چگونه با همکار فریبکار در محل کار برخورد کنیم

چگونه با همکار فریبکار در محل کار برخورد کنیم

بدون کنترل، رفتار یک همکار فریبکار می تواند به اعتبار و عملکرد شما آسیب برساند. همچنین می تواند یک محیط خصمانه در محل کار ایجاد کند که تأثیر منفی در بهره وری، روحیه شما و همه کارکنان بگذارد. با انجام اقدامات فوری برای رسیدگی به فریب در محیط کار و در صورت لزوم پاک کردن نام خود از همدستی با شخص فریبکار، از خود و شهرت حرفه ای خود محافظت کنید.به یاد داشته باشید که سبک زندگی افرادی بر پایه فریبکاری است.

 

فریب را مشخص کنید

مردم غالباً در راه فریب دادن دیگران مهارت و حیله گری خاصی دارند ، بنابراین مشخص کردن رفتارهای فریبکارانه خاص در محل کار می تواند چالش برانگیز باشد. یک فریب ممکن است به قدری به سادگی انجام شود، که متوجه نشوید مثلا یک همکار "فراموش" کند که نام شما را در یک نشست مهم بگنجاند ، یا به طرز ناخوشایند، کاری که می خواهید ارائه دهید، را سرقت کند و از آن با نام و عنوان خودش استفاده کند. فریب های جدی مربوط به ایمنی یا فعالیت های غیرقانونی مستلزم توجه فوری سرپرست شما است ، اما باید فریبکاری همکار مستند شود ، بنابراین شما باید مدارکی برای مراجعه به آن داشته باشید.

 

به دنبال انگیزه رفتار فریبکارانه شخص باشید

وقتی تشخیص می دهید که یک همکار فریبکار است برای مقابله با آن مجهز تر شوید. به عنوان مثال ، سعی کنید تشخیص دهید که آیا او دروغ می گوید تا خودش را بهتر جلوه دهد ، یا یک کمبود حرفه ای را جبران کند یا یک همکار را خراب کند. این نوع اطلاعات بینشی را فراهم می کند که می تواند به شما در مقابله موثر با مشکل کمک کند.

 

هنگام مشاهده رفتار فریبکارانه ، پیشگویی کنید

به عنوان مثال ، اگر همكارتان به طور مرتب سعی می كند كار شما را به عنوان کار خودش نشان دهد ، زودتر كار خود را ارسال كنید تا او فرصتی برای ادعای اعتبار برای آن نداشته باشد. اگر او دروغ صریح و آشکار درباره شما می گوید ، با عبارتی ساده مانند "این یک جمله صحیح نیست" در ملاء عام از صحیح بودن آن دفاع کنید.

 

مقابله با فریب دهنده

افراد فریبکار یا اقدامات خود را انکار می کنند ، ادعا می کنند که قربانیان آنها چیزهایی را به تنهایی خراب می کنند ، یا با اقدامات خود بدون استفاده و غیرمجاز ادامه می دهند. مقابله با همکار متخلف مستقیماً او را به این نکته متوجه می کند که شما روی تاکتیک های او قرار دارید و دیگر آنها را تحمل نخواهید کرد. این ممکن است برای خنثی کردن رفتارهای ضعیف کافی باشد. باید سختگیر و حرفه ای باشید. نظر خود را با آرامش و وضوح بیان کنید و تهدیدی علیه همکار نکنید.

 

با رئیس یا نماینده منابع انسانی خود مشورت کنید

مدیریت می خواهد از فریب در محیط کار آگاهی داشته باشد زیرا این امر می تواند هزینه و آسیب زیادی به اعتبار شرکت وارد کند. برای حمایت از ادعاهای خود ، خود را با هر میزان شواهد آماده کنید. از کمک سایر همکاران استفاده کنید.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید