لیست محصولات بد و خوب برای مفاصل دردناک

لیست محصولات بد و خوب برای مفاصل دردناک
یک روماتولوژیست گفت برای حفظ تحرک و مفاصل سالم چه چیزی باید بخوریم و از چه چیزی در تغذیه و رژیم غذایی باید پرهیز کنیم.
 
- برای تحرک مفاصل خوب ، روان کننده سینوویال لازم است ، که در ترکیب شبیه پلاسمای خون است ، اما حاوی پروتئین کمتری است .روان کننده لزوماً باید حاوی اسید هیالورونیک باشد که شرایط آن را در حد مناسب نگه می دارد. گاهی اوقات بدن از تولید این روان کننده در حجم مناسب متوقف می شود ، مفاصل تحرک خود را از دست می دهند. تصحیح این ماده با یک رژیم غذایی مناسب به داشتن مفاصل سالم کمک می کند.
 
توصیه می شود مصرف محصولات حاوی فسفات را محدود کنید. آنها تولید اسید هیالورونیک را کند می کنند. این محصولات عبارتند از: کالباس و کالباس ، بستنی ، شیر تغلیظ شده ، شیر غلیظ و محصولات پنیری ، نان آرد با کیفیت عالی و پودر بیکینگ ، نوشیدنی های الکلی و نوشابه های معدنی مصنوعی
 
غذاهای دریایی طبیعی را به رژیم غذایی خود اضافه کنید: صدف ، میگو ، جلبک دریایی ، آبگوشت و گوشت ژله ای روی استخوان ها و غضروف ها. این محصولات حاوی موکوپلی ساکاریدهای لازم برای تولید اسید هیالورونیک هستند.
 
انجیر ، زردآلو ، سبزیجات ، گیاهان و زرده تخم مرغ سطح فسفات موجود در بدن را کاهش می دهد. جو دوسر ، گندم سیاه ، سبوس ، عسل ، کاکائو ، خرما ، آلو ، کشمش ، زردآلوی خشک نیز برای مفاصل سالم مفید هستند.
 
و محصولات شیر ​​و پنیر خشک را فراموش نکنید ، که باعث می شود کلسیم و فسفر لازم برای استخوان ها ، برای کار بدن ما کافی باشد.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید