تا 15 گرم است.
با توجه به اینکه چربی های ضروری نسبت به هم در بدن رقابت می کنند،  چربی امگا 6 به نوع لیپیدهای نوع امگا 3، 6: 1 است. در غیر اینصورت سنتز تری گلیسیرید ها مختل می شود. نیاز فیزیولوژیک برای امگا 6 ،8 تا 10 گرم در روز است، در امگا 3 از 1 تا 2 گرم تجاوز نمی کند.
مقدار اسیدهای غیر اشباع در رژیم غذایی  و تغذیه باید در موارد زیر افزایش یابد:
 
- در طول فعالیت های ورزشی شدید (کار فیزیکی)
- در دوران بارداری و شیردهی
- در بیماری های خودایمنی، اختلال پانکراس (دیابت)، بثورات پوستی، پروستاتیت
- در سن (55 - 85 سال) و دوران کودکی (0 - 12 سال)
- هنگامی که در مناطق شمالی زندگی می کنند
- در فصل سرد
جالب توجه است، کمبود چربی امگا 6 در انسان بسیار ناچیز است، بر خلاف PUFA هایی نظیر امگا 3. درک چگونگی کمبود چربی های گروه دوم را در نظر بگیرید.

علائم کمبود ویتامین F 

علائم کمبود ایکوزاپنتانوئیک و اسید داکوزاگزازنیک در منوی روزانه:
 
- پوست خشک، از جمله پسوریازیس، اگزما
- عدم هماهنگی
- بینایی تار
- کندی رشد (در کودکان)
- کاهش توابع شناختی، از جمله توانایی یادگیری
- ضعف در بدن
- بی حسی یا سوزش اندام
- فشار خون بالا
- هیپوکلسترولمی
-نوسانات خلقی
-آکنه
-اشتیاق به نوشیدنی های الکلی
-لایه برداری ناخن
-ریزش مو
-کمبود طولانی مدت چربی های ضروری منجر به وقوع بیماری های خودایمنی، ترومبوز، اختلالات عصبی، آسیب های قلبی عروقی می شود. در موارد شدید، اسکیزوفرنیا پیشرفت می کند.
 
با این حال، مصرف بیش از حد از چربی های غیر اشباع شده، به ویژه امگا 6، در مقابل مصرف کم امگا 3، منجر به افزایش فرآیندهای التهابی، کاهش لومن رگ های خونی، افزایش خطر ابتلا به بیماری های سیستمیک، ابتلا به سرطان، دیابت، سکته مغزی، نارسایی کرونری، افسردگی می شود. بنابراین، به شدت میزان مصرف PUFA را در روز کنترل کنید.

منابع طبیعی ویتامین F

چربی های غیر اشباع امگا 6 ترکیبی از ترکیبات طبیعی موجود در تقریبا همه نوع آجیل، دانه ها و روغن های گیاهی است. منابع اصلی امگا 3 عبارتند از ماهی (انواع چرب)، غذاهای دریایی، روغن سویا. 
 
جدول شماره 1 "منابع طبيعي اسيدهاي چرب ضروري"
نام محصول تازه (بدون پردازش) مقدار Ω-3 در هر 100 گرم ماده، گرم مقدار Ω-6 در هر 100 گرم ماده، گرم
روغن کنجد 40 - 57 12 - 17
روغن زنجبیل 38 - 45 17 - 25
روغن کنفی 25 55
روغن سدر 17 36
روغن گردو 10 53
روغن کلزا 8 - 9 14 - 15
روغن سویا 6-7 45 تا 50
روغن خردل 5.5 16
روغن ذرت 1.15 53
روغن زیتون 0.7 10
روغن کنجد 0.3 40
روغن آفتابگردان 0.25 9
چربی ماهی قزل آلا 38 1.55
روغن کبد چرب 20 0.95
شاه ماهی چربی 13.5 1.15
خاویار سیاه و سفید قرمز 7 0.08
ماهی خال مخالی 1.7 - 3 0.2
شاه ماهی 1.7 - 2.5 0.13 - 0.19
ماهی قزل آلا 2 0.12 - 0.17
ماهی قزل آلا 0.9 0.17
صدف ها 0.9 0.04
ماهی آزاد صورتی 0.7 0.09
موزه ها 0.5 0.02
ماهی مرکب 0.5 0.002
کتان سیب زمینی 22.5 6
دانه چیا 17.5 5.8
گردو 2.7 33.7
پسته 0.2 13.5
کنجد 0.25 25
دانه کدو تنبل 0.12 20.5
فندق 0.1 7،8
بادام زمینی 0.065 7،8
دانه های آفتابگردان 0.03 24
بادام 0.004 12
بادام زمینی 0.003 16
نعناع (خشک) 2.5 0.45
آووکادو 0.15 0.015
سیب زمینی بروسیا 0.1 0.045
سالاد (برگ) 0.06 0.025
سیر 0.02 0.25
چربی گوشت گوسفند 1.35 3.8
گوشت گاو گوشت گاو 1.05 1.5
اردک چربی 1.04 13
چربی مرغ 1 20
چربی خوک 0.6 12
کره (چربی) 0.3 24.3
پنیر ماتسرلا 0.37 0.4
پنیر فتا 0.3 0.3
تخم مرغ (خام) 0.1 1.6
شاه توت 0.095 0.18
شیر کامل 0.075 0.13
     
 
برای افزایش قابلیت زیستی اسیدهای چرب، منوی روزانه با غذاهای حاوی ویتامین E و دی هیدروکورستین (Q 10) غنی شود.
 

ویتامین F در دوران بارداری

لیپید های غیر اشباع، مواد مغذی ضروری برای مادران باردار هستند، زیرا آنها خطر ابتلا به زایمان زودرس را کاهش می دهند. علاوه بر این، عناصر "مسئول" برای تشکیل سیستم عصبی محیطی در جنین در حال رشد می باشند. با توجه به این که 70 درصد از شبکیه و 30 تا 40 درصد چربی های مغزی از چربی تشکیل می شوند، ویتامین F کنترل آفلاتوکسین و مغز در جنین در حال رشد را کنترل می کند.
 
در دوران بارداری، مادر به "کودک" 2.5 گرم PUFA می دهد، بنابراین نیاز روزانه به چربی های ضروری 2 برابر می شود. میزان روزانه ویتامین F برای زنان "در موقعیت" 15 گرم (امگا 3 - 2 گرم، امگا 6 - 13 گرم) است.

اثرات دیگر مصرف PUFA در دوران بارداری

افزایش پروستاگلاندین ها و ایکوسانوئید ها، که باعث بهبود وضعیت ایمنی کودک می شود را افزایش می دهد.
در مکانیسم سیستم قلبی عروقی جنین شرکت کنید.
"کنترل" تشکیل مناسب، بلوغ و عملکرد جفت (سوخت و ساز و تامین خون).
طول دوره بارداری را ادامه می دهد مانع از سقط جنین می شود.
ویتامین F  مانع توسعه حاملگی سمی در سه ماهه سوم می شوند.
جلوگیری از توسعه اختلالات ترومبوفیلی و در نتیجه نارسایی جفتی.
کاهش 50٪ احتمال افسردگی پس از زایمان.
تحرکات جنین را افزایش می دهد.
برای پر کردن نیاز روزانه به چربی ها، روغن کنجد، آجیل، ماهی، سبزیجات و میوه ها به منوی روزانه معرفی می شود. با این حال، یک رژیم متعادل ، در 90٪ موارد، میزان روزانه این ماده را پوشش نمی دهد. بنابراین مادر آینده باید از ترکیبات فعال زیستی استفاده کند که شامل اسید های امگا 3 است.
 

مکمل های حاوی چربی های ضروری

روغن ماهی Premium امگا 3 (Madre Labs، ایالات متحده آمریکا). ساختار 1 کپسول حاوی 180 میلیگرم ایکوزاپنتائوئیک اسید، 120 میلیگرم اسید داکوشاکسانوئیک و 1000 میلی گرم روغن ماهی است.
امگا 3 عوامل Rx (عوامل طبیعی، ایالات متحده آمریکا). این داروی حاوی روغن ماهی (1170 میلی گرم در یک قرص) و یک کنسانتره از چربی های غیر اشباع ω-3 (در یک کپسول 600 میلی گرم) است.
نوومگین. این مجموعه بیولوژیک حاوی کنسانتره چربی املاح ممانعت کننده (150 میلی گرم در هر کپسول)، روغن کنجد (200 میلی گرم در هر dragee)، اسید لیپوئیک، ویتامین E ، دی هیدروکورستین، سلنیوم آلی است.
روزانه DHA (Nordic Naturals، ایالات متحده آمریکا). قرص های ارگانیک عبارتند از: ایکوزاپنتائوئیک اسید (102، 5 میلی گرم)، اسید داکوزاگزنئوئیک (220 میلی گرم)، کلکلسیفرول (200 IU)، روغن ماهی (500 میلی گرم).
امگا 3 (Solgar، USA). ترکیب مکمل رژیم حاوی یک تمرکز از چربی های غیر اشباع شده استخراج شده از ماهیچه های ماهی سرد دریایی در دریاهای شمال است. 1 کپسول دارویی شامل 900 میلی گرم امگا 3، 1500 میلی گرم روغن ماهی است.
برای عادی کردن زمینه روحی احساسی یک زن در حین بارداری، همراه با مصرف این مکمل ها، توصیه می شود که 15 میلی لیتر چربی شیر در روز استفاده شود.

نکته مهم:

مصرف تمام این مکمل ها باید با تجویز پزشک متخصص زنان صورت بگیرد .

نتیجه گیری

بنابراین، چربی های غیر اشباع شده - مواد مغذی ضروری که از عملکرد غشای سلولی حمایت می کنند، جلوگیری از تشکیل التهاب، تحریک فعالیت سیستم ایمنی بدن، عادی کردن تن رگ های خونی.
 
با توجه به اینکه امگا 3 موجب کاهش اثر التهابی امگا 6 میشود، نسبت بهینه لیپیدهای اول تا دوم باید 1: 6 باشد.
 
منابع طبیعی ویتامین F - روغن کتان، دانه، ماهی های چرب، آجیل (خام). علاوه بر خوردن غذاهای غنی از چربی ها، در بعضی موارد توصیه می شود از ترکیبات ویتامین حاوی امگا 3 استفاده کنید. بنابراین مصرف مکمل های چربی قبل از تخمک گذاری، به کمبود PUFA ها در بدن یک زن کمک می کند و احتمال ابتلا به تخمک گذاری را دو برابر می کند. علاوه بر این، برای تشکیل کامل جنین در حال رشد، مهم است که مادر باردار حداقل 1 تا 2 میلی گرم لیپیدهای ضروری اسید امگا 3 در روز مصرف کند.

نظرات

در ادامه بخوانید...

پزشکان: تخم کتان می تواند بدن را مسموم کند

در
تخم کتان می تواند بدن را مسموم کند
پزشکان: تخم کتان می تواند بدن را مسموم کند

 

نکات احتیاطی در مصرف تخم کتان

تخم کتان در بین هواداران یک رژیم غذایی سالم، بسیار محبوب است. با این حال ، کارشناسان اداره ایمنی مواد غذایی اروپا (EFSA) هشدار می دهند که مصرف بیش از حد دانه کتان در تغذیه روزانه می تواند عواقب خطرناکی به همراه داشته باشد.
 
دانه کتان سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 ، فیبر و عناصر کمیاب است. لعاب کتان، معده را پوشانده و از جذب سموم مضر جلوگیری می کند. فیبر تخم کتان  بدن را تمیز کرده و سرعت عبور مواد غذایی را افزایش می دهد. و اسیدهای چرب بیشتری در روغن کتان نسبت به ماهی و گوشت سنتی وجود دارد. 
با این حال ، دانه ها همچنین حاوی یک ترکیب طبیعی به نام آمیگدالین هستند - این یک گلیکوزید سیانوژنیک است ، که در هسته دانه ها و دانه های بسیاری از گیاهان یافت می شود. هنگامی که وارد بدن می شود ، سیانیدها را آزاد می کند و می تواند منجر به مسمومیت شود. 

 

مسمومیت با تخم کتان

به گفته کارشناسان ، مصرف بزرگسالان سه قاشق چایخوری (10.9 گرم) از پودر دانه کتان  در یک زمان می تواند باعث مسمومیت با سیانید شود. فقط یک سوم قاشق چایخوری (1.3 گرم) از پودر دانه کتان برای مسمومیت کودک کافی است.
علائم مسمومیت: سردرد ، سردرگمی ، آشفتگی ، نقص عملکرد قلب ، مشکل در تنفس. در موارد شدید ، مرگ ممکن است. 

 

مصرف تخم کتان در دوران بارداری

در مورد زنان در دوران بارداری نیز پزشکان توصیه می کنند از مصرف این دانه خودداری کنند. این به این دلیل است که کتان دارای خواصی مانند استروژن است که می تواند به رشد پاتولوژیک جنین یا تولد زودرس منجر شود. 
مقامات سوئد قبلاً به خریداران توصیه كرده اند كه از خوردن پودر دانه های كتان زمین جلوگیری كنند. به گفته آنها ، مصرف دانه های کامل خطر مسمومیت را کاهش می دهد. 

نظرات

در ادامه بخوانید...

5 محصول که به درخشش پوست کمک می کند

در
پنج محصول که به شما کمک می کند تا پوست شما از داخل به بیرون بدرخشد

 

5 محصول که به درخشش پوست کمک می کند

مراقبت از پوست با یک شیشه کرم آغاز نمی شود بلکه با آنچه که در رژیم غذایی و تغذیه گنجانده شده ، آغاز می شود. محصولاتی وجود دارد که به درخشندگی طبیعی پوست کمک می کنند.
ماهی های چرب ، صدف و سایر غذاهای دریایی حاوی اسیدهای چرب، روی یا زینک و امگا 3 هستند که برای بازسازی پوست و احیای الیاف کلاژن ضروری هستند. آنها به مبارزه با آترواسکلروز ، بهبود گردش خون کمک می کنند که این امر تأثیر مثبتی بر هیدراتاسیون و کشش پوست دارد. و روی  یا زینک هم از آکنه جلوگیری می کند.
 
مرکبات و همچنین فلفل ، گوجه فرنگی حاوی ویتامین C هستند که یک آنتی اکسیدان قدرتمند است. عدم وجود آن باعث خونریزی لثه و خشکی پوست می شود.
 
هویج ، فلفل ، کدو تنبل ، آووکادو ، اسفناج و سایر سبزیجات سبز و نارنجی حاوی بتاکاروتن است که باعث تجدید سلول می شود ، همچنین ویتامین A. عدم وجود آن منجر به التهاب ، خشک  و ترک های طولانی مدت در گوشه های دهان می شود.
 
آجیل حاوی ویتامین E است که خاصیت آنتی اکسیدانی دارد. آجیل روند پیری را به تأخیر می اندازد و محافظی در برابر اشعه ماوراء بنفش ایجاد می کند.
 
یکی از مهمترین عناصر برای سلامتی و زیبایی پوست ، آب است. آب آشامیدنی تمیز معمولی به طور مستقیم بر وضعیت پوست تأثیر می گذارد ، زیرا ساده ترین و بی نقص ترین مرطوب کننده طبیعی در دسترس همه است.
 
به گفته پزشکان ، دلیل تیرگی پوست می تواند بیماریهای مختلفی و فرآیندهای پاتولوژیک در بدن باشد. به عنوان مثال ، یک عفونت ویروسی ، التهاب دستگاه گوارش و اختلالات هورمونی.
 

 

پوست ما در زمستان به چه محصولاتی نیاز دارد

سرما باعث کشش شدید پوست می شود. بنابراین ، نه تنها استفاده از کرم های محافظ بلکه برای حمایت از پوست از طریق تغذیه نیز مهم است.
 
برای اینکه پوست در زمستان زیبا و سالم بماند ، باید به یک رژیم غذایی سرشار از ویتامین ها و اسیدهای چرب پایبند باشید. چندین محصول وجود دارد که می توانند به پوست شما در مقابله با عوارض جانبی آب و هوا کمک کنند. این محصولات حاوی مواد مفیدی هستند که به ویژه در فصل زمستان نه تنها برای پوست بلکه برای کل بدن مورد نیاز هستند.
 
برای اشباع پوست با ویتامین A ، مصرف هویج توصیه می شود. از همه بهتر - به صورت خام ، با افزودن روغن نباتی یا خامه ترش ، زیرا ویتامین A محلول در چربی است و بهتر جذب می شود. 
 
همچنین هویج سرشار از ویتامین C است. در زمستان برای اینکه بدن اسید اسکوربیک دریافت کند ، توصیه می شود پرتقال مصرف کنید. ویتامین C به محافظت از پوست در برابر رادیکالهای آزاد و همچنین حفظ ایمنی از جمله دفاع پوست کمک می کند.
 
در زمستان ، آووکادو به نفع پوست شما و  بسیار سودمند خواهد بود . این میوه حاوی مقدار زیادی ویتامین E است که به پوست کمک می کند جوان ، نرم و سالم باقی بماند. 
 
اسیدهای چرب که در ماهی هایی مانند سالمون ، ماهی تن ، ساردین ، ​​ماهی خال مخالی و قزل آلا وجود دارد برای پوست بسیار مهم است. آنها به مبارزه با التهاب و بهبود بازسازی پوست کمک می کنند.
چای سبز برای پوست مفید است - خاصیت ضد پیری و آنتی اکسیدانی دارد.
 

 

برای تولید کلاژن چه مواد غذایی لازم است

تولید کلاژن با افزایش سن کمتر می شود ، به دلیل کمبود آن است که تغییرات مربوط به سن در پوست ایجاد می شود ، به عنوان مثال ظاهرشدن چین و چروک و، از بین رفتن خاصیت ارتجاعی پوست. چگونه به بدن کمک کنیم تا بیشتر از این پروتئین زیبایی تولید کند؟
 
به گفته دانشمندان ، این کلاژن تا حدی بیشتر است که در تظاهرات تغییرات پوستی وابسته به سن تأثیر می گذارد. اینها چین و چروک ، از بین رفتن خاصیت ارتجاعی ، ساییدگی و سایر مشکلات است. کلاژن از بافت کلاژن تشکیل شده است ، این مسئول نه تنها برای وضعیت پوست بلکه در مورد قدرت استخوان ها ، مفاصل ، کشش تاندون ها ، رباط ها و رگ های خونی نیز نقش دارد.
 
در بدن ، کلاژن از اسیدهای آمینه سنتز می شود ، اما پس از 25 سال تولید آن به تدریج کاهش می یابد. علاوه بر این ، در هر سنی بدن برای تولید کلاژن به مواد خاصی احتیاج دارد. اول از همه ، اینها اسیدهای آمینه ضروری ، ویتامین C ، آهن و مس هستند. به دلیل کمبود مواد لازم برای سنتز کلاژن ، کیفیت آن کاهش می یابد و این می تواند نه تنها به ظهور چین و چروک منجر شود ، بلکه به مشکلات جدی تری نیز می رسد ، به عنوان مثال بیماری های سیستم اسکلتی عضلانی.
 
جوان بودن پوست تا حد زیادی به میزان کلاژن موجود در آن بستگی دارد. این یک پروتئین ویژه فیبریل است که وظیفه بازسازی بافت ها را بر عهده دارد ، و همچنین تعادل رطوبت بهینه در سطح پوست را در سطح مولکولی حفظ می کند.
 
در کودکان ، پوست خیلی سریع تجدید می شود ، بنابراین بدن آنها کلاژن زیادی تولید می کند. با افزایش سن کلاژن ، کمتر و کمتر تولید می شود ، بنابراین برای کمک به بدن باید مواد لازم برای سنتز کلاژن را بدست آورد ، متخصصان به همه کسانی که می خواهند پوست خود را برای مدت طولانی جوان نگه دارند ، توصیه می کنند ، غلات و حبوبات بیشتری بخورند.
 
جو ، گندم سیاه ، جو دوسر و لوبیا به ویژه در کلاژن غنی هستند. از نظر منابع گوشتی بهتر است بوقلمون را ترجیح دهید و حتما ماهی خاویاری مصرف کنید. ویتامین C برای سنتز کلاژن بسیار مهم است ، بنابراین توصیه می شود که به میوه مرکبات ، توت فرنگی ، شوید ، پیازچه ، جلبک تکیه کنید.
 
برای اینکه کلاژن بصورت پایدار سنتز شود و به شما کمک کند نه تنها جوان به نظر برسید بلکه سالم بمانید ، باید تمام مواد لازم را نیز دریافت کنید. برای این کار ، شامل جگر کدو و گوشت گاو ، غذاهای دریایی ، آجیل ، لوبیا ، نخود فرنگی ، اسفناج و سایر سبزیجات برگ دار ، گندم سیاه ، برنج ، انواع فلفل ، کلم بروکلی ، کیوی ، آناناس ، انبه در رژیم غذایی خود باشید.
 
مطالعات همچنین نشان می دهد که تولید کلاژن توسط محصولات ژلاتین تقویت می شود. از بافت پیوندی حیوانات به دست می آید و از همان محصول برای تهیه مکمل های غذایی استفاده می شود. خوردن ژله هر روز به هیچ وجه ضروری نیست ، اما بسیار مفید است که محصولاتی با ژلاتین را در رژیم غذایی قرار دهید.

 

میوه ای که شما را در سه هفته جوان تر می کند

مطالعات نشان داده اند که یک انبه در روز به مدت سه هفته ، تولید کلاژن توسط پوست را افزایش می دهد و از این طریق باعث کشش بیشتر و کاهش چین و چروک می شود.
 
محققان کره جنوبی تحقیقی را انجام دادند که نشان داد انبه ها می توانند ابزاری عالی برای جلوگیری از پیری باشند. درست است که انبه قادر نخواهد بود به طور قابل توجهی زندگی شما را طولانی کند ، اما ظاهر شما را بهبود می بخشد.
 
دانشمندان می گویند همه افراد میانسال باید حداقل یک انبه در روز بخورند و این باعث می شود جوانتر از سالهای عمرشان به نظر برسند. در طی این آزمایش ، زنان بعد از سه هفته خوردن یک انبه در روز، آثار بهبودی را در پوست نشان دادند.
 
واقعیت این است که انبه به سلولهای پوستی کمک می کند تا کلاژن را بسازند و آن را حفظ کنند - پروتئینی که توانایی بازسازی ، تن و ارتجاعی را دارد. با افزایش سن ، بدن کلاژن کمتری تولید می کند ، و این ، تا حدودی دلیل تغییرات وابسته به سن است: چین و چروک ، ساییدگی و شل شدن پوست. انبه همچنین حاوی موادی است که به حفظ کلاژن کمک می کند ، به این معنی که به پوست کمک می کند تا نرم و صاف بماند.
 
انبه حاوی ویتامین های A ، B ، C ، D ، E ، ساکارز ، گلوکز ، زایلو ، فروکتوز ، فسفر ، آهن ، کلسیم ، کاروتنوئیدها و آنتی اکسیدان ها است. بنابراین ، نه تنها برای کسانی که می خواهند جوان تر به نظر برسند ، مفید خواهد بود. به ویژه ، مطالعات دیگر نشان داده اند که انبه در یبوست و مشکلات متابولیکی کمک می کند. همچنین ، این میوه برای کسانی که اغلب دچار استرس هستند مفید است - ویتامین B6 زیادی دارد ، که تأثیر مفیدی بر سیستم عصبی دارد و به آرام شدن آن کمک می کند.

نظرات

در ادامه بخوانید...

دانشمندان به بیماران پسوریازیس توصیه می کنند رژیم غذایی خود را تغییر دهند

در
دانشمندان به بیماران پسوریازیس توصیه می کنند رژیم غذایی خود را تغییر دهند
دانشمندان به بیماران پسوریازیس توصیه می کنند رژیم غذایی خود را تغییر دهند
مطالعات نشان داده اند که تغذیه مناسب و کاهش وزن اضافی در درمان مؤثر پسوریازیس مؤثر است.
 
متخصصان دانشگاه لایپزیگ دریافتند که چگونه می توانند اثربخشی درمان پسوریازیس را بهبود بخشند. این یک بیماری التهابی پوستی است که در روی پوست بثورات و پلاک های قرمز-قرمز ظاهر می شود. بیشتر اوقات ، آنها در چین های آرنج ، زانوها ، پوست سر ظاهر می شوند ، اما می توانند نواحی وسیعی از بدن را بپوشانند. درمان به سرکوب واکنشهای التهابی پوست منجر می شود.
 
کارشناسان بر این باورند که بیماران مبتلا به پسوریازیس مستعد ژنتیکی نسبت به این بیماری هستند ، اما به طور کلی سبک زندگی نقش بسیار زیادی دارد و از همه مهمتر تغذیه است. در طول آزمایش ثابت شد که امتناع از خوردن اسیدهای چرب اشباع ، یعنی غذاهای سرخ شده ، سوسیس ، غذاهای فرآوری شده و فست فودها ، به کاهش فرآیندهای التهابی کمک می کند.
 
همچنین ، عملکرد مفید برای بیماران مبتلا به پسوریازیس کاهش وزن خواهد داشت. همانطور که دانشمندان توضیح دادند ، چاقی باعث افزایش سطح التهاب در بدن می شود و علاوه بر این ، التهاب مزمن علاوه بر افزایش فعالیت، سلول های چربی نیز تحریک می شود.
 
اسیدهای چرب اشباع نشده - امگا 3 و غیره به کاهش التهاب کمک می کنند. به عنوان مثال ، آنها در ماهی های چرب ، روغن زیتون یافت می شوند. دانشمندان به این نتیجه رسیدند که عدم وجود چربی های مضر در رژیم غذایی در حضور افراد سالم می تواند به طور جدی روند پسوریازیس را کاهش دهد و اثر بخشی درمان را افزایش دهد. کنترل رژیم غذایی برای بیماران پسوریازیس بالای 40 سال از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
 
به هر حال ، روغن زیتون نه تنها به مقابله با پسوریازیس کمک خواهد کرد - متخصص قلب و عروق معتقدند که این مفیدترین محصول برای قلب است.البته در صورتی که روغن زیتون تقلبی نباشد!

نظرات

در ادامه بخوانید...

چگونه وزن خود را کم کنیم؟

در

اگر شما از هر رژیم غذایی برای لاغری خسته و شکست خورده اید، من با معرفی ترکیبات غذایی مشخص ، که به کم کردن وزن و دفع سموم  از بدن شما کمک می کند ، فرایند کاهش وزن شما را آسان تر می کنم.
در اینجا برخی ترکیبات غذایی وجود دارد که به خوبی با طرح رژیم شما کار می کنند. برای یک سفر به مغازۀ عطاری آماده شوید و به زودی برای از بین بردن وزن ناخواسته ی خود آماده شوید.

1. حبوبات در صدر
آرد جو و حبوبات
آردجو در صدر حبوبات یک گزینۀ صبحانۀ چربی سوز خوشمزه است. هر غذا شامل فیبر غیرقابل حل است که گرسنگی را کنترل می کند. به علاوه، حبوبات شامل ریزمغذی هایی هستند که در کاهش وزن کمک می کنند و آن ها می توانند به خوبی جلوی چاقی را بگیرند.
ماست و حبوبات
یک ترکیب کلسیم و ویتامین D می تواند به طور معناداری چربی شکم و جذب چربی را کاهش دهد. حبوبات شامل فیبر این مغذی ها را کامل می کنند. از این دوگانه ی خوشمزه به عنوان یک صبحانه ی سریع یا عصرانه لذت ببرید.
گردو درختی و حبوبات
فیبرهای حل نشدنی در حبوبات به تغذیه ی باکتری های سالم در معده کمک می کنندو ماشه ی تولید یک اسید چرب که التهاب را در بدنتان کاهش می دهد را می چکانند .گردو درختی ذخیرۀ چربی را کاهش می دهد و سوخت و ساز انسولین را بهبود می بخشد.
پنیر و حبوبات
غذاهای غنی از کلسیم شبیه پنیر می تواند به بدن شما کمک کند چربی را بهتر بسوزاند. بر اساس پژوهش، ترکیب پنیر با حبوبات شکل گیری سلول های چربی را تا 73 درصد کاهش می دهد.
2. مقداری دارچین استفاده کنید.
ماست و دارچین
رژیم های غنی از کلسیوم و ویتامین C می توانند به طور معناداری مقدار چربی را کاهش دهند که بدن جذب و ذخیره می کند. وقتی شما کمیدارچین به ماست اضافه می کنید، نه فقط مزۀ خوبی به آن می دهید ، بلکه آنتی اکسیدان های قدرتمند به آن می افزایید.
قهوه و دارچین
دارچین عملاً خالی از کالری است و می تواند یک طعم عمده به فنجان صبح شما بیفزاید. به علاوه، شامل آنتی اکسیدان های قدرتمند است که اثبات شده تجمیع چربی شکم را کاهش می دهد. بنابراین، دفعۀ بعد که به فروشگاه قهوه ی محلی خودتان برای خرید مقداری قهوه رفتید، تأمل نکنید که مقداری دارچین به سبد خریدتان اضافه کنید.
3. آب مرکبات تازه استفاده کنید.
چای سفید و لیمو
چای سفید به روش های مجزایی کار می کند تا به حذف کردن چربی از بدنتان کمک کند. می تواند به طور همزمان شکستن چربی و شکل گیری سلولهای چربی را تسریع کند. چای یک منبع غنی از انتی اکسیدان هاست که باعث حذف کردن چربی از سلولها و کمک به تبدیل سریعتر چربی به انرژی میشود .ویتامین C موجود در یک نصفه لیمو می تواند چربی سوزی را به اندازه 25 درصد تسریع کند.
آب و مرکبات
یک پارچ آب یخ با لیمو،پرتقال یا گریپ فروتهای کاملآ برش خورده ، یک جایگزین عالی برای نوشابه های قندی است. پوست مرکبات حاوی یک آنتی اکسیدان قدرتمند است که آنزیم های کبدرا تحریک می کند، به خلاص شدن از سموم در بدن و هم سطح کردن چربی در بدن کمک می کند.
4. چاشنی فلفل 
فلفل قرمز و مرغ
برای تهیه جوجه  کبابی از پودر فلفل استفاده نمایید. غذاهای غنی از پروتئین مانند مرغ ، با فلفل تند می تواند سوزاندن کالری را به اندازه 35 درصد یا بیشتر افزایش دهد.
فلفل و تخم مرغ
یک فلفل و تعدادی تخم مرغ بردارید و بشکنید. تخم مرغ سوخت و ساز را سریع می کند و فلفل ها منبع خوب ویتامین C هستند.
گرفتن مقدار کافی از ویتامین C می تواند به مبارزه با کورتیزول کمک کند ، هورمونی که باعث می شود چربی در اطراف کمر شما جمع شود.
فلفل و سیب زمینی
علم نشان می دهد که سیب زمینی واقعآ یک رام کننده ی قدرتمند گرسنگی است که می تواند به شما کمک کند وزن کم کنید.در حقیقت پژوهشگران دریافتند که سیب زمینی واقعآ بیشتر از برنج و جو معده را سیر می کنند.  سبزیجات غده دار نیز یک منبع خوب از پتاسیم هستند،بنابراین آنها می توانند کمک کنند شما تقریبا فوری لاغرتر به نظر برسید. از یک سیب زمینی پخته با مقداری روغن زیتون و فلفل سیاه تازه لذت ببرید.
5. دوست داشتن اسفناج را شروع کنید
اسفناج و موز
موزهای کمی سبز غنی از ماده ای هستند که نشاسته ی پایدار نامیده شده است.این نوع از نشاسته سیری را تسریع می کند و گوارش را پایدار می سازد.بنابراین بدن باید سخت تر کار کند تا غذا را هضم کند و چربی های شکمی را کاهش می دهد.به علاوه موز سرشار از پتاسیم است ، یک ماده مغذی که به دور کردن نفخ مزاحم کمک می کند،شما را لاغرتر و متناسب تر از آن چه واقعآ هستید می کند.
روغن اووکادو سرشار از چربی های مونو آن ستیوریت است که به دفع گرسنگی کمک می کند. و سبزیجات پر حجم و کم کالری شبیه اسفناج کمک می کند شما احساس سیری کنید.مطالعات نشان می دهند که زنانی که سبزیجات تازه مانند سبزیجات برگ دار می خورند ، BMI کمتر و فضاهای میان بافتی کوچکتر نسبت به کسانی که این مواد را نمی خورند دارند.
6. به سادگی ماهی مورد علاقتان را با این ادویه های آسیایی چاشنی بدهید.
تن و زنجبیل
آیا شما شگفت زده شدید که چرا تکه های زنجبیل را در رستوران سوشی ارائه می کنند؟زنجبیل به هضم غذا کمک کرده و از بوجود آمدن چندین ژن و آنزیم که التهاب را در بدن زیاد می کنند، جلوگیری می کند .تن منبع نوعی چربی امگا3 است که  واکنشهای شیمیایی استرس دار را دفع می کند (ذخیره ی چربی را بالا می برند ) ، ژن های چربی را در معده تنظیم  و بزرگ شدن سلولهای چربی شکم را متوقف می کند.
سالمون و سیر
سالمون یک منبع عالی از اسیدهای چرب امگا 3 و پروتئین عضله ساز است و یک برنده است وقتی نوبت به کاهش التهاب می رسد.هرچه عضله ی بیشتری در بدنتان داشته باشید نرخ سوخت و ساز شما بالاتر می رود. تنها سیر را ترکیب کنید. با چربی شکمی سرسخت شما مبارزه خواهد کرد. بر اساس پژوهش زنانی که 80 گرم از عصاره سیر را به مدت 12 هفته مصرف کنند وزن کم می کنند و به صورت قابل توجهی BMI آنها کاهش می یابد.

نظرات

در ادامه بخوانید...